Mikä ikäisenä aloit pitää itseäsi miehenä/naisena?

lopulta mies

Minulle nuo sanat ovat aina mieltyneet kuvaamaan jotain täysin itsenäistä, vastuuntuntoista ja asiallista tosiaikuista, joten tunsin olevani ennemminkin kundi, nuorimies, jätkä tms. pitkälti päälle kaksikymppiseksi. Yhä vähän särähtää kun lukee jostain "18-vuotiaasta miehestä" tai naisesta.

4

97

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No en mä oo vieläkään, vaikka nikissä lukee sellasta... Sit vasta kun on naimisiin menossa niin voi kutsua itteään mieheksi eli ei kovin todennäköistä se ole.

    • Taisin olla lähemmäs kolmekymmentä, kun aloin tajuamaan et olen aikuinen. Hehehe..no iän puolesta tosin vaan.

    • Eewuli

      21 vuotiaana muistaakseni.

    • neiti ruiskukka

      Varmaankin 21 -vuotiaana. Mutta itseäni ei haittaa vaikka minua välillä tytöteltäis. Kunhan siihen ei liity mitään aliarvioimista tai vähättelyä. Sanon myös tuonikäisiä ja vanhempia vastakkaisen sukupuolen edustajia miehiksi. Tai nuoriksi miehiksi jos haluan vähän tarkentaa minkä ikäisistä on kyse. Jostain syystä minua ärsyttää kauheasti ilmaisut, miehenalku ja naisenalku, joita jotkut käyttävät n. 18-25 vuotiaista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      375
      1860
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1577
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1270
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1056
    5. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      918
    6. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      712
    7. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      67
      711
    8. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      707
    9. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      101
      678
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      640
    Aihe