Haluan laihtua toisten mieliksi?

pyöreä pulla

Olen aina ollut normaali/hieman pyöreä,en koskaan mikään hoikka,en edes lapsena.Näin ollen olen aina ollut se kaveri porukan "pyörein".Teininä pidin itseäni ihan kauhean läskinä,kun vertasin kavereihin jotka olivat tikku laihoja.Oikeasti olin normaali kokoinen.Siitä alkoi kauhea laihduttaminen,mitä epäterveellisin tavoin ja tulos oli aina sama:RETKAHDUS.Tästä kehittyi ahmimishäiriö ja liika kiloja keertyi pikkuhiljaa ylipainoksi asti.Nyt olen 10kg ylipainoinen ja mieltäni painaa se,miksen voinut normaali painoisena nähdä itseäni normaalina?Miksi vertasin itseäni muihin?Jos olisin ollut tyytyväinen itseeni ja elänyt ihan normaalisti ilman mitään hulluja diettejä,ei minulle olisi koskaan syntynyt ahmimishäiriötä ja näin ollen olisin edelleen normaali painoinen.

Tällä hetkelle mä olen päässyt tuon ahmimishäiriön yli,toki joskus tulee syötyä liikaa,mutta ne ei vastaa lähellekkään niitä annoksia mitä silloin "sairaana" ahmin.

Olen yrittänyt laihduttaa vaikka kuinka pitkään,mutta se ei vaan jostain syystä onnistu.Rupesin tänään miettimään,mistähän se johtuu ja tulin siihen tulokseen että vertaan itseäni edelleen muihin.Kaveripiirissäni on vieläkin pelkkiä hoikkia naisia ja se saa oloni todella epämukavaksi.He ovat paljon hoikempia ja näyttävempiä kuin minä.Haluaisin kerrankin "kuulua joukkoon" enkä olla se "pyörein".

Toki mä haluaisin ihan omaksikin mieliksi olla hoikempi.Vaatteet istuis paremmin ja itsetunto kasvais,mutta enemmän mä ajattelen sitä mitä muut ajattelee.Siinä se syy taitaa olla miksi en ole onnistunut laihduttamisessa.

4

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemiä

Onnellisuus ei riipu painosta. Voin sen sanoa, koska olen ollut ali-, normaali- ja ylipainoinen. Onnellisimmillani olen ollut ylipainoisena. Tuntuu nyt aivan käsittämättömältä, miten olen voinut vihata mahaani ja reisiäni joskus silloin, kun olen ollut 20 kg laihempi. Hassuinta on, että minun on ollut paljon helpompi iskeä miehiä nyt lievästi ylipainoisena. En tiedä, johtuuko sekään painosta vaan siitä, että on onnellisempi. Mutta kyllä miehet tykkäävät muodokkuudesta. Kun olin sporttivartaloinen, flaksi oli nolla. Nyt voin valita parhaat päältä. Eli löydä ne asiat, jotka tekevät sinut onnelliseksi elämässäsi, ja luota siihen, että porukan pyörein ei tarkoita sitä, ettei kukaan tykkää. Mutta tietysti täytyy itse tuntea itsensä onnelliseksi. Uskalla toteuttaa ne asiat, joista olet haaveillut.

• Muodokkuus???

Niin, muodokkuus käsitetään Suomessa usein ylipainoksi.

Hoikka voi olla muodokas
      Hoikka voi olla tasapaksu

Ylipainoinen voi olla muodokas
      Ylipainoinen voi olla tasapaksu

Outoa, ettet ollut sporttisena muodokas?
      Muodokkuus on VYÖTÄRÖN ja lantion suhde.
      Hoikkiakin on vailla vyötäröä, tasapaksuja pötköjä.

Ehkä voit vaan nyt paremmin, ja SIKSI miehiä riittää??

• dg

Miehillä ei kyllä flaksi kovin hyvin ainakaan käy jos ei oo niitä lihaksia :/ mikä on tosi inhottavaa :/

• "."

Äläpäs nyt yleistä. Minä ainakin, vaikka itse pieni ja pyöreä nainen olenkin, pidän pitkistä, hoikista, jopa melkein anorektisen laihoista miehistä. Vielä jos on pitkät tummat hiukset, kalpea iho ja iso nenä, niin nam. Makuja on niin monenlaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      187
      3686
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1172
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      149
      1117
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      51
      1024
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe