Millaisilla polkupyöriä teillä on ja millaisilla pyörillä haluatte polkea?
Pidän kaikkein parhaimpana yli kolmekymmentä vuotta vanhaa miesten pyörää jonka itse kunnostin. Ostin uuden satulan, ketjut ja renkaat. Pesin ja kiillotin vähän :) Uskomattoman hyvä polkea, mutta himan hankala välitangon vuoksi.
Vaihdepyöristä en osaa käyttää kuin kahta vaihdetta. Niissä on aina ketjut solmussa ja käsijarruilla voi kaatua.
Polkupyöräily
74
1532
Vastaukset
- Pienenä mulla
oli pyörässä nopeusmittari räpättimet. Nykyään ei pyörää.
- ja -sana
puuttui.
- Alberto Contador
Niin ja ei tietenkään satulaa vaan pelkkä putki?
- Jos ei Ööglandia:.!1
.
ole saatavilla niin Terässiipi Titania on maailman paras pyärä
.Se näyttäisi olevan Tunturi. Pelastin sen kaatopaikka kuormasta. Sain riidellä, riippua siinä ja vakuutella pitkän aikaa, että aion pitää sen. Siinä oli vaan jotakin, joka vetosi minuun. Ja niin vanhaksi pyöräksi runko on tosi hyvässä kunnossa :) Toisessa renkaassakin oli vähän ilmaa. Nykyisistä menee renkaa kesässä. Huono kumit entisiin verrattuna.
- Uudet renkaat jättei
Sxthsense kirjoitti:
Se näyttäisi olevan Tunturi. Pelastin sen kaatopaikka kuormasta. Sain riidellä, riippua siinä ja vakuutella pitkän aikaa, että aion pitää sen. Siinä oli vaan jotakin, joka vetosi minuun. Ja niin vanhaksi pyöräksi runko on tosi hyvässä kunnossa :) Toisessa renkaassakin oli vähän ilmaa. Nykyisistä menee renkaa kesässä. Huono kumit entisiin verrattuna.
.
Uudet renkaat tehdään jostakin kierrätysjätteistä
Siksi ne ei kestä vaikka ei ajaisi metriäkään
. Uudet renkaat jättei kirjoitti:
.
Uudet renkaat tehdään jostakin kierrätysjätteistä
Siksi ne ei kestä vaikka ei ajaisi metriäkään
.Niinpä niin, eikä kauppa käy :\
En oo omistanut polkupyörää yli 15 vuoteen.
Pitäis varmaan joskus investoida.- aina kulkee
Mulla on 3-pyörä,ei mitään hifistelyä, ihan perussetti :)
Mulla on uusi pyörä, sellainen 7 vaihteinen käsi ja jalkajarrut, oikein retrohenkinen.
Kevyt polkea just sopiva mulle.tällainen?? kirjoitti:
http://www.aijaa.com/v.php?i=006958265239.jpg
Tälläinen, oli tuokin kiva mikä siinä oli.weawery kirjoitti:
http://www.aijaa.com/v.php?i=006958265239.jpg
Tälläinen, oli tuokin kiva mikä siinä oli.Hieno :) Minulla on ollut saman näköinen, mutta se varastettiin. Siinä taisi olla vain kolme vaihdetta. Hiekkateillä on parempi ajaa vanhalla, kuin vaihdepyörillä. Minulla oli vähän aikaa maastopyörä, mutta inhosin peltisatulaa ja tangon mallia.
Sxthsense kirjoitti:
Hieno :) Minulla on ollut saman näköinen, mutta se varastettiin. Siinä taisi olla vain kolme vaihdetta. Hiekkateillä on parempi ajaa vanhalla, kuin vaihdepyörillä. Minulla oli vähän aikaa maastopyörä, mutta inhosin peltisatulaa ja tangon mallia.
Sitten tuo varhaisteini on alkanut skeittaa, pelkkä se lauta jo maksoi 140€ ja eilen piti ostaa siihen jo laakerit että ne pyörii tosi lujaa, ja tänään se kaatui aika pahasti pää meni asfalttiin kun kivi oli tiellä sillä oli se skeittikypärä ja ei tullut päähän mitään. Polvet ovat aivan rikki, mutta ne meni laastariin.
Minäkin käytän kypärää kun pyöräilen, näin tuolla paljon niitä jotka ei käytä.
Skeittasitko sinä lapsena?- Kapeat renkaat:.!1!
Sxthsense kirjoitti:
Hieno :) Minulla on ollut saman näköinen, mutta se varastettiin. Siinä taisi olla vain kolme vaihdetta. Hiekkateillä on parempi ajaa vanhalla, kuin vaihdepyörillä. Minulla oli vähän aikaa maastopyörä, mutta inhosin peltisatulaa ja tangon mallia.
.
ne ei sovi hiekkatielle lainkaan
Ja talvella ajaminen myös mahdotonta jos vähänkin tullut lunta
. Kapeat renkaat:.!1! kirjoitti:
.
ne ei sovi hiekkatielle lainkaan
Ja talvella ajaminen myös mahdotonta jos vähänkin tullut lunta
.juu ei sovi, olen huomannut. Mutta täällä tiet on asfalttia aika paljon.
weawery kirjoitti:
Sitten tuo varhaisteini on alkanut skeittaa, pelkkä se lauta jo maksoi 140€ ja eilen piti ostaa siihen jo laakerit että ne pyörii tosi lujaa, ja tänään se kaatui aika pahasti pää meni asfalttiin kun kivi oli tiellä sillä oli se skeittikypärä ja ei tullut päähän mitään. Polvet ovat aivan rikki, mutta ne meni laastariin.
Minäkin käytän kypärää kun pyöräilen, näin tuolla paljon niitä jotka ei käytä.
Skeittasitko sinä lapsena?Juu. No en edes niin lapsena :) Polvet olen saanut ruvelle. Kuinkas sen muuten oppii, että pienessäkin alamäessä vahti kasvaa.
Sxthsense kirjoitti:
Juu. No en edes niin lapsena :) Polvet olen saanut ruvelle. Kuinkas sen muuten oppii, että pienessäkin alamäessä vahti kasvaa.
Pari päivää sitten kun menin nukkumaan sieltä huoneesta kuului : Äiti musta tulee vuodessa mestari ja 18 -vuotiaana minusta tulee mestari...:D
Nyt se skeitannut tälläkin helteellä joka päivä 8 tuntia, laitan sille reppuun 3 litraa mehua ja eväät jätskirahaa.
Se on vienyt mennessään se juttu, ajattelin jos täällä olisi joku joka tietää tuosta, itselle vieras osaalue, mutta niissä kaupoissa on tullut kierreltyä ja nyt tuli ne DC-kengätkin ja ihan älyttömän kalliit ne oli.weawery kirjoitti:
Pari päivää sitten kun menin nukkumaan sieltä huoneesta kuului : Äiti musta tulee vuodessa mestari ja 18 -vuotiaana minusta tulee mestari...:D
Nyt se skeitannut tälläkin helteellä joka päivä 8 tuntia, laitan sille reppuun 3 litraa mehua ja eväät jätskirahaa.
Se on vienyt mennessään se juttu, ajattelin jos täällä olisi joku joka tietää tuosta, itselle vieras osaalue, mutta niissä kaupoissa on tullut kierreltyä ja nyt tuli ne DC-kengätkin ja ihan älyttömän kalliit ne oli.Eivät ne niin kalliit, jos muistat että kohta perit ne itsellesi :)
Sxthsense kirjoitti:
Eivät ne niin kalliit, jos muistat että kohta perit ne itsellesi :)
Niin, JA muista ne suojavarusteet myös ensimmäisellä kerralla kokeillessa!!! :D
Helkama Kulkuri on nyt. Ostin toukokuussa, mutta voi olla että ostan jo ensikesänä uuden pyörän.
Haluan polkea pyörällä, jolla mielellään polkee pitkiäkin matkoja.Näyttää vaatimukset kasvavan :) Miten pitkiä matkoja poljet ja miten näillä kuumilla? Käytkö silloinkin pyöräilemässä?
Sxthsense kirjoitti:
Näyttää vaatimukset kasvavan :) Miten pitkiä matkoja poljet ja miten näillä kuumilla? Käytkö silloinkin pyöräilemässä?
En ole vielä hirveästi ehtinyt. Onnistunut sairastelemaan, jos on vapaalla säät kohdallaan ja sitten säät ryssineet päivän, kun on kunnossa ollut.
Tänään pyöräilin Nastolaan ja takaisin. Olihan sekin tällä säällä aika rankka keikka. Tollanen ~50km vaan, mutta silti oli siinä polkemista. Etenkin kun menosuuntaan valkkasin semmosen syrjätiereitin, joka on varmaan valmistunut ja viimeisen kerran kunnostettu Kekkosen aikaan.hahmotelma kirjoitti:
En ole vielä hirveästi ehtinyt. Onnistunut sairastelemaan, jos on vapaalla säät kohdallaan ja sitten säät ryssineet päivän, kun on kunnossa ollut.
Tänään pyöräilin Nastolaan ja takaisin. Olihan sekin tällä säällä aika rankka keikka. Tollanen ~50km vaan, mutta silti oli siinä polkemista. Etenkin kun menosuuntaan valkkasin semmosen syrjätiereitin, joka on varmaan valmistunut ja viimeisen kerran kunnostettu Kekkosen aikaan.Ooo. Tuo vaatii jo hyvää kuntoa ja siitä se vielä kasvaa :) Minä pyöräilin edestakaisin noin viisi kilometria :P
- Helkama Vasama 4-tah
.
että tällaisiakin on Suomessa joskus tehty, pitääpä laittaa knoppikysymyksenä mieleen
Tosin tämä ei liittynyt polkupyöriin mitenkään :)
http://raisu.8.forumer.com/a/helkama-vasama_post56.html
.
- tsirra
Musta hybridi on cuul.
En oikein osaa sanoa mikä siinä on ja / tai ei ole hybriä.Taitavat olla jotain polkupyöräilyn parhautta. Ihan piti käydä lukaisemassa,
mutta teknisyys tukahdutti tiedonhalun nopeasti. Ilmeisesti kovaan kulutukseen, eikä kukkatelineeksi :)- tsirra
Sxthsense kirjoitti:
Taitavat olla jotain polkupyöräilyn parhautta. Ihan piti käydä lukaisemassa,
mutta teknisyys tukahdutti tiedonhalun nopeasti. Ilmeisesti kovaan kulutukseen, eikä kukkatelineeksi :)Jah
Kyllä niihin saa sovitettua vaikka minkälaista tankotelinettä herneilleen.
No problemo tsirra kirjoitti:
Jah
Kyllä niihin saa sovitettua vaikka minkälaista tankotelinettä herneilleen.
No problemoMutta onko niillä hyvä ajaa missä tahansa. Ja onko niissä inhimillenen satula. Minähän en mitään pyöräilyhousuja ala käyttämään :)
Minulla on traumaattinen suhde polkupyörään. Intissä piti polkea munamankelilla morttileirille 100 km ja viikon telttailun jälkeen takaisin. Samalta istumalta junaan muutamaksi tunniksi ja seuraavana päivänä yo-kirjoitusten korotuksessa 6 tuntia inhottavalla tuolilla. Perse oli kipeä kuin homofestareilla konsanaan. (Tai no, mistäs minä tiedän...)
Sen jälkeen en ole pyörän selkään juuri noussut paitsi ergotestissä. Varmaan kannattaisi, koska tulos epäilemättä olisi parempi, jos kunto olisi hankittu polkemalla eikä luistelemalla tai juoksemalla.
Mutta jos pitäisi hommata fillari, ostaisin nojapyörän.
http://gamma.nic.fi/~tapioo/pics/Oskar-Osala-Harmapyora-2009-8.jpg- tsirra
Miksi ihmeessä arkeijassa pitää polkea pyörää?
Ei Hjummarra. - tsirra
tsirra kirjoitti:
Miksi ihmeessä arkeijassa pitää polkea pyörää?
Ei Hjummarra.Siis armeijassa. Arkeijasta en tiedä.
tsirra kirjoitti:
Siis armeijassa. Arkeijasta en tiedä.
En minäkään ymmärrä. Ilmeisesti joku on aikoinaan keksinyt, että armeijassa täytyy tehdä monenmoista kuntoa kohottavaa.
Minä en tosin ymmärrä, miksi Suomessa ylensäkään on asevelvollisuusarmeija. Elämäni vittumaisinta aikaa.- tsirra
Ratikkakuski kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Ilmeisesti joku on aikoinaan keksinyt, että armeijassa täytyy tehdä monenmoista kuntoa kohottavaa.
Minä en tosin ymmärrä, miksi Suomessa ylensäkään on asevelvollisuusarmeija. Elämäni vittumaisinta aikaa.Ex muijani heitti hyvän:
Siis tää mun takaosa, tää perärengas vipattaa.
"Perärengas."
(hillitontä naurua) - tsirra
tsirra kirjoitti:
Ex muijani heitti hyvän:
Siis tää mun takaosa, tää perärengas vipattaa.
"Perärengas."
(hillitontä naurua)Oli ne aikoja. Miten joku voi jäädäkin niin mieleen, kuin iholle.
Olen nähnyt tienpäällä joskus noita nojapyöriä. Saa jonkin aikaa ihmetellä, että mikäs se siinä menee :) Vaikuttaa, että niillä voi tehdä polkupyörää mukavammin pitkiäkin retkiä.
Muistelen että noita intin polkupyöriä huutokaupattiin joskus. Kysyntä taisi olla erittäin hyvä. Mitä ilmeisemmin lämpimistä tunnesyistä johtuen :)Sxthsense kirjoitti:
Olen nähnyt tienpäällä joskus noita nojapyöriä. Saa jonkin aikaa ihmetellä, että mikäs se siinä menee :) Vaikuttaa, että niillä voi tehdä polkupyörää mukavammin pitkiäkin retkiä.
Muistelen että noita intin polkupyöriä huutokaupattiin joskus. Kysyntä taisi olla erittäin hyvä. Mitä ilmeisemmin lämpimistä tunnesyistä johtuen :)Nojapyörällä on helppoa polkea, kun joka polkaisuun saa tukea selästä lähtien ja ilmanvastus on paljon pienempi.
Intin polkupyörät on tehty kestämään eikä poljettaviksi. Tai oli siis ainakin silloin reilu pari vuosikymmentä vuotta sitten. (Oho, kun on ikää kertynyt...)- Nojakkipyärä:.!11%#+
Ratikkakuski kirjoitti:
Nojapyörällä on helppoa polkea, kun joka polkaisuun saa tukea selästä lähtien ja ilmanvastus on paljon pienempi.
Intin polkupyörät on tehty kestämään eikä poljettaviksi. Tai oli siis ainakin silloin reilu pari vuosikymmentä vuotta sitten. (Oho, kun on ikää kertynyt...).
Noihin pitäisi säätää * LAKI * joka määrää sen hitaan ajoneuvon varoituskyltin tuonne nojakin takapuolelle
Sitä ei muuten helpolla huomaa esim. mäen nyppylän takaa
.
- inanna-
7-vaihteinen Nopsa. Hyvin toimii, ei ole kertaakaan ketjutkaan irronneet. Pitää huoltaa pyörä hyvin, niin se toimii ja kestää.
Minäkin pesin rattaat ensin hammasharjalla savesta. Rasvaaminen oli sotkuisinta, mutta kertakäyttöhanskat on onneksi keksitty.
- inanna-
Sxthsense kirjoitti:
Minäkin pesin rattaat ensin hammasharjalla savesta. Rasvaaminen oli sotkuisinta, mutta kertakäyttöhanskat on onneksi keksitty.
Ketjujen huolto on se tärkein. Pakko myöntää, että mun pyörän saisi pestä muutenkin. On melko rapaisen ja pölyisen näköinen. Jos jonain päivänä innostuisi.
- tsirra
Asiaa sivuavaa:
Jos jollian on liiterissään Jopo, niin lähettäkää se mulle. Mä teen sillä fyrkkaa. Feedbäckinä voin ohjata varasi keräykseen. - miinustaja
iski jälleen
:D Paras pyörä mikä mulla on ollut, oli joku italianen-nimi- vittu se LENSI. Joku Raleigh oli joskus ja sit Peogeot kans, mutta niistä ei voi edes puhua samanapäivänä tän kaunokaisen kanssa. Niinku kilpamalleista puhe. Noita maastopelleilyjä ollut joskus kans, mut ei niistä oo mihinkään. Paras ajaa on kyllä vanha Jopo- vanhat mummikset on kans siinä hännillä, mutta asento huonompi.
PlatosMorbidDust kirjoitti:
Pinarello tai Colnago- pitää tihrustaa, jos on vanhoja kuvia jäljellä.
Kuulostaa tyylikkäältä. Nimet ovat niin hienoja, että ajoasuunkin vaikuttaisi kuuluvan kravatti :D
Aina ei voi valita millaista haluaa polkea, mutta jos pääsee kiillottamaan ja satulaan niin kyllä siinnä välitangot muuttuvat hankalasta mukavaksi...yritän polkea kuusi kertaa viikossa, mutta aina se ei ole minusta itsestä kiinni.
http://tinyurl.com/5soclovSxthsense kirjoitti:
ehhee. Nyt kyllä panet ihan kaikkea polkuhintaan :o
Upsista! Olinkin laittanut vahingossa viime viikonlopun kynttiläillallis vieraan kuvan. Tämä se piti olla http://tinyurl.com/6ywz9on
modelli kirjoitti:
Upsista! Olinkin laittanut vahingossa viime viikonlopun kynttiläillallis vieraan kuvan. Tämä se piti olla http://tinyurl.com/6ywz9on
Oh! Onpas soma! :)
2 kpl 7-vaihteista
1 kpl 21-vaihteinen
1 kpl 3-vaihteinen, yritin keväällä myydä, ostajia ei löytynyt.
Peruspyörän annoin juuri romuksi huonon ajoasennon ansiosta.Ohi! Hyvinä kesinä niitä voi joillekin kertyä! En tietenkään usko tätä sinusta, mutta palaatko usein kotiin pyörän kanssa? ;)
- Joku kerää kaikki py
Sxthsense kirjoitti:
Ohi! Hyvinä kesinä niitä voi joillekin kertyä! En tietenkään usko tätä sinusta, mutta palaatko usein kotiin pyörän kanssa? ;)
.
kaikki kylän 427 pyärää on löytynyt :)
.
- Ratikkakuski..
Olin armeijassaki täysin hukkapehtori, sanoi paraskaverinikin, merisotakoulun johtaja
http://www.youtube.com/watch?v=fVKVwqxYZjA Crescentti se olla pitää :) Mallia mummopyörä, eli Crescent vinga. Tän ostin viime kesänä:
http://www.crescent.fi/typo3temp/pics/d7f3e209a2.jpg- Huonoista pyöristä:.
.
Jos on pakko ottaa esille mikä on huono pyörä niin mielestäni joku 50-60 luvun perustunturi, painaa kuin köyhän syntitaakka hartioissa :(
. Huonoista pyöristä:. kirjoitti:
.
Jos on pakko ottaa esille mikä on huono pyörä niin mielestäni joku 50-60 luvun perustunturi, painaa kuin köyhän syntitaakka hartioissa :(
.Ei ole kokemusta, mutta vanhat mustat miesten crescentit on ainakín hienon näköisiä ja kestäviä. Siis todella vanhatkin ja etenkin ne :) Paitsi ei sikäli kestäviä, että kaupungissa ne pöllitään, vaikka laittais minkä lukon. Broidilla oli sellanen joskus.. Vohkittiin Uuden Apteekin edestä. Syyllinen katukoon ja palakoon lieskoissa >:(
- #####????
Huonoista pyöristä:. kirjoitti:
.
.*
Ei sitte ollut se ÖÖglanti???
Vai mikä se olikaan??
* - Öögländi rullaa kevy
#####???? kirjoitti:
*
Vai mikä se olikaan??
*.
syy miksi tunturi ei koskaan saanut monopolia oli se että muut rullasi kevyesti :)
. #####???? kirjoitti:
*
Vai mikä se olikaan??
*ÖÖ? Onko se joku pyörämerkki? Turussa oli aikoinaan iso Tunturi-tehdas muuten, en tiedä tehdäänkö niitä vielä Turuus jossain.. Ei vissiin, mitäpä yleensäkään enää tehdään Suomessa.
- Jonas Ögländ Sandnes
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
ÖÖ? Onko se joku pyörämerkki? Turussa oli aikoinaan iso Tunturi-tehdas muuten, en tiedä tehdäänkö niitä vielä Turuus jossain.. Ei vissiin, mitäpä yleensäkään enää tehdään Suomessa.
.
oli merkittävä pyörä- ja mopedituottaja Norjasta 50-60 ja 70-luvuilla, niiden tuotteita kasattiin eri merkeillä Suomessa mm. SOK:n Jupiter ja Teräs Oy:n Terässiipi ja kolmas mitä tulee mieleen oli pyörätehdas Haapala taisi olla Turussa Jonas Ögländ Sandnes kirjoitti:
.
oli merkittävä pyörä- ja mopedituottaja Norjasta 50-60 ja 70-luvuilla, niiden tuotteita kasattiin eri merkeillä Suomessa mm. SOK:n Jupiter ja Teräs Oy:n Terässiipi ja kolmas mitä tulee mieleen oli pyörätehdas Haapala taisi olla TurussaMulla oli joskus Terässiipi. Kutsuin sitä loppuaikoina Ruostesiiveksi :)
- Oliko Helkama T-siip
Mulla oli joskus Terässiipi. Kutsuin sitä loppuaikoina Ruostesiiveksi :)
.
ne helkamat ei olleet enää aitoja Terässiipejä vaan ruukin ruastuvasta tehtyjä Terässiiven designilla
. - Lyhyt historiikki:.!
Oliko Helkama T-siip kirjoitti:
.
ne helkamat ei olleet enää aitoja Terässiipejä vaan ruukin ruastuvasta tehtyjä Terässiiven designilla
. Lyhyt historiikki:.! kirjoitti:
Mutkun mutkun, määpä luulen, että se ostettiin ennen vuotta -86... Jollen väärin muista. Oli aika pitkäikäinen pyörä..
Mutta nyt mää taidan pyöräillä Höyhensaarille..
zz..- Jotakin friikkitieto
Mutkun mutkun, määpä luulen, että se ostettiin ennen vuotta -86... Jollen väärin muista. Oli aika pitkäikäinen pyörä..
Mutta nyt mää taidan pyöräillä Höyhensaarille..
zz...
Sekalainen selattava sivusto
http://mo-ped.se/noreg/finland.htm
Tuosta näkyy vähän millä merkeillä pyöriä ja mopoja koottiin Suomessa eri pyöräkokoomoissa
Että kun alkuperäinen norge tuotos oli esim. Comet Swing niin paikallinen suomikokoomo vaihtoi "etunimen" tilalle oman merkkinsä Jupiter tai Terässiipi
.
Tunturi, 7-vaihdetta, punainen, nätti, kiva, suopea, nihkeä, etukori jne. Kilometreja säälittävän paljon ilman öljyilyä : (
synttärilahjaJoku fitness-pyörä olis seuraavaks kiikarissa. Nykyisellä täysjousto-maasturilla tais tulla kilometrit täyteen.
Mulla on maastopyörä, kuusvaihteinen. Kaikista parhain on vanha kirkkofillari. Ilman vaihteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264