Olen ajatellut kokkaavani perheelleni ruokaa johon kuuluisi alkuruoka,pääruoka ja jälkiruoka.
Alkuruoaksi olen ajatellut vuohenjuusto salaattia ja jälkiruoaksi mansikkaa valkosuklaa kaneli "dipissä"
Mutta ongelmani on etten keksi oikein mitään Pääruokaa... Olisiko ehdotuksia :-)
Alkuruoasta jälkiruokaan
8
88
Vastaukset
- niin ... ?
No tuhansittain, sun nyt pitäs valottaa montako henkeä, lapsia / aikuisia, allergoita... ?
- kokkailija_myös
Minkä ikäisiä syöjät ovat? Onko kyse vain aikuisista vai onko lapsiakin mukana?
- Kokki...
Suunnutelmat muuttui. Ajoin kokata kahdelle kaverilleni( 16vuotiaat) alku-,pää-, ja jälkiruoan.
Ruoka-aine allergioita ovat ainakin maitoallergia,porkkana,pähkinä - 33333
Tortillat ovat siinä mielessä ihanat ja helpot, että niissä jokainen voi kasata omansa makumieltymystensä mukaan. Allergioiden kannaltakin helppo toteuttaa, kun sitä voi sitten vain jättää välistä pois ne, mitä ei voi syödä.
Taikka näin kesästä grilliherkutkin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Lihaa/ kanaa, maissia, paprikaa, sipulia.. sekä uudet perunat ja vaikkapa tsatsiki (maidottoman siitä saa käyttämällä maustamatonta soijajuguttia). - 33333
Niin ja täytyypä vielä huomauttaa, että nuo alkuperäiset alku- ja jälkiruoka eivät ole maidottomia!
- Kokki...
Kuten sanoin,suunnitelmat muuttuivat... kaikki menivät uusiksi...
- Pink Panther
Ah, ymmarsin alotuksen väärin että miehellesi ja lapsillesi. Mutta kyse on siis nuorisoruoasta. Siinä tapauksessa: tee-se-itse hampurilaiset.
Kaupasta saa valmiita sämpylöitä. Jauhelihapihvit voit tehdä itse:
400 g nauta-sika jauhelihaa
vatkattu kananmuna
1 paahtoleipä murusteltuna
puolikas pussi sipulikeittojauhetta
ripaus mustapippuria
puoli purkkia laktoositonta kermaviiliä
(luulen että kyseessä on laktoosi- ei maitoallergia)
Sekoita näistä kiinteä taikina ja anna olla jääkaapissa noin tunti.
Paista pihveiksi uunissa 175 asteessa semmoiset 15 minuuttia.
Sillä välin paista paistinpannu(i)la pekonia rapeaksi, kananmunia "bulls eye" eli ehjillä keltuaisilla ja kuumenna ananasrenkaita.
Laita lisäksi ohuiksi renkaiksi viipaloitua punasipulia, salaatinlehtiä , maustekurkkuviipaleita, hampurilaismajoneesia ja cheddar-juustoviipaileita.
Ne sämpylät voi laittaa uunin jälkilämmölle hetkeksi niin eivät ole
kylmiä
Näistä voi jokainen koota mieleisensä ja mausteita , vaikka valkosipulimurskaa tarjolle, ken siitä tykkää.
Alku- ja jälkiruoat kuulostavat ihan hyviltä !- Kokki...
Kiitos vinkistä :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8837J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756