Olen laihdutellut hiilareita laskemalla (24kg 8kk). Enään on 2kg ylipainoa jäljellä ja laihtuttaminen alkaa väistyä taka-alalle, mutta jatkan edelleen syömisen tarkkailua.
En ole vältellyt rasvaa, mutta kun välttelee hiilareita, niin sokerit jää pois ja muustakin hiilaripitoisesta luopumalla saa helposti painoa alemmaksi.
Tästä on seurannut se että alimmillaan hiilarit ovat pyörineet jossan 30g paikkeilla ja ylimmillään jossain 80g.
Olen alkanut treenaamaan puolimaratonille. Nyt olen huomannut että juoksu sujuu hyvin kun syö rasvaa noin 200g ja jos määrät pyörii 80g paikkeilla niin juoksu on paljon, siis todella paljon raskaampaa. Tulee niin tukkoinen olo.
Kympin lenkkki kyllä onnistuu matalillakin rasvoilla, mutta jos tunne olisi juostessa samanlainen aina, niin harrastus olisi pakko jättää, niin vaikeaa se on. Mutta hieman korkeammilla rasvoilla juoksu on kivaa.
Oletteko huomanneet itsestänne vastaavaa?
Jaksatteko liikkua Puska-ruokavaliolla ?!?
17
122
Vastaukset
- juri kahani
Heh, huomaa ettei Mattila ole juossut koskaan ;)
- kokeile vaikka
Minä juoksen vhh:lla ja voin hyvin. Hiilareista tulee ruoansulatusvaivoja ja pönötystä. Ei silloin ole kiva juosta
- yks toinen vaan
kokeile vaikka kirjoitti:
Minä juoksen vhh:lla ja voin hyvin. Hiilareista tulee ruoansulatusvaivoja ja pönötystä. Ei silloin ole kiva juosta
En minä ainakaan kesken lenkijn halua mitään Actimelia ottaa kun ruoansulatusongelmat yllättää.
- puhkuu puh
voi kun nämä tällaiset provotekstit on sitten säälittäviä. Lähteän täältä kaukopuhalluksen, sehän ain ahelpottaa, kun ahdistaa. Äitikin aina puhalsi, kun tuli pipi ja paha oli.
- treenataan rasvoilla
Taas tuli tehtyä puolentoista tunnin lenkki eikä siihen mitään sokeria tarvittu. rasvan voimalla mentiin eikä sippaamisesta tietoakaan niinkuin näillä hiilaritreenareilla, jos eivät saa sokeria niin matka tyssää siihen.
- VHH-hippi
Jos täällä nyt oikeasti joku sattuu urheilemaan rasvoilla, niin olisi pieni kysymys.
Tankkaatteko jotenkin rasvaa ennen urheilusuoritusta? Vai syöttekö vain edellisenä päivänä enemmän rasvaa, vai miten se menee?
Itellä on vielä vähän hankaluuksia säätää tota rasvaa niin, että treenit kulkisi rasvoilla. Protskut taitaa olla liian korkealla, jolloin keho alkaa proteiinista muodostamaan hiilareita, niitä laskin tänään melko rankasti ja lisäsin vastaavasti rasvan määrää. Hiilarit pyörii tuossa 20-30 välissä/pv.
Tai sit keho on vasta oppinut käyttämään rasvoja treeneissä, koska pari viimeistä treeniä on mennyt vähän paremmin, tosin niihin olen ottanut 100mg kofeiinia, jota ei normaalisti mulla tule kun kahvia en juo.
Mutta jos jollain on vinkkiä antaa, miten sitä rasvaa kannattas, niin olisin kovin kiitollinen...- tarpeen mukaan
Hyvinkin vähillä hiilareilla hölkkääminen sujuu kyllä niin kauan kuin tehot on about 75 % maksimisykkeistä (eli mulla tonne sykkeisiin 140 asti). Rasvaa ei tarvitse tankata, sitä on jokaisella kehossa tarpeeksi.
Kun haluan juosta reippaammin eli esim 10-15 km sykkeillä 145-165, niin niinä päivinä reippaammin hiilareita ennen lenkkiä ja sen jälkeen (yht. noin 200 g). - rasvatreenari
Ei rasvaa tarvitse tankata ennen urheilusuoritusta.Kun syö normaalit ateriat vähähiilihydraattisesti niin urheilun vaatimat rasvat tulee kyllä aterioiden mukana ja niitä riittää käytettäväksi jos elimistö on tottunut polttamaan rasvaa tehokkaasti. Alussa voi tuntua vaikealta niinkuin sanot mutta se on tottumiskysymys ja kun jatkaa harjoittelua ilman hiilihydraattilisiä niin päivä päivältä se onnistuu paremmin ja paremmin
- näin se vaan on
tarpeen mukaan kirjoitti:
Hyvinkin vähillä hiilareilla hölkkääminen sujuu kyllä niin kauan kuin tehot on about 75 % maksimisykkeistä (eli mulla tonne sykkeisiin 140 asti). Rasvaa ei tarvitse tankata, sitä on jokaisella kehossa tarpeeksi.
Kun haluan juosta reippaammin eli esim 10-15 km sykkeillä 145-165, niin niinä päivinä reippaammin hiilareita ennen lenkkiä ja sen jälkeen (yht. noin 200 g).Eiköhän se ole tärkeintä että liikkuu eikä kannata ryhtyä hifistelemään joillain sykemittareilla ja etsiä sitä kautta perusteita itselleen syödä reippaasti hiilareita. Itsensä pettämistä. Ylös, ulos ja lenkille ja hiilarit hiiteen.
- VHH-hippi
rasvatreenari kirjoitti:
Ei rasvaa tarvitse tankata ennen urheilusuoritusta.Kun syö normaalit ateriat vähähiilihydraattisesti niin urheilun vaatimat rasvat tulee kyllä aterioiden mukana ja niitä riittää käytettäväksi jos elimistö on tottunut polttamaan rasvaa tehokkaasti. Alussa voi tuntua vaikealta niinkuin sanot mutta se on tottumiskysymys ja kun jatkaa harjoittelua ilman hiilihydraattilisiä niin päivä päivältä se onnistuu paremmin ja paremmin
Ok, kiitos vastauksesta. Tosiaan treenit ovat alkaneet kulkemaan paremmin ja paremmin joka kerralla. Maksimivoima on jostain syystä edelleen heikko, mutta vastaavasti kestävyys on lisääntynyt ja sarjat jaksaa tehdä aijempaa lyhyemmillä palautuksilla. Treeniä onkin muutettu enemmän pumppipainotteiseksi korkealla intensiteetillä ja lyhyillä palautuksilla. Niin, urheilumuotona siis kuntosali.
- VHH-hippi
näin se vaan on kirjoitti:
Eiköhän se ole tärkeintä että liikkuu eikä kannata ryhtyä hifistelemään joillain sykemittareilla ja etsiä sitä kautta perusteita itselleen syödä reippaasti hiilareita. Itsensä pettämistä. Ylös, ulos ja lenkille ja hiilarit hiiteen.
No ei ne mittarit välttämättä mitään hifistelyjä ole enemmän kuntoilevalle. Itselle ainakin hyödyllinen väline sarjapalautuksien määrittelyssä ja aerobisen seurannassa. Tietysti normaalille sunnuntaikuntoilijalle ne on melko turhia härpäkkeitä. Mutta tuskin kukaan sunnuntaikuntoilija juokseekaan 10-15 kilometriä sykealueella 145-165. Ja jos jollekin tuntuu hyvältä juosta 200 g/pv hiilareilla, niin miksipä ei silloin tekisi niin.
- en jaksa en
En minä ainakaan jaksa liikkua hiilariaterioilla. Kyllä rasvaa täytyy saada jos liikkua meinaa.
- nainen vm88
Itse jaksan liikkua hiilarittomasti hyvin. Mun kohdalla oli lähinnä sopeutumiskysymys. Eka viikko oli aikamoista irvistystä juoksun suhteen, mutta nyt VHH takana kolme kk ja juoksu sujuu paremmin kuin ennen VHH :)
- joku vaan
Itselläsama juttu paitsi liikuntamuoto ei ole juoksu. Tuommoisella 100 g hiilihydraattia per päivä liikkuu selvästi paremmin kuin 300 g hiilihydraattia per päivä. Tuota matalammista hiilihydraattimääristä ei ole kokemusta.
- menkää miten haluutt
joku vaan kirjoitti:
Itselläsama juttu paitsi liikuntamuoto ei ole juoksu. Tuommoisella 100 g hiilihydraattia per päivä liikkuu selvästi paremmin kuin 300 g hiilihydraattia per päivä. Tuota matalammista hiilihydraattimääristä ei ole kokemusta.
40E% hiilareita on suunnilleen minimi jos aikoo saada itsestään suorituskykyä urheilussa.
Omaksi iloiksi lenkkeillessä voi liikkua vaikka täysin ilman hiilareita kun vauhdilla ei ole mitään merkitystä. - VHH-liikkuja
joku vaan kirjoitti:
Kyllä sitä liikuntaa voi harrastaa vaikka hiilarit olisivat alle 100 gramman.
- kuspäämulkero
En ole, mutta oletko sinä huommannut että olet kusipää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854640Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1773646Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.672083Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301152
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1471084- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30904