Nyt en näitä kaipaa vaan haluaisin itseni kokevan subjektiivisen Jumala kokemuksen. Koska ilmeisesti tämä on ainoa keino kokea minkäänasteista todistusta puolesta tai vastaan.
Kertokaa rakkaat uskovaiset mitä minun tarvitsee tehdä saadakseni nämä kokemukset?
Mitä tapahtuu jos palvonnan kohde vaihtuu esim Saatanaksi? Mitä jos tunnen silti samoja kokemuksia?
Haluan siis kokea subjektiivisen kokemuksen joka saa minut vakuuttumaan mahdollisuudesta että juuri se Jumala on olemassa.
Onko näitä? Mikäli ei, niin miten teistä tuli Jahven palvojia?
Kiistattomat todisteet Jumalasta
72
339
Vastaukset
- Voit palvoa
Jumalaa, Saatanaa tai Pääsiäis Pupua mielesi mukaan, todellisiksi he eivät muutu.
"miten teistä tuli Jahven palvojia?" - Kasvatus. Ja lasten halu miellyttää vanhempiaan auttaa uskonnon mainostamisessa paljon.
ikiateisti kirjoitti:
>>>Ja lasten halu miellyttää vanhempiaan auttaa uskonnon mainostamisessa paljon.
Älä nyt heti iske miekkaa kiveen. :)
Odotellaan nyt kiltisti niitä subjektiivisia todisteita jotka vain Jahvea palvomalla kokee.
Kyllähän siinä nyt jokin muu täytyy olla kuin luottamus vanhempiin. Muutenhan kukaan ei ryhtyis palvomaan toista jumalaa.
Tietysti saattaa olla ettei mun aivot oo vaan luotu sellaisiksi että voisi kokea subjektiivisia kokemuksia. Mutta jos asia on näin niin miksi? Miksi Jumala antaa vain osalle taskulampun pimeään?ikiateisti kirjoitti:
>>>Ja lasten halu miellyttää vanhempiaan auttaa uskonnon mainostamisessa paljon.
"Tuo on uskontojen vallan peruskivi. He ovat täysin vanhemmistaan riippuvaisia, olettavat olevansa vielä enemmän, kuin ovatkaan"
Hölynpölyä. Minun vanhempani eivät olleet uskossa ja silti tulin uskoon.
Sama koskee monia muitakin uskovia. Tulin uskoon kun päätin lopettaa Jumalan vastustamisen Hänen kutsuessaan minua yhteyteensä.Jaakob kirjoitti:
"Tuo on uskontojen vallan peruskivi. He ovat täysin vanhemmistaan riippuvaisia, olettavat olevansa vielä enemmän, kuin ovatkaan"
Sama koskee monia muitakin uskovia. Tulin uskoon kun päätin lopettaa Jumalan vastustamisen Hänen kutsuessaan minua yhteyteensä.Voisitko vähän selventää tuota muutosprosessia?
- Jaska the Shit
Jaakob kirjoitti:
Sama koskee monia muitakin uskovia. Tulin uskoon kun päätin lopettaa Jumalan vastustamisen Hänen kutsuessaan minua yhteyteensä.Älä valehtele! Hulluus sinua kutsui! Mene hoitoon!
- ...
Jaakob kirjoitti:
Sama koskee monia muitakin uskovia. Tulin uskoon kun päätin lopettaa Jumalan vastustamisen Hänen kutsuessaan minua yhteyteensä.Kaikki sairaudet eivät ole perinnöllisiä.
qfft kirjoitti:
Älä nyt heti iske miekkaa kiveen. :)
Odotellaan nyt kiltisti niitä subjektiivisia todisteita jotka vain Jahvea palvomalla kokee.
Kyllähän siinä nyt jokin muu täytyy olla kuin luottamus vanhempiin. Muutenhan kukaan ei ryhtyis palvomaan toista jumalaa.
Tietysti saattaa olla ettei mun aivot oo vaan luotu sellaisiksi että voisi kokea subjektiivisia kokemuksia. Mutta jos asia on näin niin miksi? Miksi Jumala antaa vain osalle taskulampun pimeään?qfft
5.5.2011 09:25
>>>Älä nyt heti iske miekkaa kiveen. :)>Odotellaan nyt kiltisti niitä subjektiivisia todisteita..>Kyllähän siinä nyt jokin muu täytyy olla kuin luottamus vanhempiin. Muutenhan kukaan ei ryhtyis palvomaan toista jumalaa.>Tietysti saattaa olla ettei mun aivot oo vaan luotu sellaisiksi että voisi kokea subjektiivisia kokemuksia.>Miksi Jumala antaa vain osalle taskulampun pimeään?- herttainenhertta
Jaakob kirjoitti:
Sama koskee monia muitakin uskovia. Tulin uskoon kun päätin lopettaa Jumalan vastustamisen Hänen kutsuessaan minua yhteyteensä.Ovatko vanhempasi helvetissä?
- erf32fwe3
Mutta mitä tämä tekee ateismi palstalla kun kysymys on kohdistettu hihhuleille?
- das molo
Koska eri hihhuli-nimimerkit käyvät täällä forumilla aktiivisesti muita herjaamassa.
- kadun*nainen
Kokemukset eivät tule väkipakolla ähkymällä ja puristamalla niitä esiin, vaan ne vaativat sielunrauhaa ja ennenkaikkea uskomista. Kukaan ei tule uskoon ellei ole edes alitajuisesti valmis muutokseen, koska kysehän on entisen maailmankatsomuksen kokonaisvaltaisesta romahtamisesta, eli oma järki, leili astia, jota on pidetty epäjumalana tyhjentyy uuden tieltä. Sydämen tasolla tapahtuu muutos ja senjälkeen ne kiistattomat todisteet ovat saaneet uuden vastaanottavaisen sielun hengittämään niitä. Samalla paljastuu myös pahuuden voima, sillä rakkautta ei ole olemassa ilman varjoa, kuten ei ole valoakaan. Subjektiivinen kokemus voi olla ihmisen täydellinen elämänmuutos ja rauhoittuminen, kuoleman pelon poistuminen, ikuinen sielunrauha. Syrjäytyneestä ihmisestä voi kasvaa sosiaalinen ja toisia ihmisiä rakastava persoona, usko kasvattaa myös ihmisen omaa itsetuntoa, mutta joskus nämä asiat voivat vääristyä sydämen tasolta fundamentalistiseen suuntaan. Älä kakista subjektiivia kokemuksia jollet ole itse valmis muuttumaan, sillä sirkuksen materian maailmassa et koskaan muutu, mutta Jumalan valtakunnassa sydän ympärileikataan. Silloin voit kokea yliluonnollisia asioita, eikä sekään ole mikään ylpeyden aihe, mutta totta.
"Kukaan ei tule uskoon ellei ole edes alitajuisesti valmis muutokseen, koska kysehän on entisen maailmankatsomuksen kokonaisvaltaisesta romahtamisesta, eli oma järki, leili astia, jota on pidetty epäjumalana tyhjentyy uuden tieltä"
Eli mihin minun pitää lakata uskomasta ennen kuin voin uskoa Jumalaan?
Tällä hetkellä en usko mihinkään koska elämä vois yhtähyvin olla tietokonesimulaatio. (Mistä tiedän etten vain ole jonkun väsäämä tekoäly?)
- hyvä video
Tässä ohjelmassa entinen pahantekijä kohtaa Jumalan:
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=15809...niin? Eli yhtäkkiä Jumala sit alkoi puhua tolle massamurhaajalle.
Pitääkö minun siis ryhtyä tappamaan porukkaa että saan kokea Jumalan läsnäolon?
Ja onko raamatussa kielletty huumausaineiden käyttö?
- H.H.
Kelpaisiko sinulle älyllinen kokemus?
Sen idea olisi, että saat ensin havaita miten edes jokin asia maailmassa, jota et ole joko lainkaan ajatellut, tai josta olet uskonut miten se on ehkä kieroa ja monimutkaista, onkin perusolemukseltaan yksinkertaisesti silkka valhe, huijaus.
Kun olet oivaltanut miten sellainen globaali valhe on olemassa, et tietenkään voi pitää selviönä miten muitakin moisia valheita on olemassa, mutta olet ainakin ymmärtänyt tuon yhden kautta miten sellaisia voi olla. Tulet sen avulla vastaanottavaisemmaksi vaihtoehtoisille käsityksille.
----------------------------------------------------------------
Mainitsemasi kokemuksien tavoittelu siinä mielessä kuin mitä ymmärsin sinun tarkoittavan, on hengellisesti erittäin vaarallista. Ymmärrät minun kirjoittavan tätä kristittynä, enkä siis käsittele tuota ateistisesta vinkkelistä, vaikka moinen ajattelu on minulle tuttua. Onhan se kaiketi sitä sinullekin.
Ihminen luonnollisesti kaipaa todisteita ja syitä vakuuttua, tai uskoa, tai edes perusteet sille miten jotkut täysipäiset voivat uskoa. Jopa Nasse on aikoinaan vakavamieliseksi heittäydyttyään kertonut tuosta viimeksimainitusta.
Mennään takaisin siihen vaaraan. Sen luonteen ymmärsit, koska kirjoitit:
"Mitä tapahtuu jos palvonnan kohde vaihtuu esim Saatanaksi? Mitä jos tunnen silti samoja kokemuksia?"
Tällöin et pidä itseäsi enää ateistina, vaan uskot saatanaan, vaikka et kaiketi tuolla nimellä. Raamattuhan varoittaa lahkolaisuudesta. Hurmahenkisissä porukoissa kokemuksien metsästys on viety terveen opetuksen edelle, jolloin kokemukset muuttuvat arvokkaammiksi. Ymmärrät, että siltä pohjalta mikä tahansa tutina ja jopa ihme vääristää totuuden. Kaikki totuus on Jumalasta, valheen isä on saatana.
-----------------------------------------------------
Olen tässä vähennellyt kirjoittamisia ja kertonut jo moneen otteeseen miten jättäydyn pikkuhiljaa pois kokonaan ainakin pidemmäksi aikaa. Siten minulla olisi sinulle pyyntö:
Vaikka toki autan parhaani mukaan, toivoisin sinun pyytävän suoraan Jumalalta johdatusta ja armoa, koska olet saanut kuulla kuinka Hän tietää miten koet kuinka sinun on vaikea uskoa. Sinun täytyy olla vain vilpitön etsimisessäsi. Sehän ei tarkoita, että juokset kaikki erilaiset porukat läpi, koska kyllä sinä seurakuntayhteyden saat sitten kun on sen aika.
Jotta siis voisit olla varma kaiken - ei vain kokemustesi - väärentämättömyydestä, on syytä rukoilla kuten Jeesus itse opetti eli Isä meidän -rukous. Älä vain luettele sanoja ajatuksissasi tai huulillasi, vaan ole vilpitön. Jumala tuntee sinut, mutta sinä et tunne Häntä. Siten opit tuntemaan Jumalan, kun puhut Hänelle suoraan sydämestäsi ja kyselet. Rukoillessasi voit miettiä rukouksen merkitystä, sen eri kohtia painottaen, mitä kulloinkin.- H.H.
Jatko
Tutkiaksesi tuntojasi ja ajatuksiasi, sekä miten oma elämänlankasi kuuluu ryijyyn, voit lukea Raamattua. Se samalla pitää huolen siitä, ettet ole harhautettavissa, siis mitä saatanaan tulee. Suosittelen 33/38 -käännöstä sikäli kuin se on autenttisempi kuin tuo uudempi.
Selvä osoitus tästä on 1. Johanneksen kirje 4:2
Tässä on 1933/1938 käännöksen jae:
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
Mietipä tuota hetki ihan saman tien, tässä ja nyt. Huomaa, että kristinuskon Jumala on Jeesus Kristus, siis Jumala, joka tuli ihmiseksi ja sovitti maailman synnit. Jakeessa siis näkyy keskeinen tunnustus. Se on evankeliumin ydin.
Kysy vielä tästä asiasta itsellesi vahvistukseksi, ja kysy se sydämestäsi Jumalalta. Kysy sen jälkeen vielä se, miksi sanotaan kuinka nykykirkko vääristelee evankeliumia.
Jos olit vilpitön, silmäsi aukeavat lukiessasi miten jae esitetään 1992 käännöksessä:
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
On jokseenkin eri asia tunnustaa Jeesus Kristukseksi ja ihmisen elämän eläneeksi synnittömäksi, syntiemme puolesta kuolleeksi, sekä kuoleman voittaneeksi Jumalaksi, kuin että nyökyttelee laiskasti sille miten Jeesus oli ihminen.
---------------------------------------------------------------
Kummalla tavalla haluaisit jatkaa?
Jälkimmäistä suosittelen, mutta ensimmäinenkin on mahdollinen, vaikka ei kaiketi kovin hedelmällinen ilman tuota jälkimmäistä. Ajatus nimittäin on, että mikäli ihminen ei ole hengellisesti altis, tämä torjuu kaikki todistelut, vaikka ne olisivat kuinka ymmärrettäviä ja tosia, sekä tukisivat hengellistä tulkintaa.
Myös se sopii, että käydään läpi molempia. Olen tällä sekä Kirkko kuulolla -palstalla tuonut esiin sellaisen talouden mekanismin, joka tunnetaan erittäin huonosti, mutta joka on todennettavissa, ja joka osoittaa miten koko talousjärjestelmä on pyramidihuijaus, joka aiheuttaa enemmän kurjuutta kuin sitä voi ensin uskoakaan.
Kaikkea en kirjoita uudelleen, mutta koostan siltä osin kuin keskustelumme puitteissa tässä sinun kanssasi on järkevää. Saadaan asiaan kannaltasi henkilökohtaisempi ote. Kysymykset ja vastaukset, sekä yhdessä pohtimiset osuvat näin paremmin kohdalleen.
Rukoilen puolestasi ja olen hengessä mukana.
P.S.
Olen joskus kauan sitten rukoillessani saanut sellaisen kokemuksen muutamia kertoja, että sitä ei voi verrata mihinkään maalliseen tapahtumaan. Kuvailisin sitä niin, että jokainen soluni olisi kylpenyt rakkaudessa ja ilossa. Näiden tapahtumien jälkeen on toki ollut myös epäuskon hetkiä, myös rankkoja, joten noiden kokemusten varassa se usko ei loppupelissä ole. Ymmärrät, että olen toki prosessoinut ne hyvin eri tavoin.
Sama pätee myös niihin elämäni tilanteisiin, joissa on tapahtunut jotakin muuta peräti kummallista, vieläpä noiden kummallisten sattumusten tapahtuen peräkkäin. Totta kai sitä pohdiskelee mistä tässä on kyse. Sitä puntaroi mikä on ylihengellistämistä ja mikä taas aidosti hengellisen aiheetonta psykologisointia. H.H. kirjoitti:
Jatko
Tutkiaksesi tuntojasi ja ajatuksiasi, sekä miten oma elämänlankasi kuuluu ryijyyn, voit lukea Raamattua. Se samalla pitää huolen siitä, ettet ole harhautettavissa, siis mitä saatanaan tulee. Suosittelen 33/38 -käännöstä sikäli kuin se on autenttisempi kuin tuo uudempi.
Selvä osoitus tästä on 1. Johanneksen kirje 4:2
Tässä on 1933/1938 käännöksen jae:
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
Mietipä tuota hetki ihan saman tien, tässä ja nyt. Huomaa, että kristinuskon Jumala on Jeesus Kristus, siis Jumala, joka tuli ihmiseksi ja sovitti maailman synnit. Jakeessa siis näkyy keskeinen tunnustus. Se on evankeliumin ydin.
Kysy vielä tästä asiasta itsellesi vahvistukseksi, ja kysy se sydämestäsi Jumalalta. Kysy sen jälkeen vielä se, miksi sanotaan kuinka nykykirkko vääristelee evankeliumia.
Jos olit vilpitön, silmäsi aukeavat lukiessasi miten jae esitetään 1992 käännöksessä:
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]
On jokseenkin eri asia tunnustaa Jeesus Kristukseksi ja ihmisen elämän eläneeksi synnittömäksi, syntiemme puolesta kuolleeksi, sekä kuoleman voittaneeksi Jumalaksi, kuin että nyökyttelee laiskasti sille miten Jeesus oli ihminen.
Kummalla tavalla haluaisit jatkaa?
Jälkimmäistä suosittelen, mutta ensimmäinenkin on mahdollinen, vaikka ei kaiketi kovin hedelmällinen ilman tuota jälkimmäistä. Ajatus nimittäin on, että mikäli ihminen ei ole hengellisesti altis, tämä torjuu kaikki todistelut, vaikka ne olisivat kuinka ymmärrettäviä ja tosia, sekä tukisivat hengellistä tulkintaa.
Myös se sopii, että käydään läpi molempia. Olen tällä sekä Kirkko kuulolla -palstalla tuonut esiin sellaisen talouden mekanismin, joka tunnetaan erittäin huonosti, mutta joka on todennettavissa, ja joka osoittaa miten koko talousjärjestelmä on pyramidihuijaus, joka aiheuttaa enemmän kurjuutta kuin sitä voi ensin uskoakaan.
Kaikkea en kirjoita uudelleen, mutta koostan siltä osin kuin keskustelumme puitteissa tässä sinun kanssasi on järkevää. Saadaan asiaan kannaltasi henkilökohtaisempi ote. Kysymykset ja vastaukset, sekä yhdessä pohtimiset osuvat näin paremmin kohdalleen.
Rukoilen puolestasi ja olen hengessä mukana.
P.S.
Olen joskus kauan sitten rukoillessani saanut sellaisen kokemuksen muutamia kertoja, että sitä ei voi verrata mihinkään maalliseen tapahtumaan. Kuvailisin sitä niin, että jokainen soluni olisi kylpenyt rakkaudessa ja ilossa. Näiden tapahtumien jälkeen on toki ollut myös epäuskon hetkiä, myös rankkoja, joten noiden kokemusten varassa se usko ei loppupelissä ole. Ymmärrät, että olen toki prosessoinut ne hyvin eri tavoin.
Sama pätee myös niihin elämäni tilanteisiin, joissa on tapahtunut jotakin muuta peräti kummallista, vieläpä noiden kummallisten sattumusten tapahtuen peräkkäin. Totta kai sitä pohdiskelee mistä tässä on kyse. Sitä puntaroi mikä on ylihengellistämistä ja mikä taas aidosti hengellisen aiheetonta psykologisointia.Kauan sitten oli senaikaisessa kansakoulujärjestelmässä aine - ympäristöoppi ja askartelu.
Niillä tunneilla leikattiin ja liimattiin. Taidat olla itsekin näitä wanhan koulun lajitovereita jotka leikkaa ja liimaa raamattua.
En usko, että monikaan on noista irrallisista lauseista kiinnotuneita vaan enemmä dialogista.
Kiitämme Epi.....Kysymys: Jos Saatana on valheen isä ja pystyy pukeutumaan valon lähettilääksi (jotain tällaista muista Raamatusta), niin miten ihminen voi olla varma, että rukousvastaus tulee Jumalalta eikä Jumalaksi naamioituneelta Saatanalta?
Tosin, mistä tietää ettei koko kristinusko ole pelkkää lahkolaisuutta, josta varoitat kirjoittajaa? Lahkolaisuus on kokemushakuista ja rukousvastaus on kokemus, niin tällöin rukousvastaukset kuuluvat lahkolaisuuteen.jason_dax kirjoitti:
Kysymys: Jos Saatana on valheen isä ja pystyy pukeutumaan valon lähettilääksi (jotain tällaista muista Raamatusta), niin miten ihminen voi olla varma, että rukousvastaus tulee Jumalalta eikä Jumalaksi naamioituneelta Saatanalta?
Tosin, mistä tietää ettei koko kristinusko ole pelkkää lahkolaisuutta, josta varoitat kirjoittajaa? Lahkolaisuus on kokemushakuista ja rukousvastaus on kokemus, niin tällöin rukousvastaukset kuuluvat lahkolaisuuteen.Mäkin vähän ihmettelen... Jos saatana on niin ovela jekuttamaan ihmisiä tuon tuosta niin miten me voimme millään sitten tietää ettemme ole juuri hänen vallassa?
Joo voihan sita suojelusta toivoa siltä Jumalalta mutta kuitenkin jos on jo saatanan vallassa niin mahtaako moinen edes tehota?- H.H.
qfft kirjoitti:
Mäkin vähän ihmettelen... Jos saatana on niin ovela jekuttamaan ihmisiä tuon tuosta niin miten me voimme millään sitten tietää ettemme ole juuri hänen vallassa?
Joo voihan sita suojelusta toivoa siltä Jumalalta mutta kuitenkin jos on jo saatanan vallassa niin mahtaako moinen edes tehota?"Joo voihan sita suojelusta toivoa siltä Jumalalta mutta kuitenkin jos on jo saatanan vallassa niin mahtaako moinen edes tehota?"
Kyllä. Se on kristinuskon perusta.
Johannes 16
30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."
31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte.
32 Katso, tulee hetki ja on jo tullut, jona teidät hajotetaan kukin tahollensa ja te jätätte minut yksin; en minä kuitenkaan yksin ole, sillä Isä on minun kanssani.
33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman." H.H. kirjoitti:
"Joo voihan sita suojelusta toivoa siltä Jumalalta mutta kuitenkin jos on jo saatanan vallassa niin mahtaako moinen edes tehota?"
Johannes 16
30 Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."
32 Katso, tulee hetki ja on jo tullut, jona teidät hajotetaan kukin tahollensa ja te jätätte minut yksin; en minä kuitenkaan yksin ole, sillä Isä on minun kanssani.
33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.""Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki"
Mistä me tiedämme? Mitä alusta jäi mainitsematta? Mistä tietää että Jeesus tietää kaikki?H.H. kirjoitti:
"Joo voihan sita suojelusta toivoa siltä Jumalalta mutta kuitenkin jos on jo saatanan vallassa niin mahtaako moinen edes tehota?"
Johannes 16
33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."Olepa hoohoo hetki ihan rehellinen, ennen kaikkea itsellesi. Kristinuskon perusta on tietenkin itsepetos ja satukirjan tankkaaminen ja siitä löytyvien asioiden väkisin sovittaminen milloin mihinkin keksittyyn tai todelliseen tapahtumaan.
Aatami9 kirjoitti:
Olepa hoohoo hetki ihan rehellinen, ennen kaikkea itsellesi. Kristinuskon perusta on tietenkin itsepetos ja satukirjan tankkaaminen ja siitä löytyvien asioiden väkisin sovittaminen milloin mihinkin keksittyyn tai todelliseen tapahtumaan.
Älä nyt trollaa tätä keskustelua :)
http://www.youtube.com/watch?v=B5CeiPa790M- Nasse.
"Ihminen luonnollisesti kaipaa todisteita ja syitä vakuuttua, tai uskoa, tai edes perusteet sille miten jotkut täysipäiset voivat uskoa. Jopa Nasse on aikoinaan vakavamieliseksi heittäydyttyään kertonut tuosta viimeksimainitusta."
Tarkoitin tuolla ihmisiä joiden äo on selkeästi yli sada ja joilla ei keltainen kymi kuupassa vello, ainakaan niin pahasti että se on ilmeistä.
Te vajakit olette sitten ihan oma lukunsa. Hyväksikäytettyjä, kusetettuja, uhreja,
Kuten sinäkin, Harri.
- H.H.
Jason,
"Jos Saatana on valheen isä ja pystyy pukeutumaan valon lähettilääksi (jotain tällaista muista Raamatusta), niin miten ihminen voi olla varma, että rukousvastaus tulee Jumalalta eikä Jumalaksi naamioituneelta Saatanalta?"
Tässähän se tuli:
Tätä ei pidä lukea kuin piru.
Tiedämme miten monet ovat vedonneet tuohon ja silti sellaisessa uskonyhteisössä on voinut olla yhtä sun toista järkyttävästi rempallaan.
Myös muut asiat on oltava selvillä, että Raamattua on luettava evankeliumien kautta.
Vielä kysymykseesi tarkemmin:
Voisiko Saatana julistaa miten Jumala tuli ihmiseksi ja sovitti ihmisten synnit, kuoli ihmisten pahuuden tähden, sekä otti vastaan asemansa Kristuksena? Jos mielestäsi voisi, niin miten Saatana asemoisi tuohon kertomukseen Saatanan ts. mikä rooli Saatanalle tuossa varattaisiin?
Kristillisen käsityksen mukaan Saatana kyllä tekeytyy Jumalaksi ja Kristukseksi, mutta vasta sitten kun oppi Kristuksesta on niin tärvelty, että antikristusta pidetään Kristuksena.
Seuraava jaehan menee näin:
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Sinua ei kiinnosta keskustella, teit selväksi, mutta siltä varalta että kiinnostaisi seuraava, niin kerronpahan varmuuden vuoksi:
Asenteiden tarkistus on aina silloin tällöin paikallaan. Siten lähdin sellaisiin keskusteluihin, joissa ilmoitan kyllä asemoituneeni konservatiiviseksi kristityksi - jotten yrittäisi esittää jotain mitä en ole - mutta kävin keskustelua paitsi kertoen näkemyksistäni, myös altistamalla itseni niin paljon kuin mahdollista ymmärtämään täysin toisenlaisia ajattelumalleja. Sellainen sisältää ajatuksen, että olen jälleen kerran jossain kohden harhautunut ylpeyttäni tms. pitämään joitakin omia ajatuksiani johdatuksena.
Tällaisessa keskustelun jälkeen oli tietenkin hyvä testata näitä uusia painotuksia sellaisten uskovien kanssa, jotka edustavat konservatismia. Katsoin, että nuo keskustelut olivat varsin avartavia sekä toivat syvyyttä näkemyksille. Suosittelen.
"Tosin, mistä tietää ettei koko kristinusko ole pelkkää lahkolaisuutta, josta varoitat kirjoittajaa"
Omassa uskossani on sitä epäuskoa jäljellä, joskin nykyään en kaiketi ole enää aivan varttiateisti. Tunnustan tässä yhden epäilykseni. Toivottavasti et noki sitä hyödyntäen, vaikka ymmärränhän minä kuinka joku tietenkin tästä ilahtuu päästessään sitä hyödyntämään:
Yritin saada sinut ottamaan vastaan sen tiedon tuosta rahan luomisen prosessista. Kuten tapasit aikoinasi muistuttaa miten et anna uskonkysymyksissä sen hetkauttaa, jos joku vetoaa tunteisiisi, niin pidä sama mielessä nyt kun koet antipatioita henkilöäni kohtaan. Ota siis vastaan faktat sikäli kuin niitä on. Tunneälyä voi kyllä soveltaa kiinnittämällä huomio siihen miten toinen antaa itsestänsä aika paljon ja kokee asian tärkeäksi. Sille pitäisi antaa enemmän painoa kuin kevytmielisille sutkautuksille.- H.H.
Asiaan:
Sen prosessin - rahan luomisen tyhjästä - omaksuva joutuu pohdiskelemaan monen asian uusiksi. Siinä mennään vallan olemukseen, myös siltä osin kuin valta ei ole demokraattista ja päivänvaloa kestävää. Toisin kuin mainitun prosessin omaksuminen, nuo salaliittoja ja salaseurojakin vilisevät tutkimukset ovat vaikeita. Niissä menee helposti seuraamaan vääriä jälkiä. Kuitenkin sieltä löytyy todennettavuuksia, jotka häkellyttävät.
Saa huomata miten valtaeliitti osallistuu tapahtumiin, joita suuri yleisö ei tunne, ja joista kerrotaan virallisia kanavia pitkin miten ne ovat silkkaa teatteria, joskin raflaavia esityksiä. Bohemian Grove on mielessäni oleva esimerkki, joka huipentuu makaaberiin mutta pitkäpiimäiseen tapahtumaan, jota on vaikea pitää teatterina, vaan uskonnollisena rituaalina jättimäisen pöllöpatsaan edessä. Olipa teatteria tai ei, voi jokainen miettiä kuinka tervettä se on näyteltyine(?) polttouhreineen, kirkumisineen päivineen.
Kaikki tämä on helposti todennettavaa tietoa.
Näytelmää(?) seuraavat havaitsevat huppupäiset papit joen toisella puolen, mutta varmastikaan suuri osa heistä ei tiedä mistä hiivatista on kyse. Sen he tietävät miten vieruskavereinansa on presidenttejä ja ministereitä, sekä kansakunnan kermaa viranomaisia ja talouden edustajia myöten.
Jos istuisit tuolla katsomossa, kenelle menisit kertomaan siitä mitä juuri olit nähnyt ja kuullut?
Niin, et kellekään.
Jokainen asiaa ajatteleva ymmärtää tuosta tilanteesta sen, että olipa kyse mistä hyvänsä, niin oma asema vaarantuisi monella tavalla, jos nähtyä alkaisi ruotimaan millään tavoin.
Siinä oli kyse siis pelolla hallitsemisesta, pirullisesta uskonnosta, jossa synnytetään mielikuvia siitä miten langat ovat joillakin muilla kuin niillä, joilla niiden kuvitellaan olevan.
Oman uskoni heikkous on tietenkin tässä kohden sitä, että se joutuu huomioimaan kuinka kristinusko saattaisi olla myös tällaisista tarkoitusperistä syntyneiden uskontojen perua taikka sivutuote, tai kenties uskonnollinen mutta maallinen vastapooli.
Tiedän, että jotkut ateistit täällä ajattelevat noin jo valmiiksi, mutta nähdäkseni kristinuskon kohdalla täytyy huomioida kuinka sitä tuskin on perustettu vallanpitäjien riemuksi, koska se kehottaa paljastamaan näiden kieroiluja.
Lisäksi olen taipuvainen ajattelemaan, että nuo kieroilijat eivät olisi kyenneet yhteistuuminkaan luomaan sellaista globaalia verkostoa, joka ilmiselvästi on hierarkkinen ja hajautetun vallan sekä kaaoksen avulla kaiken keskittävä. Se ei ehkä olisi mahdotonta, mutta ihmiselämän pituuden kannalta sellainen ei olisi edes tavoiteltavaa.
On myös muita syitä, miksi pidän tätä hengellisenä, mutta ne syyt jätän. Kuten silti mainitsin, tässä kohden en koe olevani uskossani vahvoilla, joten en halua pyöritellä sitä tässä toisaalta-toisaalta -tyyppisesti. Sellainen on yleensä pitkä ja raskas prosessi, myös emotionaalisesti.
"Lahkolaisuus on kokemushakuista ja rukousvastaus on kokemus", jonka takia tuo kokemus on analysoitava. Siinä tullaan jälleen kerran lähtökohtien valintaan eli joudutaan maailmankuvalliseen taisteluun, mikäli halutaan olla rehellisiä itsellensä.
Jason,
Pyydän sinua selvittämään ne talousasiat itsellesi. Kirkko kuulolla -palstalla sain kahdelta uskovalta positiivista palautetta asiasta. Kirjoitan siellä nimimerkillä nettifrendi, kuten tiedät. Mainittujen asioiden omaksuminen ei ole teismisidonnaista.
Jos sinulla kaikesta huolimatta on myös hyvää tahtoa - uskon että on - vaikka pidät itseäsi 'vittumaisena' siinä kuin minuakin, niin tee palvelus itsellesi ja minulle. Kerro millä tavoin tuo rahan tyhjästä luomisen prosessi ei ole tosiasia, siis sen jälkeen kun olet tutustunut siihen mitä aiheesta olen kertonut. Mainitse myös miten mainittu prosessi vaikutti maailmankuvaasi, kun olit testannut sen sopivuutta näihin teismeihimme.
Rukoilen edelleen puolestasi. Minulla alkaa jo muut asiat painamaan päälle niin paljon, että tämä jää viimeiseksi venymiseksi eli en voi jatkaa näin runsaalla panostuksella tähän, jos enää lainkaan.
Kaikkea hyvää ja siunausta. Eli Raamattu ei voi olla Paholaisen tuotosta, koska Raamatussa sanotaan ettei se ole Paholaisen tuotosta? Eikö Paholaisen juuri kannata ihmisiä kusettaakseen luoda luotettavilta kuulostavia lähteitä?
- H.H.
jason_dax kirjoitti:
Eli Raamattu ei voi olla Paholaisen tuotosta, koska Raamatussa sanotaan ettei se ole Paholaisen tuotosta? Eikö Paholaisen juuri kannata ihmisiä kusettaakseen luoda luotettavilta kuulostavia lähteitä?
Ajatelmasi on oikein ja tuttu myös omista pohdinnoistani, ja voit arvata miten itse olen rienannut noiden ajatuskulkusten myötä. Päätelmä on joka tapauksessa se, että Jumalan armon varassa tässä ollaan ja mennään. Kristinusko on sillä tavoin looginen, että sen ydinkertomus kuvaa äärimmäistä armon ilmentymää.
H.H. kirjoitti:
Ajatelmasi on oikein ja tuttu myös omista pohdinnoistani, ja voit arvata miten itse olen rienannut noiden ajatuskulkusten myötä. Päätelmä on joka tapauksessa se, että Jumalan armon varassa tässä ollaan ja mennään. Kristinusko on sillä tavoin looginen, että sen ydinkertomus kuvaa äärimmäistä armon ilmentymää.
Eli siis raamattu on totta koska Jumala on armollinen? Anteeksi jos erehdyn mutta eikös Jumala ennen Jeesuksen tulemista vähän niinkuin ollut armoton? Mistä tiedämme sitten että Jeesus muutti mitään? Raamatusta. Mistä tiedämme että raamattu on totta => Jumala on armollinen
Mutta Jumala muuttui armolliseksi vasta Jeesuksen jälkeen joka myös kirjoitti raamatun. Mistä tiedämme että Jeesus oli Jumalan poika, eikä esimerkiksi saatana. Mistä tiedämme ettei Saatanalla ole lasta joka vaelsi maan päällä ja kuoli, kirjoitutti 12 opetuslapsella raamatun?
Minusta on vähintäänkin kyseenalaista että armollisen Jumalan pitää kiduttaa oma poikansa hengiltä.qfft kirjoitti:
Eli siis raamattu on totta koska Jumala on armollinen? Anteeksi jos erehdyn mutta eikös Jumala ennen Jeesuksen tulemista vähän niinkuin ollut armoton? Mistä tiedämme sitten että Jeesus muutti mitään? Raamatusta. Mistä tiedämme että raamattu on totta => Jumala on armollinen
Mutta Jumala muuttui armolliseksi vasta Jeesuksen jälkeen joka myös kirjoitti raamatun. Mistä tiedämme että Jeesus oli Jumalan poika, eikä esimerkiksi saatana. Mistä tiedämme ettei Saatanalla ole lasta joka vaelsi maan päällä ja kuoli, kirjoitutti 12 opetuslapsella raamatun?
Minusta on vähintäänkin kyseenalaista että armollisen Jumalan pitää kiduttaa oma poikansa hengiltä.Ja eikö armon määritelmä juuri ole ettei tarvitse maksaa (verellä) virheitä?
Armahtaako tuomarikin varkaan viemällä tältä käden? Minusta moinen kuulostaa enempi rangaistukselta.H.H. kirjoitti:
Minua ei kiinnosta armo, minua kiinnostaa tosiasiat. Miten ratkaisit tämän 'teologisen sylopsismin?'
- H.H.
qfft kirjoitti:
Minusta on vähintäänkin kyseenalaista että armollisen Jumalan pitää kiduttaa oma poikansa hengiltä."Anteeksi jos erehdyn mutta eikös Jumala ennen Jeesuksen tulemista vähän niinkuin ollut armoton? "
On hyvä tuntea käsitteet vanha ja uusi liitto. VT:ssa korostuu lakihenkisyys, UT:ssa se miten Jeesus täytti lain ja tilalle tuli armo. Lain tehtävä oli osoittaa ihmisen asema.
Olet siinä oikeassa, että viimekädessä käsitys Jumalan hyvyydestä ja armollisuudesta iankaikkisuutta vasten jää kohdallamme aina uskonvaraisuudeksi. Puoltoja voi esittää, mutta silti jotkut aina valitsevat sen miten eivät usko. Jos heille siis ei armo kelpaa, he saavat tekojensa mukaan, erityisesti vieläpä niin miten ovat itse tuominneet.
"Mistä tiedämme että Jeesus oli Jumalan poika, eikä esimerkiksi saatana."
Raamatun näkemys ei jätä epäselvyyttä mikä kanta siellä on:
Matt. 3:17
Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
Matt. 17:5
Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
Mark. 1:11
Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Mark. 9:7
Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".
Luuk. 3:22
ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
2. Piet. 1:17
Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
Aikaisemmin tässä ketjussa olen jo tuonut esiin sen mikä ja millainen usko määrittelee kristityn. Sen vastakohta on tietenkin antikristillisyyttä. Itse asiassa, kristillisyydellä on vastassaan monia antikristillisyyden muotoja. Saatanan käsittäminen Jumalan pojaksi on eräs sellainen.
Kristillisyydessä Saatana oli Lusifer, ensimmäinen ja suurin luoduista, joka sitten lankesi. Jumalan poika, Jeesus Kristus, on käsitettävä itse Jumalaksi, joka tuli ihmiseksi, tai voimme käsittää asetelman Jumalaksi (Isä) ja Pojaksi, jossa jälkimmäisen kautta maailma luotiin ja miten Poika ei ole kaikkitietävä kuten Isä. Nämä nyt ovat kuitenkin vain eri tapoja jäsentää sama asia, aivan kuten myös sitä on Raamatussa mainitsematon sana kolminaisuus. Raamattu kertoo, että saamme kutsua Jumalaa Isäksi.
Palaan vielä tämän viestin alussa siteeraamaani kysymykseesi.
Jumala on alku ja loppu, iäti elävä, ensimmäinen ja viimeinen. Lisäksi Raamatun mukaan Jumala on muuttumaton. Siinä valossa VT & UT kuuluvat samaan Jumalan pelastussuunnitelmaan.
"Minusta on vähintäänkin kyseenalaista että armollisen Jumalan pitää kiduttaa oma poikansa hengiltä."
Esitit viestisi ensimmäisessä kappaleessa oivasti ongelman, joka nousee kehäpäätelmästä. Siten havaitaan esimerkiksi se kuinka muslimeilla on kehämäinen ongelma Allahin armollisuuden kanssa. Entäpä jos joku kyseenalaistaa tuon Allahin armon? Kyseenalaistaminen on siksi muslimeilta käytännössä kielletty. Seuraus on, että jokainen voisi todeta miten Allah on jäävi, mutta kukaan ei uskaltaisi sanoa sitä. Että sellaista armoa.
Kristuksen Jumaluus ei ole mahtipontista valtasuuruutta, vaan ihmistä ymmärtävää, ja nöyryyttä Jumalaa (Isää) kohtaan. Otetaan vaikka ihmisten iskut vastaan, jos tarve on. Muistanet, että Jeesus teki kaiken täysin vapaaehtoisesti.
Ahdingon ollessa ilmeinen:
Matteus 26
53 Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?
Mitäpä siis luulet; kun kirjoitat aloituksessa 'haluaisin itseni kokevan subjektiivisen Jumala kokemuksen', niin saatko minkäänlaista rukousvastausta Jumalalta, jos haluat pitää kiinni käsityksestäsi kuinka Jumala tappoi poikansa, eivätkä ihmiset Jumalan?
Selkeämmin:
Miksi rukoilisit kristittyjen Jumalaa siten, että kiistät tämän hyvyyden ja jumaluuden. Jos niin teet, nostat itsesi Jumalan yläpuolelle, Hänen tuomariksensa. Silloin sinut luetaan niiden joukkoon, jotka tuomitsivat ja ristiinnaulitsivat Jumalan, eivätkä katuneet. H.H. kirjoitti:
"Anteeksi jos erehdyn mutta eikös Jumala ennen Jeesuksen tulemista vähän niinkuin ollut armoton? "
On hyvä tuntea käsitteet vanha ja uusi liitto. VT:ssa korostuu lakihenkisyys, UT:ssa se miten Jeesus täytti lain ja tilalle tuli armo. Lain tehtävä oli osoittaa ihmisen asema.
Olet siinä oikeassa, että viimekädessä käsitys Jumalan hyvyydestä ja armollisuudesta iankaikkisuutta vasten jää kohdallamme aina uskonvaraisuudeksi. Puoltoja voi esittää, mutta silti jotkut aina valitsevat sen miten eivät usko. Jos heille siis ei armo kelpaa, he saavat tekojensa mukaan, erityisesti vieläpä niin miten ovat itse tuominneet.
"Mistä tiedämme että Jeesus oli Jumalan poika, eikä esimerkiksi saatana."
Raamatun näkemys ei jätä epäselvyyttä mikä kanta siellä on:
Matt. 3:17
Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
Matt. 17:5
Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
Mark. 1:11
Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
Mark. 9:7
Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä".
Luuk. 3:22
ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".
2. Piet. 1:17
Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
Aikaisemmin tässä ketjussa olen jo tuonut esiin sen mikä ja millainen usko määrittelee kristityn. Sen vastakohta on tietenkin antikristillisyyttä. Itse asiassa, kristillisyydellä on vastassaan monia antikristillisyyden muotoja. Saatanan käsittäminen Jumalan pojaksi on eräs sellainen.
Kristillisyydessä Saatana oli Lusifer, ensimmäinen ja suurin luoduista, joka sitten lankesi. Jumalan poika, Jeesus Kristus, on käsitettävä itse Jumalaksi, joka tuli ihmiseksi, tai voimme käsittää asetelman Jumalaksi (Isä) ja Pojaksi, jossa jälkimmäisen kautta maailma luotiin ja miten Poika ei ole kaikkitietävä kuten Isä. Nämä nyt ovat kuitenkin vain eri tapoja jäsentää sama asia, aivan kuten myös sitä on Raamatussa mainitsematon sana kolminaisuus. Raamattu kertoo, että saamme kutsua Jumalaa Isäksi.
Palaan vielä tämän viestin alussa siteeraamaani kysymykseesi.
Jumala on alku ja loppu, iäti elävä, ensimmäinen ja viimeinen. Lisäksi Raamatun mukaan Jumala on muuttumaton. Siinä valossa VT & UT kuuluvat samaan Jumalan pelastussuunnitelmaan.
"Minusta on vähintäänkin kyseenalaista että armollisen Jumalan pitää kiduttaa oma poikansa hengiltä."
Esitit viestisi ensimmäisessä kappaleessa oivasti ongelman, joka nousee kehäpäätelmästä. Siten havaitaan esimerkiksi se kuinka muslimeilla on kehämäinen ongelma Allahin armollisuuden kanssa. Entäpä jos joku kyseenalaistaa tuon Allahin armon? Kyseenalaistaminen on siksi muslimeilta käytännössä kielletty. Seuraus on, että jokainen voisi todeta miten Allah on jäävi, mutta kukaan ei uskaltaisi sanoa sitä. Että sellaista armoa.
Kristuksen Jumaluus ei ole mahtipontista valtasuuruutta, vaan ihmistä ymmärtävää, ja nöyryyttä Jumalaa (Isää) kohtaan. Otetaan vaikka ihmisten iskut vastaan, jos tarve on. Muistanet, että Jeesus teki kaiken täysin vapaaehtoisesti.
Ahdingon ollessa ilmeinen:
Matteus 26
53 Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?
Mitäpä siis luulet; kun kirjoitat aloituksessa 'haluaisin itseni kokevan subjektiivisen Jumala kokemuksen', niin saatko minkäänlaista rukousvastausta Jumalalta, jos haluat pitää kiinni käsityksestäsi kuinka Jumala tappoi poikansa, eivätkä ihmiset Jumalan?
Selkeämmin:
Miksi rukoilisit kristittyjen Jumalaa siten, että kiistät tämän hyvyyden ja jumaluuden. Jos niin teet, nostat itsesi Jumalan yläpuolelle, Hänen tuomariksensa. Silloin sinut luetaan niiden joukkoon, jotka tuomitsivat ja ristiinnaulitsivat Jumalan, eivätkä katuneet.H.H., johtuuko halukkuutesi käännyttää meidät puhumalla epämääräisistä talousasioista siitä ettet pysty käännyttää meitä puhumalla kristinuskosta?
- H.H.
jason_dax kirjoitti:
Minua ei kiinnosta armo, minua kiinnostaa tosiasiat. Miten ratkaisit tämän 'teologisen sylopsismin?'
Sylopsismi?
Solipsismi, synopsis... En haluaisi vastata arvauksien pohjalta silloin kun voi saada täsmennyksen.
Tosiasioista voi kyllä kommentoida. Sikäli kuin sinulle on tuttu WC:n koira, niin onhan se niin, ettei ilman toivoa ja armoa millään ole väliä, jos siltä tuntuu ja niin päättää.
"Eikö Paholaisen juuri kannata ihmisiä kusettaakseen luoda luotettavilta kuulostavia lähteitä?"
Kaiketi Saatana pyrkii pettämään ihmisiä niin valheilla kuin totuuksillakin, mutta hyvä valehtelija valehtelee harvoin. Puolitotuuksia käyttää sitten enemmänkin. En silti näe syytä miksi Saatana käyttäisi suurimman mahdollisimman armon tarinaa pettääkseen ihmisiä. Silloin Jumala ja Saatana olisivat käytännössä kummatkin samalla puolella - ja armoa ei olisi. Kuka pettäisi ketä, miltä ja miksi? En vain saa tuota toimimaan.
Luotettavan kuuloisia lähteitä Saatana on saanut lukuisista kirkkokunnista, joiden suulla julistetaan aivan toisenlaista evankeliumia kuin mitä se Raamatussa on. Niiden avulla myös Raamattua on väärennetty sen ydinsisällön korruptoimiseksi. Siitä esim. oli tuo 1. Johanneksen kirje 4:2.
"Eli Raamattu ei voi olla Paholaisen tuotosta, koska Raamatussa sanotaan ettei se ole Paholaisen tuotosta?"
En aivan tällä tavoin voi suhtautua, koska siitä päästään luontevasti kysymykseen 'mikä kaikista uskonnoista on se oikea'.
Sinulla oli tämä lähtökohta:
"Minua ei kiinnosta armo, minua kiinnostaa tosiasiat."
Myös se oli itselleni varsi tuttu ajatus siltä ajalta elämääni, jolloin filosofinen ja teologinen etsintä olivat pinnalla enemmän kuin olisin halunnut. Olin jäärä ja piinasin itseäni ja muita erinäisillä kysymyksillä.
Oleellisemmaksi kuin edes totuus alkoi kuitenkin nousta armo. Se voi tuntua sinusta väärältä ajatukselta, mutta ota huomioon miten tuolloin pidin Jumalaa toisinaan jonakin ylisaatanana, jota vastaan tuli taistella, vaikkei pärjäisikään. Kapinoin.
Sitten kesken arkisten askareiden mieleeni nousi eräs Raamatun kertomus, joka ei itselleni ollut merkinnyt oikeastaan yhtään mitään, jolloin olin sen tietenkin unohtanut. Nyt minun piti etsiä kyseinen kohta katsoakseni miten siinä asiat oikein olikaan.
1. Mooseksen kirja 32
24 Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan muuan mies päivän koittoon saakka.
25 Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi". Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.
Asiat aukenivat kummasti.
P.S.
Churchill kutsui aika ajoin häntä vaivaavaa masennusta vanhaksi koiraksi. H.H. kirjoitti:
Sylopsismi?
Solipsismi, synopsis... En haluaisi vastata arvauksien pohjalta silloin kun voi saada täsmennyksen.
Tosiasioista voi kyllä kommentoida. Sikäli kuin sinulle on tuttu WC:n koira, niin onhan se niin, ettei ilman toivoa ja armoa millään ole väliä, jos siltä tuntuu ja niin päättää.
"Eikö Paholaisen juuri kannata ihmisiä kusettaakseen luoda luotettavilta kuulostavia lähteitä?"
Kaiketi Saatana pyrkii pettämään ihmisiä niin valheilla kuin totuuksillakin, mutta hyvä valehtelija valehtelee harvoin. Puolitotuuksia käyttää sitten enemmänkin. En silti näe syytä miksi Saatana käyttäisi suurimman mahdollisimman armon tarinaa pettääkseen ihmisiä. Silloin Jumala ja Saatana olisivat käytännössä kummatkin samalla puolella - ja armoa ei olisi. Kuka pettäisi ketä, miltä ja miksi? En vain saa tuota toimimaan.
Luotettavan kuuloisia lähteitä Saatana on saanut lukuisista kirkkokunnista, joiden suulla julistetaan aivan toisenlaista evankeliumia kuin mitä se Raamatussa on. Niiden avulla myös Raamattua on väärennetty sen ydinsisällön korruptoimiseksi. Siitä esim. oli tuo 1. Johanneksen kirje 4:2.
"Eli Raamattu ei voi olla Paholaisen tuotosta, koska Raamatussa sanotaan ettei se ole Paholaisen tuotosta?"
En aivan tällä tavoin voi suhtautua, koska siitä päästään luontevasti kysymykseen 'mikä kaikista uskonnoista on se oikea'.
Sinulla oli tämä lähtökohta:
"Minua ei kiinnosta armo, minua kiinnostaa tosiasiat."
Myös se oli itselleni varsi tuttu ajatus siltä ajalta elämääni, jolloin filosofinen ja teologinen etsintä olivat pinnalla enemmän kuin olisin halunnut. Olin jäärä ja piinasin itseäni ja muita erinäisillä kysymyksillä.
Oleellisemmaksi kuin edes totuus alkoi kuitenkin nousta armo. Se voi tuntua sinusta väärältä ajatukselta, mutta ota huomioon miten tuolloin pidin Jumalaa toisinaan jonakin ylisaatanana, jota vastaan tuli taistella, vaikkei pärjäisikään. Kapinoin.
Sitten kesken arkisten askareiden mieleeni nousi eräs Raamatun kertomus, joka ei itselleni ollut merkinnyt oikeastaan yhtään mitään, jolloin olin sen tietenkin unohtanut. Nyt minun piti etsiä kyseinen kohta katsoakseni miten siinä asiat oikein olikaan.
1. Mooseksen kirja 32
24 Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan muuan mies päivän koittoon saakka.
25 Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi". Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.
Asiat aukenivat kummasti.
P.S.
Churchill kutsui aika ajoin häntä vaivaavaa masennusta vanhaksi koiraksi.Siis piti kirjoittaa 'solipsismi'.
Eli et koskaan vastannut kysymykseen, vaan sivuutit sen.- H.H.
jason_dax kirjoitti:
H.H., johtuuko halukkuutesi käännyttää meidät puhumalla epämääräisistä talousasioista siitä ettet pysty käännyttää meitä puhumalla kristinuskosta?
Jason, Raamatussa kerrotaan uskosta. Aina jossain vaiheessa homma palautuisi uskonvaraisuudeksi, vaikka todistettaisiin mitä tahansa. Tietääkseen kaiken ihmisen tulisi olla Jumala itse.
Halukkuuteni ottaa nämä talousasiat esille ovat kahtalaisia. Tietenkin olet oikeassa siinä, että liitän ne evankeliointiin, mutta epämääräisiä ne eivät missään tapauksessa ole ja siitä syystä niihin tulee tutustua oli suhde kristinuskoon mikä hyvänsä. Ateistina olisin myös ilman muuta tätä mieltä.
Painotan vielä, että tässä on kysymyksessä sellainen globaali valhe, joka on luotu mekanismi. Sellaisena se on tutkittavissa varsin läpinäkyvästi, toisin kuin muut mahdolliset valheet, sellaiset joita paikataan uusilla valheilla.
En kuvittele pystyväni käännyttämään kaikkia, tai kovin moniakaan. Sen tiedän, että kun kirjoitan totta, sitä pidetään valheena. Kun todistan jonkun valehtelevan, sanotaan miten en ole mitään todistanut. Koska todellisuudentajuni pelaa oikein mukavasti, tunnistan miten minun ei ole syytä antaa periksi manipuloinnille, koska manipuloijat eivät pysty esittämään rehellisesti miten keskustelu meni, mutta itse pystyn. Sitä varten voin muiden tavoin tarkistaa keskustelun kulut - ja niinhän olen toki tehnytkin. Sieltähän sen ensimmäisen reality checkin voi tehdä.
Voit itse arvioida halukkuuttasi totuuteen sikäli kuin olet nähnyt miten M3:n määrä syöksyy taivaaseen, kansantaloudet natisevat ja meinaavat kaatua, ja leipäjonot kasvavat täällä Suomessakin näin nousukautenakin kolminkertaisiksi siihen mitä ne olivat laman aikana.
Joku tuossa kirjoitti dualismista liittäen sen ihmisen materiaan ja henkeen. Kristinuskossa hengellisyyden ei pitäisi olla mitään kahtalaista touhua, jossa on eri säännöt käytännölle ja teorialle. Jeesus kehotti meitä tarkkailemaan aikojen merkkejä. Tiedän, että monia merkkejä on tulkittu väärinkin, mutta minusta olisi kauhean mukavaa jos joku viitsisi edes katsoa miten tässä on meillä kansainvälisten katastrofien, kuten nälänhätien, kansainvaellusten pandemioiden ja globaalien sotien merkit.
Voit kuvitella elämäntilanteeni miksi hyvänsä, mutta millä tahansa mittarilla olen laittanut tähän paljon enemmän kuin huvipohjalta olisin koskaan mistä elämäntilanteesta tahansa. Tiedän, että kirjoitan tästä talousasiasta, anteeksi vain, silkkaa asiaa. Se ei siis ole ylpeyttäni, eikä kenenkään muun paksukalloisuus ole minun vikani. Siten minun ei tarvitse leikkiä marttyyriä, tai profeettaa, kun totean miten faktat on tässä, maailmantalo palaa.
Tilanne on sikäli aivan sama kuin muinoin. Varoituksen sanat on annettu, faktat esitetty, mutta hyvin harva ottaa pelastuksen sanoman vastaan, tai edes sitä mikä vaara uhkaa. Ei tulipalossakaan aleta määrittelemään, onko se nyt savu, tuli vai häkä, joka nitistää ja mikä kenetkin, vaan todetaan että nyt ulos!
Olen tiennyt jo useita vuosia tuosta rahan luomisen prosessista, mutta samalla olen nähnyt sen tahdin kiihtyvän ja tiedän mitä reservejä on jäljellä noin keinovalikoimien puolesta. Ne on kutakuinkin käytetty. H.H. kirjoitti:
Jason, Raamatussa kerrotaan uskosta. Aina jossain vaiheessa homma palautuisi uskonvaraisuudeksi, vaikka todistettaisiin mitä tahansa. Tietääkseen kaiken ihmisen tulisi olla Jumala itse.
Halukkuuteni ottaa nämä talousasiat esille ovat kahtalaisia. Tietenkin olet oikeassa siinä, että liitän ne evankeliointiin, mutta epämääräisiä ne eivät missään tapauksessa ole ja siitä syystä niihin tulee tutustua oli suhde kristinuskoon mikä hyvänsä. Ateistina olisin myös ilman muuta tätä mieltä.
Painotan vielä, että tässä on kysymyksessä sellainen globaali valhe, joka on luotu mekanismi. Sellaisena se on tutkittavissa varsin läpinäkyvästi, toisin kuin muut mahdolliset valheet, sellaiset joita paikataan uusilla valheilla.
En kuvittele pystyväni käännyttämään kaikkia, tai kovin moniakaan. Sen tiedän, että kun kirjoitan totta, sitä pidetään valheena. Kun todistan jonkun valehtelevan, sanotaan miten en ole mitään todistanut. Koska todellisuudentajuni pelaa oikein mukavasti, tunnistan miten minun ei ole syytä antaa periksi manipuloinnille, koska manipuloijat eivät pysty esittämään rehellisesti miten keskustelu meni, mutta itse pystyn. Sitä varten voin muiden tavoin tarkistaa keskustelun kulut - ja niinhän olen toki tehnytkin. Sieltähän sen ensimmäisen reality checkin voi tehdä.
Voit itse arvioida halukkuuttasi totuuteen sikäli kuin olet nähnyt miten M3:n määrä syöksyy taivaaseen, kansantaloudet natisevat ja meinaavat kaatua, ja leipäjonot kasvavat täällä Suomessakin näin nousukautenakin kolminkertaisiksi siihen mitä ne olivat laman aikana.
Joku tuossa kirjoitti dualismista liittäen sen ihmisen materiaan ja henkeen. Kristinuskossa hengellisyyden ei pitäisi olla mitään kahtalaista touhua, jossa on eri säännöt käytännölle ja teorialle. Jeesus kehotti meitä tarkkailemaan aikojen merkkejä. Tiedän, että monia merkkejä on tulkittu väärinkin, mutta minusta olisi kauhean mukavaa jos joku viitsisi edes katsoa miten tässä on meillä kansainvälisten katastrofien, kuten nälänhätien, kansainvaellusten pandemioiden ja globaalien sotien merkit.
Voit kuvitella elämäntilanteeni miksi hyvänsä, mutta millä tahansa mittarilla olen laittanut tähän paljon enemmän kuin huvipohjalta olisin koskaan mistä elämäntilanteesta tahansa. Tiedän, että kirjoitan tästä talousasiasta, anteeksi vain, silkkaa asiaa. Se ei siis ole ylpeyttäni, eikä kenenkään muun paksukalloisuus ole minun vikani. Siten minun ei tarvitse leikkiä marttyyriä, tai profeettaa, kun totean miten faktat on tässä, maailmantalo palaa.
Tilanne on sikäli aivan sama kuin muinoin. Varoituksen sanat on annettu, faktat esitetty, mutta hyvin harva ottaa pelastuksen sanoman vastaan, tai edes sitä mikä vaara uhkaa. Ei tulipalossakaan aleta määrittelemään, onko se nyt savu, tuli vai häkä, joka nitistää ja mikä kenetkin, vaan todetaan että nyt ulos!
Olen tiennyt jo useita vuosia tuosta rahan luomisen prosessista, mutta samalla olen nähnyt sen tahdin kiihtyvän ja tiedän mitä reservejä on jäljellä noin keinovalikoimien puolesta. Ne on kutakuinkin käytetty.Eli todellisuus ei tue kristinuskoa. Tämä on vakava puute.
- H.H.
jason_dax kirjoitti:
Siis piti kirjoittaa 'solipsismi'.
Eli et koskaan vastannut kysymykseen, vaan sivuutit sen.Olen saanut nähdä ateistien taholta esityksiä, joissa jopa tahdonvapautemme on kenties virtuaalista siinä kuin kokemuksemmekin. Mielenkiintoista, mutta keskustelen mieluiten sellaisten kanssa, jotka eivät kyseenalaista minun saati itsensä olemassaoloa.
Ehdottoman tietämisen vaatimuksen joustaa sitä mukaa kuin huomaa miten elämässä joutuu tulemaan useissa asioissa toimeen eriasteisten epävarmuuksien kanssa. Silloin tuon vaatimuksen tilalle tulee näin perustellusti kypsempi näkemys, parhaan saatavilla olevan tiedon valitsemiseksi ja sen hyödyntämiseksi. Tieteen keinoin saavutetaan paljon, mutta ei kaikkea, jolloin filosofiallekin vielä löydettäneen käyttöä. Näiden pohjalta, mutta muutenkin, uskonvaraisuuksia on myös.
Totuuden perimmäisestä olemuksesta emme saa selvyyttä omin neuvoin koskaan tulematta Jumalaksi. Koska sen hyväksyn, hyväksyn myös sen miten totuudesta voin saada riittävästi saadessani sen Jumalalta.
1. Kor. 15:10
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
Jospa siis pohdiskelisit tahollasi solipsismin ja armon keskinäistä suhdetta. Kenties on sinun painisi saada selvyys siihen onko mahdollista saada tai edes vaatia niitä molempia. Oma kokemukseni on, että kyllä Jumalan voi haastaa.
Tämän tarkemmin en voi vastata jo sen takia, että solipsismin lajeja on useita, eikä asiayhteydestä voinut varmuudella päätellä mitä tarkastelua kaipailit. - H.H.
jason_dax kirjoitti:
Eli todellisuus ei tue kristinuskoa. Tämä on vakava puute.
Mitäköhän kaikkea olet sivuuttanut, koska et ymmärtänyt asianlaidan olevan juuri päinvastoin.
- H.H.
qfft kirjoitti:
Ja eikö armon määritelmä juuri ole ettei tarvitse maksaa (verellä) virheitä?
Armahtaako tuomarikin varkaan viemällä tältä käden? Minusta moinen kuulostaa enempi rangaistukselta.Muslimien sharia-laista taisit kirjoittaa, et kristinuskosta.
H.H. kirjoitti:
Mitäköhän kaikkea olet sivuuttanut, koska et ymmärtänyt asianlaidan olevan juuri päinvastoin.
Miten todellisuus tukee kristinuskoa tai edes sen teismiä?
H.H. kirjoitti:
Olen saanut nähdä ateistien taholta esityksiä, joissa jopa tahdonvapautemme on kenties virtuaalista siinä kuin kokemuksemmekin. Mielenkiintoista, mutta keskustelen mieluiten sellaisten kanssa, jotka eivät kyseenalaista minun saati itsensä olemassaoloa.
Ehdottoman tietämisen vaatimuksen joustaa sitä mukaa kuin huomaa miten elämässä joutuu tulemaan useissa asioissa toimeen eriasteisten epävarmuuksien kanssa. Silloin tuon vaatimuksen tilalle tulee näin perustellusti kypsempi näkemys, parhaan saatavilla olevan tiedon valitsemiseksi ja sen hyödyntämiseksi. Tieteen keinoin saavutetaan paljon, mutta ei kaikkea, jolloin filosofiallekin vielä löydettäneen käyttöä. Näiden pohjalta, mutta muutenkin, uskonvaraisuuksia on myös.
Totuuden perimmäisestä olemuksesta emme saa selvyyttä omin neuvoin koskaan tulematta Jumalaksi. Koska sen hyväksyn, hyväksyn myös sen miten totuudesta voin saada riittävästi saadessani sen Jumalalta.
1. Kor. 15:10
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
Jospa siis pohdiskelisit tahollasi solipsismin ja armon keskinäistä suhdetta. Kenties on sinun painisi saada selvyys siihen onko mahdollista saada tai edes vaatia niitä molempia. Oma kokemukseni on, että kyllä Jumalan voi haastaa.
Tämän tarkemmin en voi vastata jo sen takia, että solipsismin lajeja on useita, eikä asiayhteydestä voinut varmuudella päätellä mitä tarkastelua kaipailit.Tämä koskettaa suomalaisia .
On tapahtunut meidän kulttuurissamme.
Lue ja nauti. Samanlaista copy/pastea sänäkin harjoitat.
Runot 3-4 [teksti]
Joukahainen haastaa Väinämöisen tietojen mittelöön ja häviää. Väinämöinen laulaa hänet suohon. Pelastaakseen henkensä Joukahainen lupaa sisarensa Ainon Väinämöiselle vaimoksi. Aino hukuttautuu.
Runot 5-7 [teksti]
Väinämöinen etsii Ainoa merestä, saa hänet kalana veneeseen, mutta menettää saaliinsa. Hän lähteekin kosimaan Pohjolan neitoa. Kostonhimoinen Joukahainen ampuu Väinämöisen hevosen. Väinämöinen suistuu mereen. Kotka pelastaa hänet Pohjolan rannalle. Pohjolan emäntä Louhi hoivailee häntä. Päästäkseen kotiin Väinämöinen lupaa seppä Ilmarisen takomaan Pohjolaan sammon. Takojalle luvataan palkkioksi Pohjolan neito.
Runot 8-9 [teksti]
Kotimatkallaan Väinämöinen näkee Pohjolan neidon ja kosii tätä. Avioliiton ehtona tyttö määrää Väinämöisen yliluonnollisiin työkokeisiin. Venettä veistäessään Väinämöinen lyö kirveellä haavan polveensa. Ukko ylijumala tyrehdyttää verenvuodon loitsuin.
Runo 10 [teksti]
Väinämöinen lähettää taikakeinoin Ilmarisen vastoin tämän tahtoa Pohjolaan. Ilmarinen takoo sammon. Louhi sulkee sen kivimäkeen. Ilmarinen joutuu palaamaan takaisin ilman hänelle luvattua morsianta.
Runot 11-12 [teksti]
Lemminkäinen lähtee kosintamatkalle Saareen, ilkamoi neitojen kanssa ja ryöstää Kyllikin. Lemminkäinen hylkää Kyllikin ja lähtee kosimaan Pohjolan neitoa. Hän laulaa Pohjolan väen ulos tuvasta, mutta jättää laulamatta karjapaimenen.
Runot 13-15 [teksti]
Lemminkäinen kosii Louhen tytärtä, joka vaatii häntä pyytämään Hiiden hirven, sitten tulisuisen Hiiden ruunan ja kolmanneksi joutsenen Tuonelan joelta. Kostoa vaaninut paimen tappaa Lemminkäisen ja syöksee hänet Tuonelan jokeen. Äiti saa merkin poikansa kuolemasta ja lähtee etsimään häntä. Hän haravoi poikansa palaset Tuonelan joesta, sovittaa ne yhteen ja virvoittaa poikansa henkiin.
Runot 16-17 [teksti]
Väinämöinen ryhtyy rakentamaan venettä ja käy Tuonelassa pyytämässä veneenveistoon tarvittavia sanoja, mutta ei saa niitä. Väinämöinen hakee puuttuvat sanat kuolleen tietäjän, Antero Vipusen, vatsasta ja saa veneen valmiiksi.- H.H.
jason_dax kirjoitti:
Miten todellisuus tukee kristinuskoa tai edes sen teismiä?
Pysyäksemme edes jossain määrin aloituksen aiheessa, tulisi ymmärtää miten valta keskittyy yksiin käsiin ja maailmasta tulee äärimmäisen epäoikeudenmukaisuuden tyyssija. Sen havaitsemiseen riittää tuon mekanismin havaitseminen ja tajuaminen. Sen pohjalta näkee miten maailma on tullut siihen pisteeseen, josta Raamattu on kertonut jo ajat sitten.
Kaikki uskonvaraiset todisteet ovat aina joiltakin osin viitteellisiä.
Myös nämä:
http://albatrossi.wordpress.com/2010/06/03/raamatun-profetiat-israelin-valtion-synnysta-toteutuivat-kirjaimellisesti-vuonna-1948/ H.H. kirjoitti:
Pysyäksemme edes jossain määrin aloituksen aiheessa, tulisi ymmärtää miten valta keskittyy yksiin käsiin ja maailmasta tulee äärimmäisen epäoikeudenmukaisuuden tyyssija. Sen havaitsemiseen riittää tuon mekanismin havaitseminen ja tajuaminen. Sen pohjalta näkee miten maailma on tullut siihen pisteeseen, josta Raamattu on kertonut jo ajat sitten.
Myös nämä:
http://albatrossi.wordpress.com/2010/06/03/raamatun-profetiat-israelin-valtion-synnysta-toteutuivat-kirjaimellisesti-vuonna-1948/Ahas...ei sitten
H.H. kirjoitti:
Myös nämä:
http://albatrossi.wordpress.com/2010/06/03/raamatun-profetiat-israelin-valtion-synnysta-toteutuivat-kirjaimellisesti-vuonna-1948/Eli maailma on paha paikka koska Jumalalla on kaikki valta?
Eikös sen pitäisi sitten niinkuin hajottaa se valta vaikka jollekkin tietylle ihmisryhmälle... kristityille?
Jos Jumala siis haluaisi maailman olevan hyvä niin meillä kristityt osaisivat taikoa jänöjusseja ja Jusseja hatusta.- goddeloos
H.H. kirjoitti:
Muslimien sharia-laista taisit kirjoittaa, et kristinuskosta.
"Muslimien sharia-laista taisit kirjoittaa, et kristinuskosta. "
- mitä on kristinusko, kuinka sinä raamatullisesti sitä toteutat, elät täysin sen mukaan ja kuinka Jumala suhtautuu toisinajattelijoihin (syntisiin)?
Miten sharia eroaa kristinuskosta? - 4+5
H.H. kirjoitti:
Asiaan:
Sen prosessin - rahan luomisen tyhjästä - omaksuva joutuu pohdiskelemaan monen asian uusiksi. Siinä mennään vallan olemukseen, myös siltä osin kuin valta ei ole demokraattista ja päivänvaloa kestävää. Toisin kuin mainitun prosessin omaksuminen, nuo salaliittoja ja salaseurojakin vilisevät tutkimukset ovat vaikeita. Niissä menee helposti seuraamaan vääriä jälkiä. Kuitenkin sieltä löytyy todennettavuuksia, jotka häkellyttävät.
Saa huomata miten valtaeliitti osallistuu tapahtumiin, joita suuri yleisö ei tunne, ja joista kerrotaan virallisia kanavia pitkin miten ne ovat silkkaa teatteria, joskin raflaavia esityksiä. Bohemian Grove on mielessäni oleva esimerkki, joka huipentuu makaaberiin mutta pitkäpiimäiseen tapahtumaan, jota on vaikea pitää teatterina, vaan uskonnollisena rituaalina jättimäisen pöllöpatsaan edessä. Olipa teatteria tai ei, voi jokainen miettiä kuinka tervettä se on näyteltyine(?) polttouhreineen, kirkumisineen päivineen.
Näytelmää(?) seuraavat havaitsevat huppupäiset papit joen toisella puolen, mutta varmastikaan suuri osa heistä ei tiedä mistä hiivatista on kyse. Sen he tietävät miten vieruskavereinansa on presidenttejä ja ministereitä, sekä kansakunnan kermaa viranomaisia ja talouden edustajia myöten.
Jos istuisit tuolla katsomossa, kenelle menisit kertomaan siitä mitä juuri olit nähnyt ja kuullut?
Niin, et kellekään.
Jokainen asiaa ajatteleva ymmärtää tuosta tilanteesta sen, että olipa kyse mistä hyvänsä, niin oma asema vaarantuisi monella tavalla, jos nähtyä alkaisi ruotimaan millään tavoin.
Siinä oli kyse siis pelolla hallitsemisesta, pirullisesta uskonnosta, jossa synnytetään mielikuvia siitä miten langat ovat joillakin muilla kuin niillä, joilla niiden kuvitellaan olevan.
Oman uskoni heikkous on tietenkin tässä kohden sitä, että se joutuu huomioimaan kuinka kristinusko saattaisi olla myös tällaisista tarkoitusperistä syntyneiden uskontojen perua taikka sivutuote, tai kenties uskonnollinen mutta maallinen vastapooli.
Tiedän, että jotkut ateistit täällä ajattelevat noin jo valmiiksi, mutta nähdäkseni kristinuskon kohdalla täytyy huomioida kuinka sitä tuskin on perustettu vallanpitäjien riemuksi, koska se kehottaa paljastamaan näiden kieroiluja.
Lisäksi olen taipuvainen ajattelemaan, että nuo kieroilijat eivät olisi kyenneet yhteistuuminkaan luomaan sellaista globaalia verkostoa, joka ilmiselvästi on hierarkkinen ja hajautetun vallan sekä kaaoksen avulla kaiken keskittävä. Se ei ehkä olisi mahdotonta, mutta ihmiselämän pituuden kannalta sellainen ei olisi edes tavoiteltavaa.
On myös muita syitä, miksi pidän tätä hengellisenä, mutta ne syyt jätän. Kuten silti mainitsin, tässä kohden en koe olevani uskossani vahvoilla, joten en halua pyöritellä sitä tässä toisaalta-toisaalta -tyyppisesti. Sellainen on yleensä pitkä ja raskas prosessi, myös emotionaalisesti.
"Lahkolaisuus on kokemushakuista ja rukousvastaus on kokemus", jonka takia tuo kokemus on analysoitava. Siinä tullaan jälleen kerran lähtökohtien valintaan eli joudutaan maailmankuvalliseen taisteluun, mikäli halutaan olla rehellisiä itsellensä.
Jason,
Pyydän sinua selvittämään ne talousasiat itsellesi. Kirkko kuulolla -palstalla sain kahdelta uskovalta positiivista palautetta asiasta. Kirjoitan siellä nimimerkillä nettifrendi, kuten tiedät. Mainittujen asioiden omaksuminen ei ole teismisidonnaista.
Jos sinulla kaikesta huolimatta on myös hyvää tahtoa - uskon että on - vaikka pidät itseäsi 'vittumaisena' siinä kuin minuakin, niin tee palvelus itsellesi ja minulle. Kerro millä tavoin tuo rahan tyhjästä luomisen prosessi ei ole tosiasia, siis sen jälkeen kun olet tutustunut siihen mitä aiheesta olen kertonut. Mainitse myös miten mainittu prosessi vaikutti maailmankuvaasi, kun olit testannut sen sopivuutta näihin teismeihimme.
Rukoilen edelleen puolestasi. Minulla alkaa jo muut asiat painamaan päälle niin paljon, että tämä jää viimeiseksi venymiseksi eli en voi jatkaa näin runsaalla panostuksella tähän, jos enää lainkaan.
Kaikkea hyvää ja siunausta.''Sen prosessin - rahan luomisen tyhjästä - omaksuva joutuu pohdiskelemaan monen asian uusiksi.''
Onko tämä sinulle uusi asia, vai kiinnostuitko asiasta vasta nyt?
Muistan kuinka asiasta keskusteltiin erään ''maailmanparannussession'' aikana joskus 80-luvun puolivälissä. H.H. kirjoitti:
Asiaan:
Niin, et kellekään.
Jason,
Kaikkea hyvää ja siunausta.>>>Sen prosessin - rahan luomisen tyhjästä - omaksuva joutuu pohdiskelemaan monen asian uusiksi.
Aika yksinkertaista, riittää kun katselet maailmaa totuudenmukaisesti.
Eipä näytä kovin kiistattomilta todisteilta EDELLEENKÄÄN.
- R. Sitia
Ateistin vastaus:
Todistuksen syntymistä edesauttaa joukko ihmisiä, jotka asiaan jo uskovat ja jotka rakkauspommittavat sinua aktiivisesti herättäen sinussa halun kuulua kyseiseen joukkoon. Kun halu on synnytetty lopusta pitää huolen kognitiivinen dissonanssi. Aikanaan kun tarpeeksi kauan noudattaa uskontojen ristiriitaisia oppeja ja rituaaleja niin lopulta kognitiivinen dissonanssi pitää huolen, että aivosi taipuvat antaen periksi ja perustelevat sinulle miksi toimit näin hullulla ja ristiriitaisella tavalla. Seurauksena syntyy uskonnollinen todistus joka vakuuttaa sinut Jumalan tai menninkäisten olemassaolosta, riippuen siitä minkälaisen uskon mukaan olet päättänyt elää.
Näin voit halutessasi aivopestä itsesi uskomaan ja elämään ihan millä tahansa tavalla haluat. Uskontokunnat tosin yrittävät salakavalasti rakkaupommituksella ja muilla manipuloinnin keinoin levittää omia meemejään ihmiskuntaan ja ihminen joka ei näitä manipulointikeinoja osaa tunnistaa lankeaa ansaan varsin helposti. - H.H.
Aloitin ketjun osaltani tällä kysymyksellä:
"Kelpaisiko sinulle älyllinen kokemus?"
Et ilmoittautunut, eikä kukaan muukaan näyttänyt olevan innostunut. Ketään ei näyttänyt myöskään kiinnostavan rukoilu, tai Raamatun tutkiskelu, joten ehkäpä tämä on sitten tässä. Profetioista laitoin vielä linkin, mutta koska ne eivät varsinaisesti kuuluneet ketjun aiheeseen, vaan erään kysyjän kommentteihin, niin jätän sen käsittelyn näille kantimille.
Katson, että nyt on jäähdyttelyt jäähdytelty ja roikuttu täällä riittävästi. Kaikki, jotka halusivat avoimista aiheista keskustella, saivat mahdollisuuden jatkaa tietäen miten kirjoittelen niistä enää muutaman tovin.
Evästykseksi sanonkin, että etsikää Jumalaa kaikesta sydämestänne, sielustanne, mielestänne ja voimastanne. Maailma tulee muuttumaan niinkuin ei koskaan. On hyvä olla siihen varautunut.
Nonni. Tämäpä tämä, se viimeinen viesti, ennen seuraavaa.
Siunausta kaikille ja toivoa!Joo sori en hirveän kauan yleensä kerralla viivy tällä palstalla niin joudun skippaamaan kaikki yli puolen ruudun tekstit, palaan tuohon kirjoitukseesi kohta.
- Ei kannata
qfft kirjoitti:
Joo sori en hirveän kauan yleensä kerralla viivy tällä palstalla niin joudun skippaamaan kaikki yli puolen ruudun tekstit, palaan tuohon kirjoitukseesi kohta.
Epäkeskustelu Hölmön Hihhulin kanssa ei todellakaan ole älyllinen kokemus.
Pikemminkin älytön vitutus.
Lahkoaivo toitottaa omaa hihhulipropagandaansa ja väärinymmärtää kaiken kirjoittamasi joko tahallaan tai tyhmyyttään.
- goddeloos
Katso kiveä pihalla, kuvittele sen liikkuvan. Jos näet kiven liikkuvan, kivi liikkuu!
- asdx
I sense too much trolling here.
Ainoa ongelma teissä ääriuskovaisissa on se, että mitä ikinä uskontoon liittyvää teiltä kysytäänkään, niin vastaatte jollain raamatun kohdalla tai tyylin että asia nyt vain on niin, koska sanotte niin, vaikka teillä ei olisikaan mitään todisteita sen pohjaksi. Tällä tavalla ei ainakaan saada aikaan rakentavaa keskustelua mistään aiheesta.asdx
6.5.2011 21:04
Tilanne tieteellisen maailmankatsomuksen omaavan ja kreationistin välisessä "keskustelussa" on kuin aikuinen ja lapsi väittelisi joulupukista. Lapsi uskoo, aikuinen ei. Turhahkoa keskustelua.
- Triple H
Kaikki on uskonto on paskaa ja perseestä.
Suosittelen todisteita ja järkiajattelua. - rauha sieluun
Suosittelen ateisteille kääntymistä elävän Jumalan puoleen.
- qfft ei kirj.
Elävän? Kuolleita tuntuvat kaikki Jumalat vaikuttavan.
- Pillua pillua
Mä suosittelen sulle pillua jos ott mies.
- kyselen tässä
qfft ei kirj. kirjoitti:
Elävän? Kuolleita tuntuvat kaikki Jumalat vaikuttavan.
Miten olet päätynyt tuohon olettamukseen?
kyselen tässä kirjoitti:
Miten olet päätynyt tuohon olettamukseen?
ei mitään elonmerkkiä Jumalasta.
- Motorhead
Kyllähän lemmyä voi rukoilla mutta ei hän aina ehdi vastaamaan kun on keikkakiireitä.
Muita eläviä jumalia ei nyt tuu mieleen.
- Siunausta löytöretke
Ei kai siinä ole muuta kuin panna Jumala koetukselle. Jos itse olet rehellinen ja vlipitön - et halua irvailla, pilkata, uhmata ym. ja tahdot että Herra ilmestyy niin ei voi muuta kuin rukoilla.
Moniepäilijä ja rehellinen ateisti onkin tehnyt niin ja rukoillut sydämestään lyhyin muutamin sanoin: Jumala jos sinä olet olemassa niin ilmesty minulle. Jos me rukoilemme Häntä, niin ei Hän silloin saatanaa päästä huijaamaan. Kyllä se täytyy subjektiivisesti kokea!- Taas plörähti
Taas hihhuli valehtee niin että kyr... korvat heiluu.
"Moniepäilijä ja rehellinen ateisti onkin tehnyt niin ja rukoillut sydämestää"
Paskapuhetta joka kumpuaa omasta mielikuvituksestasi.
- Hullu tuli
Usko teki minusta hullun ja olin sairaalassakin.
- 1213
"Mikäli ei, niin miten teistä tuli Jahven palvojia?"
Yksi syy on se, etten usko ihmisen voineen kirjoittaa niin viisasta kirjaa kuin Raamattu, ilman Jumalan olemassaoloa.
Jumalan viisaus, hyvyys ja rakkaus on ne syyt, miksi pidän häntä Jumalanani. Ja ne koen Raamatun sanan kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310081Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523365Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493123- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032169- 1152126
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221356Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346