Mieheni ei näe mitenkään mahdolliseksi, että hän voisi muuttaa suomeen. Minulla puolestaan olisi hieman houkutusta muuttaa suomesta.
Mutta entä, jos rakkaus ei sitten enää muuton jälkeen kukoistakkaan? Miten vanhempani ja ystäväni käy. He kaikki jäävät suomeen.
Minkälaisia kokemuksia teillä on maasta pois muutosta?
Miten sovelluitte uuteen asuinympäristöön, kulttuuriin ja miten asia suomessa. Sukulointi hommat yms. Oliko teidän helppo saada uusia ystäviä?
Kaikki pienikin info on kultaakin kalliimpaa.
Muutto maasta pois miehen vuoksi
9
222
Vastaukset
- lontootar
Mä muutin miehen perässä Lontooseen. Tosin asiahan oli niinkin helppo että olen ollut vuoden siellä töissä jolloin me tapasimme, eli tuttu kaupunki ja jonkin verran tuttuja/kavereitakin valmiina. Plus, että olisin varmaan muuttanut takaisin Lontooseen ilman miestäkin.
Suosittelen, että otat sen askeleen jos mieli tekee. Jos rakkaus ei kestä, voit aina mennä Suomeen ja tiedät ainakin yrittäneesi. Mikä maa on kyseessä sitten? Ainakin Euroopasta on tosi helppo (ja nykysin suht halpakin) lennehtää takaisin perhettä ja ystäviä treffaamaan silloin tällöin..
Noista kulttuurijutuista en osaa oikein sanoa, koska täällä Enkuissa on suht samanlainen kulttuuri kuin Suomessa. Ja asuin täällä ennnenkin joten tuntui muuttaessa kuin kotiin olisi tullut. - känkkäränkkä
Kyse on saksasta :)
Monilla meneekin juuri tuota kautta, että on ollut joko töissä tai vaihto-oppilaana kysisessä maassa.
Mulla ei ole koskaan ollu erityisen hyvä kielipää. Mutta englantia puhun sujuvasti mieheni kanssa. Saksaa tahtoisin oppia ja eiköhän sitä opikkin kun vaan rohkeasti uskaltaa kysellä ja kuunnella.
Olen miettinyt tälläistä tositositosi tulevaisuuteen kohdistuvaa asiaa kuin lapset. Meillä olisi perheessä kolme kieltä. Saksa, Suomi ja huono englanti. Mitenköhän sitä sillain pärjättäis, lapsista varmaan tulee ihan hulluja :---D haha - tsemppimies
japaniin sopeuduin mainiosti, sain duuniakin suht nopeasti ja tyokaverit ovat mahtavia. palkka on jees ja vaimo tyytyvainen.
ei ole yhtaan ikava suomea ja jyrpa kataisen hallituksen metkuja suomalaisten paanmenoksi.
japani sujuu mainiosti, helppo kieli oppia ja olenhan sita jo treenannut aika kauan.viela kun opin lukemaan niin sujuu paremmin, siinakin olen jo suht pitkalla.
kova kuumuus taalla on ja tallainen suomalainen lumiukko ei ole siihen tottunut mutta kylla tama suomen olot voittaa.
lasten suhteen suosittelen jattamaan sen englannin pois. lapsi oppii kunnolla max 2 kielta pienena ja tulee kielivaikeuksia paljon jos on kolmas kieli mukana. tuttujen perheissa sellaisia ongelmia.
meilla on suomi ja japani, lue paljon suomalaisia lastenkirjoja muksuilles joka paiva, takaan etta kannattaa.
tsemppia sinne minne oletkin menossa. - känkkäränkkä
Kiitoksia tosi paljon viestistäsi :)
- keski-eurooppaa
terveisiä sveitsistä, lapset ovat kaksikielisiä ja suomeen on helppo olla yhteydessä. lennot ovat tätänykyä halpoja ja skypekin pelaa.
mutta et kai heti aio lapsia tehdä? kannattaa ensin tutustua rauhassa kumppaniin ja uuteen maahan, siinä menee aikansa.
on parempi ensin ymmärtää varmasti mistä on kyse, sillä saattaahan olla, että et pidä jostakin siellä saksassa.
jos sinulla on käypä ammatti, niin kannattaisi ensin käydä töissä ja sitä kautta tutustua maan elämään. pääsisit sillä tavalla nopeammin kiinni arkeen, etkä olisi riippuvainen miehestäsi.
saksassa ei ole yhtä "rentoa" menoa kuin suomessa....... - 12+2
Itse olemme parjanneet hyvin. Saksassa on myos jonkinverran muita suomalaisia. Tsekkaappa www.suomalaiset.de foorumi jossa keskustelevat saksassa asuvat ja muuttoa harkitsevat suomalaiset. Itse olemme Berliinissa, voit laittaa privaa tuon foorumin kautta nimim "appelsiini".
- älä huoli
" Miten vanhempani ja ystäväni käy. He kaikki jäävät suomeen."
Ehkä he pärjäävät ilman sinuakin. - Veljesi ladosta
Siivoojan hommia taitaa ap tehdä suomessa..
- hahahaaaa
Voi voi mitähän huonoa siinä on jos joku sattuisi tekemään siivoojan hommia? Jos ei olisi siivoojia /siivousta uppoaisit likaan ja lokaan. Miten sontanen sun kotisi lieneekään, sinähän pidät siivousta ala-arvoisena kuin myös siivoojia? Eiks niin? Uppoa, uppoa sontaas.. ja suomalainen kun on olevinaan niin siisti ahahahaaaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914