Kertokaahan nyt kaikki? Oletteko mielummin helteiden ystäviä vai kylmän talven ystäviä ? Itse pidän viileästä ilmasta enemmän.Mielestäni kesällä sopivin lämpö päivällä on 20 - 25. Siitä ylöspäin niin hiki tulee 5 minuutissa jo kävellessä. Nyt sitten vaan mielipidettä kehiin niin voidaan laskea prosentit.
Säägallup
7
59
Vastaukset
- ihana helle
Olen helteen ystävä ehdottomasti. Kaikki yli 25 asteen käy, mutta 30 astetta ja ylöspäin, niin siitä ihanuus vasta alkaa. Viime kesän 35 asteen ja ylemmät helteet olivat todellista ihanuutta. Kumpa tänäkin kesänä tulisi samanlaiset helteet tai vaikka vieläkin ihanammat helteet.
- Talvimies221
Minulla ehdoton raja on 25 astetta. Sen yli ei tarvi mennä. Minä kärsin helteistä ja parasta aikaa ovat kevät, syksy ja talvi.
Olen vakavissani miettinyt muuttoa Lappiin asumaan kun nämä kesät alkavat olla näin älyttömän kuumia.
Moni ihminen nauttii lämmöstä, mutta minä tule pahoinvoivaksi kovista helteistä. Nytkin olisi pihatöitä ulkona mutta lämpötila on yli 25 astetta niin ei voi mennä ulos. Eilen yritin ja tuli niin paha olo, että ei kun sisälle ilmastoinnin alle makaamaan pariksi tunniksi.
Mitkään juomiset ja syömiset ei auto. On kokeiltu. Pahinta on vielä se että työkseni olen toimistotöissä missä lämpötila nousee tosi korkeaksi.
Toisekseen minua ei sitten talvella palele ja pitkiä kalsareita en käytä kuin kovimmilla pakkasilla, jos olen ulkona.
Suoraan sanottuna vi..uttaa ihmiset jotka hehkuttavat helteiden puiolesta kun itselle ne on helvetillistä kärsimystä. Onneksi Suomen kesä on vain muutaman kuukauden.
Ps: olisippa ikuinen talvi - Porvoolainen!
Kyllä minä pidän maksimissaan 24°C lämpötilasta ja jos joku ottaa herneet tosta nenäänsä niin voi tarjota vaikka omenan.
Työpaikan sisällä oli tänään 29°C ja yritä siinä sitten tehdä töitä. - ei luita riko
sopiva 31- --ylöspäin siitä.
Niin että kun pyöräilee ei tuuli vedä nahkaa kananlihalle... - hell e fan
Helle saa olla. Ei haittaa yhtään, hiki tulee enemmän ja juoda pitää enemmän, ei muuta vaiklutusta. Kesä on Suomessa armottoman lyhyt. Kuka nauttii siitä että silloinkin olisi joku 10-15 astetta? Ja en ole sitten mikään puberteetti vaan viisikymppinen äijänköriläs...
- realisti11
Hellettä tottakai ja talvella talviset kelit 4 vuodenaikaa pitää olla.
Kunnolla kuumaa kesällä on parasta - inhoan Siperiaa
Kylmät talvet ja kuumat kesät kuuluvat mannermaiseen ilmastoon, jollainen löytyy mm. Siperiasta: kesällä hellettä 40 astetta niin että ratakiskot vääntyvät ja talvella pakkasta -40 niin että uudetkin tiet raiskaa routa muutamassa vuodessa.
Kunnon ilmasto löytyy briteistä tai Norjasta; talvella maksimissaan -5 astetta pakkasta ja helteet maksimissaan 25 astetta. Näin sivistyneessä ilmastossa on mukava köllötellä, MUTTA SIPERIALLE KIITOS EI!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928