Olen varattu nainen, jolla on suhde varattuun mieheen. Onko täällä muita vastaavassa tilanteessa olevia? Millaisia kokemuksia teillä on? Millaisia tunteita tilanne on herättänyt? Onko kyse ollut vain seksistä vai onko mukana ollut myös ihastumista tai rakastumista?
Miten olette pitäneet "kakkossuhteen" erossa "ykkössuhteesta" niin, etteivät vaikuta liikaa toisiinsa? Varsinkaan kakkonen ykköseen.
Miten olette saaneet järjestettyä tapaamisia?
Varattujen väliset suhteet
94
7916
Vastaukset
- Avoliittoon pettynyt
Kiitos kysymyksestä..
Minä olen "varattu mutta kaipaan paljon muuta kuin avioliitossani on.. Rakkautta, romantiikkaa, raikasta seksiä.. Olen 64 vuotias mutta seksuaalisesti ja yhteiskunnallisesti aktiivinen mies.. Voi jos vielä saisi täysillä Rakastaa! - Huono omatunto
Olen samassa tilanteessa kuin sinäkin. Minä olen naimisissa ja suhde varattuun naiseen. Olen syvästi pettynyt itseeni kun petän vaimoani. Ja olemme tavanneet tämän naisen kanssa vähintään pari kertaa kuussa yleensä jossain hotellissa, kaupungissa jossa kumpikaan emme asu. Välillämme on ihastumista ja vähän myös rakastumista. Vihaan itseäni ja kaikkia pettureita, vaikka olen tosi huono sanomaan mitään, koska olen petturi.
Sinullekin aloittaja sanon että lopeta suhde heti tähän toiseen mieheen jos voit. Siinä petät miestäsi ja varattu mies pettää muijaansa.- ronja*
Pettäminen loppuu kuin itsestään, jos eroaa jommasta kummasta. Sitten ei tarvitse vihata itseään ja elämä sujuu mukavammin.
- Ei kärytty
Suhde on ihanaa aikaa aluksi, mutta se loppuu tavalla tai toisella ja sit sattuu. Oma samanlainen suhteeni loppui vappuna, enkä ole vieläkään ihan täysin päässyt yli. Ihastuin naimisissa olevaan mieheen ihan täysillä, ehkä saatoin jopa hieman rakastua, mutta sitä en halua myöntää edes itselleni. Yksi syy loppumiseen oli se, että tapaamisia on liian vaikea järjestää. Kumpikaan ei halunnu suoranaisesti valehdella kotona ja kahden naimisissa olevan ja työssäkäyvän ihmisen aikatauluja oli liki mahdoton sovittaa ja pelkät puhelut ja tekstarit ei enää riittäneet. En ehkä vaihtas sitä aikaa pois, vaikka eron jälkeen on välillä tuntunu, että voi kun en olisi tavannut koko miestä, olisi tältä eron tuskalta välttynyt
- Ei kärytty
Miksi minä saan plussaa ja muut, joilla on suhde varattuun, miinusta? Onko se aikamuodosta kiinni?
- hukkuvan korsi
On tilanne päällä. Olemme rakastuneet täysillä. Tilanne harmittaa, kun ei tavattu jo vuosia sitten. Molemmilla narsistisesti persoonallisuushäiriöiset puolisot. Rakastelu alkoi itsestään, me ei vaan voitu siinä vastustella kumpikaan.
Tapailtu aina kun puolisot reissussa. Yhteyttä vain sähköpostise, puhelinta ei silloin tarvitse piilotella.
Joskus on osunut molemmilla työmatkat samaan aikaan. Silloin on ollut yhteinen huone.
Tätä ollut toukokuusta ja nyt otettiin tauko, jolloin ei pidetä yhteyttä. Tarkoituksena on erota puolisoista, olen tässä juuri laatinut erohakemusta käräjäoikeuteen. Otetaan sitten yhteys uudesaan kun muutetaan omillemme. Kummankaan puoliso ei tiedä suhteestamme mitään. Voi olla, että lähtö pitää tehdä turvakodin kautta. Ei semmoisen puolison kanssa voi elää, joka vain haukkuu ja syyttää kaikesta toista. Minun suku ei ole ollut kelvollista vierailtavaksi, tälle "aateliselle".- sdrhfdjg
No just joo... Kuka käyttää mitäkin (teko)syynä... Että kuinka molemmille onkin sattunut tuollaiset pedot puolisoiksi?!
Hieno alku teidänkin mahdolliselle yhteiselle elämälle: mistään ei oteta vastuuta, vaan sänkyynkin päädyttiin, kun "me ei vaan voitu sitä vastustella kumpikaan"...
Toukokuusta jatkunut, nyt tauolla..???
Toivottavasti ymmärrätte ajatella asiat siltä kanttilta, että kun eroatte, ei ole kirkossa kuulutettua, että se salasuhde kestää läpi tuulen ja tuiskun. Pitää osata ajatella elämä ilman ketään, johon takerrutaan kiinni saman tien. Vasta kun oma elämä on kunnossa ja vanha suhde kipuiltu loppuun, on tilaa uudelle. Usein se, että edellinen suhde on ollut vaikea, saa sulkemaan silmät uuden suhteen puutteilta - sitten muutaman vuoden päästä huomaa, ettei tämä uusi ollutkaan sitä, mitä tosissaan halusi. - sossossssosssoooosso
Kuulostaa tutulta, vaiheelta jossa rakkaus on sokea ja himokas, puoliso vain haukkuva ja syyttävä, jos kus jopa hulluksi tai sairaaksi "diagnosoitu". Odota puolitoista vuotta niin rakkaus realisoituu. Ja lapset eivät joudu karsimään riitoja.
- ronja*
Ehdottomasti viet kipin kapin sen erohakemuksen käräjäoikeuteen. Tuollaisesta puolisosta pitää päästä irti - eikä se ole helppoa.
- ronja*
sdrhfdjg kirjoitti:
No just joo... Kuka käyttää mitäkin (teko)syynä... Että kuinka molemmille onkin sattunut tuollaiset pedot puolisoiksi?!
Hieno alku teidänkin mahdolliselle yhteiselle elämälle: mistään ei oteta vastuuta, vaan sänkyynkin päädyttiin, kun "me ei vaan voitu sitä vastustella kumpikaan"...
Toukokuusta jatkunut, nyt tauolla..???
Toivottavasti ymmärrätte ajatella asiat siltä kanttilta, että kun eroatte, ei ole kirkossa kuulutettua, että se salasuhde kestää läpi tuulen ja tuiskun. Pitää osata ajatella elämä ilman ketään, johon takerrutaan kiinni saman tien. Vasta kun oma elämä on kunnossa ja vanha suhde kipuiltu loppuun, on tilaa uudelle. Usein se, että edellinen suhde on ollut vaikea, saa sulkemaan silmät uuden suhteen puutteilta - sitten muutaman vuoden päästä huomaa, ettei tämä uusi ollutkaan sitä, mitä tosissaan halusi.Tuolla ed kirjoittajan puoliso on todella häiriintynyt. Hänestä pitää päästä eroon. Persoonallisuushäiriöiset ovat uhka mielenterveydelle - ehkä hengenvaarallisia. Mikä onni, että tällainen suhde, johon "vain ajautui" osui kohdalle. Se auttaa pääsemään irti ainakin vanhasta epäterveestä suhteesta. Sillä ei ole väliä, vaikkei uusi suhde jatkuisikaan.
- arvoista
Minä varattu nainen rakastan varattua rakastajaani, saan häneltä sen mikä kotona puuttuu. Katkeran suloista kaipausta sielu ja ruumis täynnä.
Hetkeäkään en kadu. - suhina-santra,
Ilmottaudun.
Olen 44 vuotias nainen, siis naimisissa ja mulla on vajaan vuoden kestänyt suhde ukkomieheen. Tapaamiset onnistuvat helposti, koska asumme samassa kaupungissa. Kesällä ollaan luonnossa, autossa ja talvella miehen kotona ja hotelleissa.
Tykätään toisistamme, mutta ei mitään rakastumisia. Seksi on mahtavaa :P Kummankaan puoliso ei tiedä...- Omassapesässäpaskaa
Mikset vie äijää välillä omaan kotiisi?
- hävetkää
miten kehtaattekin.
en voi sietää pettäjiä, enkä hyväksyä mitään tilanteita, missä ihmiset alkavat pettämään toisiaan. hankkiutukaa eroon puolisostanne, ennen kuin alatte pettämään ja loukkaamaan tätä.
terveisin 19-vuotias tyttö, joka sai isänsä kiinni pettämisestä- mk
Sehän riippu parisuhteen tilasta jos vaikka äitisi on lopettanut seksin kokonaan tai vaikka ei ole sitä harratanut 3 kuukauteen niin ei terve mies ilman naista voi olla kuin viikon maksimissa ja silloin on saatava seksiä jossain muodossa ja jos ei puolisolta niin joltain muulta.
- runkulle vaan
mk kirjoitti:
Sehän riippu parisuhteen tilasta jos vaikka äitisi on lopettanut seksin kokonaan tai vaikka ei ole sitä harratanut 3 kuukauteen niin ei terve mies ilman naista voi olla kuin viikon maksimissa ja silloin on saatava seksiä jossain muodossa ja jos ei puolisolta niin joltain muulta.
Tervekätinen mies ei naista kaipaa...
runkulle vaan kirjoitti:
Tervekätinen mies ei naista kaipaa...
Totta. Oikeasti ihmiset voi olla vaikka minlälaisia tilanteita, esim. pitkän ajan sairaalassa, eikä se tarkoita et silloin mennään pettämään.
- Aikuinen nainen
Tätä juuri tarkoitin aloituksellani Mikä ikä? Nuoret on niin ehdottomia. Ikävää, et isäsi petti äitiäsi(?), mut siihenkin on joku syy. Tervetuloa elämään, maailma ei aina ole kiva paikka.
- Toinen aikuinen
Voi kuule, ei se ole iästä kiinni, vaan arvoista ja moraalista. Itse en ole pettänyt enkä aio. Pidän puolisoa ja yhteistä elämäämme tärkeämpänä kuin seksiä jonkun vieraan kanssa. Jos arvostus sattuisi kääntymään toisin päin, niin sitten eroaisin.
t. nainen 40-v - Yks-Pertti
Toinen aikuinen kirjoitti:
Voi kuule, ei se ole iästä kiinni, vaan arvoista ja moraalista. Itse en ole pettänyt enkä aio. Pidän puolisoa ja yhteistä elämäämme tärkeämpänä kuin seksiä jonkun vieraan kanssa. Jos arvostus sattuisi kääntymään toisin päin, niin sitten eroaisin.
t. nainen 40-vTyypillinen naisnäkökulma. Siis tuo "Pidän puolisoa ja yhteistä elämäämme tärkeämpänä kuin seksiä jonkun vieraan kanssa."
Miehenä voin sanoa että seksi on seksiä, oli se jonkun tutun tai vieraan tai itsensä kanssa. Vähän niinku söis kotona, ulkona tai ihan itse kokkaamaa safkaa. Jokaisesta voi saada kiksejä, mutta ilman ei oikeen voi olla. - Toinen aikuinen
Yks-Pertti kirjoitti:
Tyypillinen naisnäkökulma. Siis tuo "Pidän puolisoa ja yhteistä elämäämme tärkeämpänä kuin seksiä jonkun vieraan kanssa."
Miehenä voin sanoa että seksi on seksiä, oli se jonkun tutun tai vieraan tai itsensä kanssa. Vähän niinku söis kotona, ulkona tai ihan itse kokkaamaa safkaa. Jokaisesta voi saada kiksejä, mutta ilman ei oikeen voi olla.Sanopas sitten Pertti, että haluaisitko vaimosi/tyttöystäväsi ajattelevan niin kuin minä vai niin, että seksi on seksiä (vaikkapa vieraankin kanssa)?
- Mies isolla M:llä
Toinen aikuinen kirjoitti:
Sanopas sitten Pertti, että haluaisitko vaimosi/tyttöystäväsi ajattelevan niin kuin minä vai niin, että seksi on seksiä (vaikkapa vieraankin kanssa)?
Pertti on luultavasti sellainen tyypillinen sovinistiukko, jonka mielestä miehillä on täysi oikeus pettää, mutta jos nainen erehtyy pettämään, niin siinä tuhoutuu kodin irtaimiston lisäksi paljon muutakin...
- ronja*
Yks-Pertti kirjoitti:
Tyypillinen naisnäkökulma. Siis tuo "Pidän puolisoa ja yhteistä elämäämme tärkeämpänä kuin seksiä jonkun vieraan kanssa."
Miehenä voin sanoa että seksi on seksiä, oli se jonkun tutun tai vieraan tai itsensä kanssa. Vähän niinku söis kotona, ulkona tai ihan itse kokkaamaa safkaa. Jokaisesta voi saada kiksejä, mutta ilman ei oikeen voi olla.Jos puolison mielestä seksi kanssani olisi täysin samanlaista kuin vieraan kanssa - tai omatekoisesti toteutettuna, niin mitä järkeä olisi jatkaa suhdetta? Aivan samoin on hullua jatkaa suhdetta, jos seksi puolison kanssa on ikävää - ja hänen pelkkä läsnäolonsa tekee ahdistuneeksi.
Seksi on vain seksiä sellaisen kanssa, johon ei ole sen kummempia - ainakaan rakkauden tunteita. Jos parisuhteessa on ikäviä tunteita - kuten vihaa, pettymystä, eripuraa, niin se tekee naisen puolelta useinkin mahdottomaksi nauttia seksistä. Tällaisessa tapauksessa "vain seksi" jonkun muun kuin puolison kanssa tuntuu puolestaan ihanalta ja ihmeelliseltä. Kaikki on suhteellista. Kaikkeen vaikuttaa ihmisen tunteet.
- Aikuinen nainen
Hyvä kommentti, 1-Pertti. Onko puolison kanssa yhteinen elämä ja seksi vieraan kanssa toisensa pois sulkevia asioita? Entä jos puoliso ei anna seksiä?
- Mies isolla M:llä
Pettäminen on niin julma teko toista kohtaan - se satuttaa ihan oikeasti, ja paljon - että jos on toiselle valmis tekemään niin kamalan teon, niin miksi sitten ylipäätään olla parisuhteessa?
Jos parisuhteessa on ongelmia, niin niistä kannattaa keskustella ja ne kannattaa korjata - tai ainakin yrittää korjata. Ja sitten jos parisuhde on niin kamala, että "pitää" mennä vieraisiin, tai sitten vieraat muuten vaan kiihottavat niin paljon, on parempi erota ja antaa sille puolisollekin tilaisuus löytää joku sellainen, joka oikeasti rakastaa ja arvostaa. - teratgeaghrs
Mies isolla M:llä kirjoitti:
Pettäminen on niin julma teko toista kohtaan - se satuttaa ihan oikeasti, ja paljon - että jos on toiselle valmis tekemään niin kamalan teon, niin miksi sitten ylipäätään olla parisuhteessa?
Jos parisuhteessa on ongelmia, niin niistä kannattaa keskustella ja ne kannattaa korjata - tai ainakin yrittää korjata. Ja sitten jos parisuhde on niin kamala, että "pitää" mennä vieraisiin, tai sitten vieraat muuten vaan kiihottavat niin paljon, on parempi erota ja antaa sille puolisollekin tilaisuus löytää joku sellainen, joka oikeasti rakastaa ja arvostaa.Erään ukkomiehen suusta: "voitko muuten uskoa, ettei mulla oo kotona mitään ongelmia?" ja jatkoi, että ei ole hakenut mitään, mutta rakastua pätkähti työkaveriinsa yks kaks pitkän tuttavuuden jälkeen. Totesin hänelle, että no ehkei ongelmia olekaan, mutta jotain puuttunut, kun noin kävi. Jotain, mitä ei vaimonsa kanssa ole osannut kaivatakaan, mutta joka tuli tämän toisen naisen kanssa esille? Mene ja tiedä.
En ole kakkonen, vaan joku, jolle mies välillä avautuu asioistaan. - saddadsads
teratgeaghrs kirjoitti:
Erään ukkomiehen suusta: "voitko muuten uskoa, ettei mulla oo kotona mitään ongelmia?" ja jatkoi, että ei ole hakenut mitään, mutta rakastua pätkähti työkaveriinsa yks kaks pitkän tuttavuuden jälkeen. Totesin hänelle, että no ehkei ongelmia olekaan, mutta jotain puuttunut, kun noin kävi. Jotain, mitä ei vaimonsa kanssa ole osannut kaivatakaan, mutta joka tuli tämän toisen naisen kanssa esille? Mene ja tiedä.
En ole kakkonen, vaan joku, jolle mies välillä avautuu asioistaan.Näin tapauksen taustoja tuntematta veikkaisin kyseessä olevan parin, jolla arki sujuu ihan mukavasti; ei ole mitään sen kummempia riitoja, talousasiat on ok, lastenhoito sujuu jne., mutta muuten parisuhteesta ei ole pidetty huolta, vaan tunteiden on annettu käytännössä kuolla.
Pieniä ihastumisia nyt sattuu jokaiselle, mutta rakastumisia ei, jos viitsii nähdä vaivaa parisuhteen eteen, eikä vain tyydy siihen ihan kivaan arkeen. Treffejä, yllätyslahjoja jne.
Luulenpa, että uskottomuustapauksia ja sitä myöten eroja ei juuri olisikaan, jos ihmiset oikeasti viitsisivät panostaa siihen suhteeseensa. - Erot surettaa
saddadsads kirjoitti:
Näin tapauksen taustoja tuntematta veikkaisin kyseessä olevan parin, jolla arki sujuu ihan mukavasti; ei ole mitään sen kummempia riitoja, talousasiat on ok, lastenhoito sujuu jne., mutta muuten parisuhteesta ei ole pidetty huolta, vaan tunteiden on annettu käytännössä kuolla.
Pieniä ihastumisia nyt sattuu jokaiselle, mutta rakastumisia ei, jos viitsii nähdä vaivaa parisuhteen eteen, eikä vain tyydy siihen ihan kivaan arkeen. Treffejä, yllätyslahjoja jne.
Luulenpa, että uskottomuustapauksia ja sitä myöten eroja ei juuri olisikaan, jos ihmiset oikeasti viitsisivät panostaa siihen suhteeseensa.Ajattelen parisuhdeasioista samalla tavalla kuin sinäkin.
Kunpa ihmiset tajuaisivat satsata yhtä paljon energiaa ja aikaa puolisoonsa kuin esim. työhönsä ja harrastuksiinsa, niin tuskinpa olisi yhtä paljon uskottomuutta ja avioeroja. - ronja*
Mies isolla M:llä kirjoitti:
Jos parisuhteessa on ongelmia, niin niistä kannattaa keskustella ja ne kannattaa korjata - tai ainakin yrittää korjata. Ja sitten jos parisuhde on niin kamala, että "pitää" mennä vieraisiin, tai sitten vieraat muuten vaan kiihottavat niin paljon, on parempi erota ja antaa sille puolisollekin tilaisuus löytää joku sellainen, joka oikeasti rakastaa ja arvostaa.Suhteessa ollaan kuka mistäkin syystä. Monet eivät eroaisi millään. Etenkään sellaiset, joilla on mielenterveysongelmia. Kun puolisolla on mielenterveysongelmia, joita hän ei halua tai osaa ratkaista, niin koko perhe pyörii silti niiden ympärillä.
Sanopa miten erota esim. masentuneesta? Miten masentunut voisi korjata parisuhdetta, kun on masentunut eikä osaa siihenkään välttämättä edes hakemaan apua? Onko masentuneella parempi eron jälkeen masentua yksin, neljän seinän sisällä? Löytääkö hän rakastavan ja arvostavan kumppanin masentuneena?
Masennus oli vain yksi yleinen esimerkki. Paljon vaikeammaksi parin välisen suhteen tekee erilaiset riippuvuudet, persoonallisuushäiriöt yms. Elämä ei ole mustavalkoista. Pääasiassa vaihdellen tummemman ja vaaleamman harmaata. Oikeita ratkaisuja voi olla monta tai ei yhtään. Riippuu siitä kuka katsoo ja mistä näkökulmasta. Myöskään etukäteen ei voi katsoa kristallipallosta mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jokahetki mennään niillä eväillä jotka on tässä ja nyt.
Useinkin uskottomuus on oire liiton vakavista ongelmista - etenkin pitkään jatkuessaan.
- hän on rakas
Jos on haku ja halu päällä, antaa itsensä rakastua eikä kotona mikään side jarruta...ei vaan viitsi eikä jaksa repiä pitkään rakennettua liittoa ja verkostoa alas.
Näinollen kaksi tasa-arvoista sielunkumppania tyydyttää monella tasolla toisensa. Kyllä siinä kirjoitetaan merkittäväää ihmissuhdetarinaa, jossa molemmat tarkkaan tietävät riskit, mahdollisuudet ja asemansa.
Sallittua tai ei, siitä minä elän.- kokemus opetti
Ymmärsinkö oikein, että elät vakituisessa suhteessa ja silti sinulla on toinen "vakituinen suhde"? Eikö olisi helpompaa erota ja sitten etsiä uutta suhdetta? Tuollainen elämä kuluttaa paljon henkisesti.
Oletko mies vai nainen? - Hän on rakas
kokemus opetti kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että elät vakituisessa suhteessa ja silti sinulla on toinen "vakituinen suhde"? Eikö olisi helpompaa erota ja sitten etsiä uutta suhdetta? Tuollainen elämä kuluttaa paljon henkisesti.
Oletko mies vai nainen?Nainen, olen pitkässä läsähtäneessä liitossa, mies ei ryhdy tilannetta parantamaan. Kun ei ole keskustelua, ei jaksa enää. Kaikesta tulee riita.
Eroamme.
- hukkuakyiseenjärveen
Narsistisesti persoonallisuushäiriöiselle ei mikään riitä! Olen erittäin luova,enkä siltikään keksinyt toimivaa ratkaisua vuosienkaan aikana. Tein aina kaiken "väärin". Jätin asioita "tekemättä", kun hän nosti viimeisen tavaran hyllylle. "Hylkäsin" hänet aina, vaikka olin käytännössä kaikki vapaa-aikani perheen kanssa. Minulla ei ollut menoja kavereiden kanssa.
Syy oli kaikessa minun. Jos hän ei osannut romantiikkaa, niin minä olin täysin romantiikkaa taitamaton. (Olen erittäin romanttinen :)
Jos toin kukkia omasta halusta, niin kukat lensi roskiin. Silti oli otsaa seuraavana päivänä lausua: "kun et tuo edes kukkia koskaan".
Hänen toiveensa olivat tärkein asia maailmassa. Hän ei laittanyt tikkua ristiin vaikka esitin yhden pienen pienen toiveen hänelle kaikilla mahdollisilla väkivällattomilla keinoilla. Koetin hyvällä, koetin puhumalla, koetin käskemällä, ym. Mutta ei, niin ei. Yksisuuntaista!
Vuosienkaan suhteeseen panostaminen ei tehnyt minusta rakastavaa hänen mielestään. Minä olin suuri syypää.
No sitä saa mitä tilaa. Menin ja etsimällä etsin rakkautta. Löysin etsimäni toisen samassa tilanteessa olevan varatun kanssa. Olen saanut elämäni takaisin!
Moraalista voitte tulla puhumaan sen jälkeen, kun olette kohdanneet "hitlerin, stalinin ja/tai sattamin". Tämä tietenkin, jos ette ole tappaneet itseänne oikeasti narsistisesti persoonallisuushäiriöisen pilatessa kaiken teille arvokkaan. Narsistisesti persoonallisuushäiriöinen hivuttaa helvetin tänne maailman päälle. Ai niin, ette te voi ymmärtää, luulette narskujen olevan satua.- åoihtcfhtgy
Mutta hei... Yhtä asiaa mä en tässä ymmärrä: miksi et eronnut ennen kuin lähdit etsimään rakkautta? Miksi jatkat roikkumista samassa hirressä, vaikka voisi olla toisinkin? Miksette kumpikin eroa?
- sossosssosooossooos
åoihtcfhtgy kirjoitti:
Mutta hei... Yhtä asiaa mä en tässä ymmärrä: miksi et eronnut ennen kuin lähdit etsimään rakkautta? Miksi jatkat roikkumista samassa hirressä, vaikka voisi olla toisinkin? Miksette kumpikin eroa?
Tyyppiesimerkki, kun se rakas kolmas pyörä löytyy, tuli kodista helvetti, puolisosta narsisti, hullu, sairas, stalin ja kaikki diktaattorit yhteensä. Siltä se näyttää kun on viritys kolmannen pyörän kanssa. Tämäkin täydellinen mies oli.....kaikkensa teki perheen ja vaimon eteen.. unohditko kertoa jotakin.
- hukkuakyiseenjärveen
sossosssosooossooos kirjoitti:
Tyyppiesimerkki, kun se rakas kolmas pyörä löytyy, tuli kodista helvetti, puolisosta narsisti, hullu, sairas, stalin ja kaikki diktaattorit yhteensä. Siltä se näyttää kun on viritys kolmannen pyörän kanssa. Tämäkin täydellinen mies oli.....kaikkensa teki perheen ja vaimon eteen.. unohditko kertoa jotakin.
Sinulle satu-täti.
Unohdin yhden asian. Rupesi tuo vielä pillulla kiristämään: "saat sitten kun otat edes vähän osaa kotitöihin". Olisin vain halunnut hänet kainaloon.
Neuvo sinulle: Ota äkkiä ero. Ennen kuin sinut petetään. - åoihtcfhtgy
hukkuakyiseenjärveen kirjoitti:
Sinulle satu-täti.
Unohdin yhden asian. Rupesi tuo vielä pillulla kiristämään: "saat sitten kun otat edes vähän osaa kotitöihin". Olisin vain halunnut hänet kainaloon.
Neuvo sinulle: Ota äkkiä ero. Ennen kuin sinut petetään.Et edelleenkään vastannut kysymykseen, että miksi sinä ja salarakkaasi ette ole eronneet, kun elämä kotona on päin h-vettiä?
- hukkuakyiseenjärveen
åoihtcfhtgy kirjoitti:
Et edelleenkään vastannut kysymykseen, että miksi sinä ja salarakkaasi ette ole eronneet, kun elämä kotona on päin h-vettiä?
Helvetin torjunta on rankkaa työtä 25/8. Siinä ei tunnit eikä päivät riitä pienten muotoseikkojen etukäteishoitamiseen. Ero on vetämässä, jos sen halusit tietää.
No jokos väsäsit sen oman erohakemuksesi? Ei mahda asiat olla ihan mallillaan kun tällä palstalla roikut. Eli ihan on selvä eron paikka nyt; ennen kuin satut näkemään "väärän" rakkaan, sillä silloinhan se on jo myöhäistä. - Opi olemaan
Helvetin torjunta on rankkaa työtä 25/8. Siinä ei tunnit eikä päivät riitä pienten muotoseikkojen etukäteishoitamiseen. Ero on vetämässä, jos sen halusit tietää.
No jokos väsäsit sen oman erohakemuksesi? Ei mahda asiat olla ihan mallillaan kun tällä palstalla roikut. Eli ihan on selvä eron paikka nyt; ennen kuin satut näkemään "väärän" rakkaan, sillä silloinhan se on jo myöhäistä.Olisit tehnyt niitä kotitöitä, mikään ei ärsytä niin paljon kuin sotkeva ukko, joka ei osaa tehdä mitään kotitöitä. Luulee, että ruohonleikkuu ja talvella lumenluonti riittää.
- Äikän ope
Opi olemaan kirjoitti:
Olisit tehnyt niitä kotitöitä, mikään ei ärsytä niin paljon kuin sotkeva ukko, joka ei osaa tehdä mitään kotitöitä. Luulee, että ruohonleikkuu ja talvella lumenluonti riittää.
Opi lukemaan.
Mieshän oli yrittänyt kaikkensa. Se on aikalailla selvää, että suhteeseen panostava tekee kaikenlaisia kotitöitä huomattavasti yli normin. Tässä tapauksessa on jopa ilmeistä, että mies on pyykännyt, kokannut, siivonnyt ja tiskannut ahkerasti, koska ei ole jäänyt aikaa millekään muulle.
Lisäksi, jos parilla on lapsia, niin mies on varmaan hoitanut lapsiaan enemmän kuin vaimo. Ota huomioon myös ettei luovuus tarkoita miehen tekemiä lumitöitä. - ghvkbljnmk
Äikän ope kirjoitti:
Opi lukemaan.
Mieshän oli yrittänyt kaikkensa. Se on aikalailla selvää, että suhteeseen panostava tekee kaikenlaisia kotitöitä huomattavasti yli normin. Tässä tapauksessa on jopa ilmeistä, että mies on pyykännyt, kokannut, siivonnyt ja tiskannut ahkerasti, koska ei ole jäänyt aikaa millekään muulle.
Lisäksi, jos parilla on lapsia, niin mies on varmaan hoitanut lapsiaan enemmän kuin vaimo. Ota huomioon myös ettei luovuus tarkoita miehen tekemiä lumitöitä.Ei tarvitse olla äikän ope tietääkseen, että asioilla on aina kaksi puolta - ja totuus... Se voi olla joko toinen tai toinen - tai jotain aivan muuta.
Aivan hyvinhän mies on voinut olla ns perinteinen mies eli ajatellut, että kun pääasiassa "elättää" perheen - vaikka vaimo töissä olisikin - se riittää ja vaimo huolehtikoon kotitöistä.
Ja mitä lukemaan oppimiseen tulee: miten tämä sitten pitää "lukea": Rupesi tuo vielä pillulla kiristämään: "saat sitten kun otat edes vähän osaa kotitöihin". Tuosta kyllä saa lähinnä sen käsityksen, ettei toinen ole ottanut osaa kotitöihin - koska tuskin asialla, jonka toinen on jo tehnyt, voi kiristää..? - åoihtcfhtgy
No jokos väsäsit sen oman erohakemuksesi? Ei mahda asiat olla ihan mallillaan kun tällä palstalla roikut. Eli ihan on selvä eron paikka nyt; ennen kuin satut näkemään "väärän" rakkaan, sillä silloinhan se on jo myöhäistä.Ahaa, avioero helvetistä on siis mielestäsi "pieni muotoseikka"..? No, kuka asian mitenkin selittää ja antaa itselleen sitä myöden vapauksia tehdä asiat omalla tavallaan.
Kiitos kysymästä, olen eronnut virallisesti 1½ vuotta sitten eli ei ole vaaraa nähdä "väärää" rakasta tähän saumaan. Miksikö roikun tällä palstalla? Siksi, että ennen omaa eroani minua petettii ja kävin täällä silloinkin "roikkumassa" - suo anteeksi, jos nyt "väärinkäytän" tätä palstaa käymällä täällä vielä satunnaisesti, vaikka tilanne on ohi. Omassa tapauksessa mies olisi halunnut jatkaa liittoa - yllätyksenä minulle, koska itse koin asian niin, että kun en hänelle riittänyt, on pohja liitolta pudonnut. - hukkuakyiseenjärveen
ghvkbljnmk kirjoitti:
Ei tarvitse olla äikän ope tietääkseen, että asioilla on aina kaksi puolta - ja totuus... Se voi olla joko toinen tai toinen - tai jotain aivan muuta.
Aivan hyvinhän mies on voinut olla ns perinteinen mies eli ajatellut, että kun pääasiassa "elättää" perheen - vaikka vaimo töissä olisikin - se riittää ja vaimo huolehtikoon kotitöistä.
Ja mitä lukemaan oppimiseen tulee: miten tämä sitten pitää "lukea": Rupesi tuo vielä pillulla kiristämään: "saat sitten kun otat edes vähän osaa kotitöihin". Tuosta kyllä saa lähinnä sen käsityksen, ettei toinen ole ottanut osaa kotitöihin - koska tuskin asialla, jonka toinen on jo tehnyt, voi kiristää..?Kun nyt ette näytä ymmärtävän lukemaanne, ettekä mitään tajuavan narskun toiminnasta, niin selitän vähän.
Tiskasin astiat aina kotona ollessani. Narsku teki tuon kotityön "tekemättömäksi työksi" ryntäämällä paikalle ja laittamalla viimeisen astian kaappiin. Jos hän myöhästyi ja olin juuri laittamassa viimeistä astiaa kaappiin, niin hän jopa riistämällä viimeisen lautasen käsistä "muutti" homman tekemättömäksi.
Sama juttu pyykkäämisen kanssa, jos olin ennättänyt ripustaa viimeisen vaatekappaleen, niin hän huusi; "et osaa edes vaatteita ripustaa". Sitten hän repi yhden vaatekappaleen alas narulta, ravisteli ja ripusti sitten uudestaan. Taas oli kotityö "tekemätön".
Lapsiakaan en ollut "hoitanut". Kaivoin näytille kelan maksulaput kotihoidontuesta , joka oli maksettu minun tilille. Väite oli: "et ole niitä hoitanut" ... "olet keplotellut tuet omalle tilillesi" ... Lisäksi voin sanoa, että lasten ensimmäinen sana oli "isä".
Niin paljoa et ikinä tule tekemään kotitöitä, että narskun mielestä olisit mitään koskaan tehnytkään. "Tekisit vähän", ei tule millään työmäärällä ikinä tehdyksi, kun kumppanina on narsistisesti persoonallisuushäiriöinen.
Narsku pyrkii systemaattisesti tuhoamaan toisen itsetunnon, Jos olet tahdoton "lammas", niin kelpaat. Jos kerrot omista suunnitelmista, niin siihen tuli aina raivo hyökkäys: "Mikset ole tuota hänelle kertonut! Et ikinä kerro mitään!". Tavoitteenahan oli mitään ajattelematon tahdoton ja pelkästään narskun ohjeiden mukaan toimiva itsetunnoton olento, ns. aivokuollut kuollut orja. Orja, jolla ei saa olla edes omia tunteita käskemättä. - Narskun kohdannut
åoihtcfhtgy kirjoitti:
Ahaa, avioero helvetistä on siis mielestäsi "pieni muotoseikka"..? No, kuka asian mitenkin selittää ja antaa itselleen sitä myöden vapauksia tehdä asiat omalla tavallaan.
Kiitos kysymästä, olen eronnut virallisesti 1½ vuotta sitten eli ei ole vaaraa nähdä "väärää" rakasta tähän saumaan. Miksikö roikun tällä palstalla? Siksi, että ennen omaa eroani minua petettii ja kävin täällä silloinkin "roikkumassa" - suo anteeksi, jos nyt "väärinkäytän" tätä palstaa käymällä täällä vielä satunnaisesti, vaikka tilanne on ohi. Omassa tapauksessa mies olisi halunnut jatkaa liittoa - yllätyksenä minulle, koska itse koin asian niin, että kun en hänelle riittänyt, on pohja liitolta pudonnut.Narsku tapauksessa kyllä. Hengissä selviäminen on paljon isompi asia. Kyse ei todellakaan ole vapauksista, vaan ihan itsesuojelusta.
Kyllä eroissakin on eroa. Liippaako tämä tapaus omaasi, vai miksi vastaat. Mitä samaa tässä on kuin sinun tapauksessasi? - ronja*
åoihtcfhtgy kirjoitti:
Narsku saa kumppaninsa tuntemaan vuosikaudetkin, että vika on tosiaan vain ja ainoastaan kumppanissa. Eikä vain kumppanissa, vaan myös lapsissaan. Narskun mielestä liitto on loistava. Se luo hänelle mahdollisuuden "toteuttaa itseään" alistamalla tosia. Helvetti pääsee irti, kun kumppani haluaa eroa. Puheet erosta narsku tyrmää. Hänestä saattaa tulla väkivaltainen. Siksi narskusta eroaminen kysyy voimia ja vakaata päätöstä. Parhaiten ero sujuu, kun vain lähtee. Myöhemmin ilmoittaa, ettei tule takaisin.
- n 44.v
Kun nyt ette näytä ymmärtävän lukemaanne, ettekä mitään tajuavan narskun toiminnasta, niin selitän vähän.
Tiskasin astiat aina kotona ollessani. Narsku teki tuon kotityön "tekemättömäksi työksi" ryntäämällä paikalle ja laittamalla viimeisen astian kaappiin. Jos hän myöhästyi ja olin juuri laittamassa viimeistä astiaa kaappiin, niin hän jopa riistämällä viimeisen lautasen käsistä "muutti" homman tekemättömäksi.
Sama juttu pyykkäämisen kanssa, jos olin ennättänyt ripustaa viimeisen vaatekappaleen, niin hän huusi; "et osaa edes vaatteita ripustaa". Sitten hän repi yhden vaatekappaleen alas narulta, ravisteli ja ripusti sitten uudestaan. Taas oli kotityö "tekemätön".
Lapsiakaan en ollut "hoitanut". Kaivoin näytille kelan maksulaput kotihoidontuesta , joka oli maksettu minun tilille. Väite oli: "et ole niitä hoitanut" ... "olet keplotellut tuet omalle tilillesi" ... Lisäksi voin sanoa, että lasten ensimmäinen sana oli "isä".
Niin paljoa et ikinä tule tekemään kotitöitä, että narskun mielestä olisit mitään koskaan tehnytkään. "Tekisit vähän", ei tule millään työmäärällä ikinä tehdyksi, kun kumppanina on narsistisesti persoonallisuushäiriöinen.
Narsku pyrkii systemaattisesti tuhoamaan toisen itsetunnon, Jos olet tahdoton "lammas", niin kelpaat. Jos kerrot omista suunnitelmista, niin siihen tuli aina raivo hyökkäys: "Mikset ole tuota hänelle kertonut! Et ikinä kerro mitään!". Tavoitteenahan oli mitään ajattelematon tahdoton ja pelkästään narskun ohjeiden mukaan toimiva itsetunnoton olento, ns. aivokuollut kuollut orja. Orja, jolla ei saa olla edes omia tunteita käskemättä.Sinulle toivon kaikkea hyvää jatkossa. Kirjoituksesi kosketti, tiedän mistä puhut !!
- lautasen riisto
n 44.v kirjoitti:
Sinulle toivon kaikkea hyvää jatkossa. Kirjoituksesi kosketti, tiedän mistä puhut !!
Minua tuo kirjoitus nauratti, hyvää huumoria!
- kirsikainen
Reippaat 30 vuotta aviota kummallakin takana, salasuhde on kestänyt 12 vuotta.
Tavataan kun on sopiva aika. Joskus 3 kertaa viikossa, joskus kerran tai vielä harvemmin.Kahden ihmisen järkisuhde, "kun antaa saa itsekin". Toki tykätään muutenkin toisistamme. Oma piilopirtti, joskus auto, joskus hotelli. Minullakin on suhde toisen varatun kanssa ja kauheaa tunnemyrskyä tämä on. En oikein voi keskustella tästä kenenkään kanssa. Jakaisin mielelläni ajatuksia jonkun muun samanlaisessa tilanteessa olevan kanssa, minulle voi kirjoittaa osoitteeseen vrtn at suomi24.fi
voi hyvä jysäys, ottakaas nyt järki käteen ja:
A: erotkaa nykyisestä puolisostanne jota pidätte vain turvastamana ja ruvetkaa uuteen suhteeseen vasta sen jälkeen
B: odotelkaa ja katsokaa mitä tapahtuu kun käry käy, mahtaa olla onnellista.
Mutta oikeasti, oletteko kaikki salasuhteessa olijat tuollaisia selkärangattomia pipipäitä pettureita vai mikä ajaa tuollaiseen, että ei voi lopettaa entistä suhdetta vaan pitää aloittaaa sivuun salasuhde, taitaa puuttua rohkeus, tai raha tai moraali täysin.- Maraton logiikka
C: Tehkää nii kui parhaaksi näette, kun nykyinen puoliso on jotain muuta kuin turvasatama.
Maraton logiikka kirjoitti:
C: Tehkää nii kui parhaaksi näette, kun nykyinen puoliso on jotain muuta kuin turvasatama.
juu vaihtoehto c jäi kirjoittamatta.
elikkä
c: jos suhteessa on väkivaltaa, alistamista, alkoholisimia, pettämistä tai muuta samansuuntaista epätervettä, ottakaa ero.
- SannaMarja45
Minun suhde varattuun alkoi facesta.
Etsin vanhoja tuttuja uteliaana ja sattumalta sitä kautta löytyi
lukioaikainen poikaystävä. Uskomaton tunne jutella ja muistella nuoruusaikoja. Nyt ollaan 45 vuotiaita ei siis ikäloppuja vielä.
Molemmilla avioliittoa jo pitkään ja lapset teinejä.
Sovittiin treffit kahvilaan naapurikaupungissa ja uskomatonta kuinka tunteet
ryöpsähti heti ensi kosketuksesta. Eli käteltiin ja halattiin.
Nyt tapaillaan joka viikko naapurikaupungissa, seksiäkin on ollut mutta se ei ole pääasia. Joskus vain juomme kahvit ja juttelemme, joskus kävelemme käsikädessä niinkuin teinit.
Olen pahoillani en halua tästä luopua en myöskään halua erota aviomiehestäni.
Miksi aikanaan erottiin lukion jälkeen? Ehkä molemmat nuorina halusi nopeasti opiskelemaan eteenpäin ja niin kävikin. Eri suuntiin lähdettiin ja hyvä että molemmilla on se hyvä ammatti opiskeltuna.
Nyt on nyt ja tunne on hurmaava.- treagtraegea
Miksi haluat jatkaa suhdetta salassa? Pelkäätkö, ettei se kestäisi arkea?
On turha miettiä, miksi aikoinaan erositte - kuten itsekin sanot: nyt on nyt. Mietittekö sitä, miten paljon puolisoitanne loukkaisi, jos tietäisivät "pikku salaisuutenne"..? No ette varmaankaan, koska omasta mielestänne teillä on siihen oikeus, koska teillä oli "se" jo ennen kuin tapasitte puolisonne.
"...en myöskään halua erota aviomiehestäni"... Niinpä niin, SINÄ et halua, mutta entä miehesi, jos tietäisi...
Tunne on varmasti hurmaava, koska se vie teidät salattuun maailmaan ja kaiken taustalla on ajatus, että tunne on ollut olemassa kaikki nämä vuodet... Mutta eikö se tee tässä välissä elämästänne elämästä, lapsistannekin, valetta..? treagtraegea kirjoitti:
Miksi haluat jatkaa suhdetta salassa? Pelkäätkö, ettei se kestäisi arkea?
On turha miettiä, miksi aikoinaan erositte - kuten itsekin sanot: nyt on nyt. Mietittekö sitä, miten paljon puolisoitanne loukkaisi, jos tietäisivät "pikku salaisuutenne"..? No ette varmaankaan, koska omasta mielestänne teillä on siihen oikeus, koska teillä oli "se" jo ennen kuin tapasitte puolisonne.
"...en myöskään halua erota aviomiehestäni"... Niinpä niin, SINÄ et halua, mutta entä miehesi, jos tietäisi...
Tunne on varmasti hurmaava, koska se vie teidät salattuun maailmaan ja kaiken taustalla on ajatus, että tunne on ollut olemassa kaikki nämä vuodet... Mutta eikö se tee tässä välissä elämästänne elämästä, lapsistannekin, valetta..?niinpä niin, oikeassa olet, SannaMarja45 voisi miettiä tätä.
- Nolo-a
Et ehkä halua erota aviomehestäsi, mutta aviomiehesi haluaa aivan varmasti erota sinusta, kun käry käy. On meinaan sen verran noloa, kun oma muija osoittautuu jakorasiaksi.
- SannaMarja45
Mikä minun oikeuden elämääni on vienyt?
Tiedän ettei tämä tunne ole ikuista silti nautin siitä nyt.
En tiedä kaikkia mieheni menoja ja hän elää oman elämänsä omalla tavallaan niin teen minäkin.
Olen toki miettinyt tätä asiaa silti en ole heti valmis luopumaan kummastakaan miehestä, molempia rakastan.- karppa..
SannaMarja, kun kerran sinulla on salasuhde, niin eikö se oikeuta myös miestäsi pettämään sinua? Tottakai hyväksyt myös sen jos aviomiehesi kiksauttelee toista naista. Reilua, eikö totta?
- Irts
SannaMarja, elä niin kuin sinusta tuntuu parhaalta.
Tällaisilta palstoilta et tule muuta saamaan kuin moraalisaarnoja. Varsinkin sellaiset tulevat mielellään moralisoimaan, jotka eivät ole omassa elämässään koskaan uskaltaneet tehdä niin kuin ovat halunneet.
Ei kannata odottaa muiden hyväksymistä. - SannaMarja45
Minulla on senverran hyvä itsetunto etten muiden hyväksymistä
tarvitse.
Osaan kyllä harkita tekemiseni ja tiedän että miehelläni voi olla muita
naisia . Mitä sitten?
En omista häntä ja luotan aikuisen miehen kykyyn arvioida myös mitä tekee. Olen välillä lukenut muitakin sivuja ja nyt kirjoitin oman mielipiteeni.
Jokainen elää niinkuin hyvältä tuntuu, pääasia ettei vahingoiteta muita.
Pidän fyysistä vahingoittamista anteeksiantamattomana jos niin harkiten toimitaan.
Moraalisaarnat on mielipiteenilmaus joka on suomessa ihan vapaata. Maailmaanhan ääntä mahtuu, niin sanotaan. - karppa..
Teillä on sitten avoin suhde jos kerran sanot, että miehelläsi voi olla muita naisia. Se ainakin on selvää, että et rakasta miestäsi kun kerran petät häntä miten tahdot. Jos pettää puolisoaan, ja väittää siitä huolimatta rakastavansa häntä niin se väite on silloin paksu valhe. SannaMarja45 on selvästi paatunut pettäjä.
- SannaMarja45
Meillä Karppa rakastetaan todella, ehkä vaan sinulla on eri käsitys todellisesta rakkaudesta. Tai ehkä et ole koskaan semmoista kokenut.
Ei rakasta ihmistä kuulu sitoa karsinaan vaan rakastava antaa rakkaalleen myös tilaa elää ja hengittää.
Paatunut pettäjä siis tavallinen rakastunut ihminen niinkö?
Onko paatuneella enemmänkin suhteita vai paatuuko hän aviomiehen ja yhden rakastajan takia?
Koita Karppa kestää elämän eri vivahteita ja opettele rakastamaan sitomatta rakastasi liekaan.- easycomeeasygo
"Todellinen rakkaus"...???
No huh huh, missä yhteydessä tuotakin taas käytetään!
Juu, ei rakasta ihmistä tosiaan kuulu sitoa karsinaan - mutta yhden tärkeän asian unohdat kokonaan: REHELLISYYDEN. Jos miehesi olisi tietoinen suhteestasi nuoruuden rakkauteesi ja sinä vastaavasti tietoinen hänen mahdollisista säädöistään ja homma olisi teidän molempien mielestä täysin ok, silloin voisi puhua todellisesta rakkaudesta teidänkin liitossanne.
Onko oikeasti tärkeiden asioiden salaaminen sinun mielestäsi, SannaMarja45, merkki todellisesta rakkaudesta puolisoiden välillä? - Aitoa rakkautta
Ehkä miehesi rakastuukin tulisesti vielä toiseen,uskolliseen naiseen ja jättää sinut. Se olisi oikein todella toivottavaa. Aito tosirakkaus haluaa aina olla uskollinen ei jakaa itseään huoraamalla.
- karppa..
Sinä siis pidät pettämistä aivan normaalina asiana? Todellinen rakkaus on sitä, että puolisoa ei petetä. En hyväksy, että toista sidotaan karsinaan, ja että puolison tekemisiä kytätään.
Koska et tunne mitään syyllisyyttä uskottomuudestasi, niin olet silloin paatunut. Kysyn taas kerran, että hyväksytkö sen että miehelläsi on salasuhde josta et tiedä mitään?
Minä kestän hyvin elämän eri vivahteita, mutta pettämistä en hyväksy. Enkä sido puolisoani mitenkään liekaan. Enhyväksy itseltäni pettämistä, mutta en myöskään vaimoltani. Tiedätkö että on olemassa sellainen sana kuin moraali? Jos ei moraalia ole, niin silloin pettää. - Joku vaan..
Saatanan vittu perkele kun mäkin olen rakastunut varattuun ja tää jos mikä välimatka raastaa :(
- Joku vaan..
No mutta nyt paras vaan irvistellä pullon kanssa ja märehtiä tilannetta :D
- mommie dearest
SannaMarja45. Luin viestisi ja toisaalta ymmärrän tilannettasi. Elämä ei ole niin mustavalkoista, mutta kuitenkin viestissäsi haiskahtaa selittely.
Miksi sinulla on tarve naamioida pettäminen ja rakastamasi miehen luottamuksen vieminen "tilan antamiseksi (tai ottamiseksi sinun tapauksessasi) ja hengittämiseksi"? Heikoilla jäillä olet nainen.
Pettäminen on pettämistä, valehteleminen valehtelua. Todellisessa rakkaudessa ei ole salaisuuksia tai toisen vahingoittamista. Jos toimintasi perustuisi todelliseen rakkauteen, niin siinähän ei olisi mitään salattavaa. Eikö niin. Todellisessa rakkaudessa ei ole valheita.
Sanot, että et hae/ tarvitse kenenkään hyväksyntää teoillesi. Jos näin olisi, niin tuskin eksyisit tälle palstalle kirjoittamaan. Asia painaa sinua joka päivä. Aina kun katsot miestäsi silmiin tiedät, että et ole hänen luottamuksen arvoinen. Syvällä sisimmässäsi tiedät tekeväsi väärin. - SannaMarja45
No vastaan heti etten kaipaa hyväksyntää en kaivannut sitä ennenkään. Olen aikuinen ja pidän huolen että toimin lain mukaan enkä siis riko lakia tässäkään.
Eksynyt olen useinkin suomi24 palstoille lukemaan ja kommentoimaan nyt kylläkin ensikertaa kommentoin uskottomuus sivulla.
Eiköhän tämä ole kaikille vapaata viihdettä.
En ole tehnyt mitään salaa toisaalta en ole tätä miehelleni kertonutkaan. Luultavasti kerron jos kysyy.
Karpalle tiedoksi että en pelästy enkä painu murheensuohon jos kuulen mieheni toisesta naisesta jos semmoinen on.
Elämä on heikoilla jäillä kulkemista lähes aina jos meinaa elää todella. Todella ja täysillä eläminen on riskien ottamista ja nauttimista.
Pitää uskaltaa nauttia silloin kun on mahdollisuus.
Useinkin tiedän tekeväni väärin muissakin asioissa kun tässä ja senkin kestän ja tiedän ettei mieheni ole koskaan täydellisyyttä olettanutkaan saavansa.
Seliseli sanoo joku mutta jos ei tätä voi ymmärtää tai halua, luulen ettei uskalla elääkkään.
Mitä te pelkäätte?
Aion kulkea pää pystyssä jatkossakin en moraalisaarnojen pelossa mene pimentoon.
Elämä on oikeasti ihanaa kun osaatte nauttia ne pienetkin hetket kun niitä ei välttämättä tule usein.- dfhjghv,
"En ole tehnyt mitään salaa toisaalta en ole tätä miehelleni kertonutkaan."
Sama suomeksi, kiitos..???
Käyt naapurikaupungissa tapaamassa tätä vanhaa heilaasi, nykyistä salarakastasi - no jos et tee mitään salaa, mikset tapaa häntä omalla paikkakunnallasi avoimesti? Kahvittele, kävele käsikädessä, käy vaikka hotlassa panemassa..? - Me, myself and i
Oikeasti, itsekkyyden huipentuma.
- mommie dearest
Niin, ethän sinä SannaMarja45 lakia ole tässä rikkonutkaan, vaan sitä lupausta jonka olet omalle miehellesi aikoinaan antanut. Sitä sopimusta, jonka olette yhdessä tehneet. Sen sopimuksen rikkominen on aivan yhtä väärää kuin "virallisen lain" rikkominen.
Onko sinusta "todellista elämistä" tai "elämästä nauttimista" se, että pettää omaa miestään? No ei minustakaan. Sellaisen kuvan ikävä kyllä kirjoituksissani annat.
Surullista kun nykyään pahat teot kuorrutetaan ja naamioidaan höttöpuheella ja tehdään niistä jotenkin sen kautta hyväksyttäviä. En tarkoita vain sinua SannaMarja45, vaan nykykulttuurin tapaa puolustella heltynyttä käsitystä moraalista ja siitä mikä on oikein ja mikä väärin.
Todellinen elämästä nauttiminen ja ilo elämästä syntyy siitä, että elää totuudesta ja tekee tekoja, jotka eivät vahingoita muita tai itseä. Tai ainakin yrittää elää niin.
Sinä kysyit, että mitä me oikein pelkäämme? Minä ainakin pelkään Jumalaa. Tämä elämä ei ole hetken nautintojen kalastelua, vaan tulevaan elämään valmistautumista. Siihen elämään, jonka Allah meille Koraanissa lupaa. - karppa..
Kun luin SannaMarja45 viimeisen kirjoituksen niin ei voi sanoa muuta kuin sen, että on hyvä, että et ole minun vaimoni. Olen täysin samaa mieltä kuin mommie dearest, tuossa edellä puhui.
Jos sinulle elämä on heikoilla jäillä kulkemista jos meinaa todella elää, ja riskien ottamista ja pettämistä, niin onnea vaan valitsemallesi tielle. Sinä et tee muuta kuin puolustelet miten ihanaa on pettää ukkoasi 6-0 joka tilanteessa. Jos minulla olisi kaltaisesi vaimo ja se jäisi kiinni pettämisestä niin ottaisin alta aikayksikön siitä eron.
Voi hyvää päivää näitä sinun selityksiäsi kun puhut miten ihanaa on pettää omaa miestään.- Ei jaksa
Mistä tiedät ettei hän ole vaimosi?
- karppa..
Ei jaksa kirjoitti:
Mistä tiedät ettei hän ole vaimosi?
Helppo tietää ettei ole vaimoni. Ensinnäkin vaimoni ei ole petturi ja valehtelija kuten SannaMarja45 on. Toiseksi vaimoni ei ole SannaMarja nimeltään, ja kolmanneksi vaimoni ikä ei ole 45v.
- härnään vähän
karppa.. kirjoitti:
Helppo tietää ettei ole vaimoni. Ensinnäkin vaimoni ei ole petturi ja valehtelija kuten SannaMarja45 on. Toiseksi vaimoni ei ole SannaMarja nimeltään, ja kolmanneksi vaimoni ikä ei ole 45v.
Nimimerkithän on keksittyjä... Eihän se voi olla vaimosi tietenkään, sullahan on loistava avioliitto, ainakin omasta mielestäsi.
- mommie dearest
SannaMarja45:lla taitaa vain olla niin huono omatunto pettämisestään, että hän yrittää selitellä itselleen asiat oikeiksi.
Kun omatunnon ääni viestittää pettämisestä, niin se täytyy vaientaa selittämällä itselleen, että silloin vain nautin elämästä ja elin hetkessä. Olin peloton ja rohkea. Otin riskejä. Ja kuitenkin totuus on se, että petin omaa rakasta miestäni.
Missä nyt on nautinto? Olisiko se tullutkin ehkä siitä, että olisi kieltäytynyt hetken huumasta? Olisiko se tullut siitä ilosta kun voi katsoa rakastamaani miestä silmiin ilman pelkoa ylpeänä siitä, että voi olla toisen luottamuksen arvoinen?
Sinä itse tiedät parhaiten. - SannaMarja45
Tää salaamispointti on tullut näissä vastauksissa pääasiaksi.
Minä en ajattele salaavani en vain ihan joka asiaa tiedota
miehelleni, en jokaista menoani kerro ja en myöskään aina anna
raporttia kenet tapaan.Toisella paikkakunnalla kahvittelut ehkä selittyy
enempi sillä ettei aina välitä pienen paikkakunnan tuttuja täynnä olevassa kahvilassa kahviansa nauttia ja onhan isommassa kaupungissa enemmän omarauha.
Mieheni tietää minun nuoruuden rakkaussuhteesta niistä on joskus keskusteltu menneisyydestä, hän myös tietää fb keskusteluista. Enempää en ole kertonut kun hän ei enempää ole kysellytkään.
Meidän avioliitto perustuu luottamukseen ja reiluuteen.
En myöskään utele meheni fb keskusteluja.
En myöskään kenen kanssa hän tekee mökkiretkiä tai kenen kanssa harrastaa urheiluharrastuksiaan. En edes ole kiinostunut, voihan ne olla vaikka fb ystäviä menneisyydestä.
Olemme molemmat toisillemme luottamuksen arvoisia ja rakastaen katson joka päivä miestäni silmiin.- puhdas logiikka
No nyt kun asian tiedostat, niin etr taida haluta sitä kertoa?
Eli kun tässä nyt asiaa harkitset ja päädyt tulokseen, että et aio sitä kertoa miehellesi, eikö totta.
Kaikenlaistahan sitä voi sattua. Eikä avioliitossa ihan joka yksityiskohtaa kerrota. Mutta suuremmat asiat nyt kuitenkin kerrotaan. Pienemmätkin jutut jos ne on tärkeitä kerrotaan. Se mikä tietoisen harkinnan jälkeen jätetään kertomatta on salaamista. Avioliitossa salaaminen ja valhe on aina pettämistä, ellei nimenomaa ole sovittu, ettei juuri sitä asiaa jätetä kertomatta! Pettäminen ei koskaan ole luottamuksen arvoista. - dfhjghv,
No just... Kerropas arvelusi tähän: miten miehesi ottaisi esille asian, jos olisi jotenkin saanut tietää näistä retkistäsi toiseen kaupunkiin - siis sen, mitä niiden aikana oikeasti tapahtuu? Toteaisiko vain, että no sehän on kivaa, kultaseni, että olette "Pertin" kanssa löytäneet uudelleen toisenne ja käytte selkäni takana panemassa naapurikaupungissa?
Kun liittonne perustuu luottamukseen, reiluuteen ja tuolla aiemmin mainitsemaasi todelliseen rakkauteen, sinä varmaankin tiedät valmiiksi myös miehesi reaktion asiaan, jonka olet "unohtanut" kertoa. - SannaMarja45
dfhjghv, kirjoitti:
No just... Kerropas arvelusi tähän: miten miehesi ottaisi esille asian, jos olisi jotenkin saanut tietää näistä retkistäsi toiseen kaupunkiin - siis sen, mitä niiden aikana oikeasti tapahtuu? Toteaisiko vain, että no sehän on kivaa, kultaseni, että olette "Pertin" kanssa löytäneet uudelleen toisenne ja käytte selkäni takana panemassa naapurikaupungissa?
Kun liittonne perustuu luottamukseen, reiluuteen ja tuolla aiemmin mainitsemaasi todelliseen rakkauteen, sinä varmaankin tiedät valmiiksi myös miehesi reaktion asiaan, jonka olet "unohtanut" kertoa.Niin en ole miettinyt mieheni reaktiota siinä tilanteessa. Vaikka olemme jo
pitkään olleet yhdessä en voi tietää etukäteen tapaa kuinka hän muihinkaam asioihin reakoi ja sen voin sanoa luotan että hän on edelleen yhtä rauhallinen ja harkitseva kuin on yleensä aina.
En ole ajatellut kertoa hänelle minusta se on kiusaamista ja en ole ilkeä ihminen.
Kun toista ihmistä rakastaa hänelle ei halua pahaa tai ei halua satuttaa.
En ole unohtanut kertoa vaan ihan harkiten jättänyt asian sikseen. - dfhjghv,
SannaMarja45 kirjoitti:
Niin en ole miettinyt mieheni reaktiota siinä tilanteessa. Vaikka olemme jo
pitkään olleet yhdessä en voi tietää etukäteen tapaa kuinka hän muihinkaam asioihin reakoi ja sen voin sanoa luotan että hän on edelleen yhtä rauhallinen ja harkitseva kuin on yleensä aina.
En ole ajatellut kertoa hänelle minusta se on kiusaamista ja en ole ilkeä ihminen.
Kun toista ihmistä rakastaa hänelle ei halua pahaa tai ei halua satuttaa.
En ole unohtanut kertoa vaan ihan harkiten jättänyt asian sikseen."En ole ajatellut kertoa hänelle minusta se on kiusaamista ja en ole ilkeä ihminen."
No mikä sinä mielestäsi olet ?
Kun lukee kaikki juttusi tässä ketjussa läpi, herää kysymys, onko sinua oikeasti olemassakaan - vai värkkäätkö näitä poskettomia "kuolemattomia sanoja" ihan vain palstalla kävijöiden "riemuksi"..? Tai ehkä olet todiste jälleensyntymisen puolesta..? - SannaMarja45
dfhjghv, kirjoitti:
"En ole ajatellut kertoa hänelle minusta se on kiusaamista ja en ole ilkeä ihminen."
No mikä sinä mielestäsi olet ?
Kun lukee kaikki juttusi tässä ketjussa läpi, herää kysymys, onko sinua oikeasti olemassakaan - vai värkkäätkö näitä poskettomia "kuolemattomia sanoja" ihan vain palstalla kävijöiden "riemuksi"..? Tai ehkä olet todiste jälleensyntymisen puolesta..?Mielestäni olen rehellisempi ihminen kuin moni tällä sivulla, en kaunistele totuutta van kerron sen teille juuri niin kun se on. En kehu millään kuolemattomalla rakkaudella, vaan myönnän olevani avioliitossa miehen kanssa joka myös on vain ihminen. Kaikki tehdään asioita jotka ei ehkä toisia miellytä. Mitä sitten? Jokainen elää oman jaksonsa täällä parhaaksi katsomallaan tavalla. En ole väittänyt itseäni virheettömäksi, mutta hyväksyn virheeni ja pystyn myöntämään ne.
En kirjoita teidän riemuksi kuinka katuisin tekemisiäni, en kadu.
En yritä miellyttää. En tarvitse hyväksyntää.
Alunperin aloin vastaamaan aloittajan kysymykseen, onko muitakin joilla on kaksi rakasta. Minulla on.
Jokainen voi kertoa tarinansa ja muut uskoo tai on uskomatta.
Se riski on aina elämässä.
Jälleensyntymiseen ei kannata ottaa kantaa kun siitä ei kukaan tiedä meistä totuutta.
Mieheni palaa tänään työmatkaltaan ja vietämme perheen kesken aikaa rakastaen hyvillä mielin. - dfhjghv,
SannaMarja45 kirjoitti:
Mielestäni olen rehellisempi ihminen kuin moni tällä sivulla, en kaunistele totuutta van kerron sen teille juuri niin kun se on. En kehu millään kuolemattomalla rakkaudella, vaan myönnän olevani avioliitossa miehen kanssa joka myös on vain ihminen. Kaikki tehdään asioita jotka ei ehkä toisia miellytä. Mitä sitten? Jokainen elää oman jaksonsa täällä parhaaksi katsomallaan tavalla. En ole väittänyt itseäni virheettömäksi, mutta hyväksyn virheeni ja pystyn myöntämään ne.
En kirjoita teidän riemuksi kuinka katuisin tekemisiäni, en kadu.
En yritä miellyttää. En tarvitse hyväksyntää.
Alunperin aloin vastaamaan aloittajan kysymykseen, onko muitakin joilla on kaksi rakasta. Minulla on.
Jokainen voi kertoa tarinansa ja muut uskoo tai on uskomatta.
Se riski on aina elämässä.
Jälleensyntymiseen ei kannata ottaa kantaa kun siitä ei kukaan tiedä meistä totuutta.
Mieheni palaa tänään työmatkaltaan ja vietämme perheen kesken aikaa rakastaen hyvillä mielin.No voi että... Sinä, rehellisempi kuin moni tällä sivulla?
Avaudut täällä anonyymisti ja kehut olevasi rehellinen, kun se ihminen, jolle sinun pitäisi olla rehellinen, on auttamattomasti pimennossa likaisista puuhistasi...
No, kukin tyylillään. Kaikkien selitystesi, puolustelujesi ja vakuuttelujesi jälkeen tulee mieleen mummovainaan käyttämä ilmaus: "omatunto on kuin torpan tunkio." Erotuksena suurinpaan osaan täällä tarinaansa kertovista ihmisistä sinä olet rakentanut oman pikkumaailman omine sääntöinesi - maailman, jossa "rehellisyys" ja "todellinen rakkaus" saavat aivan uuden merkityksen. - Laitilan Kukko
dfhjghv, kirjoitti:
No voi että... Sinä, rehellisempi kuin moni tällä sivulla?
Avaudut täällä anonyymisti ja kehut olevasi rehellinen, kun se ihminen, jolle sinun pitäisi olla rehellinen, on auttamattomasti pimennossa likaisista puuhistasi...
No, kukin tyylillään. Kaikkien selitystesi, puolustelujesi ja vakuuttelujesi jälkeen tulee mieleen mummovainaan käyttämä ilmaus: "omatunto on kuin torpan tunkio." Erotuksena suurinpaan osaan täällä tarinaansa kertovista ihmisistä sinä olet rakentanut oman pikkumaailman omine sääntöinesi - maailman, jossa "rehellisyys" ja "todellinen rakkaus" saavat aivan uuden merkityksen.Mielemkiintosta, Sannalan on nimi esillä Anonyymi henkilö taidatkin olla sinä.
- -jompi-kumpi-
Laitilan Kukko kirjoitti:
Mielemkiintosta, Sannalan on nimi esillä Anonyymi henkilö taidatkin olla sinä.
No voi elämän kevät. Jos kerron olevani SariMaarit38, en siis enää ole anonyymi.
Mutta mistä sinä tiedät, että Sanna on Sanna ja minä Sari, niin kuin sanomme?
Et sitten niin mistään.
Nyt iski identiteettikriisi... Olenko dfhjghv, vai SariMaarit38, en tiedä enää itsekään....
- näin se on
Avoin liitto on vain läheisriippuvuussuhde. Kukaan ei voi pettää ihmistä jota todella rakastaa eikä kukaan siedä pettämistä siltä jota oikeasti rakastaa. Selitelkää mitä selitätte mutta näin se vaan on eikä muuksi muutu vaikka kuinka yritätte vääntää.
- Avoin pohdiskelija
Pettäjiä on kuitenkin yli puolessa aavioliitoista ja kaikki ei pääty eroon pettämisestä huolimatta. Jatkuuko ne siis vain riippuvuuden vuoksi ja onko yli puolet naimisissa ilman rakkautta?
Kysyn vaan kun täällä on ilmeisesti parhaat rakkausasiantuntijat koolla.
Vai onko kaikki rakkaudentunnustukset vain selittelyä läheisriippuvuudelle?
Vai onko sana rakkaus muutettu kokonaan sanaksi läheisriippuvuus?
SannaMarja45 teksteistä käy hyvin selville ettei kaikesta ilmeisesti puhuta,
kysyn vaan puhutteko todellakin kaiken puolisoillenne?
Vai muokkaako kaikki hiukan totuutta itselleen sopivaksi? - ryhtitissi
olen liki 50 v naimisissa oleva nainen jolla on suhde samaa ikäluokkaa olevaan avoliitossa elävään mieheen, molemmilla on alaikäisiälapsia. suhdetta on jatkunnut nyt 7 kk . toisemma olemme tunteneet useita vuosia. kumpikaan meistä ei ole lähtemässä suhteistamme , mutta emme myöskään ole luopumassa toisitamme. tapaamme työpäivien aikana . suhde on voimmakkaasti seksuaalinen.
- ...
Ällöttävä vanha lumppu!
- Mamma vaan ei mummo
Nainen tai mies, n. 50 v, ei ole vanha.
Lumppuja ovat täällä nämä toisia nimittelevät.- Rouva Minerva
Hyvä !
Kateelliset elämää oelkäävät metelöivät tuskaansa.
50v on monessa tapauksessa vasta alkanut nauttimaan elämästään,
nuoremmat vielä opettelee.
- Mummeli -55
Minun tarinani: 35 v naimisissa, 3 aikuista lasta, mies petti 10 vuotta sitten (3 vuoden suhde) ja nyt sain selville että suhde samaan naiseen taas. Asia selvisi minulle vahingossa. Ja nyt mies kuitenkin haluaa jatkaa avioliittoamme.
En tiedä mitä tehdä. Olenko läheisriippuvainen, vai onko mieheni? Mieheni on minun ainoa seksikumppanini, en ole häntä koskaan pettänyt. Olen kodin taloudenhoitaja, teen kaikki ns. naisten työt, hän tekee ne työt mitkä häntä kiinnostavat (surffailu tietokoneella, takan lämmitys, nurmikon leikkuu ym). Olen koko avioliiton ajan yrittänyt saada häntä puhumaan enemmän tunteistaan, huonolla menestyksellä. Ensimmäisen pettämisen jälkeen hän sanoi syyksi: "luulin että et enää tykkää munsta". Nyt hän sanoi vähän samaa...En todella tiedä mitä tehdä. En jaksaisi 56 vuotiaana muuttaa koko elämääni, järkyttää lasteni elämää vaikka he ovatkin aikuisia. Ja jos jatkan, voinko enää koskaan luottaa mieheeni. Enkä tiedä miten voi enää rakastaa tällaista ihmistä joka tekee minulle näin? - Vinkkivinkki
Voisitko ajatella ett' olette ns. kämppiksiä?
Eli vain asuinkumppaneita ja ottaisit itsekkin sama vapaudet kuin miehesi?
Jos mies ei halua erota sehän on vaihtoehto.
Säästyisit kaikelta paperisodalta joka eroon liittyy.
Voithan ehdottaa miehellesi kun hän on alkanut noin itsenäistyä esim että hoitaa itse omat pyykkinsä ja ruokansa. Voit myös ottaa ruohonleikkurin hetkeksi ja huristella sillä pitkin påihaa ja tämä ei ollut vitttuilua vain että miehesi saattaa huomata työmäärien eron.
Usein miehet kuviottelevat tekevänsä puolet tai oman osuuden talon töistä luomalla lumet (lumilingolla)
tai leikkaamalla ruohon ( pikkutraktori).
Niin saattaahan naisillakin olla pölyimuri apuna ja jopa tiskiharja.
Kysy ja keskustele edes.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark1976342Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p2484266"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1423535Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m523360Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää923320Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492846Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.742412Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2432377- 252336
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk1001927