SuomiTV:n dokumentti Maapallon kuolema sortui alkeelliseen virheeseen puhuessaan noin 30.000 vuoden päästä tulevasta jääkaudesta. Sitä ei nimittäin tule.
Vinkki: mitä oli 30.000 vuotta sitten?
Seuraavaa jääkautta ei tule!
6
124
Vastaukset
30 000 vuotta sitten oli nykyisen jääkautemme stadiaalivaihe ohittanut ajallisesti jo puoliaikansa, mutta syöksymässä yhä kylmemmäksi, kunnes joku 18 - 20 tuhatta vuotta sitten äityi lämpenemään hyvin nopeasti nykyiseksi interglasiaaliksi.
Sikäli ollaan oikeassa, ettei 30 000 vuoden kuluttua voi tulla seuraavaa jääkautta ellei tämä nykyinen lopu...Käytin sanoja ja vuosilukuja epätarkasti, mutta yhtä kaikki seuraava laaja jäätiköityminen on peruutettu eikä sen tietämiseen kovin kummoisia ennustajantaitoja tarvita.
Vilkaistaan 30.000 vuotta taaksepäin: meillä oli käsityökaluja ja puhekieli. Sen jälkeen olemme oppineet kirjoittamaan, tekemään pyörän, viljelemään maata, tuottamaan energiaa useilla eri tavoilla.
Katsotaan 30.000 vuotta eteenpäin: uskallan uskoa että meillä on käytössämme niin runsaasti auringon välittömästi tai välillisesti tuottamaa energiaa, että pystymme lämmittämään ja jäähdyttämään koko maapallon ilmastoa.
Mitä taas ydinjätteisiin tulee, niitä ei tarvitse säilyttää kuin sen aikaa, että saamme niitä polttoaineena käyttävän seuraavan ydinvoimalasukupolven laajaan käyttöön.
Kuinka moni scifikirjailija arvasi 1950-luvulla että ensimmäinen Kuussa käynti televisioidaan? Entä kuinka moni 1970-luvulla että tietokone tulee likimain joka kotiin? Tulevaisuusennusteissa tehdään useasti se virhe, että tiedottomasti ja asiaa ajattelematta oletetaan tekniikan pysähtyvän nykyhetken tasolle.- fyysikkaa
30000 vuoden aikana maapallo kokee niin kovia että on turha puhua mikä on ihmisten tilanne silloin, onko meitä edes ja kuinka paljon. Jääkausi tulee vuorenvarmasti, 30000 vuoden sisällä, mutta sitäkin ennen on mullistuksia maapallolla.
- :)
Huomenna on helle
- Ei Ollut
" Vinkki: mitä oli 30.000 vuotta sitten? "
Mulla ei ollut pakastinta. - kunhan kysyn
Jäi jokseenkin epäselväksi, että miksi seuraavaa jääkautta ei tulisi. Siksikö, että ihmisellä oli työkaluja 30 tuhatta vuotta sitten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997843- 1075607
- 2754871
- 494833
- 753604
- 512849
- 632595
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284