Tässä on jo sormet syyhyämässä kun odottelen tulevaa viikonloppua ja grillikauden korkkaamista. Olen itse enemmän kokeilevaa typpiä, eli en lue mitään keittokirjoja orjallisesti, vaan fiiliksen mukaan yhdistelen, kokeilen ja korjailen tarpeen mukaan. Käytössä tällä hetkellä pari v. vanha kaasugrilli.
Olisiko ehdottaa hyviä ohjeita, joita lähteä kokeilemaan grillauksen yhteydessä, marinaadista/soseesta lähtien, eri kalalajeille sopivia tyylejä ym. Mielellään saisi olla myös vähän eksoottisempiakin asioita kuin lohi ja siihen sitruunasiivu viereen. Esimerkiksi rakastuin merikrottiin viime kesänä ja sillä tuli jo jonkin verran koikeiltua.
Grillattavat kalat
wnb top-chef
3
300
Vastaukset 3
- särki on kala
Särkeä grillin, se on hyvää.
- silakoita minä
hasrailen
- Gmesu2011
Kokeiles grillata vaikka kunnon tonnikalaa (ei siis niitä säilökepurkeissa olevia paloja ;-) ) vaan ihan kunnon tonnikalaa jota saa lihatiskiltä. Maksaa kyllä aika tavalla mutta kerrankos se kirpaisee kukkarossa.
Marinadiksi ei paljoa tarvi mutta kokeile vaikka ihan voidella se tonnikala oliiviöljyllä, päälle musta tai sitruunapippuria ja suolaa, ei tarvitse kovinkaan kummoista.
Äläkä grillaa läpi vaan jätä mediumiksi jos näin saa kalasta sanoa.
Ja on hyvää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901443
- 831002
- 66887
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361851Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170825- 92743
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61585- 45477
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta125466- 31434