Otsikko ehkä kuulostaa pahalta, mutta onko täällä muita kaltaisiani?
Minulla on todettu täydellinen laktoosi-intoleranssi. Lääkärin mukaan en siedä laktoosi ollenkaan. Diagnoosi tehtiin testeillä 90-luvun lopussa ja olen siitä lähtien välttänyt laktoosia aika lailla. Oireina laktoosista tulee ilmaa, mutta ei sietämätöntä kipua.
Tänä keväänä olen lisänyt liikuntaa ja katsonut myös ruokavaliotani tarkemmin, mutta paino ei laske vaan lähinnä nousee. Ikää alkaa olla 40 v, joten aineenvaihduntakin hidastuu.
Viime viikolla havahduin siihen, että viimeiseen pariin kuukauteen en ole varmaan syönyt laktoosia muruakaan (normaalisti sitä tulee silloin tällöin syötyä, koska oireet eivät ole kauheita). Niinpä aloitin viime viikosta säännöllisen normaalin maidon / piimän käytön (noin 1 lasi päivässä). Ajattelin testata... Tuloksena on toimivampi suoli ja -1 kg sekä vain pientä mahan turvotusta.
Ei paha :) Nettiseikkailun tuloksena päädyin siihen, että laktoosia saa käyttää niin paljon mitä sietää. Tiedän, että enempää en siedä, mutta uskon nyt siirtyväni laktoosittomista tuotteista hylaan. Jos tämä on apu ummetukseeni, niin helposti asia hoituu ;)
Ylilöyntejä ei kuitenkaan saa tehdä, sillä olen ollut yhtenä kesänä helteiden aikana normaalin jäätelön syönnin jälkeen tipuksessa nesteytyksessä - niin paljon laktoosi vaikuttaa minuun.
Laktoosi-intolerantikko juo maitoa ja laihtuu
Mamma1271
0
1382
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2402744- 1011154
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231121Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 57889
- 63851
- 130830
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238825