Elikäs, olisin menossa puolentoista viikon päästä hevoseni aknssa lähitallille estekisoihin. Kyseessä on ihan pikkukisat ja menemme lähinnä kokeilemaan, miten menee, ilman paineita. Tämän hentken "ongelmana" on kuitenkin, ettei perheeni omista traileria (eikä isäni, perheen ainoa pikkue:n omsitava kuski, välttämättä ole kototna tuona viikonloppuna), joten pitää miettiä kuljetus. Olin alunperin ajatellut ratsastaa paikalle, mutta nyt jo vähän mietityttää, ja siksi kaipaisin neuvoja.
Kisapaikalle on hevosen kotitallilta 3,5-4kilometriä peltoteitä ja kevyen liikenteen väylää pitkin, eli ei mikään mahdottoman pitkä matka. Mutta siis, mitä mieltä olette, onko tuo liian pitkä matka, kun pitäisi hevosen sen jälkeen vielä hypätä kisarata ja kävellä takaisin kotiin myöhemmin ?
Eli mitä itse tekisitte, ratsastaisitte vai koittaisitte hankkia ulkopuolisen kyydin ?
-->Kiitos vastauksista, tulevat tarpeeseen !
Ratsastaakko kisapaikalle vai ei - NEUVOJA !
2
50
Vastaukset
- Agrologi AMK
Eihän tuo ole terveelle hevoselle matka eikä mikään. Päinvastoin tulee hyvä alku- ja loppukäynti, kun kävelette matkan. Saisitko kuitenkin jonkun tuomaan teidän varusteet kisapaikalle autolla? Näin hevosesta kulkeminen on mukavampaa, kun ei tarvitse roudata kaikkia kamoja, juomasankosta harjoihin mukana.
Lähdet vain kotoa kohtuulliseen aikaan, näin teille ei tule kiire tai vastaavasti hevosen ei tarvitse odotella tuntitolkulla.
Onnea kisoihin.- ^^^^^^^^^^^^^^
No en mä itse ainakaan ihan pikkukisoihin, joihin ratsastan, ole mitään harjoja ja ämpäreitä lähtenyt roudaamaan. Talvisin oon joskus tunkenut kuivatusloimen reppuun ja laittanut päälle takasin tullessa, mut jos on ihan ok ilma niin ei semmosestakaan kannata huolehtia. Samaten reppuun voi laittaa sen yhden harjan jos nyt ennen koulukisoja haluaa antaa viimesen silauksen hepalle. Jos hätä tulee, niin kyllä useimmilta talleilta on saanut hevoselle lainata ämpäriä, tai jos kamalasti taudit pelottaa niin juota suoraan letkusta.
Eniten yleensä tarvetta tulee sille, että ois joku pitelemässä hevosta kun itse käy ilmoittautumassa/kävelemässä rataa tms. tosin jos on kiltti hevonen niin kyllä yleensä aina joku löytää, joka voi hevosta pidellä sen 5min (siis jos itse uskaltaa antaa).
Mutta siis ehdottomasti ratsasta kisoihin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21635Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061597Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2341122Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 128909
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29827- 10825
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807- 69790