Mieheni sanoi minulle oudon asian joka nyt häiritsee minua valtavasti. Hän sanoi ensin ettei tiedä onko sopivaa kertoa tätä minulle.. Mutta koska olen utelias ja tämän takia vain halusin tietää että mitä muka jne? Halusin että mieheni sanoisi ja jakaisi asian kanssani...Noh mieheni sanoi näin; että onkohan normaalia että pidemmissä suhteissa alkaa käymään niin että tavallaan kiinnostuu jostain toisesta naisesta, on kiinnostunut pari päivää ajatellen että uu mikä misu! On kiinnostunut tietämään että onkohan toi varattu vai vapaa... Sitten parin päivän päästä kiinnostus lopahtaa ja ajattelee että toiki on tommonen..Muistaa sitten taas että on oma rakas nainen kotona odottamassa jota rakastaa. Mieheni sanoi että viimeisen puolen vuoden aikana näin on käynyt pari/muutaman kerran ja häntä ärsyttää tämä.
Ollaan siis reilusti melkein 2 vuotta. Mehelläni on ollut tätä aiemmin vain pari lyhyttä suhdetta joissa kummassakin hän oli naisen kanssa 6kk yhdessä, mutta heti 3kk jälkeen alkoi tulla ongelmia. Itselläni ollut yksi vähän reilu vuoden kestävä suhde.
Mietin tämän asian kuultuani että olisiko ollut parempi kun en olisi tietoinenkaan tästä?! Kun nyt on alkanut asia häiritsemään.... Mitä tästä ´pitäis nyt ajatella? Mitä te ajattelisitte :/?
Miehen kiinnostus muihin naisiin?
16
1415
Vastaukset
- nainenggg
Niin siis melkein 2 vuotta ollaan oltu yhdessä. Niin tai mitä sanoisin miehelleni? En oikein osannut sanoa mitään... Aloin enemmänkin vain syventymään omaan ajattelu maailmaan jossa tunsin pahaa oloa. Ei ollut kovin kiva kuulla tälläistä...
- Make-70
Tuohan on ihan normaalia minun mielestäni. Itse toimin ihan samalla tavalla. Kannattaa arvostaa puolisosi rehellisyyttä. Yleensä se menee niin, että mies vain miettii mielessään ja loppujen lopuksi käy kokeilemassa, onko se toinen parempi kuin oma puoliso. Sitte on enää myöhäistä jutella yhtään mitään. Teillä on hieno suhde meneillään, kun pystyy tuommoisestakin asiasta keskustelemaan. Voisit vähän kehua miestäsi, kun puhuu kanssasi. Ja tiedustele samalla, puuttuu teidän suhteesta hänen mielestään jotain. Tai haluaisiko hän kokeilla jotain uusia juttuja suhteen piristämiseksi.
- neuvoja.
Näin juuri se on. Miehesi on rehellinen ja sinun kannattaa pitää hänestä kiinni. Jos asia vaivaa sinua, jutelkaa siitä.
- Näin miettii mä
Asiassa ei ole mitään ihmeellistä, kun hän uskaltaa kertoa, ei petä... Hän vaan ihastuu, se on semmoista hetken pientä huumaa ja piristystä, mikä menee ohi aivan normaalisti. Joskus pitkissä suhteissa, siis mitkä ovat vielä pidempiä kuin teidän, tulee pitkiäkin kriisejä ja ns. kuivia kausia, milloin ihastus saattaa olla pitkäkin, - ja vaarallinen! Ihminen helposti kuvittelee uuden ihastuksen olevan rakkautta, tuovan pakoreitin ja voi miten se huuma viekään mukanaa... Ja useimmiten kyse on ihan tästä samasta, että sitten ihmetteleekin, että jaa, toikin on vaan tommonen. Koska semmonenhan se on: ihminen, mikä ihminen.
Ei se aina vaihtamalla parane!
Onneksi miehesi nyt ei ole edes vaihtamassa. Noissa tunteissa ei ole mitään väärää ja teillähän on avoin ja hieno suhde, jos voitte keskustella noistakin aiheista. Moni tukkii helpomminkin suunsa ja sitten tulee ikäviäkin yllätyksiä. Joten ota tämä lahjana, hän pystyy puhumaan sinulle tuollaisiakin asioita, pystythän sinäkin hänelle. Keskustelkaa avoimuudesta, sillä sillä eli tuolla, tehdään ne ihastukset vaarattomiksi! Lisäksi, myös seksiä voi leikkimielisesti värittää roolileikeillä, kiusaten ihastuksilla, matkien näitä, keksimällä fantasioita: silloin te voitte ns. hyödyntää omaksi iloksenne ihmisen, joka siitä ei vahingoitu, joka on lopultakin ehkä tavallaan olemassa, mutta mielikuvituksen tuotetta kuitenkin jne.
Ihminen ihastuu koko elämänsä ja kaikkein suurimpia ongelmia tuo ne asiat ja tunteet, mistä ei voida keskustella, mitä ei voida hyväksyä. Salaisuuksilla on voimaa, koska niitä ei käsitellä. Etenkin tällaisten asioitten kohdalla, ihmiset pilaavat suhteensa lyhyt näköisyydellä, mustasukkaisuudella, sokeudella ja itsekkyydellä, eivätkä nää mahdollisuutta. Tai tajua, että hei, ruokahalunhan voi herättää missä vaan, kunhan muistaa tulla kotiin syömään! Se tulee olemaan iso lahja pitkässä suhteessa, sillä lopultakin, yhdessä olon ratkaisee tosipaikan tullessa kaikki muu kun satunnaiset haaveilut naapurin Irmasta (kunhan Irman kanssa ei petä, siis tee oikeasti mitään!). Luottamus, kuskustelut, yhdessä asioitten hoitaminen, toistensa tukeminen, yhteinen tulevaisuus, avoimuus, ymmärrys ja kannustaminen jne. jne. Siinä tuommoinen pieni ihastelu, mitä se oikeasti on?
Saathan sinäkin tehdä niin. Ainakaan teidän suhdettanne ei tulisi mustasukkaisuus ja mykkyys tuhoamaan.
Joten, mieti kannattaako tuota jauhaa mielessään etenkään negatiiviseen sävyyn. En ole itse ajatellut tuollaisesta yhtään mitään kummempaa. Olette hyviä ystäviä rakkauden lisäksi. - take my breath away.
No mutta mistä voi tietää kertoiko mies vain osatotuuden ? Se loppu jäikin kertomatta eli että onkin itse asiassa "kokeillut" jo ? Jos omatunto tavallaan keveni kun sai hyväksynnän ihastumisen tunteelle ?
- miurmaur
Siis pitää tajuta että ihminen ei ole mikään yksiavioinen eläin - kumppanin omaaminen ei estä ihastumista, ja molemmat suhteessa olijat aivan varmasti ihastuvat elämänsä aikana muihin ihmisiin, aivan samalla tavalla kuin jos eivät suhteessa olisi.
Kyse on siitä miten nuo tunteet käsittelee - toiset pettää, toiset ei. Mielestäni on erittäin hienoa että miehesi on tunnistanut tilanteen siksi mitä se on (satunnainen ihastus) eikä alkanut kuvittelemaan että on löytänyt jotain parempaa. Tietysti tilanteesta sen enempää tietämättä, en tiedä onko miehesi petturimallia vai ei, sen tiedät kyllä itse. - -MrsMay-
Siis olette olleet yhdessä melkein pari vuotta ja miehen mielessä pyörii jatkuvasti ihastuksen poikaset toisiin naisiin ?
Tuolla muutama vastaaja suitusuttaa, että hienoa, kun teillä ollaan rehellisiä ym ym. No mä olen kyllä eri mieltä! Rehellisyys on sinänsä hieno asia - mutta kaikkea paskaa ei tarviisi kyllä toisen niskaan kaataa ja aiheuttaa toiselle pahaa oloa saadakseen omalle tunnolleen kevennystä! Mies on siis kuin pässi narun päässä - joku nainen tulee ja "nykäisee" tietämättään, mies kuolaa tämän perään muutaman päivän ja sitten yhtäkkiä muistaa, että ai niin mutta minullajan on oma nainen... Ei voi olla totta! Mikä pässi sinulla onkaan miehenä! Parisuhteenne on nyt sen ikäinen, että monella muulla on meneillään vielä sellainen honeymoon, ettei muille kertakaikkiaan ole silmää! Ja teillä mies haikaillut jo nyt useamman kerran muita...
Käsi sydämelle: luuletko, että mies jättää jatkossa asiat "haikailuasteelle"? Oletko valmis siihen, että seuraava avautuminen koskeekin pidemmälle mennyttä säätöä? Mies väittää, että häntä ärsyttää oma käytöksensä... Voi jessus, mitä paskaa! Jos tosissaan ärsyttäisi, olisi tehnyt asialle jotain ja etenkin pitänyt suunsa kiinni sinulle. Itse kokisin tuollaisen haihattelun ainakin pirun loukkaavana - en kiittelisi rehellisyydestä, vaan sanoisin, että jos ruoho oikeasti tuppaa vihertelemään aidan toisella puolella noin usein, mies on hyvä ja menee vaan! Ajatuksista tekoihin kun tunnetusti on lyhyt matka... Joku kaunis kerta mies sitten tulee "äidin luo" kertomaan, että nyt pääsi tilanne niin pahaksi, että tuli kokeiltua töissä sitä uutta kesätyttöä...- miurmaur
Kuulehan, vaikka oma miehesi ei tätä sinulle kerro, hän on kyllä ihastunut muihin naisiin ollessaan kanssasi.
Koko pointtihan tässä on se, että kun tunnistaa nämä ihastumiset sellaisina kuin ne on, osaa jättää ne omaan arvoonsa - siinä missä joku tavallinen sisäänpäinkääntynyt pullamössö kuvittelee heti ettei enää halua kumppaniaan ja lähtee pettämään.
Jos ei kykene hyväksymään sitä että miehet on tehty kiimaisiksi sioiksi jotka eivät voi sille mitään että joskus ajatuksissa saattaa käydä joku muu, niin ruvetkaa selibaattiin - muuten käskisin alkaa lesboilemaan, mutta naiset käyttätyy ajoittain ihan samalla tavalla, ei vaan yhtä julkisesti. - -MrsMay-
miurmaur kirjoitti:
Kuulehan, vaikka oma miehesi ei tätä sinulle kerro, hän on kyllä ihastunut muihin naisiin ollessaan kanssasi.
Koko pointtihan tässä on se, että kun tunnistaa nämä ihastumiset sellaisina kuin ne on, osaa jättää ne omaan arvoonsa - siinä missä joku tavallinen sisäänpäinkääntynyt pullamössö kuvittelee heti ettei enää halua kumppaniaan ja lähtee pettämään.
Jos ei kykene hyväksymään sitä että miehet on tehty kiimaisiksi sioiksi jotka eivät voi sille mitään että joskus ajatuksissa saattaa käydä joku muu, niin ruvetkaa selibaattiin - muuten käskisin alkaa lesboilemaan, mutta naiset käyttätyy ajoittain ihan samalla tavalla, ei vaan yhtä julkisesti.Ehkä on, ehkä ei - mutta runsaan 15 vuoden yhteiselon jälkeen minun ei ole tarvinnut miettiä, haikaileeko mieheni jonkun muun perään. Kaikkia asioita ei tarvitse sanoa ääneen ja pahoittaa toisen mieltä / aiheuttaa epävarmuutta omalla ajattelemattomuudellaan. On minullakin ollut "hetkeni", muutaman viikon aikoinaan pidin uutta työkaveria mielettömän puoleensavetävänä tyyppinä, mutta ettäkö olisin alkanut sellaisesta miehelleni avautumaan?! No en tasan! Hoidin asian pääni sisällä pois päiväjärjestyksestä ilman, että se heijastui millään tavalla parisuhteeseeni. Aikuisen ihmisen pitää tuntea vastuunsa toisesta ihmisestä, johon on parisuhteessa sitoutunut eikä alkaa lätistä merkityksettömistä pikkuihastuksista! Entäs sitten, jos elämään tulee oikeasti joku merkityksellisempi ihminen? Miten sen sitten selität ilman, että kumppanille tulee oitis olo, että no nyt se mut jättää..?
Ikävää, jos itse olet törmännyt vain "kiimaisiin sikoihin"... Toisenlaisia miehiäkin on olemassa.
- yksin aina
Miehes nussii sua ja ajattelee jotain kaunista naista jonka on nähnyt et kumpa sitä pääsis kerran panemaan kunnolla
- m30v.
Niin normaalia kuin olla ja voi.
- nainenggg
Kiitos vastauksistanne!
Olen kyllä sitä mieltä itsekin että normaaliahan tää vain on.... Kyllähän niitä kiinnostuksen kohteita tulee väkisinkin vastaan. Oli vain aluksi kurja kuulla tälläistä omalta mieheltäni, mutta tarkemmin ajatellen on vain hyvä että mieheni pystyy puhumaan minulle myös vähän vaikeammistakin asioista. Puhuin mieheni kanssa nyt asiasta ja hän sanoi myös sen asian tuntuvan kiusallista. Kiusallistahan se onkin...
No mut päätin etten jaksa alkaa vääntää tästä mitään numeroa.. - Epäkorrektia
Siinähän varsin tyhmä mies. Jos tommosia miettii, pitäköön oman päänsä sisällä. Yrittääköhän saada aikaan muutosta seksielämäänne. Kysypä suoraan.
- päänsäpuhkimiettinyt
Minulla on vähän sama juttu - tosin en ole parisuhteessa. Haluaisin aloittaa entiseni kanssa vielä uuden suhteen, nyt parin kuukauden ajan minulle on tullut "mutta voisihan totakin panna.." -tunteita. Eli, haluan entistäni kyllä, mutta omalla tavallaan on myös paljon muita naisia, keitä haluan (seksuaalisesti). Hän rakastaa minua aivan valtavasti, minä huomaan sen. Hän on todella mukava sekä vapaamielinen ja hänelle voi puhua mistä vain (hän on minulle kuin sisko).
Olen todella vaikeassa tilanteessa, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä. Erostamme ei ole vielä kuukauttakaan.
Haluaisin sanoa hänelle että haluan aikaa, joka voi johtaa siihen että alamme seurustelemaan uudelleen. Mutta toisaalta, hän saattaa alkaa luulemaan, että suhde tulee alkamaan automaattisesti jossain vaiheessa, enkä halua särkeä häntä enään uudelleen.
Haluan, en tiedä, ehkä, aargh... Ihmissuhteet ovat hankalia. - kaikkea ei
kannata sanoa ääneen. Uskollisuus on päätös! Aina voi vastaan tulla joku omasta mielestä mielenkiintoinen tapaus, mutta jos on yhden unelman jo onnistunut saamaan, ei todellakaan tee kuitenkaan mieli vaihtaa. Pitkä parisuhde kuitenkin lujittuu ajan myötä jos se on hyvä. Ihmisistä voi pitää persoonina, aika harvoista silti... Moni kakku on päältä kaunis mutta enpä panisi ketään tyhjäpäätä!
- Valinnan vapaus
Parikin krt pitkän liiton aikana(yli 20v)petetyksi tulleena voin vain sanoa,että se kyllä kirpaisee ja kovaa.Mielestäni molempia,sekä pettäjää ,että petettyä.Kannattaa miettiä,mitä hetken huumasta on hintana,varsinkin,jos on lapsia.Jokaisella on aivot,niitä kannattaa käyttää,vaikka halut kuinka hyrräis,eli punnita onko valmis riskeeraamaan nykyisen suhteensa toisen suhteen vuoksi.Valinta on täysin itsellä,mutta muistaa pitää,että itse on vastuussa teoistansa ja sen seuraamuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393870Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3442997Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt101906Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23771- 65761