Kuuluuko narsistista eroaminen

olla helpottavaa?

Erosin juuri miehestäni jonka kanssa ehdin seurustella viisi pitkää ja vaikeaa vuotta. Hän oli narsisti ja tietenkin itse sen kielsi vaikka kaikki "oireet" viittasivat siihen ja olinhan siitä kuullut jo toisaalta että miehessäni tälläisiä piirteitä olin joilta itse olin sulkenut silmäni ja ottanut asian niin että minussa on aina vika kun tuli riitaa/sanomista että ei se toinen mitään tehnyt koskaan.

Olemme suhteemme aikana eronneet lukuistat kerrat miehen aloitteesta ja myös palanneet yhteen hänen aloitteestaan. Itse olen vielä nuori vähän päälle parikymppinen mies lähentelee kuuttakymmentä.

Vielä vähän aika sitten mietin että mies ei voi olla narsisti vaikka kaikki muut piirteet siihen viittaa mutta tuo hyväksikäyttäminen ei osunut kohdilleen. Nyt vasta (miehen taas lähdettyä kesken asioiden selvittämisen..) tajusin että mieshän on käyttänyt minua hyväkseen. Olen elättänyt meidät viimeiset kolme vuotta ostanut juotavat, syötävät, tupakat, kahvit (vaikka en itse polta tai juo kahvia) ja antanut vielä bensarahaa! Ja aina mies on lähtenyt parin päivän - parin viikon luonani olemisen jälkeen pois kun olemme asioita koittaneet selvittää. Aina hän on myös tullut takaisin (asumme eri paikkakunnilla) puhunut ummet ja lammet ja taas riidan tullen lähtenyt.

Kuuluuko tälläisestä ihmisestä eroaminen tuntua hyvältä eikä niinkään surulliselta? Itse en tunne surua.. ei edes tee mieli itkeä. Joskus itkin ja itkin ja mietin että mitä taas tein.. mutta tätä olen viisi vuotta katsellut .. kertokaa tunnenko oikein vai olenko tunneköyhä ihminen?

4

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellaasta

Tuskinpa tunne köyhä olet, pitäisikö itkeä kun on saanut kokemaan olevasi aina viallinen? tai kun olet kauan elättänyt. No joo, vaikka hieman epäuskottavalta kuulostaa ikäeronne. Jos on tosi niin eiköhän piankin helpotus astu kuvaan.
      Toivottavasti et sahaamista jatka.

• kohtalotoveri-si

Asian käsittely kestää kauan. Itse soudin ja huopasin 15 vuotta, yhteisiä lapsiakin on. Vasta nyt muutama vuosi eron jälkeen hän ei kummittele jatkuvasti takaraivossani. Se todellakin ottaa aikaa.

Vaikka tästä narsistiasiasta höpötetään joka mediassa, niin harva siitä todellisuudessa ymmärtää mitään. varsinkin niissä perheissä joissa kulissit on kunnossa (meillä ei ollut), niin on vaikeaa puhua kenellekään.

Narsistit, kuten muutkin persoonallisuushäiriöiset osaavat sen psykologisen pelin. Tosin se kuvio alkaa ajan myötä pahasti toistaa itseään. En tiedä tilanteestasi mitään, mutta uskaltaisin väittää että olet tehnyt elämäsi parhaimman ratkaisun. Jos siis arvostat omaa ihmisarvoasi ja haluat tulla joskus oikeasti rakastetuksi. Voimia ja valoa elämääsi :)

• VOIMAHALI Sinulle :)

Älä missään tapauksessa palaa hänen luo vaik mitä yrittäs. Ja varmaan yrittää ja anelee kun rahat on loppu ja naista pitäis saada.
      Pysy lujana ja ala elämään omaa eläämääs. Olet vielä nuori ja löydät kunnon miehen rinnalles.
      Kivaa viikonloppua. T. Kohtalotoveri, joka eli narskun kans samanlaisessa suhteessa yli viisi vuotta. Suhde loppu yli vuosi sitten ja olen kuullut että tää narskumies "pyörittää" naisia edelleen, jotka vaihtuu tiuhaan.

• 7+ 17

Aivan ihana asia, että koet asian helpottavana etkä surullisena. Itse erosin omasta narskustani ja se ei ollut helppoa, olin niin vahvassa tunnekoukussa häneen, vaikka tiesin järjellä mitä tulee tehdä, niin tunne kertoi toista. Meni pitkään ennenkuin selvisin elämään ja vieläkin olen jossakin vaiheessa tosi maassa. Se kysyy voimia, mutta ero kannattaa tehdä.

Niin, samoin minun narskullani oli heti uusi mollamaija pyöritettävänään, hänen ei tarvitse käsitellä tunteitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4842
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1344
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1333
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe