Onko yli 30 v nainen jo liian vanha?

too old?

Onko parhaat ajat jo armotta takana, vai vasta nurkan takana?

37

2687

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko pois

      "Nurkan takana", tulemassa ja odottamassa vielä.

    • Totuus tämä

      Vanhat luuskat ei kelpaa kunnon miehille.

    • ..

      2-kymppisten mielestä olet ikäloppu fossiili, 40-50 vuotiaiden mielestä nuori kimma, jolla on vielä elämä edessä. ...Siis kaikki on suhteellista.

      • fffhhhhhhh

        Juuri näin se on.


      • Ahdasta ?
        fffhhhhhhh kirjoitti:

        Juuri näin se on.

        Ei ollenkaan eikä välttämättä. Ootko kuullut koskaan, että "toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä" ?


    • Vain Yksi Kysymys

      Miksi annoit rukkasia ja jätit miehiä liukuhihnalta kun sinulla oli vielä nuoren naisen kauneus ja tavoiteltavuus jäljellä?

      • jaaha_

        Epäilen, että siksi koska nämä miehet olivat vain pilllun perässä, eivät minkään muun. Sellaisille miehille pitäisi antaa rukkasten lisäksi myös selkään.


    • Jaska'

      Parisuhteeseen jossa on tarkoitus hankkia lapsia, niin alkaa olla hilkulla.
      Vielä tosin nippa nappa menettelee.

    • aerwefrwefs

      Henkisesti (ellei ole vakavia traumoja) varmaan parasta aikaa, seksuaalisesti taitaa olla, että nelikymppiset ovat vielä estottomampia. :)

    • Tämä factaa

      30 vuotias ei ole liian vanha, mutta siihen että onko parhaat ajat jo takana, vai nurkan takana en osaa vastata.

      Mitä tarkoittaa " parhaat ajat"?

      • valitse itse

        Eikö "parhaat ajat" olekaan henkilökohtainen kokemus?


      • Ikä on mielentila
        valitse itse kirjoitti:

        Eikö "parhaat ajat" olekaan henkilökohtainen kokemus?

        Oikein. Joka ikä on "paras aika", kysymys on vain asenteesta, terveydestä, mielen virkeydestä, elämänhalusta ja -kyvystä. Eikä tähän asiaan tarvitse kysyä eikä pyytää lupaa keneltäkään eikä varsinkaan nuoremmilta, joille ei ole vielä portti avautunut, ei tietoa eikä käsityskykyä. Vain luulot ovat suuret, kaikki muu pientä.


    • ..

      Pakko sanoa tähän vielä, että älä pidä itseäsi vanhana, 3-kymppinen on parhaassa iässä. Sinulla on vielä ehkä 50 - 60 vuotta elämää jäljellä, jos nyt alat pitämään itseäsi vanhana ja elämään sen mukaisesti, tulet kyllä katumaan sitä jälkeenpäin.

    • Älyn haamu

      Nainen on kauneimmillaan 16-19-vuotiaana.

      • faktaaa..

        Nainen on epä-kypsimmillään 16-19-vuotiaana.


    • jotain muka viallako

      Jos on hyvännäköinen niin 15-vuotiaista viiskymppisiin kaikki himoitsee

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Totta, jos puhutaan 35-vuotiaasta miehestä.

        Totta, jos puhutaan 20-vuotiaasta naisesta.

        Harvemmin totta, jos puhutaan 35-vuotiaasta naisesta.


      • 24
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Totta, jos puhutaan 35-vuotiaasta miehestä.

        Totta, jos puhutaan 20-vuotiaasta naisesta.

        Harvemmin totta, jos puhutaan 35-vuotiaasta naisesta.

        ennenkaikkea 35-vuotias naisesta puhuttaessa totta.

        etkä ole koskaan ollut 15-vuotias???


    • Riippuu valinnoista

      Riippuu siitä miten vuotesi kannat.

      Toisilla parhaat vuodet on takana yläasteen jälkeen liiallisen päihteiden käytön seurauksena ja toiset on niinkuin Helena Lindgren, säilyy vielä 60v. sen näköisenä ja henkisesti niin freesinä että kyllä vaan mulle kelpais.

      Osa tulee geeneistä ja kaikelle fyysiselle rupsahtamiselle et voi mitään. Terveet elämäntavat ja pirteä mieli tekevät sinusta kuitenkin miesten silmissä houkuttelevamman. Eli valitse tiesi oikein niin täänsejä on pitempään.

      • Langobardi

        Henkisesti freesinä? Aika vakavan oloinen eukko, mitä joskus haastatteluissa nähnyt. Toki hyvännäköinen.


    • mikä on arvosi

      Oletko käytetty? mitat?

    • No ei ole liian vanha, jos vaan muuten synkkaa mutta harvemmin niin tekee ainakaan mun kohdalla.

    • 17+4

      Sanoisin että edessä. Tuossa iässä on yleensä takana ne biletysvuodet, opiskelut, enimmät reppuselkämatkustamiset; siis sellainen ympäriinsä säntäily ja kaikkien mahdollisten uusien asioiden kokeileminen.

      Kolmeakymppiä lähestyttäessä yleensä ihmiset vähänkuin löytävät itsensä. He tajuavat keitä ovat ja mitä haluavat elämältä. Elämä saa ikäänkuin syvyyttä henkisen kasvun tuloksena. Henkinen kasvu ei tietenkään lopu siihen (toivottavasti), mutta ainakin se suurin nuoruuden hämmennys on takana.

      • Kyllä, samoja ajatuksia aika pitkälle. Toki omalla kohdalla tuntuu elämä vasta alkavan. Mutta siihin on muutamia aika oleellisia juttuja syynä, miksi näin. Yksi oleellinen syy on ollut puuttuva rohkeus elää itselleen. Toteuttaa itseään.

        Epävarmuus.


      • .

        Ne vasta bimboja onkin, jotka lompakkomiestä etsii 20-vuotiaina (playboy-tyttöset).

        Rakkaudessa ei ole mitään lutkamaista, sinun himoissas varmaan onkin vain lutkia.


    • Omasta mielestä näin 30 iässä alkaa vasta arvostaa enemmän eletyn elämän tuomaa itsevarmuutta ja pintakiilto alkaa varista. Siksi vastaan näin. Parhaat vuodet ulkonäön suhteen on menneet (omalla kohdalla), mutta henkisesti uskon niiden parhaiden olevan edessäpäin tai tässä ja nyt. Osaan nauttia asioista joista ennen en osannut. Ottaa elämän rennommin, mitä ennen. :-)

      Henkisesti näin ollen tuntuu olevan parasta aikaa parhaillaan. Puhun vaan puolestani, en voi muiden ikäisteni puolesta toki sanoa. Kuka mitenki asian kokee.

      Vanhenemisessa on omat plussansa ja miinuksensa. Jos niin haluaa ajatella.

      • muna vai kana?

        "alkaa vasta arvostaa enemmän eletyn elämän tuomaa itsevarmuutta ja pintakiilto alkaa varista."

        "Parhaat vuodet ulkonäön suhteen on menneet (omalla kohdalla), mutta henkisesti uskon niiden parhaiden olevan edessäpäin tai tässä ja nyt. "

        Oiskohan näillä tekemistä keskenään?

        Ei niin että olisit iän myötä oppinut jotain vaan kun oma ulkonäkö rapisee niin alkaa vähemmän pinnalliseksi?


    • järjen valo

      Järjetön kysymys. Molemmat sukupuolet vanhenevat ihan yhtä monta vuotta samassa ajassa. Vai ajattelitko, että miehet pysyvät ikuisesti 20-vuotiaina ja naisista tulee mummoja? Avaa silmäsi ja katsele ympärillesi, niin voit huomata että IHMISIÄ on ihan kaiken ikäisiä. Olet varmaan liian vanha esim 20-vuotialle, mutta mitä sitten? Ikäisiäsi miehiä on olemassa vaikka kuinka paljon ja vanhempia myös.

    • Riippuu puhtaasti siitä, että miten se yli 30v on eletty. ;)

      Huonoilla elämäntavoilla jo 25 vuotiaskin voi olla "liian vanha".

    • Sanonpa vaan.

      Mies kyllä voi olla 50 vuotiaana ihan 30v näköinen ilman panostusta, aika harvinaista että nainen pystyy luonnostaan siihen. Yksi sukulaiseni oli yli 80v nuoremman näköinen kuin moni 50 vuotias. Itse 30 vuotiaana näytän 20 vuotiaalta. Isoveljeni 40v näyttää ihan 28 vuotiaalta.

      • Moi, Naisasialooseri

        Mies kyllä voi olla 50 vuotiaana ihan 30v näköinen ilman panostusta, aika harvinaista että nainen pystyy luonnostaan siihen.

        Jaahas. En minä ainakaan ole ikinä tavannut sellaista 50 v ukkoa, joka muka näyttäisi 30 v. Melkein kaikki tuntemani 50 v äijät ovat rasvaisia kaljamahoja. Sellaisia viisikymppisiä ukkoja kyllä näkee, jotka kuvittelevat olevansa kolmekymppisen näköisiä, vaikka eivät oikeasti olekaan. He ovat lähinnä säälittäviä tapauksia. Mutta mistäs satumaasta näitä kuvailemiasi viisikymppisiä muka löytyy, kun itse en ole tavannut ketään semmoista? Ja mitkään Hollywood-tähdet eivät sitten kelpaa esimerkiksi. Nyt puhutaan taviksista eli 95 % ihmisistä.


      • Kyllä, tottamaar voi

        Mä nauroin ääneen kun luin tän, aivan mahtavaa, rakas, mutta pitäiskö sun kuitenkin käydä optikolla?
        "Yksi sukulaiseni oli yli 80v nuoremman näköinen kuin moni 50 vuotias. Itse 30 vuotiaana näytän 20 vuotiaalta. Isoveljeni 40v näyttää ihan 28 vuotiaalta. "

        Todella huolestuttavaa :D

        Usein käynti optikolla auttaa :D

        Mutta lohduttavakin puoli tässä on. Kun sokean ottaa, ei ulkonäöllä ole merkitystä!


      • Kerro kerro kuvastin
        Kyllä, tottamaar voi kirjoitti:

        Mä nauroin ääneen kun luin tän, aivan mahtavaa, rakas, mutta pitäiskö sun kuitenkin käydä optikolla?
        "Yksi sukulaiseni oli yli 80v nuoremman näköinen kuin moni 50 vuotias. Itse 30 vuotiaana näytän 20 vuotiaalta. Isoveljeni 40v näyttää ihan 28 vuotiaalta. "

        Todella huolestuttavaa :D

        Usein käynti optikolla auttaa :D

        Mutta lohduttavakin puoli tässä on. Kun sokean ottaa, ei ulkonäöllä ole merkitystä!

        No sehän on tunnettu tosiasia että miehet luulevat aina olevansa nuorekkaampia kuin oikeasti ovat. Niillä on vissiin joku taikapeili himassa, joka valehtelee niille. Siksi ne viisikymppiset ukot yrittävät epätoivoisesti iskeä nuorempia, kun ovat omasta mielestään niin hirveeen nuorekkaita eikä ne tajua, että nuori nainen voi olla ihan eri mieltä asiasta.


      • 12+9

        Tiedätkö mistä tämä johtuu? Ei siitä, että 50-vuotiaat miehet säilyvät kolmekymppisen näköisenä, vaan siitä, että monet miehet alkavat näyttää jo kolmekymppisinä viisikymppisiltä. On kaljamahaa, hiusten harventumista, lässähtänyttä olemusta ja kasvoissa reilusti ryppyjä ja muitakin ikääntymisen merkkejä.

        Keskiverron kolmekymppisen miehen tavalla vanhentunutta kolmekymppistä naista sanottaisiin jo TODELLA rupsahtaneeksi.


    • Äh, kai kolmekymppisellä on takana osa parhoista ajoistaan. Mutta väitän,että niitä on myös vielä edessäpäinkin. :)

      Onhan se paljon kiinni siitä, miten elämänsä elää ja mitä itse uskoo. Jos suhtaudut elämään hymyillen ja positiivisesti, niin voihan se olla et vielä 50-vuotiaanakin koetaan elävämme omaa parasta aikaamme. :P

      Toivon ainakin kovasti niin :D

      nim. itse loppuvuodesta 27v.

    • 44v mies

      No ei todellakaan ole liian vanha ellei nainen tee itsestään liian vanhaa. Kaiki riippuu täysin siitä, miten koet itsesi. Tapasin tuossa pari viikkoa sitten erittäin nuorekkaan ja sporttisen, viiskymppisen naisen, joka vartalollaan peittosi lähes kaikki baarin kakskymppiset naiset. Olisimme varmasti päätyneet samaan sänkyyn, jos emme olisi varattuja.

    • M32.

      Liian vanha on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      381
      1963
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1647
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1330
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1086
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      975
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      948
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      812
    8. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      107
      785
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      257
      746
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      680
    Aihe