Vielä kritiikistä..

yxex

Miksi hermostumme kritiikistä, sillä mehän saatamme olla väärässä!

Hyvä kriitikko saa ihmisen tarkastelemaan teorioittensa kestävyyttä. Hyvä kriitikko myös hyväksyy riidattomasti vasta-argumentit. Hyvä kritiikki osoittaa mielenkiintoa aiheeseen, ja kriitikko on tarvittaessa valmis itse muuttamaan mielipidettään. (sinut on punnittu, ja hyväksi havaittu, olen samaa mieltä) :)

Pahansuopa mitätöijä ei ole hyvä kriitikko.

91

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämän kevät

Mikä on rakentavan kritiikin vastakohta?

• d.i.c.e

Hajoittava myötäily? :D

• d.i.c.e
        d.i.c.e kirjoitti:

Hajoittava myötäily? :D

Tällä palstalla sitä kutsutaan myös empatiaksi...Minä kutsuisin sitä valehteluksi toisen mielyttämisen ja oman hyväksynnän tarpeen vuoksi.
        Aion edelleenkin antaa mielummin rakentavaa palautetta, kuin hyssytellä jotain: joo, joo sepä ikävää-tyyliin...Jos ei kestä totuutta, voi hypätä tekstieni yli. :D

• d.i.c.e kirjoitti:

Tällä palstalla sitä kutsutaan myös empatiaksi...Minä kutsuisin sitä valehteluksi toisen mielyttämisen ja oman hyväksynnän tarpeen vuoksi.
        Aion edelleenkin antaa mielummin rakentavaa palautetta, kuin hyssytellä jotain: joo, joo sepä ikävää-tyyliin...Jos ei kestä totuutta, voi hypätä tekstieni yli. :D

parhaimmillaan totuus, rakentava palaute ei kumoa tai tuhoa, se tuo lisää ... se tuo uuden näkökulman, joka sisältää kaiken sen mitä aikaisemmassa näkökulmassa on, mutta täydentää sitä jollain uudella ...

• temppuilija kirjoitti:

parhaimmillaan totuus, rakentava palaute ei kumoa tai tuhoa, se tuo lisää ... se tuo uuden näkökulman, joka sisältää kaiken sen mitä aikaisemmassa näkökulmassa on, mutta täydentää sitä jollain uudella ...

Näkökulmia...kyllä...kritiikki ei romuta (vaikka väärinoivaltajista siltä tuntuukin) vaan lisää näkökulmia! :)

• d.i.c.e kirjoitti:

d.i.c.e

Tuli kommentistasi mieleeni pohtia miellyttäjän ja suvaitsevan eroa. Edellämainittua voisi kuvailla ystävällisyyden viittaan pukeutuneeksi manipuloijaksi, jälkimmäistä taas...no, ihmiseksi joka suvaitsee muitakin mielipiteitä kuin omansa, eikä tunne tarvetta kääntää kenenkään päätä.

Mä en hypi koskaan sun tekstien yli, eikö olekin miellyttävää.. ;-D

• M.B.
        yxex kirjoitti:

d.i.c.e

Tuli kommentistasi mieleeni pohtia miellyttäjän ja suvaitsevan eroa. Edellämainittua voisi kuvailla ystävällisyyden viittaan pukeutuneeksi manipuloijaksi, jälkimmäistä taas...no, ihmiseksi joka suvaitsee muitakin mielipiteitä kuin omansa, eikä tunne tarvetta kääntää kenenkään päätä.

Mä en hypi koskaan sun tekstien yli, eikö olekin miellyttävää.. ;-D

Musta tuntuu että harva hyppii d.i.c.e.n pätkien yli, koska sekin sanoo asiansa asiana ja jopa suhteellisen ystävällismielisenasialliseen sävyyn.

• krit ilman perust
        M.B. kirjoitti:

Musta tuntuu että harva hyppii d.i.c.e.n pätkien yli, koska sekin sanoo asiansa asiana ja jopa suhteellisen ystävällismielisenasialliseen sävyyn.

Mut aatelkaa, luultavasti 99 % tänne eksyneistä lukijoista, jotka vähänkään tuntee palstaa, hyppii teidän melkein kaikkien vakionimimerkkien yli jotka jauhatte aina samaa soopaa :D
        Ajattele. Jos ymmärrät.

• krit ilman perust kirjoitti:

Mut aatelkaa, luultavasti 99 % tänne eksyneistä lukijoista, jotka vähänkään tuntee palstaa, hyppii teidän melkein kaikkien vakionimimerkkien yli jotka jauhatte aina samaa soopaa :D
        Ajattele. Jos ymmärrät.

Omapahan on menetyksensä
        Ajattele sitäkin puolta. Jos ymmärrät. :)

• Äm.Pee
        krit ilman perust kirjoitti:

Ajattele. Jos ymmärrät.

Niin no, kovin onkin ihan hirveästi toinen toisestaan eriävää eisoopaa kaikilla ei vakionimimerkeillä. Aattelepa ite.

Kukin lukekoon sen kommentin minkä haluaa ja vastatkoon siihen mihin huvittaa :)

*harhautuksen vuoksi vaihtelua nimmariin tämän kerran tuollain*

MääBää

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

Omapahan on menetyksensä

:) Ootkos muuten huamannu elisa, että toiset saa enemmän ku toiset.. mistäköhän sellainenkin johtuu?

Tuli vaan mieleen, ku mun miälest tuo tuollain eksymine ei sillee sovi yhteen sellasen kanssa, et niiku tuntee palstaa kans niiku samal.. Et eksyy jonnekin minkä jo tuntee?? Ni osaa olla sit sillee sopivast Suomi24 suvaitsevainen ja epäennakkoluuloinen valmitteeks.. Tavallas niiku tiätää jo ne nimmarit mikkä hypätä, että ei vahingoskaan mitää uuttaa milkää viisii mihkää suuntaan, et voi sillee niiku rauhas pitää ne oma klasiis siinä nokal keikumas..

=D

• Äm.Pee kirjoitti:

Niin no, kovin onkin ihan hirveästi toinen toisestaan eriävää eisoopaa kaikilla ei vakionimimerkeillä. Aattelepa ite.

Kukin lukekoon sen kommentin minkä haluaa ja vastatkoon siihen mihin huvittaa :)

MääBää

*harhautti repoparankin..."mikä v*n Äm.Pee?" :D

• M.B.
        M.B. kirjoitti:

:) Ootkos muuten huamannu elisa, että toiset saa enemmän ku toiset.. mistäköhän sellainenkin johtuu?

Tuli vaan mieleen, ku mun miälest tuo tuollain eksymine ei sillee sovi yhteen sellasen kanssa, et niiku tuntee palstaa kans niiku samal.. Et eksyy jonnekin minkä jo tuntee?? Ni osaa olla sit sillee sopivast Suomi24 suvaitsevainen ja epäennakkoluuloinen valmitteeks.. Tavallas niiku tiätää jo ne nimmarit mikkä hypätä, että ei vahingoskaan mitää uuttaa milkää viisii mihkää suuntaan, et voi sillee niiku rauhas pitää ne oma klasiis siinä nokal keikumas..

=D

http://www.youtube.com/watch?v=AIkvii7Hp8k

• repoparka
        M.B. kirjoitti:

=D

Miattiny nääs ihan sammoo selfiki; mistäs ne handlaa noi rekkaukset & nikkeit, ko oo vasiten tiatoo mihkä skreivaaja olles?

Mutta aattelepa Mää omalle kohdallesi: rikkaus se on tämäkin; saamapuoli, puuttenalaisten elämässä :) *nylkyttäää tyytyväisenä takakoivella kylkeänsä*

• elisakettu kirjoitti:

Ankkaa sen olla pitää ...

* Duck Sauce - Barbra Streisand Official Video *

• M.B.
        repoparka kirjoitti:

Miattiny nääs ihan sammoo selfiki; mistäs ne handlaa noi rekkaukset & nikkeit, ko oo vasiten tiatoo mihkä skreivaaja olles?

Mutta aattelepa Mää omalle kohdallesi: rikkaus se on tämäkin; saamapuoli, puuttenalaisten elämässä :) *nylkyttäää tyytyväisenä takakoivella kylkeänsä*

juh, näi o närehet..

*koipiluulla korvantakaa kutiavaa kohtaa sohii*

Met ollaan rikkahat :D

• krit ilman perust
        elisakettu kirjoitti:

Omapahan on menetyksensä

Soopassa ei oo mitään menetettävää. Jos ymmärrät.

Ajattele. Jos ymmärrät.

krit ilman perust :

totta puhut. Meidän täytyy muuttua ihmisinä ja mielipiteidemme kanssa oikeanlaiseksi.

• M.B.
        krit ilman perust kirjoitti:

Please, eat your daily soap like a very nice child... uuup, here comes the spoon.. open up now...

*sörkkii toisella kauhalla samalla ku toinen jatkaa kattilan paukuttamista*

• M.B.
        lynett kirjoitti:

krit ilman perust :

totta puhut. Meidän täytyy muuttua ihmisinä ja mielipiteidemme kanssa oikeanlaiseksi.

Heti vaihdan oikeaksi mielipiteeni ja ihmisenä alan oikeaksi heti kanssa.

Mikä olikaan se oikea mielipide ja minkälainen on oikea ihminen??

*siirtyy koipikappaleen kanssa tuota etuotsalohkoa hieromaan*
        Hieromalla syntyy oikeanlaista empatiaa :)

Doors olikin hyvää pitköstö-ää aikaa..

http://www.youtube.com/watch?v=DA9TUNPXmBM&feature=related

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

ÄmPeeKolome =DD Soitin, jossa toisto päällä vaihteeksi vahingossa..

En todellakaan ymmärrä.

Että on olemassa palstalaisia, joilla on ominaisuutenaan soopatutka? Näkevät ihan lukematta, missä on kirjoitettu soopaa?

Ihmeellistä.

• M.B. kirjoitti:

ÄmPeeKolome =DD Soitin, jossa toisto päällä vaihteeksi vahingossa..

:D
        Oot kyllä melekoinen kone =)

• A
        M.B. kirjoitti:

Heti vaihdan oikeaksi mielipiteeni ja ihmisenä alan oikeaksi heti kanssa.

Mikä olikaan se oikea mielipide ja minkälainen on oikea ihminen??

*siirtyy koipikappaleen kanssa tuota etuotsalohkoa hieromaan*
        Hieromalla syntyy oikeanlaista empatiaa :)

Doors olikin hyvää pitköstö-ää aikaa..

http://www.youtube.com/watch?v=DA9TUNPXmBM&feature=related

> Mikä olikaan se oikea mielipide ja minkälainen on oikea ihminen??

Mieti vastakohtaa. I don¨t know what I want but i know what I don´t.

• M.B.
        A kirjoitti:

> Mikä olikaan se oikea mielipide ja minkälainen on oikea ihminen??

Mieti vastakohtaa. I don¨t know what I want but i know what I don´t.

Olikin lähinnä yleinen huudahdus ilmaan, kun kovin monella tuntuu olevan yleispätevä mielipide siitä, miten muitten pitäisi olla enemmän oikeanlaisia, ikäänkuin.. mielipiteineen ja ihmisinä.

Kylhän mää ton muistan: I don¨t know what I want but i know what I don´t.

Tosin tällä hetkellä se on käytössä ensisijaisesti asioita jonkinasteisena ulosrajaavana nuorana elämässäni. Ensin karkea erottelu, sitten hienosyisempi hionta..

• ent.ilkis

Siis sorry, mutta kaikkein suurin este kritiikin perille menossa on sen vastaanottaja. Vastuuta on turha edes yrittää siirtää kritiikin antajan niskaan.

Hyvä kriitikko ei ole mielistelijä....se on se tunnepuoli mikä edelleen täytyy pitää erossa....

Pahansuopa mitätöijä on usein juuri se vastaanottaja, joka sanoo, että kritiikki oli väärin annettu.....plaah.

• Ei turhia sorryjä, sillä mielestäni puhumme samasta asiasta :)
        Kuten itse sanoit...kritiikkiin ei pidä suhtautua tunteella..vaan ajatuksella että entä jos toinen onkin oikeassa. Jos toinen tuntuu olevan väärässä, voi ilman isompia riehumisia säilyttää oman mielipiteensä.

Narsistinen pitää kynsin hampain kiinni mielipiteestään vaikka kaikki faktat todistaisivat toisin. Ihmisten subjektiivisiin näkemyksiin on silti paha kenenkään puuttua, hyvän kriitikonkaan..

• yxex kirjoitti:

Ei turhia sorryjä, sillä mielestäni puhumme samasta asiasta :)
        Kuten itse sanoit...kritiikkiin ei pidä suhtautua tunteella..vaan ajatuksella että entä jos toinen onkin oikeassa. Jos toinen tuntuu olevan väärässä, voi ilman isompia riehumisia säilyttää oman mielipiteensä.

Narsistinen pitää kynsin hampain kiinni mielipiteestään vaikka kaikki faktat todistaisivat toisin. Ihmisten subjektiivisiin näkemyksiin on silti paha kenenkään puuttua, hyvän kriitikonkaan..

Psyykkinen vastustus ja vastarinta, jos se luokitellaan narsismiksi, olemme kaikki narsisteja.

• temppuilija kirjoitti:

Psyykkinen vastustus ja vastarinta, jos se luokitellaan narsismiksi, olemme kaikki narsisteja.

Versio 2:
        Näillä argumenteilla minäkin olen narsisti ;-D

• ent.ilkis
        yxex kirjoitti:

Ei turhia sorryjä, sillä mielestäni puhumme samasta asiasta :)

Ei tarvii olla narsistinen, riittää oikein hyvin, että on puusilmäinen "tutkija"....

Nämä subjektiiviset näkeymykset ja kokemukset täälläkin vedetään esille jos ei ensin niin ainakin sitten, kun oma mielipide alkaa uhkaavasti huojua....muutamaan tällaiseen kommentoijaan olen täällä törmännyt....Ja mitä se nyt vielä, jos omaa elämäänsä (vaikka keksittyäkin) täällä retostelee, mutta että alkaa keksiä muille live-elämää....josta ei tosiaankaan tiedä yhtään mitään....

Tästä voikin sitten jouhevasti hypätä aiheeseen, että psykologisointi on nykyään erittäin yleinen kiusaamismuoto....

• ent.ilkis kirjoitti:

Ei tarvii olla narsistinen, riittää oikein hyvin, että on puusilmäinen "tutkija"....

Nämä subjektiiviset näkeymykset ja kokemukset täälläkin vedetään esille jos ei ensin niin ainakin sitten, kun oma mielipide alkaa uhkaavasti huojua....muutamaan tällaiseen kommentoijaan olen täällä törmännyt....Ja mitä se nyt vielä, jos omaa elämäänsä (vaikka keksittyäkin) täällä retostelee, mutta että alkaa keksiä muille live-elämää....josta ei tosiaankaan tiedä yhtään mitään....

Tästä voikin sitten jouhevasti hypätä aiheeseen, että psykologisointi on nykyään erittäin yleinen kiusaamismuoto....

Koetko tulleesi kiusatuksi täällä?

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

Koetko tulleesi kiusatuksi täällä?

Mitä tarkoitat? En ymmärtänyt kysymystä.

• ent.ilkis kirjoitti:

Mitä tarkoitat? En ymmärtänyt kysymystä.

Koetko, että minä olen kiusannut sinua?

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

Koetko, että minä olen kiusannut sinua?

Miksi haluat vääntää tästä väkisin minulle subjektiivisen näkemyksen?

"Ihmisten subjektiivisiin näkemyksiin on silti paha kenenkään puuttua, hyvän kriitikonkaan.. "

ja kuten edellä sanoin:...tehdään se elämä sille toiselle vaikka väkisin...jo yksi kerta luo mielikuvia toisesta, vaikka sitten vääriäkin...mutta kuka niitä täällä valehtelijoiden laaksossa haluaa pohtia omaksi tappiokseen...

• ent.ilkis kirjoitti:

Miksi haluat vääntää tästä väkisin minulle subjektiivisen näkemyksen?

"Ihmisten subjektiivisiin näkemyksiin on silti paha kenenkään puuttua, hyvän kriitikonkaan.. "

ja kuten edellä sanoin:...tehdään se elämä sille toiselle vaikka väkisin...jo yksi kerta luo mielikuvia toisesta, vaikka sitten vääriäkin...mutta kuka niitä täällä valehtelijoiden laaksossa haluaa pohtia omaksi tappiokseen...

Olen pahoillani.
        Pyydän anteeksi.
        Toivon, että kykenet antamaan minulle anteeksi.

• temppuilija kirjoitti:

Olen pahoillani.
        Pyydän anteeksi.

Olet minulle tärkeä.
        Rakastan sinua.
        En tule koskaan hylkäämään sinua.

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

Olen pahoillani.
        Pyydän anteeksi.

Toivotaan, että pääset päämäärääsi. Ainakin olet sinne jo kauan yrittänyt. Minun kohdallani ei onnistu - ei ikinä.

Mitähän minä annan sinulle anteeksi? Sen, että olet edelleen noin läpinäkyvä ja narsistinen - ko?

• ent.ilkis kirjoitti:

Toivotaan, että pääset päämäärääsi. Ainakin olet sinne jo kauan yrittänyt. Minun kohdallani ei onnistu - ei ikinä.

Mitähän minä annan sinulle anteeksi? Sen, että olet edelleen noin läpinäkyvä ja narsistinen - ko?

Minun mielestäni on vain tässä ja nyt.
        Ei ole muuta.

Ja olen läpinäkyvä ... en muuhun kykene. Olen pahoillani, jos kuvittelit minun olevan jotain enemmän. En ole.

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

Minun mielestäni on vain tässä ja nyt.
        Ei ole muuta.

Ja olen läpinäkyvä ... en muuhun kykene. Olen pahoillani, jos kuvittelit minun olevan jotain enemmän. En ole.

Just tuolta alempaa luit miten paljon uhoat olevasi...

BTW...En kuvittele sinun olevan mitään, mitä et olisi omalla käytökselläsi vahvistanut.

Meidän välillämme ongelmana on ollut jo kauan se, että sinä kuvittelit meidät. Mutta minä tiesin, että meitä ei ollut....Ja samaan tapaan on edetty...sinä kuvittelet minä tiedän.

• ent.ilkis kirjoitti:

Just tuolta alempaa luit miten paljon uhoat olevasi...

BTW...En kuvittele sinun olevan mitään, mitä et olisi omalla käytökselläsi vahvistanut.

Meidän välillämme ongelmana on ollut jo kauan se, että sinä kuvittelit meidät. Mutta minä tiesin, että meitä ei ollut....Ja samaan tapaan on edetty...sinä kuvittelet minä tiedän.

Voisitko valaista minulle mitä sinä tiedät?

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

Voisitko valaista minulle mitä sinä tiedät?

Sen mitä sinä et tiedä....et näe, etkä ymmärrä.

Sen minä tiedän.

Noin kyhyesti sanottuna.

• ent.ilkis kirjoitti:

Sen mitä sinä et tiedä....et näe, etkä ymmärrä.

Sen minä tiedän.

Noin kyhyesti sanottuna.

Minä en tiedä mitään. Mitä sinä silloin tiedät?

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

Minä en tiedä mitään. Mitä sinä silloin tiedät?

Ai jaa - - et mitään...?

"Huoh ... sinun ymmärryksesi itsen defensseistä on vajavainen ... ei noin ilkikurimus ... ei noin..."

Hurahuhhahhei....Miksi kaikki tuntee Johanna maatalous-Tukiaisen niinkun Kolmen Sepän kodittoman romanialaisen.....

• ent.ilkis kirjoitti:

Ai jaa - - et mitään...?

"Huoh ... sinun ymmärryksesi itsen defensseistä on vajavainen ... ei noin ilkikurimus ... ei noin..."

Hurahuhhahhei....Miksi kaikki tuntee Johanna maatalous-Tukiaisen niinkun Kolmen Sepän kodittoman romanialaisen.....

Olet minulle tärkeä. - Olen pahoillani.
        Minä rakastan sinua. - Pyydän anteeksi.
        En tule koskaan hylkäämään sinua. - Toivon, että kykenet antamaan minulle anteeksi.

Oikeasti minä en tiedä mitään .... en.

• ent.ilkis kirjoitti:

Ai jaa - - et mitään...?

siis...ilkikurimus ja temppu ei tiedä mitään...huoh..helpotus..kun en itsekään tiedä mitään. Mennäänks siiderille(?) Mulle kalja! ;)

• yxex kirjoitti:

siis...ilkikurimus ja temppu ei tiedä mitään...huoh..helpotus..kun en itsekään tiedä mitään. Mennäänks siiderille(?) Mulle kalja! ;)

Ilkikurimus on järjestelmällisesti kieltäytynyt IRL meeteistä. Mutta mä voin tarjoo sulle yxex milloin van bissen Tornissa. Ja kaikki muutkin on tervetulleita mukaan .. d.i.c.e:n ja mun kantabaari ....

Hähä! :D

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

Ilkikurimus on järjestelmällisesti kieltäytynyt IRL meeteistä. Mutta mä voin tarjoo sulle yxex milloin van bissen Tornissa. Ja kaikki muutkin on tervetulleita mukaan .. d.i.c.e:n ja mun kantabaari ....

Jaa olen vai? Olen muistaakseni jopa joskus osallistunut erääseen palsta-miittiin....

Torni? Minkä kaupungin?

• ent.ilkis kirjoitti:

Jaa olen vai? Olen muistaakseni jopa joskus osallistunut erääseen palsta-miittiin....

Torni? Minkä kaupungin?

Kysy d.i.c.e:ltä, kun se niitä miittejä järkkäilee ... mä oon täällä Kuopiossa ..

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

Kysy d.i.c.e:ltä, kun se niitä miittejä järkkäilee ... mä oon täällä Kuopiossa ..

Hmmm...lähes joka päivän kuljen myös Tornin ohitse....

Aika paha korttina.....

• ent.ilkis kirjoitti:

Hmmm...lähes joka päivän kuljen myös Tornin ohitse....

Aika paha korttina.....

Mitenniin paha korttina?

• ent.ilkis

• ent.ilkis kirjoitti:

Tarot, The Tower....Torni.

http://www.astro.fi/images_tarot/16.jpg

(kuva kertonee jo aika paljon)...järkytysten kortti.....

• temppuilija kirjoitti:

Mies voisi esittää tuon saman ajatuksen naisen itsenäisyydestä seuraavasti:

Nachtmahr - Mädchen in Uniform

google kertoo

• M.B.
        temppuilija kirjoitti:

Mies voisi esittää tuon saman ajatuksen naisen itsenäisyydestä seuraavasti:

Nachtmahr - Mädchen in Uniform

google kertoo

*valot syttyivät pimeään huoneeseen*

Eikun, eihän täällä ole pimeää kun ulkonakin on valoisaa, olen ollut valossa koko ajan :)

• M.B. kirjoitti:

*valot syttyivät pimeään huoneeseen*

Eikun, eihän täällä ole pimeää kun ulkonakin on valoisaa, olen ollut valossa koko ajan :)

Tuuks sossutreffeille M.B. munkaa? Täällä on pehmeet penkit :D

• M.B.
        temppuilija kirjoitti:

Tuuks sossutreffeille M.B. munkaa? Täällä on pehmeet penkit :D

Vain jos termarissa on kahvia ja lehdet odotustilassa lukemattomat :) Ja on matalia pöytiä, joiden pintaan heijastaa sukanpohjat..

• M.B. kirjoitti:

Vain jos termarissa on kahvia ja lehdet odotustilassa lukemattomat :) Ja on matalia pöytiä, joiden pintaan heijastaa sukanpohjat..

Soitan kotisossun Lissutädille, että laittaa kaffeet valuun ... voidaan kattoo lätkämatsii, ko siellä on se iso infotelkkari. En oo kertonu kelleen, älä sääkään kerro, mut siitä saa telkkariohjelmat näkyviin ... mulla on sellanen taika-avaimenperä, jolla saan vaihdettuu siihen kaikenlaisii mielikuvituskanavia. MM lätkääkin on kiva kattoo, kun Suomi voittaa joka vuosi maailmanmestaruuden 2-0. Tänään Norja kaatuu 5-0. Toisaalta vähän tylsää, kun aina tiedän lopputuloksen. Mut mä luulen, et niillä on tuolla veikkauksessa jotain mua vastaan, kun tiedän kaikki lopputulokset aina oikein, telkusta näkyy, mut koskaan ne ei lähetä mulle voittoja. Oon reklamoinu ja käyny tekeen niistä rikosilmoituksen, mut poliisikaan ei enää usko mua... minnehän vois valittaa? Pääministerille?

• M.B.
        temppuilija kirjoitti:

Soitan kotisossun Lissutädille, että laittaa kaffeet valuun ... voidaan kattoo lätkämatsii, ko siellä on se iso infotelkkari. En oo kertonu kelleen, älä sääkään kerro, mut siitä saa telkkariohjelmat näkyviin ... mulla on sellanen taika-avaimenperä, jolla saan vaihdettuu siihen kaikenlaisii mielikuvituskanavia. MM lätkääkin on kiva kattoo, kun Suomi voittaa joka vuosi maailmanmestaruuden 2-0. Tänään Norja kaatuu 5-0. Toisaalta vähän tylsää, kun aina tiedän lopputuloksen. Mut mä luulen, et niillä on tuolla veikkauksessa jotain mua vastaan, kun tiedän kaikki lopputulokset aina oikein, telkusta näkyy, mut koskaan ne ei lähetä mulle voittoja. Oon reklamoinu ja käyny tekeen niistä rikosilmoituksen, mut poliisikaan ei enää usko mua... minnehän vois valittaa? Pääministerille?

Se koko kansan Tarja Hoo on aika empaattinen ja myötätuntoinen mamma.. Voiskohan se auttaa jotenkin päin.. pistäs sille puhelu tonne meiän valkoiseen latoon..

• M.B. kirjoitti:

Se koko kansan Tarja Hoo on aika empaattinen ja myötätuntoinen mamma.. Voiskohan se auttaa jotenkin päin.. pistäs sille puhelu tonne meiän valkoiseen latoon..

Se on se sisäinen presidentti ja sen esimies, itse Jumala, jotka ovat sellaisia sisäisiä mielen voimia, että niiden edessä kaikki, psykotkin, on polvillaan.

• phnx

Eikö kriitikko ole yleensä sellainen joka koostaa kriittisen mielipiteensä jostakin ilman vastuuta ja velvollisuutta vastata. sei ei toimi tämänkaltaisissa paikoissa.

Eli jos lähdettäisiin eriävästä mielipitestä joista voidaan keskustella rakentavasti.

• Kyllä mun mielestä hyvä kriitikko aina perustelee jollain lailla kritiikkinsä. :)

• yxex kirjoitti:

Kyllä mun mielestä hyvä kriitikko aina perustelee jollain lailla kritiikkinsä. :)

Nimenomaan tuon näkökulman perustelujen kautta poistuu se 'et ole minkään arvoinen näkökulmasi kanssa'.

Argumentointi kunniaan.

• temppuilija kirjoitti:

Nimenomaan tuon näkökulman perustelujen kautta poistuu se 'et ole minkään arvoinen näkökulmasi kanssa'.

Argumentointi kunniaan.

Samaa mieltä. Täytyy myöntää että iskee välillä taisteluväsymys 'narsistit hirteen' aloitusten ja kommenttejen kanssa, joihin kirjoittaja ei vaivaudu laittamaan perusteluja. Tää oli mun kritiikki ;)

• yxex kirjoitti:

Samaa mieltä. Täytyy myöntää että iskee välillä taisteluväsymys 'narsistit hirteen' aloitusten ja kommenttejen kanssa, joihin kirjoittaja ei vaivaudu laittamaan perusteluja. Tää oli mun kritiikki ;)

David Guetta - When Love Takes Over (FeatKelly Rowland)

Kun mulle tulee noita fiiliksiä, epävarmuutta siitä, mitä minä oikeasti olen, missä on minun rajani, palaan juurilleni. Tiedän tasan tarkkaan mitä minä olen. En anna periksi. Minun minuuttani ei kukaan voi murtaa tai rikkoa. No, jos voikin, minulla on sellaiset voimavarat takana, että niiden kanssa jokainen ihminen, psykopaattikin, on polvillaan - eivät vain tiedä paremmasta ;) Sen enempää erittelemättä. (Skitsofreenikko vs psykopaatti.)

• h-h-h-h-h-
        yxex kirjoitti:

En ole juurikaan nähnyt täällä kommentteja "narsistit hirteen". Sellaisia kommentteja olen kyllä nähnyt että narsistit kohtelevat kanssaihmisiä huonosti hyvin monin tavoin. Se ei ole mielipide. Se on vain fakta narsisteista.

• ent.ilkis
        h-h-h-h-h- kirjoitti:

En ole juurikaan nähnyt täällä kommentteja "narsistit hirteen". Sellaisia kommentteja olen kyllä nähnyt että narsistit kohtelevat kanssaihmisiä huonosti hyvin monin tavoin. Se ei ole mielipide. Se on vain fakta narsisteista.

Totta tuokin.

Mielestäni kaiken huippu oli tuo jonkun/joidenkin yhteinen hanke "sisäpiiri"....niin pitkälle narsistit menivät, että nostivat itsensä "sisäpiiriin"...muiden yläpuolelle.

Sekin on taito, jota kaikilla ei ole. Välillä se käy heiltä niin huomaamattomasti, etteivät itsekään huomaa...(esim. kateellisten panettelua)----

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

David Guetta - When Love Takes Over (FeatKelly Rowland)

Kun mulle tulee noita fiiliksiä, epävarmuutta siitä, mitä minä oikeasti olen, missä on minun rajani, palaan juurilleni. Tiedän tasan tarkkaan mitä minä olen. En anna periksi. Minun minuuttani ei kukaan voi murtaa tai rikkoa. No, jos voikin, minulla on sellaiset voimavarat takana, että niiden kanssa jokainen ihminen, psykopaattikin, on polvillaan - eivät vain tiedä paremmasta ;) Sen enempää erittelemättä. (Skitsofreenikko vs psykopaatti.)

Uhoamista, jolla ei ole todellisuuspohjaa. Niin tyypillistä.....

Kuvittelet itsestäsi hyvin suuria.

• d.i.c.e
        ent.ilkis kirjoitti:

Totta tuokin.

Mielestäni kaiken huippu oli tuo jonkun/joidenkin yhteinen hanke "sisäpiiri"....niin pitkälle narsistit menivät, että nostivat itsensä "sisäpiiriin"...muiden yläpuolelle.

Sekin on taito, jota kaikilla ei ole. Välillä se käy heiltä niin huomaamattomasti, etteivät itsekään huomaa...(esim. kateellisten panettelua)----

Mielestäni täällä on joskus ollut myös uhrien "sisäpiirejä" hieman pienemmässä mittakaavassa, ja samanlaista rajoittamista, mistä saisi puhua ja mistä ei, mistä syytetään narskuja...

Ei sillä, että asia minua liikuttaisi, minähän en mihinkään "piireihin" kuulu, mutta tulipahan vain mieleeni.

Jostain kumman syystä ihmiset kokevat, että narskuja voi syyttää aivan kaikesta, vain siksi että he ovat narskuja. Vaikka itse tekisivät täsmälleen samaa...Puhuvat paskaa eksistään, valehtelevat, jättävät oman osuutensa kertomatta...jne.

Se on se ihmisluonto. Eikä sitä pääse karkuun kukaan. :)

• ent.ilkis
        d.i.c.e kirjoitti:

Mielestäni täällä on joskus ollut myös uhrien "sisäpiirejä" hieman pienemmässä mittakaavassa, ja samanlaista rajoittamista, mistä saisi puhua ja mistä ei, mistä syytetään narskuja...

Ei sillä, että asia minua liikuttaisi, minähän en mihinkään "piireihin" kuulu, mutta tulipahan vain mieleeni.

Jostain kumman syystä ihmiset kokevat, että narskuja voi syyttää aivan kaikesta, vain siksi että he ovat narskuja. Vaikka itse tekisivät täsmälleen samaa...Puhuvat paskaa eksistään, valehtelevat, jättävät oman osuutensa kertomatta...jne.

Se on se ihmisluonto. Eikä sitä pääse karkuun kukaan. :)

Enpä tiedä onko ihmisluonto...Kaikki näyttäisi riippuvan niistä eväistä, joita olemme matkallemme saaneet...

Kyllä ne huonoilla eväillä varustetut huomaa katukuvasta....

Nyt tuleekin mieleen Helsinki-Shangri La....

Minähän olen täysin irrelevantti pöljäke....tosissaan ei kannata ottaa.....

• ent.ilkis kirjoitti:

Uhoamista, jolla ei ole todellisuuspohjaa. Niin tyypillistä.....

Kuvittelet itsestäsi hyvin suuria.

Huoh ... sinun ymmärryksesi itsen defensseistä on vajavainen ... ei noin ilkikurimus ... ei noin...

• ent.ilkis kirjoitti:

Enpä tiedä onko ihmisluonto...Kaikki näyttäisi riippuvan niistä eväistä, joita olemme matkallemme saaneet...

Eli siis olet pohjimiltasi samaa mieltä d.i.c.e:n kanssa

• ent.ilkis kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=mxNC4Ua8ON0 (halla-aho)

http://www.youtube.com/watch?v=SRYM0DEnvYc&NR=1 (Paleface)

• ent.ilkis

• ent.ilkis kirjoitti:

Paleface tulee usein vastaan tuossa kadulla....Halla-aho enää harvemmin...

Mä oon ihmetellykki aina aamusella, täältä parvekkeelta, kuka on se kauinis mirri, joka vokottelee samaan aikaan korstoa ja älykköä, eikä osaa päätttää, kumpi olis se juttu ...

• ent.ilkis
        temppuilija kirjoitti:

Mä oon ihmetellykki aina aamusella, täältä parvekkeelta, kuka on se kauinis mirri, joka vokottelee samaan aikaan korstoa ja älykköä, eikä osaa päätttää, kumpi olis se juttu ...

Siis haloo....... HELSINKI!

http://www.youtube.com/watch?v=e7XH9IE1gGo

• ent.ilkis kirjoitti:

Ilkkis: "Enpä tiedä onko ihmisluonto...Kaikki näyttäisi riippuvan niistä eväistä, joita olemme matkallemme saaneet.."

Temppu jo viittasi että sulla ja d.i.c.e :llä on samansuuntaisia ajatuksia. Niin mullakin mutta haluan tietää mikä sinun selvennetty näkemyksesi oli tässä. Haluaisin että täsmennät tätä vielä, suikaloitko hieman?

• Mitäs ne kamut höyryää? :) Kaljaa, siiderii , muusia ja musiikkia keskellä viikkoo? Tässä tulee nyt hieman sitä kritiikkiä pojat ja tytöt. Eläkää ihmisiksi. Mutta eläkää hyvä elämä.

http://youtu.be/nWSD4JsVeEU

• Elämä on kaunis!
        Kiitos elisakettu-muru kamu =)

• yxex kirjoitti:

Elämä on kaunis!
        Kiitos elisakettu-muru kamu =)

Kiitos itsellesi yxex-muru =) Ihan olemassa olostasi.

• yxex kirjoitti:

"http://www.youtube.com/watch?v=YqRQduDoGvE&feature=related

"On matkalla maailmaan kaks tutkimusmatkaajaa
        ja kumpikin karttoina on nyt toisilleen
        ei kaikkea kuitenkaan saa kerralla paljastaa
        on oltava kartoilla tie myös salaiseen"

Hieno : )

"..."
        " ..jos sä tahdot niin .."

http://youtu.be/x5c1df-esx8

• Minusta taidokkaasti osoitettu kritiikki on kehittävää. Taidokkaalla tarkoitan sitä, että se on perusteltua ja oikein kohdistettua. Tällä vihjaan tässä yhteydessä palstan kirjoituksia. Taidokkaasti osattu kritiikki osataan käyttää myös hyödyksi - mahdollisesti - pääasiahan sillä on, että kirjoittaja pystyy hahmottamaan erilaisia näkökulmia oletuksiinsa, näkemyksiinsä.

Kun kritiikkiä annetaan; esim mielipiteeseen, näkemykseen tai kirjoitettuihin sanoihin; täytyy kuulijankin huomioida se tosiasia, että näkemyserot ovat tietenkin subkjektiivisia kokemuksia. Edellyttäen, että ne ovat niitä, eikä mitään julkisia objektiivisia ajatuksia; "koska kun kerran muuta näkevät näin, niin minäpä lammassielu sitten ajattelen samalla tavalla."

Kritiikki voi olla siten rakentavaa; etä oletko todella tuota mieltä, tai oletko tullut ajatelleeksi... -pohjautuvia. Ja tietenkin annetaan se oma näkemys/käsitys asiasta.

Mutta en voi sanoa pitäväni, kun kirjoittajaa itseään - henkilönä - aletaan suomimaan. Mitä kukaan toinen palstakirjoittaja voi tietää kirjoittajasta itsestään yhtään mitään; asettua ikäänkuin tunnistamaan ja sitä kautta analysoimaan häntä: "olet sitä ja tätä." Tehdään virheellisiä päätelmiä vain muutaman sanan tähden.

Kirjoittamisella pystytään loistavasti muokkaamaan (vaikka itsestään) jokin tietty kuva. Annetaan tavallan visuaalinen harha; mä olen tälläinen ja sellainen.

Niinhän tekin voitte ajatella; tuossa se kettuperhana pörhistelee komeaa punaista häntäänsä itseensä niin pohjattoman tyytyväisenä. Niin minä teenkin. Mutta mielikuva mikä pystytään tekemään on osin kirjoittajan tahallista, osin tahatonta viestintää. Ja kuulijan vastuulla on todella on se, millaisen mielikuvan tuosta kyseisestä henkilöstä halutaan tehdä.

Tästä tulikin mieleen; lemppasivat mut sieltä sossun penkiltä takarivin viimeiseen jonoon ilman vuoronumerolappua, koska Temppuperhana oli mennyt lärppimään että saan hankkeita pr-päällikkönä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      59
      778
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      763
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      636
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      212
      565
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    6. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      513
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      51
      508
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      496
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      82
      473
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      37
      470
    Aihe