osa-aikatyö ja ansiosidonnainen? määräytyminen?

nellierkki

Kannattaako osa-aikainen työ? Eli olisi mahdollisuus päästä tekemään vuodeksi osa-aikalisälle jäävän pariksi töitä alalle johon on aina halunnut,mutta kotikaupungissani kyseiselle alalla/työpaikalle on vaikea päästätöihin ja nyt olisi tilaisuus tarjolla.

Työtä olisi puolet ajasta eli joka toinen viikko (2vkoa/kk:ssa). Palkka kaiketi on sitten myös puolet täydestä palkasta eli se ei ole mikään kehuttava: Brutto n.1000€ ja siitä verot yms,pois.... :/

Kysymys kuuluukin,että miten tämä vaikuttaa liiton päiviin? Ennestään minulla on liitonpäiviä jäljellä n.250. Helmikuussa aloitin sijaisuuden joka päättyy syksyllä ja tämän päättyvän sijaisuuden myötä myös liitonpäivät kertyvät takaisin täyteen 500 ja ansiosidonnaisen määrä nousee "huimat" 100€ :D

Entä jos aloitan myöhemmin syksyllä tuon osa-aika sijaisuustyön,niin vaikuttaako se nyt kertyneisiin liiton päiviini? Jos teen 12kk osa-aika työtä ja jos sen jälkeen jään työttömäksi,niin saanko ansiosidonnaisen minkä mukaan? Ns. täysiaikaisen sijaisuuden ja siitä kertyneen palkan mukaan vai mahdollisesti osa-aikatyön ja pienenmmän palkan mukaan?

Eikös osa-aikaisen ole mahdollisuus hakea jotain soviteltua päivärahaa? Mites tämä vaikuttaa liitonpäiviin jatkossa?

Niin,ja jos joku ihmettelee miksi harkitsen työtä noin pienellä palkalla,niin
a.) olen vastavalmistunut ja tarvitsen työkokemusta,jotta joskus saisin vakityön (toivottavasti).
b.) nuoreen ikään olen ehtinyt olemaan työttömänä jo 1,5-vuotta ja nuorelle ihmiselle se oli pitkäaika,varsinkin kun koko ajan haki aktiivisesti töitä ja mihinkään ei kelvannut,kun työkokemusta oli "liian vähän".
c.) Tällä hetkellä alalla johon olen valmistunut on todella huono työtilanne... ehkäpä toivon mukaan vuoden päästä tilanne on toinen ja sitten on työpaikkoja auki ja itsellä myös työkokemusta ja itsellekkin enemmän ovia auki :)

0

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
        Maailman menoa
        152
        1002
      2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
        Ikävä
        44
        697
      3. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
        Tuusniemi
        124
        639
      4. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
        Ikävä
        23
        638
      5. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
        Ikävä
        67
        595
      6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
        Ikävä
        36
        562
      7. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
        Ikävä
        50
        545
      8. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
        Kotimaiset julkkisjuorut
        154
        540
      9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
        Haapavesi
        34
        534
      10. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
        Ikävä
        34
        518
      Aihe