Kannattaako osa-aikainen työ? Eli olisi mahdollisuus päästä tekemään vuodeksi osa-aikalisälle jäävän pariksi töitä alalle johon on aina halunnut,mutta kotikaupungissani kyseiselle alalla/työpaikalle on vaikea päästätöihin ja nyt olisi tilaisuus tarjolla.
Työtä olisi puolet ajasta eli joka toinen viikko (2vkoa/kk:ssa). Palkka kaiketi on sitten myös puolet täydestä palkasta eli se ei ole mikään kehuttava: Brutto n.1000€ ja siitä verot yms,pois.... :/
Kysymys kuuluukin,että miten tämä vaikuttaa liiton päiviin? Ennestään minulla on liitonpäiviä jäljellä n.250. Helmikuussa aloitin sijaisuuden joka päättyy syksyllä ja tämän päättyvän sijaisuuden myötä myös liitonpäivät kertyvät takaisin täyteen 500 ja ansiosidonnaisen määrä nousee "huimat" 100€ :D
Entä jos aloitan myöhemmin syksyllä tuon osa-aika sijaisuustyön,niin vaikuttaako se nyt kertyneisiin liiton päiviini? Jos teen 12kk osa-aika työtä ja jos sen jälkeen jään työttömäksi,niin saanko ansiosidonnaisen minkä mukaan? Ns. täysiaikaisen sijaisuuden ja siitä kertyneen palkan mukaan vai mahdollisesti osa-aikatyön ja pienenmmän palkan mukaan?
Eikös osa-aikaisen ole mahdollisuus hakea jotain soviteltua päivärahaa? Mites tämä vaikuttaa liitonpäiviin jatkossa?
Niin,ja jos joku ihmettelee miksi harkitsen työtä noin pienellä palkalla,niin
a.) olen vastavalmistunut ja tarvitsen työkokemusta,jotta joskus saisin vakityön (toivottavasti).
b.) nuoreen ikään olen ehtinyt olemaan työttömänä jo 1,5-vuotta ja nuorelle ihmiselle se oli pitkäaika,varsinkin kun koko ajan haki aktiivisesti töitä ja mihinkään ei kelvannut,kun työkokemusta oli "liian vähän".
c.) Tällä hetkellä alalla johon olen valmistunut on todella huono työtilanne... ehkäpä toivon mukaan vuoden päästä tilanne on toinen ja sitten on työpaikkoja auki ja itsellä myös työkokemusta ja itsellekkin enemmän ovia auki :)
osa-aikatyö ja ansiosidonnainen? määräytyminen?
nellierkki
0
300
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1223044EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje351425- 1041289
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621037Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661017Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1331008- 60947
- 41747
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22733Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta118712