Mihin käyttäisit jos saisit ylimääräistä rahaa?

kysäripysäri

Mihin käyttäisit ja mitä tekisit, jos saisit 4000 euroa ylinmääräistä rahaa? Ehtona olis ett raha olisi käytettävä elokuuhun mennessä?

62

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Free Fanny

Matkustamiseen tietysti. Toteuttaisin haaveeni matkasta rahtilaivalla Atlantin yli - edellyttäen että saisin kesäloman jatkoksi hieman palkatonta vapaata. Voisin tulla takaisin lentämällä.

• kysäripysäri

Mitäs jos lisäehtona olisikin vielä sellainen, ettet saa poistua maasta? Tai jos et saisi käyttää rahaa matkustamiseen, niin onko suunnitelmat B:tä mihin käyttäisit, jos kuitenkin raha olisi käytettävä/tuhlattava?

• FF
        kysäripysäri kirjoitti:

Mitäs jos lisäehtona olisikin vielä sellainen, ettet saa poistua maasta? Tai jos et saisi käyttää rahaa matkustamiseen, niin onko suunnitelmat B:tä mihin käyttäisit, jos kuitenkin raha olisi käytettävä/tuhlattava?

Hmm, tuo on vähän hankala summa. Oletan siis, että se on todellakin "tuhlattava" eli ei saa laittaa säästöön/sijoittaa käytettäväksi elokuun jälkeen. Autoa en pks:lla tarvitse, joten en laittaisi pesämunaksi siihen. Asunnosta puhumattakaan. En myöskään maksaisi vuokria etukäteen, koska olen valmis muuttamaan tästä heti kun saan työasiat siihen kuntoon (tosin tuo riittäisi vain puolen vuoden vuokriin muutenkin). Shoppailusta en välitä. Sisustamiseen en panosta samasta syystä kuin vuokriinkaan; ihan turha tehdä pintaremonttia tähän asuntoon ja uudet huonekalutkin olisivat vain haittana muutossa. Tai joo: johonkin sisustusliikkeeseen saisi varmaan tuolla rahalla lahjakortin, joka olisi voimassa 12 kk :-D

• Mr. Roulette

Ei tarvis elokuuhun odotella, kaikki mustalle 8:lle!

• nöösi_poika

Minulla on jo 4000 euroa ylimääräistä rahaa. Jos saisin "tyhjästä" 4000 euroa lisää, niin tekisin samoin kuin muillekin rahoilleni. Säästäisin/sijoittaisin.

• kysäripysäri

Mitäs jos sulle laitettaisiin lisäehtona vaikka, ettei rahaa saa käyttää mihinkään tuottavaan/säästävään, vaan ne on yksinkertaisesti tuhlattava elokuuhun mennessä? Mitenkäs sitten?

• vink vink*
        kysäripysäri kirjoitti:

Mitäs jos sulle laitettaisiin lisäehtona vaikka, ettei rahaa saa käyttää mihinkään tuottavaan/säästävään, vaan ne on yksinkertaisesti tuhlattava elokuuhun mennessä? Mitenkäs sitten?

Osta kultaharkkoja!

• kysäripysäri
        vink vink* kirjoitti:

Osta kultaharkkoja!

Hyvä sijoitus varmasti mut taidan haluta muuna kuin harkkoina ja ja ostamalla ;)

• Maksaisin 20 kk vuokrat etukäteen.

• .,.,.,.,

Miksi ihmeessä?

• .,.,.,., kirjoitti:

Miksi ihmeessä?

ei tarvitsisi vähään aikaan tuskailla riittääkö rahat vuokraan.

• Äimän Käki

Onpas sulla edullinen vuokra! Ja vieläpä uusimaalla. Kuinka se on mahdollista?

• Äimän Käki kirjoitti:

Onpas sulla edullinen vuokra! Ja vieläpä uusimaalla. Kuinka se on mahdollista?

reilun yhtiövastikkeen verran, joka tosin tulee nousemaan useamman euron lähiaikoina. Vanhemmat omistaa tän kämpän.

• Äimän Käki
        wlfwd kirjoitti:

reilun yhtiövastikkeen verran, joka tosin tulee nousemaan useamman euron lähiaikoina. Vanhemmat omistaa tän kämpän.

Asia selvä.

• kysäripysäri

Ehto olis ett rahat pitää hävittää elokuuhun menessä, ei säästää, sijoitaa, enenaikaisten velkojen/laskujen maksuun. Olen kuiteskin nyt hyvällä päällä ja hyväksyn etukäteisvuokran maksun, mutta vain 4 kk osalta, ja pyydän kirjallista selitystä loppujen rahojen törsäämisestä? :)

• Who-re

huoriin tietysti.

• kysäripysäri

Suomessa vai jossain muualla?

• Gordon Gekko

Matkustelisin ja säästäisin osan.

• Gordon Gekko

Aloituksessa oli 2 lausetta, ja pystyin näköjään lukemaan vain ensimmäisen.

• Keskituloinen ATM

Ostaisin jotain osaketta tuolla summalla osaksi hyvin hajautettua sijoitusportfoliotani.

• Tuhlaripoeka

Noin vähän fyrkkaa. Toi on äkkiä tuhlattu.

• kysäripysäri

Kadullekko ajattelit tipauttaa, vai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen? :)

• Tuhlaripoeka
        kysäripysäri kirjoitti:

Kadullekko ajattelit tipauttaa, vai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen? :)

Oootko joskus kuullut kaupoista jotakin???

• kysäripysäri
        Tuhlaripoeka kirjoitti:

Oootko joskus kuullut kaupoista jotakin???

Joskus kyllä tuollaisen sanan olen kuullut. Mitäs mahdollisesti ajattelit ostella, jos saa udella?

• Tuhlaripoeka
        kysäripysäri kirjoitti:

Joskus kyllä tuollaisen sanan olen kuullut. Mitäs mahdollisesti ajattelit ostella, jos saa udella?

Tavaraa joka paikka täyteen. Että hyllyt notkuu.

• White wolf

Muuttaisin asumaan lähemmäs mielitiettyäni. Koira messiin ja muuttohommiin. Kyllä tuolla rahalla muutamat vuokrat maksaisi.

• White wolf

Ai niin ja maksaisin opintolainan pois.

• hehehehejeidifdklr

No nyyh nyyh, jollain jotaki nokan koputtamista vissiin tuostaki asiasta. Liekkö kateellisen panettelua..

• kysäripysäri
        hehehehejeidifdklr kirjoitti:

No nyyh nyyh, jollain jotaki nokan koputtamista vissiin tuostaki asiasta. Liekkö kateellisen panettelua..

Voi olla että multa on tullut vahiko klikkaus, meinaan mulla ei näy tuossa peukkja vaan pelkästään -1. Voi olla ett olen plussaakin painanut jos siinä oli ennen -2, mutta kun en niinkään muista tehneeni. Eli se miinus voi olla ihan vahinko lipsaus multa. Ei siis ehkä mitään dramatiikkaa tai panettelua...

Tietty tässä samalla voisin voisin heittää White wolfille jatko kysärin. Entäs jos ehtona olis, ettet saa käyttää rahoja asumiseen, muutamiseen, vuokraan, tai säästämiseen (velan maksu, yms.), niin mikäs sitten olis plan B rahojen tuhlaamiseen?

• White wolf
        kysäripysäri kirjoitti:

Voi olla että multa on tullut vahiko klikkaus, meinaan mulla ei näy tuossa peukkja vaan pelkästään -1. Voi olla ett olen plussaakin painanut jos siinä oli ennen -2, mutta kun en niinkään muista tehneeni. Eli se miinus voi olla ihan vahinko lipsaus multa. Ei siis ehkä mitään dramatiikkaa tai panettelua...

Tietty tässä samalla voisin voisin heittää White wolfille jatko kysärin. Entäs jos ehtona olis, ettet saa käyttää rahoja asumiseen, muutamiseen, vuokraan, tai säästämiseen (velan maksu, yms.), niin mikäs sitten olis plan B rahojen tuhlaamiseen?

No ostaisin ruokaa ihan hirmusesti itelle ja koiralle. Sitten ehkä ostaisin uuden puhelimen ja kameran. Niin ja vaatteita, merkkivaatteita.

• Maksaisin itteni velattomaksi ja tuhluurahaakin jäisi melkein 3000e. Sen sitten laittaisin haisemaan. Mihinkään operaatioon tuo ei riitä, joten ostaisin telkan tietsikan, kameramikroskoopin, järjestelmäkameran, sisustustavaroita ja itselleni vaatteita jne. Kaikkea kivaa. Sitten vielä menisin lasten kanssa shoppausreissulle läheiseen isoon kylään.

Siinähän se sitten jo olisikin ja tuhlausaikaan riittää toukokuu.

• kysäripysär

Ilman etukäteen tunematta, niin minkälaisen tuhlaus suunnitelman laatisit lapsettomalle sinkku miehelle?

• kysäripysär kirjoitti:

Ilman etukäteen tunematta, niin minkälaisen tuhlaus suunnitelman laatisit lapsettomalle sinkku miehelle?

Viihde-elektroniikkaan ja harrastusvälineisiin saa uppoon vaikka kuinka paljon. Myös sinkkumies voi katsoa onko kodin huonekalut/taloustavarat/sisustustekstiilit tms. päivityksen tarpeessa (usein ovat). Niin ja tietysti vaatteita :)

• Hämärän rajoilta

Ostaisit sähkökitaran ja Genelecit (koska pian olen sen ikäinen, että ne kuuluvat asiaan; lautakulttuurin tuntijat tietävät viittauksen). Ehkä jonkin Korgin syntikan nykyisen rinnalle soundimaailmaa laajentamaan. Silmälasitkin pitäisi uusia, alkavat jo maalitkin kuoriutua nykyisten sangoista.

• Rillipiru

"Silmälasitkin pitäisi uusia, alkavat jo maalitkin kuoriutua nykyisten sangoista."

Amatööri. Rillit vaihdetaan sitten kun maalit on kokonaan pois.

• Twin Six

Ostaisin 2kpl V6 Taunuksia...

• realismus

Äkkiäkös tuon tuhlaa. Taidegalleriassa tuollainen summa menee hetkessä, silmien laserleikkaus maksaa noin kolme tonnia, matkustamiseen unelmakohteeseen olisi juuri passeli summa, ja antiikkihuonekaluja ei ole milloinkaan liikaa - eli ehkä nolla tai kaksi lisää tuohon summaan...

• Mies1985

"Taidegalleriassa tuollainen summa menee hetkessä,"

Jep. Maksaa vaikka 400e postikortin kokoisesta grafiikan vedoksesta jonka saisi yläasteikäiseltä valinnaista kuvista käyvältä tytöltä ilmaiseksi ja hymyn päälle.

• realismus
        Mies1985 kirjoitti:

"Taidegalleriassa tuollainen summa menee hetkessä,"

Jep. Maksaa vaikka 400e postikortin kokoisesta grafiikan vedoksesta jonka saisi yläasteikäiseltä valinnaista kuvista käyvältä tytöltä ilmaiseksi ja hymyn päälle.

Helmikuussa kuolasin taulua, jonka lähtöhinta oli 2850. Mutta ajattelin putkiremontin vuoksi olla "järkevä" ja jätin taulun. Nyt kaduttaa, mitä nyt yksi putkiremppa sinne tänne loppujen lopuksi.... Se taulu olis sopinyt täydellisesti, nyyh....

• l'art pour l'art
        realismus kirjoitti:

Helmikuussa kuolasin taulua, jonka lähtöhinta oli 2850. Mutta ajattelin putkiremontin vuoksi olla "järkevä" ja jätin taulun. Nyt kaduttaa, mitä nyt yksi putkiremppa sinne tänne loppujen lopuksi.... Se taulu olis sopinyt täydellisesti, nyyh....

Minkälaista kuvataidetta arvostaa arvon kokoomuslainen vanha piika?

• realismus
        l'art pour l'art kirjoitti:

Minkälaista kuvataidetta arvostaa arvon kokoomuslainen vanha piika?

Konservatiivista tietysti :) Tämä jonka perään jäin kuolaamaan oli Terry Laakso. Jaro Palmu löytyy muttei takuulla Juhania...

• Ravitsevaajaraikasta

hakisin kunnon lastin viinaa Eestistä :)

• kysäripysär

Jonkinlaisen lastin vois olettaa tuolla rahalla saavan suomestakin :) Menisko lasti alas kurkusita elokuuhun mennessä, vai vuosikerta viinastako kenties kyse?

• ES

Käyttäisin rahan huonekaluihin/sisustamiseen, uusiin silmälaseihin ja matkustamiseen, edes jokin lyhyt halpa matka.

• vappu 2011

Mitäs ES:n vappuun kuuluu? Simaa varmaan.

Jos 4000 euroa rahaa olis käytettävä niin uusi tv, uusi polkupyörä ja jokin matka.

• kysäripysäri

Käytäisit rahat selvästikin erittäin monipuolisesti

• ES
        vappu 2011 kirjoitti:

Mitäs ES:n vappuun kuuluu? Simaa varmaan.

Jos 4000 euroa rahaa olis käytettävä niin uusi tv, uusi polkupyörä ja jokin matka.

Simatonta möllöttelyä tääl.

• vappu 2011
        ES kirjoitti:

Simatonta möllöttelyä tääl.

Simatonta ja yksinäistä vappua vietän minä(kin)

• ES
        vappu 2011 kirjoitti:

Simatonta ja yksinäistä vappua vietän minä(kin)

Nyyh. On mulla sentään kaksi kissaa. Toinen loikoilee juuri vieressäni, toinen on kiipeilypuun majassa.

• vappu 2011
        ES kirjoitti:

Nyyh. On mulla sentään kaksi kissaa. Toinen loikoilee juuri vieressäni, toinen on kiipeilypuun majassa.

Kissat on varmaan sulle aika tärkeitä.

Kauanko katit on sulla ollut?

• realismus
        ES kirjoitti:

Yksinäiseen vappuun olin varautunut, eikä tee tiukkaa sillä vapun juhlinta ei ole kuulunut perinteisiini, mutta muuten synkkä pilvi sekä taivaalla konkreettisesti että sielussa - autoin ystävääni viemään hänen kissansa lopetettavaksi ja huomenna hautaamme sen yhdessä. Itkettää. Olen koko päivän tuhlannut netissä roikkuen ja telkkua töllöttäen, mihnkään järkevään ei voi keskittyä ajatellessa sitä pientä mustaa paholaiskaunotarta pakastimessa odottamassa :( Rakasta kissojasi lujasti - minäkin olen ekstrahemmotellut omiani tänään, kun taas konkretisoitui millaista on kohdata lemmikin lopettamispäätös.

• ES
        vappu 2011 kirjoitti:

Kissat on varmaan sulle aika tärkeitä.

Kauanko katit on sulla ollut?

Vanhempi on pian 6 v.
        En mä taitaisi enää (melko) täysjärkinen olla, jos mulla ei olisi noita kahta karvahaalarityyppiä

• ES
        realismus kirjoitti:

Yksinäiseen vappuun olin varautunut, eikä tee tiukkaa sillä vapun juhlinta ei ole kuulunut perinteisiini, mutta muuten synkkä pilvi sekä taivaalla konkreettisesti että sielussa - autoin ystävääni viemään hänen kissansa lopetettavaksi ja huomenna hautaamme sen yhdessä. Itkettää. Olen koko päivän tuhlannut netissä roikkuen ja telkkua töllöttäen, mihnkään järkevään ei voi keskittyä ajatellessa sitä pientä mustaa paholaiskaunotarta pakastimessa odottamassa :( Rakasta kissojasi lujasti - minäkin olen ekstrahemmotellut omiani tänään, kun taas konkretisoitui millaista on kohdata lemmikin lopettamispäätös.

Rankka päätös. Pitää muistaa tosiaan hemmotella karvaystäviäni, ovat kaiken ansainneet.

Pakastimessa odottaa hautausta... Niin, todellisuuden karut faktat. Jossainhan sitä pitää säilyttää. Yhdestä kissani pentueesta kuoli yksi pentu melkein heti kun se oli syntynyt. Olemattoman kokoinen mutta oli elokuun nihkeät helteet. Jääkaappiin panin vähäksi aikaa (ei ollut pakastinta), ennen kuin hautasin. Panin isoja kiviä ettei jokin kettu kaivele esiin.

• Kissanpissa
        ES kirjoitti:

Vanhempi on pian 6 v.
        En mä taitaisi enää (melko) täysjärkinen olla, jos mulla ei olisi noita kahta karvahaalarityyppiä

Sä olet viittä vaille kissamummo.

• ES

Jep. Palstan vaikutusta että jos kissani ovat joskus tuhmia, moitin niitä lutkiksi... Esim "Senkin lutka heti pois sieltä" (kun kissa luikahtaa vaatekomeroon). Tämä palsta on huonoa seuraa.

• Kissanpissa
        ES kirjoitti:

Jep. Palstan vaikutusta että jos kissani ovat joskus tuhmia, moitin niitä lutkiksi... Esim "Senkin lutka heti pois sieltä" (kun kissa luikahtaa vaatekomeroon). Tämä palsta on huonoa seuraa.

Mä katselen youtubesta 90-luvun musavideoita ja nostalgisoin 90-luvusta. Oi, kadonnut onnen maa.

• ES
        Kissanpissa kirjoitti:

Mä katselen youtubesta 90-luvun musavideoita ja nostalgisoin 90-luvusta. Oi, kadonnut onnen maa.

Linkkaa jokin suosikkisi tonne Vappu soikoon -ketjuun.

• ES
        Kissanpissa kirjoitti:

Sä olet viittä vaille kissamummo.

Mitä vikaa kissamummoissa? Ei mitään.

• ostaisin tarvikkeita

ideoitani varten jotka ovat muhineet liian kauan kun ei ole rahaa toteuttaa niitä. Pitäisi olla oma paja jossa voisi työstää kaikkea mitä mieleen tulee.

• 6,,i,8

pörssiosakkeita ostaisin ja sitten runkkaisin ostoksen jälkeen teinipillua ajatellen.

• näin o :)

kyllähän net varmaan vähän joka paikkaan menis :D ensimmäisenä tulee mieleen valmistujaiset :D sitte toki autoa laittelisin mm. uuden vanteet, kaiuttimet sun muuta pientä :D kyllä tuo summa ennen elokuuta hupenis :D

• Kummeli mummeli

Jos ne raht heti sais käyttää niin ajelisin taksilla eri kapakoihin koittamaan onneani, josko joku vielä pimeässä kännipäissään sekois 56 vuotiaseen mummuun.
      Eli yksinäinen Vappu olisi kenties tipotiessään. Olisi taksikuski juttukaverina ja kenties portsari ovella käännyttämässä pois, sanoilla ei tääl sun ikäsiä käy.
      Tilaisin parempaa kuoharia, kuin mitä nyt siemailen. Siemailemani on kuivaa kuin beduiinin sandaali ja kielikin tarttuu kitalakeen kiinni.

Hauskaa Vappua kaikesta huolimatta teille kaikille palstalaisille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10954
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5230
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2443
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2143
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1711
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1554
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1241
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1176
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      892
    Aihe