mites tuosta raakakaakaojauheesta saa hyvää kaakaota?
Kuinka sitä yleensäkään käytetään? Oli jotenkin oudon makuista kaakaona?
Raakakaakao
7
6746
Vastaukset
- tappivanukas87
eiks se oo periaattees vähä niinku joku fazerinki leivonta kaakao?
pari teelusikallista mukin pohjalle, saman verran sokeria (tai sopivasti makeutusainetta/hunajaa) lorota mukiin hitaasti maitoo ja sekota kokoajan kunnolla.
tolleen mä ainakin saan siit fazerin kaakaost siedettävän makusta.
cocovin raakakaakaosta ei oo kokemusta. :E mut toivon et tepsii.... - 1+2
Raa'assa suklaassa ei ole mitään makeutta, jota on totuttu markettien suklaissa maistelemaan, ehkä sen vuoksi ei ihan maistu kaakaolta. Myös maito puuttuu alkuperäisestä suklaasta. Raakakaakao on tuhtia tavaraa ja kaipaa makeutusta. Itse käytän reilusti hunajaa.
- 4 + 7
Tarkoitetaanko raakakaakaolla esim. Van Houten kaakaojauhetta jota myydään joka kaupassa?
- Yks vainen
Ei tarkoiteta.
Aloittaja toki tietää itse parhaiten, mitä hän tarkoittaa, mutta raakakaakaota saa esim. Ruohonjuuresta tai netistä tilaamalla. Ohessa linkki yhteen esimerkkiin raakakaakosta: http://cocovishop.com/fi/tuotteet/kat/15/kaakaojauhe
- koettu on kaakao
Itse olen yrittänyt käyttää raakakaakaota ainakin parisen vuotta, mutta olen kyllä tullut siihen tulokseen, ettei se ole terveellistä. Itselleni se aiheuttaa nuhan kaltaisia oireita: useita päiviä, jopa viikkoja kestäviä kuumeiluja, kolotuksia, keuhkoissa keuhkoissa outoa tunnetta, pahimmillaan sain aivan outoja lihas ja nivel -särkyjä, joihin jouduin hakemaan 500mg parasetamolia arvauskeskuksesta.
Enkä edes käyttänyt kuin maksimissaan ruokalusikallisen päivässä.
Outoa sinänsä, että tumma suklaa tai maitosuklaa ei aiheuta samoja oireita. Oletan, että suklaan valmistuksessa kuumennus tuhoaa raakakaakaosta jotain aineosia, jolloin se muuttuu "terveellisemmäksi".- ???????????
Todennäköisesti olet jollekin kaakaon ainesosalle allerginen. Kyllähän jotkut lievästi pähkinöille allergiset voivat syödä paahdettuja pähkinöitä muttei raakoina ollenkaan. Joten ehkä nuo erikoiset oireesi johtuvat allergiasta. Tai sitten olet saanut raakakaakaosi jotenkin pilaantuneena, haiseeko homeelle tms?
- kallelehtoranta
Tietämättömille lisää tietoa raakakaakaon hyödyistä, oikein käytettynä.
http://laihduttaminen.info/raakakaakao-ja-suklaa/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on626755- 666578
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1445404Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist504413En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛204059Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53600- 373108
- 283023
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris692720Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....
Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta362223