Äiti ja anoppi (onneton =C)

how to say

En löytänyt oikein muuta paikkaa purkaa tätä, siksi yritän täällä..

Tässä tarinani:
-olen ulkomailla asuva äiti, poika 32 vuotta meni juuri tänä kesänä naimisiin täkäläisen naisen kanssa.
No, myönnetään, en pidä tästä naisesta ja olisin toivonut poikani edellisen suhteen kestäneen mutta enhän asialle mitään voi. Aikuinen tekee ja elää miten tahtoo.. Olen kuitenkin yrittänyt tulla parhaani mukaan toimeen tämän tuoreen miniän kanssa, hän vain heti ensi päivästä minut tavatessaan osoitti erittäin selvästi ettei hänkään minusta pidä. No, se ei kai ole mitään uutta näissä anoppi-miniä suhteissa! Hänellä on 4-vuotias tytär joka kuitenkin on hurmannut minun sydämeni täysin! Miniä vain ei tykkää siitä, että meillä on hyvä suhde ja tyttö pitää minusta. Siitäkin kai johtuu, että eivät sitten minua halua tavata, asutaan noin 50 km toisistamme. Tähän päivämäärään mennessä olemme tänä vuonna tavanneet 2 kertaa..
No, ne häät. Niiden ajankohtaan jouduin olemaan ulkomailla, matkustan työn takia todella paljon. Valitin asiaa, mutta lähetin onnentoivotukseni ja matkalta toin heille myös lahjan. Se ei kai sitten ollut tarpeeksi hyvä, koska nyt sain pojalta puhelinviestin: " koska annat meille sen häälahjan?" Tässä maassa on tapana antaa ylitsevuotavan hienoa ja kallista tai sitten tuntuva rahasumma. Siihen en itse ole halukas, ja mielestäni olen antanut täysin kohtuullisen lahjan. Poika vain on aina käsi ojossa pyytämässä, aina pitäisi olla antamassa rahaa tai ostamassa jotain! Oma syyni tietysti, olen kai hänet sellaiseksi opettanut. Hän vain itse ei ole halukas muistamaan että olen edes olemassa ennenkuin jotain pitäisi taas ostaa ja saada. Kaikenlaista luksusta hankitaan, ja sitten ihmetellään kun rahat loppuu ennen seuraavaa tiliä. Onneksi sitten on äiti; ANNA SITÄ JA ANNA TÄTÄ! Ja nyt on siten miniä siinä lisänä käymässä päälle! Ja kyseessä siis 32-vuotias aikuinen mies!
Hän on katkaissut välit sisareensa joka asuu Suomessa yksin. 21-vuotias tyttö pärjää omillaan, ei ikinä pyydä mitään mutta toki häntäkin autan kun tiedän mikä tilanne Suomessa on. Kuitenkin hän saa veljeltään ja miniältä kuulla olevansa hemmoteltu kakara, pojastani en kuulemma välitä! Tyttöä on solvattu jopa Facebookissa miniän taholta, joten hän sulki heidät pois.
En tiedä mitä sanoa ja tehdä, rahaa en aio enää syytää. Poikaani rakastan ja heihin toki haluaisin yhteyden pitää, mutta..? Olen nyt sanonut että kun palaan matkalta, jonne joudun taas lähtemään, kahden viikon päästä haluan ottaa tämän kaiken esille ja tavata silmästä silmään. Mihinkään puhelin tai Facebookviestien kautta en aio kommunikoida. Saa nähdä mitä tästä tulee. En tiedä miksi kirjoitin, piti vain purkaa jonnekin! kiitos sinulle joka jaksoit lukea!!

3

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ankeatäti

Kannustan tosiaankin sinua pitämään kunnon palaverin. Kaikki hiertävä pöydälle ja käsittelyyn. Ystävällisesti mutta jämäkästi.

Siitä voi syntyä hyvä ja rakentava keskustelu, joka ilman muuta vie asioita parempaan suuntaan. Voi tulla ilkeä riita. Voi tulla kunnon selkkaus tai pieni kriisi.

Joskus on kuitenkin parempi vaikka kriisiyttää asiat kuin roikkua epätyydyttävässä ristiriitatilanteessa iät ja ajat. Ja kunnon kriisin ja puimisen jälkeen on mahdollisuus parempaan ja usein näin käykin. Toki jos on kypsymättömiä osapuolia voi käydä hullustikin eli välit voi tulehtua ja katketa kokonaan.

Onnea matkaan!

• Tsemppiä :))

Minä ihailen kaikkia, jotka pystyvät keskustelemaan silmästä silmään asiat halki.
        Itse en ole siihen koskaan pystynyt, koska lapsuuden kodissani ei ikinä saanut sanoa mitään poikkipuolista. Keskustelua ei synny, jos yksi on oikeassa ja muut eivät saa sanoa mitään muuta kuin "kyllä äiti". Minulla ei ole taitoa esittää omia näkemyksiäni perustellen ja asiallisesti. Menen mykäksi ja hätäännyn. Paras tapani aina on paeta tilannetta.

Äitini oli varmaan aika kauhuanoppi.

Naimisiin mennessäni en tietenkään koskaan ollut anoppini kanssa eri mieltä mistään, ja kun aviomieheni ryhtyi määräilijäksi kodissani, oli minun todella vaikeaa ruveta pitämään puoliani pienimmässäkään asiassa.
        Kun minulla nyt on vävyjä ja miniöitä, en koskaan ole sanonut terävästi tai poikkipuolisesti sanaakaan. Vetäydyn kaikista skismoista ja ikävistä tilanteista.
        Nielen mahdollisen erimielisyyteni, vaikka täytyy kyllä heidän kunniakseen sanoa, että kukaan heistä ei ole koskaan tahallisesti minua loukannut.

Mutta olen varma, että olisin selvinnyt peremmin elämässäni, jos minulla olisi kyky tarttua härkää sarvista ja puhua asiat selviksi.
        Minulta se taito puuttuu.

• bay to bay
        Tsemppiä :)) kirjoitti:

Minä ihailen kaikkia, jotka pystyvät keskustelemaan silmästä silmään asiat halki.
        Itse en ole siihen koskaan pystynyt, koska lapsuuden kodissani ei ikinä saanut sanoa mitään poikkipuolista. Keskustelua ei synny, jos yksi on oikeassa ja muut eivät saa sanoa mitään muuta kuin "kyllä äiti". Minulla ei ole taitoa esittää omia näkemyksiäni perustellen ja asiallisesti. Menen mykäksi ja hätäännyn. Paras tapani aina on paeta tilannetta.

Äitini oli varmaan aika kauhuanoppi.

Naimisiin mennessäni en tietenkään koskaan ollut anoppini kanssa eri mieltä mistään, ja kun aviomieheni ryhtyi määräilijäksi kodissani, oli minun todella vaikeaa ruveta pitämään puoliani pienimmässäkään asiassa.
        Kun minulla nyt on vävyjä ja miniöitä, en koskaan ole sanonut terävästi tai poikkipuolisesti sanaakaan. Vetäydyn kaikista skismoista ja ikävistä tilanteista.
        Nielen mahdollisen erimielisyyteni, vaikka täytyy kyllä heidän kunniakseen sanoa, että kukaan heistä ei ole koskaan tahallisesti minua loukannut.

Mutta olen varma, että olisin selvinnyt peremmin elämässäni, jos minulla olisi kyky tarttua härkää sarvista ja puhua asiat selviksi.
        Minulta se taito puuttuu.

eni way, bay to bay.. mitä välii,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      2005
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      205
      580
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      47
      517
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe