Aloitteenteosta

ms me

Siis jokin syyhän sille on, että mies on ollut peinteisesti se aloitteentekijä ja mielestäni siinä ei ole mitään muuttunut muutamiin tuhansiin vuosiin.

Miksi nämä nykymiehet itkevät, että naisen tulisi olla se, joka tekee aloitteen? Eiköhän se ole se yksi tapa erotella jyvät akanoista. Eli ne miehet jotka uskaltavat/viitsivät lähestyä, ovat jo ylittäneet yhden esteen ja näin ovat miehekkäämpiä naisten silmissä.

Kuka nainen edes haluaa miestä, joka ei viitsi edes tehdä sitä ensimmäistä aloitetta? Mielestäni se on vain osoitus siitä, ettei nainen ole miehen mielestä tarpeeksi kiinnostava, jotta vaivautuisi, joten tällainen mies on siis syytä ohittaa.

11

167

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ugazagaugauga

Aika harva kai sitä vaatii, että naisen tulisi yleensä olla se joka tekee aloitteen. Omasta mielestä huonoimmin käyttäytyvät naiset voisivat vain alkaa suhtautua vähän reilummin miesten aloitteisiin. Ja sitä ei todellakaan näe päältä kuka on supernuiva, ennen kuin menee juttelemaan.

• Näin se menee.

Mies joka ei tee aloitetta ei vain ole riittävän kiinnostunut. Ei se nyt mitään ylitsepääsemättömiä ponnistuksia vaadi kysyä toista vaikka kahville joku päivä. Jos ei edes sen vertaa viitsi tai uskalla niin ei sellainen mies sitten ole kyllä yhtään kiinnostunutkaan.

• sir_eino

No onko joku vaatinut että naisen pitäisi aina tehdä aloite?

Ainakin minä olen vain sanonut että minusta on ihan mukavaa kun nainen tekee aloitteen. Kyllä mä sellaisen tietenkin itsekin osaan tehdä, ja olen useamman tehnytkin.

• unique_playboy

Miten selität sen, että joku nainen tekee aloitteita esim.rokkitähdille?
      Eihän naisten tule tehdä aloitteita. Miten selität pelinaiset?

Itse pidän aloitteita tekeviä naisia epäilyttävinä. Poikkeuksia on toki olemassa.
      Olen hairahtanut pelinaisiin muutaman kerran, ja voin sanoa, että se ei kannata.
      Pelinaisiin ei kannata sotkeutua ikinä!

Miehen kannattaa ehdottomasti valita se nainen jota haluaa eniten ja tehdä aloite. Naisen kauneus vie usein järjen, ja se vaikeuttaa joskus suhteen etenemistä.

• Älymiehen haamu

Perinteisesti myös pilluaan jakavaa naista on pidetty huorana. Miksi palstan naiset siis itkevät lutkittelusta? Naisilta kun ei saisi vaatia yhtään mitään, ei kaunista ulkonäköä, ei siveellisyyttä, ei naisellista käytöstä tai pukeutumista, ei mitään! Samalla naiset kuitenkin itse esittävät miehille pitkän listan vaatimuksia esim. ulkonäöstä, tuloista, koulutuksesta jne. Naiset vaativat samaan aikaan perinteistä herrasmiesmäisyyttä että modernia arvomaailmaa.

• Free Fanny

Kyllähän jokainen saa haluta/toivoa/odottaa kumppaniltaan ihan mitä tahansa, vaikkapa kokemattomuutta. Ei kai sitä kukaan ole edes kieltänyt?

Mutta turha sitä on huudella "totuutena", että käytetyllä naisella ei tee mitään/rumalla naisella ei tee mitään/nainen jolla on ollut enemmän kuin x miestä on lutka jne. Et kai oikeasti usko, että naiset muuttaisivat käyttäytymistään puolenkymmenen palstapellen älämölön ansiosta?

Laita oma rimasi ihan miten korkealle haluat, mutta salli se myös naisille.

• turhauttavaa...

Minulle naisena aloitteenteossa kaikkein hankalinta on se ristiriita, että pitäisi samaan aikaan olla aloitteelliinen, mutta sitten ei kuitenkaan saisi olla liian kiinnostunut ja innokas, että mies ei menetä mielenkiintoaan.

Ja tätä väitettä miehet itsekin esittävät, että liian "helppo" (ei vain seksuaalisessa mielessä) nainen ei kauaa jaksa kiinnostaa ja on liian tylsä.

Eli mikä sitten on se sopivan, vaan ei liian aloitteellinen nainen ?

• Ristiriitaa?

Pitääkö sitä sitten jokaista yrittää miellyttää. Eihän siinä pitäisi olla mitään ristriitaa, ettei pysty jokaista miellyttämään, tai osa ajattele toisin.

• "mutta sitten ei kuitenkaan saisi olla liian kiinnostunut ja innokas, että mies ei menetä mielenkiintoaan."

Mistä hitosta sen sitten tietää onko nainen kiinnostunut, jos se ei näytä sitä.

"Eli mikä sitten on se sopivan, vaan ei liian aloitteellinen nainen ?"

Mitä aloitteellisempi, sen parempi.

• Ungala bungala bugh

Asetelma on siis mielestäsi oikeutetusti se että naiset on jalustalle ja miehet siellä alapuolella ja ainoa keino nousta ylös sieltä on todistaa miehekkyyttään naisen edessä. Ihan ok, jos et ala vaatimaan tasa-arvoa muutenkin. Pidetään vaan vanhat sukupuoliroolit kun ne on olleet hyväksi todettuja jo tuhansia vuosia.

• Spiegelmann

Niin, voisihan tässä ajatella vaikka niin, että jos ei nainen uskalla tehdä aloitetta, niin miten se voisi olla johtajana tai vaativassa asiantuntijatehtävässä, jossa vaaditaan riskien ottoa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      180
      11289
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      56
      5371
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2620
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2296
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1811
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1725
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      38
      1383
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1309
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1216
    10. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      26
      1129
    Aihe