Olen 11.v poika, joka haluaisi aloittaa kaverinsa kanssa tenniksen. Miten aloittaa itse harjoittelun, sillä emme pääse aloittamaan missään seurassa. Katsomme kyllä tennistä paljon televisiosta ja seuraamme muutenkin paljon urheilua. Kiitos kaikille vastannesista. :)
Tenniksen aloittaminen
1
565
Vastaukset
- dfdfdfdftffd
Ei muuta kuin pelaamaan kentälle:)
Onko teillä joitakin tuttuja, jotka pelaavat tennistä. Jos ne vaikka voisivat opettaa perusasiat, esim. mailaotteen ja lyöntien liikeradat. Tosin ei mitään opettajaakaan välttämättä tarvita. Kirjoitit, että seuraatte paljon tennistä telkusta. Siinä on mielestäni paras opettaja. Kentälle vaan matkimaan.
Tietoa löytyy kirjoista ja netistäkin, mutta ainakin pari pääasiaa on hyvä pitää mielessä.
1. Tennis ei ole pingistä tai sulkapalloa eli saaton tulisi pitkä (-->yläkierre= pallo pysyy helpommin kentässä) ja ranne ei saisi olla lepsu ei kuitenkaan liian jäykkäkään:)
2. Mailaote kättelyote kämmenessä, syötössö ja verkolla vasara. Kannattaa kokeilla mikä sopii itselle parhaiten.
3. Kannattaa alussa pallotella esim. syöttöruudussa hiljaa, mutta kuitenkin oikeantyyppisillä lyönneillä eli saatto mukana. Normaalisti varsinkin poikien tapa on aloittaa heti täysiä lyömällä:D
4. Nauttikaa pelistä! Alussa voi tuntua, että mikään pallo ei pysy kentässä. Tenniksen peluussa ei kukaan ole koskaan täydellinen.
Itsekin olen ns. itseoppinut eli en pelaa missään seurassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1646598
- 541965
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441772- 541152
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3461130Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511085Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l131010Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79930Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384918Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14907