Kuinka tälläisessä tilanteessa tulee toimia työnantajan näkökulmasta kun annettu palkallista vapaata välipäivät ja ei ole vähennetty mistään lomistakaan?
Työnantaja antaa joulunvälipäivät vapaata.
3
171
Vastaukset
- palkanlaskijana
Mikä oli kysymys?
Jos työnantaja on sanonut että nämä ovat palkallisia, ylimäräisiä vapaita niin sitä ne sitten ovat. Jos taas työnantaja on sanonut että talvilomat on pidettävä tuohon aikaan vuodesta niin siihen ei ole nokan koputtamista, työntantaja kun voi määrätä sen loman ajankohdan.
Työnantajan on toki kerrottava mitä nämä päivät ovat ja otettava huomioon se että onko kaikilla palkallista lomaa (=kertynyttä talvilomaa) . Palkattomalle lomallehan ei vakituista työntekijää voi pakottaa. Ja työntekijöitä on kohdeltava tasapuolisesti, et voi toisille antaa tuota palkallisena ylimääräisenä vapaana ja toisilta ottaa se lomapäivistä. (toki jos on uusien työsopimuksessa sovittu palkallinen talviloma niin asia on toinen) - Orja2011
Meneeks tää sitten oikein...Jos työntekijä pyytää ylimääräisiä lomapäiviä esim joulunvälipäivät ja työnantaja suostuu tähän ja maksaa ihan normaalin kuukausipalkan mutta sit kesälomalla ilmoittaa että kesälomaa on jäljellä vain 2,5 vko eikä 4vkoa kun työntekijä on pitänyt vapaita aiemmin sinä vuonna...
Eiks tollasesta pitäis kuitenkin ilmoittaa työntekijällekin, että hei pidä vaan ylimääräist lomaa mutta nää sitten vähennetään sun kesälomasta???!!! - palkanlaskijana
Tässä on kyseessä se että molemmat ovat ajatelleet asian omalta kannaltaan eivätkä puhuneet asiasta. Eli Kommunikointivirhe.
Työnantaja siis pitänyt itsestäänselvyytenä että käytät lomapäiviäsi ja sinä pidät itsestäänselvyytenä että kysymyksessä on joku palkaton tai sitten ylimääräinen palkallinen loma. Työnantajalla ei ole velvollisuutta antaa ylimääräisiä lomia, ei palkallisia, eikä palkattomiakaan. Molempien olisi kannattanut tarkistaa asia...
Nyt vain neuvottelemaan pomon kanssa aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O402022Taas pedofiliatuomio Haapaveelle
Vastenmielisiä ja vakavia rikostapauksia pikkupaikkakunnan alueellekin näyttää riittävän. Tämän alan rikoksien tuomiot411727Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn611525Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1811436Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok681239Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81231Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti19973Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?17933- 63924
Kuhmon K-kaupan vanhenevat hapannaamat kassoilla
Pitemmän aikaa olen ihmetellyt kaverin kanssa miksi Kuhmon K-kaupassa on aina tympeimmät kassattöntekijät? Kesällä tulee14865