Yksityisautoilu = Tyhmää

Minämies

Minä olen kulkenut aina julkisilla. Minulla ei ole edes ajokorttia, enkä edes harkitse sellaista. Miksi? Siksi koska ajamiseen täytyy keskittyä? Miettikää nyt joskus aamulla talvella pakkasella pitäisi ruveta jotain autoa lämmittelemään. Silmät ristissä vedät jossain liikennevaloissa. Pelkkä ajatuskin hirvittää. Julkisilla saman ajan voi käyttää nukkumiseen, kirjan lukemiseen, läppärillä läpräilemiseen ja niin edelleen. Mihinkään ei tarvitse keskittyä. Bussi tulee ja menee ja senkun hyppäät kyytiin. Mä on ainakin laiska, en mä jaksa mitään autoa ajaa. Ainoa miinus on se, että kaupunki ei hirveästi tue julksilla menoa ja näin ollen se on suhteellisen kallista ja laadutonta.

8

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realismus

      Henkilöautossa ei tarvitse haistella mitä omituisempia löyhkäkakofonioita, mitä lähimmäisistä lähtee, ei kuunnella teinien vittuvuodatuksia eikä idioottimaisia kännykkäpuheluja, eikä henkilöautossa tarvitse loikkia pysäkkien räkä- ynnä muiden eritelammikkojen ylitse. Eikä tarvitse miettiä, kuka tai mikä on penkillä viimeksi istunut ja missä kunnossa.... Kallista lystiähän se on mutta laadusta pitää maksaa.

      Mikähän siinä muuten on, että 30miinus sukupolven alaleuka vuotaa?

      Mutta hieno juttu, että aloittaja on tietoinen keskittymiskyvyttömyydestään eikä yritäkään lähteä autolla liikenteeseen, kunpa muutkin älyäisivät saman, tiedän parinkin dementikkoa jotka eivät kortistaan luovu...

    • Mies kanssa

      Mulla on tommonen vaimo.

      Mutta aina sitä tarttee kuskata paikasta toiseen ja hakeen jostain pois. Eli jokaiseen reissuun menee tuplasti bensiiniä ja kilometrejä koska mä ajelen eestaas. Vaimo on tyytyväinen kun pääsee paikasta A paikkaan B ajassa X, mutta multa menee siinä ajellessa aikaa 2X.

      Yksityisautoilua periaatteesta vastustavan vaimon elämäntyylissä siis autolla kuljetaan kumminkin 2 kertaa enemmän kuin "normaalit ihmiset" ja aikaa, henkilötunteina, kuluu 3 kertaa enemmän.

      Naisen logiikkaa?

    • Milla Magia

      Minullakaan ei ole autoa eikä ajokorttia enkä aio hankkiakaan. Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, että oma auto tulisi kalliiksi ja sitä pitäisi jatkuvasti huoltaa ja puunata ja on vakuutusmaksut ja kaikki. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla pärjää hyvin pelkällä joukkoliikenteellä. On minulla kyllä vähän ideologiaakin takana, miksi en ole yksityisautoilun kannattaja. Ensinnäkin se on hyvin saastuttavaa ja toiseksi se tekee ihmisistä laiskoja. Pienetkin matkat ajetaan autolla, vaikka voisi hyvin pyöräillä ja kävellä ja saada liikuntaa. Ainakaan kaupungissa ei yksityisautoilu ole mitenkään välttämätön. Harvaan asutulla maaseudulla on eri asia.

    • Täällä auto on melkoinen välttämättömyys joukkoliikenne on olematon. Viereiseen naapurikaupunkiin ei mene kuin 1 bussi päivässä ja seuraavana päivänä takaisin. Et autosta ei voi luopua, se on pakollinen jos meinaa käydä juuri yhtään missään.

    • Yrittäjänainen

      Täällä on yksi ihminen, jolle oma auto on kaupungissa(kin) aivan välttämätön. Jos lähtisin yrittämään julkisilla kulkuvälineillä työmatkojani pitkin poikin pääkaupunkiseutua, joutuisin lopettamaan firmani heti säästöjeni loputtua, kun kunkin päivän 3-4 asiakkaan sijasta ehtisin vain yhden luokse. Taksilla saattaisin ehtiäkin, mutta 200-500 euroa päivässä taksikyyteihin saisi ainakin kirjanpitäjäni kiljumaan.

    • violet.

      Minäkin vastustin ennen yksityisautoilua henkeen ja vereen. Sitten sain oman auton.

    • Älyn haamu

      Kyllä omalla autolla kaahailu on kivaa. Ajokortti löytyy mutta autoon ei ole varaa.

    • 14

      Toi toimii niin kauan hyvin kun pääsee sinne minne on menossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      375
      1860
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1577
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1270
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1056
    5. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      918
    6. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      712
    7. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      67
      711
    8. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      707
    9. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      101
      678
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      640
    Aihe