Miesten kaksinaismoralismi hämmästyttää

puistattaa

Miksi miehelle vaimon syrjähyppy on niin kauhea katastrofi, vaikka mies olisi itsekin ollut uskoton useitakin kertoja ja ylläpitänyt pitkiäkin salasuhteita. Mutta kun vaimo yhdenkin kerran tekee samoin, niin on helvetti irti. Ymmärtäisin, jos mies itse olisi ollut aina uskollinen, niin tietysti vaimon uskottomuus olisi hirveä asia, mutta onko uskottomalla miehellä muka varaa vaatia vaimoltaan korkeaa moraalia? Minusta ei ole. Kokemukseni mukaan naiset eivät yleensä ole näin kaksinaismoralisteja joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Jos nainen itse käy vieraissa, hän tavallisesti sallii sen miehelleenkin. Sen sijaan pettävissä miehissä löytyy ihan uskomatonta tekopyhyyttä tämän asian suhteen.

En puolustele kummankaan sukupuolen uskottomuutta ja pettäminen ja valehtelu on aina väärin, mutta en myöskään ymmärrä niitä lukuisia miehiä, joiden mielestä vaimon petos on muka pahempi asia kuin heidän. Sitä kutsutaan kaksinaismoralismiksi.

Ironista kyllä tiedän jopa yhden kakkosnaisen, joka pisti ukkomiehen kanssa välit poikki, koska tämä oli niin kaksinaamainen. Vaikka ukkomiehellä itsellään oli ollut pitkän aikaa salasuhde, hän silti raivosui hysteerisesti vaimonsa ainoasta syrjähypystä ja haukkui tätä huoraksi. Siitä hyvästä kakkosnainen heivasi äijän menemään.

4

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm..

Tuon varmasti kaikki tietävät.

• 365gts63

Ei se kakkonen välttämättä sen kaksnaamaisuuden takia sitä miestä jättänyt. Ei ne kakkoset ikinä olisi niin solidaarisia ykkösille. Luultavasti jätti siksi, että miehen mustasukkaisuus vaimosta paljasti, ettei vaimo ollutkaan miehelle niin merkityksetön kuin oli ehkä kakkoselle väittänyt.

• Voi, voi..

Osasitpa kääntää asian ihan oudoksi. Eiköhän kakkosnaiselle paljastunut pikemmin miehen olevan kenties väkivaltaisuuteenkin kykenevä sekopää. Mustasukkaisuus ei ole merkki siitä, että mies tai nainen välittäisi puolisostaan terveellä tavalla, tai että ylipäänsä välittäisi ja rakastaisi. Se on omistushalua joka saattaa pahimmillaan johtaa järkyttäviin väkivallantekoihin -sen se kakkosnainen tajusi, ja juoksi pakoon tuli perseen alla. Toivottavasti miehen vaimo tajusi tehdä saman ihan oman itsensä vuoksi.

Oletko sinä niitä naisia, joka ylpeilee mustalla silmällä ja murtuneilla luilla, että "kyllä se minun mies minua sitten rakastaa, kun se hakkasi minut henkihieveriin, kun oli niiiiin mustasukkainen, kun tuo naapurin Reijo vilkaisi minua ja tervehti ja minä hänelle vastasin! Juokseehan se tuo Taneli -kulta vieraissa, mutta minua se vain rakastaa, kun on niin mustasukkainen, että hakkaa nyt ainakin kerran viikossa!"

• ----

Musta tuntuu kans, että miehet jotka pettää vaimojaan, harvoin kuitenkaan sitten kertovat mielipiteenään pettämisen yleisesti olevan ok. Eli se on taas näitä "se on eri asia" juttuja.Omaa pettämistä ei pidetä vääränä mutta jos naapurin Pekka pettää vaimoaan niin siitä saatetaan sitten puhua negatiiviseen sävyyn eikä se olekaan hyväksyttävää. Oma mieheni todennäköisesti pettää mua mutta koska multa puuttuu todisteet ja hän ei asiaa myönnä niin paha mennä sanomaan. Tunne vaan on sellainen. Hänkään ei ole koskaan sanonut hyvää sanaa yhdestäkään pettäjästä. Miehestä tai naisesta. Itseäänkin on kai niin helppo huiputtaa, että voi selittää oman väärän tekonsa oikeutetuksi. Kettumaisia juttuja nämä! Sitä niin toivois toisen olevan rehellinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      228
      3945
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      139
      1418
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      126
      925
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      288
      759
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      757
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      736
    Aihe