Hyväpalkkaiseen suom.perheeseen vai ulkomaalaiseen?

auppairrrrri

Minulla on nyt aupair worldissa ollut moni perhe kiinnostunut minusta. Mietin vain kannattaako mennä suom.perheeseen, joka maksaa matkat 100€/vko vai ulkomaalaiseen perheeseen joka maksaa 60-80€?? Pärjääkö tollasella rahalla?

4

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksvaaannnn

No onhan se muutama kymppi lisää tosi iso raha viikossa, varsinkin jos maksat matkakorttisi ja prepaidisi itse.. Kyl sitä rahaa vaan kuluu vaikkei kauheesti shoppailisi jne. Riippuu tietenkin mihin maahan/millaisella paikkakunnalle menet asumaan. Jostain ison kaupungin liepeiltä saattaa junamatkat keskustaan tulla tosi kalliiksi jos vaikka joka viikonloppu haluat katsoa nähtävyyksiä, plus jos haluat bilettää se on melkein otettava hostelli.

Suosittelen silti, että valitset perheen jonka kanssa synkkaa parhaiten. Ei se iso taskuraha takaa sitä euforiaa siellä paikanpäällä. Itse jätin menemättä suomalaisperheeseen, joka tarjosi 110 puntaa viikossa ja oman flatsharen. Ei vaan jotenkin synkannut sen äidin kanssa puhelimessa.

• auppairrrrri

No toi 60€/vko olis Espanjassa vajaan 200 000 asukkaan kaupungissa. En oikein tiedä hintatasosta. Selviääköhän tolla?

• ex au pair

itse olin puoliksi suomalaisessa perheessä au pairina, sain taskurahaa 130€/vko matkat maksettiin & auto oli käytössäni myös vapaa-ajalla.

kyseessä piti olla unelmaperhe, mutta toisin kävi. vanhemmat olivat lähes 24/7 töissä, työajoissa ei ollut mitään säännöllistä (-> en pystynyt suunnittelemaan mitään etukäteen kun en tiennyt, milloin olin töissä). lapset olivat jo teini-iässä, mutta täysin uusavuttomia ja törkeitä (eivät edes moikanneet siskoani, joka oli viikon kylässä koko viikon aikana, vaikka söivät samassa pöydässä ja siskoni yritti jutella heidän kanssa!!)

jättivät minut heti ensimmäisenä viikonloppuna yksin kotiin suurkaupunkiin, kun itse lähtivät viikonloppulomalle. olin jo jättää perheen heti ensimmäisen kuukauden aikana, mutta sain heti alussa paljon kavereita ja perheessä oli aivan ihana koira, joka sai minut jäämään, joten päätin sinnitellä loppuun saakka.

minun piti olla vuosi perheessä, mutta lopulta päätin lähteä 8kuukauden jälkeen, kun ensin olin lähes sairastunut syömishäiriöön. ystävät jäivät kyseiseen maahan, ja heitä olen menossa kuukauden kuluttua tapaamaan, mutta perheen kanssa en ole enää missään tekemisissä.

• ex au pair

oma kokemukseni au pairina olosta peheessä, joka maksaa "hyvää" palkkaa. kaverini sai lähes puolet vähemmän palkkaa, pärjäsi sillä ihan hyvin, ja oli EHDOTTOMASTI PALJON ONNELLISEMPI!!!!!

itse en enää menisi perheeseen, joka maksaa keskimääräistä palkkaa reilusti paremmin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      143
      3958
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      359
      3064
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2008
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1705
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1139
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      975
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      851
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      839
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe