Väitteitä

sinisilmäisyydestä

Miten siniset silmät vaikuttaisi muka ihmisten kiltteydeen? Tämä viestini sai aikaan siitä, kun monissa keskustelupalstoissa on ollut paljon kohuja sinisilmäisyydestä siitä, että ihmiset ovat muka kilttejä. Otan erään viestin lainauksia tässä Suomi24:n keskustelupalstoista;

"Ne oli ystävän luona, ja tytön van hemmat mökillä. Järkytyin, otin asiasta yhteyttä lasten isään ja seuraavaksi otan ja kutsun koolle nämä kaverien vanhemmat meille, koska kaikki ollaan oltu sinisilmäisiä ja rikoslain nojalla en salli alaikäisen viinan käyttöä..."

8

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on sillä

pedollakin siniset, sokeutuneet silmät ;)

• pimeässä....

sokeutuneet, hahhah..... lol

• Sinde vm-82

Ihminen on synnyttyään sinisilmäinen ja viaton. Viaton, pieni vauva makaa sängyssä ja taistelee maailmanpahuutta vastaan. Hän hengittää tasaisesti ja rauhallisesti eikä hänellä näytä olevan huolen häivää. Vauvan silmät ja näkökyky eivät ehkä ole vielä kehittyneet ja hänellä ei ole tietoakaan vanhempiensa kohtalokkaasta uudesta otteesta arkeen. Kuinka vanhemmat niin kaipaavatkaan jo omaa rauhaa ja millainen on heidän kykynsä, sinisilmäisesti, ottaa maailmaa yhdessä vastaan, yhdessä uuden perheen jäsenen kanssa, elämää eteenpäin eläen.
      Vauva ja hänen elämänsä pelottavat heitä vastuullaan, mutta vastuuntuntoisesti vanhemmat huolehtivat lapsen perustarpeista yleensä molemmat läsnäolollaan arjessa muita kunnioittaen. Yhteiskunta on käynyt yhä pienemmäksi ja hutera on unelmien pilvilinna täydellisestä Prinsessa Ruusunen-unelmasta. Lapsen patologia kyky kehittyy vähitellen ja hän saattaa olla kuin Omenin Damien tai satujen paha äitipuoli. Voi, mikä hirvitys!
      Sinisilmäisyys ja maailma vielä pelottavat pientä lasta ja hän pitää ilmavuudesta ja rauhasta.

• lsdlsd-sn-82

Sinisilmäisessä maailmassa on mm. vain yksi isä. Hän on informaatioteknologian Herra, Raamattu, mutta Pyhä Henki voi olla lahjoittanut sulle isäpuolen tai jopa nykyaikana isäpuolia. Mä tulin ajatelleeksi, että monikko on kyllä vain Poika, Jeesus Kristus eikä useita isäpuolia olisi lainkaan olemassa. Oletteko huomanneet kuinka Krishnamurti tavoittelee vasta tätä aihetta? Itseäni hänessä kiinnostaa, lähinnä meditaatiokohdat, muuten teksti ei kauhean ymmärrettävää ole. En ainakaan nyt ole tavoittanut siitä viime aikoina mitään. Ikäänkuin aforismien sirpaleita, elämänohjeita hankalasti löydettävissä.
        Lapsilla voi olla vanhempiensa käsittelyyn useita erilaisia ohjeita. Jotkut perheet elävät niin turvallisesti, ettei vanhempia saa edes käsitellä. Vanhemmilla on turva-status, diplomatia. Perhe on siis eristäytynyt ja lapset voivat kärsiä siitä. He ovat siis ymmärtämättömiä, mutta sopeutuvat varmasti yhteiskuntaan, he jaksavat tutkia, selvittää ja tavoitella. Voiko mitään parempaa enää keksiä? Päivärytmi voi olla kansaa kohtaamaton ja vähän erilainen, muuta eroa ei ole tavanomaiseen ympäristöön. Kaikesta ei huvita keskustella.... Oletko kiinnostunut esimerkiksi Internetin sijaan *jo* diplomeista? Nekin ovat vain yksi yhteiskunnan peruspilareista....

• lsdlsd-sn-82
        lsdlsd-sn-82 kirjoitti:

Sinisilmäisessä maailmassa on mm. vain yksi isä. Hän on informaatioteknologian Herra, Raamattu, mutta Pyhä Henki voi olla lahjoittanut sulle isäpuolen tai jopa nykyaikana isäpuolia. Mä tulin ajatelleeksi, että monikko on kyllä vain Poika, Jeesus Kristus eikä useita isäpuolia olisi lainkaan olemassa. Oletteko huomanneet kuinka Krishnamurti tavoittelee vasta tätä aihetta? Itseäni hänessä kiinnostaa, lähinnä meditaatiokohdat, muuten teksti ei kauhean ymmärrettävää ole. En ainakaan nyt ole tavoittanut siitä viime aikoina mitään. Ikäänkuin aforismien sirpaleita, elämänohjeita hankalasti löydettävissä.
        Lapsilla voi olla vanhempiensa käsittelyyn useita erilaisia ohjeita. Jotkut perheet elävät niin turvallisesti, ettei vanhempia saa edes käsitellä. Vanhemmilla on turva-status, diplomatia. Perhe on siis eristäytynyt ja lapset voivat kärsiä siitä. He ovat siis ymmärtämättömiä, mutta sopeutuvat varmasti yhteiskuntaan, he jaksavat tutkia, selvittää ja tavoitella. Voiko mitään parempaa enää keksiä? Päivärytmi voi olla kansaa kohtaamaton ja vähän erilainen, muuta eroa ei ole tavanomaiseen ympäristöön. Kaikesta ei huvita keskustella.... Oletko kiinnostunut esimerkiksi Internetin sijaan *jo* diplomeista? Nekin ovat vain yksi yhteiskunnan peruspilareista....

Huomaan, että haet tässä taas omaksi onnistumisen elämykseksesi pupua pensaaseen. Etkä siksi ihan vaikuta ammatti-tasoiselta... Tunnetasojen ja tunneskaalan osaamattomuus näkyy hienosti tässä aikaisemman tekstin hiotussa filtterissä. Kuinka monikko-persoonia osaamaton voi toimia tällä alalla? Kun koko homma ei edes kansan takia kiinnosta!

Joo, harrastan äidinkieltä tai olen harrastanut. Äidinkieli ja indentiteetti on myös psykologinen käsite, joka liittyy statukseen ja asemaan. Nykyäänhän voi myös tilata avoimesti psykologin koulutuksen. Se on joskus tarpeellinen, miksi tämä nyt ilmainen olisi?

• Hare hare-sn-82
        lsdlsd-sn-82 kirjoitti:

Huomaan, että haet tässä taas omaksi onnistumisen elämykseksesi pupua pensaaseen. Etkä siksi ihan vaikuta ammatti-tasoiselta... Tunnetasojen ja tunneskaalan osaamattomuus näkyy hienosti tässä aikaisemman tekstin hiotussa filtterissä. Kuinka monikko-persoonia osaamaton voi toimia tällä alalla? Kun koko homma ei edes kansan takia kiinnosta!

Joo, harrastan äidinkieltä tai olen harrastanut. Äidinkieli ja indentiteetti on myös psykologinen käsite, joka liittyy statukseen ja asemaan. Nykyäänhän voi myös tilata avoimesti psykologin koulutuksen. Se on joskus tarpeellinen, miksi tämä nyt ilmainen olisi?

Pupu pensaaseen on mielenkiintoinen termistö, mutta ei sellaisella saa lähestyä. Onhan sitä duurissa ja mollissa. Aivan kuten rotuerotteluakin, jossa voi tällä tavalla vaarallisen tasoisesti, kuten itselläni myös nousta ns kusi päähän. Lainaus: Apulanta Toni Wirtanen

Entä miksi ihminen on rotuerottelun takia väkivaltainen, väkivallaton tai vaarallinen? Mä olen miettinyt jo kauemman aikaa tätä asiaa ja tunnen yhä selvemmin ja selvemmin niin, että Apulannan Toni olisi helluntailainen. (talvi, talvi, talvi, sota, sota, sota) Entä mitä minulle sanoo stoalaisuus filosofisena suuntauksena? Kokemuksena helluntailaisuus, jota moni tässä varmasti ihmettelee on mulle, aivan kauhea kokemus. Se on ihan verrattavissa stoalaisuuteen, jossa haluat tuoda esiin sen loistavuuden arjessa, jopa hoitokeinona. Mulla täydellisyys, entä mitä saan tästä? Kerjätä!!! Hmm....

• lsdlsd-sn-82
        Hare hare-sn-82 kirjoitti:

Pupu pensaaseen on mielenkiintoinen termistö, mutta ei sellaisella saa lähestyä. Onhan sitä duurissa ja mollissa. Aivan kuten rotuerotteluakin, jossa voi tällä tavalla vaarallisen tasoisesti, kuten itselläni myös nousta ns kusi päähän. Lainaus: Apulanta Toni Wirtanen

Entä miksi ihminen on rotuerottelun takia väkivaltainen, väkivallaton tai vaarallinen? Mä olen miettinyt jo kauemman aikaa tätä asiaa ja tunnen yhä selvemmin ja selvemmin niin, että Apulannan Toni olisi helluntailainen. (talvi, talvi, talvi, sota, sota, sota) Entä mitä minulle sanoo stoalaisuus filosofisena suuntauksena? Kokemuksena helluntailaisuus, jota moni tässä varmasti ihmettelee on mulle, aivan kauhea kokemus. Se on ihan verrattavissa stoalaisuuteen, jossa haluat tuoda esiin sen loistavuuden arjessa, jopa hoitokeinona. Mulla täydellisyys, entä mitä saan tästä? Kerjätä!!! Hmm....

Ei ole peittäviä itsensäpaljastelu kääntöpiirejä esimerkiksi oikeudesta. Miksi saisit osoittaa tai kysellä omaa maailmaasi maapallottomana rotuerottelulla? Ohjailu- omistus, tai osoittaminen on tosiaan kyseenalaistava keskustelumenetelmä, jonka tasoa ei tule keneltäkään arvioida. Missä se tuntuu missä? Miltä se tuntuu miltä? No, ei kai siinä...

Isä-perheet ovat näköjään muutenkin patologisesti katsottuna hermoromahduksessa. Entä yritätkö lainailla eri huoltajia tai holhoojia? Sellaistakaan ei saa olla enää... Multako? Mitä sä sitä enää kysyt, oliko pää jo aikaisemmin sekaisin? Äännelty esim. rinnat pilalle. Vähän kuin avioliitto, vai mitä? Psykoterapeuttinen virhe, suotavaa osallistua...

"Trilleri-ele on viittoma kokonaisuudessaan ja kolmiulotteinen koko maailmakin."

• .....
        lsdlsd-sn-82 kirjoitti:

Ei ole peittäviä itsensäpaljastelu kääntöpiirejä esimerkiksi oikeudesta. Miksi saisit osoittaa tai kysellä omaa maailmaasi maapallottomana rotuerottelulla? Ohjailu- omistus, tai osoittaminen on tosiaan kyseenalaistava keskustelumenetelmä, jonka tasoa ei tule keneltäkään arvioida. Missä se tuntuu missä? Miltä se tuntuu miltä? No, ei kai siinä...

Isä-perheet ovat näköjään muutenkin patologisesti katsottuna hermoromahduksessa. Entä yritätkö lainailla eri huoltajia tai holhoojia? Sellaistakaan ei saa olla enää... Multako? Mitä sä sitä enää kysyt, oliko pää jo aikaisemmin sekaisin? Äännelty esim. rinnat pilalle. Vähän kuin avioliitto, vai mitä? Psykoterapeuttinen virhe, suotavaa osallistua...

"Trilleri-ele on viittoma kokonaisuudessaan ja kolmiulotteinen koko maailmakin."

No, ei tosiaan ole hyvä kokonaisuudessaan osallistua yhtään mihinkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5931
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe