Mitä tulisi nauttia treenin jälkeen palautusjuomaksi? Esim. heraa vai kreatiinia?
Jatkokysymys: miksi kaupassa näkee saman valmistajan tarjoavan useita erilaisia palautusjuomia myymälöissä? Mistä niistä tietää mikä kannattaa ostaa?
Mikä palautusjuoma treenin jälkeen?
10
1163
Vastaukset
- 67-v
Johtopäätös!
Kysymyksestäsi päätellen harrastuksesi on vielä siinä tasossa että tuskin saat "oikeista" palautusjuomista mitään hyötyä.
"Hienosäädön" aika tulee myöhemmin, jos tulee.
Tusinaharrastajalle riittää palautumisen alkuun mielestäni vaikkapa banaani ja maito.
Olen ihmetellyt miten syömä- ja juomapainotteiseksi on asenne treeneihin mennyt!
Ovat toki tärkeitä mutta tarttis myös treenata, kovaa! - Ap.
Nojoo, oon mä täs kyllä pari vuotta jo treenaillu. En mä mikskää kunno bodariks haluakkaa mut kyl haluisin vähä kuntoo kohentaa. Kun oon keskustellu oikeasta palautusjuomasta ihmsten kanssa niin saan aika kirjavia mielipiteitä. Semmosta täsmällistä ja asiantuntevaa vastausta en oo vielä saanu.
Banaanissa ja maidossa ei oo oikein proteiinia, eli ei vissiin mikään paras vaihtoehto voimaharjoittelussa? Esim. tenniksessä tuo yhdistelmä vois olla ihan jees. - jantsa-----
Itse otan aina treenin jälkeen palautusjuoman päälle viellä juuri banaanin mistä vitamiineja ja hiilareita, sekä maitoa mikä kohentaa luustoa ja hiukan proteiiniakin se sisältää.
- ....................
Jos haluat läskivarastoja kasvattaa, niin monet palautusjuomat ovat siihen omiaan. Lihakset kyllä palautuu, mutta siellä kuntosalilla ei montaa kaloria pala (ellei todella isot lihakset) ja juomat ovat niitä täynnä. Normi kuntoilijan kroppa palautuu normi ravinnolla ihan riittävän hyvin.
Itse suosin "palautukseen" maitoa ja kevyttä proteiinipitoista ruokaa. Nämä nautin salin jälkeen siinä 17-18 maissa, loppupäivästä en sitten muuta syökään. Illalla vielä nautin vähärasvaista hitaasti imeytyvää proteiinijauhetta veteen ja pieneen määrään mehutiivistettä sekoitettuna.
Palautukseen keskityn enemmän 45-60 minuutin juoksun jälkeen. Silloin kroppa huutaa ravintoa kun kaloreita on palanut 2-3 krt enemmän kuin kuntosalitreenin aikana.- 180/110
Riippuen vähän tavoitteista, mutta jos olet jo noin pitkään käynyt salilla, niin voisi olla hyvä aika ottaa palautusjuoma mukaan! Se kannattaa koota itse, eikä ostaa kalliita valmiita palautusjuomia. Ihan perus heraproteiinia voisit ostaa aluksi. Proteiini on tärkeämpi kuin hiilarit treenin jälkeen. Kuitenkin hiilaria tunnin sisällä treenistä, sapuskan muodossa sitten. Jos tuntuu, että tarviaa nopeita hiilareita niin maltodekstriiniä 20-30g heran kanssa. Maksaapi 20€ / 5kg. Tässä prodet:
http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/proteiinit/whey-80
tai
http://www.mass.fi/product_detail.asp?prod_id=853
Maito on liian hidasta vrt. heraproteiiniin. Hiilareita ei välttämättä tarvita palkkarissa ollenkaan, riippuen taas monista jutuista. Kuitenkin kannattaa syödä kotona hyvä ateria niin nopeasti treenistä kuin voi. Paljon proteiinia, sopivasti tummaa/täysjyvä hiilaria, mahd.vähän rasvaa. Treenin jälkeen päivän isoin ateria mielellään. - Abrahadabra420
Nyt kyllä mennään mettään ja kovaa!!
- ....................
Abrahadabra420 kirjoitti:
Nyt kyllä mennään mettään ja kovaa!!
Tankkaa ihan vapaasti sokeria, protskua ja rasvaa tunnin salitreenin jälkeen 5 tunnin juoksun edestä, niin kyllä viimeistään 25-vuoden iässä alat huomaamaan, että pieleen meni palautukset...
- .
Reippaasti vaan kunnon ruokaa ja vaikka maitoa veden sijasta ni se on siinä ainakin 95 prosentille kaikista kuntoilijoista, oli bodari tai juoksija yms.
- sirpsakka
on se kumma kun ihmiset eivät tajua että tää kysyjä haluaa tietää oikean kuntoilijan vinkkejä eikä tuollaisten "urheilu vie aikaa perheeltä ja telkkarin katselusta"-ihmisten höpinöitä.
Pelkkä maito ja puuro eivät auta tavoitteelliseen lihasten kasvuun. Itse naisena käytän proteiinijuomaa (diet mix, mutta vaihdan näinä päivinä merkkiä, en tiedä vielä mihin. Kuvittelinkin että täältä ois löytyny hyviä vinkkejä) ja proteiinipatukan päivässä. Oon huomannu ihan selkeän eron aiempaa kun vaan "söin normaalia ruokaa". Oon käynyt siis salilla nyt 3vuotta (3-5krt viikossa) ja viimeisen puoli vuotta käyttäny proteiinituotteita. Ei mustakaan mitään "bodarin näköstä" ole tullut, mutta jaksan todella paljon paremmin, palautuminen tapahtuu parin tunnin sisällä treenistä ja jaksaa nostaa vastustasoa paljon nopeammin kuin ennen. koen oleva jäntevämmässäkin kunnossa, ja olin siis todella skeptinen ennenpää noihin proteiinihössötyksiin, mutta pakko se on myöntää niiden auttaneen kun aivan selkeästi käytännössä sen huomannut toimivan. Nyt vielä alkanyt syömään kananmuniakin. Reippaasti urheilevan on hyvä tankata päivän mittaan 1,5-2g protskua /painokilo. Kananmunasta saa sitä 7g, proteiinijuomasta usein 35g ja patukoista n. 8-35g. Ja tosiaan tunnin sisällä salitreenistä kantsii tankata melkein puolet päivän saannista.. Tätä mieltä minä, mutta jos jollain on todellisen asiantuntijan tietoja niin heittäkööt ilmoille ajattelemisen aihetta :)- sirpsakka
ja vielä pakko lisätä, että vaikka itse salitreenissä ei paljoa kaloreita kulu (tunnissa noin 200-300) niin rasvanpolttoon se vaikuttaa n.vuorokauden eteenpäin, riippuen kuinka kovaa on huhkinut. ja lihaskilot kuluttaa itsekseenkin kaloreita. en just muista paljonko, mutta ihan kiva määrä se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1291132
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1441069- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891