Kesäkuun haaste palstalaisille

alea_iacta_essi

No, mitä repäisevää teillä on suunnitelmissa kesäkuulle tai kesäksi? Jotain uutta? Entä juhannus? Siihen on kolme viikkoa.

Minä en aio ainakaan tällä palstalla roikkua. Jokin on muuttunut. Ennen tämä palsta tuntui usein ärsyttävältä ja ahdistavalta, mutta kun olen nykyään tullut tänne ja vilkaissut aloituksia, niin on lähinnä etonut: äkkiä pois. Nikin rekkaaminen on auttanut: ei viitsi kirjautua, koska asiallisia aloituksia on tuskin nimeksi enkä kirjoita muilla nikeillä/anonyymina. Ongelma on se, että tämä on sosiaalinen kontaktini, mutta… mieluummin vaikka ihan yksin, vaikka onhan täällä toki muutama järjellinen ja mukava tapaus.

Ajelen vaikka pyörällä kesän, vaikka joka päivä 100 km. Ei minulla vielä suju kitkatta kuin 40-50 km, mutta varmaan edistyisin. Onhan minulla kuitenkin jo tarvittava rekvisiitta: uudehko, hyvä pyörä, kypärä ja pyöräilykartasto.

Juhannus masentaa jo. On rankkaa olla juhannukset aina yksin. Olen nyt miettinyt, että menen sitten vaikka juhannusaattona tai –päivänä yksinäni piiiitkälle kävelylle kansallispuistoon tms. Ja kyllä, olen jo päättänyt, että jos menen, suihkautan mettään lähtiessäni itseeni hajuvettä, jonka mainitsin toukokuun vastaavassa ketjussa hankkineeni kesäksi. Ihan vaan omaksi iloksi tai ehkä joku komea karhu haistaa minut.

151

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FF

      Suositus. Älä laita hajuvettä metsään. Kaikki mahdolliset öttömönkiäiset nimittäin sen jälkeen tulevat seuraasi ja jotkut niistä pistävät. Sen takia ei kannata myöskään kuljettaa mukanaan mitään makean tuoksuista. Tulossa on, kuulemma, lisäksi ennätyspaha hyttyskesä :-(

      Minulla on vielä kolme työpäivää ja sitten eka loma ja sitten pari viikkoa töitä ja sen jälkeen alkaa varsinainen loma. Juhannuksen vietän maalla, sukuloimassa, ja jään sinne jussin jälkeenkin vielä viikoksi-pariksi. Elleivät työkuviot pakota aikaisemmin kaupunkiin. Pari muutakin haavetta heinäkuulle on, mutta ei niistä vielä sen enempää.

      Mikähän sitten olisi repäisevää? Kai se on se melkein seitsemän tunnin junamatka maalle kaksin koiran kanssa, kun ei edes vessaan pääse saati ravintolavaunuun (koira ahdistuu ja alkaa haukkua jos jää yksin).

      • alea_iacta_essi

        Ahaa, öttömönkiäiset tykkää hajuvesistä/makeista tuoksuista. Laitanpa sitten rannekorun, jotain juhlaa...


    • tehomies

      Sinähän aiot fillaroida suht paljon.

      Mulla kun ei ollut muutama vuosi sitten mitään tekemistä niin pyöräilin sen vuoden aikana yli 12000 km, siis ajoin ympärivuoden, eli keskimäärin 33 km/vrk

      Sinulle taitaa liikunta ja luonto olla tärkeitä asioita.

      • alea_iacta_essi

        Kyllähän ne (liikunta ja luonto) ovat aina elämässäni olleet tärkeitä henkireikiäni, vaikka viime aikoina liikunta ollut vähäisempää. En kuitenkaan ole enkä halua olla mikään liikuntafanaatikko tms. Pyöräilläkin voi hyvin erilaisia vauhteja.


      • kuntoilija35

        Mä polkasin viime vuonna noin 15500 km kuntopyörällä ja maastopyörälläkin 5000 kilsaa. Laihduin 30kg siinä samalla. Eipä ollut muutakaan tekemistä oikein.


    • sir_eino

      Kesäkuulle? Sauna Open Air. Sitten on juhannus jonka varmaan vietän tyttöystävän seurassa hänen ystäviensä luona vaikka yritin marista jotain siitä etten tahtoisi lähteä niin kauas mökille.

      Sitten pitäisi siirtyä kesälomille. Heinäkuussa minua ei palstalla näy kuukauteen.

    • sir_eino

      Mihin muuten meinaat fillaroida? Porvoossa on ihan nättiä.

      • alea_iacta_essi

        Olen jo tsekkaillut nettikartasta matkanpituutta ja reittiä Porvooseen, se on suunnitelmissa tänä kesänä.


      • sir_eino
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Olen jo tsekkaillut nettikartasta matkanpituutta ja reittiä Porvooseen, se on suunnitelmissa tänä kesänä.

        Ota voileipiä evääksi mukaan?


      • alea_iacta_essi
        sir_eino kirjoitti:

        Ota voileipiä evääksi mukaan?

        Kyllä eväät pitää ottaa mukaan ja uikkarit jos johonkin pääsis pulahtamaan ja aurinkorasvaa. Ja sadetakki? Eii...


      • sir_eino
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kyllä eväät pitää ottaa mukaan ja uikkarit jos johonkin pääsis pulahtamaan ja aurinkorasvaa. Ja sadetakki? Eii...

        Rajaton rusketus?


      • alea_iacta_essi
        sir_eino kirjoitti:

        Rajaton rusketus?

        Liikennesäännöt eivät taida sallia ilkosillaan pyöräilyä.


      • sir_eino
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Liikennesäännöt eivät taida sallia ilkosillaan pyöräilyä.

        Aja fillari syrjäiselle rannalle ja ala ottaa rajatonta rusketusta.

        ... ja soita mut paikalle tirkistelemään? :P


      • alea_iacta_essi
        sir_eino kirjoitti:

        Aja fillari syrjäiselle rannalle ja ala ottaa rajatonta rusketusta.

        ... ja soita mut paikalle tirkistelemään? :P

        Kyllä varmaan täälläkin jostain löytyisi syrjäinen ranta, mutta saattaisi pylly palaa, koska se on niin herkkänahkainen. :P ittelles.


      • sir_eino
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kyllä varmaan täälläkin jostain löytyisi syrjäinen ranta, mutta saattaisi pylly palaa, koska se on niin herkkänahkainen. :P ittelles.

        Eli sinulle siis ei voi antaa piiskaa koska selluliititon, kiinteä takapuolesi on herkkä?


      • alea_iacta_essi
        sir_eino kirjoitti:

        Eli sinulle siis ei voi antaa piiskaa koska selluliititon, kiinteä takapuolesi on herkkä?

        Voihan Eino...
        Mutta kyllä mulle joutais antaa piiskaa mutta ikävä kyllä, olen superkarkaaja.


      • sir_eino
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Voihan Eino...
        Mutta kyllä mulle joutais antaa piiskaa mutta ikävä kyllä, olen superkarkaaja.

        Ei se mitään. Herkkää pyllyä voi piiskata peniksellä ja sitä ennen sinut voi sitoa kiinni niin et karkaa?

        Nämä ovat ihan hyviä ehdotuksia kesätekemisiksi.


      • alea_iacta_essi
        sir_eino kirjoitti:

        Ei se mitään. Herkkää pyllyä voi piiskata peniksellä ja sitä ennen sinut voi sitoa kiinni niin et karkaa?

        Nämä ovat ihan hyviä ehdotuksia kesätekemisiksi.

        Ihan ensimmäiseksi minut pitäisi kiskoa sängyn alta ja jos olen jo ehtinyt sytyttää talon palamaan, se kannattanee sammuttaa.


      • alea_iacta_essi

        Mölöjen paras provo. Hieman hidasjärkisiä te mölöt taidatte olla. E on harmiton ja hauska.


      • hidasjärkinen mölö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Mölöjen paras provo. Hieman hidasjärkisiä te mölöt taidatte olla. E on harmiton ja hauska.

        Ok. Ymmärrän että sua miellyttää tuollainen pikkutuhma flirttailu kun et reaalimaailmassa paljon taida saada miehiltä huomiota, mutta mua henk.koht. vähän ällöttää että joka väliin pitää vihjailla jotain peniksellä pyllyposkien läpsimisestä jne. varsinkin kun ko. panoeino jaksaa täällä mainostaa palavaa rakkauttaan tyttöystäväänsä. Mutta omapa on asiansa.


      • alea_iacta_essi
        hidasjärkinen mölö kirjoitti:

        Ok. Ymmärrän että sua miellyttää tuollainen pikkutuhma flirttailu kun et reaalimaailmassa paljon taida saada miehiltä huomiota, mutta mua henk.koht. vähän ällöttää että joka väliin pitää vihjailla jotain peniksellä pyllyposkien läpsimisestä jne. varsinkin kun ko. panoeino jaksaa täällä mainostaa palavaa rakkauttaan tyttöystäväänsä. Mutta omapa on asiansa.

        Olen ajatellut, etteivät Einon jutut ole oikeastaan niinkään minulle (vain) kohdistettuja vaan myös (ja ennen kaikkea?) mölöille. Taitava mies tavallaan.


      • möömöömöö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Olen ajatellut, etteivät Einon jutut ole oikeastaan niinkään minulle (vain) kohdistettuja vaan myös (ja ennen kaikkea?) mölöille. Taitava mies tavallaan.

        No sitä juuri tuossa yllä tarkoitin. Huomiohuorausta. Eino tykkää provota jotta pääsee väittelemään itsestään. Joillekin tyypeille on ilmeisesti ihan mahdoton ajatus kommentoida ketjua ilman että haluaa tehdä itsestään aina jotain huomion keskipistettä, keinolla millä hyvänsä.


      • alea_iacta_essi
        möömöömöö kirjoitti:

        No sitä juuri tuossa yllä tarkoitin. Huomiohuorausta. Eino tykkää provota jotta pääsee väittelemään itsestään. Joillekin tyypeille on ilmeisesti ihan mahdoton ajatus kommentoida ketjua ilman että haluaa tehdä itsestään aina jotain huomion keskipistettä, keinolla millä hyvänsä.

        Mölömmölöömöööö. Öitä.


      • panoeinon kätyrit
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Mölömmölöömöööö. Öitä.

        Kauniita unia ja pippelin kuvia.


      • sir_eino
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Olen ajatellut, etteivät Einon jutut ole oikeastaan niinkään minulle (vain) kohdistettuja vaan myös (ja ennen kaikkea?) mölöille. Taitava mies tavallaan.

        Eivät nämä ole kenellekään kohdistettuja. Kunhan vaan tapan aikaa ja minulla on huono huumorintaju.


      • ........
        sir_eino kirjoitti:

        Eivät nämä ole kenellekään kohdistettuja. Kunhan vaan tapan aikaa ja minulla on huono huumorintaju.

        Eikö edes Essille? Tyypillistä einomaista venkulointia. Flirtataan ja jos joku siitä huomauttaa niin ei muka flirtattukaan. Pyydetään treffeille, mutta jos siitäkin huomauttaa, niin ei muka pyydettykään jne. Venkula vankula voks, eino muna osui peruskallioon ja kuului poks.


    • Ei mulla kyllä mitään ihmeempiä suunnitelmia ole. Ajattelin kyllä lisätä tuota ulkoilun määrää kävellen ja pyörällä.
      Juhannus ei harmita yhtään ja päätin jo etten lähde mihinkään rahojani hassaan. Nörään kotona mieluummin :)

      Voisin kyllä kesäkuun haasteena koittaa yhtä vinkkiä. Siinä pitää tehdä 500 haarahyppelyä päivässä 5:ssä erässä. Tiedän nyt sitten mitä hyötyä siitä on mutta ei kai siitä haittaakaan olisi :)

      • alea_iacta_essi

        Haarahyppelyä... Tekee varmaan terää luustolle.


      • alea_iacta_essi kirjoitti:

        Haarahyppelyä... Tekee varmaan terää luustolle.

        Muistelen että luustosta siinä vinkissä myös puhuttiin, ja minä kun en juokse yhtään, niin tosta saa sitten melkein vastaavaa täristämistä. Kai..


    • Ei ole yhtään minkäänlaisia suunnitelmia mihinkään. Täysin puhdas valkoinen A4:n se on.

      Tiedossa on varmaan palstailua lähinnä. Päivä kerrallaan mennään, eipä sitä muuta.

      Jotain pitäis keksiä, mutta mitä niin en tiedä. Töitä olen haeskellut, mutta eipä niitä saa siltikään.

      • alea_iacta_essi

        Huomenna suunnittelet jotain! Tulet pöröksi jos vaan palstailet kesän.


      • alea_iacta_essi kirjoitti:

        Huomenna suunnittelet jotain! Tulet pöröksi jos vaan palstailet kesän.

        Niin mitähän sitä keksis kadulla bongailua? Tai vaan laiskottelua. No joo olishan sitä tekemistä jos vaan olis sitä ns. kahisevaa eli rahaa, kaikki on aina sen puutteesta kiinni. Mun ongelmat ratkeaisi kaikki heti jos vaan jostain sais paljon rahaa eli kun työpaikan saisi.

        Muuten on aika hyvällä mallilla asiat.


      • alea_iacta_essi
        itmies kirjoitti:

        Niin mitähän sitä keksis kadulla bongailua? Tai vaan laiskottelua. No joo olishan sitä tekemistä jos vaan olis sitä ns. kahisevaa eli rahaa, kaikki on aina sen puutteesta kiinni. Mun ongelmat ratkeaisi kaikki heti jos vaan jostain sais paljon rahaa eli kun työpaikan saisi.

        Muuten on aika hyvällä mallilla asiat.

        Juuri sinulle sopivaa kesätekemistä olisi että menisit terassille istumaan koko päiväksi ja katselisit vaan ohikulkevia naisia. Kyllä parilla kaljalla selviää, jos oikein hitaasti juo, niin riittää rahat.


      • alea_iacta_essi kirjoitti:

        Juuri sinulle sopivaa kesätekemistä olisi että menisit terassille istumaan koko päiväksi ja katselisit vaan ohikulkevia naisia. Kyllä parilla kaljalla selviää, jos oikein hitaasti juo, niin riittää rahat.

        No en todellakaan tee sellasta, inhoan kaljaa en siedä sitä. Kyllä mä aion alkottomana pysyä.


    • Hämärän rajoilta

      Jätän suosiolla haasteen väliin, kun viimekuisetkaan eivät toteutuneet (tosin muistelen sanamuotojeni olleen tuolloin tarkoituksella ei-sitovia). Jos tässä kuussa kuitenkin saisi muutaman pianokonsertin verkossa pidettyä paria nettituttua isommalle yleisölle; ensimmäinen julkinen kokeilu vähän aikaa sitten oli yleisömenestys - parhaimmillaan yli 30 kuulijaa samaan aikaan! Yleisö väitti pitäneensä kuulemastaan myös. Eri asia voiko "teen asioita joista pidän" olla mikään järkevä lupaus, kuka nyt ei niin tekisi...

      Juhannus kai menee mökillä sukulaisten kanssa. Muut ryyppäävät ja minä viihdytän heitä soitolla. Työnjako sopii kaikille osapuolille, eikä kukaan tahdo eikä toivo osia vaihdettavan.

      • alea_iacta_essi

        Minullakin olisi juhannukseksi mökkimahdollisuus pohjoisessa, mutten jaksa katsella niitä enkä osaa soittaa mitään, jolla lunastaisin olemassaoloni.


      • Hämärän rajoilta
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Minullakin olisi juhannukseksi mökkimahdollisuus pohjoisessa, mutten jaksa katsella niitä enkä osaa soittaa mitään, jolla lunastaisin olemassaoloni.

        Hyvin sanottu tuo lunastaminen. Turhalta omakin mukanaolo tuntuisi ilman tätä mahdollisuutta. Kai pitäisi vain juoda itsensä lunastuskuntoon, jotta unohtaisi tunteen, mutta luultavasti ilman säestystehtäviä päätyisin vain möllöttämään sisällä kirjaa lukien ja televisiota katsellen, kun muut remuavat rannalla.


      • Hämärän rajoilta
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Hyvin sanottu tuo lunastaminen. Turhalta omakin mukanaolo tuntuisi ilman tätä mahdollisuutta. Kai pitäisi vain juoda itsensä lunastuskuntoon, jotta unohtaisi tunteen, mutta luultavasti ilman säestystehtäviä päätyisin vain möllöttämään sisällä kirjaa lukien ja televisiota katsellen, kun muut remuavat rannalla.

        Nyt kun tässä innostuin syntikan avaamaan ja soittelemaan, niin heitänpä tänne linkin: http://tinychat.com/kw38r

        Puolilleöin asti spontaania pimputtelua, saa tulla kuuntelemaan jos kiinnostaa.


      • alea_iacta_essi
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Nyt kun tässä innostuin syntikan avaamaan ja soittelemaan, niin heitänpä tänne linkin: http://tinychat.com/kw38r

        Puolilleöin asti spontaania pimputtelua, saa tulla kuuntelemaan jos kiinnostaa.

        Kiitos! Tulee nyyh-olo mutta postiivisessa mielessä.


      • alea_iacta_essi
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Nyt kun tässä innostuin syntikan avaamaan ja soittelemaan, niin heitänpä tänne linkin: http://tinychat.com/kw38r

        Puolilleöin asti spontaania pimputtelua, saa tulla kuuntelemaan jos kiinnostaa.

        Kiitos sunnuntai-illan konsertista. Maailmassa on jotain kaunistakin; se pitää muistaa ja sitä etsiä. Siis nyyh... Hyvää yötä.


      • Hämärän rajoilta
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kiitos sunnuntai-illan konsertista. Maailmassa on jotain kaunistakin; se pitää muistaa ja sitä etsiä. Siis nyyh... Hyvää yötä.

        Kiitos sinulle kuuntelemisesta. Soittamisen mielekkyys kärsii hieman, jos itse olen ainoa kuulija. Kuulen musiikin päässäni, ajatus siirtyy samaan aikaan sormiini, jotka tuottavat äänen, joka menee korvieni kautta takaisin päähän. Eihän tuossa kehässä ole mitään järkeä; sen sormiosan voisi jättää kokonaan pois ja kuunnella päässään aivopianosovituksia kädet taskuissa.

        Sen sijaan tieto, että jossakin - rantanuotiolla tai kaukana verkon toisessa päässä (koska Internet-verkossa täytyy olla kaksi päätä, tai sitten kielikuvani vain ontuu) - on elävä sielu kuulemassa musiikilliset ajatukseni... Monena kesänä olen puhallellut tinapilliin tai näppäillyt kitaraa rannassa tietäen, että vain vesilinnut sen kuulevat, ja miettinyt mitä ne mahtavat ajatella moisen oudon elukan ääntelystä. Ne ovat hyvä yleisö, kuuntelevat hiljaa eivätkä kritisoi jos jokin kohta meneekin väärin. Silti olen toivonut, että saisin myös ihmisiä kuuntelemaan useammin, ja kun sitten löydän yhdenkin vapaaehtoisen, vasta silloin soittaminen saa kokonaisvaltaisen merkityksen ja tuottaa suurta mielihyvää.

        (Eivätkä nuoret naiset - etenkään maailman kutakuinkin samalla lailla näkevät ja kokevat sellaiset - ole mahdollisista ihmisyleisövaihtoehdoistakaan huonoimmasta päästä.)

        Mitäs se Vexi Salmi kirjoittikaan maailman kauneudesta siihen yhteen Irwinin lauluun... "Maailma on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille, ja mielen vapaus." Äh, lopetan nyt tämän sekavien äpöstämisen herkistyneessä mielentilassa ennen kuin hc-ATM-imagostani ovat rippeetkin kadonneet. (Ikään kuin se ei olisi jo myöhäistä.)


      • alea_iacta_essi
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Kiitos sinulle kuuntelemisesta. Soittamisen mielekkyys kärsii hieman, jos itse olen ainoa kuulija. Kuulen musiikin päässäni, ajatus siirtyy samaan aikaan sormiini, jotka tuottavat äänen, joka menee korvieni kautta takaisin päähän. Eihän tuossa kehässä ole mitään järkeä; sen sormiosan voisi jättää kokonaan pois ja kuunnella päässään aivopianosovituksia kädet taskuissa.

        Sen sijaan tieto, että jossakin - rantanuotiolla tai kaukana verkon toisessa päässä (koska Internet-verkossa täytyy olla kaksi päätä, tai sitten kielikuvani vain ontuu) - on elävä sielu kuulemassa musiikilliset ajatukseni... Monena kesänä olen puhallellut tinapilliin tai näppäillyt kitaraa rannassa tietäen, että vain vesilinnut sen kuulevat, ja miettinyt mitä ne mahtavat ajatella moisen oudon elukan ääntelystä. Ne ovat hyvä yleisö, kuuntelevat hiljaa eivätkä kritisoi jos jokin kohta meneekin väärin. Silti olen toivonut, että saisin myös ihmisiä kuuntelemaan useammin, ja kun sitten löydän yhdenkin vapaaehtoisen, vasta silloin soittaminen saa kokonaisvaltaisen merkityksen ja tuottaa suurta mielihyvää.

        (Eivätkä nuoret naiset - etenkään maailman kutakuinkin samalla lailla näkevät ja kokevat sellaiset - ole mahdollisista ihmisyleisövaihtoehdoistakaan huonoimmasta päästä.)

        Mitäs se Vexi Salmi kirjoittikaan maailman kauneudesta siihen yhteen Irwinin lauluun... "Maailma on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille, ja mielen vapaus." Äh, lopetan nyt tämän sekavien äpöstämisen herkistyneessä mielentilassa ennen kuin hc-ATM-imagostani ovat rippeetkin kadonneet. (Ikään kuin se ei olisi jo myöhäistä.)

        Kuuntelin erittäin mielelläni. "Tyhjästä" luominen vielä sujuu, mutta tyhjyyteen luominen - merkityksetöntä. Jo liian yksinäistä.


      • EVVK_28
        Hämärän rajoilta kirjoitti:

        Kiitos sinulle kuuntelemisesta. Soittamisen mielekkyys kärsii hieman, jos itse olen ainoa kuulija. Kuulen musiikin päässäni, ajatus siirtyy samaan aikaan sormiini, jotka tuottavat äänen, joka menee korvieni kautta takaisin päähän. Eihän tuossa kehässä ole mitään järkeä; sen sormiosan voisi jättää kokonaan pois ja kuunnella päässään aivopianosovituksia kädet taskuissa.

        Sen sijaan tieto, että jossakin - rantanuotiolla tai kaukana verkon toisessa päässä (koska Internet-verkossa täytyy olla kaksi päätä, tai sitten kielikuvani vain ontuu) - on elävä sielu kuulemassa musiikilliset ajatukseni... Monena kesänä olen puhallellut tinapilliin tai näppäillyt kitaraa rannassa tietäen, että vain vesilinnut sen kuulevat, ja miettinyt mitä ne mahtavat ajatella moisen oudon elukan ääntelystä. Ne ovat hyvä yleisö, kuuntelevat hiljaa eivätkä kritisoi jos jokin kohta meneekin väärin. Silti olen toivonut, että saisin myös ihmisiä kuuntelemaan useammin, ja kun sitten löydän yhdenkin vapaaehtoisen, vasta silloin soittaminen saa kokonaisvaltaisen merkityksen ja tuottaa suurta mielihyvää.

        (Eivätkä nuoret naiset - etenkään maailman kutakuinkin samalla lailla näkevät ja kokevat sellaiset - ole mahdollisista ihmisyleisövaihtoehdoistakaan huonoimmasta päästä.)

        Mitäs se Vexi Salmi kirjoittikaan maailman kauneudesta siihen yhteen Irwinin lauluun... "Maailma on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on aikaa ja tilaa unelmille, ja mielen vapaus." Äh, lopetan nyt tämän sekavien äpöstämisen herkistyneessä mielentilassa ennen kuin hc-ATM-imagostani ovat rippeetkin kadonneet. (Ikään kuin se ei olisi jo myöhäistä.)

        Yhdenlaista huomiohuoraamistahan se tuokin on.


      • Alice Lee Cooper
        EVVK_28 kirjoitti:

        Yhdenlaista huomiohuoraamistahan se tuokin on.

        Me ollaan huoria kaikki. Welcome to my nightmare!


      • Hämärän rajoilta
        EVVK_28 kirjoitti:

        Yhdenlaista huomiohuoraamistahan se tuokin on.

        En kiellä etteikö se sitä olisi. Puolustuksekseni on kuitenkin sanottava, etten nostanut fortissimo-penistäni koskettimistolle, vaan pysyttelin perinteisemmässä soittotekniikassa ja siten vaatimattomammassa huomiohuoraamisessa.


      • alea_iacta_essi
        EVVK_28 kirjoitti:

        Yhdenlaista huomiohuoraamistahan se tuokin on.

        Tällä palstalla eivät saisi olla esillä ja äänessä muut kuin hc-mölöt. Heidän asiansa kun on totista ja rankkaa pseudotiedettä. Muiden näkemykset, huumori ja taiteelliset ilmaisut ovat sitten vaan sitten sitä "huomiohuorausta".


      • ggsdgsdg
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Tällä palstalla eivät saisi olla esillä ja äänessä muut kuin hc-mölöt. Heidän asiansa kun on totista ja rankkaa pseudotiedettä. Muiden näkemykset, huumori ja taiteelliset ilmaisut ovat sitten vaan sitten sitä "huomiohuorausta".

        "näkemykset, huumori ja taiteelliset ilmaisut"

        Mitkä näistä kolmesta einolta löytyy?


      • alea_iacta_essi
        ggsdgsdg kirjoitti:

        "näkemykset, huumori ja taiteelliset ilmaisut"

        Mitkä näistä kolmesta einolta löytyy?

        Hauska heppu.


      • alea_iacta_essi
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Hauska heppu.

        Korjataas hieman: hauska heppu jolla on näkemystä ja selkärankaakin enemmän kuin hc-mölöillä yhteensä.


      • Kohta ex-fani
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Korjataas hieman: hauska heppu jolla on näkemystä ja selkärankaakin enemmän kuin hc-mölöillä yhteensä.

        Voi Essi sinua.


      • alea_iacta_essi
        Kohta ex-fani kirjoitti:

        Voi Essi sinua.

        Ei Einoa saa kiusata.


      • Kohta ex-fani
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Ei Einoa saa kiusata.

        Mutta hc-ATM:t pitäisi polttaa roviolla.

        Tasan ei mene Essin sympatiat. Nyyh.


      • alea_iacta_essi
        Kohta ex-fani kirjoitti:

        Mutta hc-ATM:t pitäisi polttaa roviolla.

        Tasan ei mene Essin sympatiat. Nyyh.

        Mutku hc:t on tuhmia.Eino on vaan... tyhmeliini. Kannattaisi teidänkin kokeilla.


      • tertwtwert
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Mutku hc:t on tuhmia.Eino on vaan... tyhmeliini. Kannattaisi teidänkin kokeilla.

        Eli haluaisit että kaikki miehet kirjoittaisi sulle jotain seksiflirttejä? Eikö tuo ole vähän tyhmää.

        Essistä on alkanut paljastua epämiellyttäviä piirteitä.


      • alea_iacta_essi
        tertwtwert kirjoitti:

        Eli haluaisit että kaikki miehet kirjoittaisi sulle jotain seksiflirttejä? Eikö tuo ole vähän tyhmää.

        Essistä on alkanut paljastua epämiellyttäviä piirteitä.

        En tarkoittanut sitä.


      • Kohta ex-fani
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Mutku hc:t on tuhmia.Eino on vaan... tyhmeliini. Kannattaisi teidänkin kokeilla.

        Hämsy on tainnut jo luopua hc-ATM:yydestä?

        Samoin ATM-pioneeri Panu H.

        Hmm....


    • ...

      Kesäkuun haaste nro. 1 on jaksaa töissä vielä 5 vk ennen loman alkua..Haluis jäädä jo lomalle..

      Toinen haaste on juhannus..Tiedän kyllä jo mihin olen menossa, mutta jos sinne tulee tiettyjä ihmisiä, siitä tulee mulle todella haastellista. Ja saattaa kyllä eräälle toisellekin tulla. Eikun "tulta päin", ehkä.

      Pyöräillä voisin useammin ja enemmän. Tänään fillaroin (vain) n. 12 km. Oli ihanaa kun tuuli jonkin verran, eikä tullut liian kuuma vaikka aurinko paistoi..Ja meri tuoksui. Luonnossa voisi käydä myös kävelemässä useammin. Nyt mulla on auto niin pääsee helpommin Nuuksioon tai vastaavaan paikkaan.

      • alea_iacta_essi

        Kyllähän kesä on sellainen, että kannattaa satsata ulkona oloon/liikumiseen. Eivätkä matkapituudet ja vauhti ole ollenkaan ne olennaisimmat asiat.


      • ...
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kyllähän kesä on sellainen, että kannattaa satsata ulkona oloon/liikumiseen. Eivätkä matkapituudet ja vauhti ole ollenkaan ne olennaisimmat asiat.

        Juu eipä niin. Tänäänkin poljin ihan suht´ rauhallista vauhtia, kun joskus on ollut sellanen "kieli vyön alla"-meininki. Ehtii maisemistakin nauttimaan kun hitaammin polkee.


    • Huolestunut.

      Osaako Essi paikata pyöränkumin jos menee puhki?

      • Ilkeä mölö

        Toi ämmä ei osaa yhtään mitään. Luultavasti se ei ole edes tullut ajatelleeksi, että pyörälle voisi käydä jotain matkan aikana. Essi on niin tyhmä nainen että eihän sitä selvinpäin edes kestäisi.


      • alea_iacta_essi

        En osaa! Tämä asia on käynyt mielessäni. Pitäisiköhän minun ostaa pyöränkuminpakkauspaketti mukaan. Ja jos kumi poksahtaa, istuisin pyörän ja pakkauksen kanssa tiensivuun märisemään.


      • alea_iacta_essi
        Ilkeä mölö kirjoitti:

        Toi ämmä ei osaa yhtään mitään. Luultavasti se ei ole edes tullut ajatelleeksi, että pyörälle voisi käydä jotain matkan aikana. Essi on niin tyhmä nainen että eihän sitä selvinpäin edes kestäisi.

        Googlaamalla löytynee ohjeet pyöränkuminpakkaukseenkin, mutta sinun ilkeyteesi ei auta mikään ja se on ihan vain sinun oma ongelmasi.


      • Ilkeä mölö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Googlaamalla löytynee ohjeet pyöränkuminpakkaukseenkin, mutta sinun ilkeyteesi ei auta mikään ja se on ihan vain sinun oma ongelmasi.

        Ilkeydestä voi parantua, tyhmyydestä ei.


      • HöpöHöpö...
        Ilkeä mölö kirjoitti:

        Toi ämmä ei osaa yhtään mitään. Luultavasti se ei ole edes tullut ajatelleeksi, että pyörälle voisi käydä jotain matkan aikana. Essi on niin tyhmä nainen että eihän sitä selvinpäin edes kestäisi.

        Vai ei Essiä selvinpäin kestäisi - taitaa vaan olla niin ettei Essi juopottelevaa miestä katselisi!


      • alea_iacta_essi
        HöpöHöpö... kirjoitti:

        Vai ei Essiä selvinpäin kestäisi - taitaa vaan olla niin ettei Essi juopottelevaa miestä katselisi!

        Just niin.


      • Ilkeä mölö
        HöpöHöpö... kirjoitti:

        Vai ei Essiä selvinpäin kestäisi - taitaa vaan olla niin ettei Essi juopottelevaa miestä katselisi!

        Juuri siksi minä en tuollaista ämmää huolisikaan. Ei ole katsos aikomusta alkaa juopoksi.


      • alea_iacta_essi
        Ilkeä mölö kirjoitti:

        Juuri siksi minä en tuollaista ämmää huolisikaan. Ei ole katsos aikomusta alkaa juopoksi.

        Sinua ärsyttää se, että en huolisi juoppoa miestä? Sehän erikoista... Tosiasiassa harva normaalijärkinen nainen huolisi. Senkun keskityt vaan pubiruusuihin ja kassialmoihin, naismakujahan saa toki olla monenlaisia, mutta silti voi yrittää käyttäytyä asiallisesti.


      • Kesäkumi
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        En osaa! Tämä asia on käynyt mielessäni. Pitäisiköhän minun ostaa pyöränkuminpakkauspaketti mukaan. Ja jos kumi poksahtaa, istuisin pyörän ja pakkauksen kanssa tiensivuun märisemään.

        Hyvä. Pyöräillessä kannattaa aina olla aski kumeja mukana. Tiensivuun poikkeamista ajatellen...


      • alea_iacta_essi
        Kesäkumi kirjoitti:

        Hyvä. Pyöräillessä kannattaa aina olla aski kumeja mukana. Tiensivuun poikkeamista ajatellen...

        Kröhömm... tarkoitin polkupyöränkumeja, en pyyhekumeja tms.


      • .......
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kröhömm... tarkoitin polkupyöränkumeja, en pyyhekumeja tms.

        Kannattaa myös harkita pistosuojattujen kumien hankkimista fillariin. Ja ehdottomasti korjauspakkaus, pumppu jne. mukaan jos aikoo jonnekin Porvooseen fillaroida.


      • alea_iacta_essi
        ....... kirjoitti:

        Kannattaa myös harkita pistosuojattujen kumien hankkimista fillariin. Ja ehdottomasti korjauspakkaus, pumppu jne. mukaan jos aikoo jonnekin Porvooseen fillaroida.

        Pumppu on jo, korjauspakkauksen aion hankkia.


      • setä varoittaa
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Pumppu on jo, korjauspakkauksen aion hankkia.

        Niin ja pippurisuihke mukaan sitten menet kesämekossasi ja hyppynarun tuoksuisena kuljeskelemaan pitkin juhannuskoivikkoja. Komeat uroskarhut saattaa olla liian rajussa juhannuskiimassa ymmärtääkseen soidinmenojen päälle.


      • alea_iacta_essi
        setä varoittaa kirjoitti:

        Niin ja pippurisuihke mukaan sitten menet kesämekossasi ja hyppynarun tuoksuisena kuljeskelemaan pitkin juhannuskoivikkoja. Komeat uroskarhut saattaa olla liian rajussa juhannuskiimassa ymmärtääkseen soidinmenojen päälle.

        Hieman on kyllä vielä harkinnassa, menenkö juhannuksena minnekään mettään kävelemään; saattaa olla että juhannuksena on ihan joka paikassa kännisiä juhlajoukkoja.


      • fillarimies kukaties
        ....... kirjoitti:

        Kannattaa myös harkita pistosuojattujen kumien hankkimista fillariin. Ja ehdottomasti korjauspakkaus, pumppu jne. mukaan jos aikoo jonnekin Porvooseen fillaroida.

        Niin ja tietysti kumin korjaus vaatii pyörän irrottamisen ja näin ollen oikeast työkalut, kuten jakoavaimen ja mahdollisesti oikean kokoisen ruuvimeisselin. Jos on monivaihteinen pyörä niin voi mennä hankalaksi.

        Pyörän huollosta ja korjailusta löytyy varmasti netistä yhtä sun toista kätevää tietoa. Kannattaa tutustua jos tosiaan aikoo jotain pitkiä matkoja tehdä.


      • rewrwerwerwe
        fillarimies kukaties kirjoitti:

        Niin ja tietysti kumin korjaus vaatii pyörän irrottamisen ja näin ollen oikeast työkalut, kuten jakoavaimen ja mahdollisesti oikean kokoisen ruuvimeisselin. Jos on monivaihteinen pyörä niin voi mennä hankalaksi.

        Pyörän huollosta ja korjailusta löytyy varmasti netistä yhtä sun toista kätevää tietoa. Kannattaa tutustua jos tosiaan aikoo jotain pitkiä matkoja tehdä.

        pyörän irrottamisen = renkaan irrottamisen


      • tehomies
        fillarimies kukaties kirjoitti:

        Niin ja tietysti kumin korjaus vaatii pyörän irrottamisen ja näin ollen oikeast työkalut, kuten jakoavaimen ja mahdollisesti oikean kokoisen ruuvimeisselin. Jos on monivaihteinen pyörä niin voi mennä hankalaksi.

        Pyörän huollosta ja korjailusta löytyy varmasti netistä yhtä sun toista kätevää tietoa. Kannattaa tutustua jos tosiaan aikoo jotain pitkiä matkoja tehdä.

        Kaikkein paras olisi Essille ja kenelle tahansa muullekin pyöräilijälle sellainen
        renkaanpaikkausaine.
        Eli kyseessä on spray pullossa oleva venttiilin kautta renkaasen laitettava neste joka paikkaa ja täyttää renkaan. Se on helppoa renkaan korjaamista - ei renkaan irrotusta, eikä vuotokohdan etsintää.


      • Mr. Futuro Roboto
        tehomies kirjoitti:

        Kaikkein paras olisi Essille ja kenelle tahansa muullekin pyöräilijälle sellainen
        renkaanpaikkausaine.
        Eli kyseessä on spray pullossa oleva venttiilin kautta renkaasen laitettava neste joka paikkaa ja täyttää renkaan. Se on helppoa renkaan korjaamista - ei renkaan irrotusta, eikä vuotokohdan etsintää.

        vau! tulevaisuus on nyt!


      • alea_iacta_essi
        tehomies kirjoitti:

        Kaikkein paras olisi Essille ja kenelle tahansa muullekin pyöräilijälle sellainen
        renkaanpaikkausaine.
        Eli kyseessä on spray pullossa oleva venttiilin kautta renkaasen laitettava neste joka paikkaa ja täyttää renkaan. Se on helppoa renkaan korjaamista - ei renkaan irrotusta, eikä vuotokohdan etsintää.

        Renkaanpaikkausneste? En ollut kuullutkaan tuollaisesta, mutta on varmastikin minulle sopivin pyöräreissun hätätarvike. Kiitos vinkistä.


      • Avulias mölö
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Renkaanpaikkausneste? En ollut kuullutkaan tuollaisesta, mutta on varmastikin minulle sopivin pyöräreissun hätätarvike. Kiitos vinkistä.

        Haluaisin paikata Essin reiän!


      • alea_iacta_essi
        Avulias mölö kirjoitti:

        Haluaisin paikata Essin reiän!

        Hieno että maailmasta löytyy ystävällisiä ja auttavaisia mölöjä!


      • ...;,,,;...
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Hieno että maailmasta löytyy ystävällisiä ja auttavaisia mölöjä!

        "Hieno"---"Hienoa"


    • Tapiola vai Maunula

      Kun itse ajelin tänään pyörälläni pitemmänpuoleisen joskin kiireettömän lenkin, katselin vastaan tulevia naisia pohdiskellen mahtaako joku heistä olla Essi... pari oli olemukseltaan vähän sen oloista.

      • alea_iacta_essi

        En pyöräillyt tänään, mutta kenties etiäiseni kaahaavat sekä Tapiolassa että Maunumuumiolassa.


      • ...

        Mä kävin itse asiassa Tapiolassa tai ainakin melkein siellä. Mut mä en ole kyllä Essin oloinen (mitä muistan täältä hänen kuvausta itsestään lukeneeni).


      • alea_iacta_essi
        ... kirjoitti:

        Mä kävin itse asiassa Tapiolassa tai ainakin melkein siellä. Mut mä en ole kyllä Essin oloinen (mitä muistan täältä hänen kuvausta itsestään lukeneeni).

        Mun pyöräilysuunnitelmissani on ajaa mm. Tapiolaan.

        Olet varmaan katsellut reittejä HSL:n pyöräilyreittihausta? Jos et, niin kokeilepa joskus.


      • T v M
        ... kirjoitti:

        Mä kävin itse asiassa Tapiolassa tai ainakin melkein siellä. Mut mä en ole kyllä Essin oloinen (mitä muistan täältä hänen kuvausta itsestään lukeneeni).

        No eipä mullakaan ole mitään käsitystä Essin todellisesta ulkonäöstä, en ole sattunut lukemaan mainitsemaasi kuvausta. Eli ihan enakkol... fiilispohjalta veikkailin.


      • ...
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Mun pyöräilysuunnitelmissani on ajaa mm. Tapiolaan.

        Olet varmaan katsellut reittejä HSL:n pyöräilyreittihausta? Jos et, niin kokeilepa joskus.

        Mä olen käyttänyt tuota, lähinnä ihan paperiversiota, mutta tolla olen mitannut polkemiani matkoja:

        http://ptp.hel.fi/ulkoilukartta/

        Mut pitää kokeilla sitä HSL.n pyöräilyreittihakua. Mä tapaan yleensä pyöräillä samoja vanhoja tuttuja reittejäni.


      • alea_iacta_essi
        ... kirjoitti:

        Mä olen käyttänyt tuota, lähinnä ihan paperiversiota, mutta tolla olen mitannut polkemiani matkoja:

        http://ptp.hel.fi/ulkoilukartta/

        Mut pitää kokeilla sitä HSL.n pyöräilyreittihakua. Mä tapaan yleensä pyöräillä samoja vanhoja tuttuja reittejäni.

        Kiitos linkistä, en ole tuota käyttänytkään.


      • ...
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Kiitos linkistä, en ole tuota käyttänytkään.

        Olepa hyvä..Se on ihan kätevä.


      • En saa nukuttua.
        ... kirjoitti:

        Mä kävin itse asiassa Tapiolassa tai ainakin melkein siellä. Mut mä en ole kyllä Essin oloinen (mitä muistan täältä hänen kuvausta itsestään lukeneeni).

        No millainen se kuvaus oli? Nyt alkoi uteliaisuus vaivata.


      • Essilogian kandi
        En saa nukuttua. kirjoitti:

        No millainen se kuvaus oli? Nyt alkoi uteliaisuus vaivata.

        Essi on kertonut omaavansa vaaleat pitkät otsatukkaiset hiukset, hekumallisen pepun, kauniit B-C koon rinnat ja käyttävänsä silmälaseja. Muita tuntomerkkejä ovat hyppynaruhajuveden tuoksu ja pyöräilykypärä ajaessa.


    • faktaa:

      ES valehtelee. Kirjoittaa anonyyminikeillä, vaikka väittää että ei kirjoita.

      • alea_iacta_essi

        En ole kirjoittanut anonyyminikeillä. Kritallipallosi näyttää väärin.


      • faktaa:
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        En ole kirjoittanut anonyyminikeillä. Kritallipallosi näyttää väärin.

        Olet näköjään oppinut sir_einon ja Free Fannyn virtuaaliseurassa valehtelemaan hienosti.


      • alea_iacta_essi
        faktaa: kirjoitti:

        Olet näköjään oppinut sir_einon ja Free Fannyn virtuaaliseurassa valehtelemaan hienosti.

        Sinulla taitaa olla jokin ihan oman pääsi sisäinen pakkomielteenomainen ajatus.


      • Vahinkojen varalta
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla jokin ihan oman pääsi sisäinen pakkomielteenomainen ajatus.

        Oletko vastuullinen nuori, jolla on kuitenkin paketti piironginlaatikossa kotona?


      • ...varalta
        Vahinkojen varalta kirjoitti:

        Oletko vastuullinen nuori, jolla on kuitenkin paketti piironginlaatikossa kotona?

        Kumeja siis.


    • neiti ruiskukka

      Oliko se sun ostama tuoksu Escadan Taj Sunset? Tilasin siitä itselleni näytteen netistä ja oli kyllä ihanan tuoksuista. Muistelisin, että siinä toukokuun ketjussa puhuttiin myös jostain vartalorasvoista. Tiedätkö onko Escadan Taj Sunsetista olemassa myös rasvaa? Ei raskis sitä hajuvettä ostaa.

      • alea_iacta_essi

        Joo, se tuoksu. Maukas kesätuoksu. On siitä olemassa myös rasva, melko kallis mutta paljon halvempi kuin hajuvesi.


      • neiti ruiskukka
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Joo, se tuoksu. Maukas kesätuoksu. On siitä olemassa myös rasva, melko kallis mutta paljon halvempi kuin hajuvesi.

        Ok. Pitääpä käydä tsekkaamassa seuraavan kerran ku stokkalla (tuolta luulis löytyvän) pyörähdän.


    • Eewuli

      Mien varmhan tehe mithän enkä mene minnekhän. Olen varmaan kaupungissa yksin kissan ja koiran kanssa :) Eipä sitä aina tartte hötkyillä joka paikhan, nauttis vain rauhasta ja kesästä.

    • jackaroo

      Eipä minulla ole mitään repäisevää suunnitteilla kesäksi, jatkan varmaan tätä itseni parisuhdekelpoiseksi kehittämistä.

      DarkFrearin innoittamana olen kyllä jo vähän suunnitellut risteilylipun tilaamista Tukholmaan syntymäpäiväkseni, tulisipahan tehtyä edes jotain vähän erikoisempaa kesän aikana.

      Juhannukseksi olen ajatellut lähteväni käymään kotiseudulla ja katsomaan vanhoja kavereita ja vanhempiani, kun ei täällä kaupungissa varamaan paljoa tekemistä yksinäiselle sinkkumiehelle ole.

      • ei tipu vinkkiä

        Olisin voinut neuvoa sinulle erittäin hyvän paikan pk-seudulla juhannusjuhlintaan. Leppoisaa viinin tai kaljan juomista, päälle parikymppisiä ihmisiä paljon, kokko, leiriytymistäkin.

        Arvaappa miksi en neuvo.


      • nöösi_poika
        ei tipu vinkkiä kirjoitti:

        Olisin voinut neuvoa sinulle erittäin hyvän paikan pk-seudulla juhannusjuhlintaan. Leppoisaa viinin tai kaljan juomista, päälle parikymppisiä ihmisiä paljon, kokko, leiriytymistäkin.

        Arvaappa miksi en neuvo.

        Eihän se kalamies parhaita paikkojaan jakele muille. Ei nimittäin ole enää kovin kauan pk-seudun paras jussi-paikka, jos täällä jakelet tietoa...


      • ei tipu vinkkiä
        nöösi_poika kirjoitti:

        Eihän se kalamies parhaita paikkojaan jakele muille. Ei nimittäin ole enää kovin kauan pk-seudun paras jussi-paikka, jos täällä jakelet tietoa...

        Ei se siitä miksikään huonone, että siitä tietää muutkin. Se on sellainen paikka, ettei siitä ikinä tule mitään alaikäisten pussikaljariehumis-paikkaa. Syy on täysin jackaroossa, että en kerro sitä vinkkiä.


      • jackaroo
        ei tipu vinkkiä kirjoitti:

        Olisin voinut neuvoa sinulle erittäin hyvän paikan pk-seudulla juhannusjuhlintaan. Leppoisaa viinin tai kaljan juomista, päälle parikymppisiä ihmisiä paljon, kokko, leiriytymistäkin.

        Arvaappa miksi en neuvo.

        ---Arvaappa miksi en neuvo.---

        Et neuvo minua koska neuvosi on turha koska en ole jäämässä kaupunkiin juhannukseksi?


    • JOKUVAAN19

      Joka kesä on ollut sitä samaa ja tulee jatkossakin olemaan, mutta tänä kesänä on pakko laihtua ja hankkia kuntoa armeijaa varten. Juhannusta en vieläkään ymmärrä, miksi sitä juhlitaan? Joka kesä se on ollut vain tavallinen päivä.

    • Ajattelin olla töissä, joten jäänee moiset kilometrit ajamatta. Ehkäpä jossain Porvoossa ajetaan ristiin joku päivä.
      Pyöräilyä varten pitäs ittellekin kartasto hankkia.

      Äh... Onpahan lupaavaa. Viimeksi kun lopetin polttamisen, en kuukauteen pystynyt nukkumaan kunnolla. Nyt ekana yönä heräsin sen viime kerralla tutuksi tulleen neljän tunnin jälkeen ja viime kerralla tutuksi tulleiden outojen unien saattelemana. No onneksi on aikainen aamuvuoro.

      Siinä toinen haaste kesälle tälle.

    • En oo ihmeempiä suunnitelmia kesälle tehnyt, mut ens viikonloppuna lähdetää muksujen kanssa pieni reissu heittämään tonne jyväskylän kupeeseen, ja sitten elokuussa ois jurassic rock...
      Siinäpä ne sitten tän kesän menot onkin, kun ei tuota lomaa oikein ole.

      • Ai jaaha

        Onko sulla lapsia??? Höh.


      • Ai jaaha kirjoitti:

        Onko sulla lapsia??? Höh.

        Joo on. Mikäs höh se nyt sitte muka on?


    • pirun sosiaalistajat

      Mä juoksen kesäkuussa ja paljon. Tavoitteena on päästä kymmenen vuoden takaiseen juoksukuntoon.

      • 10+10

        Mikä oli 10 vuoden takainen kuntosi ja ikäsi silloin?

        Mikä on saaristolaismies projektisi tilanne?

        Onko sukupuolikumppaniesi määrä vielä sama kun se oli talvella, vai onko tullut lisäystä?


    • Mulla ei oo mitää suunnitelmia. Aattelin et olisin mennyt Provinssirockiin mutta ei siellä ole mitään bändiä tms. minkä haluaisin nähdä enkä rupea tyhjästä mitään maksamaan. Pitäis kyllä jotain keksiä, ettei tätäkin kesää tuu istuttua sisällä...

      • Ai kun mun sydäntä särkee lukea tälläistä :(
        Nyyh, provinssi. Onhan siellä pendulum ja the sounds... Olisi just ensi viikko lomaakin.
        Maksaisin vaikka mitä, kun joku suostuisi lähtemään mun kanssa ja ettei tarttis telttaan mennä raiskattavaksi.
        Kiitos tylsät, kalkkiutuneet paskiaisystäväni.


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        Ai kun mun sydäntä särkee lukea tälläistä :(
        Nyyh, provinssi. Onhan siellä pendulum ja the sounds... Olisi just ensi viikko lomaakin.
        Maksaisin vaikka mitä, kun joku suostuisi lähtemään mun kanssa ja ettei tarttis telttaan mennä raiskattavaksi.
        Kiitos tylsät, kalkkiutuneet paskiaisystäväni.

        Mä voin tulla :) pelotan kaikki ympäriltä. Maksakko mun lipun?


      • itmies kirjoitti:

        Mä voin tulla :) pelotan kaikki ympäriltä. Maksakko mun lipun?

        Olitkos sä jostain sieltäpäin? Että pääsisi ihan yökylään? :)


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        Olitkos sä jostain sieltäpäin? Että pääsisi ihan yökylään? :)

        No en aivan ole vaan muutaman tunnin ajomatkan päästä, oon mä käyny siellä päin joitakin kertoja pari kertaa nyt vähän reilu kk:den sisään päiväseltään.
        Tuskin on nukkumista, muuta ku teltassa tai autossa?


      • ......
        itmies kirjoitti:

        No en aivan ole vaan muutaman tunnin ajomatkan päästä, oon mä käyny siellä päin joitakin kertoja pari kertaa nyt vähän reilu kk:den sisään päiväseltään.
        Tuskin on nukkumista, muuta ku teltassa tai autossa?

        itmies, ei näin. Ei naisia kutsuta mihinkään hikisiin autobunkkaussessioihin. Ei ihmekään että olet sinkku.


      • ...... kirjoitti:

        itmies, ei näin. Ei naisia kutsuta mihinkään hikisiin autobunkkaussessioihin. Ei ihmekään että olet sinkku.

        Täh? En oo kutsumassa mihinkään, esitin vain asian miten on. Voi kieltäytyäkin.


      • ..........
        itmies kirjoitti:

        Täh? En oo kutsumassa mihinkään, esitin vain asian miten on. Voi kieltäytyäkin.

        Ei noin. Ei ei ei. "Voi kieltäytyäkin." Sä et nyt osaa. Juntti mikä juntti.


      • ...... kirjoitti:

        itmies, ei näin. Ei naisia kutsuta mihinkään hikisiin autobunkkaussessioihin. Ei ihmekään että olet sinkku.

        Noh, äläs nyt. Jos itmiehellä on iso farmaribemu tai pakettiauto niin sinnehän saa ihan luksusmajoituksen. Patjat siskonpediksi taakse. Kyllä mulle kelpaisi.


      • .......... kirjoitti:

        Ei noin. Ei ei ei. "Voi kieltäytyäkin." Sä et nyt osaa. Juntti mikä juntti.

        No sitten en osaa, minkäs teet.


      • itmiehen siskoisä
        crazy_catwoman kirjoitti:

        Noh, äläs nyt. Jos itmiehellä on iso farmaribemu tai pakettiauto niin sinnehän saa ihan luksusmajoituksen. Patjat siskonpediksi taakse. Kyllä mulle kelpaisi.

        Hui, että - ihanko vieraan miehen pakettiauton perälle uskaltautuisit.

        Tiesitkö muuten että itmies tykkää nukkua lusikassa, tai ei uni tule simmuun?


      • itmiehen siskoisä kirjoitti:

        Hui, että - ihanko vieraan miehen pakettiauton perälle uskaltautuisit.

        Tiesitkö muuten että itmies tykkää nukkua lusikassa, tai ei uni tule simmuun?

        Etsimme hänelle sitten jonkun festariheilan jonka kanssa hän voi sitten nukuskella lusikassa. Ja ei kai sinne tosiaan nukkumaan olla menossa.


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        Noh, äläs nyt. Jos itmiehellä on iso farmaribemu tai pakettiauto niin sinnehän saa ihan luksusmajoituksen. Patjat siskonpediksi taakse. Kyllä mulle kelpaisi.

        Ei mulla oo kumpaakaan, mä aattelin et jos sulla olis?
        Sit on se telttamajotus...


      • itmiehen siskoisä kirjoitti:

        Hui, että - ihanko vieraan miehen pakettiauton perälle uskaltautuisit.

        Tiesitkö muuten että itmies tykkää nukkua lusikassa, tai ei uni tule simmuun?

        Häh mikä sä oot mua tietämään? En todellakaan nuku tollasessa nukun siellä missä sattuu väsyttämään eli sängyssä.


      • kosteaa juhannusta
        itmies kirjoitti:

        Häh mikä sä oot mua tietämään? En todellakaan nuku tollasessa nukun siellä missä sattuu väsyttämään eli sängyssä.

        Heh heh. Kyllä se lusikointi sängyssäkin onnistuu. ;)


      • itmies kirjoitti:

        Ei mulla oo kumpaakaan, mä aattelin et jos sulla olis?
        Sit on se telttamajotus...

        Ei ole telttaakaan. Koulumajoitus?
        Oiskohan tää nyt sellanen repäsy sitten. Lähtis vaan ilman sen kummempaa tietoa mistään. Nuokkuis vaan kaupungilla yön, jos ei muuta. Ihan vieraan itmiehen kanssa.


      • kosteaa juhannusta kirjoitti:

        Heh heh. Kyllä se lusikointi sängyssäkin onnistuu. ;)

        Kosteaapa hyvinkin... viikonloppu oli tosi kostea :)


      • sivuhuomautteilja
        crazy_catwoman kirjoitti:

        Ei ole telttaakaan. Koulumajoitus?
        Oiskohan tää nyt sellanen repäsy sitten. Lähtis vaan ilman sen kummempaa tietoa mistään. Nuokkuis vaan kaupungilla yön, jos ei muuta. Ihan vieraan itmiehen kanssa.

        Joo kuulostaa hyvältä. itmies ei vaikuta miltään psykopaatilta, mutta Lahdessa oli juuri viime viikolla tapaus, jossa nainen päätyi sairaalakuntoon netissä tapaamansa miehen pieksemänä.


      • sivuhuomautteilja kirjoitti:

        Joo kuulostaa hyvältä. itmies ei vaikuta miltään psykopaatilta, mutta Lahdessa oli juuri viime viikolla tapaus, jossa nainen päätyi sairaalakuntoon netissä tapaamansa miehen pieksemänä.

        Joo luin siitä. Toivoa vain voi, ettei ne ollu ketään esim. tältä palstalta.
        Mietin kyllä että millainen ihminen lähtee tolleen tuntemattomien matkaan.
        Ja nyt oon ihan innoissani tekemässä itse samaa, heh.


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        Ei ole telttaakaan. Koulumajoitus?
        Oiskohan tää nyt sellanen repäsy sitten. Lähtis vaan ilman sen kummempaa tietoa mistään. Nuokkuis vaan kaupungilla yön, jos ei muuta. Ihan vieraan itmiehen kanssa.

        Mulla on teltta ja on mulla kokemusta olla tuntemattoman naisen kanssa, jonka oon netistä tavannu.
        En mä oo kummallinen liian hiljanen tapaus vaan.


      • itmies kirjoitti:

        Mulla on teltta ja on mulla kokemusta olla tuntemattoman naisen kanssa, jonka oon netistä tavannu.
        En mä oo kummallinen liian hiljanen tapaus vaan.

        No nih, siinä ei siis olisi mitään repäisevää sinulle. Olet kokenut jo kaiken :(
        Jäämme pohtimaan? Nyt nukkumaan, ei lusikkaan vaan sänkyyn.


      • crazy_catwoman kirjoitti:

        No nih, siinä ei siis olisi mitään repäisevää sinulle. Olet kokenut jo kaiken :(
        Jäämme pohtimaan? Nyt nukkumaan, ei lusikkaan vaan sänkyyn.

        Pistä profiilin kautta viestiä jos kiinnostaa, mut joo nyt nukkuun.


      • itmies kirjoitti:

        Pistä profiilin kautta viestiä jos kiinnostaa, mut joo nyt nukkuun.

        Rupeappa perumaan sitten niitä muita menojasi, liput on varattu ja maksettu. Enää ei voi perua :)))))))))))

        Olisko muuten ketään muita menossa/tulossa?


    • Darth

      Eipä löydy suunnitelmia. Koko kesä menee töissä. Muutaman vapaapäivän toki voisin ehkä saada, pitäisi vain keksiä miten käyttää ne. Perinteisesti kesän ainoat 1-2 lomamatkaa olen suunnannut isovanhempien kesämökille. Nyt tekisi mieli rikkoa tuo perinne.

      • alea_iacta_essi

        Mitä tekisit perinteen sijaan?


      • Darth
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        Mitä tekisit perinteen sijaan?

        Hyvä kysymys. Liikaa vaihtoehtoja, enkä edes vielä tiedä mikä kiinnostaisi.

        Suvun kesämökkihän on juuri se minulle valmiiksi valittu vaihtoehto. Sukulaiset jo kyselivät onko minulla kesälomaa, että pääsen lomalla kesämökille. Sanoin vain että olen kiinni koko kesän.

        Ajattelin että yrittäisin saada hieman pidemmän vapaan johonkin väliin ja lähteä yksinäni johonkin, ihan mihin tahansa. Oleellista ei niinkään ole mihin menen vaan se, että se on minun matkani. Yksinäisen ihmisen henkisten riippuvaisuuksien katkaisemista, alistetusta ihmisestä itsenäiseksi toimijaksi tai jotain sinnepäin. Jo vain olisin yhtä itsenäinen kuin yksinäinen elämäni ei välttämättä olisi hullumpaa. Mutta yksinäinen ja toisista riippuvainen, se on helvetti.


      • alea_iacta_essi
        Darth kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Liikaa vaihtoehtoja, enkä edes vielä tiedä mikä kiinnostaisi.

        Suvun kesämökkihän on juuri se minulle valmiiksi valittu vaihtoehto. Sukulaiset jo kyselivät onko minulla kesälomaa, että pääsen lomalla kesämökille. Sanoin vain että olen kiinni koko kesän.

        Ajattelin että yrittäisin saada hieman pidemmän vapaan johonkin väliin ja lähteä yksinäni johonkin, ihan mihin tahansa. Oleellista ei niinkään ole mihin menen vaan se, että se on minun matkani. Yksinäisen ihmisen henkisten riippuvaisuuksien katkaisemista, alistetusta ihmisestä itsenäiseksi toimijaksi tai jotain sinnepäin. Jo vain olisin yhtä itsenäinen kuin yksinäinen elämäni ei välttämättä olisi hullumpaa. Mutta yksinäinen ja toisista riippuvainen, se on helvetti.

        "Yksinäisen ihmisen henkisten riippuvaisuuksien katkaisemista, alistetusta ihmisestä itsenäiseksi toimijaksi tai jotain sinnepäin."

        Kirjoitin jotain sammankaltaista liittyen yhdessä aloituksessani; jotain että miten tulla tekijäksi, toimijaksi. Sen vastakohtana minulla on vetäytyminen, jähmettyminen, pelko.

        "Yksinäinen ja toisista riippuvainen, se on helvetti."

        Niin on. Pahin paha.


    • alli manninen

      Olen juhannuksena (juhannuspäivänä) töissä: pitää siis nököttää kaupungissa. Koko kesäkuu on leppoisaa töiden puolesta ja ajattelin repäistä ja lukea kesätenttiin. Se liittyy eräiden hyllyllä olleiden opintojen loppuun saattamiseen. Tikkuiseen vieraskielisen tiedetekstin lukemiseen haen voimia juoksemisesta ja musisoimisesta.

    • Mölöautomaatti

      En ajattele koko juhannusta. Jos laittaisin painoa joillekin tuollaisille juhlapäiville niin masentuisin vain lisää/liikaa. Jokainen päivä on ihan yhtä masentava, juhannus ei ole poikkeus suuntaan taikka toiseen.

      Kesällä aion saada pillua, as God is my witness.

    • Kertakäyttönikki

      Jotenkin onnistuin taas uskottelemaan kevättalvella ja alkukeväästä itselleni, että tämä kevät saattaisi sittenkin kulua toisin, ja viivytin suunnitelmien tekoa, jotten sulkisi mitään tilaisuuksia itseltäni. Tiedäthän - jos ajoissa buukkaan itselleni yhden hengen reissun jonnekin, mentän ehkä tilaisuuden yhteiseen aikaan sen tietyn ihmisen kanssa, jonka seurassa silloin oikeasti haluaisin olla, ja sitä rataa.

      Kesäkuu menee joka tapauksessa vielä töissä, mutta jotain tässä täytyy pian kehittää - jos ei muuten, niin todistaakseni itselleni, että saan sentään vielä potkittua itseäni liikkeelle silloin kun niin päätän.

      100 km pyörällä menee loppujen lopuksi aika helposti, jos viisikymppinen kulkee jo kitkatta, kunhan muistaa pitää mieluummin vähän ylivarovaisesti maltin vauhdin kanssa; hapoille ei saa itseään päästää.

      • alea_iacta_essi

        100 km pyörällä -asian kanssa tavoitteeni on että se matka sujuisi ihan mukavasti, siis ei väkisin ja henkihieverissä. On tässä totuttelemista jo ihan pitkiin pyörämatkoihin sinänsä - että mikä kenellekin on "pitkä" matka. Nyt minulle pitkä matka on jotain yli 35 km. Jollekin toiselle se ehkä on yli 20 km, jollekin muulle yli 150 km.

        Haluaa pitää kaikki mahdollisuudet auki ja olla menettämättä mitään ja haluaisi sisällyttää kaikki mahdollisuudet suunnitelmiin... Erittäin tuttua.


      • Paikallinen fani
        alea_iacta_essi kirjoitti:

        100 km pyörällä -asian kanssa tavoitteeni on että se matka sujuisi ihan mukavasti, siis ei väkisin ja henkihieverissä. On tässä totuttelemista jo ihan pitkiin pyörämatkoihin sinänsä - että mikä kenellekin on "pitkä" matka. Nyt minulle pitkä matka on jotain yli 35 km. Jollekin toiselle se ehkä on yli 20 km, jollekin muulle yli 150 km.

        Haluaa pitää kaikki mahdollisuudet auki ja olla menettämättä mitään ja haluaisi sisällyttää kaikki mahdollisuudet suunnitelmiin... Erittäin tuttua.

        Fillaroi tänne Lahteen, niin tarjoan sulle limpparin.


    • Kesäkuun kohokohta tullee olemaan se kun teemme tyttäreni kanssa pienen matkan. - Juhannuksen vietän lasten kanssa ystäväperheen mökillä.

    • Tuohon rekvisiitta asiaan: Jos ei sulla jo ole, niin voin suositella sellaisia klossi?kenkiä. Siis sellaisia jotka napsautetaan polkimiin kiinni. Mä hommasin sellaiset. Tosi hyvät.

    • Kertakäyttönikki

      Joo, ei henkihieveri autuaaksi tee (no, paitsi silloin tällöin), totutteluun sopiikin paremmin ottaa tavoitteeksi vaikka käydä jossakin tietyssä paikassa kiire ja ajankulu unohtaen. Eväät reppuun tai koriin ja kaupungin toisella laidalla olevia rantakallioita katsomaan... Aiempia rajoja kokeileville pidemmille reissuille ylimääräinen kolmannes matka-aikaa siihen nähden, mihin tavallinen tahti asettuu.

      Onko itselläsi nyt sellainen vaihe, jossa se kirottu kaikkien mahdollisuuksien avaruus tuottaa aivan erityistä päänvaivaa - vai tuntuuko enemmänkin siltä, että se on yhtä pysyvää kuin avaruus itse?

    • komeakamu

      Ei ole sen kummempia kesäsuunnitelmia. Ulkoilla aion runsaasti - varsinkin fillarointia, ei mitenkään repivään tahtiin - vaan sellaista retkivauhtia.
      Lisäksi käyn juoksemassa 3 kertaa viikossa noin 10-15 km:n lenkin, lenkkeilyä muutenkin harrastan ympärivuotisesti.

      Juhannus ja kaikki muutkin juhlapäivät ovat jotenkin ahdistavia, silloin tämä yksinäisyys vai korostuu, kun muilla on menoa ja melskettä ja itse on yleensä
      yksin jossakin - useimmiten kotona. Juhannus suunnitelmia ei ole.

    • Tyttönen_82

      Minulla on lähinnä terveydenhuoltoon liittyviä suunnitelmia kesäksi, töiden ja opiskelujen lisäksi. Aion keventää muutaman kilon, ja lopettaa kahvin juonnin. Muutaman lääkkeen kanssakin pitäisi tehdä jotain; aloittaa toinen ja lopettaa toinen, ja odotan jännityksellä miten käy.

      Juhannukseksi ei ole suunnitelmia. Olen ollut töissä 5 viimeisintä juhannusta ja joka vuosi on pyydetty tietyn kaveriporukan mökille (jossa olin ennen työjuhannuksia). Nyt mökkireissua ei järjestetäkään, ja olen vähän niinkuin tyhjän päällä. Ehkä menen täksikin juhannukseksi sitten töihin, jos ei muita suunnitelmia ilmaannu.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      181
      4038
    2. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      375
      1800
    3. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      86
      1777
    4. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      49
      1557
    5. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      48
      1505
    6. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      205
      1245
    7. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      64
      1205
    8. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      151
      1087
    9. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1026
    10. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      949
    Aihe