Nikkigallup

alea_iacta_essi

Kiitos kaikista hyvistä ja osin pölöistä nikkiehdotuksista joita eilen sain, kuten elita, sormikeiju, pissipössikkä, loch_essie, miami_es, juliet_granville…

Arpa on heitetty – alea iacta est, sanoi Julius Caesar vuonna 49 eaa. seisoessaan Rubikon- joen pohjoisrannalla 5000 miehen sotajoukkonsa kanssa. Oli viimeinen tilaisuus kääntyä takaisin tai ylittää joki, mikä olisi sodanjulistus Roomalle. Keisari mietti ja pähkäili, mitä ihmettä hän joukkoineen tekisi … Sitten joku ATM (tarinoissa: ”korkeammat voimat” ) puhalsi hyökkäysmerkin ilman keisarin käskyä. – Paluuta ei ollut. Noppa oli jo ilmassa.

Siitä minulle nikki. Rekkauduin irrottautuakseni palstasta. Arvelen, että rekkautuneena minun on helpompi pitää kurissa täällä oloni määrä. Eikä tarvitse enää miettiä , mitähän jänniä ES-aloituksia ja -kommentteja tänne saattaapi ilmestyä silloin, kun en ole paikalla. Kovin minulla käy kyllä sääliksi mm. trollini SE, ehdotan sille nikkiä o_sancta_simplicitas.

Miten sinulle tuli mieleen nikkisi, olipa se rekisteröity tai muuten vakiintunut?

45

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Miten sinulle tuli mieleen nikkisi, olipa se rekisteröity tai muuten vakiintunut?"
      Kokeilin eri nikkejä mikä sopii kaikkialle parhaiten ja totesin että tämä ei ole käytössä kenelläkään, joten siitä se ajatus lähti.

    • Pulsatilla

      Olisi saattanut olla pidempään harkitsemani ehdotus.

      Tai ehkä Anemone

      Minun nikkini oli haku prosessi. Siis nykyinen. Etsin netin sanakirjoista sanoja. En tätä hakenut, mutta jossain alla "Katso myös" tai "liittyvät sanat" osastossa silmään pisti sana hahmotelma. Tuon hyväksyin välittömästi nähtyäni.

      Edellinen, Crocuta, oli helppo löytää. Minun tyyliseni ja toisekseen hyeenathan ovat melkoisen khuuleja, vaikka ovatkin melkoinen feministin merkki. Yksi toinen käytössä oleva nikkin, tarkoittaa lähinnä paheellista, joskin tosin yleensä yläluokkaista, miestä.

      • ap

        Anemone nemorosa? Se olisi kaunis nikki... söpölle kukkaispojalle. Kyllä hyeenatkin voivat olla herkkiä.


      • ap kirjoitti:

        Anemone nemorosa? Se olisi kaunis nikki... söpölle kukkaispojalle. Kyllä hyeenatkin voivat olla herkkiä.

        Ei ku pelkkä Anemone... Ei kaksi- tai moniosaisia.

        Pulsatilla, niin rujolta kuin kuulostaa, on toisaalta nätimmän kuuloinen kun sen googlettaa.


      • ap
        hahmotelma kirjoitti:

        Ei ku pelkkä Anemone... Ei kaksi- tai moniosaisia.

        Pulsatilla, niin rujolta kuin kuulostaa, on toisaalta nätimmän kuuloinen kun sen googlettaa.

        En ollut kuullutkaan tuollaisesta kukasta. Hauskan kuuloinen sana.


      • ap kirjoitti:

        En ollut kuullutkaan tuollaisesta kukasta. Hauskan kuuloinen sana.

        No kangasvuokko on se jonka kautta nimeen tien löysin.


    • ES

      Nythän se essin palstaelämä vasta alkoi. Ehdotan että seuraavaksi perustat blogin ja kerrot siinä kuulumisiasi. Se täyttäisi kaksi tarkoitusta: kirjalliset intressisi ja uusien kontaktien luonti. Ehdotan kuitenkin että teet sen ns. salaa, eli et kerro tällä palstalla siitä, jotta AT-mölöt ei tule floodaamaan mölötyksellään.

      • ap

        Mölönpölö...
        Mutta totta että kirjoittamista ajatellen minulle on tärkeää että olisi lukija.


      • "ES"
        ap kirjoitti:

        Mölönpölö...
        Mutta totta että kirjoittamista ajatellen minulle on tärkeää että olisi lukija.

        Mikset ole rekattuna nyt?

        Se olisi hauskaa lukea sellaista vaihtoehtoista nuoren naisen blogia kun on näitä muotiblogeja ja vastaavia jossa nuoret naiset kertoo ulkomaanmatkoistaan ja vaatehankinnoistaan ja kuohuviinikesteistään ystäviensä kanssa jne.

        Syrjäytyneen Essin alternative-blogi, jossa yhtenä jatkosarjana olisi kissojen kuulumiset jne.


      • tätä taas

        Mikä helkkarin palstajumala sinä kuvittelet olevasi???!!!!


      • ap
        "ES" kirjoitti:

        Mikset ole rekattuna nyt?

        Se olisi hauskaa lukea sellaista vaihtoehtoista nuoren naisen blogia kun on näitä muotiblogeja ja vastaavia jossa nuoret naiset kertoo ulkomaanmatkoistaan ja vaatehankinnoistaan ja kuohuviinikesteistään ystäviensä kanssa jne.

        Syrjäytyneen Essin alternative-blogi, jossa yhtenä jatkosarjana olisi kissojen kuulumiset jne.

        Nyyh, haluaisin ulkomaanmatkoja, paljon vaatteita ja kuohoviinikestejä.


      • Pahanettiriippuvuus
        ap kirjoitti:

        Mölönpölö...
        Mutta totta että kirjoittamista ajatellen minulle on tärkeää että olisi lukija.

        alea_iacta_essi kirjoituksillaan pahentaa palsta- ja yleistäkin nettiriippuvuutta. Siksi olisi parempi, jos päivittäisen essitarpeen voisi tyydyttää esimerkiksi blogissa kohtuullisessa ajassa eikä tarvitsisi käydä kurkkimassa täällä suolipalstoilla, jumittuen aina lukemaan kaikkea muutakin tuntikausiksi.


      • pölömölö
        Pahanettiriippuvuus kirjoitti:

        alea_iacta_essi kirjoituksillaan pahentaa palsta- ja yleistäkin nettiriippuvuutta. Siksi olisi parempi, jos päivittäisen essitarpeen voisi tyydyttää esimerkiksi blogissa kohtuullisessa ajassa eikä tarvitsisi käydä kurkkimassa täällä suolipalstoilla, jumittuen aina lukemaan kaikkea muutakin tuntikausiksi.

        kannatetaan. täällä joutuu lukemaan rivitolkulla jotain työttömän atm:n ja kumppanien hölötyksiä ennen kuin saa päivän essiannoksen.


      • ap
        Pahanettiriippuvuus kirjoitti:

        alea_iacta_essi kirjoituksillaan pahentaa palsta- ja yleistäkin nettiriippuvuutta. Siksi olisi parempi, jos päivittäisen essitarpeen voisi tyydyttää esimerkiksi blogissa kohtuullisessa ajassa eikä tarvitsisi käydä kurkkimassa täällä suolipalstoilla, jumittuen aina lukemaan kaikkea muutakin tuntikausiksi.

        Hmm, minulla oli joskus blogi, tosin vain kissanpentujen päiväkirja olennaisista asioista muutaman kuukauden. Tykkäsin pitää sitä.


      • Pahanettiriippuvuus
        ap kirjoitti:

        Hmm, minulla oli joskus blogi, tosin vain kissanpentujen päiväkirja olennaisista asioista muutaman kuukauden. Tykkäsin pitää sitä.

        Kokeile uudestaan. Sedät tulee lukemaan.


      • just tätä

        "Päivittäiset nyyh-ketjut" - mikä nyyh-ketju tämäkään muka on? Ja kuka se tämän palstan surkein surkuttelija ja itsesäälissä rypijä onkaan: eATMe ja muut "hc-ATM:t".


      • Hulda-Martta

        Sie oisit niin lutunen jos et ois tuommone ärripurri.


    • jackaroo

      No en kyllä oikein tiedä miten tuo nimimerkin rekisteröinti auttaa lopettamaan tällä palstalla pyörimisen. Unohdat salasanan ja et enää kirjoita tänne? Mutta hyvähän se kuitenkin on että tietää tästä lähtien kenen kanssa sitä oikein keskustelee, kun täällä paljon tuota toisen nimimerkillä kirjoittelua harrastetaan.

      Itse keksin tämän nimimerkin ihan tätä palstaa varten. Se on vähän saman kuuloinen kuin se mitä olen käyttänyt useissa nettifoorumeilla jo 90-luvulta saakka, mutta en halunnut käyttää tuota vanhaa nimimerkkiä täällä ettei kukaan vain voisi tunnistaa minua. Tämän nimimerkin otin koska googlella siitä löytyi helposti kuva jossa tämä nimi oli esillä.

      • ap

        Mä ajattelin, että kun olen rekisteröitynyt, niin mulla olisi virallisempi ja vakavasti otettavampi olo ja en pölöttäisi niin paljon... ei tainnut toimia. No, nyt ainakin trollit saa ilokseen käyttää ES-nikkiä miten paljon ikinä haluavat.


      • jackaroo
        ap kirjoitti:

        Mä ajattelin, että kun olen rekisteröitynyt, niin mulla olisi virallisempi ja vakavasti otettavampi olo ja en pölöttäisi niin paljon... ei tainnut toimia. No, nyt ainakin trollit saa ilokseen käyttää ES-nikkiä miten paljon ikinä haluavat.

        No eihän tuo homma voi toimia jos kommentoit "ap" nickillä omaan ketjuusi, kun ihan yhtä hyvin tuolla "ap" nimellä voi trollata kuin sillä ES nimimerkilläkin. Ala tekemään niitä kommentteja vain tuolla rekisteröidyllä nickillä, niin loppuu se feikkaaminen ja arvailu.


      • ap
        jackaroo kirjoitti:

        No eihän tuo homma voi toimia jos kommentoit "ap" nickillä omaan ketjuusi, kun ihan yhtä hyvin tuolla "ap" nimellä voi trollata kuin sillä ES nimimerkilläkin. Ala tekemään niitä kommentteja vain tuolla rekisteröidyllä nickillä, niin loppuu se feikkaaminen ja arvailu.

        Niin, ajattelin tuoosa kotva sitten, että mun ei pitäisi käyttää ap-nikkiäkään. No, käytän vaan tässä ketjussa, en sitten enää.


      • Suurta paheksuntaa
        ap kirjoitti:

        Niin, ajattelin tuoosa kotva sitten, että mun ei pitäisi käyttää ap-nikkiäkään. No, käytän vaan tässä ketjussa, en sitten enää.

        alea_iacta_essillä on profiilitietojen mukaan vain 1 kaveri. Ylläripylläri - se on kukapa muu kuin sir_eino.


      • ap
        Suurta paheksuntaa kirjoitti:

        alea_iacta_essillä on profiilitietojen mukaan vain 1 kaveri. Ylläripylläri - se on kukapa muu kuin sir_eino.

        Nyyh, kukaan muu kuin pupueino ei kelpuuta mua kaveriksi.


      • jackaroo
        ap kirjoitti:

        Nyyh, kukaan muu kuin pupueino ei kelpuuta mua kaveriksi.

        Minä laitoin myös kutsua tulemaan, sillä on se minunkin jo korkea aikaa alkaa verkostoitumaan ja hankkimaan virtuaalikavereita.


      • Ssssppp
        ap kirjoitti:

        Nyyh, kukaan muu kuin pupueino ei kelpuuta mua kaveriksi.

        Höpsis. ;)


      • ap
        jackaroo kirjoitti:

        Minä laitoin myös kutsua tulemaan, sillä on se minunkin jo korkea aikaa alkaa verkostoitumaan ja hankkimaan virtuaalikavereita.

        Mulla on kaksi kaveria! Pupu ja kenguru!


      • Panorinkelin Essi
        Suurta paheksuntaa kirjoitti:

        alea_iacta_essillä on profiilitietojen mukaan vain 1 kaveri. Ylläripylläri - se on kukapa muu kuin sir_eino.

        Essi rekkautui vaan siksi että pääsisi jäseneksi Einon panoverkostoon.


      • Pumppaa pumppaa Essi
        Panorinkelin Essi kirjoitti:

        Essi rekkautui vaan siksi että pääsisi jäseneksi Einon panoverkostoon.

        Niin teki. ES on ihastunut siihen peeloon. Helppo lukea rivien välistä sen kirjoituksista.


    • Eewulin haamu

      No keksin sen omasta nimestäni. Siis rekatun nikkini, en vain välitä olla täällä rekattuna. Vaikka onhan minut jo haukuttu niin sama kai se olisi onko rekattuna vai ei

    • Nikki tulee The Doorsin samannimisestä biisistä. Ja shamaanit kiinnostavat muutenkin...

    • SE

      En ole trolli.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      111
      2883
    2. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      364
      1683
    3. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      85
      1646
    4. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      45
      1493
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      64
      1155
    6. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      196
      1065
    7. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      142
      980
    8. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      956
    9. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      889
    10. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      868
    Aihe