naiset ja nettideittailu...

mölönpölö :)

kertokaapas taas fiksummat mulle yksi asia. loin profiilin tollaselle palstalle. mutta mikä siellä naisilla mättää? ensin laitetaan flirttiä tulemaan. noh, tietysti sitten laitan hassua ja pitkää viestiä menemään..ihan fiksua tekstiä siis.. kysymyksiä.. pientä läppää ja kerron vähän lisää itestäni.. sit naiset vastaa ihan muutamalla sanalla niihin.. tai siis aika monet.. mikä siinä mättää.. profiili tekstini on pitkä ja kuvia löytyy.. jos niistä kiinnostuu niin samanlainen olen kirjoitellesakin. kirjottaako naiset sitten vaan niin monen miehen kanssa että teillä keskustelun taso kärsii? vai missä vika. vai olettaako naiset siellä että mies on joku jumalasta seuraava ja saa ensimmäisessä viestissä naiselle niin auvoisen olon että se on siinä? siis ihmettelen vaan. jos itse flirttailen tuolla jollekin tai laitan viestiä niin kyllä yritän panostaa siihen viestini sisältöön aika paljon. tahdon kirjoitella naisen kanssa jonkun aikaa ennen näkemistä..näkee että onko mitään yhteisiä asioita, tai että päästäänkö edes kirjoitellessa yhtään samalle sivule.. vai pitäisikö tuolla antaa heti ekassa viestissä puhelinnumero ja järjestää tapaamista? silloin tuo on väärä tapa etsiä seuraa.. siis itselleni..

12

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut deittailija

      Olen nainen ja jo tästä lyhyestä viestistäsi pystyn päättelemään, ettet olisi minun mieleeni seurustelu mielessä. Ihmiset, ei pelkästään naiset, pystyy päättelemään aika paljon lyhyistäkin, saatika pitkistä teksteistä

      Minä päättelen sinun viestistäsi, että sinulla on heikko itsetunto ja marttyyrin vikaa. Perusuomimiehen ominaisuuksia. Kun kaikki naiset netissä eivätkään antaudu yhtä täysinrinnoinen nettideittailun "kirjeenvaihtoon", niin sinä loukkaannut ja ensimmäinen ajatuksesi on naisia syylistävä: naiset ovat ilkeitä ja pilalle lellittyjä prinsessoja, jotka luulevat saavansa kaiken mitä haluavat tekemättä yhtään mitään asiaan eteen.

      Tekstistäsi paistaa läpi, että oletat saavasi hyvää kohtelua (pitkä ja syvällisiä, omasta elämästä avoimesti kertovia vastauksia) vastapalvelukseksi omasta hyvästä käytöksestäsi.

      Et suostu ajattelemaan, ehkä joku muu suhtautuu nettideittailuun erilailla. Tai siis suostut, mutta ajattelet vain, että tuollaiset ihmiset eivät sitten lainkaan ole sinun juttusi, etkä heihin halua missään nimessä milläänlailla tustustua.

      Nettideittailu ja etenkin se "kirjeenvaihtoa" osio ennen tapaamista on pyyteetöntä antamista, mistä ei voi asettaa ketään tilille.

      Olet itse se hölmö, jos uhraat resursseja liian pitkiin viesteihin tai liian henkilökohtaisiin viesteihin, etkä saa haluaamasi vastausta.

      Niin kuin tosielmässä, niin myös nettideittailussa ei ole mitään "ominaisuus"- tai "tarvelistaa", jonka kaikki kohdat täyttämällä saa varmasti HALUAMAANSA huomiota ja seuraa.

      Eli vaikka oma deitti-ilmoitus olisi "hyvä", kuvia olisi, olisi aktiivinen ja oma nettikäyttäytymine olisi nettietiketin mukaista, niin ei ole mitään takeita eikä missään nimessä mitään oikeutusta saada yhtään seuraa tai edes haluamaansa seuraa.

      Elämä on vaan karua ja tuurista kiinni, mutta ainka kannattaa yrittää. Nokkiinsa vaan ei pidä liian helposti ottaa.

      • Netin konkari

        Kaikenlaista paskaa sitä tulee luettua.

        Voi jeesus. Miten selität itselle edes eläväsi tuollaisen paskan suoltamisen jälkeen?
        Jos olisit mies ja nettideitissä niin itkua tuhertaisit.

        Naisena ratsastat aallonharjalla ja sitten tulet paskaa jauhamaan ihan kuin osaisit lukea vaikkapa aloittajan tekstistä yhtään mitään.

        You're simply fucking idiot.


    • mölönpölö

      eih...nyt käsiti väärin tuosta mun aloituksesta. profilista ei voisi ikinä kuvitella että olisin edes kirjoittanut tämän aloitusviestin.. noh, itsetunto ei ole itsellä hyvä, siinä olet oikeassa. mutta siis viesteissä en lähde mitään syvällistä keskustelua hakemaan. koitan saada profiilista jonkun kohdan kiinni, jos siis on sellainen ihminen josta voisin pitää..ja kirjoitan hassun viestin.. jotkut vastaa pitkästi, monet tosi lyhyesti.. kahden lauseen viestiin on hankala vastata kuitenkaan?? enkä mä ole nokkiini ottanut, lähinnä ihmettelen, tuo on nyt elämäni ensimmäinen profiili tuolla.. ja jos joku nainen nyt on kiinnostunut minusta profiilini perusteella ja haluaa laittaa viestin. niin miksi se viestin sisältö on tyyliin "moi, mitä kuuluu, sulla on kiva profiili" ?? ja siis en tiedä... kuten sanoin, mulla on reilun viikon verran ollut tuolla profiili, ja voi olla että miehet toimivat tuolla aivan samalla tavalla. lyhyitä viestejä, sellaisia missä ei ole yhtään asiaa mihin voisi tarttua kiinni.. mutta tosiaan..etsin tuolta naisia, niinen tiedä miten miehet käyttäytyvät.. ja oikeasti ei ole tarkoitus olla martyyri, tai mitään muutakaan.. kunhan ihmettelem..

      • Olet oikeassa, että helpompi on vastata jos toinen kirjoittaa vähän enemmän. Siitä ehkä pääsee paremmin juonesta kiinnis ja voi vastatakin sitten pidemmästi. Olen vaan huomannut, että monet ei enää jaksa kirjoitella ihmeempiä tarinoita kun ei tiedä tuleeko sieltä vastausta. Säästelevät resurssejaan tjsp. Olet törmännyt nettideittailun laiskimuksiin.:D


      • mölönpölö
        glittergirl kirjoitti:

        Olet oikeassa, että helpompi on vastata jos toinen kirjoittaa vähän enemmän. Siitä ehkä pääsee paremmin juonesta kiinnis ja voi vastatakin sitten pidemmästi. Olen vaan huomannut, että monet ei enää jaksa kirjoitella ihmeempiä tarinoita kun ei tiedä tuleeko sieltä vastausta. Säästelevät resurssejaan tjsp. Olet törmännyt nettideittailun laiskimuksiin.:D

        joo. siis tota ajoin takaa..mulla ainakin kiinnostus loppuu siihen jos koitat kirjoitella kovasti ja kaikkea..ja toinen vastaa vain muutamalla sanalla, ei jatkokysymyksiä, ei kunnollisia vastauksia, tuntuu hölmöltä.. mietein vaan että kirjoitteleeko ihmiset sitten samaan aikaan siellä niin monen kanssa että ihmisen pitäisi nopeasti tehdä vaikutus jotenkin, vai mistä tuo johtuu. kun elin kylläö siinä harhaluulossa että tuolla olevat oikeasti haluavat seuraa. miksi flirttailla ja kirjoittaa jollekin jos ei jaksa kirjoittaa kuin tuon "moi mitä kuuluu" lausahduksen? noh, ymmärrän senkin että monelle on ehkä vaikea laittaa aluksi tuntemattomalle mitään sen ihmeellisempää viestiä. mutta tietysti itselle tulee fiilis että laitampa tuolle nyt sitten mukavaa kirjoitusta, profiilin perusteella nainen josta voisin pitää ja kaikkea.. ja taas saat pitkän odottelun jälkeen lyhyen viestin vaikka miten panostaisit omaan viestiisi?? eli periaatteessa mietin ehkä että olenko törmännyt ihmisiin jotka tahtovat vain nostaa omaa itsetuntoaan, keräämällä mahdollisimman paljon viestejä ja ehkö sitä kautta kehuja ulkonäöstä yms.??
        ja edelleen...ei ole tarjoitus sanoa että tämä olisi naisten juttu...voi olla misetenkin ihan yhtälailla..mutta kuten sanoin, en miesten kirjoittelutavoista tiedä niin en voi sanoa..


    • kokenut deittailija

      Voin sanoa, että valtaosa miehistä lähettää juuri "Moi, mitä kuuluu?"- kaltaisia. parinrivin viestejä. Itse en vastaa sellaisiin, vaan niihin, jotka ovat "oikeita viestejä" - varmaan sellaisia, joita sinä kirjoitat.

      "Hassuja" viestejä tulee myös, mutta valitettavasti huumorin ymmärtää helposti väärin, kun huumori esitetään vain kirjallisena - vitsit toimii parhaiten ääneen ja kuvan kanssa. Vähän kuivia ne on muuten.

      Häntäheikkejä ja hassuja setijä netti on pullollaan, joten jätän yleensä huumoriviesteihin vastaamatta, koska kokemus on osoittanut, että huumoriviestin takaa löytyy usein pervo. Yleensä ja usein. Pelaan varman päälle, kun kerran on mistä valita.

      Se on totta, että naiset varmasti saa enemmän vastauksia kuin miehet mutta eipä munkaan lähettämiin viesteihin kuin noin puoleen vastata. Saamani vastaukset vaihtelee parista rivistä ihan pariin sivuun. Riippuu ihmisestä.

      Itse voisin asian tiiivistää niin, että osa ihmisistä ei vaan tykkää ilmaisat itseään kirjoittamalla tai lukea "kirjeitä". He eivät ole kirjoittaja- tyyppiä, mutta kirjoittaminen on vain jotain mitä pitää sietää nettideittailussa.

      Sitten on niitä, jotka ovat oppineet, ettei "kirjeenvaihtoon" kannata haaskata paljoa resursseja, sillä todellisuus voi olla aivan toinen. Itseään pystyy niin rajallisesti ilmaisemaan kirjoittamalla ja vaikka kuva kertoo enemmän kuin sata/tuhat sanaa, niin valitettavasti sata/tuhat sanaa ei tyhjentävästi kuvasta ketään ;)

      Kenestäkään ei ole kiva pettyä pitkän kirjeenvaihdon jälkeen ensitapaamisella. Ei se tyyppi ollutkaan samanoloinen, kun sen kirjoituksista sai mielukuvan yms.yms.

      Siksi jotkut, kuten minä, on valinnut nettideittailussa linjan, että eka vähän kevyttä "kirjeenvaihtoa" deittipalvelussa ja sitten mahdollisimman nopeasti nähdään face-to-face jossain kahvilan kaltaisessa tilanteessa ja lähdetään mahdollisimman pian tutustumaan toisiimme tosielämässä.

      • mölönpölö

        no joo.. oma hassuus noissa viesteissä perustuu siihen lyhyeen fiilikseen jonka saan naisen profiilista..eli jos nainen vaikuttaa sellaiselta mistä voisin tykätä, on myös profiili sen mukainen, ja monesti siinä on jotain pientä huumoria mukana johon sitten heitän jatkoa tai jotain hassua kommenttia.. en siis ala mitään merimiesvitsejä tuossa kertomaan :D mutta siis profiilissani lukee selkeästi että haen naista seurustelu mielessä.. vai onko noin että kaikki pervot seksin perässä jouksija miehetkin laittaa profiiliinsa samalla tavalla? ja onhan tuo kyllä niin, että varmasti naisilla tuollainen nettideittailu on aika paljon pelottavampaa kuin miehillä... vastauksia tulee enemmän varmasti mutta koskaan ei tiedä millainen pervo viestien takaa löytyy...

        mä olen itseasiassa tehnyt vielä niin, ehkä hölmösti, että jos kuvaton profiili ottaa yhteyttä vastaan siihen samalla tavalla kuin muillekin vastaisin..kirjoittelen jonkun aikaa ja pyydän kuvan vasta sitten jos tuntuu siltä että nainen voisi minua enemmän kiinnostaa, kun en ole niin pinnallinen, jos nainen tuntuu tylsältä ja sellaiselta yhden lauseen ihmiseltä niin en pienen kirjoittelun jälkeen edes pyydä sitä kuvaa.. ehkä olen hölmö, mutta ajattelen että jos ei viitsi nähdä vaivaa siinä että kirjoittaisi edes jotenkin sellaisia viestejä joihin voisi vastatta, niin ajattelen että ehkä ihminen on livenäkin sitten aika samanmoinen..eihän se niin toimi että itse pitäisi keksiä keskusteluita tolkuttomasti kokoajan, ja toinen vastaa parilla sanalla... vaikka siis onhan ihmiset täysin erilaisia varmasti näin kirjoittaen kuin livenäkin


      • Gordon Gekko

        "kokemus on osoittanut, että huumoriviestin takaa löytyy usein pervo."

        Jos huumori on pervoa huumoria, vai mitä tahansa huumoria?


      • Netin konkari

        "Pelaan varman päälle, kun kerran on mistä valita."

        Näin naiset toimivat.

        Hyvä että toit sen faktan esiin myös.

        Teet oletuksia pienistä olemattomista asioista kuten että "hassujen viestien takana on pervo" yms. täyttä skeidaa.

        Sitten toteat että on varaa mistä valita.

        What a fucking idiot.


    • Free Fanny

      Ei kirjoitteluun kannata tuhlata aikaa, koska 99 % tapauksista kiinnostus loppuu kuitenkin viimeistään tapaamiseen. Treffipalstan kautta saa tietoa muista sinkuista, mutta nopeammin tutustuminen sujuu (samassa kaupungissa asuvien kesken) sopimalla vaikka kahvittelusta heti samana päivänä töiden jälkeen. Varttitunnissa tietää kiinnostaako jatkaa tutustumista.

      Eihän se parisuhdekaan perustu kirjoitteluun, joten miksi sitä tutustumista pitäisi pitkittää kirjoittelemalla ensin päivä- tai viikkokaupalla?

      • mölönpölö

        no olet kyllä oikeassa tuossa suhteessa.. mutta jos nyt otetaan esimerkkinä sellainen että hyvin mielenkiintoisen oloinen nainen laittoi minulle viestiä, välimatkaa on n.250km ja hän sen itse tiesi, ja vielä kerroin senkin että olen hyvä kaveri asuu samaisessa kaupungissa kuin hän ja olen häntä menossa viikon päästä tapaamaan, että tahtoisiko hän lähteä käymään vaikka päivällä kahvilla, niin että voitaisiin tutustua paremmin.. että jos vaikka ensin kirjoiteltaisiin siihen asti.. noh..hän halusi nähdä, mutta viestit oli kokoajan tuollaisia yhden lauseen viestejä.. kuten tuossa mainitsin jossain kohtaa, että itsetunto on itsellä huono, ja olen siis hiukan ujo..eli mietin että onko tämä nyt sitten ihan väärä tapa etsiä sitä naista? kun käytännössä itselle sopii parhaiten tuo että kirjoitellaan hetki ja sitten tavataan.. en osaa lähteä tapaamaan tuntematonta ihmistä muutaman lauseen perusteella


    • jackaroo

      Minä olen pohtinut tuota nettideittailun aloittamista näin miehen näkökulmasta ja tullut siihen tulokseen että kyllä siellä pitää pystyä kirjoittamaan itsestään enemmän kuin vain muutama rivi ja että ne viestit joita miehen siellä pitää lähetellä ovat ihan kohtuu pitkiä, mutta eivät nyt kuitenkaan mitään romaaneja.

      Tekstin kirjoittaminen ja sen avulla toiseen tutustuminen on aina vaikeaa, sillä jokainen meistä tulkitsee tekstiä omalla tavallaan. Pikkuinen puolen lauseen mittainen kommentti voi olla kirjoittajan mielestä hyvinkin hauska, kun taas lukija voi tulkita sen ihan päinvastoin.

      Nettideittiin ja nettiin yleensäkin kannattaa varmaan suhtautua vain sen alkukontaktin muodostajana, eikä sitä kannata käyttää lähemmän tuttavuuden tekemiseen. Sillä se henkilö jonka kanssa viestittelet ja se jonka lopulta tapaat eroavat aina toisistaan, joskus jopa niin paljon että kuukausienkin viestittelyn jälkeen homma kuivuu kasaan heti ensitapaamisen myötä.

      Toki se on aina hieman harmillista jos sitä itse kirjoittaa vaikka sivun mittaisen viestin ja toinen vastaa siihen kolmella rivillä, eikä edes kysy mitään. Itse ainakin tuollaisessa tilanteessa tulkitsisin sen siten ettei se toinen ole tarpeeksi kiinnostunut vastaamaan ja lopettaisin viestittelyn siihen paikkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1149
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      959
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      937
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      23
      900
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      799
    Aihe