Sanopa Semper nyt selkeästi, uskotko Raamatun sanomaa näiden alla olevien kohtien osalta? Niissähän sanotaan täysin selvästi, ettei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan ne, jotka myös noudattavat lakia, ja että ihminen osoittautuu VANHURSKAAKSI TEKOJEN, EI YKSISTÄÄN USKON PERUSTEELLA!
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
(Room. 2:13)
_______
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
(Jaak. 2:24 -26)
Kun Jumala katsoo ihmisen kutsumisensa arvoiseksi, Hänellä on valta pyhittää ihminen KOKONANSA, niin että tämä säilyy koko hengeltään ja sielultaan ja ruumiiltaan NUHTEETTOMANA Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
11 Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot,
(2. Tess. 1:11)
_______
12 Ja teille Herra antakoon yhä enemmän ja runsaammin rakkautta toisianne kohtaan ja kaikkia kohtaan, niinkuin meilläkin on teitä kohtaan,
13 vahvistaaksensa teidän sydämenne nuhteettomiksi pyhyydessä meidän Jumalamme ja Isämme edessä, meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhiensä kanssa.
(1. Tess. 3:12-13)
_______
23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
(1. Tess. 5:23-24)
_______
Jumalan tahtoon nöyrtyvä, Hänen tahtonsa mukaan elämään antautuva uskova ei todellakaan siis jää loppuun saakka lihansa himoja vastaan taistelevaksi syntiseksi surkimukseksi, vaan Jumalalla on valta pyhittää tällainen ihminen kokonansa. Näin on, Semper, vaikka miten yrität minua muuhun ohjatakin, ja vaikka solvaisit minua ja kanssani samoin uskovia loputtomiin.
Kuka on vanhurskas?
71
87
Vastaukset
- greeeeen
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette
jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
(Matt. 25:31-46) - armo riittää
>>>ja että ihminen osoittautuu VANHURSKAAKSI TEKOJEN, EI YKSISTÄÄN USKON PERUSTEELLA!
- +
Hyvien tekojen tekemiseen ei tarvita pyhää henkeä eikä ole väliksikään. Jotkut ovat hyviä ihmisiä ilmankin jotku taas laiskoja ja välinpitämättömiä. Uskolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Usko ei synnytä mitään hyvää jos ihminen ei ole luonteeltaan empaattinen, rakastava ja antelias. Pyhää henkeä ei tarvita yhtään mihinkään muuhunkaan.
Tärkeätä EI ole minun sanomiseni, vaan Sanan totuus.
Voin kyllä keskustella kanssasi, vaikka törmäisimme taas tuttuun ongelmaan. Kuten tiedämme se ongelma EI ole totuus. Totuuden kanssa selviän erinomaisen hyvin, koska minä rakastan totuutta.
Se ongelma on vastustajan, sinun greeeen, loputon kinaamisen tarve. Vastustajana käytät sumeilematta ovelia juonia ja koukkuja, joiden avulla pitkität pahantahtoista ja riidanhaluista piirileikkiäsi.
Tämäkin ketju saattaa päätyä greeeeenin kohdalla samaan kuin niin moni hänen projekteistaan ennenkin: sheriffin tai ylläpidon tekniseen tyrmäykseen ja ketjun poistamiseen.
Mutta mitä vanhurskauttamiseen tulee, niin ehdottomasti turvallisinta on pysyttäytyä Paavalin sanoissa (Gal.2:16):
"Koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."
Tottakai myös hyvät teot kuuluvat asiaan. Ilman niitä usko on kuollut kuten Jaakob todistaa. Mutta teoista tulee äärimmäisen vakava ongelma silloin, jos ne pannaan uudestisyntymisen ja vanhurskautumisen pääsyehdoksi kuten auktoriteettisi tekee. Tarkoitan henkilöä, joka kirjoittaa "ilman" nimimerkkiä.- Selväksi tullut
Eihän sinuun voi uskoa S.F.
Alkaa näyttää siltä, että sinä olet tullut vain eksyttämään ja hajaannuttamaan!
Room. 2:13
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
Sinä S.F puhut aivan mitä sattuu saadaksesi oman oppisi näyttämään oikealta.
Kysyn kaikkien puolesta, että MIKSI tee tuollaista tihutyötä täällä? Selväksi tullut kirjoitti:
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
Kysyn kaikkien puolesta, että MIKSI tee tuollaista tihutyötä täällä?Ethän vain pidä Jumalan sanaa eksytyksenä? Minä EN pidä.
Jos sijoittaa tämän palstan muutaman tunnistettavan kirjoittajan (heitähän ei montaa ole) "armo - laki" akselille, niin eikö vaan saada karkeasti ottaen seuraavanlainen tulos:
1) "armo riittää" (armo yksin, teoilla ei ole merkitystä)
- tähän ryhmään sijoittuvat jaikal ja moni muukin.
2) "armo perustana, rakkaus Totuuteen sisältönä"
- tässä ryhmässä haluan ainakin itse olla.
3) "laki ja teot sisältönä, armollakin käyttöä, joskus"
- ryhmässä ovat "ei-nimmari", greeeeen ja Sanan saattaja ym.
Asteikolla pyrin kuvaamaan sitä, ketkä tarjoavat ns. löysää ja lepsua evankeliumia, ketkä taas kiristelevät lain siteitä ja kuormia toisten ihmisten niskaan.
Minä en löysäile enkä kiristele, en tee kumpaakaan. Usko ja rakkaus totuuteen, Jeesukseen ratkaisee. Todistan armon ja totuuden evankeliumin puolesta. Meidän tekomme ovat turhia, jos emme tee niitä KOKONAAN tältä perustalta, HÄNEN tekoinaan:
"Me olemme Hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." Ef.2:10- Kaikki +1
Semper.Fidelis kirjoitti:
Ethän vain pidä Jumalan sanaa eksytyksenä? Minä EN pidä.
Jos sijoittaa tämän palstan muutaman tunnistettavan kirjoittajan (heitähän ei montaa ole) "armo - laki" akselille, niin eikö vaan saada karkeasti ottaen seuraavanlainen tulos:
Asteikolla pyrin kuvaamaan sitä, ketkä tarjoavat ns. löysää ja lepsua evankeliumia, ketkä taas kiristelevät lain siteitä ja kuormia toisten ihmisten niskaan.
Minä en löysäile enkä kiristele, en tee kumpaakaan. Usko ja rakkaus totuuteen, Jeesukseen ratkaisee. Todistan armon ja totuuden evankeliumin puolesta. Meidän tekomme ovat turhia, jos emme tee niitä KOKONAAN tältä perustalta, HÄNEN tekoinaan:
"Me olemme Hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." Ef.2:10Jopas Semper taasen kirjoittaa soopaa. Vai armon perustana rakkaus totuuteen, lailla ei väliä. Mikä on ihmisen totuus? Mikä on Semperin totuus, jota mainostaa ja toisille tyrkyttää? Tuo alla oleva raamatun opetus ei valehtele, vaan valehtelija on Semper. Vai armon perustana rakkaus totuuteen, muttei lakia! Semmosta totuutta ei löydy muualta kuin sieltä, missä uskosta on tehty vastausko uskolle.
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. - *jukka.finland
Selväksi tullut kirjoitti:
Kysyn kaikkien puolesta, että MIKSI tee tuollaista tihutyötä täällä?Pyydän saada huomauttaa, että Roomalaiskirje on syytä lukea kokonaan kuten myös Galattalaiskirje, joissa kummassakin tuodaan esille Jumalan vanhurskaus Kristuksen sovitustyön kautta, ilman lain tekoja.
Paavali osoittaa selvästi, ettei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista (Room. 3). Jos vanhurskaus olisi lain kautta saavutettavissa niin silloin Kristus olisi turhaan kuollut (Gal. 2).
Tästä asiasta on turha kiistellä. Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo. Roomalaiskirjeen luvut 1 ja 2 johdattavat tähän totuuteen, joka myöhemmin lausutaan seuraavissa luvuissa.
Pelastus on Jumalan armolahja. Se omistetaan uskomalla Herraan Jeesukseen, joka sovitti syntimme Golgatalla, kuoli puolestamme ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Tämä ylösnoussut Herra kutsuu omiaan seuraamaan Häntä ja kilvoittelemaan, s.o taipumaan Hänen tahtoonsa ja uskon (ei lain) kuuliaisuuteen Häntä kohtaan.
>>Kysyn kaikkien puolesta, että MIKSI tee [S.F] tuollaista tihutyötä täällä? Kaikki +1 kirjoitti:
Jopas Semper taasen kirjoittaa soopaa. Vai armon perustana rakkaus totuuteen, lailla ei väliä. Mikä on ihmisen totuus? Mikä on Semperin totuus, jota mainostaa ja toisille tyrkyttää? Tuo alla oleva raamatun opetus ei valehtele, vaan valehtelija on Semper. Vai armon perustana rakkaus totuuteen, muttei lakia! Semmosta totuutta ei löydy muualta kuin sieltä, missä uskosta on tehty vastausko uskolle.
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.Osaat ilmeisesti lukea, näin ymmärrän, valehteleva ystäväni.
Jos suostut käyttämään lukutaitoasi, niin tarkista, mitä kirjoitin.
Nyt toistan: 2) "armo perustana, rakkaus Totuuteen sisältönä".
Lue tarkkaan, osaat kyllä, ja esitä sen jälkeen kommenttisi.
Oma tahto on vietävä ristille, meidän on kärsittävä lihassa voidaksemme lakata synnistä. Lue 1.Piet.4:1 (UT1938).
Tässä on meidän tekomme, luithan jo tämän jakeen:
"ME olemme Hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä VAELTAISIMME."- Emme niele valhetta!
*jukka.finland kirjoitti:
Pyydän saada huomauttaa, että Roomalaiskirje on syytä lukea kokonaan kuten myös Galattalaiskirje, joissa kummassakin tuodaan esille Jumalan vanhurskaus Kristuksen sovitustyön kautta, ilman lain tekoja.
Paavali osoittaa selvästi, ettei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista (Room. 3). Jos vanhurskaus olisi lain kautta saavutettavissa niin silloin Kristus olisi turhaan kuollut (Gal. 2).
Tästä asiasta on turha kiistellä. Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo. Roomalaiskirjeen luvut 1 ja 2 johdattavat tähän totuuteen, joka myöhemmin lausutaan seuraavissa luvuissa.
Pelastus on Jumalan armolahja. Se omistetaan uskomalla Herraan Jeesukseen, joka sovitti syntimme Golgatalla, kuoli puolestamme ja nousi kolmantena päivänä kuolleista. Tämä ylösnoussut Herra kutsuu omiaan seuraamaan Häntä ja kilvoittelemaan, s.o taipumaan Hänen tahtoonsa ja uskon (ei lain) kuuliaisuuteen Häntä kohtaan.
>>Kysyn kaikkien puolesta, että MIKSI tee [S.F] tuollaista tihutyötä täällä?Pyydän huomauttaa, että usko pitää lain aina. Sinun ja S.F:n kirjoitukset tulevat väärästä hengestä. S.F on väärähenkinen ja hänen ystävänsä ovat vaarassa!
Mitähän teidän kahden menneisyyteen kuuluu? Oletteko tehneet jotakin niin lain vastaista, että ette siedä lakia sen jälkeen? Tuollainen väittäminen lain loppumisesta ihmisen kohdalla on VALHE. Jeesus on lain loppu, koska usko Jeesukseen pitää lain voimassa. Siis VOIMASSA. Ihminen ei ole lain täyttäjä, vaan lain täyttäjä on Jeesus. Uskovaisella ihmisellä on LAKI, joka pysyy voimassa uskon takia. *jukka.finland kirjoitti:
Pyydän saada huomauttaa, että Roomalaiskirje on syytä lukea kokonaan kuten myös Galattalaiskirje, joissa kummassakin tuodaan esille Jumalan vanhurskaus Kristuksen sovitustyön kautta, ilman lain tekoja.
>>Kysyn kaikkien puolesta, että MIKSI tee [S.F] tuollaista tihutyötä täällä?Toit tärkeän näkökulman tähän keskusteluun, veli-Jukka.
>>Roomalaiskirje on syytä lukea kokonaan kuten myös Galattalaiskirje, joissa kummassakin tuodaan esille Jumalan vanhurskaus Kristuksen sovitustyön kautta, ilman lain tekoja.Emme niele valhetta! kirjoitti:
Pyydän huomauttaa, että usko pitää lain aina. Sinun ja S.F:n kirjoitukset tulevat väärästä hengestä. S.F on väärähenkinen ja hänen ystävänsä ovat vaarassa!
Mitähän teidän kahden menneisyyteen kuuluu? Oletteko tehneet jotakin niin lain vastaista, että ette siedä lakia sen jälkeen? Tuollainen väittäminen lain loppumisesta ihmisen kohdalla on VALHE. Jeesus on lain loppu, koska usko Jeesukseen pitää lain voimassa. Siis VOIMASSA. Ihminen ei ole lain täyttäjä, vaan lain täyttäjä on Jeesus. Uskovaisella ihmisellä on LAKI, joka pysyy voimassa uskon takia.Ihmettelet: >>Mitähän teidän kahden menneisyyteen kuuluu?
- Muutama kysymys
>>Kysyn kaikkien puolesta, että MIKSI tee [S.F] tuollaista tihutyötä täällä?*jukka.finland. Onko tämä raamatunilmoitus totta sinulle, vai valhetta ja luulottelua? Kuuluuko tuo ilmoitus kaikelle ajalle, vai vain menneelle ajalle?
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. - greeeeen
Noinkohan on, Semper, että 'projektini' olisivat päättyneet useinkin ylläpidon/sheriffin tekniseen tyrmäykseen?! Muistaakseni ylläpito/sheriffi ei kylläkään ole poistanut montaakaan ketjuani (muistan yhden). Nimeäpä minulle edes (aihe) muutamia aloittamiani keskusteluja, jotka muistat poistetun, jos sellaisia kerran on.
Ei ihminen tulekaan vanhurskaaksi vanhan juutalaisten lain mukaisista teoista (siitähän tuossa antamassasi raamatunkohdassa on kyse), vaan Jumala hyväksyy ihmisen vanhurskaaksi Jumalan lain l. tahdon mukaisten tekojen (=tapa elää/kohdella lähimmäisiään) tähden! Kaiken pohjana on tietysti armo (niille, jotka sen ottavat vastaan uskossa), joka pyyhkii pois ihmisestä aiemmat synnit, ja antaa mahdollisuuden elää vapaana kaikesta vääryydestä - puhtaana Herran kansan jäsenenä, joka TEKEE KAIKIN VOIMIN HYVÄÄ!
14 kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa.
15 Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön.
(Hepr. 9:14-15)
_______
14 Hän antoi itsensä alttiiksi meidän puolestamme lunastaakseen meidät vapaiksi kaikesta vääryydestä ja puhdistaakseen meidät omaksi kansakseen, joka kaikin voimin tekee hyvää.
(Tit. 2:14)
(1. Kor. 9:20-21) - greeeeen
Ethän vain pidä Jumalan sanaa eksytyksenä? Minä EN pidä.
"Me olemme Hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." Ef.2:10Höpöttelet taas kerran omiasi, Semper.
>>3) "laki ja teot sisältönä, armollakin käyttöä, joskus"
- ryhmässä ovat "ei-nimmari", greeeeen ja Sanan saattaja ym. - greeeeen
>>Kysyn kaikkien puolesta, että MIKSI tee [S.F] tuollaista tihutyötä täällä?Saanen pyytää sinua, jukka.finland, lukemaan aiemman vastaukseni Semperille tästä ketjusta: greeeeen15.6.2011 08:49. Se vastaa myös sinun asiaasi (mm. vanhurskaus ei tulekaan vanhan juutalaisten lain mukaisista teoista, Paavalillakin oli YHÄ laki)!
- *jukka.finland
Muutama kysymys kirjoitti:
*jukka.finland. Onko tämä raamatunilmoitus totta sinulle, vai valhetta ja luulottelua? Kuuluuko tuo ilmoitus kaikelle ajalle, vai vain menneelle ajalle?
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.Vastaus nimimerkille "Muutama kysymys" 14.6..2011 klo 21:42. Kysyit minulta
>>Onko tämä raamatunilmoitus totta sinulle, vai valhetta ja luulottelua? Kuuluuko tuo ilmoitus kaikelle ajalle, vai vain menneelle ajalle?
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan - Kunhan mietin...
greeeeen kirjoitti:
Saanen pyytää sinua, jukka.finland, lukemaan aiemman vastaukseni Semperille tästä ketjusta: greeeeen15.6.2011 08:49. Se vastaa myös sinun asiaasi (mm. vanhurskaus ei tulekaan vanhan juutalaisten lain mukaisista teoista, Paavalillakin oli YHÄ laki)!
Kun mä luen tätä teidän kiistelyä niin tuli mieleen, että jukka.finland ei ehkä tarkotakaan lailla vaan juutalaisten lakia vaan omia tekoja että olis kelvollinen Jumalalle. Kun on kiltti ja elää hyvin niin saa pisteitä omista ansioista.
- Vastaus raamatusta
Jumala vanhurskauttaa.
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.- Käskyjä 10
Vanhaa ja alkuperäistä uskoa on uskoa kymmeneen käskyyn. Jos vanhat, ennen eläneet uskovaiset joutuisivat näkemään laajan käskyjen unohtamisen ja hävikin, tietäisivät heti Antikristuksen olevan vallassa.
- Sanan saattaja
Oikein tässä totuus on vastaus raamatusta
- Armo vai laki, vai k
Sanan saattaja kirjoitti:
Oikein tässä totuus on vastaus raamatusta
Näyttäisi tuon Room.2:13 mukaan siltä, että lakia pitää itse noudattaa. Silti on yleistä sellainen opetus, jossa armo pelastaa, eikä lakia mainita. Tuntuu olevan tällä palstalla monilla sellainen käsitys, että armo on, mutta lakia ei.
Miten tuo pitäisi käsittää ja mihin uskoa? Armo vai laki, vai k kirjoitti:
Näyttäisi tuon Room.2:13 mukaan siltä, että lakia pitää itse noudattaa. Silti on yleistä sellainen opetus, jossa armo pelastaa, eikä lakia mainita. Tuntuu olevan tällä palstalla monilla sellainen käsitys, että armo on, mutta lakia ei.
Miten tuo pitäisi käsittää ja mihin uskoa?Paavali nuhteli rankasti galatalaisia, jotka uskoon tultuaan olivat kääntyneet takaisin lakiin. Usko ja armo pelastavat - ei laki.
Gal.3.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
Kaikki 10 käskyä ovat lihan tekemistä rajoittavia käskyjä, älä tapa, älä varasta, älä tee huorin ym ym.
Ymmärrätte kai, että vaikka ihminen ei varastaisi, ei tekisi huorin eikä tappaisi, niin ei hän silti pelastuisi. Vain usko Jeesukseen ja evankeliumiin, ja sitä kautta muuttuminen hengelliseksi ihmiseksi pelastaa. Siinä on se ero.
Sitäpaitsi jos laki olisi pelastanut, ei Jumalan olisi tarvinnut uhrata ainoaa Poikaansa syntien sovitukseksi.- greeeeen
Näin on. Vaikka Semper kuinka yrittää vähätellä tekojen merkitystä, suorastaan kieltää sen, ei Raamatun Totuus miksikään muutu! Ihmisen on tehtävä parannus -> TEKOJA, joissa se näkyy!
20 Ensiksi Damaskoksessa ja Jerusalemissa, sitten joka puolella Juudeaa ja muiden kansojen parissa minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy.
(Ap. t. 26:20) - greeeeen
lappix kirjoitti:
Paavali nuhteli rankasti galatalaisia, jotka uskoon tultuaan olivat kääntyneet takaisin lakiin. Usko ja armo pelastavat - ei laki.
Gal.3.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
Kaikki 10 käskyä ovat lihan tekemistä rajoittavia käskyjä, älä tapa, älä varasta, älä tee huorin ym ym.
Ymmärrätte kai, että vaikka ihminen ei varastaisi, ei tekisi huorin eikä tappaisi, niin ei hän silti pelastuisi. Vain usko Jeesukseen ja evankeliumiin, ja sitä kautta muuttuminen hengelliseksi ihmiseksi pelastaa. Siinä on se ero.
Sitäpaitsi jos laki olisi pelastanut, ei Jumalan olisi tarvinnut uhrata ainoaa Poikaansa syntien sovitukseksi.Paavalillakin oli yhä SE laki, josta mm. minäkin kirjoitan - Kristuksen laki. Se oli ja ON YHÄ voimassa, ja ihmisen tulee elää sen mukaan!
Parannuksen on näyttävä ihmisen TEOISSA. Lain noudattaminen ja Jumalan tahdon mukaisten tekojen tekeminen ei tietenkään yksin riitä, eikä kukaan voisi koskaan olla vanhurskas ilman Jeesuksen sovitustyötä - sitä että Kristus tuli uuden liiton välittäjäksi, vapauttamaan kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja aikaisemmista synneistään. Se on sitä armoa, _jonka vastaanottamisen lisäksi ihmisen on tehtävä siis parannus ja näytettävä se TEOILLA_!
9 Se taas, jolta kaikki tämä puuttuu, on likinäköinen, suorastaan sokea. Hän on unohtanut, että hänet on kerran puhdistettu aikaisemmista synneistään. (2. Piet. 1:1)
26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. (Hepr. 10:26)
(niin halutessasi löydät muut sanomiini asioihin liittyvät raamatunkohdat muista tämän keskusteluketjun viesteitäni) greeeeen kirjoitti:
Paavalillakin oli yhä SE laki, josta mm. minäkin kirjoitan - Kristuksen laki. Se oli ja ON YHÄ voimassa, ja ihmisen tulee elää sen mukaan!
Parannuksen on näyttävä ihmisen TEOISSA. Lain noudattaminen ja Jumalan tahdon mukaisten tekojen tekeminen ei tietenkään yksin riitä, eikä kukaan voisi koskaan olla vanhurskas ilman Jeesuksen sovitustyötä - sitä että Kristus tuli uuden liiton välittäjäksi, vapauttamaan kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja aikaisemmista synneistään. Se on sitä armoa, _jonka vastaanottamisen lisäksi ihmisen on tehtävä siis parannus ja näytettävä se TEOILLA_!
9 Se taas, jolta kaikki tämä puuttuu, on likinäköinen, suorastaan sokea. Hän on unohtanut, että hänet on kerran puhdistettu aikaisemmista synneistään. (2. Piet. 1:1)
26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. (Hepr. 10:26)
(niin halutessasi löydät muut sanomiini asioihin liittyvät raamatunkohdat muista tämän keskusteluketjun viesteitäni)Greeen.
*****Paavalillakin oli yhä SE laki, josta mm. minäkin kirjoitan - Kristuksen laki. Se oli ja ON YHÄ voimassa, ja ihmisen tulee elää sen mukaan! ***
Jospa Greeen näyttäisi Raamatusta mikä on Jeesuksen antama laki?- greeeeen
lappix kirjoitti:
Greeen.
*****Paavalillakin oli yhä SE laki, josta mm. minäkin kirjoitan - Kristuksen laki. Se oli ja ON YHÄ voimassa, ja ihmisen tulee elää sen mukaan! ***
Jospa Greeen näyttäisi Raamatusta mikä on Jeesuksen antama laki?36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
Matt. 22:36-40
_______
7 Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat.
Matt. 7:12
_______
9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.
10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.
11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
(Jaak. 2:9-12)
->
25 Mutta se, joka kiinnittää katseensa vapauden täydelliseen lakiin ja jää sen ääreen, ei unohda kuulemaansa vaan tekee sen mukaisesti, ja kerran hän on saava kiitoksen siitä mitä tekee.
(Jaak. 1:25)
(1. Kor. 9:21)
Ethän säikähtänyt haasteesi saamaa lempeää vastaanottoa?
Todista rohkeasti uskosi puolesta ja muista: väärässäkin saa olla, kunhan tunnustaa väärät opit ja alistuu Totuuden kuuliaisuuteen.
Ystävällisesti,
SF" 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. "
SF ei kykene tähän vastaamaan. Hänen mielestään teot, reaalinen elämä, on saastaa. Itsestään perkeleestä.
Miksi? Koska hän uskoo, että Jumala on äpäräksi syntynyt ihminen ja ihmiselle tämän uskominen on tie onneen.suopursukka kirjoitti:
" 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. "
SF ei kykene tähän vastaamaan. Hänen mielestään teot, reaalinen elämä, on saastaa. Itsestään perkeleestä.
Miksi? Koska hän uskoo, että Jumala on äpäräksi syntynyt ihminen ja ihmiselle tämän uskominen on tie onneen.Taidat olla jostain syystä pahalla tuulella, Suopursukka?
Tektstisi on yleensäkin varsin rempseää, mutta nyt kyllä huitaisit pahasti yli. En kehtaa edes lainata rumia sanontojasi.
Palauttaaksesi uskottavuutesi edes jonkinlaiselle tasolle sinun pitäisi Suopursukka harkita lausuntojasi eikä päästää tuollaista siivotonta törkyä palstoille.
Mietihän tarkemmin sanottavasi, lähetä sitten siivottu versio palstalle, niin päästään kommentoimaan aivoituksiasi tämän aloituksen suhteen.
Rauhallista kesäehtoota ja valoisaa mieltä!
Toivoo SF- greeeeen
Jos tarkoitit, Semper, irvailusi minulle, niin lienet jo nähnyt, etten todellakaan säikähtänyt keveitä vastineitasi. En vain ehdi asustelemaan tällä palstalla.
Etkös sinä ollut esittänyt erinäisiä arveluja risti vain - nimimerkistäkin, kun hän ei ollut vastaamassa juuri sinun ajallasi..? - greeeeen
suopursukka kirjoitti:
" 24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. "
Miksi? Koska hän uskoo, että Jumala on äpäräksi syntynyt ihminen ja ihmiselle tämän uskominen on tie onneen.Hyvä suopursukka, eihän Semper kykene vastaamaan moneenkaan asiaan. Yleensähän hän sitten keskittyykin vastaväittäjänsä henkilöön käymiseen ja mm. esittämään höpinöitään tämän ymmärryskyvystä (kuten esim. eilenkin minun kohdallani).
- *jukka.finland
greeeeen kirjoitti:
Hyvä suopursukka, eihän Semper kykene vastaamaan moneenkaan asiaan. Yleensähän hän sitten keskittyykin vastaväittäjänsä henkilöön käymiseen ja mm. esittämään höpinöitään tämän ymmärryskyvystä (kuten esim. eilenkin minun kohdallani).
(nm green 15.6.2011 09:41).
Etkö Sinäkin keskity nyt "vastavaväittäjäsi" henkilöön? Nuoleskelet lisäksi myös nm. suopursukkaa. >>Hyvä suopursukka - greeeeen
(nm green 15.6.2011 09:41).
Etkö Sinäkin keskity nyt "vastavaväittäjäsi" henkilöön? Nuoleskelet lisäksi myös nm. suopursukkaa. >>Hyvä suopursukkaEn tunne suopursukkaa juurikaan, enkä ole täällä mikään tuomioiden jakaja. Voin sanoa edelleenkin 'Hyvä suopursukka'. Herra jakakoon aikanaan ihmiset vuohiin ja lampaisiin, minun tehtäväni se ei ole.
Semperistä esitin vain todenmukaisen huomion. Tässäkin keskusteluketjussa olisi hänelle paljon asiaa vastattavaksi, mutta hän keskittyy taas kerran minuun henkilönä. Edellinen keskustelummekin oli ihan samaa (mm. Semperin väitteitä ymmärryskyvystäni).
Vai että nuoleskelen suopursukkaa... Siis sanoessani "hyvä suopursukka", vai? Tässä kohtaa voisi osoittaa tästäkin keskusteluketjusta jotakin... mutta jätän sen tekemättä.
9 Älkää vastatko pahaan pahalla älkääkä herjaukseen herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa. Siihen teidät on kutsuttukin, jotta perisitte siunauksen.
10 Sillä se, joka tahtoo rakastaa elämää ja haluaa nähdä hyviä päiviä, hillitköön kielensä pahoista sanoista ja huulensa valhetta puhumasta.
(1. Piet. 3:9-10)
Huomaan sinun greeeeen taas mekastavan häpeämättömään tyyliisi "takki auki" vanhurskauden tekoja retostellen.
Jos yhden asian olet julkealla performanssillasi tehnyt selväksi, niin ainakin sen, että Jumalan Hengen vaikuttamia uskon ja rakkauden tekoja sinulla EI vielä ole. Tekstisi paljastaa sen.
Jos sinulla niitä olisi, et jatkaisi meteliäsi tekoja mainostaen.
Keskity hetkeksi tähän:
1) sinun omat 'hyvät' tekosi ovat vain saastaa Herran edessä,
2) omien tekojesi oikea paikka on ristillä, naulaa ne teot sinne,
3) tekojesi paikka on ristillä, koska ne nousevat lihasi tahdosta.
.
Sinun tulee tutkia lisää Ef.2:10 jaetta, jossa sanotaan:
"Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."- sivusta katsoen
Sivusta Semperille. Olen lukenut nuo nimimerkillä greeeeen kirjoittavan henkilön kirjoitukset. Nyt en käsitä miksi kirjoitit tuon kummallisen arvion. En löydä tähän kirjoitukseesi minkäänlaista aihetta:
"Huomaan sinun greeeeen taas mekastavan häpeämättömään tyyliisi "takki auki" vanhurskauden tekoja retostellen.
Jos yhden asian olet julkealla performanssillasi tehnyt selväksi, niin ainakin sen, että Jumalan Hengen vaikuttamia uskon ja rakkauden tekoja sinulla EI vielä ole. Tekstisi paljastaa sen."
Arvioni mukaan greeeeen on vilpitön ihminen ja hyvin Raamatun tunteva. Hän kirjoittaa sinulle rauhallisesti ja asiantuntevasti. Mikä sinua Semper suuttuttaa hänessä? sivusta katsoen kirjoitti:
Sivusta Semperille. Olen lukenut nuo nimimerkillä greeeeen kirjoittavan henkilön kirjoitukset. Nyt en käsitä miksi kirjoitit tuon kummallisen arvion. En löydä tähän kirjoitukseesi minkäänlaista aihetta:
"Huomaan sinun greeeeen taas mekastavan häpeämättömään tyyliisi "takki auki" vanhurskauden tekoja retostellen.
Jos yhden asian olet julkealla performanssillasi tehnyt selväksi, niin ainakin sen, että Jumalan Hengen vaikuttamia uskon ja rakkauden tekoja sinulla EI vielä ole. Tekstisi paljastaa sen."
Arvioni mukaan greeeeen on vilpitön ihminen ja hyvin Raamatun tunteva. Hän kirjoittaa sinulle rauhallisesti ja asiantuntevasti. Mikä sinua Semper suuttuttaa hänessä?Kysyt: >>Mikä sinua Semper suuttuttaa hänessä?
- greeeeen
Kysyt: >>Mikä sinua Semper suuttuttaa hänessä?
Voit toki toimia minulle isähahmonakin ja ohjata minua suuntaasi, jos niin välttämättä haluat, kunhan vain ensin osoitat esittämäni asiat vääriksi! Aika vaikeaa se voi toki olla, koska kaikki sanomani on RAAMATUSTA!
Aika vaikea uskoa, että vaikkapa nuo juuri äsken minulle osoittamasi tekstit tulivat ihan 'suuttumattomalta, rakastavalta ja kärsivälliseltä isähahmolta'. Pistää pohtimaan että mitä jos kaikki tuo on tullut todellakin siten kuin väität, millainenkohan mahdat olla sitten kun suutut... No, todellisuudessahan vihasi ja suuttumuksesi minua ja eräitä muita kirjoittajia kohtaan paistaa kyllä erittäin selkeästi läpi teksteistäsi, muka-kauniista lisälauseistasi ja muun vakuutteluistasi huolimatta. - Sivusta katsoen
Kysyt: >>Mikä sinua Semper suuttuttaa hänessä?
Ei tuo kyllä nyt ole oikein Semper. Olen tutustunut sinun kirjoituksiisi hiukan pidemmältäkin ajalta taakse päin ja ne eivät näytä hyvältä. Olen sitä mieltä, että sinä olet korottanut itsesi ja siksi joutunut sidotuksi syntiin. Sinä varmasti itsekkin olet havainnut väärässä olemisesi, mutta et enää voi sitä myöntää. En nähnyt sinun pyytävän anteeksi heiltä, joita olit loukannut.
Täällä on monta aikamoisen hyvää kirjoittajaa. Näyttää, että sinä korotat itsesi heidän jokaisen yläpuolelle antaen "isällisiä neuvoja", jotka eivät ollenkaan sovellu noiden kirjoittajien kirjoittamisiin. Näkyy selväti, että sinä itse et heitä joko käsitä, tai ole käsittävinäsi ja siksi muutat heidän sanomaansa. Panet heidän suuhunsa aivan vääriä sanomia. Pidän hyvin vakavan tuota sinun käyttäytymistäsi (käytöshäiriötilana).Olen varma, että olet huomannut useinkin erehdyksesi, mutta et kykene enää tekemään asian eteen mitään. Jatkat vain samaan malliin, vaikka moni näyttää oikaisseen sinua. Uskovaiset yrittävät vastata sinulle asiallisesti. Se varmasti verottaa heidän voimiaan, kun ajatellaan miten röyhkeästi sinä välillä kohtelet heitä.
Jos anteeksi pyyntöviestejä ei löydy, niin pidän sinua kiusaajana. - Sivusta katsoen
Sivusta katsoen kirjoitti:
Ei tuo kyllä nyt ole oikein Semper. Olen tutustunut sinun kirjoituksiisi hiukan pidemmältäkin ajalta taakse päin ja ne eivät näytä hyvältä. Olen sitä mieltä, että sinä olet korottanut itsesi ja siksi joutunut sidotuksi syntiin. Sinä varmasti itsekkin olet havainnut väärässä olemisesi, mutta et enää voi sitä myöntää. En nähnyt sinun pyytävän anteeksi heiltä, joita olit loukannut.
Täällä on monta aikamoisen hyvää kirjoittajaa. Näyttää, että sinä korotat itsesi heidän jokaisen yläpuolelle antaen "isällisiä neuvoja", jotka eivät ollenkaan sovellu noiden kirjoittajien kirjoittamisiin. Näkyy selväti, että sinä itse et heitä joko käsitä, tai ole käsittävinäsi ja siksi muutat heidän sanomaansa. Panet heidän suuhunsa aivan vääriä sanomia. Pidän hyvin vakavan tuota sinun käyttäytymistäsi (käytöshäiriötilana).Olen varma, että olet huomannut useinkin erehdyksesi, mutta et kykene enää tekemään asian eteen mitään. Jatkat vain samaan malliin, vaikka moni näyttää oikaisseen sinua. Uskovaiset yrittävät vastata sinulle asiallisesti. Se varmasti verottaa heidän voimiaan, kun ajatellaan miten röyhkeästi sinä välillä kohtelet heitä.
Jos anteeksi pyyntöviestejä ei löydy, niin pidän sinua kiusaajana.Haluaisin vielä jatkaa sen verran, että kysäisin Semperiltä seurakuntayhteydestä. Onko sinulla sellainen yhteys? Jos on, niin etkö sinä voisi pyytää uskonystäviäsi mukaasi arvostelemaan noiden ihmisten kirjoituksia, joita itse arvostelet. Voi olla, että saat yhdessä toisten kanssa lukiessasi oikean käsityksen kirjoittajien tarkoituksesta. Nyt sinulla menee jotenkin harhaan ajatukset, mutta toisten kanssa ollessasi voi saada ajatuksiisi valoa. Täältä netistä sinun ei kannata ottaa kaveria, vaan ota se omasta seurakunnastasi. Kehoitan sinua siihen vakavasti ja parastasi tarkoittaen. Ethän sinä halua olla Kiusaaja ja jäädä sellaiseksi?
- greeeeen
Jos anteeksi pyyntöviestejä ei löydy, niin pidän sinua kiusaajana.Kiusaaja, juuri se sana minullakin tulee Semperin kodalla mieleen. Hän esittää jatkuvasti perusteettomia syytöksiä, eikä välttämättä aina edes omalla nimimerkillään.
Minuakin Semper syytti heti aluksi - toisen nimimerkin suojista - moninikiksi, kieroksi, pitkäaikaiseksi uskonnolliseksi peluriksi ja ties miksi, mutta vaikka jäi selkeästi kiinni teostaan (toivoessaan Jumalan armahtavan häntä, jos on väärässä tuossa nimenomaisessa syytöksessään), ei koskaan suoraan myöntänyt sitä (ei kyllä kehdannut kieltääkään -olihan asia niin selvä) ja pyytänyt anteeksi. Sen sijaan, kun kirjoitin hänelle asiasta, alkoi hän pyydellä marttyyrimaisesti minua antamaan itselleen edes vähäsimmän nimen: "Luojan luoma". Siis väänsi asian niin, että minä olisin ollut se väärintekijä ja hän vain uhrini...
Keskustelua aiheesta mm. täällä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9481599#comment-46858497 - greeeeen
Haluaisin vielä jatkaa sen verran, että kysäisin Semperiltä seurakuntayhteydestä. Onko sinulla sellainen yhteys? Jos on, niin etkö sinä voisi pyytää uskonystäviäsi mukaasi arvostelemaan noiden ihmisten kirjoituksia, joita itse arvostelet. Voi olla, että saat yhdessä toisten kanssa lukiessasi oikean käsityksen kirjoittajien tarkoituksesta. Nyt sinulla menee jotenkin harhaan ajatukset, mutta toisten kanssa ollessasi voi saada ajatuksiisi valoa. Täältä netistä sinun ei kannata ottaa kaveria, vaan ota se omasta seurakunnastasi. Kehoitan sinua siihen vakavasti ja parastasi tarkoittaen. Ethän sinä halua olla Kiusaaja ja jäädä sellaiseksi?
Niin, monikohan muu sanoisi tätä keskustelua ja Raamatun sanoman tuomista (osaltani) julkeaksi performanssiksi, kuten Semper teki... -> hänellä on yhä mahdollisuus näyttää, mikä tässä on sitä.
Mitä siis tein väärin/missä olin julkea tuodessani aloituksessa esille Raamatun sanomaa ja kysyessäni, uskooko Semper siihen kaikilta osin vastatessani sitä seuraavissa viesteissäni Semperin uusiin väitteisiin? Oliko vääryyttä se, ettei sanomani myötäile Semperin oppia ja ohjailua (hänhän sanoo jatkuvasti ohjaavansa minua)? Sivusta katsoen kirjoitti:
Jos anteeksi pyyntöviestejä ei löydy, niin pidän sinua kiusaajana."Sivusta katsoen", annan sinulle ystävällisen palautteen:
Tällä foorumilla toimitaan suorasukaisemmin kuin face-to-face kohtaamisissa. Joku toinen voi käyttää aikaansa palstalla liirumin ja mielistelyn harrastamiseen; minulla ei ole sellaiseen motiivia.
Minun motiivini on käydä koko sydämellä asiaan, joka on esillä.
Jos odotat minulta ensisijaisesti keskustelijoiden pään silittelyä tai hyväksymisen etsintää heiltä, niin olet erehtynyt henkilöstä.
Toki olen pyytänyt anteeksi ja pahoitellut erehdyksiä, mutta en halua keskittyä pyytelemään anteeksi rakkauttani totuuteen. Sinun viestisi näen puuttumisena henkilökohtaiseen uskooni.
Näen asian niin, että sinua loukkaa jokin minun uskossani.
Ole rauhassa ja usko omalla tavallasi, niinhän minäkin teen. Keskustelun kannalta olisi hyödyksi, jos voisit rekisteröityä.- Sivusta katsoen
"Sivusta katsoen", annan sinulle ystävällisen palautteen:
Tällä foorumilla toimitaan suorasukaisemmin kuin face-to-face kohtaamisissa. Joku toinen voi käyttää aikaansa palstalla liirumin ja mielistelyn harrastamiseen; minulla ei ole sellaiseen motiivia.
Jos odotat minulta ensisijaisesti keskustelijoiden pään silittelyä tai hyväksymisen etsintää heiltä, niin olet erehtynyt henkilöstä.
Toki olen pyytänyt anteeksi ja pahoitellut erehdyksiä, mutta en halua keskittyä pyytelemään anteeksi rakkauttani totuuteen. Sinun viestisi näen puuttumisena henkilökohtaiseen uskooni.
Ole rauhassa ja usko omalla tavallasi, niinhän minäkin teen. Keskustelun kannalta olisi hyödyksi, jos voisit rekisteröityä.Semper, asiasi eivät ole hyvin. Pelkään, että olet joutunu uhriksi. Näen sinun puhuvan totuutena omia luulojasi. Et kykene erottamaan oikeaa ja väärää. Tunnetko henkilökohtaisesti sellaisia uskovaisia, joista näet hyvät hedelmät. Jos tunnet, niin keskustele heidän kanssaan tästä vakavasta asiasta. Sinulta itseltäsi puuttuu Sanan tuntemus ja siksi sinun tulee nyt nopeasti kääntyä uskon sisarien ja veljien puoleen. Vaikka kuinka luulisit tuntevasi Sanaa, niin et tunne niin kuin tuntea tulisi. Harjaantunut uskovainen havaitsee sen aika nopeasti.
Pidä nyt tiivis yhteys seurakuntaan ja asetu oppilaan paikalle. Sivusta katsoen kirjoitti:
Semper, asiasi eivät ole hyvin. Pelkään, että olet joutunu uhriksi. Näen sinun puhuvan totuutena omia luulojasi. Et kykene erottamaan oikeaa ja väärää. Tunnetko henkilökohtaisesti sellaisia uskovaisia, joista näet hyvät hedelmät. Jos tunnet, niin keskustele heidän kanssaan tästä vakavasta asiasta. Sinulta itseltäsi puuttuu Sanan tuntemus ja siksi sinun tulee nyt nopeasti kääntyä uskon sisarien ja veljien puoleen. Vaikka kuinka luulisit tuntevasi Sanaa, niin et tunne niin kuin tuntea tulisi. Harjaantunut uskovainen havaitsee sen aika nopeasti.
Pidä nyt tiivis yhteys seurakuntaan ja asetu oppilaan paikalle.Pyydän sinua lopettamaan tuon joutavan höpötyksen.
Perehdy ystävä hyvä niihin viesteihin, joilla olen tässä ketjussa puolustanut Raamatun mukaista opetusta armosta ja uskosta sekä kuuliaisuudesta totuuden Sanaa, Jeesusta, kohtaan.
Viestini on tämä: itsekkäät teot ja omat suoritukset ovat kuin saastainen vaate Jumalan edessä. Lain teoilla EI ole mitään arvoa pelastuksellemme. Päinvastoin, ne ennemmin erottavat, siis EROTTAVAT, meitä Jumalasta.
Koen, että sinä et ole puhtaalla mielellä minua "psyykaamassa" ja vesiperän sinä saatkin tuloksena itsellesi. Jumala ei sinua ole pannut minua ronkkimaan, tiedät sen itsekin.
Jumalan armoa minä tarvitsen, sen tunnustan vilpittömästi.
"En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut." Gal.2:21- Väärässä olet!
Pyydän sinua lopettamaan tuon joutavan höpötyksen.
Perehdy ystävä hyvä niihin viesteihin, joilla olen tässä ketjussa puolustanut Raamatun mukaista opetusta armosta ja uskosta sekä kuuliaisuudesta totuuden Sanaa, Jeesusta, kohtaan.
Viestini on tämä: itsekkäät teot ja omat suoritukset ovat kuin saastainen vaate Jumalan edessä. Lain teoilla EI ole mitään arvoa pelastuksellemme. Päinvastoin, ne ennemmin erottavat, siis EROTTAVAT, meitä Jumalasta.
Koen, että sinä et ole puhtaalla mielellä minua "psyykaamassa" ja vesiperän sinä saatkin tuloksena itsellesi. Jumala ei sinua ole pannut minua ronkkimaan, tiedät sen itsekin.
Jumalan armoa minä tarvitsen, sen tunnustan vilpittömästi.
"En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut." Gal.2:21Semperi, sinä olet aivan väärässä. Väärässä olet ja olen samaa mieltä heidän kanssaan, jotka NÄKEVÄT sinun olevan harhassa. Miten ihmeessä sinä uskallat mennä Jumalan eteen, kun et ole hänen käskyjään noudattanut? Sinä kumoat raamattua, et nosta sitä, vaan lasket. Sinä häpäiset uskoa.
Väärässä olet! kirjoitti:
Semperi, sinä olet aivan väärässä. Väärässä olet ja olen samaa mieltä heidän kanssaan, jotka NÄKEVÄT sinun olevan harhassa. Miten ihmeessä sinä uskallat mennä Jumalan eteen, kun et ole hänen käskyjään noudattanut? Sinä kumoat raamattua, et nosta sitä, vaan lasket. Sinä häpäiset uskoa.
Mistä sinä tiedät, miten minä olen käskyjä noudattanut omassa elämässäni? Jos en sinua ole onnistunut miellyttämään tällä palstalla, niin älä vedä siitä sellaisia johtopäätöksiä, joihin herjauksessasi syyllistyt.
Toivotan sinulle turvallista, rentoa ja lähimmäisen rakkauden täyttämää iltaa. Saakoon totuus tehdä sinut vapaaksi.- greeeeen
"Sivusta katsoen", annan sinulle ystävällisen palautteen:
Ole rauhassa ja usko omalla tavallasi, niinhän minäkin teen. Keskustelun kannalta olisi hyödyksi, jos voisit rekisteröityä.>>Minun motiivini on käydä koko sydämellä asiaan, joka on esillä.
- greeeeen
Pari pyyntöä sinulle, Semper:
1. Olisitko ystävällinen ja vastaisit ASIOIHIN ja jättäisit henkilöön käymisen vähemmälle.
-muistathan, että olet jo aikaa sitten luvannut tehdä parannuksen tuosta viastasi.
2. Olisitko myös niin ystävällinen, että jättäisit tuomitsemisen ihan Jumalalle - Hänelle se kuuluu.
- muistathan, että olet itse sanonut eräälle toiselle kirjoittajalle näin:
>>Olet lähtenyt toisten tuomitsemisen tielle.
Täysin omatoimisesti olet ryhtynyt veljiesi syyttäjäksi ja tuomariksi - ei Jumala ketään sellaiseen koiranvirkaan kutsu!En mahda mitään sille, jos olet niin herkkällä paikalla, että koet tuomiona minun vastaukseni sinun omiin kysymyksiisi.
Et selvästikään ole sellainen keskustelija, jolla voisi vastata niin, ettei se satuttaisi sinun arkaa omanarvon tuntoasi.
Ja tiedätkö, mistä se kertoo?
Se kertoo siitä, että olet liikkeellä lihan käsivarren ja ylpeytesi voimalla. Se voima ei tule sinua perille uskossasi kantamaan.
Minun tunnustukseni on edelleen tämä ja tulee olemaan:
"minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani,
asu mitään hyvää." Room.7:17
Kaikki hyvä minussa tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä. Jaak.1:17
Minulla ei ole mitään omia tekoja, joista voisin kerskata tai joihin voisin vedota pelastukseni tai vanhurskauteni ansaitsemiseksi.
PS.
Voin luvata sinulle, ettet onnistu minua suututtamaan.
Olen oppinut tapasi tuntemaan, joten olet jo vaaraton:)- greeeeen
En mahda mitään sille, jos olet niin herkkällä paikalla, että koet tuomiona minun vastaukseni sinun omiin kysymyksiisi.
Et selvästikään ole sellainen keskustelija, jolla voisi vastata niin, ettei se satuttaisi sinun arkaa omanarvon tuntoasi.
Se kertoo siitä, että olet liikkeellä lihan käsivarren ja ylpeytesi voimalla. Se voima ei tule sinua perille uskossasi kantamaan.
Minulla ei ole mitään omia tekoja, joista voisin kerskata tai joihin voisin vedota pelastukseni tai vanhurskauteni ansaitsemiseksi.
PS.
Olen oppinut tapasi tuntemaan, joten olet jo vaaraton:)Ai, että nämä äskeiset (minulle osoittamasi) sanasi siis 'olivat ihan vain vastauksia kysymyksiini, eivätkä suinkaan mitään julistamaasi tuomiota':
>>1) sinun omat 'hyvät' tekosi ovat vain saastaa Herran edessä,
3) tekojesi paikka on ristillä, koska ne nousevat lihasi tahdosta. - greeeeen
En mahda mitään sille, jos olet niin herkkällä paikalla, että koet tuomiona minun vastaukseni sinun omiin kysymyksiisi.
PS.
Olen oppinut tapasi tuntemaan, joten olet jo vaaraton:)Lisää Jumalan Sanaa - ei mitään oman käsvivarren ja ylpeyden voimaa tälläkään kertaa - sinulle Semper (toivottavasti et suutu taas):
22 Toteuttakaa sana tekoina, älkää pelkästään kuunnelko sitä -- älkää pettäkö itseänne.
23 Se, joka kuulee sanan mutta ei tee sen mukaan, on kuin mies, joka kuvastimesta katselee omien kasvojensa piirteitä.
24 Hän kyllä tarkastelee itseään, mutta poistuttuaan hän unohtaa saman tien, millainen on.
25 Mutta se, joka kiinnittää katseensa vapauden täydelliseen lakiin ja jää sen ääreen, ei unohda kuulemaansa vaan tekee sen mukaisesti, ja kerran hän on saava kiitoksen siitä mitä tekee.
(Jaak. 1:22-25)
_______
Ymmärrätkö ystävä hyvä, ettei pelkkä sanan kuuleminen ja väittämäsi pelkkä totuuden rakastaminen riitä, vaan ON TEHTÄVÄ JUMALAN SANAN (=tahdon) mukaisia tekoja!
Ottaisit siis Raamatun kehotuksesta vaarin, etkä enää pettäisi itseäsi ja muita! greeeeen kirjoitti:
Ai, että nämä äskeiset (minulle osoittamasi) sanasi siis 'olivat ihan vain vastauksia kysymyksiini, eivätkä suinkaan mitään julistamaasi tuomiota':
>>1) sinun omat 'hyvät' tekosi ovat vain saastaa Herran edessä,
3) tekojesi paikka on ristillä, koska ne nousevat lihasi tahdosta.Yllä lainaamasi 1-3 kohtien periaatteet ovat yleispäteviä.
Ne ovat voimassa kaikkiin, ihan jokaiseen kilvoittelijaan.
Herkkyysasteesi on nousemassa sellaisiin lukemiin, että
minun lienee parasta antaa sinulle hetkisen 'jäähtymisaikaa'.
Unohda sillä välin oma herkkänahkainen henkilösi ja sen varjelu.
Olet vetäytynyt niin syvälle 'henkilöbunkkeriisi', ettet näe sieltä niitä ilmiselviä argumentteja, joita olen sinulle auliisti tarjoillut.
Lupaan sinulle uusia näköaloja, kunhan ensin olet jäähtynyt ja raottanut näkökenttääsi hieman bunkkerisi seinien ulkopuolelle.
Tässä vaiheessa pidämme siis ainakin pienen tauon.
Palataan asiaan, käytä jäähytuokiosi tehokkaasti ;)- greeeeen
Yllä lainaamasi 1-3 kohtien periaatteet ovat yleispäteviä.
Olet vetäytynyt niin syvälle 'henkilöbunkkeriisi', ettet näe sieltä niitä ilmiselviä argumentteja, joita olen sinulle auliisti tarjoillut.
Lupaan sinulle uusia näköaloja, kunhan ensin olet jäähtynyt ja raottanut näkökenttääsi hieman bunkkerisi seinien ulkopuolelle.
Palataan asiaan, käytä jäähytuokiosi tehokkaasti ;)Voi ystävä hyvä, kun en minä ole tässä se, joka on suuttunut. Sinun vihasi täällä kiehuu.
Väität siis vain vastanneesi kysymyksiini, vaikka julistit tekoni 'ristillenaulattavaksi saastaksi'! Ja vaikka väität minun ylpeilevän, en varsinaisesti ole edes omista teoistani koskaan kirjoittanut, vaan kirjoitan siitä, mitä ihmisen (siis yleisesti ihmisen) tulee Raamatun mukaan tehdä.
Vaikka miten pyristelisit, on meidän ihmisten tehtävä Jumalan tahdon mukaisia tekoja. Sinä et ole asemassa, jossa voisi julistaa toisten ihmisten teot saastaksi. Teot pystyy julistamaan hyviksi/pahoiksi ainoastaan HÄN itse! Niiden, siis tekojemme, mukaan saamme myös palkkamme.
20 Ensiksi Damaskoksessa ja Jerusalemissa, sitten joka puolella Juudeaa ja muiden kansojen parissa minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy.
(Ap. t. 26:20)
_______
18 Kehota heitä tekemään hyvää, keräämään rikkaudekseen hyviä tekoja ja jakamaan anteliaasti omastaan muille.
19 Näin he kokoavat itselleen aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuutta varten, niin että voittavat omakseen todellisen elämän.
(1. Tim. 6:18-19)
_______
27 Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan.
(Matt. 16:27) - greeeeen
Yllä lainaamasi 1-3 kohtien periaatteet ovat yleispäteviä.
Palataan asiaan, käytä jäähytuokiosi tehokkaasti ;)Kunhan olet, Semper, jäähdytellyt tarpeeksi, luehan oikein ajatuksen kanssa tämäkin alla oleva raamatunkohta, jonka viesti on täysin selvä:
USKO ILMAN TEKOJA ON KUOLLUT JA HYÖDYTÖN!
14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa,
16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
(Jaak. 2:14-20)
_______
Et sinä ystäväiseni pääse mihinkään selkeästä Raamatun Totuudesta, joka löytyy useasta kohdasta! Pelkkä armo ja rakkaus totuuteen ei riitä, vaan tarvitaan Jumalan tahdon mukaiset teot! Niiden perusteella Jumala julistaa ihmisen vanhurskaaksi.
Huomaan greeeen, että kuumensit taas itsesi sellaiseen hehkuun, ettei minun viesteilläni toistaiseksi ole perillemenon mahdollisuuksia sinun totuudentorjunta-kilpesi lävitse.
Jatkan taukoa sinun kanssasi vielä tällä erää; katsotaan tuleeko keskustelun maaperä aikalisän jälkeen otollisemmaksi.
Tässä meille molemmille hyvä jae opiskeltavaksi tauon aikana:
"Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille."
Jaakobin kirje 3:18Jokohan sinä Semper tulet kohta samaan lopputulokseen kuin minäkin.
Zec 4:6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.
Jos ei joku saa Henkeä niin ei saa. Ihan sama, mitä tällaiselle selittää. Taju on kankaalla. Ei tule ymmärtämään. Kun sokea taluttaa sokeaa, niin molemmat kuoppaan putoavat.
Ja omin voimin kuopasta ei ylös pääse. Ei vaikka kuinka ruoputtaa ja kuoputtaa kaiken oman energiansa käyttäen. Voima ja henki tulee ylhäältä, ja se annetaan kenelle annetaan.
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, sanoi Jeesus. Tämä on raamatun totuus.
Suuressa talossa on kaikenlaisia ”astioita”.
2Ti 2:20 Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta- ja hopea-astioita, vaan myös puu- ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
2Ti 2:21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.
2Ti 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.
2Ti 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
2Ti 2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
2Ti 2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden.
Minun mielestäni, sinä Semper, olet sävyisästi ojentanut sanaa vastustavia. Vaikkakin monet riitapukarit toista väittävät. Mitään vihaa en ole viesteissäsi havainnut, ainoastaan totuuteen pyrkimistä. Niin minua arvostellessasi, kuin muitakin.
Kaikki me pyrimme totuuteen, tienkulkijoina matkalaisina maan ja Pyhä Henki olkoon oppaanamme. Ja opastakoon meitä, missä vaiheessa tiellä olemmekin.
Jumalan siunausta sinulle veljeni Semper.
PS.
En osallistu kiistaan tämän enempää, vaikkakin riitapukari herra green kumppaneineen sitä varmaan haluaisikin.- Semper ja Jonah
Jonah kirjoitti:
Jokohan sinä Semper tulet kohta samaan lopputulokseen kuin minäkin.
Zec 4:6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.
Jos ei joku saa Henkeä niin ei saa. Ihan sama, mitä tällaiselle selittää. Taju on kankaalla. Ei tule ymmärtämään. Kun sokea taluttaa sokeaa, niin molemmat kuoppaan putoavat.
Ja omin voimin kuopasta ei ylös pääse. Ei vaikka kuinka ruoputtaa ja kuoputtaa kaiken oman energiansa käyttäen. Voima ja henki tulee ylhäältä, ja se annetaan kenelle annetaan.
Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, sanoi Jeesus. Tämä on raamatun totuus.
2Ti 2:20 Mutta suuressa talossa ei ole ainoastaan kulta- ja hopea-astioita, vaan myös puu- ja saviastioita, ja toiset ovat jaloa, toiset halpaa käyttöä varten.
2Ti 2:21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.
2Ti 2:22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.
2Ti 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
2Ti 2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
2Ti 2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden.
Minun mielestäni, sinä Semper, olet sävyisästi ojentanut sanaa vastustavia. Vaikkakin monet riitapukarit toista väittävät. Mitään vihaa en ole viesteissäsi havainnut, ainoastaan totuuteen pyrkimistä. Niin minua arvostellessasi, kuin muitakin.
Kaikki me pyrimme totuuteen, tienkulkijoina matkalaisina maan ja Pyhä Henki olkoon oppaanamme. Ja opastakoon meitä, missä vaiheessa tiellä olemmekin.
PS.
En osallistu kiistaan tämän enempää, vaikkakin riitapukari herra green kumppaneineen sitä varmaan haluaisikin.Jonah-rukka, miten sinä voisit käsittää kristittyjä? Et mitenkään. Se se vasta kummallista onkin, että te kaksi, sinä Jonah ja Semper olette niin hyviä ystäviä, että voitte yhdessä nostaa itsenne toisten tuomareiksi.
Äkikseltään luulisi teillä olevan aivan eri uskon, mutta hedelmät ovat kuitenkin aivan samat. Mistä luulet sen johtuvan?
Tavallisesti Jeesuksen jumaluuden tunnustavalla ja Jeesuksen jumaluuden kieltäjällä ei ole mitään yhteistä. Teillä on paljon yhteistä, vaikka niin ei pitäisi olla. Jonah kirjoitti:
PS.
En osallistu kiistaan tämän enempää, vaikkakin riitapukari herra green kumppaneineen sitä varmaan haluaisikin.Kiitos viestistäsi, Jonah, se todella ilahdutti minua!
Kirjoitat rohkeasti: >>Minun mielestäni, sinä Semper, olet sävyisästi ojentanut sanaa vastustavia.Semper ja Jonah kirjoitti:
Jonah-rukka, miten sinä voisit käsittää kristittyjä? Et mitenkään. Se se vasta kummallista onkin, että te kaksi, sinä Jonah ja Semper olette niin hyviä ystäviä, että voitte yhdessä nostaa itsenne toisten tuomareiksi.
Äkikseltään luulisi teillä olevan aivan eri uskon, mutta hedelmät ovat kuitenkin aivan samat. Mistä luulet sen johtuvan?
Tavallisesti Jeesuksen jumaluuden tunnustavalla ja Jeesuksen jumaluuden kieltäjällä ei ole mitään yhteistä. Teillä on paljon yhteistä, vaikka niin ei pitäisi olla.Sanot Nm. Semper ja Jonah :
”Teillä on paljon yhteistä, vaikka niin ei pitäisi olla.”
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
Tottakai meillä on yhteistä ja olemme ystäviä, koska pyrimme molemmat totuuteen ja sielujen pelastukseen. Ja uskomme Jeesukseen Kristukseen jumalann Poikaan.
Emme me mitään tuomareita ole, yksi on tuomari. Ja se tuomari et ole sinä.
Jos olemme jostakin erimieltä, Semper ja minä, niin pyrimme sävyisästi ja toistemme mielipiteitä kunnioittaen saavuttamaan totuuden.
Sinä taas haastat riitaa, kun taas minä ja Semper pyrimme sovintoon. Siinä ero.
Sinä et ”oikeaoppisuudessasi” pysty keskustelemaan. Me pystymme, vaikka olemmekin joistakin asioista eri mieltä keskenämme.
Että rukkaseksi sanoisin sinua.
PS.
En ole kieltänyt Jeesuksen jumaluutta koskaan.Semper.Fidelis kirjoitti:
Kiitos viestistäsi, Jonah, se todella ilahdutti minua!
Kirjoitat rohkeasti: >>Minun mielestäni, sinä Semper, olet sävyisästi ojentanut sanaa vastustavia.Sanoit Semper:
”Toivottavasti tulet vielä minun kanssani samoille linjoille Jeesuksen olemusta ja Jumaluutta koskevissa asioissa.”
Se on mahdollista. Mutta kun uskon raamatun suoran sanan ja Jeesuksen todistuksen, niin en voi oikopäätä tulla samoille linjoille kanssasi. Sen kyllä uskon, että Jeesus ja Jumala ovat samaa olemusta. Onhan Jumala ”synnyttänyt” Jeesuksen jo ennen aikojen alkua. Miten, sitä emme voi selittää, kun käsityskykymme on rajallinen.
En pysty ymmärtämään toisin näitä sanoja:
Mark 12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
Mark 12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa.
Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
En todellakaan voi ymmärtää näitä toisin, kuin mitä on sanottu. Jumala on yksin totinen Jumala. Ehkäpä ymmärrykseni on vajavainen?
Pyhä Henki johtakoon kaikkeen totuuteen, sitä rukoilen. Kukaan ihmisselittelijä ei voi sitä tehdä. Vaan vain ja ainoastaan Pyhä Henki.Jonah kirjoitti:
Sanoit Semper:
”Toivottavasti tulet vielä minun kanssani samoille linjoille Jeesuksen olemusta ja Jumaluutta koskevissa asioissa.”
Se on mahdollista. Mutta kun uskon raamatun suoran sanan ja Jeesuksen todistuksen, niin en voi oikopäätä tulla samoille linjoille kanssasi. Sen kyllä uskon, että Jeesus ja Jumala ovat samaa olemusta. Onhan Jumala ”synnyttänyt” Jeesuksen jo ennen aikojen alkua. Miten, sitä emme voi selittää, kun käsityskykymme on rajallinen.
En pysty ymmärtämään toisin näitä sanoja:
Mark 12:28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
Mark 12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa.
Joh 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
En todellakaan voi ymmärtää näitä toisin, kuin mitä on sanottu. Jumala on yksin totinen Jumala. Ehkäpä ymmärrykseni on vajavainen?
Pyhä Henki johtakoon kaikkeen totuuteen, sitä rukoilen. Kukaan ihmisselittelijä ei voi sitä tehdä. Vaan vain ja ainoastaan Pyhä Henki.>>Sen kyllä uskon, että Jeesus ja Jumala ovat samaa olemusta.>kukaan ihmisselittelijä>> ei voi johtaa kaikkeen totuuteen.
Vain ja ainoastaan Pyhä Henki voi viedä meitä syvemmälle siihen ainoaan totuuteen, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Kirjoittaahan Pietari: "Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;" 2.Piet.1:20. Hän jatkaa: "vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta".
Oman ymmärryksemme varassa emme löydä totuuden tiellä eteenpäin. Taivaallinen 'road map' ei avaudu omahyväisille itseviisaille tietoniekoille. Se ei tarkoita, etteikö Sanaa tulisi tutkia.
"Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta." Luuk.1.53 "rikkaat Hän on lähettänyt tyhjinä pois."
Jumalan johdatusta ja runsasta siunausta sinulle, Jonah.
Veljellisin terveisin, SF- greeeeen
Jos sinulla, Semper, on ASIAAN jotakinkaan sanottavaa, ole hyvä ja sano. Muussa tapauksessa onkin toivottavaa, että jatkat jäähdyttelyäsi. Minä en hehku ollenkaan, tai no kyllä vähän, mutta ihan vain halusta keskustella ASIASTA. :)
Sinä tässä olet se, joka kuumenee, eikä kykene vastaamaan ASIAAN.
Sinulla oli alusta saakka mahdollisuus vastata ASIAAN ja täysin rauhalliseen keskusteluun ilman riitelyä ja vihaa, mutta lähdit suoraan henkilööni käymisen tielle. Että sinänsä voit opiskella tässä vaiheessa tuota esille tuomaasi asiaa ihan itse, vaikkakin se kyllä koskettaa meitä kaikkia. - greeeeen
Jonah kirjoitti:
PS.
En osallistu kiistaan tämän enempää, vaikkakin riitapukari herra green kumppaneineen sitä varmaan haluaisikin.Mikähän saa sinut, Jonah, uskomaan, että haluaisin sinun kiistelevän täällä. Jos sinulla on ASIAAN jotakinkaan sanottavaa, siitä keskustelen kyllä mielelläni.
Ja jospa sinäkin jättäisit tuomion jakamisen ihan Hänelle, jolle se kuuluu. - greeeeen
Kiitos viestistäsi, Jonah, se todella ilahdutti minua!
Kirjoitat rohkeasti: >>Minun mielestäni, sinä Semper, olet sävyisästi ojentanut sanaa vastustavia.Semper hyvä, jos ihminen on viileä kuin viilipytty, ei hänellä edes 'meinaa pukata hikeä'. Valitettavasti vihasi ja hikoilusi näkyy kyllä lävitse teksteistäsi, vaikka yrität kovasti muuta väittää.
Ja miksi ihmeessä sitten kiehut noin pahoin, minähän esitin sinulle ASIAA vastattavaksi!? Sen sijaan, että olisit vastannut siihen, lähdit alusta alkaen henkilööni käymisen tielle.
Voisin tuoda tähänkin pitkän litanian tuota 'sävyisää ojentamistasi' mm. tuolta eräästä toisesta viimepäivien keskustelusta, mutta jätän sen tekemättä ja toivon, että vastaisit viimeinkin ASIAAN. :)
- joku123vain
Tähän keskusteluun voisi sopia myös seuraava Raamatun kohta:
Matt. 5:17-20 - häpeä
Höpö höpö, totuus on että sinäkään et pysty täyttämään lakia edes yhden sekunnin aikaa.
Sinä et tunne oikein itseäsi ollenkaan, elät valhemaailmassa kuvitellen itsesi hyväksi ihmiseksi. Tyypillinen itseriittoinen fariseus vailla katumuksen häivää.
Lain tehtävä on paljastaa syntisyytemme, siksi että synnintunto pakottaa tilansa oikein tuntevan pakenemaan Jeesuksen verihaavojen turviin, - pelastuksen lähteelle.
Ihminen tulee yksin uskolla vanhurkaaksi, joka muuta väittää hän valehtelee, ainakin itselleen ja muille hyväuskoisille. Kokenutta koeteltua kristittyä et petä puheillasi. . Mutta kun ihminen uskoo Kristukseen, hän saa armosta kaiken lahjana JUmalalta, silloin hänestä vuotaa voima myös hyviin tekoihin, rakkauden tekoihin.
Laki saa aikaan vain vihaa.
Jos ihminen ei syystä taikka toisesta pääse lain alta uskonvanhurskauteen, Kristuksen vapauteen, niin hänestä tulee hyvin kärttyinen omaan napaansa tuijottava narsistinen pedantti. Tai omilla avuillaan muiden edessä kukkoileva itseriittoinen riikinkukko. Esimerkkejä on miljoonittan. " Häpeä". Kirjoitat asiaa kursailematta. Jo Paavali haukkui galatalaiset lainalaisuudesta, koska se on pelkkää kuollutta kirjainta. Esimerkkejä miljoonista nykypäivän fariseuksista on riittämiin.
- greeeeen
Näin Paavali itse opetti:
21 Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki.
(1. Kor. 9:21)
_______
18 Kehota heitä tekemään hyvää, keräämään rikkaudekseen hyviä tekoja ja jakamaan anteliaasti omastaan muille.
19 Näin he kokoavat itselleen aarteen, hyvän perustuksen tulevaisuutta varten, niin että voittavat omakseen todellisen elämän.
(1. Tim. 6:18-19)
_______
Ap. t. 26:20
Aloittaja peräänkuuluttaa tekoja vanhurskauden edellytyksenä.
>>Ihminen ei koskaan ole vanhurskas pelkästään omien tekojensa ansiosta, ilman Jeesuksen sovitustyötä, vaan tarvitaan molemmat, sovitustyö ja ihmisen omat, Jumalan tahdon mukaiset teot.- greeeeen
Voi Semper, olisit edes yhden kerran vastannut ihan vain suoraan ASIAAN, ja jättänyt edes sen yhden kerran muun pois.
Ihmisen on nöyrryttävä Jumalan tahdon alle, tehtävä parannus ja TEKOJA, joissa se (parannus) näkyy! Kuten olen jo useat kerrat sanonut, minusta Raamatun sanoma uudestisyntyminen on se muutos, joka tapahtuu ihmisessä Jumalan Sanan voimasta, hänen nöyrtyessään sen alle (elämään sen mukaan teot) ja sitä seuraava henkikaste (jonka moni kokee varsinaisena 'syntymishetkenä') - siis prosessi. Tuon prosessin alkuaskelia on siis parannus, johon kuuluu TEOT, joista parannuksen tekeminen näkyy.
Usko ilman tekoja todellakin on kuollut ja hyödytön, eikä kukaan siis ole vanhurskas pelkästä (siis _pelkästä_) uskosta ja armosta! Pelkkä armo ja rakkaus totuuteenkaan ei riitä, vaan tarvitaan myös TEOT.
Ap. t. 26:20
Kerrohan minulle, Semper, miksi Paavali julisti kansojen parissa, että TULEE TEHDÄ TEKOJA, joista parannus näkyy, jos kaikki tapahtuukin ihan vain niin, että saadaan uskoontulosta armo ja siitä seuraa tuosta vain, ilman ihmisen omaa osuutta, hyvät teot?!
Miksi siis Paavali (ym.) esittää lukuisia kehotuksia (Raamattu 'pullollaan') siitä, mitä uskovien tulee tehdä, jos kaikki tapahtuukin kertomallasi tavalla ja hyvät teot tulevat ihan automaattisesti uskoontulemisesta/armon vastaanottamisesta, ilman ihmisen omaa osuutta?
Kuinka uskova ihminen voisi koskaan langeta, jos hyvät teot olisivat automaattinen seuraus uskoon tulemisesta/armon vastaanottamisesta?
>>Jos olemme ottaneet vastaan Jumalan armon, meistä tulee Jumalan lapsia ja alamme koko sydämestämme rakastaa Jumalaa ja Hänen Poikaansa Jeesusta, Pelastajaamme.
Kun tuo rakkaus ja kiitollisuus täyttää sydämemme, me haluamme koko sydämestämme tehdä Jumalan tahdon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1603102
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5012635Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!351371Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011337Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?201180- 451069
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.296989Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti44948Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109936Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34880