Syvät vatsalihakset

-sara

Tahtoisin alkaa treenaamaan syviä vatsalihaksia ja olenkin etsinyt paljon eri liikkeitä joilla näitä lihaksia voisi harjoittaa, mutta sitä en ymmärrä kun kaikissa liikkeissä pitäisi vetää vatsaa sisään ja pitää sitä jännitettynä... niin miten siinä voi tehdä mitään liikkeitä jos täytyy vetää vatsaa sisään? Itselläni se ainakin johtaa siihen että lakkaan hengittämästä. Sitten taas jos alan hengittämään niin vatsani ei pysy enää sisällä ja litteänä vaan palautuu normaaliin asentoon. Eli siis miten te onnistutte harjoittamaan syviä vatsalihaksia oikein? Auttakaa avutonta hädässä :D

6

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tva...
      • palikat esiin_

        Kyllä ne syvät vatsat treenaantuu kun jännittää vatsalihaksia normaalisti koko liikkeen ajan, taas vähän mietitään liikaa asioita. Yleensäkin vatsalihaksia tehtäessä positiivinen (rutistus) vaihe räkähtävästi ja sitten negatiivinen vaihe hitaammin kontrolloiden takasin koko ajan taas jännittäen. Jengi rimpuilee ja tekee 5cm nylkytyksiä, ei tällä saa mitään tuloksia. Täysi liikerata aina ja jatkuva jännitys. Kannattaa panostaa toistojen laatuun enemmän kuin lukumäärään. Jos menee yli 15, niin lisäpainoa heti mukaan. Ei mikään lihas kehity tekemällä samoja toistoja samoilla painoilla joka treenissä. Mutta kun syvistä vatsoista oli kyse, niin tämä on raskain liike vatsalihaksille ja keskikropalle yleensäkin. Suosittelen!

        http://www.youtube.com/watch?v=J00PS1nLRPY

        Ilman lisäpainoa aluksi tietenkin ja polviltaan. Jos ei ole tuommoista hyrrä vehjettä niin voi ottaa levytangon ja pienet painot siihen. ->

        http://www.youtube.com/watch?v=W_LeoDWpfKQ

        Tässä myös jotain asiaa; http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/64653-systemaattinen-treeni-syville-vatsoille/


    • strongcore..

      Joo näin selkävaivaisena ( muutama pullistuma) niin en ole millään saanut syviä vatsalihaksia toimimaan. vaikka kuinka väännän lankkua päivittäin eriasennoissa.

      http://www.brianmac.co.uk/coretest.htm

      Pystyn tekemään tuon core testin niukin naukin. Mutta silti hetken päästä jos seison rentona alavatsa roikkuu kuin olisin raskaana!! ylipainoa ei ole mies 185/85
      Mitäköhän hemmetti tähän nyt voisi auttaa?

    • zxcasdqwe

      Kokeile pilatesta, vahvistaa syviä vatsalihaksia.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En ole spesialisti mutta itse teen mm. lattialla selinmakuulla, sääret penkillä, rutistuksia. Tuntuma on erilainen kuin dynaamisissä suorituksissa.
      Lankku? Ryhmittelen sen naisten lankkuihin ja miesten lankkuihin
      Naiset lankuttavat polvilta ja/tai kyynärpäiltä.
      Miehet lankuttavat koivet ja käsivarret suorina, rutistaen painon suoraan ilman polvi- tai kyynärpääavustusta kropan päkiöiden ja suorana edessä olevien kämmenien varaan. Saattaa vaikuttaa niihin syviinkin.
      Asentoa pitäen tai pumpaten sarjoja.
      Huom! Kyynärpäät ja polvet aina ja koko ajan irti lattiasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe