"Sillä me olemme Hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." Ef.2:10 KR33/38
Ylläoleva jae on "Päivän Sana 16. kesäkuuta 2011".
Mitä ajatuksia ja näkemyksiä Päivän Sana herättää sinussa?
Mitä voisi merkitä olla Jumalan teko, luotu Kristuksessa?
Toivottavaa olisi, että joku rehti helluntailainenkin rohkenisi ottaa kantaa Päivän Sanaan - vai löytyykö sellaista rohkeutta enää?
Olen toiveikas, jospa joku rohkaistuisi laittamaan kommentin.
Pilkkakirveitäkin saa heiluttaa, jos näkee sen 'viisaimmaksi',
mutta rakentavat kommentit ovat tottakai tervetulleempia.
ME olemme Hänen tekonsa!
61
110
Vastaukset
- greeeeen
Tuota sopii pohtia. Samalla sopii myös muistaa, että Paavali osoitti sanansa tietylle joukolle ihmisiä, niille jotka JO EDELTÄ olivat panneet toivonsa Kristukseen - ympärileikkaamaton -nimen saaneille, ennen lihansa puolesta pakanoille.
12 että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
(Ef. 1:12)
11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi-
12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
(Ef. 2:11-12)
_______
Niin, Raamatussahan on myös näitä kohtia, joiden sanoma osoitetaan TIETYLLE ihmisjoukolle (liittyy mm. heidän historiaansa). - greeeeen
Miksi ihmeessä muuten sanot: "Pilkkakirveitäkin saa heiluttaa ----"? Eikä saa, nämä KESKUSTELUpalstat ovat keskustelua, eivät kenenkään pilkkaamista varten!
Jeesus Kristuskin on Isän Jumalan teko ja on saanut Isältä nimensä:
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja - K r i s t u k s e k s i - t e h n y t, - tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Isällä Jumalalla ei ole muuta Jumalaa eikä isää kuin hän itse, mutta Jeesuksella Kristuksella on Jumala ja Isä, jolta poika sai nimensä:
Efesolaiskirje 3
14 "Sen tähden minä notkistan polveni Isän edessä,
15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,"- Eksytys on suuri !
Ethän sä tunne ylösnoussutta Jeesusta ollenkaan. Et rukoile, palvo, kumarra ja ylistä häntä.
"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne." Room.12:1
Paavali kohdistaa yllä olevat sanat niille, jotka ovat oppineet ymmärtämään olevansa "Hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten", Ef.2:10.
Sellaiset ihmiset ovat "Hänen tekoinaan" valmiit toteuttamaan Jumalan tahdon elämässään niin pitkälle, että antavat itsensä Jumalalle otolliseksi uhriksi.
Paavali vetoaa veljiin: SE (itsensä uhriksi antaminen Jumalalle) on heidän tärkein palveluksensa uskovina, se on heidän viisain 'tekonsa', se on heidän "järjellinen jumalanpalveluksensa".
Kuinka pitkälle sinä olet valmis palvelemaan Jumalaa? Oletko valmis uhraamaan itsesi, antamaan oman ruumiisi, Jumalalle otolliseksi uhriksi?- Å
Siinäpä se onkin kynnyskysymys. Tuleeko totella ennemmin ihmisiä kuin Jumalaa. Se vaatii rohkeutta, pilkkaakin, hänen nimensä tähden.
Å kirjoitti:
Siinäpä se onkin kynnyskysymys. Tuleeko totella ennemmin ihmisiä kuin Jumalaa. Se vaatii rohkeutta, pilkkaakin, hänen nimensä tähden.
"Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä." Apt.5:29
Ei kahta puhetta; asia tehdään selväksi Jumalan sanassa.
"'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne." Joh.15:20.
Jeesus ei lupaa seuraajilleen ruusutarhaa maailmassa.- greeeeen
Semper, sanoit minulle edellisessä keskustelusamme, että 'hyvät tekoni' ovat pelkkää saastaa Jumalan edessä (huom. en kylläkään ollut sanonut mitään omista teoistani) ja selvästikin koetat nyt todistella sitä, että hyvät teot ovat Jumalan, eivätkä ihmisen tekoja.
Todellisuudessa ihmisen (siis ihmisen itsensä) on tehtävä Jumalan tahdon mukaisia TEKOJA. Ei Jumala valmistanut kunkin ihmisen tekoja etukäteen ja laita sitten ihmistä vain tekemään niitä, vaan kyse on ihmisen omista valinnoista (tekeekö Sanan mukaan vai eikö tee). TekoJEMME mukaan saamme myöskin palkkamme!
46 "Miksi te sanotte minulle: 'Herra, Herra', mutta ette tee mitä minä sanon?
47 Minä kerron teille, millainen on se, joka tulee minun luokseni, kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan.
48 Hän on kuin mies, joka taloa rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle. Kun sitten vedet tulvivat ja syöksyivät taloa vasten, ne eivät saaneet sitä horjumaan, koska se oli hyvin rakennettu.
49 Se taas, joka kuulee mutta ei tee, on kuin mies, joka rakensi talon maan pinnalle, ilman perustusta. Kun tulvavedet syöksyivät taloa vasten, se sortui heti maan tasalle."
(Luuk. 6:46-49)
_______
12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.
(Ilm. 22:12)
Siis tekoJENSA (kunkin ihmisen tekojen) mukaan.
_______
10 Eihän Jumala ole epäoikeudenmukainen, ei hän unohda teidän tekojanne eikä rakkauttanne, jota olette osoittaneet hänen nimeään kohtaan, kun olette palvelleet hänen pyhiään ja yhä palvelette heitä.
(Hepr. 6:10)
Siis tekoJANNE (ihmisten tekoja)!
(Jaak. 1:22)
- body
" me olemme hänen tekonsa.."
mutta olemme melkoisen raakileita, toivottavasti muissa maailmoissa on sivistyneempää tekoa.
Mitä tekemistä paavalilaisella viisastelulla on arkielämän kanssa, ei mitään ja siksi ne joutaisi joutaisi tutkijoitten kammareihin.
Uskonto ei saisi hallita tavallista elämää, sillä se ei toimi täällä ajassa.
Ihmiselle on annettu ymmärrys / järki aikaa varten ja sitä pitää käyttää, ei uskomuksia. Jumalan tekoja ovat kaikki luomakunnan luodut, Jeesus mukaan lukien.
"Sillä HÄNESSÄ (Jeesuksessa) luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen," Kol.1:16
"Kaikki on saanut syntynsä Hänen (Sanan=Jeesuksen) kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt MITÄÄN, mikä syntynyt on." Joh.1:3
"Sillä HÄNESSÄ (Jeesuksessa) luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu Hänen kauttansa ja Häneen," Kol.1:16
"Kaikki on saanut syntynsä Hänen (Sanan=Jeesuksen) kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt MITÄÄN, mikä syntynyt on." Joh.1:3
Pahasti erehdyt, lappix. Jeesus-pilkkasi tuottaa vahingon sielullesi.Semper.Fidelis, Jeesus Kristus on - l u o m a k u n n a n - a l k u -, [Ilm.3:14] Eikö alku ole luomakuntaa?
ekivaari kirjoitti:
Semper.Fidelis, Jeesus Kristus on - l u o m a k u n n a n - a l k u -, [Ilm.3:14] Eikö alku ole luomakuntaa?
Ekivaari on kuullut alkuräjähdyksestä, ns. 'big bang' ideasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkuräjähdys
Oletko sitä mieltä, että tuo 'Big Bang' on osa luomakuntaa?
Oletko joskus törmännyt tuohon big bang -alkuräjähdykseen?
Tuskinpa olet. Jeesus on luomakuntamme todellinen ALKU.
HÄNET Isä lähetti orjan muodossa luoksemme todistamaan
Jumalan rakkaudesta ja tuomaan sovituksen synneistämme.
En erehdy ollenkaan, koska uskon Raamattuun. Jumala loi Jeesuksen luomakunnan ESIKOISEKSI, siis ensimmäinen Jumalan teko luomakunnan luomiseksi.
Kol.1.
14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, ESIKOINEN ENNEN KAIKKEA LUOMAKUNTAA.
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu HÄNEN KAUTTANSA ja häneen,
Ilm. 3:14
Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan LUOMAKUNNAN ALKU:
Luomakunta alkoi siis Pojan luomisesta, ennen muuta luomakuntaa. Ette te sitä voi millään kumota, se vaan on niin.
Sananl. 8:22
Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.Haluatko harkitusti polkea jalkoihisi Sanan totuuden, että "HÄNESSÄ (Jeesuksessa) luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on"?
Sinun antamasi Raamatun paikat todistavat kirjaimellisesti juuri sen saman, mitä edellä kirjoitin.- Jisreel
"Sananl. 8:22
Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."
Tämä nyt on niin selvä käännösvirhe joka on korjattu monessa paikassa myöhemmin, eikä se ole monessakaan käännöksessä.
Selitys suoraan Jumalan Kansan Raamatusta. En siis laita nyt mitään itseltäni.
KR: loi minut. Hebr. QaaNaaNiJ (QaaNaaH). engl. possesed me, saksal. hat mich gehabt = olen ollut omana. Ks 1Moos.14:19. Tämä on messiaaninen profetia, joka liittyy sanoihin Joh.1:1-3, 10 ja Kol.1:15-17
Voisin kirjoittaa tästä enemmänkin sinulle, mutta riittäkööön tuoo asiantuntijoiden teksti jota ehkä uskot paremmin kuin minua.
Se on todellakin paha käännösmoka joka tunnustetaan yleisesti maailmalla Raamatuntuntijoiden keskuudessa.. - että sillee
Jisreel kirjoitti:
"Sananl. 8:22
Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."
Tämä nyt on niin selvä käännösvirhe joka on korjattu monessa paikassa myöhemmin, eikä se ole monessakaan käännöksessä.
Selitys suoraan Jumalan Kansan Raamatusta. En siis laita nyt mitään itseltäni.
KR: loi minut. Hebr. QaaNaaNiJ (QaaNaaH). engl. possesed me, saksal. hat mich gehabt = olen ollut omana. Ks 1Moos.14:19. Tämä on messiaaninen profetia, joka liittyy sanoihin Joh.1:1-3, 10 ja Kol.1:15-17
Voisin kirjoittaa tästä enemmänkin sinulle, mutta riittäkööön tuoo asiantuntijoiden teksti jota ehkä uskot paremmin kuin minua.
Se on todellakin paha käännösmoka joka tunnustetaan yleisesti maailmalla Raamatuntuntijoiden keskuudessa..Se on tuo pakana joka väittää ettei Jeesus ole mikään joten ei olisi kantsinu vastata sille
SF. Onko Jeesus luomakunnan esikoinen vai ei? Jeesuksen KAUTTA saarnattiin Jumalan sana, ja Jeesuksen kautta luotiin luomakunta. Isä määräsi ja Poika hääräsi. Isän vallalla on Poika toiminut siitä lähtien kun Isä Jumala Hänet loi.
Se valta palautuu lopulta takaisin Isälle, kun Poika alistetaan Jumalan alaisuuteen.
Näin on, mutta eihän uskonnot ja uskonnollisuuteen uskovat usko sitä.- lappix on oikea
jehovalainen vai tuliko vahingossa "Jumala Hänet loi"?
appix: "Poika toiminut siitä lähtien kun Isä Jumala Hänet loi. Niin, kuten esille ottamissasi jakeissa nimenomaan sanotaan, Jeesus on luomakunnan Alku, Hän on ENNEN KAIKKEA luomakuntaa. Sillä HÄNESSÄ luotiin KAIKKI.
Sorry isot kirjaimet, mutta halusin korostaa avainsanoja.
Jeesus ei ole, Hän EI OLE, luotu luotujen joukossa.
Sananl. 8:22 kohdassa "luoda" verbi on käännösvirhe. Siinä oleva heprean sana tulisi ko. yhteydessä kääntää sanalla "omistaa".
Jumalan sana ei ole ristiriidassa itsensä kanssa, ei koskaan.
Muuten, muistan sinut lappix ent. hirvaksena, joka edusti aikanaan huomattavasti tunnustuksellisempaa ja selvästi raamatullisempaa kristillisyyttä. En ryhdy sinua arvioimaan muuten - ei kuulu minun 'rooteliini' - mutta sitä en voi olla sanomatta, että olet jollain tavalla etääntynyt kauaksi siitä uskosta, jota edustit aikaisemmin.
Toivotan sinulle Jumalan runsasta siunausta, mutta samalla varoitan niistä seurauksista, joita avoimesti kylvetyllä epäuskolla on. Sisimmässä kytevä epäusko ei ole hyvä asia sekään, päinvastoin, mutta avoin epäuskon levittäminen ja saarnaaminen - se on karmea missio...lappix on oikea kirjoitti:
jehovalainen vai tuliko vahingossa "Jumala Hänet loi"?
appix: "Poika toiminut siitä lähtien kun Isä Jumala Hänet loi.Kyllä Jumala on luonut Pojan luomakunnan esikoiseksi, sen todistaa Raamattu.
Uskonnollisille se on kuitenkin uskomaton asia.Semper.Fidelis kirjoitti:
Niin, kuten esille ottamissasi jakeissa nimenomaan sanotaan, Jeesus on luomakunnan Alku, Hän on ENNEN KAIKKEA luomakuntaa. Sillä HÄNESSÄ luotiin KAIKKI.
Sananl. 8:22 kohdassa "luoda" verbi on käännösvirhe. Siinä oleva heprean sana tulisi ko. yhteydessä kääntää sanalla "omistaa".
Muuten, muistan sinut lappix ent. hirvaksena, joka edusti aikanaan huomattavasti tunnustuksellisempaa ja selvästi raamatullisempaa kristillisyyttä. En ryhdy sinua arvioimaan muuten - ei kuulu minun 'rooteliini' - mutta sitä en voi olla sanomatta, että olet jollain tavalla etääntynyt kauaksi siitä uskosta, jota edustit aikaisemmin.
Toivotan sinulle Jumalan runsasta siunausta, mutta samalla varoitan niistä seurauksista, joita avoimesti kylvetyllä epäuskolla on. Sisimmässä kytevä epäusko ei ole hyvä asia sekään, päinvastoin, mutta avoin epäuskon levittäminen ja saarnaaminen - se on karmea missio...Minä uskon että Jeesus on luomakunnan esikoinen, luotu ennen muuta luomakuntaa. Mitä yleensä ymmärrät esikoisella? Jos aviopari saa esikoisen, se on alku perheen lapsikatraalle. Jumala loi Jeesuksen luomakunnan esikoiseksi, ja siksi Hän on luomakunnan ALKU.
Uskokaa tai älkää, niin se vaan on.- greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Niin, kuten esille ottamissasi jakeissa nimenomaan sanotaan, Jeesus on luomakunnan Alku, Hän on ENNEN KAIKKEA luomakuntaa. Sillä HÄNESSÄ luotiin KAIKKI.
Toivotan sinulle Jumalan runsasta siunausta, mutta samalla varoitan niistä seurauksista, joita avoimesti kylvetyllä epäuskolla on. Sisimmässä kytevä epäusko ei ole hyvä asia sekään, päinvastoin, mutta avoin epäuskon levittäminen ja saarnaaminen - se on karmea missio...>>En ryhdy sinua arvioimaan muuten - ei kuulu minun 'rooteliini' - mutta sitä en voi olla sanomatta, että olet jollain tavalla etääntynyt kauaksi siitä uskosta, jota edustit aikaisemmin.
- tode*
ennenkaikkea Paavali tarkoittaa ilmaisulla "Hänen tekonsa" niitä, joista apostoli Pietari kirjoittaa näin:
1. Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,Totta, vaikka olemme kaikki ihmisiä Jumalan luomistyön kautta, emme silti ole "Hänen tekonsa", ellemme ole Kristuksessa.
Sellainen ihminen, joka on ulkopuolella Kristuksen ja joka toteuttaa omaa lihallista tahtoaan, EI ole Hänen tekonsa. Sellainen ihminen toteuttaa OMIA tekojaan. Ne teot eivät ole Jumalasta, vaan ihmisen omasta turmeltuneesta luonnosta ja lihasta lähteviä kuolleita tekoja.Semper.Fidelis kirjoitti:
Totta, vaikka olemme kaikki ihmisiä Jumalan luomistyön kautta, emme silti ole "Hänen tekonsa", ellemme ole Kristuksessa.
Sellainen ihminen, joka on ulkopuolella Kristuksen ja joka toteuttaa omaa lihallista tahtoaan, EI ole Hänen tekonsa. Sellainen ihminen toteuttaa OMIA tekojaan. Ne teot eivät ole Jumalasta, vaan ihmisen omasta turmeltuneesta luonnosta ja lihasta lähteviä kuolleita tekoja.Semper.
Lihallisesta tahdon toteuttamisesta, ehkä hiukan asian ohi.
Eli, mitä liha ja veri ilmoittaa tai on ilmoittamatta:
Mat 16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
Mat 16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
Olihan tässäkin liha mainittu, mutta ei ehkä ihan ”tavallinen” liha.
Mitäs sanot Semper tästä lihasta?Jonah kirjoitti:
Semper.
Lihallisesta tahdon toteuttamisesta, ehkä hiukan asian ohi.
Eli, mitä liha ja veri ilmoittaa tai on ilmoittamatta:
Mat 16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
Mat 16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
Olihan tässäkin liha mainittu, mutta ei ehkä ihan ”tavallinen” liha.
Mitäs sanot Semper tästä lihasta?Jeesuksen vastaus Pietarille: "sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa" tarkoittaa, että Jeesuksen asema Jumalan Poikana ja Isän kanssa Yhtä olevana Jumalana EI tule koskaan ilmoitetuksi maallisen viisauden tai inhimillisen tiedon kautta.
Jeesuksen Jumaluus tulee ilmoitetuksi totuudeksi vain Jumalan Hengen kautta, Isän itsensä ilmoittamana. Se ilmoitus ei koskaan tule eläväksi niille, jotka laskelmoivat taivaalliseen regimenttiin kuuluvia asioita oman avuttoman ymmärryksensä varassa.
'Liha' ei tuossa Sanan paikassa ollut niinkään viittaus ihmisen turmeltuneeseen luontoon, vaan mielestäni pikemmin siihen rajallisuuteen (suorastaan mitättömyyteen), joka maallisella 'todellisuudella' on verrattuna taivaallisiin Jumalan ilmoituksiin.
1.Korinttolaiskirje:
2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."
SF kirjoitti:
***Jeesuksen vastaus Pietarille: "sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa" tarkoittaa, että Jeesuksen asema Jumalan Poikana ja Isän kanssa Yhtä olevana Jumalana ***
Älä sinä SF yhdistele ja tee samanarvoisia jumalia, niin tekivät egyptiläiset, mesopotamialaiset ja sumerilaiset kolminaisuusfilosofit aikanaan.Sitä en halua tehdä, enpä todella. Pysyn erossa egyptin jumalista.
Mutta Jeesusta, Jumalan Poikaa, en filosofien ja viisastelijoiden tavoin alenna jumalien halpaan joukkoon. Älä sinäkään sitä tee.Semper.Fidelis kirjoitti:
Sitä en halua tehdä, enpä todella. Pysyn erossa egyptin jumalista.
Mutta Jeesusta, Jumalan Poikaa, en filosofien ja viisastelijoiden tavoin alenna jumalien halpaan joukkoon. Älä sinäkään sitä tee.Sf. Eihän tässä kukaan alenna Jeesusta mihinkään. Nuo mainitsemani kansat yhdistelivät omia epäjumaliaan kolminaisuudeksi, ja niin tekevät myös tietyt uskonnolliset liikkeet ja kirkot.
Liekö Isän, Pojan ja Pyhän Hengen yhdistelyn taustalla israelilaisten mukana kulkeutuneet pakanalliset opit Egyptin ja Babylonin ajoilta.
Niin tosiasia on että monet paikat kertoo meille Raamatussa että me tulisimme olla hyviä Kristittyjä !! Se joka vaeltaa synnintiellä ei tee hyviä töitä vaan synnintöitä...
Paavali tarkoittaa "Hänen teoillaan" (Ef.2:10) niitä uudestisyntyneitä ihmisiä, joihin on luotu uusi ihminen, uusi luomus. Uuden ihmisen meissä tulee kasvaa. Sen tulee vahvistua, niin että vanha ihminen joutuu kuolemaan ja uusi saa yhä enemmän hallita meidän elämäämme.
Efesolaiskirje:
4:22 että teidän tulee PANNA POIS vanha ihmisenne, jonka mukaan
te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
4:24 ja PUKEA PÄÄLLENNE uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on
luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen."
Vasta kun uusi ihminen pääsee toden teolla hallitsemaan elämäämme Jumalan tahdon mukaan "totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen", silloin saamme huomata, että olemme Hänen tekonsa "luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten".
Vanhan itsekkään ihmisen ja sen lihallisen tahdon on tultava kokonaan riisutuksi ja ristille naulatuksi, jotta uusi ihminen pääsee toteuttamaan Jumalan tahtoa. Vanhan ihmisen tahdon täydellinen poispaneminen ei tapahdu käden käänteessä. Siihen tarvitaan tarvitaan ainakin kolmea asiaa:
- Jumalan armoa
- uskon kuuliaisuutta
- aikaa.En Usko siihen prosessiin joka on niin tavallinen tässä perrinnäisoppissa joka on niin yleinen ja jossa ihminen on vuostolkulla saanut oppinsa seurakuntapenkillä,, eikä myöskään pikku hilja linja että asiat tulee kuntoon vaan Jumalan joka voi tehdä meidän puolesta ja meissä niin paljon enemmän. Hän joka on sanonut että voi tehdä mitä ikinä Hän Tahtoo. Synti lähtee heti kun sallimme että Jumala puuttuu siihen ja uskotaan siihen. Joskus se alku tulee tietysti olla raivokas taistelu Kristuxen verelle asti jonka osittain opettelet.
savonarola kirjoitti:
En Usko siihen prosessiin joka on niin tavallinen tässä perrinnäisoppissa joka on niin yleinen ja jossa ihminen on vuostolkulla saanut oppinsa seurakuntapenkillä,, eikä myöskään pikku hilja linja että asiat tulee kuntoon vaan Jumalan joka voi tehdä meidän puolesta ja meissä niin paljon enemmän. Hän joka on sanonut että voi tehdä mitä ikinä Hän Tahtoo. Synti lähtee heti kun sallimme että Jumala puuttuu siihen ja uskotaan siihen. Joskus se alku tulee tietysti olla raivokas taistelu Kristuxen verelle asti jonka osittain opettelet.
Olet Savonarola oikeassa siltä osin, että tahallisen ja tietoisen synnin harkittu tekeminen voidaan kerta kaikkiaan lopettaa siihen paikkaan.
Mikään ei meitä pakota noudattamaan lihan tahtoa paitsi epäusko ja tottelemattomuus. Ja nehän ovat nimenomaan poispantavia asioita.
Karu tosiasia on, että jokainen tekee väärin, vieläpä joskus tahallaan, kuten Jaakob kirjoittaa: "monessa kohden me KAIKKI hairahdumme".
Se on toki päivänselvää, että uskova EI voi ELÄÄ tietoisessa synnissä.
Hairahduksista on viipymättä noustava ylös ja tehtävä sydämessään se vakaa päätös, että tuohon monttuun en enää koskaan halua langeta.
"Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa." Psalmi 103:8.
Vielä edellistä tärkeämpää on ymmärtää ja uskoa se, mitä Johannes SANOO meissä asuvasta TIEDOSTAMATTOMASTA synnistä:
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." 1.Joh.1:8
Meidän lihassamme EI ASU MITÄÄN HYVÄÄ, todistaa myös Paavali.
Lihassa asuva Jumalan vastainen aines saadaan esiin ja nujerrettua VAIN Jumalan armon kasvatuksessa, uskon kuuliaisuuden kautta:
"Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja KASVATTAA meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa", Tiit.2:11-12.
Kysymys EI OLE lihan pyhittämisestä, vaan sen ristille viemisestä.
Tässä on se pointti, joka sinun Savis olisi tärkeää löytää ja uskoa.Semper.Fidelis kirjoitti:
Olet Savonarola oikeassa siltä osin, että tahallisen ja tietoisen synnin harkittu tekeminen voidaan kerta kaikkiaan lopettaa siihen paikkaan.
Mikään ei meitä pakota noudattamaan lihan tahtoa paitsi epäusko ja tottelemattomuus. Ja nehän ovat nimenomaan poispantavia asioita.
Karu tosiasia on, että jokainen tekee väärin, vieläpä joskus tahallaan, kuten Jaakob kirjoittaa: "monessa kohden me KAIKKI hairahdumme".
Hairahduksista on viipymättä noustava ylös ja tehtävä sydämessään se vakaa päätös, että tuohon monttuun en enää koskaan halua langeta.
"Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa." Psalmi 103:8.
Vielä edellistä tärkeämpää on ymmärtää ja uskoa se, mitä Johannes SANOO meissä asuvasta TIEDOSTAMATTOMASTA synnistä:
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." 1.Joh.1:8
Lihassa asuva Jumalan vastainen aines saadaan esiin ja nujerrettua VAIN Jumalan armon kasvatuksessa, uskon kuuliaisuuden kautta:
"Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja KASVATTAA meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa", Tiit.2:11-12.
Tässä on se pointti, joka sinun Savis olisi tärkeää löytää ja uskoa.Aivan !! Uskon että se on aivan mahdollista että liha kuolee Ristillä !! Ei ole kyse pikku hilja kuolemista vaan Iso JYTKY ja on vaan kyse mikä usko meillä on tähän koska epäuskosta sanotaan että sellainen ihminen joka sellaista kantaa ei voi saada mitään tai ei sille tapahdu mitään hyvä tällä aluella !! Olemme pitkälti samalla linjalla. Toinen meistä halua vaan hidasta tämän lihan kuoleminen..
- greeeeen
Tässä on se pointti, joka sinun Savis olisi tärkeää löytää ja uskoa.Minusta kerroit, Semper, viestissäsi 21.6.2011 09:53 uudestisyntymisprosessista. Ihminen on syntynyt uudesti silloin, siis SILLOIN, kun on uudistunut kertomallasi tavalla.
Uudestisyntynyt Jeesuksen oma ei vasta vie lihaansa ristille, vaan LIHA ON JO RISTIINNAULITTU HIMOINEEN JA HALUINEEN! Hän ei vasta riisu vanhaa ihmistään, vaan VANHA MINÄ ON JO RIISUTTU KAIKKINE TEKOINEEN!
9 Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen
10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
(Kol. 3:9-10)
_______
Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
(Gal. 5:24 ) savonarola kirjoitti:
Aivan !! Uskon että se on aivan mahdollista että liha kuolee Ristillä !! Ei ole kyse pikku hilja kuolemista vaan Iso JYTKY ja on vaan kyse mikä usko meillä on tähän koska epäuskosta sanotaan että sellainen ihminen joka sellaista kantaa ei voi saada mitään tai ei sille tapahdu mitään hyvä tällä aluella !! Olemme pitkälti samalla linjalla. Toinen meistä halua vaan hidasta tämän lihan kuoleminen..
Kirjoitat: >>Olemme pitkälti samalla linjalla.
greeeeen kirjoitti:
Minusta kerroit, Semper, viestissäsi 21.6.2011 09:53 uudestisyntymisprosessista. Ihminen on syntynyt uudesti silloin, siis SILLOIN, kun on uudistunut kertomallasi tavalla.
Uudestisyntynyt Jeesuksen oma ei vasta vie lihaansa ristille, vaan LIHA ON JO RISTIINNAULITTU HIMOINEEN JA HALUINEEN! Hän ei vasta riisu vanhaa ihmistään, vaan VANHA MINÄ ON JO RIISUTTU KAIKKINE TEKOINEEN!
9 Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen
10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.
_______
Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
(Gal. 5:24 )Aivan !! Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
Elikä jos ei vanha elämä ja minä minusaa pn kuolut niin ei me myöskään ole syntynyt Herrassa !!!
Luulemme vaan että olemme uudestisyntyneitä ja käymme samankaltaista kamppailu vielä kun Paavali Room 7..
Mutta tämä tulis olla totta meidän elämässä... --> 5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
Ihan selkesti sanottu. Ja jos ei meidän elämä ole sopusoinissa tämän ilmoituxen kanssa niin kannattaa alkaa rukoilla !!!greeeeen kirjoitti:
Minusta kerroit, Semper, viestissäsi 21.6.2011 09:53 uudestisyntymisprosessista. Ihminen on syntynyt uudesti silloin, siis SILLOIN, kun on uudistunut kertomallasi tavalla.
_______
(Gal. 5:24 )Ihminen uudestisyntyy Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta ottaessaan uskossa vastaan Jeesuksen omana Vapahtajanaan. 1.Piet.1:23, Joh.3:16.
Tutkihan tarkkaan, ajatuksella ja riittävän ajan kanssa, Pietarin 1.kirjeen jakeita 1:22-23, ne ovat mielenkiintoisia tässä yhteydessä, eikö totta.
Huomaat varmaan, että Pietari antaa puhdistautumiskehotuksen niille, jotka OVAT JO uudestisyntyneet. Mietihän, miksi Pietari niin toimii.
"Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
TE, jotka OLETTE uudestisyntyneet,"!Semper.Fidelis kirjoitti:
Ihminen uudestisyntyy Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta ottaessaan uskossa vastaan Jeesuksen omana Vapahtajanaan. 1.Piet.1:23, Joh.3:16.
Tutkihan tarkkaan, ajatuksella ja riittävän ajan kanssa, Pietarin 1.kirjeen jakeita 1:22-23, ne ovat mielenkiintoisia tässä yhteydessä, eikö totta.
Huomaat varmaan, että Pietari antaa puhdistautumiskehotuksen niille, jotka OVAT JO uudestisyntyneet. Mietihän, miksi Pietari niin toimii.
"Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
TE, jotka OLETTE uudestisyntyneet,"!Siinä vaan oli nyt sitten vissin käynyt haaxirikkoon.heille ?? Koska samassa luvussa sanotaan vähän ennen sitä mitä siterasit.. 14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
Elikä Uudestisyntyneet tulis valvoa..
Eikä otta itellees väärän armon---> 1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.- greeeeen
Ihminen uudestisyntyy Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta ottaessaan uskossa vastaan Jeesuksen omana Vapahtajanaan. 1.Piet.1:23, Joh.3:16.
TE, jotka OLETTE uudestisyntyneet,"!Todella mielenkiintoisia ovat, kuten tämäkin 14. jae:
"14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,"
Kerrohan, Semper, missä Pietari sanookaan, etteivät nämä ihmiset olisi jo ristiinnaulinneet vanhaa luontoaan himoineen ja haluineen/riisuneet jo yltään vanhaa minäänsä kaikkine tekoineen!?
Pietari nimenomaan antaa kehotuksen olla mukautumatta niiden himojen mukaan, joissa nämä ihmiset ENNEN, tietämättömyytensä aikana elivät!
Sielu tulee tietysti puhdistaa totuuden kuuliaisuudessa (siis siinä, johon on JO nöyrrytty ja ryhdytty uudestisyntymisprosessin aikana) jatkossakin kaikessa Jumalan tahdon mukaiseksi. greeeeen kirjoitti:
Todella mielenkiintoisia ovat, kuten tämäkin 14. jae:
"14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,"
Kerrohan, Semper, missä Pietari sanookaan, etteivät nämä ihmiset olisi jo ristiinnaulinneet vanhaa luontoaan himoineen ja haluineen/riisuneet jo yltään vanhaa minäänsä kaikkine tekoineen!?
Pietari nimenomaan antaa kehotuksen olla mukautumatta niiden himojen mukaan, joissa nämä ihmiset ENNEN, tietämättömyytensä aikana elivät!
Sielu tulee tietysti puhdistaa totuuden kuuliaisuudessa (siis siinä, johon on JO nöyrrytty ja ryhdytty uudestisyntymisprosessin aikana) jatkossakin kaikessa Jumalan tahdon mukaiseksi.Olet täysin harhapoluilla "uudestisyntymisprosessisi" kanssa.
Jokainen ymmärtää elävästä elämästä, että ensin on syntymä,
sitten on vuorossa kasvu ja aikanaan tulee vielä sadonkorjuu.
Hengellisessä elämässä asiat menevät samaa rataa.
Jeesuksen vertaus kylväjästä ja Sanan siemenestä todistaa,
että kasvua ei aina tule lainkaan. Joskus taas kasvu tukahtuu
ohdakkeisiin, maailman murheisiin tai muihin esteisiin.
Uudestisyntyminen tapahtuu sanan vastaanottamisen kautta.
Mitä sen jälkeen seuraa, on kiinni omasta alttiudesta lähteä
seuraamaan Jeesusta ja kuuliaisuudesta Jumalan tahdolle.
Ilman oman ristin ottamista ja itsensä kieltämistä ei mitään
kasvua voi tapahtua.
Sinun esittämäsi "uudestisyntymisprosessi" on kokonaan vieras
Jumalan Sanan ilmoitukselle. Tekisit viisaasti, jos lopettaisit tuon
harhaopin kylvämisen. Jokainen joutuu kantamaan vastuunsa,
jos uppiniskaisesti ja tieten tahtoen vääristää Jumalan sanaa.
On huomionarvoista, että tekemääni aloitusta vastustetaan jollain taholla niin innokkaasti, että miinuspeukkuja on ropissut jo kymmenkunta.
Totuuden kannalta se on myönteinen merkki: enemmistöä ei koskaan ole totuus miellyttänyt. Pikemminkin totuus on saattanut Jumalan vastustajat raivoihinsa.
Jeesus, meidän Mestarimme, on siitä paras esimerkki. Hänet surmattiin totuuden tähden. Mutta Hän sai Isän edessä aikaan sovituksen meille syntisille olemalla kuuliainen hamaan ristinkuolemaan saakka.
Niin, tänäkään päivänä ei totuuden puolustaminen voi tuoda suosiota. Päinvastoin, Jeesuksen, meidän Totuutemme, seuraaminen johtaa maailman taholta vihamielisyyteen ja joskus vielä sitäkin pahempaan.
Paavali kehottaa filippiläisiä: "että te pysytte samassa hengessä ja yksimielisinä taistelette minun kanssani evankeliumin uskon puolesta,
vastustajia missään kohden säikähtämättä; ja se on heille kadotuksen, mutta teille pelastuksen merkki, merkki Jumalalta." Fil.1:27-28
Olkaamme Paavalin seuraajia - niinkuin hän on Kristuksen seuraaja!Aivan ihana aloitus ja tämä on se alue mistä pitäis olla enemmän opetusta ja keskustelu seurakunnassa !! Olemme ---> hyviä töitä varten, Ei synnin töitä varten......
- -----------------
Nuo miinukset ovat varmasti sen takia tähän ketjuun ropisseet, kun yleisesti on huomattu sinun kaksimielisyytesi.
- greeeeen
----------------- kirjoitti:
Nuo miinukset ovat varmasti sen takia tähän ketjuun ropisseet, kun yleisesti on huomattu sinun kaksimielisyytesi.
Niin, kyllä minullakin heräsi ensimmäisenä kysymys siitä, vastustetaanko tuossa Jumalan Sanaa niin kuin Semper väittää, vai Semperin itsensä sanaa/toimintaa... Eiköhän ne miinukset ole ropisseet ihan Semperille eikä Jumalalle! :)
----------------- kirjoitti:
Herjan heittämiseen puskapiilosta ei sinulta paljoa vaadittu.
Mutta esitähän perustelua herjallesi - kokeile, edes siteeksi.
Lupaan kommentoida, jos esität asiallisen perusteen syytteellesi.
Jos pysyt hiljaa piilossasi, jätän syytöksesi omaan arvooonsa.greeeeen kirjoitti:
Niin, kyllä minullakin heräsi ensimmäisenä kysymys siitä, vastustetaanko tuossa Jumalan Sanaa niin kuin Semper väittää, vai Semperin itsensä sanaa/toimintaa... Eiköhän ne miinukset ole ropisseet ihan Semperille eikä Jumalalle! :)
Kysyisin sinulta green, että miten uudestisyntymisesi edistyy?
Oletko jo saavuttanut oikean tason, jotta voit uudestisyntyä?
Vai pitääkö sinun vielä omin voimisi ponnistella?
Jumalan siunausta sinulle pyrkimyksissäsi. Ehkäpä Jumala joskus katsoo sinut arvolliseksi uudestisyntymiseen, kunhan riittävästi yrität.
Itse puolestani synnyin uudesti silloin, kun otin vastaan Jeesuksen ja huomasin, että omat voimani eivät riitä mihinkään.
Sain lahjan Jumalalta, uskon Jeesukseen Kristukseen, joka voi minutkin pelastaa tästä kuoleman ruumiista.
Ja nyt kun olen syntynyt ,voin kasvaa yhä parempaan Jeesuksen tuntemukseen. Voin kasvaa aikuiseksi.
Syntymättömänä en voisi kasvaa. Kukaan (uudesti) syntymätön ei kasva mihinkään. Syntynyt vasta voi kasvaa.
Miten sinä green kasvat syntymätömänä?- EI väärälle armolle!
Jonah kirjoitti:
Kysyisin sinulta green, että miten uudestisyntymisesi edistyy?
Oletko jo saavuttanut oikean tason, jotta voit uudestisyntyä?
Vai pitääkö sinun vielä omin voimisi ponnistella?
Jumalan siunausta sinulle pyrkimyksissäsi. Ehkäpä Jumala joskus katsoo sinut arvolliseksi uudestisyntymiseen, kunhan riittävästi yrität.
Itse puolestani synnyin uudesti silloin, kun otin vastaan Jeesuksen ja huomasin, että omat voimani eivät riitä mihinkään.
Sain lahjan Jumalalta, uskon Jeesukseen Kristukseen, joka voi minutkin pelastaa tästä kuoleman ruumiista.
Ja nyt kun olen syntynyt ,voin kasvaa yhä parempaan Jeesuksen tuntemukseen. Voin kasvaa aikuiseksi.
Syntymättömänä en voisi kasvaa. Kukaan (uudesti) syntymätön ei kasva mihinkään. Syntynyt vasta voi kasvaa.
Miten sinä green kasvat syntymätömänä?Etkö sinä oikeasti Jonah ymmärrä noista greeenin kirjoituksista, että hän sanoo koko prosessin, jossa ihminen muuttuu Jumalan Sanan voimasta, sen alle nöyrtyessään, olevan juuri sitä uudestisyntymistä. Etkö sinä käsitä sitä, että sen jälkeen, kun ihminen on valmis Jumalan teko, hän on uudestisyntynyt. EI SITÄ ENNEN. Jos et ole saanut Henkikastetta, et voi käsittää mitä uudestisyntyminen on. Henkikastetta eivät saa nöyrtymättömät.
Semper tarjoilee väärää armoa! EI väärälle armolle! kirjoitti:
Etkö sinä oikeasti Jonah ymmärrä noista greeenin kirjoituksista, että hän sanoo koko prosessin, jossa ihminen muuttuu Jumalan Sanan voimasta, sen alle nöyrtyessään, olevan juuri sitä uudestisyntymistä. Etkö sinä käsitä sitä, että sen jälkeen, kun ihminen on valmis Jumalan teko, hän on uudestisyntynyt. EI SITÄ ENNEN. Jos et ole saanut Henkikastetta, et voi käsittää mitä uudestisyntyminen on. Henkikastetta eivät saa nöyrtymättömät.
Semper tarjoilee väärää armoa!Nm. Ei väärälle armolle.
Puhut puuta heinää, Semperillä on totuuden mukainen käsitys.
En todellakaan ymmärrä uudestisyntymättömän greenin kirjoituksia.
Mutta jos hän taas haluaa ruveta riitaa haastamaan, niin katsotaanpa miten solvaajalle ja haukkuvalle käy.
Aiheetta enempään.
Siunausta sinulle ja hyvää päivän jatkoa.EI väärälle armolle! kirjoitti:
Etkö sinä oikeasti Jonah ymmärrä noista greeenin kirjoituksista, että hän sanoo koko prosessin, jossa ihminen muuttuu Jumalan Sanan voimasta, sen alle nöyrtyessään, olevan juuri sitä uudestisyntymistä. Etkö sinä käsitä sitä, että sen jälkeen, kun ihminen on valmis Jumalan teko, hän on uudestisyntynyt. EI SITÄ ENNEN. Jos et ole saanut Henkikastetta, et voi käsittää mitä uudestisyntyminen on. Henkikastetta eivät saa nöyrtymättömät.
Semper tarjoilee väärää armoa!Minä en tarjoile mitään armoa, siihen minulla ei ole valtuuksia.
Mutta Jumalan sana lupaa armoa kaikille ihmisille, jotka vilpittömästi haluavat ottaa vastaan pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.
"Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille"
Tiit.2:11.
Armon kautta Jumala "kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,"
Nyt on kysymys vain siitä, haluatko sinä tarttua tuohon Jumalan armokutsuun ja ottaa vastaan pelastuksen ja vaeltaa uskollisena Jeesuksen opetuslapsena ristiäsi kantaen, maksoi mitä maksoi.
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." 2.Kor.6:1
Huomaatko, todistan vain Jumalan totisesta armosta! 1.Piet.5:12- greeeeen
Jonah kirjoitti:
Nm. Ei väärälle armolle.
Puhut puuta heinää, Semperillä on totuuden mukainen käsitys.
En todellakaan ymmärrä uudestisyntymättömän greenin kirjoituksia.
Mutta jos hän taas haluaa ruveta riitaa haastamaan, niin katsotaanpa miten solvaajalle ja haukkuvalle käy.
Aiheetta enempään.
Siunausta sinulle ja hyvää päivän jatkoa."Solvaajalle ja haukkuvalle"? Minuako siis tarkoitit, Jonah? Näytätkö kirjoituksistani ne solvaukset ja haukkumiset? Pystytkö siihen? Sinun kirjoituksistasi niitä löytyy kyllä.
Semper tosiaankin näyttää hetkittäin oivaltavan totuuden:
>>Semper.Fidelis 21.6.2011 09:53
------
Vasta kun uusi ihminen pääsee toden teolla hallitsemaan elämäämme Jumalan tahdon mukaan "totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen", silloin saamme huomata, että olemme Hänen tekonsa "luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten".
Vanhan itsekkään ihmisen ja sen lihallisen tahdon on tultava kokonaan riisutuksi ja ristille naulatuksi, jotta uusi ihminen pääsee toteuttamaan Jumalan tahtoa. Vanhan ihmisen tahdon täydellinen poispaneminen ei tapahdu käden käänteessä. Siihen tarvitaan tarvitaan ainakin kolmea asiaa:
- Jumalan armoa
- uskon kuuliaisuutta
- aikaa.>VASTA KUN uusi ihminen pääsee toden teolla hallitsemaan elämäämme Jumalan tahdon mukaan "totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen", silloin saamme huomata, että olemme Hänen tekonsa "luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten". greeeeen kirjoitti:
"Solvaajalle ja haukkuvalle"? Minuako siis tarkoitit, Jonah? Näytätkö kirjoituksistani ne solvaukset ja haukkumiset? Pystytkö siihen? Sinun kirjoituksistasi niitä löytyy kyllä.
Semper tosiaankin näyttää hetkittäin oivaltavan totuuden:
>>Semper.Fidelis 21.6.2011 09:53
------
- Jumalan armoa
- uskon kuuliaisuutta
- aikaa.>VASTA KUN uusi ihminen pääsee toden teolla hallitsemaan elämäämme Jumalan tahdon mukaan "totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen", silloin saamme huomata, että olemme Hänen tekonsa "luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten".Lisäsit omavaltaisesti viestiisi "uudestisyntyneitä" -sanan
tarkoituksella eksyttää lukija siten, että uudestisyntymistä
pitäisi odottaa niin kauan, kunnes ihminen on edistynyt
kilvoituksessaan riittävän pitkälle uskon kuuliaisuuteen.
Sitä minä en edelleenkään tarkoita. Uudestisyntyminen on
uskon tien ja hengellisen kasvun alkupiste - ei lopputulos.
"Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan,
mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on
jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." Joh.3:8
Meidän tulis käydä samankaltainen kamppailu lihamme vastaan kun Paavali kävi hirvessä synnintunnossa Room 7 missä Hänelle Pyhä henki oli laskenut Herätystä hänen ja hän sai voitton kun hän lopulta osasi kääntyä Jumalan puoleen ja lausui -->24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman lihasta?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Ja vapautusta tuli --> 2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.No nyt alkaa tulla kiire lähteä töihin,,, niiin nähdään illalla jos Jumala suo ja vielä saamme elää...
Aloitus:
"Sillä me olemme Hänen tekonsa "
Kristityt arvuuttelemalla palstalla "Jumalan tahtoa", arvuuttelevat käytännössä sitä tajuntaa mikä ihmisten keskuudessa tulisi olla eikä niinkään sitä mistä lähtökohdista tajunta muovautuu.
Olletikin "Hänellä" tarkoitetaan kristittyjen jumalaa. Mitä tarkoitetaan "me" sanalla?
Jos sillä tarkoitetaan ihmiskuntaa, että ihmiskunta on Jumalan teko niin sillä tarkoitetaan kaikkia ihmisiä kaikkina aikoina.
Heti syntyy ongelma pelastusteorian ympärillä. Pelastuksen ydin on uskossa Jeesukseen ja kristittyjen jumalaan.
Jeesuksen syntymähetkellä kukaan ei tiennyt kristittyjen pelastusteoriasta. Eikä kukaan vielä hänen poistuttuaan oppilaidensa luota.
Nekin ihmiset olivat, jotka olivat eläneet ja kuolleet ennen Jeesuksen poistumista, olivat Hänen tekojaan. Jumala halusi niin. Jumala halusi tehdä ihmiskuntaan monia "valejumalia" ja hyväksyi niiden palvonnan. Jumala teki maailmasta monikulttuurisen.
Vuonna 1.400 Euroopan ulkopuolella ei asunut montakaan kristittyä. Silloinenkin monikulttuurinen maailma oli Jumalan tahdosta syntynyt maailma. Ja sitäpaitsi Eurooppa monikristillisine kaikkine harhaoppisineen. Kaiki suomalaisetkin kristityt olivat harhaoppisia nykyiseen nähden. Jumala teki tekonsa ja tahtonsa.
22.12.2011 enemmistö maailmasta on ei-kristittyjä ja kristityt kiistelevät tuhansissa suuntauksissa oikeasta opista. Eikö tämäkin tilanne ole Hänen tekonsa. Jumala rakentaa edelleen monikulttuurista maailmaa ja johon sopii myös laajenevat uskonnottomien joukot.
Kristityt ovat viimeistään 100-luvulta saarnanneet pelastuksesta, jonka ydin on uskominen Jeesukseen. Oppi on koko ajan ristiriidassa Hänen tekoaan vastaan.
Jos "me" sanalla tarkoitetaan kristittyjä, se tekee opista rasistisen ja ennen kaikkea Jumalasta rasistisen eli kristittyjen oppi on rasistinen.
Jos Jumala ei ole rasistinen, se hyväksyy monikulttuurisen maailman.
Ristiriita on ilmeinen.Eiköhän Jumala taivaassa naura sinun 'ristiriidoillesi', Suopursukka.
Ristiriidat syntyvät järkiniekkojen päässä, kun he eivät halua suostua Kaikkivaltiaan Jumalan tahtoon eivätkä tyydy siihen osaan, mikä heille kuuluu Jumalan luomakunnassa.
"Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan
Sinun nimesi kaikessa maassa, Sinun, joka olet
asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!" Ps.8:2
Aiotko sinä Suopursukka nostaa syytteen Jumalaa vastaan,
kun jo noin uhkaavasti heristelet Hänelle 'isoa nyrkkiäsi' ;) ?
Tulee mieleen sinun "uhmakkuutesi" johdosta vanha lastenlaulu:
PIENET SAMMAKOT
Pienet sammakot, pienet sammakot, ne lystikkäitä on,
pienet sammakot, pienet sammakot, ne lystikkäitä on.
:,: Ei korvia, ei korvia, häntää elo niill' :,:
:,: Pupujussikat, pupujussikat, ne lystikkäitä on. :,:
:,: On korvia, on korvia, on hännän nypykkä. :,:
:,: Pikkuporsahat, pikkuporsahat, ne lystikkäitä on, :,:
:,: on korvia, on korvia, on hännän saparo. :,:
Kenen tekoa maailma 22.06.2011 on?
Jos tämä maailma on vain suopursukan päässä monikulttuurinen, niin millainen se todellisuudessa on?
Kokeeko SF maailman monikulttuuriseksi vai joksikin muuksi. Onko suopursukka ainoa maailmassa, joka kuvittelee täällä esim. Suomessa vallitsevan kymmeniä jumal-uskontoja ja useita kansallisia kulttuureja.
Pikkuisen oikaisen ja luulen olevani oikeassa. Pään sisällä ei luoda todellisuutta. Todellisuus heijastuu päähän mietteinä, kuvina ja ajatuksina.
Todellisuus ei tule päähän sellaisenaan ja siksi todellisuudessa voi "nähdä" kummitusolioita sielläkin, missä niitä ei ole.Olet oikeassa: >>Pään sisällä ei luoda todellisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1603008
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5012595Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981300Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!331289Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?191165- 451039
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.288952Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109916Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti42910Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34870