saako mies määräillä naisensa pukeutumista..

nainen

Mitä mieltä olette muut naiset että saako mies puuttua teidän pukeutumisasioihin.Meillä nimittäin joskus käy niin... Olemme yhdessä lähdössa jonnekkin ulos. niin mies alkaa minulta vaatia että Nyt laitat jalkaasi ne nahkahousut.. ja jos en laita niin useimmiten hän suuttuu siitä minulle ja sit koko reissu minne menemme on yhtä mökötystä..
Olemme vielä nuoria alle 30-kymmppisiä ja seurusteltu muutaman vuoden.

21

6603

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pusu

No ei saa määräillä pukeutumista eikä käyttäytyä noin! Pidähän nuorelle herralle saarna...

• Noo

Niin, eihän ne naiset ikinä vastaavaan sortuis, eihän?

• pusu
        Noo kirjoitti:

On varmaan tullut kommentoitua, että laita tuo pikkutakki tai tuo kraka mielummin, eihän nuo nyt mitenkään käy yhteen tms. mutta en minä nyt kyllä murjota, jos toinen pukee sitä mitä tahtoo. Ja usein me jutellaan, mitä sinä panet päälle, että parina asut sopii yhteen. Silti en allekirjoita, että kumpikaan meistä silleen "vakavasti" komentaa laittamaan sitä tai tätä päälle.

• minä 24v
        Noo kirjoitti:

En puutu muiden pukeutumiseen ellei se ole jotain todella järkkyä. Ei ole vielä kertaakaan seurusteluhistoriani aikana tarvinnut puuttua toisen pukeutumiseen. Mielipidettä voi kysyä ja silloin sen annan.

• :))

Ajattele asian positiivista puolta, ajattele asian sitä puolta et vaikka toi määräily ei ole kivaa, niin sun miehes selvästi pitää sua hyvännäköisenä ja seksikkäänä ja ajattelee et ne nahkahousut pukee sua hyvin ja siksi pettyy kun ei voikaan nähdä sua niissä ihannoimissaan nahkahousuissa. Aina kolikolla on se kääntöpuolikin, tai ainakin useimmiten.

• puhut

mua ainaki kyrsii ku akkani laittaa jotain seksikästä päälle ulos lähtiessä.se on mun nainen perkele!!toisaalta kiihottaa...

• Minä vaan

Anteeksi vaan, mutta mitä se hänelle kuuluu mitä paat päälle, se on jokaisen oma asia! Rupea sinäkin määräämään mitä hän laittaa päälleen ja katso miten käy ja tajuaakohan hän sitä? Aika diktaattori sanoisin...

• Eulalia

Vaan kuitenkin meilläkin on mies saanut uhmaikäkohtauksia siitä että olen hänen mielestään ollut paremmissa vaatteissa kuin hän, kun on esim. lähdetty kauppaan. En ole mikään mannekiininukke, eivätkä vaatteeni kovin hääppöisiä, mutta jos hänellä on flanellipaita lepattamassa t-paidan päällä ja minulla nahkatakki, niin kai se sitten jotenkin hänen itsetuntoaan syö.

Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pukeutuminen pitäisi olla hänen oma asiansa, jos ei sentään nakupellenä juoksentele.

Ja mikä helvetin palkintolehmä naisen pitäisi olla, että hänen täytyisi esiintyä koko ajan sen näköisenä että kaikki voivat kadehtia miestä...?

• Eila

Jos mieheni alkaisi vaatia minulta tietynlaista vaatekertaa, johan minä heivaisin hänet (ai lähtisin itse) ulkoruokintaan hyvinkin äkkiä.

Se on eri asia, että mieheni esim. muistutti Tallinnaan lähtiessäni: "Piikkareita sinne ei sitten kannata laittaa, etteivät korot jää (vanhan kaupungin) mukulakivien väliin." Tuolle kommentille oli asialliset perustelut, mutta mieheni ei olisi mukana ollessaan mököttänyt, vaikka olisin laittanutkin piikkarit. :) Olisi korkeintaan kiusoitellut tyyliin "mitäs minä sanoin", kun korko olisi irronnut - tai olisin erehtynyt valittelemaan kipeitä varpaita. ;)

Siis asialliset perustelut tietynlaisille vaatteille ovat eri asia kuin tuontapainen määräily.

• Pia

Jos annat hänen määräillä, hän saa määräillä.
      Jos et anna määräillä, hän ei saa määräillä.

• Doris

Just noin se on.
        Että jos annat niin sitte se saa.
        Ja jos et anna niin sitte se ei saa.

• niinu

Tottakai mies saa määrätä mitä naisella on päällä, mutta onhan sullakin oikeus sanoa mielipiteesi hänen pukeutumisestaan. Mieheni tykkää että pidän hametta ja korkokenkii niin tottakai mä laitan sellaset päälle ku yhdessä liikutaan.Eikä se oo mitään naisen alistamista tms. tottakai mies haluaa katella naistaan nättinä ja laitettuna ku jossai rönttäkamppeissa.

• Oskari Nyhtänköljä

voi toimia makutuomarina eri vaihtoehtojen välillä, mutta suoranainen armeijatyylinen määräily menee vähän överixi.

• riina

Ihanaa, että muillakin on samoja ongelmia, vaikka ei tuossa tilanteessa kyllä mitään kivaa oikeasti ole.

Mieheni on sitä mieltä, että koska minun ei ole mitään syytä miellyttää ulkonäölläni muita kuin häntä, pitäisi minun siis pukeutua niin kuin hän haluaa. Tunnen joskus itseni varsinaiseksi Barbie-nukeksi, kun jätkä vetelee minulle vaatteita kaapista päälle. Tästä aiheesta saamme riidan aikaiseksi melkein aina, kun olemme lähdössä yhdessä iltaa viettämään.

Hänen mielestään on itsekästä minulta, etten halua miellyttää häntä. Nehän ovat kaikki minun vaatteitani, jotka olen ostanut käyttääkseni, joten eikö sitten ole aivan sama minkä niistä päälleni vedän? Minun mielestäni hänen käyttäytymisensä taas on diktatuuria ja lapsellista pelleilyä, koska hän ilmiselvästi järjestää tämän vaateshown vain todistaakseen yhä uudelleen ja uudelleen kuinka välinpitämätön minä olen hänen toiveistaan. Minun pukeutumiseni riippuu kuitenkin mielialastani ja myös vaikuttaa siihen. Jos minua ei huvita kulkea paljastavissa vaatteissa juuri sinä päivänä ja minut saadaan siihen ympäripuhutuksi, niin sitten voin huonosti itseni kanssa koko illan enkä ole hyvää seuraa kenellekään. Olen yrittänyt saada mieheni tajuamaan tämän, mutta turhaan. Hän on itsepäisesti sitä mieltä, että kieltäydyn pelkästä periaatteesta pukeutumasta kuten hän haluaa, sillä haluan näyttää ettei hän voi minua määräillä. Hän ei esimerkiksi suostunut ymmärtämään, miksi en pukeutunut läpikuultaviin valkoisiin pellavahousuihin ja varvassandaaleihin kylmänkosteana syysiltana. Halusin vain olla hankala, joopa joo...

Nykyään hän on sitten ottanut sen asenteen, ettei suostu sanomaan mitään pukeutumisestani, vaikka kerjäisin häntä sanomaan, näytänkö hyvältä, vai en. "Pue nyt sitten mitä huvittaa, multa on turha odottaa apua." Kakara!!! Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, jos hän esim. sanoisi kumpi valitsemistani vaatevaihtoehdoista on parempi. Se on aivan eri asia kuin se, että hän pukee minun alusta alkaen ja olettaa minun olevan ikionnellinen.

• minä 24v

Mulla on ollut niinpäin että miehet on JOUTUNUT osallistumaan vaatevalintoihini vaikka heitä ei vissiin eniten kiinnostaa päästä joskus edes ovesta ulos. Miehelleni olen kaunis missä vaatteissa tahansa, meikeillä tai ilman, tukka sekaisin tai puunattu. Hän usein sanoo olevansa ylpeä saadessaan kävellä rinnallani... Jos miehesi kiukuttelee siitä että sulla ei ole nahkapöksyt jalassa, kannattaa otta selvää oletko pelkkä näyttelyesine.

• Doris

Juu kyllä mäkin oon miehelleni kaunis missä vaatteissa tahansa ja ilman vaatteitakin, siis
        silleen luonnollisena. Ja kun miehen kanssa menee ulos niin ei kantsi sillon oikeen paljon vaivautua. Oma kulta kun siinä vieressä on niin ei sillon niin tarkkaan muut (miehet) katsele mua.
        Mut jos menee ilman miestä jonnekin julkiselle paikalle niin tulee vähän tarkemmin funtsittua mitä pukee ja että meikit on ok ja hiukset ja silleen. Eikä sen miehen tartte vahtailla miten mä pukeudun. En mäkään vahtaa sitä kun se ilman mua menee ulos. Vähän huono maku sillä itellään on mut sittehän ei melkein kukaan niin kiinnostu.
        Mun kanssa kun se lähtee niin vähän "yhdessä" mietitään sen pukeutumista.

• Jukka

Useimmat naiset eivät ymmärrä, miten miehen mielestä pitää pukeutua. Siksi miehen pitää se sanoa ja määrätä. Oikein pukeutuminen on myös naisen oma etu. Muuten mies voi jättää hänet.
      Miehen pitää myös maksaa naisen vaatteet, niin että saa naisen sen näköisenä kuin itse tahtoo.

• Doris

Toivottavasti oot tarpeeksi varakas että pystyt ostaa sen naisen itelles, ettet joudu jakamaan sitä jonkun tai joidenkin kaa..
        Olet oikeessa, miehen pitää maksaa että saa naisen sen näkösenä kun tahtoo....
        Toivottavasti löydät semmosen.

• m40

Tuntuu hullulta, mutta haluaisin puuttua yhden parhaan kaverini vaimon pukeutumiseen. Hän on fiksu, mukava, hyvävartaloinen ja hyvin koulutettu, mutta pukkeutuu kuin haluaisi peittää sen kaiken. Haluaisin ostaa hänelle ihan toisenlaiset alusasut, ihan toisen laisen yöpaidan, iänikuisten samettihousujen tilalle hameen ja t-paidatkin voisivat olla vähän toisenlaisia. Mutta ei kaverin vaimoa voi opastaa, eihän.

• Tarja

Jos mulla olisi kaunis vartalo omasta mielestäni ja mies kannustaisi pukeutumaan asuun, missä on hyvä olla, niin en vastustaisi. Ole nuori, elä, nauti ja näytä kauneutesi miehellesikin muiden ollessa paikalla ja hän voi olla sinusta ylpeä. Vai etkö tahdo olla katseen kääntäjänä? Sitten eri asia, jos näin on. Kerro miehellesi tunteistasi. :)

• kultakutri

määräillä kylläkään.Mun mies sanoo mulle aina hauskasti et pukeudun kuin teini tyttö..ilmeisesti pitäis pukeutua tiukkojen housujen ja lyhyiden paitojen sijasta kaapuun..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      180
      3241
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2121
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      44
      1979
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1941
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1461
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1231
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1193
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      384
      1071
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      993
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      42
      817
    Aihe