Miksi miehelle vaimon syrjähyppy on niin kauhea katastrofi, vaikka mies olisi itsekin ollut uskoton useitakin kertoja ja ylläpitänyt pitkiäkin salasuhteita. Mutta kun vaimo yhdenkin kerran tekee samoin, niin on helvetti irti. Ymmärtäisin, jos mies itse olisi ollut aina uskollinen, niin tietysti vaimon uskottomuus olisi hirveä asia, mutta onko uskottomalla miehellä muka varaa vaatia vaimoltaan korkeaa moraalia? Minusta ei ole. Kokemukseni mukaan naiset eivät yleensä ole näin kaksinaismoralisteja joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Jos nainen itse käy vieraissa, hän tavallisesti sallii sen miehelleenkin. Sen sijaan pettävissä miehissä löytyy ihan uskomatonta tekopyhyyttä tämän asian suhteen.
En puolustele kummankaan sukupuolen uskottomuutta ja pettäminen ja valehtelu on aina väärin, mutta en myöskään ymmärrä niitä lukuisia miehiä, joiden mielestä vaimon petos on muka pahempi asia kuin heidän. Sitä kutsutaan kaksinaismoralismiksi.
Ironista kyllä tiedän jopa yhden kakkosnaisen, joka pisti ukkomiehen kanssa välit poikki, koska tämä oli niin kaksinaamainen. Vaikka ukkomiehellä itsellään oli ollut pitkän aikaa salasuhde, hän silti raivosui hysteerisesti vaimonsa ainoasta syrjähypystä ja haukkui tätä huoraksi. Siitä hyvästä kakkosnainen heivasi äijän menemään.
Miesten kaksinaismoralismi hämmästyttää
4
206
Vastaukset
- Hmmm..
Tuon varmasti kaikki tietävät.
- 365gts63
Ei se kakkonen välttämättä sen kaksnaamaisuuden takia sitä miestä jättänyt. Ei ne kakkoset ikinä olisi niin solidaarisia ykkösille. Luultavasti jätti siksi, että miehen mustasukkaisuus vaimosta paljasti, ettei vaimo ollutkaan miehelle niin merkityksetön kuin oli ehkä kakkoselle väittänyt.
- Voi, voi..
Osasitpa kääntää asian ihan oudoksi. Eiköhän kakkosnaiselle paljastunut pikemmin miehen olevan kenties väkivaltaisuuteenkin kykenevä sekopää. Mustasukkaisuus ei ole merkki siitä, että mies tai nainen välittäisi puolisostaan terveellä tavalla, tai että ylipäänsä välittäisi ja rakastaisi. Se on omistushalua joka saattaa pahimmillaan johtaa järkyttäviin väkivallantekoihin -sen se kakkosnainen tajusi, ja juoksi pakoon tuli perseen alla. Toivottavasti miehen vaimo tajusi tehdä saman ihan oman itsensä vuoksi.
Oletko sinä niitä naisia, joka ylpeilee mustalla silmällä ja murtuneilla luilla, että "kyllä se minun mies minua sitten rakastaa, kun se hakkasi minut henkihieveriin, kun oli niiiiin mustasukkainen, kun tuo naapurin Reijo vilkaisi minua ja tervehti ja minä hänelle vastasin! Juokseehan se tuo Taneli -kulta vieraissa, mutta minua se vain rakastaa, kun on niin mustasukkainen, että hakkaa nyt ainakin kerran viikossa!"
- ----
Musta tuntuu kans, että miehet jotka pettää vaimojaan, harvoin kuitenkaan sitten kertovat mielipiteenään pettämisen yleisesti olevan ok. Eli se on taas näitä "se on eri asia" juttuja.Omaa pettämistä ei pidetä vääränä mutta jos naapurin Pekka pettää vaimoaan niin siitä saatetaan sitten puhua negatiiviseen sävyyn eikä se olekaan hyväksyttävää. Oma mieheni todennäköisesti pettää mua mutta koska multa puuttuu todisteet ja hän ei asiaa myönnä niin paha mennä sanomaan. Tunne vaan on sellainen. Hänkään ei ole koskaan sanonut hyvää sanaa yhdestäkään pettäjästä. Miehestä tai naisesta. Itseäänkin on kai niin helppo huiputtaa, että voi selittää oman väärän tekonsa oikeutetuksi. Kettumaisia juttuja nämä! Sitä niin toivois toisen olevan rehellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2563225Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell201789Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.231463Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1381322- 811284
- 1041268
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531082Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581055- 1371008
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717977