Olisi kiva tietää, onko teidän ystävä- & tuttavapiirissänne yliluonnollisiin ilmiöihin uskovia ihmisiä?
Ovatko he kertoneet siitä julkisesti ääneen (lehdissä, televisiossa jne)?
Millaista palautetta he ovat saaneet kokea ympäristöstä?
Haukkumanimiä?
Edesmennyt sukulainen uskoi ufoihin ja tietenkin sille naureskeltiin. Sai myös leiman otsaansa. "Ufomies"
Onko tuttavapiirissänne "huuhaa"-ihmisiä?
9
429
Vastaukset 9
- Ufoman
Onhan niitä jokaisen tuttavapiirissä. Joku on nähnyt itse paholaisen tai suojelusenkelin. Toiset kertoo tulevansa toisilta planeetoilta tuomaan kosmista viestiä. Joku on käynyt monta kertaa ufossa tapaamassa humanoidia.
Kaikki eivät uskalla kertoa kokemuksiaan naurun alaiseksi joutumisen pelossa. Toiset julistaa sanomaa ja kirjoittaa kokemuksistaan kirjan.
Tärähtäneitä hömppänöitä liikkuu keskuudessanne vai mitä? Tulkaa mukaan keskusteluun? - Hörhö
Tää keskustelukanavalla liikkuu "huuhaa"-ihmisiä kertomassa outoja ajatuksiaan julki pilven pimein.
Onkohan heillä kaikki "kotona"?- Ufoman
Meillä on kaikki kotona, mutta onko itselläsi?
- Touch it*
Minun tuttavapiirissäni on muutamia, jotka eivät hätkähdä sellaista, mitä he eivät ole kyenneet ajattelunsa avulla ymmärtämään. (eli mitä joku muu ei ole jo kokenut tai itse)
Aika varovaisia kai ovat sellaisessa seurassa, jossa niitä ei kyetä ymmärtämään.
Eihän se ole kaunista katseltavaa kun *olevaisuuden pyhä hetki kauneudessa* silvotaan mielikuvitelussa pieniin mitäänsanomattomiin pinallisiin siivuihin.
Toisalla tunnen myös ihmisiä, jotka puhuvat avoimesti näistä, mutta tuntuu, että keskustelu käydään kyllä pääpiirtettään *heidän ja meidän* kesken.
Sitä jaottelua, ikänkuin ihminen voisi olla jotain muuta mitä se on.
Ikäänkuin ihminen voisi valita olevansa huuhaa tyyppi tai ei.
Ikäänkuin ihminen voisi valita olevansa joko hyvä tai paha.
Tämän hetken kokemukseni mukaan, ihminen voi vain kokea mitä on ja sitä kautta olla tasapainossa.
Valintaa ei voi tehdä, ennen syvää sisäistäkokemusta, olevaisuuden kokemista!
UUh...ja haukkumanimiä....itse henkilökohtaisestikin olen saanut niitä paljon (ja ystävät suht samanmoisin kokemuksin), mutta hassua kylläkin, monet ovat suuria tunneilmauksia sisältäneenä, olleet minulle enemmänkin "positiivisia". Oikeammin sanottuna siis olen sen pilkan takaa aistinut jonkin asteista "kunnioitusta" tietoani kohtaan. (ei minua :))
Usein kun "hulluuttani" on lähdetty arvioimaan, on sitä suhteutettu hyvinkin merkittäviin ja viisaisiin tyyppeihin....minusta se ei ole oikein suhteutettua.
Kokemusteni ilmaisu on siinnyt monenlaisia tunteenilmaisun sanoja ja nimikkeitä; hullu, mielenvikainen, todellisuuspakoinen, itsekeskeinen, tunteeton, yms. Nämä kyllä ovat tulleet sellaisista "lähteistä", jotka ovat suhteuttaneet "sanani" omien mielikuviensa/ajattelunsa kautta itselleen ymmärrettävään muotoon.
Mutta onhan sitä paljon aivan erilaisiakin nimekkeitä tullut saatua...
Olisikin oiva aasinsilta ruotia asiaa, miten hvyä ja paha muokkautuu. miten kukin haluaa.
Mutta koitan nyt edes vähän pysyä asiassa. :)- Anis
Lämmittää mieltä, kun joku asiallisesti vastaa Ufoman´n lisäksi.
Tunteeton? Kuinka sinua on voitu arvostella tunteettomaksi? Sanoisin, että henkilö, joka niin sanoo, on itse tunteeton.
- Pseudohippi
Ensin vastaus kysymykseen:
On. Olen tuntenut ainakin yhden vilpittömän meedion sekä useita yliluonnolliseksi tulkittuja kokemuksia kokeneita ihmisiä, olenpa itsekin nähnyt mm. toteutuneita enneunia. Nuorempana uskoin itsekin esim. UFOihin, joita en kyllä pidä mitenkään yliluonnollisina, vain erittäin epätodennäköisinä.
Itse asiassa useimmat ihmiset ovat jossain määrin "huuhaa"-ihmisiä. Uskovat epämääräisesti moneenkin asiaan, josta tietoa ei ole eikä edes periaatteessakaan ole mahdollista saada. Pitävät omatuntonsa ääntä ulkopuolisen persoonan viestinä, sattumaa johdatuksena ja esim. astrologiaa tieteenä (oikeasti synnytyslääkärin massan aiheuttama painovoima syntyvään lapseen on suurempi kun useimpien planeettojen. Tähtikarttoja laadittaessa olisikin syytä aina ottaa huomioon myös synnytyslääkärin syömätavat.)
Ja sitten vastakysymys :-):
Onko tuttavapiirissänne ihmisiä, jotka eivät usko mihinkään? Moni sanoo olevansa, vaikka itse asiassa esim. ateistit uskovat vakaasti, ettei jumalia ole. Horoskoopit ovat lehtien luetuimpia palstoja. Juuri törmäsin Seurassa artikkeliin, jonka mukaan numerologia tuo selvyyttä elämään.
Onko tuttavapiirissänne oikeasti ihmisiä, jotka vilpittömästi ja rehellisesti hyväksyvät elämän perimmäisen tarkoituksettomuuden mahdollisuuden? Tunnetteko ihmisiä, jotka myöntävät, että eivät tiedä, ja sietävät sitä, jopa pitävät hyvänä. Kuinka monet tutuistanne todella kestävät ajattelun vapautta? Väitänpä, että tällaisia ihmisiä on oikeastaan melko vähän. Millaista palautetta nämä ihmiset ovat saaneet ympäristöltään? Haukkumanimiä?
Itseäni on väitetty ainakin sokeaksi, pahviksi, ahdasmieliseksi, kapeakatseiseksi, jumalanpilkkaajaksi, paholaisen kätyriksi, sisäisesti rikkinäiseksi ja valheelliseksi. Mielenterveyttäni ja itsetuntemustani on epäilty, samaten minua on pidetty kyvyttömänä kokemaan aitoja tunteita, kylmänä ja rakkaudettomana. Ymmärrystäni on alentuvasti väitetty huomattavan vähäiseksi, minua on syytetty myös vastuuttomuudesta ja itsepetoksesta. Tähänkin varmasti saan halveksuvia kommentteja.
Miten teitä tai tuttujanne?- Therapy?
:D Tjaa vai nimityksiä. Heh. Minua on kutsuttu erilaisten uskovien toimesta ainakin tunteettomaksi kyynikoksi, satanistiksi(!), koiraksi (tästä pidin erityisesti, koska kreikan kielen kyynikkoa tarkoittava sana tarkoitti alun perin koiraa), epäihmiseksi, mehupillin läpi maailmaa katsovaksi, rajoittuneeksi ja mudassa eläväksi sammakoksi :D.
Ja tämä kaikki vain siksi ettei ikkunani takana käy Jouluisin tonttuja niinkuin toisilla lapsilla...
Muuten olen nykyisin aika leppoisa ateisti joka antaa tilaa myös kristityille ja heidän uskolleen. Kaveripiirissäni on pari rajatiedon mestaria. He tuntuvat herättävän vähemmän ärtymystä kuin ateistit, mutta ehkä enemmän hyväntahtoista naureskelua.
Yhtä tuntemaani viccalaista noitaa taisin joskus kiusata kyselemällä käyttääkö hän Hermusen tapaan Pierre Cardinin luutaa. Sen lisäksi kysyn aina kaikilta tapaamiltani scientologeilta ovatko he jo saavuttaneet 8. tason operoivan tetanuksen asteen. - Richard
Hei.
Avovaimoni taitaa olla läheisin ihminen, joka pitää minua kaappihulluna tai ei ainakaan ollenkaan usko mininkään "yliluonnolliseen" asiaan. Hänellä ei myöskään ole minkäänlaista kokomusmaailmaa asiasta.
Paras ystäväni on samoilla linjoilla. Hän on kirjoituksesi perusteella ehkä samantyyppinen henkilö kuin sinä.
Olen kertonut hänelle kokemuksistani joita hän ei koskaan ole tyrmännyt, on vain todennut ettei niihin usko, mutta jos se on minun totuuteni - niin on.
Oikeastaan tunnen enemmän skeptisiä ihmisiä kuin huuhaa ihmisiä. Monet skeptiset nauttivat kun pääsevät pilkkaamaan minua ja kokemusiani, mutta monet hyväksyvät (ainakin minun ollessa paikalla) kokemukseni omiksi kokemuksikseni eivätkä tee niistä naurun kohdetta. Se on samantekevää mitä seläntakanani puhutaan.
Tyydyttikö vastaukseni?
Love and Peace
- NÄHNYT
TÄÄLLÄ ON UKKELI JOKA ON NÄHNYT, EIKÄ
SIINÄ SEN KUMMEMPAA. PIMEÄLLÄ TAIVAALLA
VALOT LÄIKKYI NIINKUIN UKKOSELLA.
VALOPALLOT LIIKKUI MAASTA NOIN METRIN
KORKEUDELLA JA NAAPURIT OLIVAT NE HAVAINNEET MUTTA KERTOIVAT HYVIN VAIVAUTUNEESTI, KOSKA JOS KERROT MITÄ
NÄET ETKÄ OSAA SELITTÄÄ NIIN HOOPON
NIMENHÄN SIITÄ SAA.
UFOT TULEE JA MENEE, TUSKIN MEILLÄ ON
SIIHEN MITÄÄN VAIKUTUSVALTAA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12731- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494