Työtön, rahaton nainen, Treffikelvoton?!

heinette

Tällä palstalla on miehiä, joiden mielestä nainen saa automaattisesti kaiken, vaikka olisi rahaton ja työtön. Ja että nainen on kykenemätön ylipäänsä suremaan mokomia asioita. Ihan kuin nainen sormia napsauttamalla saisi jonkun herran maksamaan omat kulunsa, ilman velvoitteita takaisinmaksusta?

Vuokra pitää naisenkin maksaa. Ja sähkö, Ja ruoka, vaikka olisi miten hentoinen olento. Samoin myös valitetaan, jos nainen on homssuinen, hiukset voi toki leikata itsekin, ja nyppyiset vaatteet nykyään muotia, mutta sentään alusvaatteet, saippuat ja terveyssiteet pitää ostaa ihan uusina :P

No, tällä palstallahan on kyse parisuhdemarkkinoista ja kumppanin löytämisen vaikeudesta.

VAIKEAA SE ON RAHATTOMAN NAISENKIN KÄYDÄ TREFFEILLÄ!

Varsinkin, jos on yhtä ylpeäksi kasvatettu kuin allekirjoitettu.

Olen osapäivätyössä, mutta nyt kesällä vuoroja ei ole ollut nimeksikään. En kehtaa/uskalla/osaa hakea tukia, jotka minulle kuuluisivat. Turha odottaa kehuja kelalta tai sossulta kun näin säästän valtion rahoja, mutta tahdon niin kovin yrittää pärjätä.

Aiemmin, kun olin täysin vailla töitä, saatoin alkaa itkeä tai vähintään poistuin paikalta, kun joku kysyi missä olen töissä. Ja mikähän on yleensä ensimmäinen kysymys uusia ihmisiä tavatessa (niin treffeillä, kuin kaveriporukassa)? No, "Missäs sinä olet töissä?" Minut on opetettu, että itse pitää pärjätä (ne kaiken toisella maksattavat ovat luultavasti saaneet kasvatuksen "pappa betalar"), ja vaikka muissa ihmisissä suvaitsen vaikka työnvieroksujia - joita en ymmärrä, mutta hyväksyn - niin itseä kohtaan olen hirveän kova. Ellen pysty kunnolla elättämään edes itseäni, ei minun tulisi mitään suhteita edes harkita, ennen kuin pystyisin elättämään jonkun toisenkin!
Oikein inhoan itseäni tässä suhteessá, kun en sitten pärjännytkään koulussa ja suhteet ja supliikkitaidot uupuu saada työtä muuta kautta. Nyt siis onneksi pääsin "pohjalle" töihin ja jotain kenkää oven rakoon, mistä olen onnellinen :)

Tosiaan, NE TREFFIT!
Itse en uskalla edes treffeille lähteä, kun taloudellinen tilanne on semmoinen, ettei ole varaa tarjota edes leffalippua. Harmittaa, kun ensitreffit voi aina sopia vaikka lenkkipolulle, mutta aina toinen kuitenkin ehdottaa jotain kallista (kokopäivätyössä olevalle ehkä ei tunnu missään, mutta minä en tällä hetkellä voi tarjota edes alkukeittoa ravintolassa)
seuraaville treffeille ja joudun kieltäytymään kohteliaasti vaikka olisi synkannytkin. Minua lähinnä loukkaa, jos joku tarjoutuu maksamaan jos on sovittu maksaa puoliksi, tai jos MINÄ ehdotan treffejä, jotka joku muu meneekin maksamaan. Minusta jos minä pyydän treffeille, minä myös maksan kulut... Mutta sitten taas jos joku pyytää minut, treffit maksetaan puokkiin... koska en tahdo jäädä mihinkään kiitollisuudenvelkaan. Ei pentele, taidan olla itselleni väärään suuntaan kaksinaismoralisti :P

Eli pakkeja tulee minulta ihan vain siitä syystä, ettei minua vain voitaisi lokeroida hyväksikäyttäjäksi, parasiitiksi tai joksikin elättäjää etsiväksi lusmuksi!

...mikähän tässä oli kysymys... no mielipiteitä jos herää, ehkä oma kysymykseni on, olenko liian kova arvoissani?
Saako rahaton nainen etsiä parisuhdetta?
Ymmärtääkö miehet, jos treffit on aina merenrannalla tai korkeintaan kaupungin halvin kahvi?
Uskallanko suoraan sanoa, että ravintolatreffeille haluava saa ne myös itse kustantaa? Vai jääkö siitä vain ikuinen kiitollisuudenvelka?
Seksiä minulta saa vain parisuhteessa, että sellaisia takaisinmaksutapoja ehdottavat saakoot tukehtua limaisuuteensa.

74

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillitrooli

      Näkökulma asiaan, täältä pohjalta kuten sinäkin:
      Ne miehet, joita sinä tavoittelet, eivät ymmärrä. Ongelma on kokonaan siinä, että tavoittelet miehiä, jotka ovat menestyneempiä, rahakkaampia, sosiaalisempia ja paremmannäköisiä kuin sinä.

      • heinette

        heh, en onneksi tietoisesti tavoittele ketään :)
        Seurustelin "pohjalla" olevan kanssa, ja se oli ehkä ikävin vielä... vaatimukset tosi korkeat, ja maksajana minä vaikka hän sai enemmän rahaa kuin minä, ja menoina lähinnä ryyppyretket kaverien kanssa :/ Ei ollut vara pitää sitä poikaystävää, vaikka hirveän ihastunut olin.
        Kyse ei oikeastaan ollut varallisuudesta tai menestyksestä yms. vaan enemmän siitä, että minut on kasvatettu elämään varojen mukaan, hän taas tottuneesti huvit ja känni ensin, vaikka lainarahalla ulosottomiestä odotellessa... samaa mentaliteettia nykyään näkyvissä niin köyhissä kuin rikkaissa, rikkailla vaan lainasummat on isommat.

        No, paremmannäköisten tavoitteluun yhdyn, koska pidän mieskauneudesta enemmän kuin naiskauneudesta, eli jokainen mies on kauniimpi kuin nainen.., eli minäkin :P


    • dvgweg

      Minulla ei ainakaan olisi ongelmia tapailla sinua. Siis ainakaan tuon perusteella mitä kerroit. Toki on vähän outoa ettet suostu hakemaan tukia jotka sinulle kuuluvat. Ja vähän outoa ettet anna miehen maksaa vaikka leffalippua jos hän haluaa mennä kanssasi elokuviin.

      Pointtini on ettet ole todellakaan treffikelvoton. Tai jos olet, niin se ei ole miesten syy, vaan sen että olet itse niin kova itseäsi kohtaan.

      • heinette

        Täytyy kai vain myöntää olevansa vähän tyhmä, tai ainakaan minun luetunymmärtämistaidot ei auta kelan lappusten kanssa...

        Olen ihan mahdoton, siitä treffikelvottomuus varmaan johtuu :P Jotenkin en osaa rentoutua toisen maksamilla treffeillä, kun yritän sitten jotenkin olla hirveän hyvää seuraa ettei toisen tarvitse katua. Ei sillä, että normaalisti olisin huonoa seuraa, mutta menee ehkä vielä enemmän pinnalliseksi vitsailuksi ja viihdyttämiseksi kuin oikeasti toiseen tutustumiseksi.
        Itse kun on leffalipun maksanut, kehtaa suoraan sanoa, jos se oli ihan persiistä koko raina :P


    • mies kommentoi

      Toinen äärimmäisyys....

      Kun töitäkin on tullut tehtyä ja on ollut tuuriakin niin jopa pankkitilillä on kolmisen miljoonaa.

      Olen käynyt treffeillä melko varattomien naistenkin kanssa, ei minua haittaa jos ovat nättejä ja ahkeria. Tietenkin olen maksanut itse kun olen niille kutsunutkin, jos nainen on kutsunut niin ainakin yritän ja ainakin maksan oman osani.

      Eikä haittaa edes kamalasti jos nainen pihtaa, harvoin mieltymykset sattuvat riittävän hyvin yhteen.

      • sillitrooli

        Töitä tekemällä et tässä maassa kolmea miljoonaa ansaitse. Joko A) valehtelet, tai B) olet ansainnut rahat muuten kuin ansiotyössä. Kolme miljoonaa ansiotöissä ansaittuna voi olla lähinnä jollain ison firman toimitusjohtajan tai jonkun pankkiiriliikkeen tj:n tai sijoitusjohtajan tilillä. Eivätkä nekään kyllä tavallisilla tileillä niitä pitäisi.

        Kerron tämän lähinnä siksi, että joku saattaisi muuten uskoakin tuon kusetuksen.


      • heinette

        Noin lähtökohtaisesti ajattelen kanssa, kutsuja, järjestäjä oletettavasti maksaa ellei toisin sovita etukäteen... mutta sitten on kohdalle sattunut heitä, jotka vartavasten haluavat johonkin hienompaan mestaan, ja joilla onkin "rahapussi jäänyt kotiin/ lasten visa ei varmaan toimi täällä / kortti on varmaan rikki kun se ei aiemminkaan toiminut"... kokemusten valossa siis varauksella lähden minnekään ellen ole varautunut koko lystiä maksamaan, ja tosiaan jos sattuu olemaan varaa niin mielelläni sen teenkin.

        toisaalta, hassua on myös se kun meidän perheessä on oikein tapana tapella siitä, kuka saa maksaa :)


      • mies kommentoi
        sillitrooli kirjoitti:

        Töitä tekemällä et tässä maassa kolmea miljoonaa ansaitse. Joko A) valehtelet, tai B) olet ansainnut rahat muuten kuin ansiotyössä. Kolme miljoonaa ansiotöissä ansaittuna voi olla lähinnä jollain ison firman toimitusjohtajan tai jonkun pankkiiriliikkeen tj:n tai sijoitusjohtajan tilillä. Eivätkä nekään kyllä tavallisilla tileillä niitä pitäisi.

        Kerron tämän lähinnä siksi, että joku saattaisi muuten uskoakin tuon kusetuksen.

        No kerron...

        Enimmäkseen hyvää tuuria tietenkin, ei ansiotyössä tuollaisia tienaa. Ja verojen jälkeen vielä vähemmän.

        Osittain vaihtamalla asuntoa aina siten että vanhasta saa kaksinkertaisen hinnan kun myy muutaman vuoden päästä.

        Osittain pitämällä menestyvää konsulttifirmaa, oli joskus erittäin tuottoisaa. Ei ole enää.


      • mies kommentoi
        heinette kirjoitti:

        Noin lähtökohtaisesti ajattelen kanssa, kutsuja, järjestäjä oletettavasti maksaa ellei toisin sovita etukäteen... mutta sitten on kohdalle sattunut heitä, jotka vartavasten haluavat johonkin hienompaan mestaan, ja joilla onkin "rahapussi jäänyt kotiin/ lasten visa ei varmaan toimi täällä / kortti on varmaan rikki kun se ei aiemminkaan toiminut"... kokemusten valossa siis varauksella lähden minnekään ellen ole varautunut koko lystiä maksamaan, ja tosiaan jos sattuu olemaan varaa niin mielelläni sen teenkin.

        toisaalta, hassua on myös se kun meidän perheessä on oikein tapana tapella siitä, kuka saa maksaa :)

        Niinpä.

        En tietenkään ihan alussa veisi naista Svenska Klubbenille syömään riekonrintaa, parempi olla neutraalissa ympäristössä julkisella paikalla.

        Ainakin nuoremmat naiset kun ovat kovin säikkyjä.


      • sillitrooli
        mies kommentoi kirjoitti:

        No kerron...

        Enimmäkseen hyvää tuuria tietenkin, ei ansiotyössä tuollaisia tienaa. Ja verojen jälkeen vielä vähemmän.

        Osittain vaihtamalla asuntoa aina siten että vanhasta saa kaksinkertaisen hinnan kun myy muutaman vuoden päästä.

        Osittain pitämällä menestyvää konsulttifirmaa, oli joskus erittäin tuottoisaa. Ei ole enää.

        Et ole asuntoakaan vaihtamalla voinut tienata tuollaista summaa. Ainoa keino, minkä uskon, on että olet myynyt sen konsulttifirmasi, tai ottanut osakkaita mukaan.

        Vaikka olen köyhä kuin kirkonrotta, niin satun tuntemaan muutamia ihmisiä, joilla tosiaan on joku pari-kolme-neljä miljoonaa omaisuutta. Tiedän jotain siitä, miten sellaisia rahoja kerätään - ja miten niitä ei kerätä.


      • mies kommentoi
        sillitrooli kirjoitti:

        Et ole asuntoakaan vaihtamalla voinut tienata tuollaista summaa. Ainoa keino, minkä uskon, on että olet myynyt sen konsulttifirmasi, tai ottanut osakkaita mukaan.

        Vaikka olen köyhä kuin kirkonrotta, niin satun tuntemaan muutamia ihmisiä, joilla tosiaan on joku pari-kolme-neljä miljoonaa omaisuutta. Tiedän jotain siitä, miten sellaisia rahoja kerätään - ja miten niitä ei kerätä.

        Niin, siitä kertyi vain miljoona enkä laskenut sitä tuohon mukaan.
        Uusi piti maksaa heti ja valat oli maksettu kun myin vanhat. Eli tavallaan rahat ovat siellä tilillä.

        Samoin firma piti tyhjentää kun Avoir Fiscal oli loppumassa, ei huvittanut maksaa veroja toiseen kertaan.


      • mies kommentoi
        mies kommentoi kirjoitti:

        Niin, siitä kertyi vain miljoona enkä laskenut sitä tuohon mukaan.
        Uusi piti maksaa heti ja valat oli maksettu kun myin vanhat. Eli tavallaan rahat ovat siellä tilillä.

        Samoin firma piti tyhjentää kun Avoir Fiscal oli loppumassa, ei huvittanut maksaa veroja toiseen kertaan.

        Joo niin, meilläpäin....

        Miehen mitta oli se että keräsi markkamiljoonan alle kolmekymppisenä.
        Onnistuin nippa nappa, sen jälkeen niitä kertyykin itsestään.


      • heinette
        mies kommentoi kirjoitti:

        Niinpä.

        En tietenkään ihan alussa veisi naista Svenska Klubbenille syömään riekonrintaa, parempi olla neutraalissa ympäristössä julkisella paikalla.

        Ainakin nuoremmat naiset kun ovat kovin säikkyjä.

        joo, kyllä sitä vanhempikin säikkyy jos johonkin hienostostatus mestaan joutuu yllättäin tai väärässä pukukoodissa.
        Mulla tulee sellaisessa liian hiljaisessa, turhantärkeän oloisessa paikassa lähinnä hillitön tarve tehdä jotain sopimatonta ihan vain sekottaakseen pakkaa... ettei tarvitse turhaan nyrpistellä ihmisten, voivat ihan rauhassa ja syyn kanssa sitten kauhistella.


      • no joo miksei
        mies kommentoi kirjoitti:

        Joo niin, meilläpäin....

        Miehen mitta oli se että keräsi markkamiljoonan alle kolmekymppisenä.
        Onnistuin nippa nappa, sen jälkeen niitä kertyykin itsestään.

        No turha tuota kauheasti on epäillä, it-kuplan aikana oli hyvinkin mahdollista tehdä nollasta menestyvä konsulttiyritys ja sitten myydä se reilulla hinnalla. Moni nousi ihan vaan Noksunkin mukana.
        Mutta liian moni vaan ei myynyt ajoissa ja saattoi olla paperilla jonkin aikaa hyvinkin rikas...

        Anyway, avoir fiscal taidettiin lopettaa jo 2004. Jos 2000-luvun alkupuolella on pystynyt ekan millin tekemään ja on keskimääräistä lahjakkaampi kiinteistösijoittaja niin viime vuosien buumin jälkeen on kolmen millin kakku hyvinkin mahdollinen.

        Toisaalta jengi täällä kyllä yleensä kirjoittelee mitä sattuu, eli tottakai tääkin voi olla jonkun päiväuni.
        Mutta aivan mahdollinen päiväuni kyllä.


      • mies kommentoi
        no joo miksei kirjoitti:

        No turha tuota kauheasti on epäillä, it-kuplan aikana oli hyvinkin mahdollista tehdä nollasta menestyvä konsulttiyritys ja sitten myydä se reilulla hinnalla. Moni nousi ihan vaan Noksunkin mukana.
        Mutta liian moni vaan ei myynyt ajoissa ja saattoi olla paperilla jonkin aikaa hyvinkin rikas...

        Anyway, avoir fiscal taidettiin lopettaa jo 2004. Jos 2000-luvun alkupuolella on pystynyt ekan millin tekemään ja on keskimääräistä lahjakkaampi kiinteistösijoittaja niin viime vuosien buumin jälkeen on kolmen millin kakku hyvinkin mahdollinen.

        Toisaalta jengi täällä kyllä yleensä kirjoittelee mitä sattuu, eli tottakai tääkin voi olla jonkun päiväuni.
        Mutta aivan mahdollinen päiväuni kyllä.

        Taisi se ensimmäinen milli kertyä jo vähän aiemmin, 1990-luvun lama oli sitä aikaa kun omaisuudet kerättiin. Kaikki oli puoli-ilmaista.

        Avoir Fiscalin poistuminen oli selvää jo 1998, sossut pettävät aina.

        Olisi ollut erittäin toimiva systeemi ja hyvä tälle maalle mutta sossut yrittivät olla pikkunäppäriä vanhenemissäännöksissä jne, mikä olisi aiheuttanut varsin outoja seurausvaikutuksia.


      • joopa joooo
        sillitrooli kirjoitti:

        Et ole asuntoakaan vaihtamalla voinut tienata tuollaista summaa. Ainoa keino, minkä uskon, on että olet myynyt sen konsulttifirmasi, tai ottanut osakkaita mukaan.

        Vaikka olen köyhä kuin kirkonrotta, niin satun tuntemaan muutamia ihmisiä, joilla tosiaan on joku pari-kolme-neljä miljoonaa omaisuutta. Tiedän jotain siitä, miten sellaisia rahoja kerätään - ja miten niitä ei kerätä.

        Joo oman asunnon kanssa mennään pikemminkin jotain 10 kertaa pienemmällä summalla kuin 3 miljoonaa.


      • just joooo
        joopa joooo kirjoitti:

        Joo oman asunnon kanssa mennään pikemminkin jotain 10 kertaa pienemmällä summalla kuin 3 miljoonaa.

        3 miljoonalla taitaisi saada jo pinta-alaltaan 500-600ha kokoisen komean vanhan kartanon eteläsuomesta. Sen ympärille monen laista bisnestäkin olisi mukava rakennella.


    • Miss Fury

      Mikset voi kertoa totuutta? Ei köyhyydessä ole mitään hävettävää. Päin vastoin, sillä kaikki hyvät on köyhii (sille sille).

      Ja jos toinen yhä haluaa väkisin mennä johonkin kalliiseen paikkaan, niin saa sitten maksaa. Itse en kyllä kovin kauaa sellaista porvaria edes katsele.

      • heinette

        Rahaton ihminen voi olla hyvinkin rikas... ja rahakas mahdottoman köyhä :)
        Niinhän se on, suuret keksinnötkin yleensä syntyy siitä, että ei ole mahdollisuutta hankkia jotain tiettyä vaan pitää keksiä jotain korvaavaa, luulisin jopa, että köyhyys luo sellaista luovuutta, joka yltäkylläisyydessä elävältä saattaa uupua.


      • just detttt
        heinette kirjoitti:

        Rahaton ihminen voi olla hyvinkin rikas... ja rahakas mahdottoman köyhä :)
        Niinhän se on, suuret keksinnötkin yleensä syntyy siitä, että ei ole mahdollisuutta hankkia jotain tiettyä vaan pitää keksiä jotain korvaavaa, luulisin jopa, että köyhyys luo sellaista luovuutta, joka yltäkylläisyydessä elävältä saattaa uupua.

        Ikävä kyllä tämä asia ei nykyoloissa enää juuri näin mene. Kyllä siihen jos jotain aikaiseksi meinaa saada tarvitaan se, että pääsee johonkin isoon firmaan töihin jolla firmalla jo on paljon tietämystä joltain alalta ja myös varoja satsata uuden kehittelyyn.
        Yksinäänkin ilman suhteita voi kyllä onnistua spekuloimaan, mutta se on lähinnä kauppoja ja bisnesjuttuja joita näin mennen tehdään eikä siis juurikaan uutta insinööritaitoa vaativaa juttua saati huipputieteitä.


    • M 28v

      Minä olen myös työtön mies, joka nettideittailee. Olen raitis, savuton, ei rahankäytön ongelmia, kuten edellisillä miehilläsi. Oman autonkin olen onnistunut pitämään käytössä työttömänä, tankki välillä jopa täynnä.:)
      Työtön nainen ei haittaa, jos muuten sovitaan yhteen. Tuskin kumpikaan loppuelämää on työtön.

      Naisen pitäisi olla savuton, ei ryyppäisi, eikä olisi lemmikkejä. Minua ei haittaa jos nainen on yksinäinen, miltei kaveriton. Ja normaalin näköinen nainen jolla painoindeksi on normaali.

      • heinette

        Tuo on hyvä, että on selkärankaa, liikaa näytetään medioissakin kuvaa siitä, että työtön on yhtä kuin deeku tms! Vaikka alkoholisteja on hurjasti työssäkäyvissäkin (ja aina vähän vihoituttaa kuunnella kuinka se ja se oli taas krapulassa/humalassa töissä ja saavat silti pitää pestinsä)
        ja työttömänä taasen on paljon perheellisiä ja kunnollisia ihmisiä, mutta niitä tarinoita harvemmin kerrotaan :/


      • M 28v
        heinette kirjoitti:

        Tuo on hyvä, että on selkärankaa, liikaa näytetään medioissakin kuvaa siitä, että työtön on yhtä kuin deeku tms! Vaikka alkoholisteja on hurjasti työssäkäyvissäkin (ja aina vähän vihoituttaa kuunnella kuinka se ja se oli taas krapulassa/humalassa töissä ja saavat silti pitää pestinsä)
        ja työttömänä taasen on paljon perheellisiä ja kunnollisia ihmisiä, mutta niitä tarinoita harvemmin kerrotaan :/

        Joo ei muuta kuin treffeille minun kanssa jos olet 017 alueelta. :)


      • heinette
        M 28v kirjoitti:

        Joo ei muuta kuin treffeille minun kanssa jos olet 017 alueelta. :)

        09, kissa ja koira D:
        ainakin täytyy nyt odotta että on varaa taas matkustaa


      • M 28v
        heinette kirjoitti:

        09, kissa ja koira D:
        ainakin täytyy nyt odotta että on varaa taas matkustaa

        No niin.:)
        Itse taas haen kaikkki mahdolliset tuet mitä saan, koska se on paljon myös yhteiskunnan/taloustilanteen syytä tämä työttömyys. Jopa soskusta haen toimeentulotukea, saan sieltä vajaa 190€/kk, mitä ilman jäisin jos en kehtaisi sieltä hakea. Ajattelen että jos yhteiskunnassa ei ole minulle töitä, niin tietysti haen hyvitykseksi kaikki mahdolliset tuet myös Kelalta. Kelan paperit osaa olla ikävän monimutkaisia, mutta täällä virkailijan voi pyytää tarkastamaan paperit, että onko oikein täytetty. Minun ei ole tarvinnut yllättäen täytellä joka ikistä kohtaa Kelan lapuista, vaan olen selittänyt tilanteen ja virkailija laittaa tarvittaessa merkintöjä hakemukseen. Minulla ei todellakaan olisi varaa autoiluun pelkillä Kelan tuilla, siksi soskusta kannattaa hakea. Se nostaa elintasoa. Vanhemmat ihmiset ei niin kehtaa soskusta hakea, kun pitää tilitapahtumat viedä ja täytellä hakemus. Mutta töitä haen. Koulutukseenkin voisi mennä jos löytyy kiinnostava. Niitä ei niin vain löydy.


      • heinette
        M 28v kirjoitti:

        No niin.:)
        Itse taas haen kaikkki mahdolliset tuet mitä saan, koska se on paljon myös yhteiskunnan/taloustilanteen syytä tämä työttömyys. Jopa soskusta haen toimeentulotukea, saan sieltä vajaa 190€/kk, mitä ilman jäisin jos en kehtaisi sieltä hakea. Ajattelen että jos yhteiskunnassa ei ole minulle töitä, niin tietysti haen hyvitykseksi kaikki mahdolliset tuet myös Kelalta. Kelan paperit osaa olla ikävän monimutkaisia, mutta täällä virkailijan voi pyytää tarkastamaan paperit, että onko oikein täytetty. Minun ei ole tarvinnut yllättäen täytellä joka ikistä kohtaa Kelan lapuista, vaan olen selittänyt tilanteen ja virkailija laittaa tarvittaessa merkintöjä hakemukseen. Minulla ei todellakaan olisi varaa autoiluun pelkillä Kelan tuilla, siksi soskusta kannattaa hakea. Se nostaa elintasoa. Vanhemmat ihmiset ei niin kehtaa soskusta hakea, kun pitää tilitapahtumat viedä ja täytellä hakemus. Mutta töitä haen. Koulutukseenkin voisi mennä jos löytyy kiinnostava. Niitä ei niin vain löydy.

        joo täytyis yrittää kehittää tuo asenne... koska kai se nyt yhteiskuntaakin enemmän hyödyttäisi tukea ihmisiä ennen täydellistä syrjäytymistä, kun vielä on mahdollista saada meista iloisia veronmaksajia joku päivä.
        Kun mitä nyt on noita uutisia katsellut, niin se se vasta kalliiksi tulee, kun ihminen joutuu laitoshoitoon, vankilaan tai päihdeyksikköön... hurjia summia.


    • mies kommentoi

      Vanhaan aikaan kommunisteilla toimi ns. pöksylähetys.

      Jos porvarispoika meni niiden kokoukseen ja oli myötämielinen aatteelle niin saanti oli varmaa. Kokoukset olivat suosittuja nuorten miesten keskuudessa.

      • Näin se menee

        Toimii nykyäänkin.

        Tunnen montakin humanisti-boheemi-sossu tyttöä jotka opiskeluaikoina olivat niin noiden aatteiden perään, mutta kun opinnon alkoivat loppua tai siirryttiin työelämään niin entinen poikaystävä lensi ulos ja käsikynkkään tarttui hyvätuloinen uraohjus/porvarisuvun poika.


      • Ruoholla ei elä.
        Näin se menee kirjoitti:

        Toimii nykyäänkin.

        Tunnen montakin humanisti-boheemi-sossu tyttöä jotka opiskeluaikoina olivat niin noiden aatteiden perään, mutta kun opinnon alkoivat loppua tai siirryttiin työelämään niin entinen poikaystävä lensi ulos ja käsikynkkään tarttui hyvätuloinen uraohjus/porvarisuvun poika.

        Jokainen erehtyy joskus.


      • heinette
        Ruoholla ei elä. kirjoitti:

        Jokainen erehtyy joskus.

        Nuorena on helppo olla idealisti.

        Sitten tulee lapsia ja asuntolaina ja pakko saada parempi auto kuin naapurilla.


    • Cranky_geek

      Hae nyt ainakin ne tuet mitkä sinulle kuuluvat, niin sinulla on paremmat mahdollisuudet saada taloutesi järjestykseen ja elämä ainakin siltä osin pyörimään. Jos se tuntuu jotenkin siipeilyltä, niin muista, että olethan käynyt töissä ja maksanut todennäköisesti myös verojakin. Veroeuroillahan nuo tuet kustannetaan, joten otat vaan nyt takaisin yhteiskunnan turvaverkosta, jota olet myös itse rahoittanut. Sitä varten se on.

      Ei normi treffit mitenkään maltaita maksa, mutta jos on tiukkaa, niin tuskinpa kiinnostuneen miehen mielenkiintoa sillä horjutetaan, että mainitset asiasta. Leffaliput tai joku ravintolaillallinen on pieni hinta mielenkiintoisista treffeistä. Nykyään vaan tuntuu, ettei naiset anna kirveelläkään tarjota edes sitä leffalippua. :D

      • heinette

        täytyy varmaan uskaltautua, Aiemmat kokemukset ei ole hirveän hyviä, aina oli väärällä luukulla ja lopulta käy ilmi, että se ensimmäinen luukku olisi ollut oikea mutta laput oli väärät tms.

        Mulle on tosi vaikea ymmärtää niitä lappuja, ihmiselle tuntuu olevan tosia vaikea saada aikaa. Kerran sain kun vaadin ja pyysin ajan sosiaalivirkailijalle, odotin siellä sovittuna aikana tunnin, ja sain kuulla ettei kyseinen henkilö edes ollut siellä sinä päivänä!


    • työtön ATM

      Nainen voi olla työtön tai tehdä paskaduunia, se ei vähennä hänen markkina-arvoaan.

    • Kannattaa muistaa

      HERRAN JUMALA!

      Siis HAE niitä tukia!

      Ne kuuluvat sinulle automaattisesti, etkö tajua? Varsinkin jos teet vielä jotain osa-aikahommaa!

      Tajuat kai että tämän maan systeemi perustuu siihen että tukia on olemassa ja sitä myöten asuminen/ruoka jne. ovat myös kalliimpia kuin monessa muussa maassa?

      Omillaan pärjääminen tässä maassa on sinällään jo hyvin vaikeaa ja nuo tuet ovat käytännössä sen tae.

      Tällä hetkellä olet vain yksinkertaisesti typerä.
      Sosiaalipummit ovat ihan erikseen. Jos joku sinua sellaisena pitää tässä maassa jos teet ja etsit töitä niin se on heidän ongelmansa.

      • Kannattaa muistaa

        Itse muuten jossakin vaiheessa olin niin umpityperä että vältin sossun luukulle menoa.

        Hain kyllä kelalta asumistukea ja työmarkkinatukea jne. mutta sossun luukulle menemisessä oli sellainen kaiku joka meille monelle on opetettu.

        Mutta kun se on todellakin niin että täällä suomen maassa on sellainen kustannustaso kaikessa että tukea on melkein pakko hakea ainakin toisinaan.


      • heinette
        Kannattaa muistaa kirjoitti:

        Itse muuten jossakin vaiheessa olin niin umpityperä että vältin sossun luukulle menoa.

        Hain kyllä kelalta asumistukea ja työmarkkinatukea jne. mutta sossun luukulle menemisessä oli sellainen kaiku joka meille monelle on opetettu.

        Mutta kun se on todellakin niin että täällä suomen maassa on sellainen kustannustaso kaikessa että tukea on melkein pakko hakea ainakin toisinaan.

        yksinkertaisesti typerä... no, typerän lisäksi vielä turhan ylpeä :P

        Täytyy uskaltaa käydä, en tiedä sitten onko kela vai sossu parempi, kummasta saisi oikeasti apua siihen tukiviidakkoon? Kun aiemmin en oikein ole saanut neuvoja mistään, ja huhupuheiden mukaan kelan virkailijat ei oikeastaan edes saisi neuvoa ellei heiltä osaa kysyä oikeita asioita.


      • jässikka-71
        heinette kirjoitti:

        yksinkertaisesti typerä... no, typerän lisäksi vielä turhan ylpeä :P

        Täytyy uskaltaa käydä, en tiedä sitten onko kela vai sossu parempi, kummasta saisi oikeasti apua siihen tukiviidakkoon? Kun aiemmin en oikein ole saanut neuvoja mistään, ja huhupuheiden mukaan kelan virkailijat ei oikeastaan edes saisi neuvoa ellei heiltä osaa kysyä oikeita asioita.

        sinulle heinette...ei synti jos haet ne tuet jotka sulle kuuluu,sitä varten niitä veroja maksetaan et yhteiskunta pitäs huolta niistä joilla ei mene hyvin.Itsekin aikoinaan nostin niitä tukia kun ei ollut töitä.Ja itse olen saanut pakit työttömältä naiselta ...kaipa hänellä syy oli kun en kelvannut .Löytäsimpä naisen jota voisi hemmotella oikein kunnolla,eikä sen tarvitsisi töissä käydä.Mut iloista jatkoa kaikille


      • ggggghhhh
        heinette kirjoitti:

        yksinkertaisesti typerä... no, typerän lisäksi vielä turhan ylpeä :P

        Täytyy uskaltaa käydä, en tiedä sitten onko kela vai sossu parempi, kummasta saisi oikeasti apua siihen tukiviidakkoon? Kun aiemmin en oikein ole saanut neuvoja mistään, ja huhupuheiden mukaan kelan virkailijat ei oikeastaan edes saisi neuvoa ellei heiltä osaa kysyä oikeita asioita.

        Helppo juttu jos olet vuokralla. Ensin kelasta asumistuki ja sitten sossuun neuvottelemaan josko sieltä saa lisää, ja varmasti saa jos ei tuloja.
        Sellaisista asioista ei kannata mitään isoa numeroa tehdä. Tietenkin jossain pienellä paikkakunnalla se voi olla ikävä juttu, mutta ei niin paha jos on kuitenkin vielä nuori.


      • heinette
        ggggghhhh kirjoitti:

        Helppo juttu jos olet vuokralla. Ensin kelasta asumistuki ja sitten sossuun neuvottelemaan josko sieltä saa lisää, ja varmasti saa jos ei tuloja.
        Sellaisista asioista ei kannata mitään isoa numeroa tehdä. Tietenkin jossain pienellä paikkakunnalla se voi olla ikävä juttu, mutta ei niin paha jos on kuitenkin vielä nuori.

        yritän, tai en yritä vaan otan itseäni niskasta kiinni ja meen heti maanantaina kelaan... asuin ennen pienellä paikkakunnalla ja ehkä se nolous on jäänyt siitä kun ihan sama mitä teit niin kaikkien korviin kantautui. Mut kaupungissa varmaan ollaan tottuneempia kaikkeen


    • Mua ei haittais työtön nainen, mutta tuppaa vaan olemaan niin että työtön mies ei kelpaa vaikka mulla on kaikki muut asiat kunnossa. Tuskin tässä loppuelämää ollaan työttömänä, mutta toistaiseksi ainakin siihen asti kunnes joku palkkaa vaikka toivottomalta tilanne näyttää...
      Jokin roti sentään kun itse olen periaatteessa täysin raitis ja tupakoimaton niin vastaavaa toivon myös naiselta vaikka ei mua haittaa jos nainen juo, kunhan ei missään nimessä polta.
      Niin ja autokin mulla on vaikka olen työtön, hyvin pystyy pitämään kun pitää menot kurissa.

      • heinette

        Niin, toivoisi että enempi painoa juuri elämäntavoilla/elämänasenteilla kuin hetkellisellä elämäntilanteella.

        niin kuin jollekin tuolla vastasin, tuntuu että media ja yleinen mielipide oikein luo sellaista kuvaa, että kaikki työttömät on jotain deekuja! Vaikka samaan aikaan ihan satavarmasti jokaisella on lähipiirissään ainakn joku työtön, ja osapäivätöissä/ kotiäitinä tai isänä vielä useampi.

        Ehkä se osaltaan luo sitä noloutta mikä mulla ainakin on noiden tukien hakemiseen..


      • yt-nainen

        Köyhällä miehelle ei tee mitään.


      • Timo Timpuri
        heinette kirjoitti:

        Niin, toivoisi että enempi painoa juuri elämäntavoilla/elämänasenteilla kuin hetkellisellä elämäntilanteella.

        niin kuin jollekin tuolla vastasin, tuntuu että media ja yleinen mielipide oikein luo sellaista kuvaa, että kaikki työttömät on jotain deekuja! Vaikka samaan aikaan ihan satavarmasti jokaisella on lähipiirissään ainakn joku työtön, ja osapäivätöissä/ kotiäitinä tai isänä vielä useampi.

        Ehkä se osaltaan luo sitä noloutta mikä mulla ainakin on noiden tukien hakemiseen..

        Työtön nainen ei varmasti haittaa miehiä, onhan meillä muutenkin monella kodin malli ollut se että äiti oli kotona. Ei ehkä työtön vaan kotiäiti, mutta silti.

        Sen sijaan kulttuurellisesti ajatellen työttömässä miehessä on jotain epäilyttävää...
        Varsinkin kun mm. rakennusalalla on niin kova pula työntekijöistä, että jos kävelet turvakenkien, kypärän ja verokortin kanssa työmaalle ihan selvinpäin, joku urakoitsija sut kyllä palkkaa vaikka kokemusta ei aikaisemmin olisikaan.
        Näin siis isommissa kaupungeissa.
        Maaseudulla töiden kanssa voi olla tiukempaa, mutta kyllä nykyään maallakin töitä löytyy jos on valmis tekemään ns. paskahommiakin. Ja paskahommilla tarkoitan kirjaimellisesti paskahommia. Mm. sikalatyöntekijöistä on Etelä-Suomessa kova pula, ei tahdo ne hommat kelvata kuin virolaisille.


      • mies kommentoi
        yt-nainen kirjoitti:

        Köyhällä miehelle ei tee mitään.

        Huvikseni kysyn....

        Teetkö mitään edes rikkaalla miehellä?

        Olen havainnut että aika moni nainen menee täysin lukkoon kun hoksaa kuka olen. Tai suorittaa vauhdittoman korkeushypyn maailmanennätyksen.

        Tietenkin oma valintansa.


      • mies kommentoi
        Timo Timpuri kirjoitti:

        Työtön nainen ei varmasti haittaa miehiä, onhan meillä muutenkin monella kodin malli ollut se että äiti oli kotona. Ei ehkä työtön vaan kotiäiti, mutta silti.

        Sen sijaan kulttuurellisesti ajatellen työttömässä miehessä on jotain epäilyttävää...
        Varsinkin kun mm. rakennusalalla on niin kova pula työntekijöistä, että jos kävelet turvakenkien, kypärän ja verokortin kanssa työmaalle ihan selvinpäin, joku urakoitsija sut kyllä palkkaa vaikka kokemusta ei aikaisemmin olisikaan.
        Näin siis isommissa kaupungeissa.
        Maaseudulla töiden kanssa voi olla tiukempaa, mutta kyllä nykyään maallakin töitä löytyy jos on valmis tekemään ns. paskahommiakin. Ja paskahommilla tarkoitan kirjaimellisesti paskahommia. Mm. sikalatyöntekijöistä on Etelä-Suomessa kova pula, ei tahdo ne hommat kelvata kuin virolaisille.

        Sama havainto.

        Täällä on täysin mahdotonta saada timpuria tai putkimiestä hommiin.

        Jostain Pohjanmaalta alkaen onnistuu eikä kyse ole edes paskahommista, vaikka autotallin rakentajat tulevat paikalle tunnissa. Tietenkin maksan aivan kohtuullisesti.


      • työtön ATM
        Timo Timpuri kirjoitti:

        Työtön nainen ei varmasti haittaa miehiä, onhan meillä muutenkin monella kodin malli ollut se että äiti oli kotona. Ei ehkä työtön vaan kotiäiti, mutta silti.

        Sen sijaan kulttuurellisesti ajatellen työttömässä miehessä on jotain epäilyttävää...
        Varsinkin kun mm. rakennusalalla on niin kova pula työntekijöistä, että jos kävelet turvakenkien, kypärän ja verokortin kanssa työmaalle ihan selvinpäin, joku urakoitsija sut kyllä palkkaa vaikka kokemusta ei aikaisemmin olisikaan.
        Näin siis isommissa kaupungeissa.
        Maaseudulla töiden kanssa voi olla tiukempaa, mutta kyllä nykyään maallakin töitä löytyy jos on valmis tekemään ns. paskahommiakin. Ja paskahommilla tarkoitan kirjaimellisesti paskahommia. Mm. sikalatyöntekijöistä on Etelä-Suomessa kova pula, ei tahdo ne hommat kelvata kuin virolaisille.

        raksa-ala kiinnostaisi mutta vai pimeänä.

        En ala hikoilemaan paskapalkalla ja menettäen kaikki edut ja vielä maksaa veroja huoralandian ylläpitoon.


      • kkkklllllsss
        työtön ATM kirjoitti:

        raksa-ala kiinnostaisi mutta vai pimeänä.

        En ala hikoilemaan paskapalkalla ja menettäen kaikki edut ja vielä maksaa veroja huoralandian ylläpitoon.

        Jos minä olisin sinun asemassasi pitkään työttömänä ollut niin juuri rakennuksille aputöihin hakisin. Onhan se nyt sentään ihan toista kuin jossain vaikkapa kirjastoapulaisena.


      • työtön ATM
        kkkklllllsss kirjoitti:

        Jos minä olisin sinun asemassasi pitkään työttömänä ollut niin juuri rakennuksille aputöihin hakisin. Onhan se nyt sentään ihan toista kuin jossain vaikkapa kirjastoapulaisena.

        Saako sieltä pimeitä työtä? En ala veroja tähän maahan maksamaan ihan periaatteesta.


      • Timo Timpuri
        työtön ATM kirjoitti:

        Saako sieltä pimeitä työtä? En ala veroja tähän maahan maksamaan ihan periaatteesta.

        No yleensä se on puolet verokirjalla ja puolet pimeesti, suhde vähän vaihtelee kohteen mukaan. Voise olla joskus 70/30 tai jopa 30/70.
        Harva kumminkaan pystyy täysin pimeenä maksaan.

        Mutta ei kai kukaan kaikkia töitä verokirjalla tee tämmäsellä alalla missä valvonta on mahdotonta.

        Sinällänsä kyllä raksahommat kannattaa, jos sattuisitkin tykkäään niistä ja oppisit nohevasti hommat kisällinä, niin tää on ala, missä liksat ja arvostus nousee taitojen mukaan, koulutuksella ei ole oikeastaan mitään merkitystä.


      • Timo Timpuri kirjoitti:

        Työtön nainen ei varmasti haittaa miehiä, onhan meillä muutenkin monella kodin malli ollut se että äiti oli kotona. Ei ehkä työtön vaan kotiäiti, mutta silti.

        Sen sijaan kulttuurellisesti ajatellen työttömässä miehessä on jotain epäilyttävää...
        Varsinkin kun mm. rakennusalalla on niin kova pula työntekijöistä, että jos kävelet turvakenkien, kypärän ja verokortin kanssa työmaalle ihan selvinpäin, joku urakoitsija sut kyllä palkkaa vaikka kokemusta ei aikaisemmin olisikaan.
        Näin siis isommissa kaupungeissa.
        Maaseudulla töiden kanssa voi olla tiukempaa, mutta kyllä nykyään maallakin töitä löytyy jos on valmis tekemään ns. paskahommiakin. Ja paskahommilla tarkoitan kirjaimellisesti paskahommia. Mm. sikalatyöntekijöistä on Etelä-Suomessa kova pula, ei tahdo ne hommat kelvata kuin virolaisille.

        Ei muuten oo tällä alueella missä mä asun niin juuri minkäänlaista työtä, sellasta ois johon mulla ei oo koulutusta ja taitoa eli turhaa hakea sellasiin paikkoihin. Osittain selittää se asiaa kun parin vuoden sisään on potkittu ainakin 300 henkee työttömäksi... et revi siitä paskaduuneistakin on pulaa. Moniin kymmeniin paikkoihin haettu eikä yksikään palkkaa... toivotonta on tää homma, lottovoitto olis jos jonku työn löytäisi, jossa ois kiinteä tuntiliksa.
        Pitäs kyllä muuttaa jonnekin muualle kun ei täällä ole toivoa töistä, ihmisiä vaan sanotaan irti. Löytäiskin jonkun joka ottaa töihin mutta kun ei, no päivä kerrallaan...


      • työtön ATM
        Timo Timpuri kirjoitti:

        No yleensä se on puolet verokirjalla ja puolet pimeesti, suhde vähän vaihtelee kohteen mukaan. Voise olla joskus 70/30 tai jopa 30/70.
        Harva kumminkaan pystyy täysin pimeenä maksaan.

        Mutta ei kai kukaan kaikkia töitä verokirjalla tee tämmäsellä alalla missä valvonta on mahdotonta.

        Sinällänsä kyllä raksahommat kannattaa, jos sattuisitkin tykkäään niistä ja oppisit nohevasti hommat kisällinä, niin tää on ala, missä liksat ja arvostus nousee taitojen mukaan, koulutuksella ei ole oikeastaan mitään merkitystä.

        Mitä kautta näitä töitä sitten saisi?


      • heinette
        mies kommentoi kirjoitti:

        Sama havainto.

        Täällä on täysin mahdotonta saada timpuria tai putkimiestä hommiin.

        Jostain Pohjanmaalta alkaen onnistuu eikä kyse ole edes paskahommista, vaikka autotallin rakentajat tulevat paikalle tunnissa. Tietenkin maksan aivan kohtuullisesti.

        olisiko vika myös siinä, että kaikista työmahdollisuuksista ei kerrota? Tuskin monikaan kaupungissa (tai maallakaan) asunut edes osaisi etsiä jotain sikalatyöntekijänhommia... Itselle ei ole tullut edes mieleen! Kaikista tehdään parturi-kampaajia, media-assistentteja ja yliopisto-opiskelijoita jo yläasteen opon tunnilla, ja sitten kummastellaan miten kukaan ei saa koulutustaan vastaavaa työtä...


      • heinette
        työtön ATM kirjoitti:

        raksa-ala kiinnostaisi mutta vai pimeänä.

        En ala hikoilemaan paskapalkalla ja menettäen kaikki edut ja vielä maksaa veroja huoralandian ylläpitoon.

        KIITOS KIITOS
        Haluat siis kaiken maksamatta mitään?
        Eli saat etuja, mutta et halua maksaa veroja, "huoralandian ylläpitoon", joka siis maksaa sinunkin ylläpitosi?

        onneksi tässä viestiketjussa on enemmän systeemiin luottavia ihmisiä joten uskallan ehkä mennä sinne kelaan hakemaan tukia...

        Olen muuten aivan varma, että ne raksan "paskapalkat" tarkoittavat monta euroa suurempaa tuntipalkkaa jota itse saan työstä, jota moni myös kutsuisi paskatyöksi. Minulle se ei sitä ole, vaan väylä työelämään ja itsessäänkin ihan hauskaa hommaa. Iloisin mielin menen töihin sillä olin niin pitkään työttömänä etten voi olla muuta kuin onnellinen kaikista työnmuruista :)
        Vaikkei se vielä leiville lyö, niin ainakin saa kokemusta ja jos työnsä hyvin tekee, niin eiköhän lisää töitä jossain vaiheessa saa.


      • Timo Timpuri
        työtön ATM kirjoitti:

        Mitä kautta näitä töitä sitten saisi?

        Helpoiten ihan kyselemällä työmailta ja soittelemalla kotikunnan rakennusliikkeisiin.

        Tai laittamalla viestiä esim. Koti- ja Rakentaminen palstalle, että mikäli jollakin rakennusporukalla on tarvetta apumiehestä, niin kiinnostaisi.
        Tai muurarilla apupojasta (se homma on kyllä tiilen nostoa ja kuran sekoittamista ensimmäiset x vuotta ennen kuin mestarin mielestä kura on niin hyvää, että se uskaltaa antaa sunkin koittaa).

        Etelä-Suomessa töitä varmasti löytyy. Muualla en osaa sanoa. Pohjois-Pohjanmaa on varmaan haastavin jollet sitten satuu olemaan lestadiolainen, kun yritykset on paljolti niitten.


      • heinette
        itmies kirjoitti:

        Ei muuten oo tällä alueella missä mä asun niin juuri minkäänlaista työtä, sellasta ois johon mulla ei oo koulutusta ja taitoa eli turhaa hakea sellasiin paikkoihin. Osittain selittää se asiaa kun parin vuoden sisään on potkittu ainakin 300 henkee työttömäksi... et revi siitä paskaduuneistakin on pulaa. Moniin kymmeniin paikkoihin haettu eikä yksikään palkkaa... toivotonta on tää homma, lottovoitto olis jos jonku työn löytäisi, jossa ois kiinteä tuntiliksa.
        Pitäs kyllä muuttaa jonnekin muualle kun ei täällä ole toivoa töistä, ihmisiä vaan sanotaan irti. Löytäiskin jonkun joka ottaa töihin mutta kun ei, no päivä kerrallaan...

        aina voi kokeilla muuttaa... ainakin kokeilla jos on mahdollisuus.
        tai sitten jos on joku taito/idea ryhtyä yksityisyrittäjäksi? Oon itse sitä aina välillä harkinnut kun silloin tällöin ideoita sataa ja vaikka muuten elämä on aika pohjalla, niin luottotiedot on kunnossa. Kuitenkin se on jotenkin hirveen vaikean oloista Suomessa ja mua itseä harmittaa, ettei ole yhtään bisnesvaistoa (ja paperihommakammo) vaikka toisaalta ahkera luonne vois sopia yrittäjäksi :P


      • Timo Timpuri
        itmies kirjoitti:

        Ei muuten oo tällä alueella missä mä asun niin juuri minkäänlaista työtä, sellasta ois johon mulla ei oo koulutusta ja taitoa eli turhaa hakea sellasiin paikkoihin. Osittain selittää se asiaa kun parin vuoden sisään on potkittu ainakin 300 henkee työttömäksi... et revi siitä paskaduuneistakin on pulaa. Moniin kymmeniin paikkoihin haettu eikä yksikään palkkaa... toivotonta on tää homma, lottovoitto olis jos jonku työn löytäisi, jossa ois kiinteä tuntiliksa.
        Pitäs kyllä muuttaa jonnekin muualle kun ei täällä ole toivoa töistä, ihmisiä vaan sanotaan irti. Löytäiskin jonkun joka ottaa töihin mutta kun ei, no päivä kerrallaan...

        Niinhän se on, että poikamies tai poikamiestyttö menee töitten perässä sinne missä niitä on eli etelään.

        Perheellisen voi olla vaikeampi muuttaa, sinkun on turha selittää.

        Meidän kunnassa työttömyysprosentti on jotain 4, naapurikaupungissa 6. Niillä luvuilla on jo selvästi työntekijöistä pula, terve prosentti suomalaiseen systeemiin on n. 7-8, ihan työvoimaministeriönkin mielestä.


      • hyvin sanottu
        mies kommentoi kirjoitti:

        Huvikseni kysyn....

        Teetkö mitään edes rikkaalla miehellä?

        Olen havainnut että aika moni nainen menee täysin lukkoon kun hoksaa kuka olen. Tai suorittaa vauhdittoman korkeushypyn maailmanennätyksen.

        Tietenkin oma valintansa.

        laskeutuuko hypystä vaginaalisesti vai telemarkilla on se tärkein kysymys


    • Tarkoittaako tämä sitä, että jos itse tarjoat jollekin jotakin, pidät tätä toista sen jälkeen kiitollisuuden velassa?

      Näin miehenä olen ihan hyvilläni, jos nainen jotenkin osallistuu treffien kuluihin, mutta kyllä vähän hämmentää, jos ei anna edes kahvikupposta tarjota.
      Myöhemmin kyllä odotankin jonkinlaista elettä, jolla nainen osoittaa, ettei ole siipeilijä, mutta jos jotakin jollekin tarjoan tai lahjoitan, ei siihen mitään velkoja liity! Luultavasti toinen tarjoaa jotain takaisin joskus, mutta ei se voi olla oletus!

      • heinette

        en, koska mitä annan, annan lahjaksi :)
        ellei toki kyse ole vaikka jostain suuresta asiasta, eikä edes sanaa kiitos kuulu.

        Ja en mäkään nyt ihan sentilleen kaikkea laske, kunhan jotakuinkin menisi tasan.


    • Kaikki naiset

      tavoittelevat prinssiään olkoot sitten työtön tai varakas.

      Prinssi siinä kontekstissa tarkoittaa sitä, että rahaa on oltava (mielummin enemmän kuin paljon) mutta sillä ei kuitenkaan ole mitään väliä.

      Kieroa mutta totta.

      Tuo "VAIKEAA SE ON RAHATTOMAN NAISENKIN KÄYDÄ TREFFEILLÄ!" osoittaa juuri siihen. Miehelle ei nimittäin olisi mikään ongelma käydä treffeillä vaikka olisi miero kulkuri. Viittaan siihen että kun itse olin työtön niin mikäpäs siinä olisi ollut opetella harrastamaan vaikkapa seksiä päivät läpeensä. Tietenkin kun olen kokematon ja naisia ei mailla halmeilla, haaveiksihan ne vain jäivät.

      Vaikuttaisi siis siltä että naisten seksihalukkuus liittyy aina jollain tapaa rahaan. Rahalla saa (rauhaa) ja hevosella pääsee (panemaan), kuten vanha sanonta kuuluukin.

      • heinette

        Eli siis tosiaan, olet samaa mieltä, että vaikeaahan se on rahattoman naisen käydä treffeillä... mutta miehille se on siis helppoa puuhaa?

        Mä lähinnä toivoisin elämänkumppanin löytämistä, mutta kun tuntuu että ensin pitäisi olla se elämä (=työ) että voisi löytää siihen kumppanin :/


    • fwaefaef

      Tuntuu, että teet itse asiasta todellista suuremman ongelman. Olettaen, että toinen yrittää saada töitä, miten taloudellinen tilanne eroaa esimerkiksi opiskelijasta? Tarjoaminen todellakaan haittaa kovinkaan monia miehiä, etenkään jos tietää tilanteen.

      Miehelle kieltämättä taitaa olla työttömyys pahempi este ihan perinteisistä ajattelumalleista johtuen ja näihinhän moni nainen nojaa edelleen.

      • heinette

        toisten kärpänen on mun härkänen :/
        En sitten tiedä, onko hyvä vai huono asia että näin mun kohdalla perinteinen ajatusmalli on rikkoontunut :P


    • 9

      Myös minä olen vähävaraisuudesta huolimatta hyvin itsenäinen, omin avuin pärjääväksi kasvatettu. Varmasti tällainen asenne on myös perusluonteesta kiinni. Ennemmin luultavasti kuoisin, kuin pyytäisin apua, vaikka itse mielelläni autan muita.

      Nuorena olin super-ujo, eikä vanhemmillani ollut suhteita. Seurauksena oli huomattava "ura" työttömänä ja sekalaisissa pätkä- sekä osa-aikatöissä. Tuolloin tuntui hurjalta, kun ikätoverit menivät naimisiin ja tekivät lapsia, vaikka olivat yhtä varattomia kuin minäkin. Ajattelen, että naisen on kyettävä kunnolla elättämään itsensä ja lapsensa. No kuitenkin.. sitten kun lopulta elämässä pääsin vähän jaloilleni, niin rahallisesti kuin ujoudenkin puolesta, huomasin kaikkien sopivan ikäisten miesten olevan jo hyvin, hyvin varattuja.

      On elämä sujunut näinkin, enimmäkseen yksin. Omin avuin ja kyvyin pärjääminen antaa turvallisuuden tunnetta. Kuitenkin olisi mukava jakaa asioita, auttaa ja tulla itsekin autetuksi.

      • mies kommentoi

        Kuin myös

        Tosin joskus lipsuin kun alkoi loppua rahat joilla saa ostettua lapsille ruokaa.
        Silloinkin vain oman perheen keskuudessa.


      • heinette

        Jep, kuulostaa tutulta :/ Olin myös ujo nuorena, ja yritin olla hirveän järkevä myös... kun muut eli nuoruuttaan minä yritin panostaa opiskeluun ja opiskella ns. järkevää alaa, hyvät työmahdollisuudet ja korkeat palkat - joka ei sitten minulle sopinut enkä opinnoissa lopulta pärjännytkään...

        Sittemmin olen oppinut olemaan vähemmän järkevä, eli siis kuuntelemaan myös itseäni enkä muiden vaatimuksia, ottanut nuoruuden takaisin ja oppinut tykkäämään kaikesta mitä tekee
        mutta tämä pärjäämisajatus on jäänyt :/
        ja vaikka muuten mulla on aika hyvä itsetunto, niin oikeastaan varattomuus/töiden riittämättömyys on se iso asia joka helpoiten murtaa sen... vaikka ei mulla ole koskaan ollut mitään kunnianhimoa rikastua, ainoastaan pärjätä.


    • 8+19

      Kyllä mä ainakin ymmärtäisin jos nainen sanois että nyt on taloudellisesti tiukkaa. Voisin tietysti vähän jotain tarjotakin ilman mitään takaisinmaksuvelvoitetta missään muodossa. Mutta jos nainen ei haluaisi että tarjoan mitään niin sitten voisimme tyytyä vain niin vaatimattomiin treffeihin että kummankin rahat riittäisivät.

      • heinette

        pitäisi kai vain rohkeasti kertoa syy miksi toivoo tietynlaisia treffejä. Pelkään vain että on hurja turn-off...

        Sitä vain toivoisi mahdollisimman vähän ennakkoluuloja ensitreffeille, vaikka toisaalta mahdotontahan se on yjoka tapauksessa, ellei nyt ihan vanhanliiton sokkotreffeistä ole kyse ettei olisi minkäänlaisia ennakkotietoja toisesta.


    • jässikka-71

      miisäpäin asut heinette?vaikutat fiksulta naiselta..joka murehtii liikai tulevaisuutta.

    • heinette

      no ehkä ennemmin liikaa ajattelava... fiksu varmaan osaisi lopettaa ajoissa :)

      pääkaupunkiseudulle muutin parempien työmahdollisuuksien perään... Ja onhan täällä jos ei hyvin, niin ainakin parmmin kuin muualla työtä, vaikkei nyt vielä ihan hengenpitämiksi olekaan riittänyt. Löytyipä tänään jopa mollin sivuilta ihan omaa alaa koskeva työpaikkailmoitus, mitä harvoin tapahtuu. Tajusin tässä myös että kesän jälkeen varmaan helpottaa kun opiskelijat menee takaisin kouluihinsa eikä ehdi kokopäivätöihin... siitä varmaan jää minullekin lisää töitä :P

    • Poikamies n:o 38

      "VAIKEAA SE ON RAHATTOMAN NAISENKIN KÄYDÄ TREFFEILLÄ!

      Varsinkin, jos on yhtä ylpeäksi kasvatettu kuin allekirjoitettu."

      Mihin treffeillä / treffailussa tarvitaan ylettömästi rahaa ?

      Kyllä treffeiksi kelpaa ihan pienetkin eleet/asiat. Pyydä miestä vaikka ulkoilemaan ja sen jälkeen jonnekin mukavaan kahvilaan kahville (tai vaihtoehtoisesti teelle). Treffailun ei tarvitse olla aina haudanvakavaa ekstremeä, joka on täytetty viimeisen päälle suorituskeskeisyydellä ja alkoholin täytteisellä baarijumputuksella.

      "Itse en uskalla edes treffeille lähteä, kun taloudellinen tilanne on semmoinen, ettei ole varaa tarjota edes leffalippua."

      So what ? Se mies ei nyt mene rikki siitä, jos rehellisesti toteat että finanssipuoli on tiukilla. Mies pystyy itse muodostamaan omat ajatuksensa, joten sinun ei pidä miettiä kaikkea miehen puolesta. Jos miehelle tilapäinen tiukka taloutesi on kynnyskysymys, hyvä että asia tulee ilmi heti. Toisin sanoin, jälkimmäinen tapaus ei ole mies, jota haluaisit edes jatkossa tavata.

      Silloin kun vielä treffailin, naiset tuntuivat aina välillä sortuvan liikaan ajatteluun, ja ikävä kyllä se näkyi !!

    • Anonyymi

      Ei todellakaan sanoo asiat suoraan ja kertoo mikä tilanne rakkaus ei maksa mitään!

    • Anonyymi

      Ei auta vaikka on töissä ja hyvä palkka. Naiselle kelpaa vain komea jännämies.

    • Anonyymi

      Eiköhän tämäkin "akka" ole tähän mennessä oppinut reikäänsä reväyttämään Tinderissä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      381
      1963
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1647
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1330
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1086
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      975
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      948
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      812
    8. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      107
      785
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      257
      746
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      680
    Aihe