Akseli meni poikki takavanteesta. Kiinalainen halpavanne, akseli kestää jotain yli vuoden mutta halpa on ja itse pystyn vaihtamaan.
Nytpä keksin mennä rautakauppaan ja löysin sieltä metrin pätkän 8 mm kierrerautaa ja teen siitä uuden akselin!
Pysyykö akseli ehjänä?
Akseli poikki.
3
2679
Vastaukset
- Break_
Muista ostaa pultit myös. Pyörän akseleissa on metrinen hienokierre, kun taas rautakaupan kierretangossa on normaalikierre...niin.. laakereiden ulkokooleja voi olla vähän vaikea löytää normaalikierteellä...unohda koko ajatus.
Halpapyörien selkeä heikoin lenkki on takakiekon 7-lehtinen kierrepakka ja siihen vielä pikalinkullinen akseli. Tämä yhdistelmä kestää hädintuskin 50 kiloisen kuskin. Onneksi halvimmissakin pyörissä on jo kasettipakat (onhan?..). Akseli katkeaa, koska pakan puoleinen laakeri on syvällä navan sisällä.
Umpiakseli kestää vähän paremmin. Suosittelen kuitenkin ihan oikeaa pyörän akselia. Se voi kestää vähän paremmin. Suosittelen kuitenkin uutta kasettipakallista takakiekkoa. Pyöräkauppias auttaa jos kierrepakka ja kasettipakka ovat hebreaa.- Axis
Perkele mä olen tyhmä. Viilasin rautakauppa-akselin päätä tunnin jotta saisin mutterin menemään rautakaupan M10 kierteeseen. Sitten vasta tajusin että kierteet on eri akselissa ja M10 tangossa. Olet oikeassa.
No ei ollut kallis kokeilu. Metri M10 kierretankoa maksoi 5€.
- Pomppukeppi
Ei maksa vaivaa tehdä itse. Osta pyöräkaupasta "oikea" akseli mutta vähän laadukkaampi. Ei maksa kuitenkaan niin paljon että itse tekemisen vaiva antaisi mitään etua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501479
- 104911
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15573ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40504Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44462- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402