itse käyn täällä n.5-6 krt vuodessa ja nytkin on jopa 2kk aikaa olla täällä
suurin osa kirjoituksista viittaa pienen kunnan kirouksiin ja niitä samoja juttuja on kaikkialla.
itse koen paikallisen väestön olevan erittäin ystävällisiä, mukavia sekä tarvittaessa avuliaita (neuvovat kysyttäessä).
kukaan ei tuppaudu, eikä tule "örisemään" ylimääräisiä ja rauhassa saa olla, siis juuri sitä mitä olen tullut hakemaankin.
en ole tavannut niitä "poikamiehiä", homoja enkä muitakaan häiriköitä vaan lomailijana olen aina saannut olla.. lomailija.
kaupassa on ystävällinen henk.kunta ja siksi varmasti suosinkin jounin-kauppaa
ja pitsat.. eväskorista tietenkin.. tällä hetkellä he lomailevat mutta palaavat kyllä!
joskus talvisin tulee mieleeni kun yksin naisihmisenä lähden m.kelkkailemaan niin olisi mukava olla mukana joku paikallinen hlö, jotta voisin surutta lähteä tuntureita huiputtamaan ilman polttoaine huolia sekä kesäisin laavulla yöpyämiseen (varoittaneet ovat ettei yksinään naisihmisen ois hyvä yöpyä laavulla, ei edes kirves saappaassa :-) )
tiedän että kesäkissaa ei saa ottaa (jäävät kuulemma talvex mouruamaan nurkkiin) enkä lähde pokaa perheellistäkään.. (eikä poikamiehiä täällä ole)
joten jatkan patikointia ja talvisin pysyn hyvin tehdyillä reiteillä.
hyvää jatkoa teille kaikille jotka mahdollistatte meidän lomailijoiden olon täällä!!
ihana ylläs ja ä.lompolo
24
503
Vastaukset
- kulkijapoika48
Hei
Olipa kiva lukea juttuasi,noin se pitää olla. Aina kun ihmiset tahtoo vaan valittaa ja ruikuttaa,mie ainakin nautin olostani,täällä saapi olla rauhassa ja ihmiset on lepposia. Harmi vaan kun en pääse tänne useammin,se 4-5 krt vuodessa.
Jatketaan me turistit patikointia upeista maisemista nauttien, vaan tunnustaa täytyy että kivampi se olis kahestaan kun yksistään.
t etelän mies muoniosta- pikku myy
jos en kulkisi yksin, niin lähtisin varmaankin kuusamoon karhunkierrokselle :-) (kesällä), ja talvella pitkälle reitille kelkalla ja välillä lämmittelisin laavulla :-)
itse olen ainut "lapinhullu" meidän kylältä ja kyllä minusta tuntuu että mahdollisuuksia lähtee pohjosiin vaikka pidennetylle vkl lomalle on useasti.. eihän se ole kuin 10h autolla ja olet perillä :-)
joten nautitaan kesän marja ja sieni sadosta, syksyn ruskasta, joulun rauhasta, kevättalven hangista sekä tietenkin uuden kesän yöttömästä yöstä.
täytyy kyllä sanoa tästä kesästä, että huomattavasti vähemmän "öttiäisiä" kuin mihin varauduin :-) - hillaton toukka
pikku myy kirjoitti:
jos en kulkisi yksin, niin lähtisin varmaankin kuusamoon karhunkierrokselle :-) (kesällä), ja talvella pitkälle reitille kelkalla ja välillä lämmittelisin laavulla :-)
itse olen ainut "lapinhullu" meidän kylältä ja kyllä minusta tuntuu että mahdollisuuksia lähtee pohjosiin vaikka pidennetylle vkl lomalle on useasti.. eihän se ole kuin 10h autolla ja olet perillä :-)
joten nautitaan kesän marja ja sieni sadosta, syksyn ruskasta, joulun rauhasta, kevättalven hangista sekä tietenkin uuden kesän yöttömästä yöstä.
täytyy kyllä sanoa tästä kesästä, että huomattavasti vähemmän "öttiäisiä" kuin mihin varauduin :-)no oleksie hilloja löytäny, ko olot kova liikumhaan.
- höhö,mitä naiviutta
pikku myy kirjoitti:
täytyy kyllä sanoa tästä kesästä, että huomattavasti vähemmän "öttiäisiä" kuin mihin varauduin :-)Onhan siinä naivi etelän tyttö.
- kulkijapoika48
pikku myy kirjoitti:
täytyy kyllä sanoa tästä kesästä, että huomattavasti vähemmän "öttiäisiä" kuin mihin varauduin :-)Komiata seutua se kuusamokin vaikkei siellä miun mielestä lapin veroisia ne maisemat ole. Mie olen kans sellanen "lapinhullu", aina sinne mieli tekee uudestaan,no onneksi kohta syyskuu ja ruska-aika niin pääsen taas...
- nuita on nähty nokko
Koittaa siinä meitä nuoleskella, sellasia ne osa turisteista on.
- pikku myy
voi hyvänen aika :-), vai nuoleva, naivi etelän tyttö.. hmm..anteeksi mutta pisti hymyilyttämään.. mikään noista kolmesta ei pidä paikkaansa :-), sorry pojat!!
mutta oottekos tulleet ajatelleeks.. etelän tytöt (myöskin) pärjää pohjoses ja tietenkin pohjosen pojat pärjää..pohjoses :-)
hyvät päivän jatkot kaikille!- nallukka40
heippa pikku myy:) vai olet sie tykästynyt lappiin? olen myös länsi-lapista. haluaisitko kenties joskus nähä jossain kolarissa?
- pikku myy
nallukka40 kirjoitti:
heippa pikku myy:) vai olet sie tykästynyt lappiin? olen myös länsi-lapista. haluaisitko kenties joskus nähä jossain kolarissa?
nähdään vaan, mitä paikka ehdotat
- nallukka40
pikku myy kirjoitti:
nähdään vaan, mitä paikka ehdotat
sano sie joku paikka olen nyt lomalla:)
- pikku myy
nallukka40 kirjoitti:
sano sie joku paikka olen nyt lomalla:)
Ei sano sie, kerran nähä halusit, vai ekkö ookkaan tosissas?
- nallukka40
pikku myy kirjoitti:
oonhan mie tosissaan! minun sukujuuret on sielläpäin.miten ois ylläksellä? voitasko vaihdella ajatuksia sähköpostin kauta?
- nallukka40
pikku myy kirjoitti:
mihin sie oikein katosit?
- pikku myy
nallukka40 kirjoitti:
voinhan sitä Ylläkselle tulla, mutta ei minä mihinkään postailemaan ala, sehän nyt on selvä juttu.
- nallukka40
pikku myy kirjoitti:
voinhan sitä Ylläkselle tulla, mutta ei minä mihinkään postailemaan ala, sehän nyt on selvä juttu.
miten sitten löydän sinut?
- pikku myy
nallukka40 kirjoitti:
miten sitten löydän sinut?
koska täällä annetaan sopivat tuntomerkit, niitten mukaan sitten katsotaan.
Jos olet aivan kaamean näköinen turjake, niin tuskin toisiamme löydämme.
Sinulla pitää olla kauniit hampaat, eikä mitään remppamahaa saa olla, muutenkin siisti yleisolemus on oltava. Tukkaa pitää olla, vaikka leikattu kalju pukee, jos pääkallon muoto on hyvä. - pikku myy
nallukka40 kirjoitti:
Mihin sie oikein katosit?
- pikku myy
pikku myy kirjoitti:
Mihin sie oikein katosit?
Taidatkin olla remppamahainen nuhjake, huonoine hampaineen, ehkä jopa tekarit lonksuu suussa. Kyllä olisi nimimerkistä jo pitänyt arvata.
- nallukka40
pikku myy kirjoitti:
Taidatkin olla remppamahainen nuhjake, huonoine hampaineen, ehkä jopa tekarit lonksuu suussa. Kyllä olisi nimimerkistä jo pitänyt arvata.
ja sie taidat olla satakiloinen keiju nimimerkistä päätellen.
- pikku myy
nallukka40 kirjoitti:
ja sie taidat olla satakiloinen keiju nimimerkistä päätellen.
menehän remppamaha juomaan niitä aamukaljojas, ei pääse mäskisäkki pienemään.
- ruishalkoa
Pärjää ne, kun me anetaan niille kovaa lihaa mättäikköön, sitä vartenha ne tänne haluaa.
- mollaan aisamiehiä
juu, saavat kerranki kunnon kullia, eikä mitää etelän löysää.
- aito pikku myy
voi hyvänen aika ku nallukka 40 ja vale pikku myy oli ajatuksen vaihdossa :-), anteeksi! pisti hymyilyttämään :-)
ihan oikeasti, ei pikkumyy tuolleesti kirjoita.. remppamaha, mäskisäkki, turjake!! kyllä ne on ihan "aitojen paikallisten" omia sanontoja katsoessa aamun koitossa omaan peiliin..
mutta on se kaikesta huolimatta hyvä, että mökkilaiset/ turistit käyvät myös ä.lompolossa koska muuten ei esim. lahjatavarakaupat, ravintolan ynnä monet muut yritykset kenties oikein pärjäis, tai sit yrittäjänä olen itse valinnut väärän yritystaktiikan..
täytyy sanoa kotia palanneena, kun syys-lokakuun vaihteessa tuun jälleen sinne, niin minä olen sitten se joka repee totaalisesti nauruun niille kuikkiville, hiippaileville, pälyileville paikallisille "miehille", jotka etsivät elämän autuutta kaljahyllyjen välistä.. mut ei sekään mitään.. kyllä teitä paikallisia on todellakin ihan mukaviakin ja edelleen olen samaa mieltä kuin ensimmäisessä kirjoituksessani "todella mukava on heittää rinkka selkää ja antaa mennä" - mettänpeto
voi turkale sentään ko on fiini ilma,turista ei missään aavekaupunki ,korpit etsii sapuskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p465269Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511730Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1331700Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141335
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41230No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol24116081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877