Vaikuttaako 13 vuotiaana salilla käynti pituuskasvuun ???

13vuotias

Eli voiko pituuskasvu hidastua ja loppua aiemmin jos rupeen käymään salil nyt? Oon n.

11

5711

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvikakkkusokeripek

      voi kumpa loppuiskin, oot jo liian pitkä hyyppä. Mut en usko.

      • 13v

        :D mun kaveri o viel yli 5cm muoki pidempi


    • 180/110

      Ei vaikuta ellet tee liian raskailla painoilla. Tee 10toistoa perusliikkeillä. Vältä koneita, joskus vaihteluksi vähäsen. Tee myös salin ulkopuolella paljon punnerruksia ja leuanvetoja, dippejä, harrasta pikajuoksua/spurtteja yms. jos haluat isoksi. Tutkimuksissa on osoitettu että nuorena alotettu urheilu edistää myöhemmin treenausta yms. Kasvat isommaksi/vahvemmaksi jos harrastelet jo nyt paljon. Sitten 15-16vuotiaana aloitat kovemmat treenit salin puolella. Nytkin tulee jo tulosta jos treenaat oikein. Paras kehitys sulla tulee kun hormonitasot ovat korkeimmillaan 16-20vuotiaana. Syö paljon kotiruokaa ja juo paljon maitoa varsinkin jos haluat kasvaa vielä pitkäksi. Kalsium on avainsana tässäkin. Äläkä koske röökiin ikinä! Säästyy rahat, terveys (hapenottokyky), vehje kasvaa isommaksi, naiset diggaa enemmän savuttomista urheilujätkistä. Muista että ruoka on kaiken a ja o jos haluat lihasta. Eli syö itsesi isoksi ja treenaa "kovaa" eri lajeja! Älä tee mitään stressiä treenaamisesta tai mieti asioita päätä puhki. Pysy perusjutuissa. Lisäravinteista tarvitset monivitamiinia ja c-vitamiinia vahvempaa ainoastaan.

      • 13v

        OK, kiitti :)


    • 67-v

      Toistuva kysymys ja vastaus.

      Oma junnumme harrasti hyvin monipuolista urheilua.
      Painia sekä talvi- ja kesälajeja.
      Esimerkiksi heitoissa oli ikärivaiheessa Suomen tilastoissa 6:n porukassa.
      Nyrkkeilyssä poikanyrkkeilyliiton kaksi hopeaa.

      Kundi oli varhaiskypsä joutuen aloittamaan parranajon 14-vuotisena.

      15-v hän kysyi penkkiä?! ( höpö homma )
      Kuvautimme ranteen ja röntgenin ilmoittaessa kasvun päättyneen.
      Kaikki palikat olivat tulleet kasvupäät sulkeutuneeet, uskalsin aloittaa puntin.
      Järkevien perusliikkeiden tekniikan opettelun ohella sitö höpöä penkkiäkin

      Iästäsi päätellen kehoittaisin veila monipuolisten motooristen valmiuksien kehittämiseen.
      Osana sitä voi olla vapaalla tangolla, keveillä painoilla, asiantuntevassa ohjauksessa tehdyt punttitreenit mutta painopisteen tulisi olla muualla.

      Jos tarkoitat salilla siellä yleisimme nähtävää jähyämistä niin tee nyt ensin muutama vuosi jotain kehittävämpää!

    • Anonyymi

      Kyl se hidastuu ainakin vaikka joku sanoikin että ei. Ite olin ollu mont kuukaut samas pituudes sit quittasin ja taas pituutta alko tulla

    • Anonyymi

      Ite täytän viikon päästä 13 ja oon treenaillu vajaat puol vuotta, ja kevyillä painoilla paljon toistoja, leukoja, punnerruksia ja dippejä. Ja oon miettinyt että nostan panoksia ja kehitän uusia liikkeitä ja enemmän liikkeitä, mut sitte tulee mieleen se hemmetin pituus kasvu. Haluun että lihakset kasvaa isoiks mut haluun itekki kasvaa pituutta, ja oon tällä hetkellä 162cm paino 41-43kg ja 12v11kk2vk,niin mitä pitäis tehä??

    • Anonyymi

      Mene paikallisen painonnostoseuran treeneihin, opetella tekniikkaa ja hankkia voimaa. Lihasta tulee siinä sivussa. Tempauksen ja työnnön yhteistulokseksi kun saat kolme x oma paino, niin voit sanoa olevasi vahva.

    • Anonyymi

      Tämäkuuluu samaan sarjaan kuin se, että kasvaako siitä yhdestä hommasta karvat käsiin.
      Mututietoa on maailma väärällään.

      • Anonyymi

        Mulla kasvo persseeenkin.


    • Anonyymi

      Salilla KÄYMINEN ei vaikuta muuhun kuin korkeintaan sosialisten suhteiden hoitamiseen.
      Mitä siellä tekee onkin jo toinen juttu.
      Jos ortopedi ei ole takistanut luuston kasvupäätteiden tilannetta niin silloin on syytä tehdä pienillä vastuksilla liikkuvuutta edistäviä harjoitteita-
      Ennen kaikkea omalla kehonpainolla ja välineistä harjan varrella ja tyhjällä normitangolla myöhempien vuosien oikeita treenejä. Etu-ja takakyykyt syvään.
      Tempaukset polvilta sekä raakana, että kyykkyyn. Kyykkyvaloja, pystysuuntaisia nostoja tyhjällä tangolla lähellä maksiminopeutta. Perus- ja vauhtipunnerrukset. Työnnöt raakoina.
      Jos haluaa tutustua vempainosastoon niin siellä tuntuman hakeminen edellä mainituilla periaatteilla mutta en pidä pakko-ohjattuja harkkoja tuossa vaiheessa suotavina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe