Tämä voi olla epäkorrektia, mutta kerron miten omassa suhteessani saan aivan uskomattoman määrän rakkautta ja kaikkien tarpeideni ja toiveideni huomioon ottamista osakseni.
Tuntuu, että nykyään puolison miehisyyden kunnioittaminen ja huomioiminen on naisilta kiellettyä. Tasa-arvo on loistava asia johon tulee aina pyrkiä, eikä kenenkään pitäisi joutua suhteessa esittämään sellaista roolia jota ei koe omakseen, mutta.... kun monelle miehelle tulee niin hyvä olo, kun he saavat tuntea olonsa miehekkäiksi, ja kokea olevansa miehenä arvostettuja naisensa puolelta. Niin miksi ihmeessä en haluaisi tätä suoda ihmiselle, jota rakastan? Onko silloin tärkeämpää olla poliittisesti/yhteiskunnallisesti/sosiaalisesti trendinmukainen vai olla hyvä kumppanilleen?
Itse kunnioittan kumppanini miehisyyttä välillä isommissa kysymyksissä, mutta myös ihan arkisilla asioilla - kehaisemalla hänen kyvykkyyttään ja kätevyyttään, välttämällä halventavia kommentteja varsinkin "miesten juttuihin" liittyen, pyytämällä välillä hänen apuaan ja antamalla hänen tarjota apuaan asioissa joista perus miehelle nyt tulee miehekäs olo. Osoittamalla kunnioitusta hänen työtään kohtaan, muutenkin osoitan myös ihailua kun syytä löytyy, niin muiden edessä kuin kahdestaankin.
Ja ennen kaikkea kiitän aina, kun hän osoittaa huomaavaisuutta tai avuliaisuutta minua kohtaan. Alun perin hän ei ollut lainkaan herrasmiesmäistä tyyppiä, mutta kun kiitin yksinkertaisesti ja hymyillen jokaisesta kauniista eleestä, hän alkoi todella kiinnittää huomiota käytöstapoihinsa. Kiitän häntä huolenpidosta jota hän antaa minulle, ja hän tuntuu tekevän sen mielellään.
Tämä vaikuttaa ehkä siltä että luovun itsenäisyydestäni ja alistun liikaa, ja kyllähän minä tietenkin pystyisin asiat itse hoitamaan ilman mitään ongelmaa. En kuitenkaan koskaan toteuta tätä filosofiaani enemmän kuin kulloinkin tuntuu oikealta. Eikä kenenkään tietenkään TARVITSISI tällä tavalla pönkittää toista ihmistä.
Mutta kun näen miten se rakastamaani mieheen vaikuttaa, teen sen hirveän mielelläni. Ja hän vastaa minulle loputtomalla määrällä hellyyttä, arvostusta ja rakkautta, ja toteuttaa käytännössä kaikki toiveeni, ja tekee sen sydämestään. Niin kyllä hyvän parisuhteen eteen aina tämän verran näkee vaivaa.
Mies kaipaa kunnioitusta
21
1057
Vastaukset
- 67-v
Lievemmin ilmaisten.
Arvostus ja tunne tärkeydestä.
Ei vaimo minua ole kehunut mutta käytännön elämässä osoittaa luottamusta ja arvostusta.
Vastavuoroisesti vaimolla on minun ehdoton luottamukseni kaikissa asioissa.
Kuitenkin on elämänalueita joissa minun täytyy, keskustelujen jälkeen, tehdä päätökset. Ne ovat perinteisen "miehisiä".
Koskaan vaimo ei ole moittinut, tai edes arvostellut, työtäni, tulojani, tekemisiäni perheen eteen tai muutakaan merkittävää.
Nenän kaivelu ja pussien pöyhiminen kotioloissa on ollut kritiikin kohteena.
Ja sukat eteisen lattialla, yms.
Vaimoni on onnistunut antamaan minulle kuvan että olen maailman upein jätkä.
Ääneen hän on sanonut minun olevan paras mahdollinen mies, hänelle!
Tuo loppu on mielestäni tarpeeton rajaus.
Lopputulemana totean tekeväni melkein mitä tahansa vallassani olevaa, vaimoni hyvinvoinnin eteen mukaan lukien kannustukseni yhteiskunnallisiin ja muihin harrastuksiin, omiin matkoihin yms. - dfgsgsdfgsdgsd
Tosi hieno tuo aloittajan teksti. Löytäispä tuollaisen naisen...
- 10+1
Jep, varmasti pystyisit tekemään kaiken itse, mutta kun mies tuntee, että nainen arvostaa häntä miehenä saa nainen kokea kuinka mies arvostaa ja kohtelee häntä naisena.
Hyviä jatkoja! :) - Daddy Cool
Todella hyvä aloitus! Noinhan se on. Liian tasa-arvoinen parisuhde ei jätä tilaa luonnollisille sukupuolirooleille ja liitosta tulee valtataistelua. Miehen pitää saada olla mies ja naisen nainen. Vain silloin voi syntyä molemminpuolinen kunnioitus.
- Serpo
Eipä tuota enää ytimekkäämmin voi sanoa..!
- bomberz
Näinpä :)
- sorry..
Minä menetin mieheni juuri sen takia, etten ollut tuollainen vaan viljelin pahaa oloa, moitetta ja syytöstä milloin mistäkin. Nyt kun ero on todellinen ja haluaisin korjata kaiken vääryyden, en enää saa uutta mahdollisuutta ja sitä kadun eniten tässä maailmassa..
- yks mutta
jos vittu nainen ihan oikeasti osaa sen loogisen homman nopeammin ja helpommin, oikein, niin SILLON vituttaa JOS JOKU EI EDES PÄÄSTÄ KORJAAMAAN TILANNETTA VAIN KOSKA OSAAJA ON MUIJA JA VIELÄ PIENI MUIJA!!!!!!!!!!!!! AI ETTÄ SELLASET TOLLOT JOUTAA HELVETIN TULEEN TYHMYYDESSÄ!!!!!!! Aina täytyy olla realisti. Huh huh, tekipä hyvä huutaa.
Turhaan en kehu ketään jos ei ole tai osaa, mutta silloin tietty kehuu, sitä mitä on ja mitä osaa. Esimerkiksi koiria. Onhan ne lurppakorvat saatanan söpöjä JA SAIRAITA jalostuksen mentyä liian pitkälle. Sekarotunen piski on myös söpö ja sen luonne on kaikista parhain, ihan oikeasti, sekä terveys. - FF
Minä koulutan samalla tavalla koiraani, kehumalla ja kiittämällä silloin kun siihen on aihetta.
- Ex Pimp
Mitä epäkorrektia tuossa oli?
- Umpikujassa
No tässäpä sitteri hieman erilainen näkökulma. Ja kokemus päinvastainen.
Olen eri kulttuurista ja meillä tämä kuuluu käyttäytymistapoihin, että kunnioittaa kumppania ja ihailee. Väärä on aloittajan väite siinä mielessä, että hän ikään, kun yleistää kaikkia miehia. Oikea on siinä mielessä, että jokainen haluaa arvostusta ja kunnioitusta. Kerronpa miten meni meillä. Tällä hetkellä olen paraikaa jättämässä miestäni 10 v avioliiton jälkeen.
Eli meillä minä olen ihaillut ja tukenut ja kuunnellut ja arvostanut miestäni ap kuvaamalla tavalla suhteemme alusta. Mies ei taas mitään ole oppinut eikä mihinkän motivoitunut. Ihailua alkoi kyllä vaatia pienistäkin asioista: esimerkiksi yhden naulan seinään naulamisesta piti ihmetellä reilut puoli tuntia. Olen sietänyt kaiken hyvin ja pitänyt asian hassuna. Kunnes tajusin, että minullakin on tarpeet, joita miehen pitää huomioida ja omalta osalta täyttää. Siitä sitten alamäki alkoi. Mies kyllä haluaa ihaislua, muttei viitsi/ei osaa/ei halua nähdä vaivaa minun tarpeiden tyydyttämiseksi. Meijän miehen mielestä minun tulisi olla huutamatta, nalkuttamatta, unohtaa tarpeeni koska ne ovat väärät eikä mies niistä oikein mitään ymmärrä (ei seksielämässä eikä tunne-elämässä), olla uskollinen ja ystävällinen, ihailla häntä. Täydellinen vaimo. 10 vuotta kaivoin itseäni, tukehdutin ja yritin miellyttää miestä nyt on kärsivällisyys loppunut. Mies kyllä on kätevä ja hyvä isä mutta ihan oikeasti surkea sänkykumppani ja tollo parisuhteessa. Olen niin turtunut etten enää yksinkertaisesti voi häntä ihailla!
Tällä viestilläni halusin kertoa, että ihailun vaikutus ei ole kaikille samanlainen, jotakuta se todellakin motivoi, mutta joku saattaa tottua siihen ja vain vaatia sitä yhä isommissa määrin tekemättä itse vastakaikuna mitään. Ei tälläistä kukaan kauan kestä.- Ei nimimerkkiä
Parempi, että puolisot rentoutuvat ja ovat oma itsensä. Näin huomataan jo varhain, onko suhteesta mihinkään. Ja jos homma toimii, se toimii vaivatta, koska kenenkään ei tarvitse pinnistää.
- allialistaja
Miehen tehtävä parisuhteessa on se, ettei alistumista tapahdu.
- eieelämääää
Niin että, nainen suu kiinni ja hoida se koti?
Miksi kuitenkin ne naiset, jotka hoitavat kodin ja arjen, eivät kuitenkaan saa mitään kunnioitusta mieheltään?
siksi koska miehet pitävät naisia itsestäänselvyytenä
Mitenköhän monta kertaa on saanut kuulla "eiks kaikki naiset tykkää siivoomisesta?" - Miehisyyttä kehiin
Kumpaakaan ei saa alistaa tai kävellä toisen yli, ja tästä pitää mies huolen.
Naisen pitää arvostaa miestä, VAIN jos mies kohtelee myös naistaan hyvin eikä alistaen. Viime kädessä päätökset tekee mies.
Se on sitä miehisyyttä, muussa tapauksessa mies voi luopua miehisyydestään ja ostaa vaikka aluksi vaaleanpunaiset aamutossut itselleen.- Siivousmiess
Meillä siivoan minä, koska tykkään siitä. Ei ole eukko määrännyt, eikä määrää.
Kunhan tietää missä raja menee. Voisin siivota myös ammatikseni ihan hyvin. - dsffffffasdasfafsfda
"Viime kädessä päätökset tekee mies. "
Eli ihan sama mitä mieltä nainen on, päätös on kuitenkin miehen?
Mielestäni siinä on miehisyys kaukana. - On tää hankalaa
dsffffffasdasfafsfda kirjoitti:
"Viime kädessä päätökset tekee mies. "
Eli ihan sama mitä mieltä nainen on, päätös on kuitenkin miehen?
Mielestäni siinä on miehisyys kaukana.Ei varmastikaan kaikkia päätöksiä, mut jos toinen tekee päätökset hyökkäämällä ja alistamalla, niin mies pitää viime kädessä huolen siitä, että toisen yli ei kävellä. Kyl on hankala sepittää.
- 423423234
On tää hankalaa kirjoitti:
Ei varmastikaan kaikkia päätöksiä, mut jos toinen tekee päätökset hyökkäämällä ja alistamalla, niin mies pitää viime kädessä huolen siitä, että toisen yli ei kävellä. Kyl on hankala sepittää.
No tarkoittaahan se nyt, että siis kaikki päätökset.
Kyllä naisellakin on oikeus pitää viime kädessä huolen siitä, ettei mies tee päätöksiä hyökkäämällä ja alistamalla. - seurauksiakin sillä
Siivousmiess kirjoitti:
Meillä siivoan minä, koska tykkään siitä. Ei ole eukko määrännyt, eikä määrää.
Kunhan tietää missä raja menee. Voisin siivota myös ammatikseni ihan hyvin.Niin no, sulla varmaan seksiä ja hellyyttä riittää, kun vaimo ei ole aina väsynyt...
- oppeliini
Toisen ihmisen kunnioitus ja eteenpäin puskeminen kauniilla tavalla (yleensä) aina tuo positiivista vastakaikua. Oli kyseessä mies tai nainen.
Jos osapuoli on tarpeeksi vahva sisäisesti aidosti kunnioittamaan ja tukemaan toista se kohottaa kummankin henkisesti korkeammalle asteelle. Asteelle jossa tukemisen vuorovaikuts tapahtuu lähes automaattisesti. Tukeakseen ja kunnioittaakseen toista siinä samalla itsekin kohoaa asteen ylemmäs. Tuo taas voimistaa sidettä puolisoiden välillä.
Toisen negatiivinen arvostelu ja ilkeämieliset huomautukset ovat omiaan tuhoamaan orastavan kiintymyksen. Ne ovat täydellisen tarpeettomat aikuisasteelle kehittyneiden ihmisten välisessä yhteistoiminnassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701