Niin, kuinka paljon voin saada pois kiljoja ja kuinka monta tuntia se viikossa vaatii - Aikaa 2kk. Olen noin 170cm pitkä nainen ja kiloja kertynyt lähinnä keskivartaloon. Olen aikasemmin juossut ja se nyt vaan jäänyt... Ehkä kaipaan motivaatiota koska reissuun pitäisi lähteä parin kk päästä.
Ja mitä saa syödä?? Huoh..
Kuinka paljon kiloja pois lenkkeilemällä?
18
3146
Vastaukset
- K1
Laihduttaminen on teoriassa hyvin yksinkertaista ja helpppoa -siis teoriassa! Sinun kohdallasi on vaikea laskea mitään, koska emme tiedä peruskulutustasi, eli painoasi ja miten paljon hyötyliikut päivässä (esim mitä työtä teet).
Eli muuta temppua ei ole kuin liikunnan lisääminen ja energian vähentäminen. Liikunnalla en tarkoita ainoastaan hikiliikuntaa vaan esim pitäkestoisia (yli tunnin) kävelylenkkejä, puöräilyä, puutarhatöitä ym. ym. Juoksu ei välttämättä ole paras vaihtoehto, varsinkin jos on ylipainoa eikä jaksa juosta pitkään. Lisäksi se rasittaa ylipainoisena niveliä!
Ei kuitenkaan kannata hötkyillä, eli hiljaa hyvää tulee. Riippuen ruumiisi koostumuksestasi, joku 4-6 kg kahdessa kuukaudessa on realistinen tavoite!- -sama--
jatkan... :) puntarilla en ole käynyt ja olen hoikka, mutta juuri jenkat, vatsa, persus sais saada kyyitä ;D Eli varmaan semmoinen 8kg olen ollut hoikempi esim pari vuotta sitten. tai ainakin tiukempi ;)
Seisomatyötä teen ja käyn kyllä kävelemässä, kotona jumppaan ja kyllä kunto riittää hölkkään ja välillä ruukaa myös kävellä. Sauvat on myös joskus mukana koska toivon käsiin kiinteytystä myös :) - K1
-sama-- kirjoitti:
jatkan... :) puntarilla en ole käynyt ja olen hoikka, mutta juuri jenkat, vatsa, persus sais saada kyyitä ;D Eli varmaan semmoinen 8kg olen ollut hoikempi esim pari vuotta sitten. tai ainakin tiukempi ;)
Seisomatyötä teen ja käyn kyllä kävelemässä, kotona jumppaan ja kyllä kunto riittää hölkkään ja välillä ruukaa myös kävellä. Sauvat on myös joskus mukana koska toivon käsiin kiinteytystä myös :)Jatka pitkäkestoista ja aerobista liikuntaa. Sauvakävelu on oikein hyvä kunhan se tehdään oikein, eli töitä yläkropalle. Sauvakävely oikein tehtynä vahvistaa myös keskivartaloa!
Lisäksi ota mukaan lihaskuntoharjoitteet. Se ei vaadi kuntosalia, vaan sen voi tehdä myös kotona esim. urheiluliikkeistä ostettavalla kuminauhalla. Tee pitkiä ja kiinteyttäviä sarjoja 15-20 toistoilla.
Kahdessa kuukaudessa saa tulosta aikaiseksi, mutta se vaatii kuria ja tsemppia!
- Kasviksiako
Tärkein on kuitenkin se mitä, milloin ja kuinka paljon suuhun laittaa. Turha yrittää pudottaa painoa liikkumalla, jos ruokavalio ei ole ensin kunnossa.
- K1
Kysymyshän kuului "Kuinka paljon kiloja pois lenkkeilemällä?". Ruokavaliolla saa kyllä laihdutettua, mutta se ei korvaa rasvaa lihaksilla.
- Tosi on
K1 kirjoitti:
Kysymyshän kuului "Kuinka paljon kiloja pois lenkkeilemällä?". Ruokavaliolla saa kyllä laihdutettua, mutta se ei korvaa rasvaa lihaksilla.
Niin mutta jos syöt yli kylkien, et laihdu vaikka juokset täältä ikuisuuteen...
- juoksiaaa
K1 kirjoitti:
Eipä juoksussakaan isoja lilhaksia kehity, ainakaan pitkän matkan tasamaajuoksussa. Juoksijat on aikamoisia hippiäisiä...
Itse kärsin miehenä aiemmin hieman harvinaisesta päärynälihavuudesta. Juoksemalla lähti höllyvät takapuolesta pois, mutta vatsaan jäi löysää...
Jotain muuta pitäis vatsalle keksiä... Mutta toi juoksu on ihan hyvä naisellekin niin tulee nätti ja kiinteä peppu ;-) - K1
juoksiaaa kirjoitti:
Eipä juoksussakaan isoja lilhaksia kehity, ainakaan pitkän matkan tasamaajuoksussa. Juoksijat on aikamoisia hippiäisiä...
Itse kärsin miehenä aiemmin hieman harvinaisesta päärynälihavuudesta. Juoksemalla lähti höllyvät takapuolesta pois, mutta vatsaan jäi löysää...
Jotain muuta pitäis vatsalle keksiä... Mutta toi juoksu on ihan hyvä naisellekin niin tulee nätti ja kiinteä peppu ;-)Enkös minä aikaisemmassa viestissäni kehoittanut sauvakävelemään ja tekemään lihaskuntoharjoitteita!? Lukekaa otsikko ja viestiketju niin ei lähde tarinat rönsyilemään.
- oma menetelmäni
Painontiputuksen ihannevauhti on aika monen asiantuntijan mukaan 0.5 kg/viikko. Unohda kaikki pikalaihdutukse jos haluat pysyviä tuloksia.
Tämä vaatii sekä ruokakuria että liikuntaa.
Itse suosittelisin suunnilleen tätä periaatetta (itse tehnyt sitä muutaman kk ja toimii):
-- Määritä peruskulutuksen taso, vaikkapa http://www.sydanliitto.fi/energiantarve1
sohvaperuna-aktiivisuudelle.
-- Kirjaa ylös kaikki syömäsi siten, että syöt päivässä keskimäärin tuon
ylläsaamasi tuloksen verran. http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto voi auttaa tässä.
Kroppa ei tällöin mene säästöliekillle ja paino ei nouse vaikka liikunta välillä jäisi
vähemmällekin. Helppo tehdä ilman nälkää kun syö keveämpiä ruokia ja hieman
pienentää annoskokoja. Kevyt välipala aterioiden välillä -. esim. hedelmä
auttaa.myös.
-- Hanki sykemittari, joka laskee liikkumisen kalorit ja käytä sitä liikunnassa.
Kaliberoi se oikein (paino, sykerajat, VO2Max siten, että juoksu/kävelylenkillä
kulutus on 1kCal/kg/km)
-- Liiku monipuolisesti, ja niitä lajeja, jotka ovat mielekkäitä, eli tulee toistetua ja
ylläpidettyä. Vastemielistä pakkopullaa ei kukaan kauaa jaksa.
Yksi kilo on n. 7000-8000 kCal, joten 0.5 kg tiputus/viikko vaatii tuolla ohjeella noin 3500 kCal liikuntaa. 60 kg naiselle tämä tarkottaisi n. 60 km juoksua, joka
voi olla liikaa jos ei ole hyvää pohjaa. Pari sataa kCal pois ruoasta (muttei enempää!) per päivä (eli siis allae tuon sohvaperunatason) niin helpottaa, tai jos vaikka työ ei olekaan toimistotyötä... - Anjuzki2
Kuinka paljon kiloja pois lenkkeilemällä? Ainaki 8 kiloa vuodessa.
- -
Kesäaikana juoksen, ja kiloja kertyy... Talvella hiihdän, ja saan ne kilot pois.
- ffas_man:86
Jos olet lähellä normaalia painoa niin et saa liikunnalla pois yhtään kiloa. Se vaatii ruokavalion muutoksen. Eli kaikki pitsat, kebabit, einekset yms rasvaiset ja sokereita sisältävät einekset pois. Ruisleipää, broileria, mysliä yms järkeväenergista ruokaa niin laihtuu. Liikunnalla saa suhteellisen helposti kiloja pois kun painoa on paljon, mutta jossakin vaiheessa se vaatii ruokavalion muutoksen.
- rasvanpolttosyke
Liikuntakin auttaa jos rupeaa tekemään pitkiä monen tunnin lenkkejä. Edellytys tietenkin on ettei tankkaa kulutettua läskikerrosta takaisin, ainoastaan lihasten vaatiman määrän palautusruokaa. Lyhkäsemmillä suorituksilla toi rasvanpolttovaikutus on vähän niin ja näin. Kunto kohaa, mutta laihtumista ei oikein tapahdu.
- -
rasvanpolttosyke kirjoitti:
Liikuntakin auttaa jos rupeaa tekemään pitkiä monen tunnin lenkkejä. Edellytys tietenkin on ettei tankkaa kulutettua läskikerrosta takaisin, ainoastaan lihasten vaatiman määrän palautusruokaa. Lyhkäsemmillä suorituksilla toi rasvanpolttovaikutus on vähän niin ja näin. Kunto kohaa, mutta laihtumista ei oikein tapahdu.
Toisaalta pitää olla kunnossa, jotta jaksaa tehdä niitä monen tunnin lenkkejä.
Eli ensin lyhyitä lenkkejä, jotta kunto nousee. Sitten hyväkuntoisena tekemään niitä pitkiä lenkkejä, niin voi syödä melkein mitä tahansa ja miten paljon tahansa. - rasvanpolttosyke
- kirjoitti:
Toisaalta pitää olla kunnossa, jotta jaksaa tehdä niitä monen tunnin lenkkejä.
Eli ensin lyhyitä lenkkejä, jotta kunto nousee. Sitten hyväkuntoisena tekemään niitä pitkiä lenkkejä, niin voi syödä melkein mitä tahansa ja miten paljon tahansa.On helppo liikaa syödä vaikka juoksee pitkiä lenkkejä. Tupla-annos pastaa pari kertaa päivässä niin ei ne läskit mihinkään lähde.
- Juoksukärpänen
Moi! Aloittaja on jo vuodessa varmaan saanut sen 8kg pois, mutta kirjoitan silti :) Itse olen maaliskuussa aloittanut juoksemisen 3-4x viikossa rapakunnosta. Alkuun lenkit oli reilu 4km, jossa muutama kävelypätkä välissä ja alussa ja lopussa. Pikkuhiljaa olen lenkkejä pidentänyt ja kevyempiä viikkoja välissä pitänyt jos jalat kipeytyneet. Nyt menee putkeen 6km hölkäten. Painoa lähtenyt 9kg. Itsellä jostain syystä juokseminen vähentää ruokahalua!? Lenkin jälkeen on puoliväkisin esim. banaani syötävä koska niin kehotetaan tekemään. Juoksun aloittamisella on itselleni ainakin ollut myös psyykkistä vaikutusta, jotenkin ei tee mieli epäterveellisiä ruokia mättää kun haluaa laihtumisen ohella saada juoksua kulkemaan paremmin. Joten itselleni ainakin juoksu sopii mainiosti laihduttamiseen, terveellisen ja vähäkalorisen ruokavalion tueksi.
- krisse,
Ihme väite, ettei juoksu muka laihduttaisi.
Itse olen juossut n. vuoden verran ja syönyt koko ajan samallalailla, silti paino on pudonnut muutamilla kiloilla ja pääasia, että maha on kiinteytynyt, eikä enää niin "löllö" kuin ennen.
Ihmettelen suuresti, jos juoksunharrastajat väittää, ettei juoksu muka laihduta. - mas_SS86
Kyllä se juoksu laihduttaa ja on yksi tehokkaimmista tavoista laihtua, mutta se vaatii sen että viikossa on enemmän juoksupäiviä kuin vapaapäiviä. Mutta väitän edelleen että ruokavalion muutoksella on isompi vaikutus kuin pelkällä juoksulla. Siis okei jos muuttaa ruokavalion terveelliseksi niin ei sillä yksinään laihdu, vaan se vaatii juurikin juoksun kaltaista aerobista liikuntaa kumppanikseen. Samoin jos mättää joka viikko pitsaa alas ja luulee että juoksemalla laihtuu niin väärin meni. Molempien osa-alueiden tulee olla kunnossa jotta saadaan saavutuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537910- 614410
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404033Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233942Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353413Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423340Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383248- 482993
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422771- 492514