Olen 165 cm pitkä nainen, kuinka paljon olisi ihannepaino?

PIupaus

-Kiloissa?
-Vyötärössä cm?
-Lantiossa cm?


Kiitoksia vastauksista!

54

13252

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyomalääkäriltä

      Lääkärin mukaan 55-72. Olen itse kysynyt, pituus on sama. Kuulemma ruumiinrakenteella ja lihasmassalla enempi merkitystä kuin pelkästään kilojen kyttäämisellä.
      Urheiletko? Liikutko kunnolla?
      Lääkärin mukaan naisen vyötärö on oltava alle 80cm. Lantiolla tuskin samanlaista terveysmerkitystä kuin vyötäröllä. Alle 100?

    • Sinkkumies Pena

      -Kiloissa?
      45 kg Niin saa kantaa kynnyksen yli
      -Vyötärössä cm?
      60 Mahaa ei saa olla
      -Lantiossa cm?
      90 Naisen pitää olla kurvikas

      Rinnat sais olla mielellään D-kupit. siinä olis mun unelma.

      • Kääpiö ?

        Ookkona pöljänä, juokkona pillillä piimää ? Jos 165 cm:nen painaa 45 kiloa, niin saat kantaa hautaan, ei ole enää mitään, mitä kantaa "kynnyksen yli". Mun pituus on 164 cm ja painoin joskus ennen ekaa lasta 49 kg, eikä mussa ollut silloin kuin luut ja nahka.

        "Naisen pitää olla kurvikas" ? Siis 45 kg:sena ? Ja tuolla pituus- / painosuhteella rintoja tuskin on olemassakaan. Sulla ei pelaa suhteellisuudentaju, taidat olla oikea tollojen kunkku.


      • 0´hpk
        Kääpiö ? kirjoitti:

        Ookkona pöljänä, juokkona pillillä piimää ? Jos 165 cm:nen painaa 45 kiloa, niin saat kantaa hautaan, ei ole enää mitään, mitä kantaa "kynnyksen yli". Mun pituus on 164 cm ja painoin joskus ennen ekaa lasta 49 kg, eikä mussa ollut silloin kuin luut ja nahka.

        "Naisen pitää olla kurvikas" ? Siis 45 kg:sena ? Ja tuolla pituus- / painosuhteella rintoja tuskin on olemassakaan. Sulla ei pelaa suhteellisuudentaju, taidat olla oikea tollojen kunkku.

        Joo, Pena ei osaa selvästikään silmämääräisesti arvioida naisen painoa! 45 kg on pikkulikan paino, ei 165-senttisen aikuisen naisen.
        Ja että ihan D-kuppia... Pena vissiin tykkää vielä silareistakin, koska tollaista kuppikokoa 45-kiloiselleen havittelee?


      • Midgetluver M
        Kääpiö ? kirjoitti:

        Ookkona pöljänä, juokkona pillillä piimää ? Jos 165 cm:nen painaa 45 kiloa, niin saat kantaa hautaan, ei ole enää mitään, mitä kantaa "kynnyksen yli". Mun pituus on 164 cm ja painoin joskus ennen ekaa lasta 49 kg, eikä mussa ollut silloin kuin luut ja nahka.

        "Naisen pitää olla kurvikas" ? Siis 45 kg:sena ? Ja tuolla pituus- / painosuhteella rintoja tuskin on olemassakaan. Sulla ei pelaa suhteellisuudentaju, taidat olla oikea tollojen kunkku.

        Voi kun teitä loukkaa jos joku pitää kääpiöistä. Onko se jotenkin teiltä pois kun ei halua lapsen jälkeen ison vuorenpeikon kokoisia karvaisia jättiläisnaisia.


      • Pipi-pipi-pää
        Midgetluver M kirjoitti:

        Voi kun teitä loukkaa jos joku pitää kääpiöistä. Onko se jotenkin teiltä pois kun ei halua lapsen jälkeen ison vuorenpeikon kokoisia karvaisia jättiläisnaisia.

        Paitsi että kaikki eivät lastenkaan jälkeen ole "vuorenpeikon kokoisia karvaisia jättiläisiä". Mutta sulla taitaa olla joku ongelma, jos kannat kynnyksen yli mieluummin luurangon kuin normaalikokoisen / -painoisen naisihmisen.


      • helohetivalmis

        mä painoin kuudennella luokalla 12 vuotiaana sen verran.


      • 09820
        0´hpk kirjoitti:

        Joo, Pena ei osaa selvästikään silmämääräisesti arvioida naisen painoa! 45 kg on pikkulikan paino, ei 165-senttisen aikuisen naisen.
        Ja että ihan D-kuppia... Pena vissiin tykkää vielä silareistakin, koska tollaista kuppikokoa 45-kiloiselleen havittelee?

        Minä painan 40kg ja rinnat ovat D-kupit. Ja olen pikkulikan pituinen tai oikeastaan niitäkin pienempi. Rinnat saisivat olla pienemmät, mutta minkäs teet.


      • päärynäpylly
        Kääpiö ? kirjoitti:

        Ookkona pöljänä, juokkona pillillä piimää ? Jos 165 cm:nen painaa 45 kiloa, niin saat kantaa hautaan, ei ole enää mitään, mitä kantaa "kynnyksen yli". Mun pituus on 164 cm ja painoin joskus ennen ekaa lasta 49 kg, eikä mussa ollut silloin kuin luut ja nahka.

        "Naisen pitää olla kurvikas" ? Siis 45 kg:sena ? Ja tuolla pituus- / painosuhteella rintoja tuskin on olemassakaan. Sulla ei pelaa suhteellisuudentaju, taidat olla oikea tollojen kunkku.

        "45 kg niin saa kantaa kynnyksen yli"

        Mulla kävi ekana mielessä että eikö se ukko sitten jaksa kantaa enempää kuin sen 45kg? aika heiveröinen on...


        Niin aikamoinen barbi nainen saa olla tuolla pituudella ja tuolla painolla jos tissit on D:tä ja lantiokin 90 ympärykseltään.. (ei sillä että se olisi iso, mutta kyllä tuohon yhtälöön jo vähän tavaraa tarvitaan)


    • 2+11

      Sinun ihanne (normaali) painosi sijoittuu BMI:n 18,5-24,9 mukaan 50,3-67,7 kg:n välille.

      Vyötärönympäryksen tulisi naisilla olla enimmillään 80 cm, sillä sen ylittyessä riski sairastua moniin sairauksiin lisääntyy merkittävästi.

    • missclipsy

      ohho, olen siis liian lihava.. painan 48 ja oon 164 pitkä.. :( Laihduttamaan siis..

      • Järki hoi....

        No, jos tämän palstan neuvojia uskot, niiin laihduttamaan vain. Jos taas uskot peiliä, niin johtopäätös saattaisi olla toinen.


      • Anonyymi

        Minäkin painoin 29v 52 kg /166 ja olin raskaana


    • 2+12

      Ei niihin kiliohin kannata tuijottaa liikaa. Perushoikka vartalo on nätti, liian laiha "luuranko" "malli" taas ei näytä silmään hyvältä.

      Muutenkin joillain henkilöillä on raskaampi vartalo ja saattaa olla muutaman kilon painavampi vaikkei oliskaan siis lihava.

    • Järjen hiven

      Juolahtipa mieleen; keneltä sinä tätä kysyt ? Miehiltä ? Miksi ? Puuttuuko sinulta silmät päästäsi ja / tai oma käsityskyky siitä, mitä peilistä pitäisi näkyä ?

    • naisellinen nainen

      Ihannepaino varmaankin jossain 57-63 välillä?
      Itse olen 163cm ja painoa 57kg ja miehille olen kelvannut tämän painoisena, kevyempänä ja painavempanakin. Ei ne kilot vaan se miltä niillä kiloilla näyttää :)

      • ihannepainoinen

        Mulla samat mitat ja komppaan täysin ;D


    • löplöpo

      ja penan provo puree punkeroihin. they see me rollin', they hatin'.

    • pjaa

      Joku alle 60 kg. Vyötärön senteistä ei mitään hajuakaan, mutta pienempi kuin lantio.

      Ole hyvä vastauksista.

    • Miehen silmin

      Vaimoni on samanpituinen ja pitää ihannepainonaan 54-57 kiloa. Omaan silmääni hän vaikutti hieman tuhdilta painaessaan jotain 64kg lasten saamisen välillä. Joku 58-60kg menee mulle jo ihan täydestä (=näyttää ihan hyvältä).

    • Clarie

      Minäkin olen 165 cm, vyötärö on 64 cm, lantio 92 cm, Painan 56, ja koen olevani ihannepainossa, ehkä kilon vähemmän voisi painaa, mutta hyvä näinkin. Saan todellakin usein kehuja vartalostani, niin ilmeisesti muutkin ovat sitä mieltä, että paino ja pituussuhde on kohdallaan.

      • heköä

        Minä olen 177cm, 59kg. Vyötärö 64cm, lantio 95cm. Jännä miten ei todellakaan painoa voi verrata suoraan pituuteen, eräskin ystäväni on 163cm ja painaa 65kg ja on hoikka minun silmään.


    • ömpelö

      55-75 välissä kun pysyy oot kymppi. enempi kilot riippuu paljon muusta rungosta. alikilot samoten.

    • hjhgjk

      ginatricoon koissa 34 pienit eli xs ja mitat noihi vaatteisiin on rinnanympärys 78-82cm, vyötärö 55-60cm, lantio 87-92cm .:D itse oon 165cm ja 45kg silti vaatekoko 34 housuissa liian iso esim oma vyötärö vain 80cm :3 ei kiva ku ei löydä sopivii housui mistään!

    • toinen nainen vastaa

      -Kiloissa? 55-60kg
      -Vyötärössä cm? 60-65cm
      -Lantiossa cm? 90-93cm

    • vastaa uudestaan

      Tiedoksi sinkkumies penalle, että ilmoittamasi ihannemitat täyttyvät aloittajalla jo painossa 55-60kg. Otapas pituus huomioon! Tosin hieman epäilen D-kupin rintoja, mutta ainakin c-kuppi mahdollinen, jos tyyppi luonnostaan rintavampi. Tämä taas kerran osoitti kuinka pielessä miesten tietämys on naisten painoista verrattaessa pituuteen.

    • naiset on kauniita!

      Vaaka roskiin ja mittanauha perässä!
      Olet hyvä, kun OMA OLOSI on hyvä. Olet itse oman elämäsi tärkein henkilö, pidä huoli itsestäsi, tykkää itsestäsi ja kunnioita itseäsi!

    • että silleen

      Oletettavasti aloittaja ei ole tyytyväinen kroppaansa, koska miksi muuten hän tällä palstalla kyselisi mitään. Vaaka ja mittanauha ovat siis oiva apuväline hänelle, eikä mitään rorkistavaraa.

      • että silleen

        Roskistavaraa*


    • neiti Kevät

      Olen 165 cm ja painoa n. 61-62 kg. Vyötärö n. 69 cm ja lantio 98 cm. Oikein sopiva sekä terveyden kannalta että esteettisesti.

    • huoh...

      haha, uskomatonta miten jotkut kuvittelee että tuo Pena oli ihan tosissaan kommentissaan. sarkasmi ei taida olla kovin tuttu juttu?

    • kyssääjä

      Mä oon 11v. ja oon 165cm ja painan noin 50kg onko se ihan ok vai liikaa?

    • ldkfjgh

      Itse olen 165cm pitkä ja painan n. 60kg, pidän ihannepainoa itselläni 57kg, en tosin tiedä miksi koska 3kg ei minussa näy (toivottavasti ainakaan) :D vyötärö on 66 cm ja lantio 88cm

    • m20w

      Sinun ihannemitoillasi ei paskankaan väliä, kun minä ihastun sinuun perkele! Muiden mielipiteillä ei ole väliä. Vituttaa tälläset ketjut! Buahahahhaahhahahaaa!

    • jenniepk

      Eipä tee sulle hyvää kysyä tämmösiä. Et taida olla tyytyväinen itsees.

    • vaikeaa mullakin

      Mä taas en ymmärrä miksi kaikki sanoo, että mulle sopii pieni pyöreys, Olen 165 cm ja paino vaihtelee 55-65 välillä ja kaikki sanoo, että mieluummia mua "pukisi" sellainen 60-65 kiloa.

    • 15+12

      Mä olen 160 cm pitkä ja painan - 60 kg. BMI:n mukainen ylipainon raja on pituisellani suunnilleen 64 kg, ja välillä painoni on käynyt tuolla mittarilla ylipainonkin puolella. Ilmeisesti minulla kuitenkin on sellainen ruumiinrakenne, että kilojen kertymistä ei minusta helposti huomaa, koska minulle ei koskaan ole mainittu lihomisesta tai laihtumisesta, vaikka painoni on enimmillään heitellyt 10 kilon verran tuon 60 kilon ympärillä, siis 55 kilosta 65 kiloon.

      Ihmiset eivät yleensä usko, kun kerron, kuinka paljon painan, ja muutaman kerran olen jopa saanut käydä vaa'alla muiden nähden todistamassa :) Painan siis enemmän, kuin suurin osa suunnilleen samankokoisilta näyttävistä naisista. Syy tähän lienee taipumus saada lihasmassaa. Kävin kerran jonkin ilmaiskampanjan innoittamana kehonkoostumusmittauksessa, joka paljasti, että minulla on suhteessa paljon lihasmassaa. Tämä oli aikamoinen yllätys, koska en ole kovinkaan liikunnallinen, ja varsinkin salilla käymistä ja muuta lihaskuntotreeniä inhoan eri liikuntamuodoista eniten.

      Viestini aloittajalle on siis se, että älä tuijota senttejä tai kiloja vaan peiliä.

    • esimerkiksi

      Pituus 165, omasta mielestä sopiva tavoitepaino on 57-59kg, joka näyttää ja tuntuu hyvältä.

    • nakkirakki

      Ihannepainosi on se, jossa koet voivasi hyvin.

    • 65466576

      minä 165cm pitkä & itselle sopivin paino terveyden ja ulkonäen kannalta on 53kg:)

    • I love me

      Täällä aikuinen nainen, 168cm/45kg.
      Vyötärö 58 cm
      Lantio 85 cm.
      Rinnat ei nyt ihan C:t mutta sopivat. Ainakin itselle ja hyvin on miehille kelvanneet.
      Lihoa en aio, näissä mitoissa 7-8 vuotta nyt menty.
      Ennen olin 63kg:n emakko, ja kärsin joka hetkestä! Ei koskaan enää.

    • TheOtus

      Ihan vaan vinkkinä, kannattaa ottaa selvää mistä kuppikoko lasketaan...

      165 cm pitkällä ja vaikkapa noin 50 kiloa painavalla naisella voi hyvin olla D-kuppi. Siinä mielessä Pena ei ole lopulta niin kaukana. Mainiot nuo klassiset mitat myöskin.

    • näin

      0 prosentti painoindeksissä on 165cm on 53

    • hyvin menee

      Olen 165 cm pitkä nainen ja painan 85 kg.Eikös se riitä??

    • mies sanoo

      hyvin menee olet tavallinen seksikäs nainen jos on 165 cm pitkä niin kai normaalin naisen paino on 65kg-90kg toiselle sopii 70kg ja toiselle 87kg riippuu ihan naisesta

    • bsbbsbbsbsbs

      Jos on lihasta, niin vaikka 70kg, jos taas ei, niin alle 60, senttejä en osaa arvioida.

    • kuka mitenkin

      Hmm, olen myös tuon 165cm pitkä, nainen. Painoin taannoin sen 45kg, ja rintoihin ei riittänyt D-kupi, vaan F. Sen kummemmin en silloin itseäni mittaillut, vyötäröä tai lantiota, mutta voin sanoa ettei se ollut enää kaunista, ei millään tavalla. Näytin aliravitulta luurangolta, jossa oli nahka päällä. Mahakin oli pelkkä kuoppa, kylkiluut todellakin törröttivät. Nyt, reilu 10kg painavampana koen olevani normaalipainoinen. Olo on huomattavasti terveempi, jaksaa taas liikkua ja olla ylipäätään.
      Ruumiin rakenne todella vaikuttaa paljon, en ole mikään kaikkein siroin keijukainen. Isot luut, tiimalasivartalo kuitenkin ollut aina.

    • näyttää naiselta

      no 65-100kg

    • Muumio18

      Itse olen 12-vuotias tyttö.
      Olen 165cm pitkä ja painan 54 kg. Oonko normaali??
      Mulla on todella paljon lihasta ja en oo mitenkään älyttömän siro.

      • Tuijatäti-

        Oot normaali, älä vaan ala laihduttaa sulla on kuitenkin kasvu vielä kesken kun olet noin nuori, laihduttamalla sulta katoaa lihakset ja ettei tule syömishäiriötä mikä taas on todella ikävää ja surullista.
        Jokaisella on omanlainen rakenne ei kannata verrata itseään muihin.

        Kasva vaan kaikessa rauhassa enempiä painosta ja muodoistasi stressaamatta, kukaan meista ei ole samanlainen.


    • Anonyymi

      60kg. vyötärö 10-20cm. kapeampi lantiosta b kuppi eikä ole mustat hiukset niin on kyllä aika ihana ja sillä pitäis kyllä pärjätä. T. Igel

    • Anonyymi

      Myös ikä vaikuttaa ruumiinrakenteeseen ja painoon

      • Anonyymi

        Niin ja lihakset painaa enemmän, kun läski, minä treenaan salilla kolme- neljä kertaa viikossa, ja liikun melkeen joka paikkaan kävellen, tulee se 10 000 askelta joka päivä, olen lihaksikas nainen, pituuteni 163 ja painan 59 kg.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe