oikeassa elämässä ja täällä, että narsistit osaavat kirjoittaa hyvin syvällisen tuntuisesti ihan oikeita asioita rakkaudesta. Live-elämässä puhua rakkaudesta tosi uskottavasti. Halutessaan. "Rakkauden ammattilaisia". Siksi kai uhrit menevätkin lankaan,välillä narsisti osaa todella taitavasti "näytellä rakkautta" (puheen tasolla ja hetken aikaa käytännössä). Harvemmin osoittaa rakkautta käytännössä muuta kuin pieninä sykleinä kerrallaan, luultavasti tällöin vain näytellä rakkautta. Mutta tosi uskottavasti. Ja sekoittaa uhrinsa pään sillä, että aina kun saavat uhrinsa luottamaan itseensä ja narsistin rakkauteen niin käytännön teot osoittavatkin kuitenkin rakkauden puutetta, narsistin täydellistä kyvyttömyyttä rakastaa, pitkällä juoksulla. Täydellistä ristiriitaa josta ei pirukaan ensin ota selvää, ennen kuin tietää, millaisia kameleontteja ovat. Jos narsistit olisivat tyhmiä, epäuskottavasti rakkaudesta höpöttäviä limanuljaskoita niin ei sellaisilla uhreja olisikaan koska uhrit ovat yleensä hyvin älykkäitä ihmisiä jotka tunnistaisivat tällaisen hyvin nopeasti, Mutta narsistin "rakkautta" on vaikea tunnistaa valheeksi, koska he ovat kyllä taitavia tässä petoksessaan. Sitten vasta tunnistaa kun tietää millaisia ihmisiä he ovat ja uskoo, että tällaisia ihmisiä ylipäätään on olemassa.
Narsisti on myös usein hyvä toisten "tukija" jos ihmisellä on ongelmia esim. jonkun toisen narsistin kanssa Hän on useinkin hyvin tietoinen narsistin toimintatavoista, miten narsisti murskaa ihmisiä lähellään ja hyvin tietoinen myös uhrin tuskasta, reagointitavoista, siitä miten uhri kokee narsistin julmuuden. Uhri harhautetaan uskomaan, että hän on löytänyt narsistissa älykkään ja ymmärtävän tukihenkilön. Narsistilla on tietenkin muu päämäärä tässä tukemisessaan, hän kuuntelemalla kartoittaa tietoja tästä tuettavasta, rekisteröi hänen heikot kohtansa, saa luottamaan itseensä, tarvitsemaan itseään jne. vain saadakseen tämän ihmisen itse hallintaansa ja hyväksikäytettäväkseen.
Huomasin
103
365
Vastaukset
- ent.ilkis
Kyllä siinä narsistin "rakkaudessa" ainakin yksi läpinäkyvä pointti on; narsistit (täälläkin) kuvittelevat rakkauden olevan hyvin symbioottista ja itsekeskeistä...niin kuin se tietysti heillä onkin. Kaikki lähtee narsistien kohdalla siitä, että se rakkaus pitää "näyttää" ja sen pitää tulla todeksi sanoilla - ennen sitä ei ole (omituinen ajatus). Rakkauden edestä uhrataan kaikki (joskus jopa omat lapset) ja päälle kuvitellaan, että se valittu puoliso pystyisi täyttämään heidän elämänsä kaikella sillä, joka heiltä puuttuu; mm. itsetunnolla.
Suurta draamaa on odottettavissa....
Tarkoitan sanoa, että.....
Jos minä nyt sanon sinulle; minä rakastan sinua, ja sinä teet samoin - niin rakastammeko silloin toisiamme? Ei - emme rakasta. Mutta tätähän narsisti ei tiedä. Rakkaus on tunne, joka sekin pitää osata erottaa monista muista sitä muistuttavista tunteista.....
Toisaalta on tutkittu, että psyykkisesti ongelmaiset "rakastuvat" muita helpommin....Myös Alberonilla on mielenkiintoinen ajatus asiasta."Rakkauden edestä uhrataan kaikki (joskus jopa omat lapset) ja päälle kuvitellaan, että se valittu puoliso pystyisi täyttämään heidän elämänsä kaikella sillä, joka heiltä puuttuu; mm. itsetunnolla"
Samaa mieltä.
"Rakkaus on tunne, joka sekin pitää osata erottaa monista muista sitä muistuttavista tunteista..... "
En osaisi erottaa tätä tunnetta. Luokitella tai kertoa siitä. En ymmärrä.
"Toisaalta on tutkittu, että psyykkisesti ongelmaiset "rakastuvat" muita helpommin....Myös Alberonilla on mielenkiintoinen ajatus asiasta. "
Voi olla. Rakastuvat ja rakastuvat. Minkä kukin rakkaudeksi tulkitsee ?
Mitäs Alberon on asiasta mieltä ?- ent.ilkis
lynett kirjoitti:
"Rakkauden edestä uhrataan kaikki (joskus jopa omat lapset) ja päälle kuvitellaan, että se valittu puoliso pystyisi täyttämään heidän elämänsä kaikella sillä, joka heiltä puuttuu; mm. itsetunnolla"
Samaa mieltä.
"Rakkaus on tunne, joka sekin pitää osata erottaa monista muista sitä muistuttavista tunteista..... "
En osaisi erottaa tätä tunnetta. Luokitella tai kertoa siitä. En ymmärrä.
"Toisaalta on tutkittu, että psyykkisesti ongelmaiset "rakastuvat" muita helpommin....Myös Alberonilla on mielenkiintoinen ajatus asiasta. "
Voi olla. Rakastuvat ja rakastuvat. Minkä kukin rakkaudeksi tulkitsee ?
Mitäs Alberon on asiasta mieltä ?Alberoni sanoo, että rakkaus alkaa depressiivisestä ylikuormituksesta....mitättömyyden tunteesta. Riskipeliä se rakastuminen....
- henna...
Tuosta tuli minulle mieleen että jos "psyykkisesti ongelmaisilla" tarkoitettaisiin vaikka läheisriippuvaisia, mitä jotkut narsistin uhrit kai ovat, en usko että kaikki, niin voisin kuvitella että läheisriippuvaisilla on voimakkkaampi tarve rakastua helpommin. Uskon että narsistit myös helposti tunnistavat tällaisen ihmisen ja pystyvät käyttämään tätä heidän ominaisuuttaan hyväkseen.
- henna...
Niin ja jos tuo menee noin niin läheisriippuvaisen ominaisuus rakastua "liian" helposti ei tee yhtään hyväksytymmäksi sitä, miten narsisti käyttäytyy. Oikeastaan osoittaa vain narsistin julmuuttaa "haistaa" mahdollinen uhri ja hyväksikäytettävä.
- henna...
henna... kirjoitti:
Niin ja jos tuo menee noin niin läheisriippuvaisen ominaisuus rakastua "liian" helposti ei tee yhtään hyväksytymmäksi sitä, miten narsisti käyttäytyy. Oikeastaan osoittaa vain narsistin julmuuttaa "haistaa" mahdollinen uhri ja hyväksikäytettävä.
Ja vielä tuli läheisriippuvaisuudesta mieleeni, että uskon että useimmat sellaiset ihmiset jotka eivät ole narsisteja ollessaan jollain tavalla läheisemmin tekemisissä läheisriippuvaisen ihmisen kanssa ennemmin tukevat läheisriippuvaista itsenäisyyteen ja pitämään puoliaan eivätkä näe tällaisessa ihmisessä mahdollisuutta alkaa itse käyttämään hyväkseen tätä ihmistä.
- ent.ilkis
henna... kirjoitti:
Ja vielä tuli läheisriippuvaisuudesta mieleeni, että uskon että useimmat sellaiset ihmiset jotka eivät ole narsisteja ollessaan jollain tavalla läheisemmin tekemisissä läheisriippuvaisen ihmisen kanssa ennemmin tukevat läheisriippuvaista itsenäisyyteen ja pitämään puoliaan eivätkä näe tällaisessa ihmisessä mahdollisuutta alkaa itse käyttämään hyväkseen tätä ihmistä.
Rakastumisen anatomiasta...
Mitäpä ajattelet henna, onko rakastuminen subjektiivista - eli rakastuuko uhri narsistiinsa vai pakottaako narsisti hänet siihen? - henna...
ent.ilkis kirjoitti:
Rakastumisen anatomiasta...
Mitäpä ajattelet henna, onko rakastuminen subjektiivista - eli rakastuuko uhri narsistiinsa vai pakottaako narsisti hänet siihen?En osaa sanoa mitään yleispätevää vain kertoa sen mitä mielestäni itselleni tapahtui. Olin ihastunut ensin narisistiin ja näytti siltä että sekin oli ihastunut minuun. Tajusin kyllä että hän liian nopeasti vaati suurta rakastumista ja sitoutumista ja sai minut uskomaan suuriin tunteisiinsa, mikä jotenkin ahdistikin minua. Minun heikko kohtani oli varmaan se että hän sai minulle aikaiseksi tunteen että suureen rakkauteen pitää vastata suurella rakkaöudella.Lapsellinen ajatus että tämän on pakko olla vuosisadan rakkaustarina kun HÄNELLE se NÄYTTI olevan sitä.
Minun heikko kohtani oli myös se, että kun tätä jatkui aikansa niin myös itse aloin uskoa omaan totaaliseen rakastumiseeni vaikka kaiken aikaa taustalla oli myös tunne, että tässä on jotain hyvin omituista että minuahan viedään kuin pässiä narussa. Oliko se minulta sitä että omat rajani oli heikot, oma itsetuntoni oli heikko, en antanut arvoa omille tuntemuksilleni että olisin halunnut edetä enemmän järjellä ja katsoen ajan kanssa mitä tästä suhteesta tulee, kun hän sai minut mukaan johonkin huumaan?
Annoin kai toisen sanella mitä minun pitää tuntea ja ohitin omat todelliset tunteeni. Ehkä näin, tästä se sai ALKUNSA, näin jälkeenpäin ajateltuna. Suhteen kestäessä kuvaan tuli merkittävimpänä voimakas syyllistäminen ja itsemurhalla uhkailu yms jos jätän hänet. Sitten ihan puhdas pelko siitä, että hän tappaa minut jos jätän hänet. Olin lopulta niin syvällä kaikessa tässä (mielestäni hänen tällaisiin tunteisiin manipuloimana ja niin että minulla ei ollut voimia repiä itseäni siitä irti vaikka sitä monta vuotta jo tietoisesti halusin) ja oli tosi vaikea löytää ulos tästä kaikesta. Luultavasti tähän on vaadittu minun puoleltani taipumukseni syyllistettäessä syyllistyä asioista joista järjellä ajatellen ei olisi ollut mitään syytä syyllistyä.
Tavoistani poiketen kerroin jostain syystä tuon henk koht suhteestani tällä kertaa, en usko että haluan kerrata täällä omaa suhdettani enempää, mieluummin kirjoitan narsismista yleisesti mielipiteitäni jos milloin kirjoitan. En koe tätä palstaa miellyttäväksi paikaksi avautua kokemuksistani siitäkin syystä koska palsta on tarkoitettu myös narsisteille.
Mutta lähetänpä nyt tämän kuitenkin kun kerran kirjoitin. - ent.ilkis
henna... kirjoitti:
En osaa sanoa mitään yleispätevää vain kertoa sen mitä mielestäni itselleni tapahtui. Olin ihastunut ensin narisistiin ja näytti siltä että sekin oli ihastunut minuun. Tajusin kyllä että hän liian nopeasti vaati suurta rakastumista ja sitoutumista ja sai minut uskomaan suuriin tunteisiinsa, mikä jotenkin ahdistikin minua. Minun heikko kohtani oli varmaan se että hän sai minulle aikaiseksi tunteen että suureen rakkauteen pitää vastata suurella rakkaöudella.Lapsellinen ajatus että tämän on pakko olla vuosisadan rakkaustarina kun HÄNELLE se NÄYTTI olevan sitä.
Minun heikko kohtani oli myös se, että kun tätä jatkui aikansa niin myös itse aloin uskoa omaan totaaliseen rakastumiseeni vaikka kaiken aikaa taustalla oli myös tunne, että tässä on jotain hyvin omituista että minuahan viedään kuin pässiä narussa. Oliko se minulta sitä että omat rajani oli heikot, oma itsetuntoni oli heikko, en antanut arvoa omille tuntemuksilleni että olisin halunnut edetä enemmän järjellä ja katsoen ajan kanssa mitä tästä suhteesta tulee, kun hän sai minut mukaan johonkin huumaan?
Annoin kai toisen sanella mitä minun pitää tuntea ja ohitin omat todelliset tunteeni. Ehkä näin, tästä se sai ALKUNSA, näin jälkeenpäin ajateltuna. Suhteen kestäessä kuvaan tuli merkittävimpänä voimakas syyllistäminen ja itsemurhalla uhkailu yms jos jätän hänet. Sitten ihan puhdas pelko siitä, että hän tappaa minut jos jätän hänet. Olin lopulta niin syvällä kaikessa tässä (mielestäni hänen tällaisiin tunteisiin manipuloimana ja niin että minulla ei ollut voimia repiä itseäni siitä irti vaikka sitä monta vuotta jo tietoisesti halusin) ja oli tosi vaikea löytää ulos tästä kaikesta. Luultavasti tähän on vaadittu minun puoleltani taipumukseni syyllistettäessä syyllistyä asioista joista järjellä ajatellen ei olisi ollut mitään syytä syyllistyä.
Tavoistani poiketen kerroin jostain syystä tuon henk koht suhteestani tällä kertaa, en usko että haluan kerrata täällä omaa suhdettani enempää, mieluummin kirjoitan narsismista yleisesti mielipiteitäni jos milloin kirjoitan. En koe tätä palstaa miellyttäväksi paikaksi avautua kokemuksistani siitäkin syystä koska palsta on tarkoitettu myös narsisteille.
Mutta lähetänpä nyt tämän kuitenkin kun kerran kirjoitin.Kiitos vastauksestasi.
Niin kyllä minäkin sen noin näen, vaikka en narsistin kanssa olekaan suhdetta kokenut.
Sen sijaan olen kokenut suhteen muunlaisen ihmisen kanssa.
Minulle suhde oli (ja on) enemmänkin sellaista läheistä vuorovaikutusta - tietysti tavallaan sen toisen reaktioiden seuraamista ja niistä oppimista - mutta ei hyväksikäyttävällä tavalla.
Itse olen yksinäinen susi. En oikeastaan edes kaipaa mitään rakkaussuhdetta elämääni. - henna....
ent.ilkis kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Niin kyllä minäkin sen noin näen, vaikka en narsistin kanssa olekaan suhdetta kokenut.
Minulle suhde oli (ja on) enemmänkin sellaista läheistä vuorovaikutusta - tietysti tavallaan sen toisen reaktioiden seuraamista ja niistä oppimista - mutta ei hyväksikäyttävällä tavalla.
Itse olen yksinäinen susi. En oikeastaan edes kaipaa mitään rakkaussuhdetta elämääni.Niin sen verran lisäystä vielä tuohon että vaikka alussa hän loi sellaisen tunteen että välillämme on kysymys elämää suuremmasta rakkaudesta niin ajan myötä kävi selville, että samaan aikaan oli useampi muukin nainen joilla oli sama yhtä vahva tunne ja he kokivat olevansa se "ainoa oikea" suurien tunteiden kohde. Mutta tässä vaiheessa olin jotenkin "hänen vallassaan" ja hän pystyi pitämään minua otteessaan. Käsittääkseni tyypillistä toimintaa narsistilta. Mutta sitä en tiedä onko minussa itsessäni jotain vikaa kun tuo oli mahdollista vai pystyykö narsisti tekemään tuon melkeinpä kenelle vaan, tuskin toisella narsistisesti persoonallisuushäiriöiselle. Useimmiten uskon siihen että pystyy tuohon melkein kenen kohdalla vaan jos tilanne on "suotuisa", vahvallakin ihmisellä on joku "heikko" kausi menossa tai jotain ongelmia tms. En mielestäni muuten kyllä ole ollut elämässäni mitenkään helposti höynäytettävä tai helposti kaikkien miesten vietävissä tai järjeltäni tyhmä.
- henna...
henna.... kirjoitti:
Niin sen verran lisäystä vielä tuohon että vaikka alussa hän loi sellaisen tunteen että välillämme on kysymys elämää suuremmasta rakkaudesta niin ajan myötä kävi selville, että samaan aikaan oli useampi muukin nainen joilla oli sama yhtä vahva tunne ja he kokivat olevansa se "ainoa oikea" suurien tunteiden kohde. Mutta tässä vaiheessa olin jotenkin "hänen vallassaan" ja hän pystyi pitämään minua otteessaan. Käsittääkseni tyypillistä toimintaa narsistilta. Mutta sitä en tiedä onko minussa itsessäni jotain vikaa kun tuo oli mahdollista vai pystyykö narsisti tekemään tuon melkeinpä kenelle vaan, tuskin toisella narsistisesti persoonallisuushäiriöiselle. Useimmiten uskon siihen että pystyy tuohon melkein kenen kohdalla vaan jos tilanne on "suotuisa", vahvallakin ihmisellä on joku "heikko" kausi menossa tai jotain ongelmia tms. En mielestäni muuten kyllä ole ollut elämässäni mitenkään helposti höynäytettävä tai helposti kaikkien miesten vietävissä tai järjeltäni tyhmä.
Siis siinä vaiheessa kun tosiasiat paljastuivat, olin jotenkin "hänen vallassaan" jo....
henna... kirjoitti:
Siis siinä vaiheessa kun tosiasiat paljastuivat, olin jotenkin "hänen vallassaan" jo....
Sama kokemus Henna, en ole vain viime aikoina jaksanut asiasta puhua enää. Vallassa näytän olevan vieläkin. Yllä vai alla, sitä en vielä tiedä. Mutta nyt, pitäkää hauska päivä, lähden narsuilemaan. Illalla ollaan MAAILMAN MESTAREITA.
Juu juu. Positiivisuutta peliin !
Pärjäilkää kaikki.- ent.ilkis
henna.... kirjoitti:
Niin sen verran lisäystä vielä tuohon että vaikka alussa hän loi sellaisen tunteen että välillämme on kysymys elämää suuremmasta rakkaudesta niin ajan myötä kävi selville, että samaan aikaan oli useampi muukin nainen joilla oli sama yhtä vahva tunne ja he kokivat olevansa se "ainoa oikea" suurien tunteiden kohde. Mutta tässä vaiheessa olin jotenkin "hänen vallassaan" ja hän pystyi pitämään minua otteessaan. Käsittääkseni tyypillistä toimintaa narsistilta. Mutta sitä en tiedä onko minussa itsessäni jotain vikaa kun tuo oli mahdollista vai pystyykö narsisti tekemään tuon melkeinpä kenelle vaan, tuskin toisella narsistisesti persoonallisuushäiriöiselle. Useimmiten uskon siihen että pystyy tuohon melkein kenen kohdalla vaan jos tilanne on "suotuisa", vahvallakin ihmisellä on joku "heikko" kausi menossa tai jotain ongelmia tms. En mielestäni muuten kyllä ole ollut elämässäni mitenkään helposti höynäytettävä tai helposti kaikkien miesten vietävissä tai järjeltäni tyhmä.
...ne rajat....mitä tarkemmin ihminen on tietoinen omasta erillisyydestään sen vähemmän on narsistilla mahdollisuuksia....Ehkäpä se juuri oli sinunkin "vikasi".
Mielestäni tuo rakkauden tarve vaihtelee suuresti meidän ihmisten välillä - eikä ole epänormaalia suuntaan eikä toiseen....Sitten siihen tulee kiinnittää huomiota, jos alkaa olla toistuvaa, että rakkaus loppuu henkilökohtaiseen tragediaan.
Isäni sanoi aina, että kerta menee erehdyksestä, mutta kun saman toistaa on kyse tyhmyydestä.
Rakkaus lapsen on ainut, joka ei elämässä lopu - kaikki muu päättyy enemmin tai myöhemmin.... ent.ilkis kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Itse olen yksinäinen susi. En oikeastaan edes kaipaa mitään rakkaussuhdetta elämääni.Yksinäisten susien kerho ;)
ent.ilkis kirjoitti:
...ne rajat....mitä tarkemmin ihminen on tietoinen omasta erillisyydestään sen vähemmän on narsistilla mahdollisuuksia....Ehkäpä se juuri oli sinunkin "vikasi".
Mielestäni tuo rakkauden tarve vaihtelee suuresti meidän ihmisten välillä - eikä ole epänormaalia suuntaan eikä toiseen....Sitten siihen tulee kiinnittää huomiota, jos alkaa olla toistuvaa, että rakkaus loppuu henkilökohtaiseen tragediaan.
Isäni sanoi aina, että kerta menee erehdyksestä, mutta kun saman toistaa on kyse tyhmyydestä.
Rakkaus lapsen on ainut, joka ei elämässä lopu - kaikki muu päättyy enemmin tai myöhemmin....Viisaasti sanoi isäsi. Taidan lisätä nuo sanat oman mieleni ostoskärryyn..
- ent.ilkis
yxex kirjoitti:
Yksinäisten susien kerho ;)
Mietin pitkään kirjoitanko "yksinäinen" vai itsenäinen....En tunne olevani yksinäinen, mutta itsenäinen kylläkin...
-itsenäinen susi- - henna...
ent.ilkis kirjoitti:
Rakkaus lapsen on ainut, joka ei elämässä lopu - kaikki muu päättyy enemmin tai myöhemmin...."...ne rajat....mitä tarkemmin ihminen on tietoinen omasta erillisyydestään sen vähemmän on narsistilla mahdollisuuksia....Ehkäpä se juuri oli sinunkin "vikasi"."
Juuri noin, olen usein lukiessani jotain psykologista kirjallisuutta tai asiaa pohtiessani tullut ihan samaan tulokseen. Tietoisuuus itsestäni ERILLISENÄ ihmisenä on juuri se, missä mulla on (ollut) häikkää todennäköisesti. - lottamari<3
ent.ilkis kirjoitti:
Rakkaus lapsen on ainut, joka ei elämässä lopu - kaikki muu päättyy enemmin tai myöhemmin....Entä vanhukset, jotka rakastavat ja hoivaavat toisiaan kuolemaan saakka? Kyllä rakkaus lapsen ja vanhemmankin välillä voi loppua ei rakkaudessa siitä ole ollenkaan kysymys, että se ikuista olisi vain lapsen ja vanhemman välillä..ehei. Kaikkinainen rakkaus voi loppua, jos mieli ei rakkautta ylipäätänsä ymmärrä.
- ent.ilkis
lottamari<3 kirjoitti:
Entä vanhukset, jotka rakastavat ja hoivaavat toisiaan kuolemaan saakka? Kyllä rakkaus lapsen ja vanhemmankin välillä voi loppua ei rakkaudessa siitä ole ollenkaan kysymys, että se ikuista olisi vain lapsen ja vanhemman välillä..ehei. Kaikkinainen rakkaus voi loppua, jos mieli ei rakkautta ylipäätänsä ymmärrä.
"Rakkaus" muuttaa muotoaan....jos olet tarpeeksi kauan parisuhteessa tulet sen vielä huomaamaan....
Oikea rakkaus ei sen sijaan niin koskaan tee....Jo edellä sanoi, ettei lapsen ja vanhemman välinen rakkaus ole mikään tae.
Jos mieli ei rakkautta ymmärrä, sitä ei edes synny.
Mutta sullehan näistä on turha puhua....olet heti myymässä sielusi kun siihen tarjoutuu tilaisuus.... - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Mietin pitkään kirjoitanko "yksinäinen" vai itsenäinen....En tunne olevani yksinäinen, mutta itsenäinen kylläkin...
-itsenäinen susi-Voi olla yksinäinen koskaan tuntematta olevansa yksinäinen ja voi myös olla olematta yksinäinen tuntien itsensä yksinäistäkin yksinäisemmäksi.
Itse olen löytänyt syvimmät ja rumimmat yksinäisyyden kokemukseni juurikin parisuhteesta. - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
Voi olla yksinäinen koskaan tuntematta olevansa yksinäinen ja voi myös olla olematta yksinäinen tuntien itsensä yksinäistäkin yksinäisemmäksi.
Itse olen löytänyt syvimmät ja rumimmat yksinäisyyden kokemukseni juurikin parisuhteesta.Itsestäänselvyyksiä.
- M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Itsestäänselvyyksiä.
Eikö olekin? =DD
- lottamari<3
ent.ilkis kirjoitti:
"Rakkaus" muuttaa muotoaan....jos olet tarpeeksi kauan parisuhteessa tulet sen vielä huomaamaan....
Oikea rakkaus ei sen sijaan niin koskaan tee....Jo edellä sanoi, ettei lapsen ja vanhemman välinen rakkaus ole mikään tae.
Jos mieli ei rakkautta ymmärrä, sitä ei edes synny.
Mutta sullehan näistä on turha puhua....olet heti myymässä sielusi kun siihen tarjoutuu tilaisuus...."myymässä sielusi",...nyt en ymmärrä mitä tarkoitat?
- A
henna... kirjoitti:
> Ja vielä tuli läheisriippuvaisuudesta mieleeni, että uskon että useimmat sellaiset ihmiset jotka eivät ole narsisteja ollessaan jollain tavalla läheisemmin tekemisissä läheisriippuvaisen ihmisen kanssa ennemmin tukevat läheisriippuvaista itsenäisyyteen ja pitämään puoliaan eivätkä näe tällaisessa ihmisessä mahdollisuutta alkaa itse käyttämään hyväkseen tätä ihmistä.
Jos narsistista käytöstä koettaisi määritellä, niin tuo voisi sellaisenaan olla yksi riittävä kriteeri. Narsistinen epävarmuus ja läheisriippuvaisen hyväksikäyttö. - Anonyymi00094
henna... kirjoitti:
Niin.
Iindividuaatio voi olla perrustarve - Anonyymi00095
ent.ilkis kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi.
Itse olen yksinäinen susi. En oikeastaan edes kaipaa mitään rakkaussuhdetta elämääni.Se on se ikäkysymyys ja yksilöksi kkaasvaminen
- d.i.c.e
"Rakkauden ammattilaisia"
Vaikka, miten päin asiaa tarkastelen, en saa tuota käsitettä yhdistettyä eksääni...
Itse sentään tiedän, miten asioiden "pitäisi" mennä, miten "pitäisi" eri asiat kokea, ( luulisin... ) mutta eksällä ei tuntunut olevan mitään hajua näistä asioista. Eikä kiinnostusta opetella näitä...
Jos keskusteltiin, hän ei katsonut tarpeelliseksi edes vastata, tai ylipäänsä reagoida mitenkään, mikäli koki minut sillä hetkellä "käyttökelvottomaksi"...
Sama vaikka olisin kertonut, että joku tuttuni on kuollut...Ei vaikutusta. :)
"Romanttiseen illalliseen" hänen mielestään riitti pari kynttilää, ja ehkä joku hyvä biisi...Ruoka kauhottiinkin sitten parissa minuutissa naamaan, ja lusikallisten välissä oli mukavasti aikaa heittää muutama sarkastinen kommentti, tai vaikka huomautus siitä, miten nyt olin niin paska ihminen.
Seuraavana päivänä toteaa, että olipas meillä hauska ilta...
No niin no, mikä on kenenkin käsitys hauskasta. :D- -
:D :D :D :))))))))
- M.B.
Juuri tuo on saanut minut karsastamaan toisen tarjoamaa romantiikkaa.. Olen mielummin keskenäni romanttinen, sytyttäen niitä kynttilöitä ihan itsekseni pimenevään iltaan, pari lasia punaviiniä tai kupillista hyvää teetä ja loistava kirja siihen seuraksi. Eikä kiirettä minnekään. Vetää vertoja kiireellä suuhunsa kauhottuun ruokaan, josta osa jää rinnuksille kuivumaan ja ne näennäiset "otetaanpa tuosta pöydän yli toista kädestä kiinni" - kopeloinnit ja silmiin tuijottelut, jotka päätyvät ruuan loppuun ahmimiseen ennen jäähtymistään juuri kun saa ajatuksen päästä kiinni, että ehkä tässä ollaankin jakamassa yhteisiä aallonpituuksia.
Kissanpaskat. Teatteria omien tavotteiden saavuttamiseksi. Kaurapuurorakkautta ja arkisia aamuja jaettuine kahvinkeittovuoroineen mulle kiitos ja turhat lässynläät niihin todellisiin hetkiin "kun molemmat vapaaehtoisesti haluavat jakaa toinen toisensa toistensa kesken kaikkinensa" kiitos. Ja tarkoitan kaikkinensa. Jos ei ole luottamusta jakaa itsestään myös niitä huonoja puolia, ei ole oikeasti mitään yhteistä, joka kestäisi päivänvalossa tarkastelun... - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
Juuri tuo on saanut minut karsastamaan toisen tarjoamaa romantiikkaa.. Olen mielummin keskenäni romanttinen, sytyttäen niitä kynttilöitä ihan itsekseni pimenevään iltaan, pari lasia punaviiniä tai kupillista hyvää teetä ja loistava kirja siihen seuraksi. Eikä kiirettä minnekään. Vetää vertoja kiireellä suuhunsa kauhottuun ruokaan, josta osa jää rinnuksille kuivumaan ja ne näennäiset "otetaanpa tuosta pöydän yli toista kädestä kiinni" - kopeloinnit ja silmiin tuijottelut, jotka päätyvät ruuan loppuun ahmimiseen ennen jäähtymistään juuri kun saa ajatuksen päästä kiinni, että ehkä tässä ollaankin jakamassa yhteisiä aallonpituuksia.
Kissanpaskat. Teatteria omien tavotteiden saavuttamiseksi. Kaurapuurorakkautta ja arkisia aamuja jaettuine kahvinkeittovuoroineen mulle kiitos ja turhat lässynläät niihin todellisiin hetkiin "kun molemmat vapaaehtoisesti haluavat jakaa toinen toisensa toistensa kesken kaikkinensa" kiitos. Ja tarkoitan kaikkinensa. Jos ei ole luottamusta jakaa itsestään myös niitä huonoja puolia, ei ole oikeasti mitään yhteistä, joka kestäisi päivänvalossa tarkastelun...Onko aikuisten välinen "rakkaus" muka koskaan mitään muuta kuin teatteria omien tavoitteiden saavuttamiseksi?
Kuka menee halpaan? - Se, jolla on suurin psyykkisen ja fyysisen läheisyyden tarve.... - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Onko aikuisten välinen "rakkaus" muka koskaan mitään muuta kuin teatteria omien tavoitteiden saavuttamiseksi?
Kuka menee halpaan? - Se, jolla on suurin psyykkisen ja fyysisen läheisyyden tarve....No mielestäni se, joka tarjoaa romantiikkaa ja vannoo jälkeenpäin sen olevan osoitusta suuresta rakkaudesta, vaikka laiskanlaisesti on romantiikan hetkellä kyennyt olemaan läsnä.
Eli pettymystä ostettuun "falskiin" rakkauteen osoittavat ihmiset ovat niitä, jotka ovat menneet omaan halpaansa. Koska hommahan toimii niin kauan kuin toinen sulkee aktiivisesti silmänsä homman oikealta toimimattomuudelta. Syitä silmien sulkemiseen lienee useampia.
- langennut enkeli
"Yksinäinen susi", juuri niin. En tiedä onko se syy tai seuraus tai ei mikään, mutta "helvettini" narskun jälkeen aiheutti kyllä sen, etten hirveesti kaipaa muita ihmisiä ympärilleni. Ja suhdetta johonkin mieheen, todella inhottava ajatus....niin täydellistä ei ole olemassakaan, jonka raahaisin kotiini tai jonka kotiin menisin tai yleensä antaisin edes koskettaa itseäni. Jos jossakin vaiheessa koen yksinäisyyden tunteen, se häviää heti kun vedän yhdenkin muistikuvan narskustani ajatuksiini.
- -
:D:D:D :))))
"oikeassa elämässä ja täällä, että narsistit osaavat kirjoittaa.."
Kuka täällä on narsisti? Osaatko perustella tunnettasi? :)- ent.ilkis
Minä osaan:
- täällä on yksi porukka (tai henkilö monella nimellä - en voi tietää) joka väittää olevansa sisäpiiri. Se on aika narsistista missä tahansa - ei vain täällä. - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Minä osaan:
- täällä on yksi porukka (tai henkilö monella nimellä - en voi tietää) joka väittää olevansa sisäpiiri. Se on aika narsistista missä tahansa - ei vain täällä.Täällä on yksi nimimerkki, joka jaksaa jauhaa sisäpiiristä. En nyt heti muista, että kuka.......
Puhumattakaan siitä, että olisi selvinnyt, että miksi... Mutta ehkä Hän itse tietää paremmin. - henna...
No ainakin minun mielestä täällä näitä ketjuja pitempään lukeneena minullekin on tullut käsitys että tietyt nimimerkit välillä ikään kuin kehuvat olevansa narsisteja ja toisaalla valittavat siitä että jotkut leimaavat heidät perusteetta narsisteiksi. Muutama harva nimimerkki joka käsitääkseni on kirjoittanut olevansa narsisti, pysyy tavallaan "linjassaan" eikä väitä muuta eikä syytä turhasta leimaamisesta, mikä on tavallaan mielestäni kunnioitettavaa. Tuo minun perusteluni. Ja mielestäni myöskin joidenkin mielipiteet, suhtautuminen palstaan ja toisiin kirjoittajiin ovat hyvinkin narsistisia. Nimeämään mitään nimimerkkiä en nyt lähde. Eikä minun tarvitse sitä tehdäkään. Ja ennen kaikkea siitä ei olisi kenellekään mitään hyötyä eikä se johtaisi mihinkään.
- M.B.
Mielstäni se ei ole paha. En sitten tiedä onko hyväkään.
- M.B.
henna... kirjoitti:
No ainakin minun mielestä täällä näitä ketjuja pitempään lukeneena minullekin on tullut käsitys että tietyt nimimerkit välillä ikään kuin kehuvat olevansa narsisteja ja toisaalla valittavat siitä että jotkut leimaavat heidät perusteetta narsisteiksi. Muutama harva nimimerkki joka käsitääkseni on kirjoittanut olevansa narsisti, pysyy tavallaan "linjassaan" eikä väitä muuta eikä syytä turhasta leimaamisesta, mikä on tavallaan mielestäni kunnioitettavaa. Tuo minun perusteluni. Ja mielestäni myöskin joidenkin mielipiteet, suhtautuminen palstaan ja toisiin kirjoittajiin ovat hyvinkin narsistisia. Nimeämään mitään nimimerkkiä en nyt lähde. Eikä minun tarvitse sitä tehdäkään. Ja ennen kaikkea siitä ei olisi kenellekään mitään hyötyä eikä se johtaisi mihinkään.
Kysymys lienee siitä suhtautumistavasta, että miten suhtautuu sanaan: narsisti. Itse olet kirjoittanut suhtautuvasi siihen juuri sen pers.häiriön pohjalta.
Itse olen tilanteissa joko todellakin pers.häiriöisen narsistinen tai sen täydellinen vastakohta. Ja tänäpäivänä myös tiedän, että minkälainen on aito NPH.
Narsismi sanan alkuperä länsimaisessa psykoanalyysissa ei kuitenkaan ollut tuo nykypäivän sanan merkitys. Ja itse käytän sitä nimenomaan tietynlaisen itsekkyyden kuuvajana. Erotukseksi omassa kirjoittamassani pyrin käyttämään kirjainyhdistelmää NPH kaikesta muusta ihmiseen mahtuvasta narsismista.
Mielenkiintoinen asia, tai kysymys, on mielestäni se, että voiko äiti Teresan sanoa olleen narsistinen?? Hänhän mitä ilmeisemmin sai antaessaan.. Onko mahdollisesti niin, että siihen pyrkivät myös NPH:t, mutta niin, että tarkoitus hämärtyy kykenemättöömyyteen kohdata toiset ihmiset itsestään oikeasti erillisinä olentoina, eikä riippuvaisina itsestään....(eli se suuttumus, jota NPH ilmentää annettuaan, kun toinen ei reagoi antamaansa oikein hänen mielestään?) - henna...
ent.ilkis kirjoitti:
Minä osaan:
- täällä on yksi porukka (tai henkilö monella nimellä - en voi tietää) joka väittää olevansa sisäpiiri. Se on aika narsistista missä tahansa - ei vain täällä.Myös minulla on tunne että täällä vakioporukassa on henkilö, joka kirjoittaa monella nmellä. Se vaistomanen tunne vaan väkisin tulee ja vaikka "perustele" tuntuu nyt olevan päivän sana niin se tunne riittää perusteluksi ja sitä paitsi ei ne perustelut johtaisi OIKEASTI yhtään mihinkään muutokseen vaikka niitä olisikin. "Vastahyökkkäys" muistaakseni tuohon tunteeseeni kun olen tästä aikaisemmin kirjoittanut on, että olethan itsekin kertonu kirjoittavasi eri nimimerkeillä. Minulle henk koht on ihan sama vaikka jokainen kirjoittaisi joka kirjoituksensa eri nimimerkillä, mulle kuitenkin MIELIPITEET on tärkeämpiä kuin kirjoittajan "henkilöllisyys" mutta se on minusta ainakin tosi sairasta jos joku, yksi ihminen, keksii eri nimimerkeillä eri rooleja itselleen, korostetusti huijaa lukijoita olevansa eri henkilö, keskustelee itsensä kanssa, kommentoi omia kirjoituksiaan, kehuu itse asiassa itseään omia, itse kirjoittamia mielipiteitään esiintymällä toisena ihmisenä jne. Mutta se siitä, ei ole halua eikä tarvetta edes keskustella tästä enempää. Näin on tai ei, lopulta aika sama mulle mutta aika pimeetä se on JOS näin on. Usein tuntuu, että tuohan on ihan vainoharhainen ajatus, kuka pimahtanut nyt noin menisi tekemään mutta täällä viestejä lukiessa se tunne vaan tulee kakesta huolimatta useinkin.
- henna...
henna... kirjoitti:
Myös minulla on tunne että täällä vakioporukassa on henkilö, joka kirjoittaa monella nmellä. Se vaistomanen tunne vaan väkisin tulee ja vaikka "perustele" tuntuu nyt olevan päivän sana niin se tunne riittää perusteluksi ja sitä paitsi ei ne perustelut johtaisi OIKEASTI yhtään mihinkään muutokseen vaikka niitä olisikin. "Vastahyökkkäys" muistaakseni tuohon tunteeseeni kun olen tästä aikaisemmin kirjoittanut on, että olethan itsekin kertonu kirjoittavasi eri nimimerkeillä. Minulle henk koht on ihan sama vaikka jokainen kirjoittaisi joka kirjoituksensa eri nimimerkillä, mulle kuitenkin MIELIPITEET on tärkeämpiä kuin kirjoittajan "henkilöllisyys" mutta se on minusta ainakin tosi sairasta jos joku, yksi ihminen, keksii eri nimimerkeillä eri rooleja itselleen, korostetusti huijaa lukijoita olevansa eri henkilö, keskustelee itsensä kanssa, kommentoi omia kirjoituksiaan, kehuu itse asiassa itseään omia, itse kirjoittamia mielipiteitään esiintymällä toisena ihmisenä jne. Mutta se siitä, ei ole halua eikä tarvetta edes keskustella tästä enempää. Näin on tai ei, lopulta aika sama mulle mutta aika pimeetä se on JOS näin on. Usein tuntuu, että tuohan on ihan vainoharhainen ajatus, kuka pimahtanut nyt noin menisi tekemään mutta täällä viestejä lukiessa se tunne vaan tulee kakesta huolimatta useinkin.
Siis kommentoi omia kirjoituksiaan ESIINTYEN MUKA JONAIN TOISENA HENKILÖNÄ ERI NIMIMERKILLÄ, oli tarkoitus kirjoittaa.
- ent.ilkis
Jos multa kysyt, niin ei mitään....
Kysymys kuuluu sen jälkeen, että miksi jotkut kuvittelevat olevansa "sisäpiiri"...? - ent.ilkis
henna... kirjoitti:
Siis kommentoi omia kirjoituksiaan ESIINTYEN MUKA JONAIN TOISENA HENKILÖNÄ ERI NIMIMERKILLÄ, oli tarkoitus kirjoittaa.
Niin...ja tuohon kun lisää sen, että kaikki on tehty jonkun toisen/toisten kiusaamiseksi niin....huh.
Mullakin on ollut samanlainen tunne ja se on vahvistunut joka kerta kun sitä on pilkattu. - ent.ilkis
Kirjoititko "sinun psykologisilla TIEDOILLA"? Taidan nyt tulkita väärin.
- M.B.
Ryhmän muodostumisen käsite ja todellisuus on tuttua huttua. Ainoa minkä kyseenalaistankin tässä, on jonkun toisen tarve jatkuvasti kommentoinnissaan sisäpiiriyden "pakkotoistaminen". Eli hyvin harvoin itsetarkoituksellisesti sitä kukaan siihen sisäpiiriin itsensä hyväksyen lukeutuvaksi tekee, vaan juurikin tuo, sen "sisäpiiriyden" korostaminen tulee lähes poikkeuksetta joltakin, joka kaupan päälle katsoo ei-kuuluvansa siihen "sisäpiiriin" jonka olemassaolevuudesta ohimennen aina huomauttaa.
Ja aina vielä niin, että ei katso kuuluvansa sisäpiirin ulkopuolellekaan. Asia, joka herättää vain jonkinasteisen huomioni siinä mielessä, että jos ei kerran kuulu ei-sisäpiiriin, niin mikä siitä "sisäpiiiristä" sitten tekee niin merkityksellisen, että se pitää jatkuvasti nostaa tapetille...
Itse katson kirjoittavani narsismipastalle edelleen, ja äkkiseltään olin aikoinani sitä mieltä, että koko narsismi palsta on tietyllä tavallla jo otsakkeenkin puolesta itse itsensä muista S24-palstoista eriyttävä olemassaolollaan, mutta että vielä jotakin hienosäätöä siihen, niin johan on pompannut..
Seuraavaksi varmaan eri alaryhmät niille kaikille, joiden nimimerkki alkaa samalla kirjaimella tai jotain..
Miksi jotkut kuvittelevat joidenkin kuvittelevansa olevan jotenkin erityisen erityinen sisäpiiri?? Ja ikäänkuin jo sen varjolla hiovansa kommenttinsa valmiiksi, joko puolesta tai vastaan??
Eikö narsismi asiana riitä, poli se näkökulma siihen narsismiin sitten mikä tahansa? - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Niin...ja tuohon kun lisää sen, että kaikki on tehty jonkun toisen/toisten kiusaamiseksi niin....huh.
Mullakin on ollut samanlainen tunne ja se on vahvistunut joka kerta kun sitä on pilkattu.Juu. Itse en muista ollenkaan, että minkäkuuloinen nimimerkki omalla kohdalla otti hampaisiinsa sen, että en ensinnäkään ole oma itseni, vaan joku muu, sitten siihen päälle se, että olen kaikki muut.. Huh huh.
Ja aina vaan samat epäilyt samoilta nimimerkeiltä ensisijaisesti. Anteeksi vain, mutta olen kovin inhimillinen siinä suhteessa, että toistuvasti tuollaiseen ilmaan heitettyyn epäilyyn törmätessäni, olen kovinkin taipuvainen uskomaan, että multinikkeilyn taustalla vaikuttavat tasan se yksi tai kaksi henkilöä, jotka toistuvasti epäilyään tuovat esiin. - kajon
M.B. kirjoitti:
Ryhmän muodostumisen käsite ja todellisuus on tuttua huttua. Ainoa minkä kyseenalaistankin tässä, on jonkun toisen tarve jatkuvasti kommentoinnissaan sisäpiiriyden "pakkotoistaminen". Eli hyvin harvoin itsetarkoituksellisesti sitä kukaan siihen sisäpiiriin itsensä hyväksyen lukeutuvaksi tekee, vaan juurikin tuo, sen "sisäpiiriyden" korostaminen tulee lähes poikkeuksetta joltakin, joka kaupan päälle katsoo ei-kuuluvansa siihen "sisäpiiriin" jonka olemassaolevuudesta ohimennen aina huomauttaa.
Ja aina vielä niin, että ei katso kuuluvansa sisäpiirin ulkopuolellekaan. Asia, joka herättää vain jonkinasteisen huomioni siinä mielessä, että jos ei kerran kuulu ei-sisäpiiriin, niin mikä siitä "sisäpiiiristä" sitten tekee niin merkityksellisen, että se pitää jatkuvasti nostaa tapetille...
Itse katson kirjoittavani narsismipastalle edelleen, ja äkkiseltään olin aikoinani sitä mieltä, että koko narsismi palsta on tietyllä tavallla jo otsakkeenkin puolesta itse itsensä muista S24-palstoista eriyttävä olemassaolollaan, mutta että vielä jotakin hienosäätöä siihen, niin johan on pompannut..
Seuraavaksi varmaan eri alaryhmät niille kaikille, joiden nimimerkki alkaa samalla kirjaimella tai jotain..
Miksi jotkut kuvittelevat joidenkin kuvittelevansa olevan jotenkin erityisen erityinen sisäpiiri?? Ja ikäänkuin jo sen varjolla hiovansa kommenttinsa valmiiksi, joko puolesta tai vastaan??
Eikö narsismi asiana riitä, poli se näkökulma siihen narsismiin sitten mikä tahansa?Narsistinen floppi:
Myönnä sisäpiiri - olet itse ulkopuolella.
Palstakiusaamisen klassikko.
Ilmeisemmin se ei nyt onnistunut. Hävisit. - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
Eikö narsismi asiana riitä, poli se näkökulma siihen narsismiin sitten mikä tahansa?"
Miksi jotkut kuvittelevat joidenkin kuvittelevansa olevan jotenkin erityisen erityinen sisäpiiri??
"
Kuvitella ei tarvitse; tämä on täällä ihan myönnetty asia. Kysypäs vaikka yxexältä tai tempulta (jos eivät sienet vieneet muistia) jos et minua usko.
Asian tekee oudoksi edelleen VAIN se, että ulkopuolisiksi väitetyt eivät sisäpiiriä näe....
Mutta miksi tämä on sinulle näin tärkeää? ent.ilkis kirjoitti:
Mullakin on ollut samanlainen tunne ja se on vahvistunut joka kerta kun sitä on pilkattu.Mutta oleellista on se, mitä voimme tehdä tilanteelle?
Koska emme voi oikeilla nimillämme, kuvilla ja vaikka sotutunnuksilla kirjoittaa :(
Joku voi ja saakin kuvitella mun olevan esim elisakettu, vain elisakettu tietää totuuden. Minun vastaväitteeni tulkittaisiin selittelyksi. Kun sanon että olen yksinimimerkkinen yxex jonka motiivi ei ole toisten kiusaaminen, löytynee joku joka ei sitä usko. Minulla taas ei ole vaikutusvaltaa toisten uskonasioihin.
On hiukka kädetön olo...neuvokaa viisaammat.
Ja, ilkikurimus, uskon vuorenvarmasti 'tuntemuksiisi', itsellänikin niitä on, ja kenties muillakin..- ent.ilkis
kajon kirjoitti:
Narsistinen floppi:
Myönnä sisäpiiri - olet itse ulkopuolella.
Palstakiusaamisen klassikko.
Ilmeisemmin se ei nyt onnistunut. Hävisit.Kajon:
- juuri näin. yxex kirjoitti:
Mutta oleellista on se, mitä voimme tehdä tilanteelle?
Koska emme voi oikeilla nimillämme, kuvilla ja vaikka sotutunnuksilla kirjoittaa :(
Joku voi ja saakin kuvitella mun olevan esim elisakettu, vain elisakettu tietää totuuden. Minun vastaväitteeni tulkittaisiin selittelyksi. Kun sanon että olen yksinimimerkkinen yxex jonka motiivi ei ole toisten kiusaaminen, löytynee joku joka ei sitä usko. Minulla taas ei ole vaikutusvaltaa toisten uskonasioihin.
Ja, ilkikurimus, uskon vuorenvarmasti 'tuntemuksiisi', itsellänikin niitä on, ja kenties muillakin.."Koska emme voi oikeilla nimillämme, kuvilla ja vaikka sotutunnuksilla kirjoittaa :("
Voimme.- ent.ilkis
yxex kirjoitti:
Mutta oleellista on se, mitä voimme tehdä tilanteelle?
Ja, ilkikurimus, uskon vuorenvarmasti 'tuntemuksiisi', itsellänikin niitä on, ja kenties muillakin..Hau nais...
Ei kai tässä ongelmana ole se kuka kirjoittaa ja monellako nimellä.... Ongelmana on se, miksi pitäisi nähdä sisäpiiri ja vielä itsensä ulkopuolella!!??
Siitä tuossa edellä nim."kajon" esitti hyvän päätelmän. Onko siis kyse kiusaamisesta? Pitääkö minun hyväksyä se? Entä jos omatunto ei suostu yhteistyöhön? Minullakin on kädetön olo.
Kun minä kirjoitan tämän palstan sisällä olen vuorenvarmasti yhtä paljon sisäpiiriä tai ulkopiiriä kuin kaikki muutkin niin tekevät. Halusit tai et. - henna...
M.B. kirjoitti:
Juu. Itse en muista ollenkaan, että minkäkuuloinen nimimerkki omalla kohdalla otti hampaisiinsa sen, että en ensinnäkään ole oma itseni, vaan joku muu, sitten siihen päälle se, että olen kaikki muut.. Huh huh.
Ja aina vaan samat epäilyt samoilta nimimerkeiltä ensisijaisesti. Anteeksi vain, mutta olen kovin inhimillinen siinä suhteessa, että toistuvasti tuollaiseen ilmaan heitettyyn epäilyyn törmätessäni, olen kovinkin taipuvainen uskomaan, että multinikkeilyn taustalla vaikuttavat tasan se yksi tai kaksi henkilöä, jotka toistuvasti epäilyään tuovat esiin.Luultavasti se en ollut minä kuitenkaan, muistelen että tauon jälkeen tänne lukemaan tultuani olisin huomannut minulle uuden nimimermjn M.B. että hänellä olisi ollut jotain "vääntöä" jonkun/joidenkin kanssa.
Tosin tässä kohtaa voin kertoa, että minä en pääse eroon siitä että kun joskus enemmän seuraan palstaa niin minulle vain väistämättä tulee tunne että nimimerkkien Temppuilija ja M.B. takana olisi sama henkilö. Vaikka yrittäisin suhtautua asiaan ennakkoluulottomasti niin siitä huolimatta huomaan lukiessani ajattelevani että nuo tuntuvat niin saman ihmisen kirjoittamilta näennäisestä erilaisuudesta huolimatta ja vaikka toinen kai ilmaisee olevansa nainen ja toinen mies. En voi totuutta tietää mutta kerron vain omasta fiiliksestäni asian suhteen. - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
"
Miksi jotkut kuvittelevat joidenkin kuvittelevansa olevan jotenkin erityisen erityinen sisäpiiri??
"
Kuvitella ei tarvitse; tämä on täällä ihan myönnetty asia. Kysypäs vaikka yxexältä tai tempulta (jos eivät sienet vieneet muistia) jos et minua usko.
Asian tekee oudoksi edelleen VAIN se, että ulkopuolisiksi väitetyt eivät sisäpiiriä näe....
Mutta miksi tämä on sinulle näin tärkeää?Minähän se en muuta teekään kuin kommentoin joka kommentoinnissani mahdollisen sisäpiirin olemassaolevuutta, TOISIN KUIN SINÄ.
Eli miksi kysyt?
Söitkö sieniä? - ent.ilkis
Lukemisen arvoinen itse kullekin (jos vaikka löytyisi omia toimintatapoja tuosta):
http://www.bulevardi.fi/blogit/mattiluostarinen/2010/08/ammattina-kiusaaja/
Ongelman tästä tekee se, että uhriksesi saattaa joutua joku minua puolustuskyvyttömämpi.... ent.ilkis kirjoitti:
Hau nais...
Ei kai tässä ongelmana ole se kuka kirjoittaa ja monellako nimellä.... Ongelmana on se, miksi pitäisi nähdä sisäpiiri ja vielä itsensä ulkopuolella!!??
Siitä tuossa edellä nim."kajon" esitti hyvän päätelmän. Onko siis kyse kiusaamisesta? Pitääkö minun hyväksyä se? Entä jos omatunto ei suostu yhteistyöhön? Minullakin on kädetön olo.
Kun minä kirjoitan tämän palstan sisällä olen vuorenvarmasti yhtä paljon sisäpiiriä tai ulkopiiriä kuin kaikki muutkin niin tekevät. Halusit tai et.Ja sä oot mulle, ilkkis-kilttis-kamu, kamu. Halusit tai et! ;-P
Pattitilanne, kukaan ei voi muuttaa kuin itseään.- ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
Minähän se en muuta teekään kuin kommentoin joka kommentoinnissani mahdollisen sisäpiirin olemassaolevuutta, TOISIN KUIN SINÄ.
Eli miksi kysyt?
Söitkö sieniä?Miksi sinua häiritsee se, mitä minä kirjoitan? Kai tajuat, että ongelma on SINULLA - ei minulla.
En sentään kirjoita täysin tuulesta temmattuja väittämiä muista - toisin kuin sinä. - ent.ilkis.
Kana ja aapinen. Siksi.
- ent.ilkis
Älä vain edes yritä väittää, ettet ole sitä ikinä yrittänyt.
- M.B.
henna... kirjoitti:
Luultavasti se en ollut minä kuitenkaan, muistelen että tauon jälkeen tänne lukemaan tultuani olisin huomannut minulle uuden nimimermjn M.B. että hänellä olisi ollut jotain "vääntöä" jonkun/joidenkin kanssa.
Tosin tässä kohtaa voin kertoa, että minä en pääse eroon siitä että kun joskus enemmän seuraan palstaa niin minulle vain väistämättä tulee tunne että nimimerkkien Temppuilija ja M.B. takana olisi sama henkilö. Vaikka yrittäisin suhtautua asiaan ennakkoluulottomasti niin siitä huolimatta huomaan lukiessani ajattelevani että nuo tuntuvat niin saman ihmisen kirjoittamilta näennäisestä erilaisuudesta huolimatta ja vaikka toinen kai ilmaisee olevansa nainen ja toinen mies. En voi totuutta tietää mutta kerron vain omasta fiiliksestäni asian suhteen.En tiedä Temppuilijasta, itseäni ei ainakaan haittaa ollenkaan tuo, että juuri Temppuilijaan minut yhdistetään. Päinvastoin, asia herättää tietynlaista uteliaisuutta henkilöä Temppuilija kohtaan :D
Sen sijaan voin sanoa, että minun ilmaantumiseni palstalle herätti Ilkikurimuksessa vaistomaisen tarpeen hyökätä minua kohtaan suojautuakseen... kait.. Ainakin näin tulkitsin, kun avautui jonkun käyneen hänen Ja hennan kimppuun.. Muistaakseni oli kysymys jonkunasteisesta hyökkäyksestä nimenomaan palstaystävyyttä vastaan. Siis sinun ja Ilkikurimuksen palstaystävyys olisi ollut jonkun hyökkäyksen kohteena, jonka seuraukset oma nimimerkkini sai tuta.
Mutta, tämän vuoden alkupuoli on edelleen kaiken narsismipalstailun ja muunkin netinkäytön alkukohta henkilökohtaisessa elämässäni. Ja se on ainoa totuus joka minulla on asian suhteen. Eikä kiinnosta oikeastaan sentin vertaa se, kuinka joku sen kyseenalaistaa ja millä perustein.
Itse olen kyllä tietoinen JO sellaisista heppoisista perusteista, että käyttää tietynlaisia palstallisia "kommentointikommervenkkejä" kirjoituksissaan, niin perusteeksi sille, että joku muu katsoo sinut ihan eri henkilöksi kuin mitä oletkaan.. yksi tällainen tuli selväksi Ilkikurimuksen ketjulinkityksestä, josta löysin mm. Temppuilijan käyttäneen samaa: *katsoo peiliin* tai *peilailee itseään* kommervenkki..
No onko harvinaista. Varmaan jonkun milestä. Mutta samalla perusteella voin sitten todeta itse, että omasta mielestäni kaikki, jotaka käyttävät sanaa: mie tai mää, ovat samat kaksi eri henkilöä aina, riippumatta muusta kontekstista ollenkaan.
Jos joku minusta ulkopuolinen "muu" henkilö haluaa sekoittaa omaa palstatodellisuuttaan tuollaisella, niin siitä vaan. Mikäpä minä olen sitä kieltämäänkään. Oma asiani lienee se, että kuinka paljon aikaa ja energiaa tuhlaan siihen, että yritän asian kieltää, varsinkin kun tuntuu josssakin määrin olevan tietynlaista tuulimyllyjä vastaan taistelua..
Omasta mielestäni minä olen eri henkilö kuin Temppuilija. Mikäli Temppuilija katsoo olevansa sama henkilö kanssani, kuulen mielelläni Temppuilijan perusteet asiaan.. Ehkä jonakin päivänä mäiskimme sitä rantalentistä sulassa sovussa kaikelle yhdessä naureskellen. Mutta jos muut siinä vaiheessa näkevät vain yhden ruumiillistuman siellä rantahietikolla, minä ainakin sitoudun menemään hoitoon. :D
Temppuilijan mielipidettä joudutte toistaiseksi kysymään häneltä itseltään. - M.B.
Hehe.. jalat katosivat suustani.. minne ihmeeseen ..
- jäähyväisviesti
henna... kirjoitti:
Myös minulla on tunne että täällä vakioporukassa on henkilö, joka kirjoittaa monella nmellä. Se vaistomanen tunne vaan väkisin tulee ja vaikka "perustele" tuntuu nyt olevan päivän sana niin se tunne riittää perusteluksi ja sitä paitsi ei ne perustelut johtaisi OIKEASTI yhtään mihinkään muutokseen vaikka niitä olisikin. "Vastahyökkkäys" muistaakseni tuohon tunteeseeni kun olen tästä aikaisemmin kirjoittanut on, että olethan itsekin kertonu kirjoittavasi eri nimimerkeillä. Minulle henk koht on ihan sama vaikka jokainen kirjoittaisi joka kirjoituksensa eri nimimerkillä, mulle kuitenkin MIELIPITEET on tärkeämpiä kuin kirjoittajan "henkilöllisyys" mutta se on minusta ainakin tosi sairasta jos joku, yksi ihminen, keksii eri nimimerkeillä eri rooleja itselleen, korostetusti huijaa lukijoita olevansa eri henkilö, keskustelee itsensä kanssa, kommentoi omia kirjoituksiaan, kehuu itse asiassa itseään omia, itse kirjoittamia mielipiteitään esiintymällä toisena ihmisenä jne. Mutta se siitä, ei ole halua eikä tarvetta edes keskustella tästä enempää. Näin on tai ei, lopulta aika sama mulle mutta aika pimeetä se on JOS näin on. Usein tuntuu, että tuohan on ihan vainoharhainen ajatus, kuka pimahtanut nyt noin menisi tekemään mutta täällä viestejä lukiessa se tunne vaan tulee kakesta huolimatta useinkin.
No mitä tämä nyt sitten oli??...tarkoituksesi on harhauttaa minua luulemaan, että olet erillinen persoona, mutta tajua jo että kirjoitustyyliä ja ajatusmaailmaasi et ole mitenkään näissä multinikeissäsi pystynyt muuttamaan, joten anna olla. Kaikki sen jo tajuaa, että olet yksi ja sama monipersoona kenen kanssa täällä keskustelen.
Rakas kumppanini on huolissaan minusta, koska olen ajautunut jauhamaan tälläistä potaskaa palstalle, jossa ainoastaan yksi ja sama henkilö pitää tätä ja kaikkia muitakin palstoja yllä.
En tiedä sinun motiiviasi tälle kaikelle, ehkä tosiaan pyörität tätä suomi24 ja olet sen ylläpitäjä, aivan sama, sillä minä olen päättänyt nyt pysyä pois netistä ja aion keskittyä elämään todellisessa elämässä.
Mutta aikanaan oli mukava jutustella kanssasi ja,.. kyllä, olen pohtijaluonne ja minulla on luontainen tarve asioiden pohtimiseen ja selvittämiseen. En kuitenkaan halua tehdä sitä tavalla, joka vaikuttaa vähintäänkin sairaalta ja todella omituiselta.
Olen sanottavani sanonut tälle palstalle ja toivotan sinulle kaikkea hyvää elämääsi, onnea ja menestystä parisuhteeseesi ja muistan sinua hyvällä enkä todellakaan halua ajatella sinusta kielteisesti ja pahasti. Uskon, että olet oikein hyvä tyyppi ja elämässäsi löydät vielä sen oikean suunnan, rakkauden ja onnen tai sitten olet sen jo löytänyt, en tiedä, eikä se minulle kuulukaan.
Haluan nyt tosissani jättää kaiken tämän taakseni ja lähteä, enkä takaisin tulla. Palsta on alkanut ahdistamaan minua juuri sen vuoksi, että se ei ole ollut todellista vaan jonkinlainen harha, joka minusta ei paranna kenenkään oloa vaan päinvastoin. Tiedän, että vihaat minua nyt mutta sille en mahda mitään. Minäkin vihastuin hetkeksi kun tajusin mitä peliä pelaat ja tarkoituksesi on saada vain ihminen jäämään koukkuusi, jotta saat hänestä hyvän lähteen. Tajusin tämän jo heti alussa, mutta leikin huvikseni tätä leikkiä kanssasi, koska halusin katsoa millaisella ihmisellä pokka riittää leikkimään tälläistä leikkiä siitäkin huolimatta vaikka tietää toisen tietävän ja tajuavan missä mennään. Olet hauska ja huumorintajuinen ja sinulla on mahtava huumorintaju, sitä voisin sanoa jääväni kaipaamaan, mutta nyt olen valmis päästämään irti.
Olen löytänyt onneksi kumppanin, joka on tervejärkinen. Nautin joka hetki hänen kanssaan ja olen onnellisempi kuin koskaan hänen kanssaan. Rakastan häntä suunnattomasti ja haluan kunnioittaa hänen tahtoaan pysyä poissa tältä palstalta. Kuten huomaat hairahduksia tulee :) ja uppoudun välillä johonkin teemaan, niin että unohdan kokonaan mitä olen rakkaalleni luvannut, koen siitä huonoa omaatuntoa, mutta hän on ollut kanssani pitkämielinen ja ihanan ymmärtäväinen.
Olen surullinen puolestasi enkä tiedä miksi, mutta kaikkein eniten toivon, että annat minulle anteeksi, etkä vihaa minua kun tämän tänne kirjoitan, on vaan pakottava tarve saada tämä kupla puhkaistuksi. Usko pois, en halua olla ilkeä ja luonteeltani olen rehellisen vilpitön vaikka ajattelet varmasti toisin. Tahtoni on, että jokainen löytää onnensa tapahtuipa se miten tahansa. Ehkä tämä on sinun tapasi olla onnellinen, uskon niin, mutta minä tahdon löytää onneni ja käyttää elämäni ns."oikeisiin" asioihin.
Hyvää kesää ja jatkoja sinulle ja kaikille multinikeillesi :)
t. lottamari - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Miksi sinua häiritsee se, mitä minä kirjoitan? Kai tajuat, että ongelma on SINULLA - ei minulla.
En sentään kirjoita täysin tuulesta temmattuja väittämiä muista - toisin kuin sinä.Kunhan ongelma ei ole missään nimessä sinulla, niinhän?
Omasta mielestäni en kommentoi tällä palstalla mitenkään erityisen ongelmallisesti, verrattuna vaikkapa, johonkuhun toiseen...
Sinä tulkitset sen niin, että minulla on ongelma, omaa kirjoittamistasi et kuitenkaan tulkitse sekuntiakaan niin, että sinulla olisi mahdollisesti vastaava ongelma.
Tai, suoraviivaisemmin, jos sinä kommentoit jotakin jotenkin, ei se tarkoita sitä, että sinulla olisi ongelma jonkun kommentoinnin ja asiasisällön suhteen, vaan asia on yksinkertaisesti totuus, jonka sinä ainoana näet, mutta jos joku muu vastaavasti on sinun kommentoinnistasi sitä mieltä, että itse olet sokea omassa kommentoinnissasi sille, että mitä kommentoit, niin ongelma on tuolla toisella, sillä joka kommenttisi lukee.
Eli kun sinusta kun on kysymys, ongelma on aina jossain muualla, mutta muista kun on kysymys, ongelma on aina muissa..
ÖÖ.. kuulostaa ympärimennäänyhteentulatullaalta. - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
Kunhan ongelma ei ole missään nimessä sinulla, niinhän?
Omasta mielestäni en kommentoi tällä palstalla mitenkään erityisen ongelmallisesti, verrattuna vaikkapa, johonkuhun toiseen...
Sinä tulkitset sen niin, että minulla on ongelma, omaa kirjoittamistasi et kuitenkaan tulkitse sekuntiakaan niin, että sinulla olisi mahdollisesti vastaava ongelma.
Tai, suoraviivaisemmin, jos sinä kommentoit jotakin jotenkin, ei se tarkoita sitä, että sinulla olisi ongelma jonkun kommentoinnin ja asiasisällön suhteen, vaan asia on yksinkertaisesti totuus, jonka sinä ainoana näet, mutta jos joku muu vastaavasti on sinun kommentoinnistasi sitä mieltä, että itse olet sokea omassa kommentoinnissasi sille, että mitä kommentoit, niin ongelma on tuolla toisella, sillä joka kommenttisi lukee.
Eli kun sinusta kun on kysymys, ongelma on aina jossain muualla, mutta muista kun on kysymys, ongelma on aina muissa..
ÖÖ.. kuulostaa ympärimennäänyhteentulatullaalta.Minulla ei ole ongelmaa siitä, että sisäpiiriläisyydestä puhutaan ja kirjoitetaan. Sinulla on - sinua se kiusaa - syystä, jota en ymmärrä.
Olet niin paljon "tuoreempi" kirjoittaja täällä, ettei sinulla ole tietoa asiasta ja on vähintäänkin outoa, että käyt puolustamaan asiaa, josta et tiedä mitään - edellä mainitun syyn vuoksi.
Tosiaan...ympäriyhteen.... - henna....
M.B. kirjoitti:
En tiedä Temppuilijasta, itseäni ei ainakaan haittaa ollenkaan tuo, että juuri Temppuilijaan minut yhdistetään. Päinvastoin, asia herättää tietynlaista uteliaisuutta henkilöä Temppuilija kohtaan :D
Sen sijaan voin sanoa, että minun ilmaantumiseni palstalle herätti Ilkikurimuksessa vaistomaisen tarpeen hyökätä minua kohtaan suojautuakseen... kait.. Ainakin näin tulkitsin, kun avautui jonkun käyneen hänen Ja hennan kimppuun.. Muistaakseni oli kysymys jonkunasteisesta hyökkäyksestä nimenomaan palstaystävyyttä vastaan. Siis sinun ja Ilkikurimuksen palstaystävyys olisi ollut jonkun hyökkäyksen kohteena, jonka seuraukset oma nimimerkkini sai tuta.
Mutta, tämän vuoden alkupuoli on edelleen kaiken narsismipalstailun ja muunkin netinkäytön alkukohta henkilökohtaisessa elämässäni. Ja se on ainoa totuus joka minulla on asian suhteen. Eikä kiinnosta oikeastaan sentin vertaa se, kuinka joku sen kyseenalaistaa ja millä perustein.
Itse olen kyllä tietoinen JO sellaisista heppoisista perusteista, että käyttää tietynlaisia palstallisia "kommentointikommervenkkejä" kirjoituksissaan, niin perusteeksi sille, että joku muu katsoo sinut ihan eri henkilöksi kuin mitä oletkaan.. yksi tällainen tuli selväksi Ilkikurimuksen ketjulinkityksestä, josta löysin mm. Temppuilijan käyttäneen samaa: *katsoo peiliin* tai *peilailee itseään* kommervenkki..
No onko harvinaista. Varmaan jonkun milestä. Mutta samalla perusteella voin sitten todeta itse, että omasta mielestäni kaikki, jotaka käyttävät sanaa: mie tai mää, ovat samat kaksi eri henkilöä aina, riippumatta muusta kontekstista ollenkaan.
Jos joku minusta ulkopuolinen "muu" henkilö haluaa sekoittaa omaa palstatodellisuuttaan tuollaisella, niin siitä vaan. Mikäpä minä olen sitä kieltämäänkään. Oma asiani lienee se, että kuinka paljon aikaa ja energiaa tuhlaan siihen, että yritän asian kieltää, varsinkin kun tuntuu josssakin määrin olevan tietynlaista tuulimyllyjä vastaan taistelua..
Omasta mielestäni minä olen eri henkilö kuin Temppuilija. Mikäli Temppuilija katsoo olevansa sama henkilö kanssani, kuulen mielelläni Temppuilijan perusteet asiaan.. Ehkä jonakin päivänä mäiskimme sitä rantalentistä sulassa sovussa kaikelle yhdessä naureskellen. Mutta jos muut siinä vaiheessa näkevät vain yhden ruumiillistuman siellä rantahietikolla, minä ainakin sitoudun menemään hoitoon. :D
Temppuilijan mielipidettä joudutte toistaiseksi kysymään häneltä itseltään."Muistaakseni oli kysymys jonkunasteisesta hyökkäyksestä nimenomaan palstaystävyyttä vastaan. Siis sinun ja Ilkikurimuksen palstaystävyys olisi ollut jonkun hyökkäyksen kohteena, jonka seuraukset oma nimimerkkini sai tuta."
Tuntuu jotenkin kummalliselta koko juttu... enkä itse muista olleeni tuollaisissa keskusteluissa mukana. Ilkikurimuksen kanssa ei ole koskaan ollut palstalla eikä muuallakaan edes puhetta "meidän palstaystävyydestä" ainakaan niin että minä asiaa muistaisin niin miten sitä vastaan voi sitten hyökätä??? Siis olen tietenkin esim. kirjoittanut palstalle että olen esim. Ilkikurimuksen kanssa samaa mieltä jostakin asiasta ja Ilkikurimuksella on mielestäni usein ihan järkeviä ajatuksia ja sellaisia ajatuksia, joista olen ollut samaa mieltä hänen kanssaan. Mutta että Ilkikurimuksen ja minun palstaystävyyttä vastaan olisi hyökätty, minä en ainakaan ollenkaan ymmärrä... - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Minulla ei ole ongelmaa siitä, että sisäpiiriläisyydestä puhutaan ja kirjoitetaan. Sinulla on - sinua se kiusaa - syystä, jota en ymmärrä.
Olet niin paljon "tuoreempi" kirjoittaja täällä, ettei sinulla ole tietoa asiasta ja on vähintäänkin outoa, että käyt puolustamaan asiaa, josta et tiedä mitään - edellä mainitun syyn vuoksi.
Tosiaan...ympäriyhteen....Minuako se kiusaa?? Mmm, varmaan totesit asian joka maailman kolkkaan ulottuvien "tunnen tuntematta"- tuntosarviesi avulla..
Olenko ihan "tuoreempi" kirjoittaja täällä?? Vai olenko vain tuoreempi kirjoittaja täällä??
Mitä puolustan?? Jos mielestäsi erityisesti puolustan jotakin, on asia käsittääkseni olemassa sinulle. Asia siis, jota mielestäsi puolustan.. Muutama kommentti vieä, niin kaltaisesi kanssa asia kääntyy päälaelleen, ja kohta saadaan lukea, kuinka sinä olet vain puolustanut kaikkien oikeutta sisäpiiriin tai jotakin muuta vastaavaa.
Itse väität, että ei ole mitään havaittavaa sisäpiiriä, ja itse olet samalla se, joka jatkuvasti puhuu joko sisäpiiristä, tai sitten oletetusta sisäpiiristä tai sitten vakkarikirjoittajista, jotka olettavat luoneensa sisäpiirin tai sitten ihmisistä, jotka ovat "tuoreita" palstalla, mutta sinun hämmästykseksesi yhtäkkiä lukeutuvat "sisäpiiriin", johon siis et itse koskaan ole halunnut kuulua, joskaan et myöskään kuulu ulkopiiriin, ja kukaan ei koskaan määrittele sisäpiiriä, muut kuin sisäpiiriläiset itse, ja ainoa mitä minä huomaan, on se, että sinä melkolailla ainoana, toistuvasti, jatkuvasti, yhä uudelleen nostat aiheen "sisäpiiri" palstojen puheenaiheeksi.
Siihen ei sitten toisaalta saa tarttua mitenkään päin, koska aihehan on ongelmallinen heti sille, joka siihen tarttuu??
No niin. Eiköhän sekin asia ole jo selvä joka ainoalle selväjärkiselle palstaa lukevalle henkilölle, että mitä yrität sanoa.
Itse edelleen luottaisin mielummin itse kunkin tekemiin omiin ratkaisuihin. Kuka kirjoittaa ja mistä syystä enemmän tai vähemmän ja nähdäkseni asia on siinä.
Ja kuka mistäkin syystä jättää kirjoittamatta. Kuka mistäkin tykkää, ja kuka mistä ei tykkää. Otat hennan kanssa mielestäni aimo annoksen vastuuta hartioillesi puhuessasi jatkuvasti sisäpiiriä vastaan siinä mielessä, että ikäänkuin se sisäpiiri olisi ainoa laatuaan karkoittamaan mahdolliset uudet palstakirjoittajat huiskuukkaan..
Puhutte ikäänkuin kasvottoman massan puolesta, jonka lukumäärä ei ole yleisesti tiedossa...
Politikointia jos mikä. - ent.ilkis
henna.... kirjoitti:
"Muistaakseni oli kysymys jonkunasteisesta hyökkäyksestä nimenomaan palstaystävyyttä vastaan. Siis sinun ja Ilkikurimuksen palstaystävyys olisi ollut jonkun hyökkäyksen kohteena, jonka seuraukset oma nimimerkkini sai tuta."
Tuntuu jotenkin kummalliselta koko juttu... enkä itse muista olleeni tuollaisissa keskusteluissa mukana. Ilkikurimuksen kanssa ei ole koskaan ollut palstalla eikä muuallakaan edes puhetta "meidän palstaystävyydestä" ainakaan niin että minä asiaa muistaisin niin miten sitä vastaan voi sitten hyökätä??? Siis olen tietenkin esim. kirjoittanut palstalle että olen esim. Ilkikurimuksen kanssa samaa mieltä jostakin asiasta ja Ilkikurimuksella on mielestäni usein ihan järkeviä ajatuksia ja sellaisia ajatuksia, joista olen ollut samaa mieltä hänen kanssaan. Mutta että Ilkikurimuksen ja minun palstaystävyyttä vastaan olisi hyökätty, minä en ainakaan ollenkaan ymmärrä...Samoin. Ihan pihalla minäkin.
Noin se totuus sitten värittyy joidenkin päässä....
Ehkä hän muistaa sen, että sanoin sinua ainoaksi ei-narsistiksi tällä palstalla. Välillämme ei tosiaankaan ole ollut mitään kamutusta vaan asiasta olen pyrkinyt (kuten sinäkin) puhumaan.
Sen hyväksyminen vain näyttää olevan joillekin TODELLA hankalaa. - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Samoin. Ihan pihalla minäkin.
Ehkä hän muistaa sen, että sanoin sinua ainoaksi ei-narsistiksi tällä palstalla. Välillämme ei tosiaankaan ole ollut mitään kamutusta vaan asiasta olen pyrkinyt (kuten sinäkin) puhumaan.
Sen hyväksyminen vain näyttää olevan joillekin TODELLA hankalaa.Niin juuri, parahin Ilkikurimus.
Sehän ei ollut sinun nimimerkkisin takaa ollenkaan koko pitkä selostus siitä, että miten sinua ja hennaa on kiusattu palstalla. - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
Minuako se kiusaa?? Mmm, varmaan totesit asian joka maailman kolkkaan ulottuvien "tunnen tuntematta"- tuntosarviesi avulla..
Olenko ihan "tuoreempi" kirjoittaja täällä?? Vai olenko vain tuoreempi kirjoittaja täällä??
Mitä puolustan?? Jos mielestäsi erityisesti puolustan jotakin, on asia käsittääkseni olemassa sinulle. Asia siis, jota mielestäsi puolustan.. Muutama kommentti vieä, niin kaltaisesi kanssa asia kääntyy päälaelleen, ja kohta saadaan lukea, kuinka sinä olet vain puolustanut kaikkien oikeutta sisäpiiriin tai jotakin muuta vastaavaa.
Itse väität, että ei ole mitään havaittavaa sisäpiiriä, ja itse olet samalla se, joka jatkuvasti puhuu joko sisäpiiristä, tai sitten oletetusta sisäpiiristä tai sitten vakkarikirjoittajista, jotka olettavat luoneensa sisäpiirin tai sitten ihmisistä, jotka ovat "tuoreita" palstalla, mutta sinun hämmästykseksesi yhtäkkiä lukeutuvat "sisäpiiriin", johon siis et itse koskaan ole halunnut kuulua, joskaan et myöskään kuulu ulkopiiriin, ja kukaan ei koskaan määrittele sisäpiiriä, muut kuin sisäpiiriläiset itse, ja ainoa mitä minä huomaan, on se, että sinä melkolailla ainoana, toistuvasti, jatkuvasti, yhä uudelleen nostat aiheen "sisäpiiri" palstojen puheenaiheeksi.
Siihen ei sitten toisaalta saa tarttua mitenkään päin, koska aihehan on ongelmallinen heti sille, joka siihen tarttuu??
No niin. Eiköhän sekin asia ole jo selvä joka ainoalle selväjärkiselle palstaa lukevalle henkilölle, että mitä yrität sanoa.
Itse edelleen luottaisin mielummin itse kunkin tekemiin omiin ratkaisuihin. Kuka kirjoittaa ja mistä syystä enemmän tai vähemmän ja nähdäkseni asia on siinä.
Ja kuka mistäkin syystä jättää kirjoittamatta. Kuka mistäkin tykkää, ja kuka mistä ei tykkää. Otat hennan kanssa mielestäni aimo annoksen vastuuta hartioillesi puhuessasi jatkuvasti sisäpiiriä vastaan siinä mielessä, että ikäänkuin se sisäpiiri olisi ainoa laatuaan karkoittamaan mahdolliset uudet palstakirjoittajat huiskuukkaan..
Puhutte ikäänkuin kasvottoman massan puolesta, jonka lukumäärä ei ole yleisesti tiedossa...
Politikointia jos mikä." Otat hennan kanssa mielestäni aimo annoksen vastuuta hartioillesi puhuessasi jatkuvasti sisäpiiriä vastaan siinä mielessä, että ikäänkuin se sisäpiiri olisi ainoa laatuaan karkoittamaan mahdolliset uudet palstakirjoittajat huiskuukkaan.."
Olematonta sisäpiiriä vastaan - siis onko se vai eikä se ole? Kukahan se nyt sekoilee?
Se tiedetään, ettei vanha koulukiusaaja ota vastuuta mistään teoistaan, jos ottaisi, miten korvaisi uhreilleen heidän menetetyn elämänsä? - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
" Otat hennan kanssa mielestäni aimo annoksen vastuuta hartioillesi puhuessasi jatkuvasti sisäpiiriä vastaan siinä mielessä, että ikäänkuin se sisäpiiri olisi ainoa laatuaan karkoittamaan mahdolliset uudet palstakirjoittajat huiskuukkaan.."
Olematonta sisäpiiriä vastaan - siis onko se vai eikä se ole? Kukahan se nyt sekoilee?
Se tiedetään, ettei vanha koulukiusaaja ota vastuuta mistään teoistaan, jos ottaisi, miten korvaisi uhreilleen heidän menetetyn elämänsä?Siis, itse en ole ottanut muuta kantaa asiaan kuin sen, että eipä se minua haittaa, jos kuulun sisäpiiriin :)
Sekin oli sinulle liikaa ilmeisesti??
Jos sisäpiiri on olematon, miksi jauhat siitä jatkuvasti?? - henna...
ent.ilkis kirjoitti:
Samoin. Ihan pihalla minäkin.
Sen hyväksyminen vain näyttää olevan joillekin TODELLA hankalaa.Joo, muistan lukeneeni jossain ketjussa kun joku kirjoitti, että olit sanonut minua palstan ainoaksi ei-narsistiksi :) Eikä siinä ketjussa ainakaan kai mitään muuta kirjoitettu asiasta, muistaakseni laitoin vain jonkun hymy-hymiön vastaukseksi.
Vällllämme ei tosiaan ole ollut mitään kamutusta palstalla (no ei tietysti oikeassakaan elämässä kun ei edes tunneta) ja sitä paitsi ajatuskin on mulle täysin vieras, jos jonkun samalla palstalla olevan kanssa olisinkin kaveri/ystävä niin ei mulla ole mitään tarvetta sitä jollakin keskustelupalstalla, vieläpä päivästä toiseen jatkuvasti todistella ja jauhaa niin kuin joillakin näyttää olevan :D
Olen joskus aktiivisestikin kirjoittanut toisella nettipalstalla ja sielläkin ihmiset oppivat tuntemaan toisiaan ja jotkut tuntuivat läheisimmiltä kuin toiset jne mutta ei siellä koskaan esiintynyt tällaista pienen ryhmän julkista toistensa palvontaa jotka olisivat täyttäneet palstakeskustelut niin kuin täällä. Toki sielläkin syntyi läheisempiäkin ihmissuhteita mutta henkilökohtaiset asiat hoidettiin niin että jos siltä tuntui vaihdettiin puhelinnumeroita, vaihdettiin yksityisviestejä jos haluttiin tutustua muutenkin kuin palstan teeman merkeissä, tavattiin jne. - henna...
M.B. kirjoitti:
Niin juuri, parahin Ilkikurimus.
Sehän ei ollut sinun nimimerkkisin takaa ollenkaan koko pitkä selostus siitä, että miten sinua ja hennaa on kiusattu palstalla.M.B. nyt kirjoitat että Ilkikurimus kirjoitti pitkän selostuksen siitä miten minua ja häntä on kiusattu palstalla ja sehän on ihan eri asia kuin tuo mitä aikaisemmin väitit että hän kirjoitti hyökkäyksestä meidän palstaystävyyttä kohtaan!!!!
- M.B.
henna... kirjoitti:
M.B. nyt kirjoitat että Ilkikurimus kirjoitti pitkän selostuksen siitä miten minua ja häntä on kiusattu palstalla ja sehän on ihan eri asia kuin tuo mitä aikaisemmin väitit että hän kirjoitti hyökkäyksestä meidän palstaystävyyttä kohtaan!!!!
Jahas, jos niin on tarkkaa niin sitten on. Ilkikurimuksen mukaan juuri sinua ja häntä kohtaan oli hyökätty, ILMEISESTI palstailun vuoksi.
Näin asian aikoinani käsitin siitä, mitä I yritti selittää sen jälkeen, kun oli ensin hyökännyt minun nimimerkkiäni vastaan, että en olisi minä ja että en olisi juuri silloin tullut palstalle.
Oli sitten niin, että olette ystäviä tai vaan palstaystäviä. Se lienee teidän asianne.
Asia on sikälikin aivan sama minulle, mutta sen skitsofreeninen luonne, siis asian, on vain hyvinkin mielenkiintoinen siinä mielessä, että ilmiö on itseään toistava. Se taas, että onko samat asiat aina itseään toistavia samojen nimimerkkien toimesta on asia sinänsä.
Eikä oikeastaan enää kiinnosta sen kummemmin, että onko niin, että kaikkia kirjoittajia on epäilty aina ensisijaisesti yhden ja ainoan saman nimimerkin toimesta, vai onko ilmiö itsessään palstailun luonteeseen kuuluva itsenäinen ilmiö, riippumatta juuri palstalla kirjoittavista nimimerkeistä..
Että Guatemalan anonyymeissa alkkiksissakin puitaisiin samankaltaisia asioita, en tiedä, enemmän lohdullista varmaan kuin lohdutonta, ja niin ollen myös aivan turhaa yrittääkään ketään saada vakuuttuneeksi siitä, että ihan itse juuri jonkin nimimerkin takana on, eikä kukaan toinen. - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
Siis, itse en ole ottanut muuta kantaa asiaan kuin sen, että eipä se minua haittaa, jos kuulun sisäpiiriin :)
Sekin oli sinulle liikaa ilmeisesti??
Jos sisäpiiri on olematon, miksi jauhat siitä jatkuvasti??Olisi kannattanut opiskella siellä koulussa - eikä kiusata muita....olisit saattanut ymmärtää asian jo ensiyrittämällä....nyt ei ole mennyt vieläkään jakeluun.
Sisäpiiriä ei valitettavasti ole. Ei ainakaan minun silmissäni - joten sinäkään et kuulu sisäpiiriin.
Sulla on täysin lottamarin tavat ja ymmärryksen lahjat. - M.B.
henna... kirjoitti:
Joo, muistan lukeneeni jossain ketjussa kun joku kirjoitti, että olit sanonut minua palstan ainoaksi ei-narsistiksi :) Eikä siinä ketjussa ainakaan kai mitään muuta kirjoitettu asiasta, muistaakseni laitoin vain jonkun hymy-hymiön vastaukseksi.
Vällllämme ei tosiaan ole ollut mitään kamutusta palstalla (no ei tietysti oikeassakaan elämässä kun ei edes tunneta) ja sitä paitsi ajatuskin on mulle täysin vieras, jos jonkun samalla palstalla olevan kanssa olisinkin kaveri/ystävä niin ei mulla ole mitään tarvetta sitä jollakin keskustelupalstalla, vieläpä päivästä toiseen jatkuvasti todistella ja jauhaa niin kuin joillakin näyttää olevan :D
Olen joskus aktiivisestikin kirjoittanut toisella nettipalstalla ja sielläkin ihmiset oppivat tuntemaan toisiaan ja jotkut tuntuivat läheisimmiltä kuin toiset jne mutta ei siellä koskaan esiintynyt tällaista pienen ryhmän julkista toistensa palvontaa jotka olisivat täyttäneet palstakeskustelut niin kuin täällä. Toki sielläkin syntyi läheisempiäkin ihmissuhteita mutta henkilökohtaiset asiat hoidettiin niin että jos siltä tuntui vaihdettiin puhelinnumeroita, vaihdettiin yksityisviestejä jos haluttiin tutustua muutenkin kuin palstan teeman merkeissä, tavattiin jne."niin ei mulla ole mitään tarvetta sitä jollakin keskustelupalstalla, vieläpä päivästä toiseen jatkuvasti todistella ja jauhaa niin kuin joillakin näyttää olevan :D "
Näin juuri. Mutta sitten on ilmeisesti jonkinasteinen tarve jatkuvasti kommentoida muitten keskinäistä kamuttelua?? En V...U VAAN ymmärrä??
Joten, jos se juuri ei ole ylimielisyyttä, tyyliin: hei katsokaa, nuo tekee noin, mutta MULLAHAN ei ole sellaiseen tarvetta....
Niin mikä on??
Ja jos asiaan kerran jatkuvasti puututaan, NIIN MIKSI IHMEESSÄ SIIHEN PUUTTUMISEEN EI SAA REAGOIDA??
Ilman että asiasta tulee heti: Noinhan ne narsistit aina kiivastuu, kun niitä vähän kritisoi.... -vääntöä??
Ja tiedän, että en ole nyt se ainoa joka asiaa ihmettelee, olen vain ainoa, joka ei katso jääkiekkoa, ja jolla näköjään on sitä ylimääräistä energiaa yrittää vääntää rautalangasta jotakin ihmekukkakrumeluuria, jotta viesti menisi kysmyksineen suurinpäin oikeinpäin perille........... jäähyväisviesti kirjoitti:
No mitä tämä nyt sitten oli??...tarkoituksesi on harhauttaa minua luulemaan, että olet erillinen persoona, mutta tajua jo että kirjoitustyyliä ja ajatusmaailmaasi et ole mitenkään näissä multinikeissäsi pystynyt muuttamaan, joten anna olla. Kaikki sen jo tajuaa, että olet yksi ja sama monipersoona kenen kanssa täällä keskustelen.
Rakas kumppanini on huolissaan minusta, koska olen ajautunut jauhamaan tälläistä potaskaa palstalle, jossa ainoastaan yksi ja sama henkilö pitää tätä ja kaikkia muitakin palstoja yllä.
En tiedä sinun motiiviasi tälle kaikelle, ehkä tosiaan pyörität tätä suomi24 ja olet sen ylläpitäjä, aivan sama, sillä minä olen päättänyt nyt pysyä pois netistä ja aion keskittyä elämään todellisessa elämässä.
Mutta aikanaan oli mukava jutustella kanssasi ja,.. kyllä, olen pohtijaluonne ja minulla on luontainen tarve asioiden pohtimiseen ja selvittämiseen. En kuitenkaan halua tehdä sitä tavalla, joka vaikuttaa vähintäänkin sairaalta ja todella omituiselta.
Olen sanottavani sanonut tälle palstalle ja toivotan sinulle kaikkea hyvää elämääsi, onnea ja menestystä parisuhteeseesi ja muistan sinua hyvällä enkä todellakaan halua ajatella sinusta kielteisesti ja pahasti. Uskon, että olet oikein hyvä tyyppi ja elämässäsi löydät vielä sen oikean suunnan, rakkauden ja onnen tai sitten olet sen jo löytänyt, en tiedä, eikä se minulle kuulukaan.
Haluan nyt tosissani jättää kaiken tämän taakseni ja lähteä, enkä takaisin tulla. Palsta on alkanut ahdistamaan minua juuri sen vuoksi, että se ei ole ollut todellista vaan jonkinlainen harha, joka minusta ei paranna kenenkään oloa vaan päinvastoin. Tiedän, että vihaat minua nyt mutta sille en mahda mitään. Minäkin vihastuin hetkeksi kun tajusin mitä peliä pelaat ja tarkoituksesi on saada vain ihminen jäämään koukkuusi, jotta saat hänestä hyvän lähteen. Tajusin tämän jo heti alussa, mutta leikin huvikseni tätä leikkiä kanssasi, koska halusin katsoa millaisella ihmisellä pokka riittää leikkimään tälläistä leikkiä siitäkin huolimatta vaikka tietää toisen tietävän ja tajuavan missä mennään. Olet hauska ja huumorintajuinen ja sinulla on mahtava huumorintaju, sitä voisin sanoa jääväni kaipaamaan, mutta nyt olen valmis päästämään irti.
Olen löytänyt onneksi kumppanin, joka on tervejärkinen. Nautin joka hetki hänen kanssaan ja olen onnellisempi kuin koskaan hänen kanssaan. Rakastan häntä suunnattomasti ja haluan kunnioittaa hänen tahtoaan pysyä poissa tältä palstalta. Kuten huomaat hairahduksia tulee :) ja uppoudun välillä johonkin teemaan, niin että unohdan kokonaan mitä olen rakkaalleni luvannut, koen siitä huonoa omaatuntoa, mutta hän on ollut kanssani pitkämielinen ja ihanan ymmärtäväinen.
Olen surullinen puolestasi enkä tiedä miksi, mutta kaikkein eniten toivon, että annat minulle anteeksi, etkä vihaa minua kun tämän tänne kirjoitan, on vaan pakottava tarve saada tämä kupla puhkaistuksi. Usko pois, en halua olla ilkeä ja luonteeltani olen rehellisen vilpitön vaikka ajattelet varmasti toisin. Tahtoni on, että jokainen löytää onnensa tapahtuipa se miten tahansa. Ehkä tämä on sinun tapasi olla onnellinen, uskon niin, mutta minä tahdon löytää onneni ja käyttää elämäni ns."oikeisiin" asioihin.
Hyvää kesää ja jatkoja sinulle ja kaikille multinikeillesi :)
t. lottamari- Amen -
- M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Olisi kannattanut opiskella siellä koulussa - eikä kiusata muita....olisit saattanut ymmärtää asian jo ensiyrittämällä....nyt ei ole mennyt vieläkään jakeluun.
Sisäpiiriä ei valitettavasti ole. Ei ainakaan minun silmissäni - joten sinäkään et kuulu sisäpiiriin.
Sulla on täysin lottamarin tavat ja ymmärryksen lahjat.Sinulla on sinun tavat ja sinun ymmärryksen lahjat. Lottamarille onnea valitsemallaan tiellä. Toivottavasti ei luovu palstailusta se takia, että saa parisuhteen toiselta osapuolelta kuulla olevansa vainoharhainen ja ylenpalttisen mustasukkainen vain ja ainoastaan palstailun vuokis. Tai no, eipä ole minun asiani.
Ehkä sinun kaltaisesi kaiken ymmärtävä viksu ja vilmaattinen on jo kantapään kautta oppinut sen, että ihmiset ymmärtävät asiat juuri niin kuin ymmärtävät, ja että tietty tyyli edesauttaa toisia omaksumaan sen, mitä sinä juuri itse haluaisit, että ne muut ymmärtävät??
Minä ymmärrän asian niin, että sinun mielestäsi ei ole mitään sisäpiiriä mutta samalla toistuvasti itse mainitset sisäpiirin kommentoinnissasi tavalla tai toisella..
Niin mitä minä en ymmärrä?? Sitäkö, että sulla on jatkuva tarve kommentoida olematontako?? Ja vastaavsti, että sitä sun jatkuvaa olemattoman kommentointia ei sitten saa millään tavalla kukaan kommentoida?? - henna...
M.B. kirjoitti:
"niin ei mulla ole mitään tarvetta sitä jollakin keskustelupalstalla, vieläpä päivästä toiseen jatkuvasti todistella ja jauhaa niin kuin joillakin näyttää olevan :D "
Näin juuri. Mutta sitten on ilmeisesti jonkinasteinen tarve jatkuvasti kommentoida muitten keskinäistä kamuttelua?? En V...U VAAN ymmärrä??
Joten, jos se juuri ei ole ylimielisyyttä, tyyliin: hei katsokaa, nuo tekee noin, mutta MULLAHAN ei ole sellaiseen tarvetta....
Niin mikä on??
Ja jos asiaan kerran jatkuvasti puututaan, NIIN MIKSI IHMEESSÄ SIIHEN PUUTTUMISEEN EI SAA REAGOIDA??
Ilman että asiasta tulee heti: Noinhan ne narsistit aina kiivastuu, kun niitä vähän kritisoi.... -vääntöä??
Ja tiedän, että en ole nyt se ainoa joka asiaa ihmettelee, olen vain ainoa, joka ei katso jääkiekkoa, ja jolla näköjään on sitä ylimääräistä energiaa yrittää vääntää rautalangasta jotakin ihmekukkakrumeluuria, jotta viesti menisi kysmyksineen suurinpäin oikeinpäin perille...........No tosiaankin VITTU :) mutta nyt uskon, että ei ole eväitä ymmärtää, turha kai edes yrittää.
Mutta VIELÄ KERRAN: kamuttelunne sinänsä on minulle IHAN SAMA, ei aiheuta mitään tunteita tai ajatuksia, MUTTA se että se TAPAHTUU KAIKILLE MUILLEKIN TARKOITETULLA YLEISELLÄ KESKUSTELUPALSTALLA JA TÄYTTÄÄ SEN PÄIVÄSTÄ TOISEEN ON ÄLLÖTTÄVÄÄ JA ÄRSYTTÄVÄÄ, SE KERTOO VALLANHALUSTA JA ITSEKKYYDESTÄ JA SIITÄ ETTÄ ETTE EDES LUULTAVASTI YMMÄRRÄ MIKÄ ERO NOILLA ASIOILLA ON, se kertoo siitä että EI OLE MINKÄÄNLAISTA HALUA OTTAA TOISIA IHMISIÄ HUOMIOON.
Sitä voisi verrata vaikka sellaiseen että kaikille ihmisille olisi joku yhteinen tila, jota olisi ihan jokaisella samanlainen oikeus käyttää mutta sitten sinne tulisi muutaman hengen porukka, joka levittäisi tämän tilan aivan täyteen omia kamojaan (sivut täynnä jatkuvasti vain teidän kamutustanne ja ne joutuu jokainen lukemaan joka yrittää etsiä erilaisten ja useiden ihmisten keskustelua narsismista, jos ilmestyy jonkun ulkopuolisenmielenkiintoinen kommentti niin välittömästi siinä samassa ketjussa on kommentoimassa 5-6 nimimerkkiä jotka tunkee väliin kamutustaan, huuhaa höpinää tyylin "mennääks rannalle", "ota sä rantapallo mukaan" loputtomiin, jos joku on aloittamassa asiallisessa mielessä keskustelua palstan aiheesta niin siinä on ne samat herhiläiset välittömästi sotkemassa juttua jolloin ihan omalla muka-sisäpiirihuumorillaan, joka useimmiten kuulostaa ainakin ulkopuolisesta ihan mitään sanomattomalta ja vaikuttaa vaan halulta tuota itsensä esille keinolla millä tahansa)
No turhaan minä selitän, kyllä te sen tiedätte itsekin, ETTE VAIN VÄLITÄ. - korppi.
henna... kirjoitti:
No tosiaankin VITTU :) mutta nyt uskon, että ei ole eväitä ymmärtää, turha kai edes yrittää.
Mutta VIELÄ KERRAN: kamuttelunne sinänsä on minulle IHAN SAMA, ei aiheuta mitään tunteita tai ajatuksia, MUTTA se että se TAPAHTUU KAIKILLE MUILLEKIN TARKOITETULLA YLEISELLÄ KESKUSTELUPALSTALLA JA TÄYTTÄÄ SEN PÄIVÄSTÄ TOISEEN ON ÄLLÖTTÄVÄÄ JA ÄRSYTTÄVÄÄ, SE KERTOO VALLANHALUSTA JA ITSEKKYYDESTÄ JA SIITÄ ETTÄ ETTE EDES LUULTAVASTI YMMÄRRÄ MIKÄ ERO NOILLA ASIOILLA ON, se kertoo siitä että EI OLE MINKÄÄNLAISTA HALUA OTTAA TOISIA IHMISIÄ HUOMIOON.
Sitä voisi verrata vaikka sellaiseen että kaikille ihmisille olisi joku yhteinen tila, jota olisi ihan jokaisella samanlainen oikeus käyttää mutta sitten sinne tulisi muutaman hengen porukka, joka levittäisi tämän tilan aivan täyteen omia kamojaan (sivut täynnä jatkuvasti vain teidän kamutustanne ja ne joutuu jokainen lukemaan joka yrittää etsiä erilaisten ja useiden ihmisten keskustelua narsismista, jos ilmestyy jonkun ulkopuolisenmielenkiintoinen kommentti niin välittömästi siinä samassa ketjussa on kommentoimassa 5-6 nimimerkkiä jotka tunkee väliin kamutustaan, huuhaa höpinää tyylin "mennääks rannalle", "ota sä rantapallo mukaan" loputtomiin, jos joku on aloittamassa asiallisessa mielessä keskustelua palstan aiheesta niin siinä on ne samat herhiläiset välittömästi sotkemassa juttua jolloin ihan omalla muka-sisäpiirihuumorillaan, joka useimmiten kuulostaa ainakin ulkopuolisesta ihan mitään sanomattomalta ja vaikuttaa vaan halulta tuota itsensä esille keinolla millä tahansa)
No turhaan minä selitän, kyllä te sen tiedätte itsekin, ETTE VAIN VÄLITÄ. - -sykopatti-
henna... kirjoitti:
No tosiaankin VITTU :) mutta nyt uskon, että ei ole eväitä ymmärtää, turha kai edes yrittää.
No turhaan minä selitän, kyllä te sen tiedätte itsekin, ETTE VAIN VÄLITÄ.""ota sä rantapallo mukaan""
;DD - ent.ilkis
henna... kirjoitti:
No turhaan minä selitän, kyllä te sen tiedätte itsekin, ETTE VAIN VÄLITÄ.Samaa mieltä. Täysin samaa mieltä myös siitä, että hänellä ei ole edellytyksiä ymmärtää asiaa, koska se vaatisi itsekritiikkiä, jota hänestä ei ikinä löydy...kuten ei muistakaan kamuttajista.
Kamuttaa saa mutta ei sitä kritisoida....mihin tää maailma vielä meneekään? Just siihen yhden ajatuksen juttuun, jossa moraaliltaan alin määrää tahdin....ja muut kamuttavat... - M.B.
henna... kirjoitti:
No turhaan minä selitän, kyllä te sen tiedätte itsekin, ETTE VAIN VÄLITÄ.No tyyli asian ymmärtämiseksi saattamiselle ainakin säilyy samana... ette ymmärrä ja ette välitä ja turhaan selitän ja niin edelleen...
Kysymys vaan kuuluu, että mikä sua sitten estää toisten kamuttelun lomassa kommentoimaan itse juuri sitä asiaa, jota haluat kommentoida??
Vai eikö se ole soveliasta sellainen, että ihan asiallisesti kommentoisi asiakommentiin samalla kun toiset ilottelee omiaan, vai mikä mättää, paitsi että se on sun mielestä ällöttävää ja ärsyttävää ja toisten huomioimattomuutta yleisellä keskustelupalstalla, sellainen kamuttelu?? - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Samaa mieltä. Täysin samaa mieltä myös siitä, että hänellä ei ole edellytyksiä ymmärtää asiaa, koska se vaatisi itsekritiikkiä, jota hänestä ei ikinä löydy...kuten ei muistakaan kamuttajista.
Kamuttaa saa mutta ei sitä kritisoida....mihin tää maailma vielä meneekään? Just siihen yhden ajatuksen juttuun, jossa moraaliltaan alin määrää tahdin....ja muut kamuttavat..."mihin tää maailma vielä meneekään? Just siihen yhden ajatuksen juttuun, jossa moraaliltaan alin määrää tahdin....ja muut kamuttavat..."
Aika ylimielisen kuuloista.. jos sinä määräisit tahdin ja kaikki kamuttaisivat sinua, veikkaan, että olisit suu supussa ja ihan hiljaa, ja joka ainoalle kritisoijalle olisit kyllä tyylillesi uskollisena sanomassa takisin..
Haukkuen tyhmäksi, ymmärtämättömäksi, lukutaidottomaksi, moraalittomiksi, mitähän vielä.. Onhan noita.. joo, valehtelijoiksi, manipuloijiksi, narsisteiksi..
Ja sen tekisit ihan melko varmasti kevyeen kenttätyyliin ohimennen heittäen, niin että voisit sitten sanoa nokkiinsa ottaneille, että itsepä lukevat miten lukevat, ja että sinä kirjoitat vain asiaa ja pelkän totuuden....
Pelkkä puhdas arvio. :) - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
"mihin tää maailma vielä meneekään? Just siihen yhden ajatuksen juttuun, jossa moraaliltaan alin määrää tahdin....ja muut kamuttavat..."
Aika ylimielisen kuuloista.. jos sinä määräisit tahdin ja kaikki kamuttaisivat sinua, veikkaan, että olisit suu supussa ja ihan hiljaa, ja joka ainoalle kritisoijalle olisit kyllä tyylillesi uskollisena sanomassa takisin..
Haukkuen tyhmäksi, ymmärtämättömäksi, lukutaidottomaksi, moraalittomiksi, mitähän vielä.. Onhan noita.. joo, valehtelijoiksi, manipuloijiksi, narsisteiksi..
Ja sen tekisit ihan melko varmasti kevyeen kenttätyyliin ohimennen heittäen, niin että voisit sitten sanoa nokkiinsa ottaneille, että itsepä lukevat miten lukevat, ja että sinä kirjoitat vain asiaa ja pelkän totuuden....
Pelkkä puhdas arvio. :)Huono arvio....miksi muuten aina minä?
Huono siksi, ettei se voi olla totta ennen kuin minäkin alan juoda sienikeittoa ja istua rantakalliolla iltasella skoolaamassa kamujen kanssa....sitä päivää EI tule.
Minulla on elämä muualla - ei täällä.
Toivon, että sinäkin joskus saisit ansaitsemasi elämän ja järkeä päähäsi. - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
No tyyli asian ymmärtämiseksi saattamiselle ainakin säilyy samana... ette ymmärrä ja ette välitä ja turhaan selitän ja niin edelleen...
Kysymys vaan kuuluu, että mikä sua sitten estää toisten kamuttelun lomassa kommentoimaan itse juuri sitä asiaa, jota haluat kommentoida??
Vai eikö se ole soveliasta sellainen, että ihan asiallisesti kommentoisi asiakommentiin samalla kun toiset ilottelee omiaan, vai mikä mättää, paitsi että se on sun mielestä ällöttävää ja ärsyttävää ja toisten huomioimattomuutta yleisellä keskustelupalstalla, sellainen kamuttelu??VOI VITTU ihminen mikä kommentti!
Luetko lainkaan mitä kirjoitat ja ennen kuin lähetät? Vaikuttaa, että et...
Jos nyt kuitenkin haluat säilyttää edes hitusen itsekunnioitustasi tuleviin taistoihin, eikö olisi aika sulkea jo kone? Näitä voidaan joskus tilaisuuden tullen käyttää sinua vastaan....muuhun ne eivät kelpaa kuin typeryytesi todisteluun. - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Huono arvio....miksi muuten aina minä?
Huono siksi, ettei se voi olla totta ennen kuin minäkin alan juoda sienikeittoa ja istua rantakalliolla iltasella skoolaamassa kamujen kanssa....sitä päivää EI tule.
Minulla on elämä muualla - ei täällä.
Toivon, että sinäkin joskus saisit ansaitsemasi elämän ja järkeä päähäsi.Saman kysymyksen voisit esittää itsellesi käänteisesti.. Miksi aina minä.. Eli miettisit ihan itse, että miksi aina hän (M.B.).
"Toivon, että sinäkin joskus saisit ansaitsemasi elämän ja järkeä päähäsi."
Mulla on elämä, kiitos vaan :) - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
Saman kysymyksen voisit esittää itsellesi käänteisesti.. Miksi aina minä.. Eli miettisit ihan itse, että miksi aina hän (M.B.).
"Toivon, että sinäkin joskus saisit ansaitsemasi elämän ja järkeä päähäsi."
Mulla on elämä, kiitos vaan :)"Mulla on elämä, kiitos vaan :) "
Joko uskon vai valehteletko vielä lisää? - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
VOI VITTU ihminen mikä kommentti!
Luetko lainkaan mitä kirjoitat ja ennen kuin lähetät? Vaikuttaa, että et...
Jos nyt kuitenkin haluat säilyttää edes hitusen itsekunnioitustasi tuleviin taistoihin, eikö olisi aika sulkea jo kone? Näitä voidaan joskus tilaisuuden tullen käyttää sinua vastaan....muuhun ne eivät kelpaa kuin typeryytesi todisteluun."Jos nyt kuitenkin haluat säilyttää edes hitusen itsekunnioitustasi tuleviin taistoihin, eikö olisi aika sulkea jo kone? Näitä voidaan joskus tilaisuuden tullen käyttää sinua vastaan....muuhun ne eivät kelpaa kuin typeryytesi todisteluun."
Minun itsekunnioitukseni ei ole edelleenkään sinun käsissäsi, valitettavasti.. Ja samallatavallahan täältä voi käyttää mitä vaan sua vastaan. Jos jollakulla sellaiseen on mitään mielenkiintoa.
Tuohan on tuota, pelotellaan hieman - narsistista hallinnan yrittämistä, ja edelleen mielestäni kovin miehinen juttu noin yleensä toimintapana :)
Että ihan itsellesi vaan voi vitut omasta kommentoinnistasi :D
Piristi yön :DD - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
"Mulla on elämä, kiitos vaan :) "
Joko uskon vai valehteletko vielä lisää?"Joko uskon vai valehteletko vielä lisää?"
Sinun uskonasiasi ovat sinun uskonasioitasi, eivätkä liikuta minua elämässäni sunntaan eikä toiseen.
Se minkä sinä katsot valheeksi, on se minkä sinä katsot valheeksi :) - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
"Jos nyt kuitenkin haluat säilyttää edes hitusen itsekunnioitustasi tuleviin taistoihin, eikö olisi aika sulkea jo kone? Näitä voidaan joskus tilaisuuden tullen käyttää sinua vastaan....muuhun ne eivät kelpaa kuin typeryytesi todisteluun."
Minun itsekunnioitukseni ei ole edelleenkään sinun käsissäsi, valitettavasti.. Ja samallatavallahan täältä voi käyttää mitä vaan sua vastaan. Jos jollakulla sellaiseen on mitään mielenkiintoa.
Tuohan on tuota, pelotellaan hieman - narsistista hallinnan yrittämistä, ja edelleen mielestäni kovin miehinen juttu noin yleensä toimintapana :)
Että ihan itsellesi vaan voi vitut omasta kommentoinnistasi :D
Piristi yön :DD"Tuohan on tuota, pelotellaan hieman - narsistista hallinnan yrittämistä, ja edelleen mielestäni kovin miehinen juttu noin yleensä toimintapana :)"
Muistatko kun uhosit minulle miten kova olet tappelemaan ja NIIN voittamaton suuri sankari?....täältä pesee-asenteellasi....
Hyvä kuitenkin, etta huomaat miksi sinua "luullaan" mieheksi ja miksi olet muiden silmissä narsisti.... - ent.ilkis
M.B. kirjoitti:
"Joko uskon vai valehteletko vielä lisää?"
Sinun uskonasiasi ovat sinun uskonasioitasi, eivätkä liikuta minua elämässäni sunntaan eikä toiseen.
Se minkä sinä katsot valheeksi, on se minkä sinä katsot valheeksi :)Eli valehtelu siis jatkuu....Ok. Noh, sinähän sitä sitten jatkat - tuskin muuta osaatkaan.
- M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
"Tuohan on tuota, pelotellaan hieman - narsistista hallinnan yrittämistä, ja edelleen mielestäni kovin miehinen juttu noin yleensä toimintapana :)"
Muistatko kun uhosit minulle miten kova olet tappelemaan ja NIIN voittamaton suuri sankari?....täältä pesee-asenteellasi....
Hyvä kuitenkin, etta huomaat miksi sinua "luullaan" mieheksi ja miksi olet muiden silmissä narsisti....En muista uhonneeni sinulle olevani voittamaton suuri sankari enkä edes uhonneeni olevani kova tappelemaan.
Muistan toki sen päivän, kun palstalle alkoi tupsahdella kommenttia käyttämälläni nimimerkillä, joita en ollut itse kirjoittanut. Mikäli ovat samalta ajankohdalta uhot, niin siinäpähän ovat.
Olen tosin sanonut, että minua saa henkisesti kaluta ihan rauhassa, mutta en sinulle.
Nyt kun olet huomautellut minulle minusta, niin ehkä olisi sinunkin aika siirtää se oma huomiosi itseesi. Huomiointikyvyssäsi kun ei näytä olevan mitään vikaa.
Vai pitääkö lipeväksi ryhtyä ja oikein mielistellä, olen ollut huomaavinani, että sellaisella tyylillä sun kanssa pärjää aika pitkälle muut sen toisen tyylin lisäksi, mikä on, että jättää sen kummemmin kommentoimatta mitään suhteellisen järkevääkään mitä saat aikaiseksi. Sieltä kun tulee jokatapauksessa sarjatulitusta vastaukseksi ja vieläpä niin, että jos siihen reagoi, saa kuulla aloittaneensa :DDD
No, what ever - M.B.
ent.ilkis kirjoitti:
Eli valehtelu siis jatkuu....Ok. Noh, sinähän sitä sitten jatkat - tuskin muuta osaatkaan.
Lienee sinun arviosi asiasta :)
- d.i.c.e
http://www.youtube.com/watch?v=ShMajikZ8wM&feature=related
;D ;D
True love...- M.B.
Voihan Voltaire :DD
- äitix4 oul
Sairasta touhua täällä ja nimenomaan tällä palstalla-ihan paha olo tuli kommentteja lukiessa.
Hei ihan vilpittömästi toivon, että aivan kuin jäähyväisviestin kirjoittanut, useampi muukin oman mielenrauhan vuoksi sanoutuu irti raastavien ja manipuloivien ihmisparkojen otteesta- sekä siviilissä että keskustelu palstoillakin!
Opitaan tunnistamaan energiasyöpät iilimadot-narsistit tai ei-sama lopputulos uhreilla!- Matti-Meikäläinen
Vieläkin sairaampi tämä on kuin luuletkaan, luultavasti tämäkin "jäähyväisviestin jättänytkin" useimmiten riekkuu palstalla avoimesti narsistina, leikkii toisen palstaa hallitsevan nimimerkin kanssa että heillä olisi suhde ynnä muuta, ja nyt on jättävinään sen.
mutta siis samaa mieltä, paha olo tästä tulee, jotenkin sairasta menoa - metall-leidi
Matti-Meikäläinen kirjoitti:
Vieläkin sairaampi tämä on kuin luuletkaan, luultavasti tämäkin "jäähyväisviestin jättänytkin" useimmiten riekkuu palstalla avoimesti narsistina, leikkii toisen palstaa hallitsevan nimimerkin kanssa että heillä olisi suhde ynnä muuta, ja nyt on jättävinään sen.
mutta siis samaa mieltä, paha olo tästä tulee, jotenkin sairasta menoaKomppaan! Kun irtaannuin narsistisesta ex-ystävättärestäni niin tulin tällekin palstalle kirjoittelemaan. 20 vuotinen kurmuutus oli vaikuttanut minuun niin paljon, että kun alkuun kirjoittelin tällä palstalla ja yritin osallistua keskusteluun ja vaihtaa mielipiteitä. Mielipiteeni hukkuivat vain ketjuvieritysten hetteikköön.
Olin aivan ymmällä ja menin monesti halpaan eli väittelemään. Tuli narsistin uhrille ominainen tunne, että täällä on niin fiksua porukkaa etten osaa tarpeeksi älykkäästi ilmaista näkemyksiäni.
Aikani oltuani tällä palstalla opin tuntemaan palstan ominaishengen ja yksinkertaisesti kyllästyin veivaamaan näennäis muka älyllistä debattia ja pysyttelin pois palstalta.
Välillä käyn kommentoimassa ja lukemassa kirjoitelmia ihan fiiliksen mukaan.
Mutta kärsittyäni 20v yhden narsistin kurmuutuksesta niin ei todellakaan kiinnosta vääntää kättä tällä palstalla vaan olen antanut kamutusrauhan ja saavat pitää hauskaa tällä palstalla.
Narsisteille ominaista itsekkyyttä riekkua palstalla ottamatta ollenkaan sitä huomioon, että tämäkin palsta täysin avoin kaikille.
Opinpahan vaan, että lukuunottamatta muutamia (paria) ihmistä niin rakantava keskustelu on lähes mahdotonta. - elämän kevät
metall-leidi kirjoitti:
Komppaan! Kun irtaannuin narsistisesta ex-ystävättärestäni niin tulin tällekin palstalle kirjoittelemaan. 20 vuotinen kurmuutus oli vaikuttanut minuun niin paljon, että kun alkuun kirjoittelin tällä palstalla ja yritin osallistua keskusteluun ja vaihtaa mielipiteitä. Mielipiteeni hukkuivat vain ketjuvieritysten hetteikköön.
Olin aivan ymmällä ja menin monesti halpaan eli väittelemään. Tuli narsistin uhrille ominainen tunne, että täällä on niin fiksua porukkaa etten osaa tarpeeksi älykkäästi ilmaista näkemyksiäni.
Aikani oltuani tällä palstalla opin tuntemaan palstan ominaishengen ja yksinkertaisesti kyllästyin veivaamaan näennäis muka älyllistä debattia ja pysyttelin pois palstalta.
Välillä käyn kommentoimassa ja lukemassa kirjoitelmia ihan fiiliksen mukaan.
Mutta kärsittyäni 20v yhden narsistin kurmuutuksesta niin ei todellakaan kiinnosta vääntää kättä tällä palstalla vaan olen antanut kamutusrauhan ja saavat pitää hauskaa tällä palstalla.
Narsisteille ominaista itsekkyyttä riekkua palstalla ottamatta ollenkaan sitä huomioon, että tämäkin palsta täysin avoin kaikille.
Opinpahan vaan, että lukuunottamatta muutamia (paria) ihmistä niin rakantava keskustelu on lähes mahdotonta.Edellisille: Olen samaa mieltä, tämä palsta on melkoisen turhanpäiväinen ja yritän nyt irtautua näistä "palstanarsisteista" ainakin kesän ajaksi, saas nähdä kuinka onnistuu. Jos onnistun, niin elämänlaatu paranee huomattavasti sillä parasta hoitoa narsistin uhrille on pitää narsistit loitolla omasta elämästä. Narsisti ei voi hoitaa narsistin uhria, näin se vaan on. Jos tästä nyt joku vetää herneet nenuunsa niin kannattaisi ehkä miettiä sitä vastausta ihan sieltä omasta peilistä. Kaikesta huolimatta toivon kaikille hyvää kesää ja muutenkin kaikkea hyvää.
- d.i.c.e
Minusta täällä on oikein kotoisa tunnelma. ;)
- henna...
Se peiliin katsominen ei vaan taida onnistua narsistilta, olla mahdollista.
Narsisti ei voi hoitaa todellakaan narsistin uhria, ehkä narsisteilla on tavallaan tarve saada tällekin palstalle uhrit keskustelemaan ja voivat esittää välilä tukevaa ymmärtäjää sen vuoksi mutta loppupelessä on kai tarkoitus lähinnä päästä toteuttamaan vaan omaa narsismiaan. AInakin exäni esiintyy suurena ymmärtäjänä ja tukijana jos jollakin on vaikeuksia, jos saa sitten läheisemmän suhteen tämän tuettavansa kanssa aikaiseksi niin sitten alkaakin kohdella tätä tosi törkeästi itse.
Ja muutenkin koska nämä muutamat palstaa hallitsevat ihmiset lähinnä haluavat ymmärtää narsistia tohon voi vaan sanoa että se ei ole mitenkään narsistin mitätöimäksi joutuneen asia, "ymmärtää" narsistia tai pohtia mistä kenties heidän narsisminsa johtuu vaan ensimmäinen asia on saada eheytettyä itsensä noiden jäljiltä. Joo, samaa mieltä, eipä täällä ole enää pitkään aikaan ollut montakaan sellaista kenen kanssa on voinut oikeasti keskustela. - nää on
Kateellisia , katkeria.
- M.B.
"Ja muutenkin koska nämä muutamat palstaa hallitsevat ihmiset lähinnä haluavat ymmärtää narsistia tohon voi vaan sanoa että se ei ole mitenkään narsistin mitätöimäksi joutuneen asia, "ymmärtää" narsistia tai pohtia mistä kenties heidän narsisminsa johtuu vaan ensimmäinen asia on saada eheytettyä itsensä noiden jäljiltä."
Uskon uhriuden astevaihteluun. Mitä kauemmin aikaa itseään tuhoavasta suhteesta on, sitä suuremmalla todennäköisyydellä on päässyt eteenpäin. Joskus polulla on kohta, jossa tekee mielii levähtää katsoakseen taaksepäin. Kaikki eivät kuitenkaan tee niin. Kaikki eivät myöskään jatka matkaa pysähdyksen jälkeen samalla vauhdilla kuin mitä kulkivat alkumatkan. Jotkut eivät välttämättä jatka ollenkaan, kuka mistäkin syystä.
Sallittakoon uhreille lupa olla omanlaisiaan uhreja sen kummemmin sieltä uhriasemasta käsin määrittelemättä, että mikä kullekin on sallittua ja mikä ei. Jos joku haluaa ymmärtää narsistia, ei se sinulta ole pois, henna.
Vai onko narsismin ja narsistin ymmärtäminen jotenkin sidottu ammatinvalintaan? Ikäänkuin sallittua vain ja ainoastaan niille, jotka ovat ammattinsa puolesta tekemisissä narsismintutkimuksen kanssa??
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1256388Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766195Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie716143Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443982Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482405Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1301447- 131289
- 1871118
- 64950