kuinka pitkiä matkoja ajatte?

Maarduk

Minkäpituisia pyörälenkkejä teette?

Itse tykkään 20-30km lenkeistä, jossa vauhti pysyy yllä ja ylämäet ajan vauhdikkaasti jolloin syke käy korkealla ja en pidä taukoja. Keskinopeus 21-22km/h mittarin mukaan. Kunto nousee.
Ja joskus vedän 50km lenkkejä rauhallisemmin ja pidän pysähtymistaukoja.

81

4658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäet mataliksi prkl

      ei kunto riitä kuin 10-15 kilometrin matkoihin, ylipainoa jäljellä 40 kiloa ja täällä on niin saatananmoisia puolen kilometrin mäen perkeleitä koko ajan kaikilla suunnilla. keskinopeus 14 kmh ja jo 10 kilometriin on pidettävä pari pientä taukoa.

      ajelen lähes päivittäin. painoa on pudonnut ja kunto on parantunut, mutta kestävyys ei parane. se on minulla ollut aina ongelma. tasaisempaa matkaa jaksaisin varmasti paljon paremmin, mutta nuo mäet vievät kestävyyden.

      30-40 kilometrin matkoista voin vain unelmoida toistaiseksi. kun ei ole autoakaan, että pääsisi paremmille reiteille.

      • Anonyymi

        Tuli taas käytyä leipä ostoksilla Lidlissä, matka edestakaisin 42km. Eihän tuo nyt matkana kovinpitkä vielä ole, kauramoottori on voimaa.


    • noilla mennään

      Ajan sairastelun jälkeen noin 30 km päivässä pk:ta parina kolmena päivänä viikossa. Sen lisäksi yksi pidempi lenkki ja yksi lyhyt vk viikkoon. Pitkä lenkki ei ole vielä satasta, mikä on tavoite.

      Kannattaa miettiä noita lenkkien rytmityksiä. Ei ole kovin tehokasta ajaa aina samanlaista lenkkiä. Pyöräilijän käsikirjassa (readme.fi) on hyviä ohjelmia aloittelijalle.

    • pyörätiellä

      Työmatkani on melkein 8 kilometriä aamulla. Iltapäivällä se vaihtelee 8...50 km mielialan, tuulien ja päivän ostosten mukaan. Viikonloppuna saattaa päivälenkiksi tulla 110 km.

      Työpäivinä pyöräilen aina jos ei ole jotain ihan erityistä syytä mennä ilman pyörää. Viikonloppuna pyöräilen jos ei ole muuta tähdellisempää tekemistä. Niin ja talvella jätän pyöräilyt muille. Liian vaarallista pimeillä pyöräteillä, joilla liikkuvat vain mopoilijat ja ne kaikkein hulluimmat pyöräilijät.

    • Rumasetä1

      Nyt loman aikana 4-5krt/vko n. 30-45km ja tällä viikolla ajoin pitkäaikaisen haaveen 100km lenkin.

    • rtgrgt

      Tuo 20-30 on mulle meikäläiselle sopiva, viiskybänenkin menee auringon paisteessa vielä nauttien, mutta siitä pitemmät rupeaa maistumaan työltä. Kolme tällaista viikossa on varmaankin ihan kivasti terveyttä edistävä annos. Ja vielä pitää mainita että ajan suht rauhallista vauhtia, mutta näihin lenkkeihin mahtuu myös aina kunnon spurtteja lihasvoiman ylläpitämiseksi.

      Kummallakohan keinolla vanha kokee varmemmin urheillessa äkkikuoleman, vetämällä spurtaten sykkeet minuutiksi maksimiin vai kiusaamalla itseään viiden tunnin lenkeillä?

      • inssi'

        Tietysti äkillisellä rytmin muutoksella on huomattavan nostava vaikutus kuolleisuuteen. Ei tasainen rasitus ole pahasta, jos se on oikealla tasolla. Tosin ilman treenaamista ei kannata lähteä edes kahden tunnin lenkille. Ainakaan pyörällä, ehkä kävellen. Jos on vähänkin oireita tai tuntemuksia ja ikää 40 sekä sukupuoli mies, niin kannattaa käydä lääkärillä. Mutta liikuntaa ei kannata lopettaa, se on selvä.

        Minunkin lenkkieni pituudet ovat 20-30 km. Työmatkaa ajoin keväällä ja ennen lomaa n. 25 päivänä, matka suuntaansa 16 km. Se tuntui oikein mukavalta verrattuna autossa istumiseen.


      • Espoon suunnasta
        inssi' kirjoitti:

        Tietysti äkillisellä rytmin muutoksella on huomattavan nostava vaikutus kuolleisuuteen. Ei tasainen rasitus ole pahasta, jos se on oikealla tasolla. Tosin ilman treenaamista ei kannata lähteä edes kahden tunnin lenkille. Ainakaan pyörällä, ehkä kävellen. Jos on vähänkin oireita tai tuntemuksia ja ikää 40 sekä sukupuoli mies, niin kannattaa käydä lääkärillä. Mutta liikuntaa ei kannata lopettaa, se on selvä.

        Minunkin lenkkieni pituudet ovat 20-30 km. Työmatkaa ajoin keväällä ja ennen lomaa n. 25 päivänä, matka suuntaansa 16 km. Se tuntui oikein mukavalta verrattuna autossa istumiseen.

        Ajallisesti täällä pks:lla pyörä on jopa hieman nopeampi kuin auto "ruuhka-aikaan". (Todellisia ruuhkia en tosin muista Länsiväylän suunnalta kuin pari ja niistä on jo muutama vuosi: paperilastissa olleen rekan lastin irtoaminen ja konttirekan kaatuminen. Molemmat tapahtuivat samana kesänä Länsiväylän päässä, mikä tunnetusti on suunniteltu erittäin huonosti.) Vaikka ajaisi samaa työmatkaa treeninä, niin kannattaa silti rytmittää lenkkejä. Sama junnaaminen ei ole järkevää eikä tehokasta.

        Suurin osa kannattaa ajaa pk-alueella, mutta kerta viikkoon vk-kotimatka tai intervalleja tms. Kun kerran liikkuu, niin kannattaa liikkua järkevästi.


    • Mä tahtoo polkee

      Tän viikon tilastoa.

      Maanantaina 100 km Keskinopeus 24.5 km / h. Tiistaina 105 km Kn 23.0 km / h. Keskiviikkona 40 km pikamatka Kn 28 km / h ja torstaina 100 km Kn 24.5 km /h.

      Pyöränä leveärenkainen maastopyörä ja tänään tuli ostettua lukkopolkimet ja niihin kengät. Totuttelua vielä mutta hyvältä tuntui jo tänään.

      Lenkit sisältää keskimäärin 50 % asfalttia ja 50 % maastoa

      • Anonyymi

        En usko nuihin sinun keskinopeuksiin maastopyörällä!?! ja vielä maastossakin, oletko varma ettei GPS huijaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko nuihin sinun keskinopeuksiin maastopyörällä!?! ja vielä maastossakin, oletko varma ettei GPS huijaa?

        No, hänell on sähköpolkupyörä kaasukahvalla. Ei näitä kannata tosissaan ottaa. Fillarifoorumilaisten valehteluketju, kun eivät kehtaa omalla alustalla valehdella ihan noin paljon.


    • hn

      puolikilsaa lidliin

      • Anonyymi

        Sama pyörämatkan minulla Lidliin,välillä ajan sinne Jopolla (kiva pyörä ajaa alkuun sillä ajaminen heitti,kun heinämiestä ,kun edelliset Jopoilut 40v sitten mut nyt 78v Jopoilija ajaa sillä sutjakasti Lidliin ja takaisin.


    • mäet mataliksi prkl

      rupes vituttaan tämä avaus, mutta kyllä mä perässä tuun. hyvät matkat teillä. :D

      teettekö muuta siinä pyöräreissuilla, noilla päivämatkoillahan on kaikki nähtävyydet ja tapahtumat sun muut kohteet ulottuvilla.

    • pyöräilevä nainen

      joka päivä n.50 km keskinopeus 20

    • Retkipyöräilyhaave

      20km lenkkejä tulee tehtyä, kun se vajaa tunti löytyy helpommin "ylimääräistä" aikaa. Nopeus on ollut usein 22km/h eli reilusti olisi vara polkea enemmän, jotta saisi keskinopeuden kasvaan. Tarkoitus olisi ajaa 70% maksimisykkeestä tai vastaavaa -- tarvitsen sykemittarin, jotta en ajaisi kuntoon nähden liian kovaa. Vaihtelevilla nopeuksilla tulee mentyä.

      Pyöränä on vm 88 osilla tehty suomalaismerkkinen kilpa-/harjoituspyörä. Sillä ei ole ainakaan kymmeneen vuoteen kunnolla ajettu pidempää matkaa (eikä munkaan ajo kuulu siihen luokkaan). Tuskin merkittävästi hyötyisin kuntoilumielessä uudemmasta pyörästä, mitä nyt pitkiin ylämäkiin saisi pienemmät välitykset ja kevyemmät nousut. Maastopyörällä menen metsään (ja sen välitykset sopii hitaaseen ajoon tai peräkärryn vetoon).

      • Terästä!!!

        Tuolloin "suomalaisissa" maantiepyörissä (Rossano?) oli vielä ilmeisesti ranskalaiset teräsrungot. Mukavampaa pyörää ajaa, kuin tuo, et saa ihan pienellä rahalla! Puhutaan tuhansista euroista.

        Osasarjaoissa sen sijaan on tapahtunut huima kehitys vuosien varrella. Jo tonnin pyörissä on oleellisesti paremmat osat. Osien osalta hyödyt modernista pyörästä varmasti paljonkin. Tonnin pyörissä vain on kovat alumiinirungot, joten häviät ajomukavuudessa.

        Periaatteessa peruskuntoilija hyötyy hinnan kohotessa parantuneesta laadusta johonkin 3000€ - 4000€ luokkaan asti. Pyörä kevenee, muuttuu mukavammaksi ajaa ja osien kestävyys sekä toimnta paranee hinnan noustessa. Ihan hyviä lenkkipyöriä saa toki puolella tuosta ja toimivia jo tonnilla.

        Jonkun verran näkee ratkaisuja, joissa hyviin vanhoihin teräsrunkoihin on vaihdettu moderni osasarja ja laatu kiekot. Se ei ole aina kovin helppo juttu, lähinnä keskiö voi olla suurikin haaste. Itse olen tähän mennessä vaihtanut vanhaan Cressuuni vain kunnolliset lukkopolkimet. Toisaalta tekisi mieli päästä kakkospyörässäkin eroon vanhasta Shimano 600 sarjasta ja saada kahvavaihtajat.


      • Retkipyöräilyhaave
        Terästä!!! kirjoitti:

        Tuolloin "suomalaisissa" maantiepyörissä (Rossano?) oli vielä ilmeisesti ranskalaiset teräsrungot. Mukavampaa pyörää ajaa, kuin tuo, et saa ihan pienellä rahalla! Puhutaan tuhansista euroista.

        Osasarjaoissa sen sijaan on tapahtunut huima kehitys vuosien varrella. Jo tonnin pyörissä on oleellisesti paremmat osat. Osien osalta hyödyt modernista pyörästä varmasti paljonkin. Tonnin pyörissä vain on kovat alumiinirungot, joten häviät ajomukavuudessa.

        Periaatteessa peruskuntoilija hyötyy hinnan kohotessa parantuneesta laadusta johonkin 3000€ - 4000€ luokkaan asti. Pyörä kevenee, muuttuu mukavammaksi ajaa ja osien kestävyys sekä toimnta paranee hinnan noustessa. Ihan hyviä lenkkipyöriä saa toki puolella tuosta ja toimivia jo tonnilla.

        Jonkun verran näkee ratkaisuja, joissa hyviin vanhoihin teräsrunkoihin on vaihdettu moderni osasarja ja laatu kiekot. Se ei ole aina kovin helppo juttu, lähinnä keskiö voi olla suurikin haaste. Itse olen tähän mennessä vaihtanut vanhaan Cressuuni vain kunnolliset lukkopolkimet. Toisaalta tekisi mieli päästä kakkospyörässäkin eroon vanhasta Shimano 600 sarjasta ja saada kahvavaihtajat.

        Se runko tuskin on huippulaatua, kun merkkinä on Nopsa. Muhvijuotettu runko kumminkin on ettei ole yhtä raskas kuin hitsatut rungot. Rungon mitat tuntuu sopivilta ja sen puolesta voisi ekologisesti vielä korjata vanhaa, mikäli mahdollista.

        Uusista ja tarkemmin toimivista osista saisi mukavuus hyötyä, mutta pitäisi ensin kysyä joltain kokeneemmalta mikä kannattaa. Onko jotain muuta on kuin uuden keskiön sopivuuden tarkistus ja takahaarukan levitys (125mm -> 130mm)? Tiagran osasarjan saisi 300e postikulut ja siihen päälle joku edullinen kiekko taakse. Jonkun verran askartelua olisi kokoamisessa. Ainakiin kiekon itse kokoamiseen saa varata aikaa. Toistaiseksi takavaihtaja toimii kohtuudella -- parempikin voisi olla, mutta vaihteet vaihtuu ja eteenpäin pääsee. Vielä en tee päivitystä, mutta periaatteessa kiinnostaa.


    • nessauttaja

      ajan n.120 kn lenkkejä aikaa menee n.5 tuntia.keskisyke 135/5 kertaa viikossa

    • ffffsss

      Itse ajelen yleensä sen 30kilometria mutta kyllä tuon määrän voi tuplatakin. Ylipainoa löytyy vielä n. 30kiloa ja 20kiloa on lähtenyt vuoden sisällä

    • Pedelecci

      Ajaelen työmatkat Rixe Nancy S sähköfillarillani, eli arkipäivisin kutakuinkin sulan kelin aikaan noin 2 x 20 km. Eipä tartte suihkussa käydä ja muutenkin matkan aikana voi ihailla/havainnoda ympäristöään.

      Kesäisin sitten ajelen maantiefillarillani (Cervelo RS) kaikenmaailman pyöräilytapahtumia kuten ne lyhyemmät viime syksyiset Tour de Helsinki ja nyt alkukesän Pirkan Pyöräily sekä vajaan parin viikon takainen ihan oikea "tuuri" eli 300 km pituinen Vetternrundan. Toki kesällä sähköfillarillakin ajelen kaikenmaailman retkiä perheeni kanssa, se on niin leppoisaa tuo sähköfillarilla liikkuminen - voit havainnoida ja kuunnella luontoa siinä samassa.

    • 19

      Kuuskymppinen kuntoillijakarju, ajelen viikolla iltalenkkejä 50-90 km parikertaa ja viikonloppuisin 80-130 lenksuja. Keskarit pyörii kelistä ja maastosta riippuen 28-34 välissä.

    • adfasdad

      Itse tykkään ajella 20km vaudikkaita piristyslenkkejä, ja sitten 50-80km pidempiä lenkkejä. Kesäaikana tavoitteenani on 100 km

    • 71167

      Mä oon ajanut tässä kuussa 511 km. En oo joka päivä, kuten ny tänään, käynyt heittämässä lenkkiä. Lyhyitä puristuksia, kaks pisintä ollut 46,27 km ja 49,05 km. Molemmat 27,6 km/h keskinopeudella. Loput lenkit olleet 26,90 km ja 36,97 km välillä.
      Tavoite on vetäistä mittariin noin 3000-4000 km, 30.9.2014 mennessä. Saa nähdä, mihin päästään.
      Eniten mua vituttaa vastatuulissa vääntämiset ja p..kassa kunnossa olevat pyörätiet. Maantiepyörällä on ihan hinaajasta pyöräillä Ylöjärven keskustan läpi (rytytyty...) ja Lempäälästä Tampereelle päin on tosi huonokuntoista tietä. Silitysrautaa kaipais noi hiton tiet. MURRR!

      • Byöräilijä

        Pistä tavoite korkeammalle, minulla on jo yli 2000 km tälle vuodelle


      • 71167
        Byöräilijä kirjoitti:

        Pistä tavoite korkeammalle, minulla on jo yli 2000 km tälle vuodelle

        Mä ajoin viime vuonna 1609 km muut, sekalaiset ajot. Sekalaisia muita en laske, koska lasken ainoastaan pyörälenkkikilsat.
        Viime vuotta ennen oli piiitkä, 4 kesän tauko koko harrastustoiminnasta, ja vuonna 2008 ajoin reilut 2000 km.
        Jos mä nyt tänä vuonna saan sen 3000-4000 km vetästyä, puoleen vuoteen, niin olen tyytyväinen. Katon sitten vuodelle 2015 taas uuden tavoitteen.
        Jokainen meistä menee sillä omalla tahdilla, eikä tälläsen kuntoilijan kuin minä, 42 v ukko, ole syytä lähteä mitään toisten tekemisiä tuijottelemaan ja kilpailemaan. Ei tässä olla mihkään tourille treenaamassa. Otan lunkisti vaa, enkä stressaile mitään joutavista. Tämä on vain harrastus.
        Hyviä lenkkejä.


    • Insera - Mies

      Reenailen ~50 krt. illassa tota kilsan mittaista kotimäkeä 13% nousulla.

    • go green

      Työmatkat sähköfillarilla 2 x 14km, 5x viikossa.

    • Kilometrei

      Työmatkaa ei tule kuin 12km päivässä. Sen lisäksi heitän lenkkejä 20-50km (yleensä vähintään 30km), kesällä lenkit pitenevät 60-100km ja olenpa kokeillut kerran 200km päivän aikana. Välillä ajan joka päivä, välillä voi olla parin päivän taukoja etten aja ollenkaan. Ajan ympäri vuoden, tälle vuodelle ajettuna n. 2300km.

      • kissansilmä

        Tavallisesti 20km lenkkejä, asiolla kirkonkylässä ym. Tein kaupunkireissun taisi tulla päälle 60 km, oli vähän liian pitkä lenkki.


    • Alkup. Maantiepyör

      Kesällä pari- kolme noin viidenkilometrin lenkkiä, lähinnä jonkun uutuuden koeajoa. Muuten ei oikein ehdi ajaa, mutta pyöräilyaiheista kirjallisuutta tutkin senkin edestä.

      • Arvo-pappa

        Hyvä nuorimies mene pyöräilemään silläkin ajalla mitä haaskaat, loppujen lopuksi tyhjänpäiväisiin, kiireisiin. Pyöräily on mahtavaa kun on nuori ja terve.

        Luulin, että pyöräilet enemmän! Minä itse ajan vuodessa enää 10 000 kilometriä. Nuorena miehenä ajelin parhaimmillaan 50 000 kilometriä vuodessa.

        Nykyajan ihmisillä on kiire haaskata aikansa kaikenlaiseen humpuukkiin ja vouhotukseen.


    • Yosemite1224

      Yosemitella ajalen lumettomilla säillä n. 20-60 km vuorokaudessa riippuen tuulista ja ilman lämpötiloista. Keskikesällä Heinäkuussa matkaa taittuu n. 100 km vuorokaudessa.

      • mää vaan

        TOISSAPÄIVÄNÄ kevään pisin päivä lenkki 245km....normisti 50-100km lenkkejä ajelen..


    • Äijä 51v

      En ole ikinä suranut kilometrimääriä, ainoastaan tulee kelloa seurailtua. Ei pakkas aikana ajan joka päivä vähintään tunnun lenkin. Fillarina Cyclo ja yli pyolet soratietä.

    • Melkosia puristuksia

      Yli-ihmiset vetää satojen kilsojen pituisia lenkkejä, kuolevaiset lenkkejä mihin pystyvät.

      • näin täl erää

        Cyclolla tiistaina pisin kerta lenksu/siivu .240km.voi sanoo et joutuu syömään matkal jo lisäenergiaa :D 27,5kmh keskarilla ja 8,45h ajoaikaa


    • Vetäsit hyvän lenkin

      Kyllä tota matkaa saa ajaa jo eräänkin tunnin, jopa tourin polkijan superkunnolla.

      • näin tällä erää

        joo ja sen huomaa tossa 150kmn jälkeen ainakin itsellä alkoi reisissä tuntumaan ja siitä eteenpäin se tunne kestää kyllä ajon loppuun asti .niin kauan on suht helppoa kun omissa lihaksissa olevat protskut ja hiilarit on käytettävissä...mut sitä vaje vaiheen jälkeen tilanne hiukan muuttuu mutta hyvinhä tuo kuitenkin meni ja siitä jo palauduttu :)


    • vanhat hyvät ajat

      Mä kun nuorena jätkänä vedin Rossin-maantiepyörällä (14kg) Salpakankaalta Imatralle, vähän alle 200 km, niin perillä katsoin vaa'asta, että kuudessa tunnissa oli lähtenyt 4 kiloa painosta pois.
      Siinä olisi jollekin kova laihdutustavoite: kuudessa tunnissa 4 kiloo pois.
      Nesteitähän mun kropasta oli silloin lähtenyt, enkä mä painanut silloin ku reilut 50 kiloa. Olin hoikka poika ja rautaisessa kunnossa.
      Siitä on sellaset 18 vuotta aikaa - parhaista vuosista.

    • iisalmen mies

      Talvella tulee ajettua lyhyemmiä lenkkejä (40 - 60 kilsoa) kun täällä Iisalmessa on niin pirun paljon lunta. Kesällä sitten huristellaan yli 100 kilsoa päevittäin. On se vaan hienoo ku voi pyäräillä.

      • Anonyymi

        Tuo on jo kova ei moni pystykään ajamaan päivittäin satasen lenkkiä.


    • suunnitelmia

      Nyt meni aika ikäviksi noi ilmat, mutta kohta korkeapaine vahvistuu. Nyt alkaa vaihe, että meikä alkaa vetäsee 50-60 km lenkkejä.
      On ajatuksissa, että jo mahdollisesti alkukesällä käyn pyörällä entisessä kotikaupungissa, Lahdessa. Siellä seudulla käyn ajamassa jonkun muistelulenkin, mitä tuli 1990-luvulla ajettua enemmänkin. Sitten paluu Tampereelle.

    • Anonyymi

      Oon 13-vuotias tyttö ja pyöräilen 2-5 kertaa viikossa semmosen 50-70km lenkin :)

    • Anonyymi

      100 kilsoo ajelen kahteen ja puoleen tunteroiseen mäkisessä maastossa.

      • Anonyymi

        Neljän kympin keskarilla, kova!


    • Anonyymi

      Tänään maastopyöräilyä paksuilla renkailla 120 km ja keskinopeus 31km/h, sykkeet matalalla ja hyvältä maistui, suosittelen kaikille

      • Anonyymi

        Oliko isännät lannoittaneet peltonsa, vai mikä niin hyvältä maistui? Hyvin onkin maistuneet kun noin suustakin ulostuu.


    • Anonyymi

      Noin tunnit lenkit ja 20 - 30 kilsaa parhaita. Toki mukavaa ajaa välillä pidempikin lenkki taukoineen ja maisemien katseluineen...

    • Anonyymi

      tänään 500 km iltalenkki ja keskarina 32km/h, gravelilla. hiekkateitä jne. lunta osittain maassa, pehmeetä paikoin metsäteillä

    • Anonyymi

      Arkilenkit on mulla kesäaaikaan siinä noin 40-50km ja viikonlopuisin sitten usein tuplat tuosta. 5-6 kertaa vuodessa tulee ajettua sitten pidempiä, yli 200km lenkkejä. vielä vähän reilu 600km menee yksillä silmillä, sitten on jo pakko nukkuakin välillä. Tietysti noihin pitkiin menee suhteessa enemmän aikaa kun välillä pitää pysähtyä syömään kunnolla. Kuka tahansa normikuntoinen terve (ehkä nyt pitää sanoa että alle 8-kymppinen) ihminen ajaa päivässä hyvällä pyörällä yli 200km. Tietysti hiukan pitää olla tottumusta että takapuoli kestää. Vauhti se tappaa ei maatka...

      • Anonyymi

        Kuka tahansa löntystää maratoninkin läpi, eri asia kuka lähtee? Melko harva suomalainen on lähtenyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa löntystää maratoninkin läpi, eri asia kuka lähtee? Melko harva suomalainen on lähtenyt.

        Kenties kuka tahansa voi ajaa minkä tahansa pituisia lenkkejä valitsemalla välineet oikein. Mutta millä tahansa kitkuttimella ei matkaan tokikaan kannata lähteä, sehän on tunnettu tosiasia. Ehkäpä viisainta onkin tehdä nykyaikaisen ihmisen valinta, ja vaihtaa Fitnordiin. Sillä se on oikein hyvä pyörä, ihan kertakaikkiaan. Ei voi kuin suositella. Pyörä jos ajajakin keräävät ihailevia katseita niin jalankulkijoilta kuin autoilijoiltakin, ja etenkin kauniimman sukupuolen edustajilta voi hymykin irrota, kenties silmäniskun kera. Tyylikäs kokonaisuus näyttää hyvältä parkissa ja liikenteessä, eivätkä vauhdin hurman iskiessä vaihteet kesken lopu! Varmatoimiset jarrut pysäyttävät ripeimmänkin menon luotettavasti kevyellä painalluksella, melkein ajatuksen voimalla. Säässä kuin säässä pyörä rullaa tasaisesti, kun välillä muistaa vähäsen polkea. Ja sitten vain matkaan, kyllä kelpaa ajella.


      • Anonyymi

        Jos keskari on alle 30 km/h, 600 kilometrin lenkillä (tauot mukaanluettuna) eipä sitä voi ees pyöräilyksi kutsua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos keskari on alle 30 km/h, 600 kilometrin lenkillä (tauot mukaanluettuna) eipä sitä voi ees pyöräilyksi kutsua.

        Jos keskari on alle 30 km/h, 600 kilometrin lenkillä (tauot mukaanluettuna) eipä sitä voi ees mopoiluksi kutsua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos keskari on alle 30 km/h, 600 kilometrin lenkillä (tauot mukaanluettuna) eipä sitä voi ees pyöräilyksi kutsua.

        Vedin keskaria pari koria alkuunsa, sitten lähdin lauantai-yötä myöten pyöräilemään.

        Jopolla Espoosta Sodankylään ilman taukoja ja jo tiistaina keskipäivällä takaisin Espoossa. Huhtikuinen lumi, vastatuulet, ylämäet, huonot tiet, sepeli ja yön pimeys teki matkasta välillä hidasta. Onneksi oli tarakalla lisää keskaria mukana ja taskulamppu näyttämässä valoa.

        Onnistuu kaikilta, ellei ole 8-kymppinen; vaatii päättäväisyyttä mutta vain vähän pohjakuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedin keskaria pari koria alkuunsa, sitten lähdin lauantai-yötä myöten pyöräilemään.

        Jopolla Espoosta Sodankylään ilman taukoja ja jo tiistaina keskipäivällä takaisin Espoossa. Huhtikuinen lumi, vastatuulet, ylämäet, huonot tiet, sepeli ja yön pimeys teki matkasta välillä hidasta. Onneksi oli tarakalla lisää keskaria mukana ja taskulamppu näyttämässä valoa.

        Onnistuu kaikilta, ellei ole 8-kymppinen; vaatii päättäväisyyttä mutta vain vähän pohjakuntoa.

        Olenkin ihmetellyt äijiä Liidelissä jotka käyvät hankkimassa päivästä toiseen vain tusinan tölkkiä keskaria. He ovatkin näitä kestopolkupyöräilijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedin keskaria pari koria alkuunsa, sitten lähdin lauantai-yötä myöten pyöräilemään.

        Jopolla Espoosta Sodankylään ilman taukoja ja jo tiistaina keskipäivällä takaisin Espoossa. Huhtikuinen lumi, vastatuulet, ylämäet, huonot tiet, sepeli ja yön pimeys teki matkasta välillä hidasta. Onneksi oli tarakalla lisää keskaria mukana ja taskulamppu näyttämässä valoa.

        Onnistuu kaikilta, ellei ole 8-kymppinen; vaatii päättäväisyyttä mutta vain vähän pohjakuntoa.

        Kyllä parin keskarikorin jälkeen on jo pelkoinen pohjakunto.

        Ennen ainakin otettiin pohjia eli pohjakuntoa ennen ravintolaan menoa, jos tanssijalka vipatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedin keskaria pari koria alkuunsa, sitten lähdin lauantai-yötä myöten pyöräilemään.

        Jopolla Espoosta Sodankylään ilman taukoja ja jo tiistaina keskipäivällä takaisin Espoossa. Huhtikuinen lumi, vastatuulet, ylämäet, huonot tiet, sepeli ja yön pimeys teki matkasta välillä hidasta. Onneksi oli tarakalla lisää keskaria mukana ja taskulamppu näyttämässä valoa.

        Onnistuu kaikilta, ellei ole 8-kymppinen; vaatii päättäväisyyttä mutta vain vähän pohjakuntoa.

        No mitä sinä kehut itseäsi? Itse ajoin Norjaan ja takaisin. Lähtö oli Hangosta. Kesällä. Meni alle 24H. Miehen mitta, jos mikä. Ja sen minä täytin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä sinä kehut itseäsi? Itse ajoin Norjaan ja takaisin. Lähtö oli Hangosta. Kesällä. Meni alle 24H. Miehen mitta, jos mikä. Ja sen minä täytin.

        Moottoriveneelläkö menit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä sinä kehut itseäsi? Itse ajoin Norjaan ja takaisin. Lähtö oli Hangosta. Kesällä. Meni alle 24H. Miehen mitta, jos mikä. Ja sen minä täytin.

        Otitko keskaria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otitko keskaria?

        Hangosta Norjaan meritse on vähintään 1600 kilometriä. Vaikka taittaisi matkaa muskeliveneellä ei 24 tuntia riitä edestakaisin millään keskarilla. Sen sijaan lentokoneen keskari riittäisi edestakaiseen lentoon vuorokaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otitko keskaria?

        Sepäs ei sulle kuulu, millä keskarilla ajoin. Kilpapyörä alla ja tottakai aterioin ABC-huoltoasemalla Oulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hangosta Norjaan meritse on vähintään 1600 kilometriä. Vaikka taittaisi matkaa muskeliveneellä ei 24 tuntia riitä edestakaisin millään keskarilla. Sen sijaan lentokoneen keskari riittäisi edestakaiseen lentoon vuorokaudessa.

        Höpön höpön, älä viitti puhua pölöjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepäs ei sulle kuulu, millä keskarilla ajoin. Kilpapyörä alla ja tottakai aterioin ABC-huoltoasemalla Oulussa.

        Olet epäkohtelias öykkäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet epäkohtelias öykkäri.

        Ossuuskaupan väki usein on, lisäksi kovia valehtelemaan. Vaikka kävisi Saksassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ossuuskaupan väki usein on, lisäksi kovia valehtelemaan. Vaikka kävisi Saksassa.

        Taitaa olla väkivaltainen myös, jos ottaa keskaria.


    • Anonyymi

      Palataas asialinjoille. Tänään tuli ensinmmäinen tuhannen kilometriä täyteen omavoimaista polkupyöräilyä ulkona kuluvana vuonna. Tarkkaan ottaen 1006 kilometriä 93 metriä. Aikaahan tää hanu on käyttänyt tuohon 47 tuntia 11 minuuttia. Tähän päälle vielä muutamat tauot. Mutta tämä vielä mitään. Viime vuonna tää hanu oli polkenut ulkona omavoimaisena sentään 1389 kilometriä. Eis maar taitaa olla kevääntulo myöhässä tänä vuonna. Jos meinaatte tulla käymään niin muistakaa pitää pää alhaalla. Se on lyijymyrkytys vaan pahuksenmoinen tauti. No niin, morjens!

    • Anonyymi

      Tänään aamulla pyöräilin 70 000 kilometriä ja keskivauhdilla 72km/h. Laittaakaapas paremmaksi

      • Anonyymi

        Liian hapokasta - ei pysty! Pidä ennätyksesi.


    • Anonyymi

      100 km tänään, aamulla matkaan ja ... aamulla takaisin. keskari 40km/h ja 2,5 tunnin mukavaa matkailua

      • Anonyymi

        Ps. Unohtui sanoa, että pyöränä vaihteeton Jopo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps. Unohtui sanoa, että pyöränä vaihteeton Jopo.

        suositan kokeilemaan, miten hallitsemattomaksi Jopo muuttuu jo 30 km/h vauhdissa, sitä ei kertakaikkiaan ole tarkoitettu tuollaisiin nopeuksiin


    • Anonyymi

      300km ja aikaa meni 13 tuntia. Matkalla yksi kusitauko.

    • Anonyymi

      Itselläkin vakiolenkki 30 km ja sanoisin ettei siltä pohjalta 50 km ole sen rankempaa aikaa ja juomaa vaan menee vähän enemmän.
      Sitten kun on alla muutama 50 km lenkki niin meneekin jo helposti 70 km. Näin ne kesän ajot etenevät keväästä syksyyn.

    • Anonyymi

      60-70km on aika vakio noin 27-29 keskarilla.

      • Anonyymi
        UUSI

        sullon sähköpyörä, oletko huomannut 😊


    • Anonyymi

      Jopo on vakaa ajaa jopa 40 km/h, ja helppo vetää tuolla nopeudella satakin kilometriä ilman taukoja. Olen kova,

      • Anonyymi

        No kai se nyt vetämällä kulkee vaikka satasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kai se nyt vetämällä kulkee vaikka satasta.

        Vaikea vetää, helpompi kuitenkin polkea munamankelilla.


    • Anonyymi

      Pisin on 200km kross level 8 maastopyörällä ja keskinopeus tauot mukaan lukien 16,2 km/h

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe