Nöyryyttävä teksti Suomi24-palstalla tuli todella kalliiksi

N

Kilpailijastaan halveksivasti kirjoittanut yrittäjä joutuu maksamaan isot korvaukset.
Tunnekuohun vallassa kirjoittelu Suomi24-palstalle kävi kalliiksi Varsinais-Suomessa vaikuttavalle yrittäjälle, joka kirjoitti halveksivasti ja perättömästi kilpailijastaan keskustelupalstalle.

Kilpailija oli sitä mieltä, että hänet tunnistettiin tekstistä ja hänen bisneksensä kärsivät perättömistä väitteistä. Hän vaati 20000 euron korvauksia. Miehet olivat olleet aiemmin yhtiökumppaneita, mutta heidän tiensä olivat sittemmin eronneet.Tekstissä ei kilpailijaa mainittu nimeltä, mutta hänen asiakkaansa olivat tunnistaneet miehen.

Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi yrittäjän maksamaan 4000 euron korvaukset kunnianloukkauksesta kritiikin kohteelle. Mies joutuu myös 360 euron sakot. Maksettavaa 45-vuotiaalle miehelle tuli kaikkiaan noin 6000 euroa.
Päijät-Hämeen käräjäoikeus antoi tuomion perjantaina.

Näin.

86

4522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MadeRoi

      Asiaa !

      • Verkkopaino.Com

        Kaiken uhalla täytyy kertoa, että Verkkokauppa.Com huijaa asiakkaitansa huollossa. Minulle lähettivät aiheettoman laskun kun syyttivät miten olin muka vienyt ehjän laitteen huoltoon. Palauttivat tietenkin laitteen rikkinäisenä ja kun otin yhteyttä reklamaatiopäällikköön, niin tämä valehteli surutta ja jäi kiinni valheistansa.

        Verkkokauppa.Com on huijariyritys ja se pitää voida kertoa. Netti on täynnänsä ihmisten kertomuksia siitä miten Verkkokauppa.Com ei välitä kuluttajaviranomaisten suosituksista mitään, vaan röyhkeästi jatkaa ihmisten sumuttamista.


      • hovioikeudenjuomari
        Verkkopaino.Com kirjoitti:

        Kaiken uhalla täytyy kertoa, että Verkkokauppa.Com huijaa asiakkaitansa huollossa. Minulle lähettivät aiheettoman laskun kun syyttivät miten olin muka vienyt ehjän laitteen huoltoon. Palauttivat tietenkin laitteen rikkinäisenä ja kun otin yhteyttä reklamaatiopäällikköön, niin tämä valehteli surutta ja jäi kiinni valheistansa.

        Verkkokauppa.Com on huijariyritys ja se pitää voida kertoa. Netti on täynnänsä ihmisten kertomuksia siitä miten Verkkokauppa.Com ei välitä kuluttajaviranomaisten suosituksista mitään, vaan röyhkeästi jatkaa ihmisten sumuttamista.

        Hyvä, että kerroit, enpä osta tuolta mitään. Mitä tuomioon tulee, tuskin tulee hovioikeudessa pitämään.


      • Pyh ja pah
        Verkkopaino.Com kirjoitti:

        Kaiken uhalla täytyy kertoa, että Verkkokauppa.Com huijaa asiakkaitansa huollossa. Minulle lähettivät aiheettoman laskun kun syyttivät miten olin muka vienyt ehjän laitteen huoltoon. Palauttivat tietenkin laitteen rikkinäisenä ja kun otin yhteyttä reklamaatiopäällikköön, niin tämä valehteli surutta ja jäi kiinni valheistansa.

        Verkkokauppa.Com on huijariyritys ja se pitää voida kertoa. Netti on täynnänsä ihmisten kertomuksia siitä miten Verkkokauppa.Com ei välitä kuluttajaviranomaisten suosituksista mitään, vaan röyhkeästi jatkaa ihmisten sumuttamista.

        Kyllä itse olen tuohon puljuun käyttänyt lähes 2000 euroa eikä kyllä ole mitään valitettavaa, jos ostan elektroniikkaa niin ei paljoakaan parempia kauppoja ole.


    • ljhlhlöjlklklk

      Erittäin tuttua myös tällä palstalla, mennään henkilökohtaisuuksiin ja ompa yksi kirjoituskin tällä hetkellä syyteharkinnassa.

      • suppusuu1

        Ollaanpa siis varovaisia, koska on paljon helpompaa
        aukoa päätään kuin olla hiljaa.


      • basil.

        Tuomio näyttää tulleen yksityishenkilön kunnianloukkauksesta, ei siitä että olisi arvostellut firmaa.


      • Vekselinhyväksyjä
        basil. kirjoitti:

        Tuomio näyttää tulleen yksityishenkilön kunnianloukkauksesta, ei siitä että olisi arvostellut firmaa.

        Hmm,voiko ketään kirjoituksilla loukatakkaan ilman että on jäsenenä hänen piireissään?


    • Rexa-X

      Toivottavasti tämä hillitsee myös tätä Rovaniemen palstan herjausta jota tapahtuu ainakin parturikampaajien välillä.

      • Kritisoi byrokratiaa

        joo, täällä on minustakin näyttänyt siltä, että tavalliset pikku yrittäjät joutuvat liian kovan arvostelun kohteeksi. Olenkin kirjoittanut tänne useammankin kannustavan ja kehuvan puheenvuoron eräästäkin yrityksestä, sillä aihetta on ollut. Voin suositella useitakin rovaniemeläisiä yrityksiä ystävilleni.

        Sen sijaan virkamiehiä pitäisi arvostella enemmänkin. Meillä on Suomessa Venäjän vallan ajalta periytyvä tsaristinen byrokratia. Kansalaisilla on kummallinen alistunut asenne, jonka vuoksi epäkohdista ja suuristakin kohtuuttomuuksista vaietaan. Se ei ole hyvä.

        Julkisessa virassa olevia on oikeus arvostella. Lainsäätäjä on suorastaan jättänyt tilaa sellaiselle. Miten valvonta muuten toimisi, jollei kansalaiset (kaupunkilaiset) sitä tee?


      • Maino Mainio
        Kritisoi byrokratiaa kirjoitti:

        joo, täällä on minustakin näyttänyt siltä, että tavalliset pikku yrittäjät joutuvat liian kovan arvostelun kohteeksi. Olenkin kirjoittanut tänne useammankin kannustavan ja kehuvan puheenvuoron eräästäkin yrityksestä, sillä aihetta on ollut. Voin suositella useitakin rovaniemeläisiä yrityksiä ystävilleni.

        Sen sijaan virkamiehiä pitäisi arvostella enemmänkin. Meillä on Suomessa Venäjän vallan ajalta periytyvä tsaristinen byrokratia. Kansalaisilla on kummallinen alistunut asenne, jonka vuoksi epäkohdista ja suuristakin kohtuuttomuuksista vaietaan. Se ei ole hyvä.

        Julkisessa virassa olevia on oikeus arvostella. Lainsäätäjä on suorastaan jättänyt tilaa sellaiselle. Miten valvonta muuten toimisi, jollei kansalaiset (kaupunkilaiset) sitä tee?

        Tuli kieroon mieleeni. Jos joku haluaisi tehdä oikeen jäynää, niin kehuttu haastaisi tuon kehujan oikeuteen. Ihmisistähän ei koskaan voi tietää. Kehuista kun saatetaan yritys tunnistaa. Ja suomalainen noin keskimäärin vain loukkaantuu kehuttaessa.


      • hähähähähähäh

        karvat paljaaksi


    • Yrittäjä mies 2011

      Pienyrittäjän lainsuoja on olematon.

      Asiasta tietenkin voi kirjoittaa. Ja on syytäkin kirjoittaa.

      Itse olen yrittäjä ja olen laittanut pari kirjoitusta tutkintaan poliisille, koska EX työntekijä(t) ovat todennäköisesti kirjoittaneet P**kaa firmastani, jotka eivät millään tavoin voineet pitää paikkansa.

      • Pienyrittäjällä ei ole oikeuksia, koska pienyrittäjää on helppo tiristää valtion toimesta. Ei ole suojelevaa organisaatiota mutta rahaa on ja se tiedetään.

        Kun sulla on luotto- ja verotiedot kondiksessa sua tullaan sakottamaan ankarasti. Jos olisit varaton ei kukaan sakottaisi sinua samoista puheista koska se olisi TAPPIOLLISTA TOIMINTAA.

        Tällä tavalla valtio kiristää rahaa niiltä joilla sitä on. Virkamiehet nauraa, koska he voivat voimallaan tuoda valtiolle verotuloja eli omaa palkkaansa.

        Yhteisöllistä ryöstämistä lainvoimaisesti.


      • onpas outoa.....
        Kukkomies kirjoitti:

        Pienyrittäjällä ei ole oikeuksia, koska pienyrittäjää on helppo tiristää valtion toimesta. Ei ole suojelevaa organisaatiota mutta rahaa on ja se tiedetään.

        Kun sulla on luotto- ja verotiedot kondiksessa sua tullaan sakottamaan ankarasti. Jos olisit varaton ei kukaan sakottaisi sinua samoista puheista koska se olisi TAPPIOLLISTA TOIMINTAA.

        Tällä tavalla valtio kiristää rahaa niiltä joilla sitä on. Virkamiehet nauraa, koska he voivat voimallaan tuoda valtiolle verotuloja eli omaa palkkaansa.

        Yhteisöllistä ryöstämistä lainvoimaisesti.

        Mikähän hyyypiö sinä rekisteröityä nimimerkkiä "Kukkomies" käyttävä oikein olet? Sä et katso siis, että rekisteröimäsi nimimerkki on sävyltään loukkaava? En minä ainakaan ikinä loisi nettiin mitään nimimerkkiä, kuten "Kukkomies". Arvostuksen puute kirjoittamista kohtaan herää....

        Ja kuule kyllä varmasti varattomien nettihuijailut tulevatkin kalliiksi, mutta valitettavasti ne tulevat kalliiksi ainoastaan valtiolle ja veronmaksajille ja en jaksa uskoa, että kukaan kenellä kohtuullisen hyvin menee, on ensimmäisenä laatimassa rikosilmoituksia tai tekemässä oikeusjuttuja nettikirjoittelusta tai ole kiinnostunut netissä sellaisesta toiminnasta, kun on parempaakin tekemistä, mutta tottakai esimerkiksi tapauksessa jossa esimerkiksi ihan tunnnistettavuuden tietäen henkilönä jotakin ihmistä solvataan ja mikäli jos levitetään julkisesti netin kautta perätöntä puppupuhetta, voi sellainen aiheuttaa tietoisen herjaamisen uhrille merkittävääkin haittaa, eikä tarvitse olla erityinen Einstein sen tajutakseen.

        Luulisin, että asialllisen anonyymipalstoilla tapahtuvan nettikirjoittelun erittäin yksinkertainen ABC on siinä, että 1.) ei esiinnytä henkilöllä, josta tietää että se ei löydy kirjoittajan peiliin katsomalla, 2.) ei missään nimessä tuoda julki yksityiskansalaisten koko nimiä tällaisessa anonyymikirjoittelussa, jollei kyseessä ole tunnettu julkkis ( jollaisia ovat esim. poliitikot, viihdetähdet tai rikoksista tuomitut - kyseisenlaisten yksityisyyden suoja on taviksia kapeampi, joskaan ei sellaisistakaan saa väittää), ei linkitellä keskustelupalstaviesteissä esim. sähköpostiosoitteita tai ihmisten kuvia tai viruksia tietoisesti, eikä hyödynnetä väärin mahdollisuutta levittää anonyymin intiimin ja yksityisyyden suojan piiriin kuuluvan julkisen nettipalstan sisältöä ympäri nettiä ja 3.) ei väitetä sellaista, mitä perättömäksi tietää. Minun mielestäni hyvä ohje nettikirjoitteluun on se, että jos ei tiedä, ilmaisee ettei tiedä. vilpittömyydessä ei koskaan ole vikaa.

        Miks muuten toi anonyymi aloitus jonkun yrittäjän kunnnianlloukkauskorvauksista on tällä Rovaniemi- palstalla? Oli etusivulla, joten tulin lukemaan ja kommentoimaan. Ja minä en koskaan ole edes käynyt Rovaniemelle, että erityistä intressiä ei minulla ainakaan Rovaniemen asioista keskustelemiseen ole.


      • vinkkaajaaaaa

        Kun työntekijöille palkat niin kuin on sovittu, kohtelee työntekijöitä kuin ihmisiä, eikä niin kuin orjia, niin ei synny katkeria entisiä työntekijöitä. Ihan simppeli homma.


      • urakkapalkat
        vinkkaajaaaaa kirjoitti:

        Kun työntekijöille palkat niin kuin on sovittu, kohtelee työntekijöitä kuin ihmisiä, eikä niin kuin orjia, niin ei synny katkeria entisiä työntekijöitä. Ihan simppeli homma.

        ja kun työntekijät muistaisivat, että palkka maksetaan työstä, ei oleskelusta työmaalla.


      • onpas outoa..... kirjoitti:

        Mikähän hyyypiö sinä rekisteröityä nimimerkkiä "Kukkomies" käyttävä oikein olet? Sä et katso siis, että rekisteröimäsi nimimerkki on sävyltään loukkaava? En minä ainakaan ikinä loisi nettiin mitään nimimerkkiä, kuten "Kukkomies". Arvostuksen puute kirjoittamista kohtaan herää....

        Ja kuule kyllä varmasti varattomien nettihuijailut tulevatkin kalliiksi, mutta valitettavasti ne tulevat kalliiksi ainoastaan valtiolle ja veronmaksajille ja en jaksa uskoa, että kukaan kenellä kohtuullisen hyvin menee, on ensimmäisenä laatimassa rikosilmoituksia tai tekemässä oikeusjuttuja nettikirjoittelusta tai ole kiinnostunut netissä sellaisesta toiminnasta, kun on parempaakin tekemistä, mutta tottakai esimerkiksi tapauksessa jossa esimerkiksi ihan tunnnistettavuuden tietäen henkilönä jotakin ihmistä solvataan ja mikäli jos levitetään julkisesti netin kautta perätöntä puppupuhetta, voi sellainen aiheuttaa tietoisen herjaamisen uhrille merkittävääkin haittaa, eikä tarvitse olla erityinen Einstein sen tajutakseen.

        Luulisin, että asialllisen anonyymipalstoilla tapahtuvan nettikirjoittelun erittäin yksinkertainen ABC on siinä, että 1.) ei esiinnytä henkilöllä, josta tietää että se ei löydy kirjoittajan peiliin katsomalla, 2.) ei missään nimessä tuoda julki yksityiskansalaisten koko nimiä tällaisessa anonyymikirjoittelussa, jollei kyseessä ole tunnettu julkkis ( jollaisia ovat esim. poliitikot, viihdetähdet tai rikoksista tuomitut - kyseisenlaisten yksityisyyden suoja on taviksia kapeampi, joskaan ei sellaisistakaan saa väittää), ei linkitellä keskustelupalstaviesteissä esim. sähköpostiosoitteita tai ihmisten kuvia tai viruksia tietoisesti, eikä hyödynnetä väärin mahdollisuutta levittää anonyymin intiimin ja yksityisyyden suojan piiriin kuuluvan julkisen nettipalstan sisältöä ympäri nettiä ja 3.) ei väitetä sellaista, mitä perättömäksi tietää. Minun mielestäni hyvä ohje nettikirjoitteluun on se, että jos ei tiedä, ilmaisee ettei tiedä. vilpittömyydessä ei koskaan ole vikaa.

        Miks muuten toi anonyymi aloitus jonkun yrittäjän kunnnianlloukkauskorvauksista on tällä Rovaniemi- palstalla? Oli etusivulla, joten tulin lukemaan ja kommentoimaan. Ja minä en koskaan ole edes käynyt Rovaniemelle, että erityistä intressiä ei minulla ainakaan Rovaniemen asioista keskustelemiseen ole.

        Minä olen sen joka kertoo totuuden valtiosta, sinun suvustasi ja sen toimintatavoista.

        Ongelmia? :)


      • onpas outoa...
        Kukkomies kirjoitti:

        Minä olen sen joka kertoo totuuden valtiosta, sinun suvustasi ja sen toimintatavoista.

        Ongelmia? :)

        Testi: laitapa oma koko nimesi palstalle, koska nyt on sellainen tilanne, että kun sinä tulet nimettömälle minulle julkisella keskustelupalstalle pelottavasti puhumaan "suvustani" ja "sen toimintatavoista", mikä vaikuttaa suoraan jopa uhkaukselta, jos pelottavan kirjoittamasi sisältöä kaikkein ikävimmän kautta ajattelisi, olet siinä myös velvollinen sitten kertomaan minulle OMAN nimesi - TÄSSÄ PALSTALLA. Sinulla näkyy olevan kyseenalaista pokeria roikkua palstalta toiselle minun akateemisen opiskelijatytön kimpussa kirjoittelemassa kummallisia herjauksiasi, nihilismiäsi, suoranaista natsismiasi ja muuta, ja jos kerran muka olet niin isot munat omaava mies, että sinä olet omalla, HUOM. OMALLA nimelläsi rekisteröinyt nimiisi naurettavan pellemäisen nimimerkin = "Kukkomies" nettijulkisuuteen, niin varmasti pystyt sitten myös kertomaan minulle ahdistelusi ja herjaamisesi kohteelle, että kuka olet. Laitat vaan - ja ennen kuin tää keksustelu poistuu- nimimerkkisi oheen OMAN KOKO NIMESI. Minä nimittäin en koskaan ole sinulle tai kenellekään Suomi24:ssa nimeäni kertonut, eli sinun ei luulisi sitä tässä tietävän, enkä usko, että minun asiani kuuluvat pätkääkään sinulle, tai kenellekään muillekaan, jotka olette niin asiattomia anonyymitoimijoita netissä, että otatte mustamaalaamisen ja pakkomielteisen vääristelyn uhriksi tässä Suomi24- julkisessa netissä esim. minut viattoman nimettä kirjoittavan anonyymin.

        Jos sinulla on jotakin kaunaa jotakin kohtaan, sinun tulisi ihan oikeasti hoitaa oma mielenterveytesi kuntoon. Turha sinun on netin anonyymilla keskustelupalstalla akateemiselle viattomalle naiselle meuhkata. Ja mua oksettaa, että tälläsella nettipalstalla jotkut mulle tyystin tuntemattomat ihmiset, joille en v*tun vertaa ole esimerkiksi "sukuani" innostunut esittelemään/ole esitellyt netissä ( eikä sukuni myöskään kirjoittele näillä Suomi24- palstoilla, tietoni mukaan), omaa tuollaisen pakkomielteen herjata nimettä minua. Etkö parempaa kyttäyksen ja mustamaalauksen uhria ilman omaa nimeäsi säälittävästi herjatessasi keksi, kuin hyvämaineisen mutta köyhän akateemisen opiskelijanaisen? Joskus tuntuu, että minua suorastaan houkutellaan tältä Suomi24:n etusivulta kaiken maailman näihin epämääräisiin keskusteluihin... Kuka sairas valitsee tän Suomi24:n etusivujen esiin nostetut aiheet? Joo joku nörtti varmaan, mutta millainen, kun ne aihevalinnat ovat useimmiten täysin sairaita.


      • onpas outoa... kirjoitti:

        Testi: laitapa oma koko nimesi palstalle, koska nyt on sellainen tilanne, että kun sinä tulet nimettömälle minulle julkisella keskustelupalstalle pelottavasti puhumaan "suvustani" ja "sen toimintatavoista", mikä vaikuttaa suoraan jopa uhkaukselta, jos pelottavan kirjoittamasi sisältöä kaikkein ikävimmän kautta ajattelisi, olet siinä myös velvollinen sitten kertomaan minulle OMAN nimesi - TÄSSÄ PALSTALLA. Sinulla näkyy olevan kyseenalaista pokeria roikkua palstalta toiselle minun akateemisen opiskelijatytön kimpussa kirjoittelemassa kummallisia herjauksiasi, nihilismiäsi, suoranaista natsismiasi ja muuta, ja jos kerran muka olet niin isot munat omaava mies, että sinä olet omalla, HUOM. OMALLA nimelläsi rekisteröinyt nimiisi naurettavan pellemäisen nimimerkin = "Kukkomies" nettijulkisuuteen, niin varmasti pystyt sitten myös kertomaan minulle ahdistelusi ja herjaamisesi kohteelle, että kuka olet. Laitat vaan - ja ennen kuin tää keksustelu poistuu- nimimerkkisi oheen OMAN KOKO NIMESI. Minä nimittäin en koskaan ole sinulle tai kenellekään Suomi24:ssa nimeäni kertonut, eli sinun ei luulisi sitä tässä tietävän, enkä usko, että minun asiani kuuluvat pätkääkään sinulle, tai kenellekään muillekaan, jotka olette niin asiattomia anonyymitoimijoita netissä, että otatte mustamaalaamisen ja pakkomielteisen vääristelyn uhriksi tässä Suomi24- julkisessa netissä esim. minut viattoman nimettä kirjoittavan anonyymin.

        Jos sinulla on jotakin kaunaa jotakin kohtaan, sinun tulisi ihan oikeasti hoitaa oma mielenterveytesi kuntoon. Turha sinun on netin anonyymilla keskustelupalstalla akateemiselle viattomalle naiselle meuhkata. Ja mua oksettaa, että tälläsella nettipalstalla jotkut mulle tyystin tuntemattomat ihmiset, joille en v*tun vertaa ole esimerkiksi "sukuani" innostunut esittelemään/ole esitellyt netissä ( eikä sukuni myöskään kirjoittele näillä Suomi24- palstoilla, tietoni mukaan), omaa tuollaisen pakkomielteen herjata nimettä minua. Etkö parempaa kyttäyksen ja mustamaalauksen uhria ilman omaa nimeäsi säälittävästi herjatessasi keksi, kuin hyvämaineisen mutta köyhän akateemisen opiskelijanaisen? Joskus tuntuu, että minua suorastaan houkutellaan tältä Suomi24:n etusivulta kaiken maailman näihin epämääräisiin keskusteluihin... Kuka sairas valitsee tän Suomi24:n etusivujen esiin nostetut aiheet? Joo joku nörtti varmaan, mutta millainen, kun ne aihevalinnat ovat useimmiten täysin sairaita.

        Sinusta ei ole edelleenkään mitään hyötyä minulle enkä ymmärrä miksi kuitenkin haluat roikkua helmoissani kuin vähä-älyinen lapsi?


    • Miksiköhän köyhät eivät koskaan joudu vihapuheistaan käräjille? :)

      Oliskohan siksi että sananvapaus toteutuu köyhille koska niitä ei saa taloudellisesti mitään hyötyä eli heitä ei kannata syyttää mistään että saataisiin tuloja? :)

      • kommentti.....,,

        Ikävä sanoa, mutta vaikken usko köyhien mitään vihapuheita netissä erityisesti suoltavankaan, on asia niin, että kyllä lähinnä varmaan korkeintaan täysin varattomat ( joskaan eivät tietenkään kaikki köyhät, eli eivät hyvämaineiset ihmiset, joilla on tulevaisuuskin edessään) usein estottomammin mustamaalaavat - huijareiden logiikkahan kun lienee kai se, että jos heidät jostakin nettikirjoittelusta tuomitaankin, niin heillä kun ei rahaa ole, niin valtion piikkiin menisi joka tapauksessa sellaisten oikeuskulut ja ehkä yrittävät kärttää itse sellaista asetelmaa, että heille joku varakkaampi joutuisi maksamaan siitä, että he ovat netissä sikailleet viattomien kustannuksella.... Mutta toivottavasti Suomen lakiin saisi vaikkapa SELLAISEN muutoksen, että rankasti rikostaustaisilla ei olisi oikeutta kirjoitella nettiin -sananvapaus ei tarkoita ihan mitä tahansa asioita.;) Että älä jauha paskaa sä, joka tolla kummallisella rekisteröidyllä nimimerkillä "Kukkomies", anonyymisti kirjoittelet nettiin täysin kuvottavaa ja alentavaa keskustelupalstajuttua. En ymmärrä, miten sinä kehtaat.


      • kommentti.....,, kirjoitti:

        Ikävä sanoa, mutta vaikken usko köyhien mitään vihapuheita netissä erityisesti suoltavankaan, on asia niin, että kyllä lähinnä varmaan korkeintaan täysin varattomat ( joskaan eivät tietenkään kaikki köyhät, eli eivät hyvämaineiset ihmiset, joilla on tulevaisuuskin edessään) usein estottomammin mustamaalaavat - huijareiden logiikkahan kun lienee kai se, että jos heidät jostakin nettikirjoittelusta tuomitaankin, niin heillä kun ei rahaa ole, niin valtion piikkiin menisi joka tapauksessa sellaisten oikeuskulut ja ehkä yrittävät kärttää itse sellaista asetelmaa, että heille joku varakkaampi joutuisi maksamaan siitä, että he ovat netissä sikailleet viattomien kustannuksella.... Mutta toivottavasti Suomen lakiin saisi vaikkapa SELLAISEN muutoksen, että rankasti rikostaustaisilla ei olisi oikeutta kirjoitella nettiin -sananvapaus ei tarkoita ihan mitä tahansa asioita.;) Että älä jauha paskaa sä, joka tolla kummallisella rekisteröidyllä nimimerkillä "Kukkomies", anonyymisti kirjoittelet nettiin täysin kuvottavaa ja alentavaa keskustelupalstajuttua. En ymmärrä, miten sinä kehtaat.

        Mistä lähtien olet ottanut asiaksesi toimia minun pers-punkkinani?

        Eikö riitä että nepotistinen sukusi on virkamiehiä, eli heillä on pääsy MUKA yksityistietoihin, ja sähköpostinikin on sinne linkitetty. Pyydä faijaas tai mutsias tai muita hyväosaisia sukulaisiasi tekeen haku että mikä minä olen miehiäni sähköpostini perusteella.

        Tiedät että näin tehdään jatkuvasti, ja että kaikki se paskanjauhanta yksityisyyssuojasta on pelkkää skeidaa. Te petaatte omillenne parempaa maailmaa millä tahansa syyllä ja se tapahtuu muiden kustannuksella. Sinussa ei ole mitään hyvää eikä mitään pyhää eikä järkesikään ole kovin korkeatasoista.

        Onneksi sentään sinulla on yhteiskunnallinen asema virkamiesperheesi kautta kondiksessa, että joku asia elämässä edes on "oikein". vaikka siinäkään mitään hyvää ole.


      • Kukkomies kirjoitti:

        Mistä lähtien olet ottanut asiaksesi toimia minun pers-punkkinani?

        Eikö riitä että nepotistinen sukusi on virkamiehiä, eli heillä on pääsy MUKA yksityistietoihin, ja sähköpostinikin on sinne linkitetty. Pyydä faijaas tai mutsias tai muita hyväosaisia sukulaisiasi tekeen haku että mikä minä olen miehiäni sähköpostini perusteella.

        Tiedät että näin tehdään jatkuvasti, ja että kaikki se paskanjauhanta yksityisyyssuojasta on pelkkää skeidaa. Te petaatte omillenne parempaa maailmaa millä tahansa syyllä ja se tapahtuu muiden kustannuksella. Sinussa ei ole mitään hyvää eikä mitään pyhää eikä järkesikään ole kovin korkeatasoista.

        Onneksi sentään sinulla on yhteiskunnallinen asema virkamiesperheesi kautta kondiksessa, että joku asia elämässä edes on "oikein". vaikka siinäkään mitään hyvää ole.

        Ja toisekseen, olen täsmälleen oikeassa: Vain rahaa ansaitsevien herjauksiin kiinnitetään huomiota. Kyse ei ole siitä että herjauksia yritettäisiin lopettaa, vaan siitä että virkamiehet haluavat rahastaa niillä :)


      • kommentti....,,,,
        Kukkomies kirjoitti:

        Mistä lähtien olet ottanut asiaksesi toimia minun pers-punkkinani?

        Eikö riitä että nepotistinen sukusi on virkamiehiä, eli heillä on pääsy MUKA yksityistietoihin, ja sähköpostinikin on sinne linkitetty. Pyydä faijaas tai mutsias tai muita hyväosaisia sukulaisiasi tekeen haku että mikä minä olen miehiäni sähköpostini perusteella.

        Tiedät että näin tehdään jatkuvasti, ja että kaikki se paskanjauhanta yksityisyyssuojasta on pelkkää skeidaa. Te petaatte omillenne parempaa maailmaa millä tahansa syyllä ja se tapahtuu muiden kustannuksella. Sinussa ei ole mitään hyvää eikä mitään pyhää eikä järkesikään ole kovin korkeatasoista.

        Onneksi sentään sinulla on yhteiskunnallinen asema virkamiesperheesi kautta kondiksessa, että joku asia elämässä edes on "oikein". vaikka siinäkään mitään hyvää ole.

        Millä perusteella sä tavallisia ihmisiä kadehdit? En mä ole mistään rikkaasta taustasta. Hyvämaineisesta perheestä kyllä, mutta jos sinulla se asia on toisin, ei se ole minun tai muiden tavallisten vika. Ja laita nyt sen keskustelupalstaviestisi sisältöön _OMA_ S-I-N-U-N O-M-A nimesi mulle tiedoksi tässä julkisesti, kun julkisesti anonyymisti ja edes nimeäsi mulle sivulliselle kertomatta härskisti kehtaat mun viattoman kimpussa roikkua mustamaalaamassa ja pelottelemassa mielisairaan anonyymin rekisteröimäsi nimimerkkisi "Kukkomies" kanssa - mä alan saada tuosta käytöksestä tarpeekseni, kosken KOSKAAN ELÄMÄSSÄNI ole nimeäni Suomi24:ssa kertonut, en sinulle, enkä muille kenellekään.

        Juma*ata Suomi24:ssa on jotakin vikaa, jos jo nimettä kirjoittaessa saa Suomen kamalimmat nettiherjaajat kimppuunsa julkisella palstalla. Kuvitteleks sä, että mulle muka on jotain nauntintoa lukea sun asiaasi? En tunne sinua, en tiedä kuka olet henkilöltäsi, eikä minulla ole vastuuta ottaa keskustelupalstalla kaiken maailman pelottavien anonyyminettityyppien herjauksia osakseni.

        Niin siis: tällä palstalla en ole kertonut suvussani olevan virkamiehiä. Tämä hyypiö tietää sen kyttäämällä nettikirjoitteluani palstalta toiselle - siis ilman nimeä minua sivullista herjatessaan... Ei "yhteiskunnallinen asema" tule perhetaustan kautta, vaan silleen rehdisti elämällä, että ei virkavallan kanssa huonot välit ole. Jos ei ihan tampsa ole, ei siksi mainettaan pilaakaan. En oel vastuussa siitä, mikäli olet tampsa, joka syyttää valtiota tai yhteiskuntaa siitä, että jos esimerkiksi itse olisit torveillut virkavallan silmissä. Vaiko pitäisikö autovarkaillekin antaa mitali yhteiskunnan, tai vanhusten huijaajille tai harmaan talouden yrityksille? Oikeinko nostaa jalustalle, että muka mainioita.

        Ihan aidosti minä todella toivon, että sinä vain skitsoilet ja ettet todella ole henkilö, joka henkilöllisyyteni tietää. Menee yli mun sitokyvyn, että kun mä nuorehko akateeminen nainen nimettä kirjoita netin anonyymille MUTTA JULKISELLE vertaispalstalle, että siinä joku sun tyyppinen hourailija tulee virkamieskaunoissaan ahdistelemaan. Sulla ei ole tuolliseen käytökseen mitään oikeutta. Eikä mikään minuun liittyvä kuulu sinulle: et kuulu lähipiiriini, et sukulaisiini, et ystäviini, et tuttaviini - olet vain nimetön asiaton herjaaja nettipalstalla ja ymmärtäisit edes sitä hävetä. Siis mielipiteeseen sä saat esittää oman mielipiteesi, mutta sä et saa heilua nettipalstoilla kyttäämässä palstoille kirjoittavaa minua. Sulla mulle tuntemattomalle - mä en kirjoita nimellä koskaan,enkä ol sinulle nimetömälle itseäni esitellyt -´ei siihen ole mitään oikeutta.

        Ole ystävällinen, istu alas ja mieti, että anonyymi nettikäytöksesi on asiatonta, hyvin asiatonta minua kohtaan. Ja sinähän voit aina soittaa, jos sinulla on jonkun virkamiehen kanssa jokin asia, mikä sinua vaivaa - he aivan varmasti haluavat vain auttaa sinua, jollet ole lakia rikkova ihminen. En tiedä taustaasi, mutta sinulla todella on hyvin vääristynyt kuva siitä,että mitä muka etuja tai erityisoikeuksia esimerkiksi virkamiehillä jollaisten työtä tuskin tunnet, olisi. Kateutesi on surullista ihan vain lukeakin. Jos sinun ja minun tekstien tasoa vertaa, ei ole epäselvää, kumpi siinä on "pers- punkki" - sinä nimettä rekistereöidyllä nimimerkillä anonyymisti rekisteröityä nimimerkkiä omaamatonta minua nimettä kirjoittavaa tällä julkisella palstalla tauotta asiattomuuksilla herjaava, vaiko toisinpäin ( mulla ei tuollainen sana kuulu edes sanavarastoon). Sinun viestejäsi tosin ei kai kannattaisi edes kommentoida, enkä kommentoisikaan, jollet roikkuisi keskustelupalstalta toiselle perättömien ja sairaiden herjauksiesi kanssa minun viattoman kimpussani ja jollen jatkuvasti joutuisi kiinnittämään huomiota siihen, että sun anonyymin keskustelupalstaviestit ovat vastenmielisiä ja jopa pelottavia, ikäänkuin että mun viattoman yksittäisen taviksen nyt tässä julkisuudessa pitäisi olla melkein kuin joku ihmeen "psykiatri" tässä häiriintyneitä kirjoittavien anonyymien kirjoitusten suhteen...

        Terveisin, mahdollisimman ystävälllisesti: nimetön.


    • Hyvät tavat kuniaan

      Nimimerkin herjaaminen ei ole rikos, mutta yksityishenkilön on, vaikka profiilin jossa on tunnistettavissa. Politikoita saa arvostella. Yrityksen mustamaalaaminen on rikos.

      • kieltämättä!!!

        Tarkennatko, että mistä ja miten profiili on tällaisella Suomi-24- foorumilla "tunnistettavissa"? Mua kiinnostaa toi sana " tunnistettavissa". Mä esimerkiksi olen nähnyt tällä Suomi24- foorumilla jopa omani tai ainakin suuresti omaani muistuttavaa naamaa käyttäneen rekisteröityneen porsaan nimimerkin porsastelevan netissä esim. Olli Immosen äänestämisillään, mutta tuo "tunnistettavuus" käsitetasolla on erittäin objektiivisesti ajatellen mielenkiintoinen asia nettikultuurin kannalta. Minä luulisin, etttei kukaan tule "tunnistetuksi" netissä, jollei keskusteluissa anonyymeissa nettipalstaviesteissä joku mainitse sukunimiä myöten ihmisten koko nimiä ( hullut sellaista kiusaa harjoittaisi, sekopäät...). Ja tiedoksi, että myös rekisteröityneillä nuimimerkeillä kirjoittavat voivat, jos ovat häiriköitä, valitettavasti valheilla mustamaalata sivullisia kirjoittajia: itseäni ainakin vainiosi vuosikausia jotkut, joilla oli rekisteröidyr nimimerkit ja jotka iidne takaa kirjoitteli nimetömästi mulle ihan mielisairasta herjaamista, missä sitten myös koko yläpito osallistui siihen minuun sivulliseen kohdistuneeseen asiattomaan rääkkiin, tukemalla niiden hullujen viestintää, jotka rekisteröidyillä nimimerkeillä sivulliselle herjausviestejä kirjoitteli.

        Yrityksia jos ei saa arvostella, niin varmaan en minäkään saisi tässä sanoa, että vihaan lähikauppani vihannesvalikoiman vähäisyyttä, edes näin nimettä.

        Korvausvastuut niille sekopäille, jotka päivästä toiseen kirjoittelee tänne Suomi24:n nettiin keskustelupalstoilla väkivaltaisia tai väkivaltaa ihannoivia mielisairaita viestejä. Ja feikkiprofiilipellet kanssa, ja hakkerit. Eikö niistä pari ole jo linnassakin istunut, että eiköhän jo riittäisi.

        Enkä ole koskaan käynytkään Rovaniemellä, eli en olisi tullut tähän keskusteluun , jollei se olisi tämän Suomi24:n etusivulla. Johdattelusta en pidä, mkäli sellaisella on tarkoitus fuulata sivullisia netin keskustelupalstoja lukevia.

        Mainitsemiasi "poliitikoita" muuten, juu, saa arvostella mielipiteellä, mutta jos sulla surkiolla ei ole edes journalistiikan approbaturia tai yleistä tajua kirjoitetun anonyymin viestinnän ideasta , ole mieluummin sanomatta netissä mistään tunnetusta henkilöstä tai kenestäkään. Mielipide myös tässä anonyyminetissä on sellainen, että se esitetään oman näkemyksen mukaan.


      • lisään vastineeseen.
        kieltämättä!!! kirjoitti:

        Tarkennatko, että mistä ja miten profiili on tällaisella Suomi-24- foorumilla "tunnistettavissa"? Mua kiinnostaa toi sana " tunnistettavissa". Mä esimerkiksi olen nähnyt tällä Suomi24- foorumilla jopa omani tai ainakin suuresti omaani muistuttavaa naamaa käyttäneen rekisteröityneen porsaan nimimerkin porsastelevan netissä esim. Olli Immosen äänestämisillään, mutta tuo "tunnistettavuus" käsitetasolla on erittäin objektiivisesti ajatellen mielenkiintoinen asia nettikultuurin kannalta. Minä luulisin, etttei kukaan tule "tunnistetuksi" netissä, jollei keskusteluissa anonyymeissa nettipalstaviesteissä joku mainitse sukunimiä myöten ihmisten koko nimiä ( hullut sellaista kiusaa harjoittaisi, sekopäät...). Ja tiedoksi, että myös rekisteröityneillä nuimimerkeillä kirjoittavat voivat, jos ovat häiriköitä, valitettavasti valheilla mustamaalata sivullisia kirjoittajia: itseäni ainakin vainiosi vuosikausia jotkut, joilla oli rekisteröidyr nimimerkit ja jotka iidne takaa kirjoitteli nimetömästi mulle ihan mielisairasta herjaamista, missä sitten myös koko yläpito osallistui siihen minuun sivulliseen kohdistuneeseen asiattomaan rääkkiin, tukemalla niiden hullujen viestintää, jotka rekisteröidyillä nimimerkeillä sivulliselle herjausviestejä kirjoitteli.

        Yrityksia jos ei saa arvostella, niin varmaan en minäkään saisi tässä sanoa, että vihaan lähikauppani vihannesvalikoiman vähäisyyttä, edes näin nimettä.

        Korvausvastuut niille sekopäille, jotka päivästä toiseen kirjoittelee tänne Suomi24:n nettiin keskustelupalstoilla väkivaltaisia tai väkivaltaa ihannoivia mielisairaita viestejä. Ja feikkiprofiilipellet kanssa, ja hakkerit. Eikö niistä pari ole jo linnassakin istunut, että eiköhän jo riittäisi.

        Enkä ole koskaan käynytkään Rovaniemellä, eli en olisi tullut tähän keskusteluun , jollei se olisi tämän Suomi24:n etusivulla. Johdattelusta en pidä, mkäli sellaisella on tarkoitus fuulata sivullisia netin keskustelupalstoja lukevia.

        Mainitsemiasi "poliitikoita" muuten, juu, saa arvostella mielipiteellä, mutta jos sulla surkiolla ei ole edes journalistiikan approbaturia tai yleistä tajua kirjoitetun anonyymin viestinnän ideasta , ole mieluummin sanomatta netissä mistään tunnetusta henkilöstä tai kenestäkään. Mielipide myös tässä anonyyminetissä on sellainen, että se esitetään oman näkemyksen mukaan.

        Ja lisään vastineeseeni, että saisino minä arvostella lähikauppaani,kun juuri leikkasin sellaisesta ostamani paprikan, joka maksoi n. 60 centtiä pikkiriikkinen vihannes, eli lähemmäs neljä vanhaa Suomen markkaa ja kun koko se paprika on sisältä homekasvuston peitossa? Minun energiani ei riitä mennä mölyämään johonkin kauppaan näyttämään että "katsokaa mitä teidän paprikat on", mutta kauppiasta hävettäisi, jos näkisi sen toissapäivänä ostamani ja nyt halkaisemani paprikan sisällön.


      • Omituista
        kieltämättä!!! kirjoitti:

        Tarkennatko, että mistä ja miten profiili on tällaisella Suomi-24- foorumilla "tunnistettavissa"? Mua kiinnostaa toi sana " tunnistettavissa". Mä esimerkiksi olen nähnyt tällä Suomi24- foorumilla jopa omani tai ainakin suuresti omaani muistuttavaa naamaa käyttäneen rekisteröityneen porsaan nimimerkin porsastelevan netissä esim. Olli Immosen äänestämisillään, mutta tuo "tunnistettavuus" käsitetasolla on erittäin objektiivisesti ajatellen mielenkiintoinen asia nettikultuurin kannalta. Minä luulisin, etttei kukaan tule "tunnistetuksi" netissä, jollei keskusteluissa anonyymeissa nettipalstaviesteissä joku mainitse sukunimiä myöten ihmisten koko nimiä ( hullut sellaista kiusaa harjoittaisi, sekopäät...). Ja tiedoksi, että myös rekisteröityneillä nuimimerkeillä kirjoittavat voivat, jos ovat häiriköitä, valitettavasti valheilla mustamaalata sivullisia kirjoittajia: itseäni ainakin vainiosi vuosikausia jotkut, joilla oli rekisteröidyr nimimerkit ja jotka iidne takaa kirjoitteli nimetömästi mulle ihan mielisairasta herjaamista, missä sitten myös koko yläpito osallistui siihen minuun sivulliseen kohdistuneeseen asiattomaan rääkkiin, tukemalla niiden hullujen viestintää, jotka rekisteröidyillä nimimerkeillä sivulliselle herjausviestejä kirjoitteli.

        Yrityksia jos ei saa arvostella, niin varmaan en minäkään saisi tässä sanoa, että vihaan lähikauppani vihannesvalikoiman vähäisyyttä, edes näin nimettä.

        Korvausvastuut niille sekopäille, jotka päivästä toiseen kirjoittelee tänne Suomi24:n nettiin keskustelupalstoilla väkivaltaisia tai väkivaltaa ihannoivia mielisairaita viestejä. Ja feikkiprofiilipellet kanssa, ja hakkerit. Eikö niistä pari ole jo linnassakin istunut, että eiköhän jo riittäisi.

        Enkä ole koskaan käynytkään Rovaniemellä, eli en olisi tullut tähän keskusteluun , jollei se olisi tämän Suomi24:n etusivulla. Johdattelusta en pidä, mkäli sellaisella on tarkoitus fuulata sivullisia netin keskustelupalstoja lukevia.

        Mainitsemiasi "poliitikoita" muuten, juu, saa arvostella mielipiteellä, mutta jos sulla surkiolla ei ole edes journalistiikan approbaturia tai yleistä tajua kirjoitetun anonyymin viestinnän ideasta , ole mieluummin sanomatta netissä mistään tunnetusta henkilöstä tai kenestäkään. Mielipide myös tässä anonyyminetissä on sellainen, että se esitetään oman näkemyksen mukaan.

        "Surkiolla".... en ole koskaan ketään hetrjannut netissä enkä muuallakaan. Mistä voit tietää olenko surkio vai en?
        Netissä pyörii pajon sairaita ja identiteettivarkauskin on rikos.


      • kieltämättä!!!
        Omituista kirjoitti:

        "Surkiolla".... en ole koskaan ketään hetrjannut netissä enkä muuallakaan. Mistä voit tietää olenko surkio vai en?
        Netissä pyörii pajon sairaita ja identiteettivarkauskin on rikos.

        Minulleko tuo viesti oli? Enpä ole väittänytkään ja jos esiintyisit koko nimelläsi, en missään nimessä kutsuisi sinua nimetöntä kirjoittajaa surkioksi. Se on päivänselvää, mutta tässä tällaisessa Suomi24- keskustelussa kohdistetaan mielikuvakirjoittelua nimettömien kesken nimettömille, mikä tämä on erilainen asia kuin että jos kirjoittelu tapahtuisi siten, että ihmiset kirjoittaisivat nimillä.

        Siinä olet oikeassa, että tunnistettavan henkilön perättömyyksillä herjaaminen ja toisen identiteetillä esiintyminen netissä on selkeästi rikos, erittäinkin, eli jos nyt tässä vaikkapa joku käyttäisi tätä minun nimettömän vilpitöntä mielipiteen kirjoittamistani väärin, luvattani yhdistelemällä tekstiäni esimerkiksi johonkin naamaan ( en ole Suomi24:n jäsen eli en tänne profiilia omaava), niin se olisi rikos. Ja se on selvä, että ei kukaan terve ihminen mene nettiin ja ala netissä pelleillä esimerkiksi kenenkään viattoman naamaa käyttämällä tai esiintymällä vääränä henkilönä, mutta valitettavasti sitäkin vastenmielistä käytöstä nettimaailmassa tapahtuu ja oletan, että kenties erityisen paljon tässä Suomi24:ssa...

        Yhdelläkin tämän Suomi24- foorumin ihmissuhdeaiheisella yleisellä keskustelupalstalla, jonne en enää viitsi suurinpiirtein edes vilkaista, koska keskustelu on niin alatasoista ja olin siellä itse suorastaan vainon ja perättömillä puheilla herjaamisen uhri, on vuosikausia heiluneet - anteeksi suoraan sanoen - hullut, jotka aivan takuuvarmasti käyttävät viattomien naamoja, veikkaan: heillä sellaisilla on loukkaavia rekisteröityneitä nimimerkkejä, he käyttävät ihmisten kuvia ja koko keskustelu palstalla on ihan järjetöntä, eli niitä jotka kirjoittelee, ei ole tuntunut edes kiinnostavan yrittää pitää yllä yleistasloista keskustelua, vaan kyseisen sairaan keskustelupalstan koko sisältö koostuu siitä, että siellä häiriköt julkaisee ilmeisimmin mustamaalaamiensa jopa osoitetietoja, herjaavat tauotta ja luultavasti levittelevät perättömiä tarinoitaan luoja ties minne, ja suurimman herjauksen uhriksi siellä ( ja varmaan tälläkin keskustelupalstalla?) joutuu, jos on viaton joka vilpittömästi ja tietämättä kirjoittajien henkilöitä tulee kommentoimaan tekstejä. Itse ainakin tulen varoittamaan kaikkia ystäviäni ja tuttujani Suomi24:sta - kun kukaan ei palstoja valvo, voi tällä foorumilla joutua todella ikävän ahdistelun uhriksi. Epämääräiset anonyymit nettihäiriköt kun siis kiinnostuvat jopa mun kaltaisistani herjaamis- ja mustamaalaamismielessä näillä palstoilla, joka en edes ole Suomi24:n jäsen.

        Sitä suren, että kun on mahdollisuus anonyymiin ajatuksenvaihtoon, kuten tässä Suomi24:ssa on, että jotkut sitten kuvittelevat sen tarkoittavan keinoa hyötyä taloudellisesti laittomuuksilla tai muuten mustamaalaamalla ja kiusaamalla kadehtimiaan. Jos Suomi24 ei ala valvoa palstojaan paremmin, pitänee täällä kohta olla poliisit päivystämässä koko ajan, koska keskustelupalstat on kansoittanut sakki, joilla ei ole asiallista keskusteluintressiä.

        On totta, että tämä Suomi24:n keskustelumaailma on sellainen, että ei täällä varmasti pääosin mitkään yhteiskunnan ns. penaalin terävimmät kynät kirjoittele. Eikä täällä tarvitse sanoa edes "päivää", että joutuu herjatuksi, tao ainakin itse olen joutunut ja minulla ei ole mitään intressiä ketään kiusata. Rekisteröityä nimimerkkiä en koskaan ole Suomi24:n edes luonut,mutta sen verran minä ainakin uskon omaan älyyni, että jos minulle joskus sellainen tulisi tarpeelliseksi jonnekin nettiin luoda, ei minulla olisi tarvetta kirjoittaa millään muulla, kuin omalla naamallani.


      • maalaanaamasi

        Mikä on mustanmaalausta? Perätön väittämä? Jos esim, asikakas jota on petetty, kertoo siitä keskustelupalstalla, se ei ole mustanmaalausta. No niin, menehän sinäkin maalaamaan vaikka naamaasi paviaani.


      • kommentti....
        maalaanaamasi kirjoitti:

        Mikä on mustanmaalausta? Perätön väittämä? Jos esim, asikakas jota on petetty, kertoo siitä keskustelupalstalla, se ei ole mustanmaalausta. No niin, menehän sinäkin maalaamaan vaikka naamaasi paviaani.

        Onpas asiaton kommentti. Minkä ihmeen takia minkään "petetyn asiakkaan" pitäisi nettipalstalle kertoa kokemuksistaan? Eiköhän asiallinen toimi siten, että reklamoi suoraan firmaan, josta omaa negatiivisia kokemuksia - miksi mitään negatiivisia asioita pitäisi netissä levittää? Ainoat mitä on oikeus arvostella, ovat nämä Suomi24:n tyyppiset paikat, koska tuo vihakirjoittelu vaan jatkuu ja jatkuu palstoilla ja jokuhan vastuu pitää tälläkin foorumilla olla siinäkin. Ei mitään näitä netin julkisia keskustelupalstoja saa jättää _niin_ valvomattomiksi ylläpitäjien taholta, että niistä muodostuu paikkoja, missä häiriintyneet ihmiset vain levittävät perätöntä tietoa. Ja jos vihakirjoittelijat käyttäisivät sen kaiken häiriköintienergiansa asiattomuuksien arvostelemiseen palstoilla, niin nämä palstat olisivat äkkiä toisen näköisiä sisällöltään, mutta eihän se häiriköiltä onnistu, mikään normaali keskusteleminen.... Nää alkaa nää palstat sisällöltään suututtaa jo fiksuakin ihmistä, eikä näillä voi keskustella mistään asiasta järkevästi, koska asialliset kirjoittajat melkein loistavat palstoilta poissaolollaan.

        Tosiaan asiaton tuo kommentti. Että tästä sivusta vaan sanon. Ja olet harvinaisen yksinkertainen, jos muka _et tiedä_ mikä on mustamaalaamista netissä: se on sitä, että jos väität jostakin jotakin sellaista, minkä perättömäksi tiedät ja jos tuot julki herjasi kohteen henkilön negatiivisessa mielessä, mistä herjasi kohde on laajalle yleisölle tunnistettavissa. Nimettä nimiä mainitsematta saa arvostella mitä tahansa, mutta sitten jos nettikeskustelun väitteissä mennään jonkun _toiminnan_ tasolle, arvostelemalla siis jonkun ihmisen toimintaa perättömyyksillä tietoisesti, niin se on mustamaalaamista, se sellainen. Samaten mustamaalaamista netissä on myös esiintyminen netissä jonkun viattoman identitetillä, eli teillä saa olla vain yksi rekisteröity nimimerkki, jos olette rekisteröityneitä ja sen nimen jolla olette rekisteröityneet, tulee olla teidän omanne. Sisällöltään halventavien rekisteröityjen nimimerkkien rekisteröiminen on myös halveksuttavaa ja munatonta käytöstä, mihin kukaan päästään edes kohtuullisen terve ei koskaan sorru. Itse en omaa Suomi24:n rekisteröityä nimimerkkiä. Pakko oli vaan taas kommentoida. Menee niin halveksuttavaksi tuo kirjoittelu.


      • Lakim ies

        Mutta jos nimimerkillä on kuva, se muuttaa asian.


      • Omituista kirjoitti:

        "Surkiolla".... en ole koskaan ketään hetrjannut netissä enkä muuallakaan. Mistä voit tietää olenko surkio vai en?
        Netissä pyörii pajon sairaita ja identiteettivarkauskin on rikos.

        Identiteettivarkaus ei Suomessa ole vielä rikos sinällään. Toki siihen voidaan sitten puuttua muita rikosnimikkeitä nimeämällä, jos teonkuvaukset sen täyttävät (mm. esimerkiksi petoksesta, henkilörekisteririkoksesta, vahingonteosta tai yksityiselämää koskevan tiedon levittämisestä.)

        http://www.ess.fi/?article=312335


      • niinpä.
        Lakim ies kirjoitti:

        Mutta jos nimimerkillä on kuva, se muuttaa asian.

        Niin aivan: eli jos vaikkapa joku sairas esiintyisi minun teksteilläni käyttäen näiden anonyymien vilpittömien tekstieni ohessa joo minun tai jonkun muun henkilön naamaa, olisi se rikos minua kohtaan. Ja minulla ainakaan, ei kiitos, ei ole mitään intoa keskustella Rovaniemen asioista, kun en ole elämässäni ( ihan todella) edes käynyt Rovaniemellä, mutta minä nimetön rekisteröoryä nimimerkkiä omaamaton ainakin tulin tähän kyseiseen Rovaniemi-palstan keskusteluun alunperin tämän Suomi24:n julkisen etusivun kautta, joka oli tuon anonyymin jonkun laatiman aloituksen nostanut esille puheenaiheeksi - ja yllätys, yllätys jouduin taas jopa herjatuksi ja uhkailluksi ihan tavallisesta asiallisesta nimettä kirjoittamisesta. Itse en kuulu mihinkään Suomi24- yhteisöihin, enkä ole koskaan kuulunut, enkä täte tiedä mitä henkmilöitä Suomi24:ssa kirjoittaa, en kenenkään nimeä.


      • niinpä.
        niinpä. kirjoitti:

        Niin aivan: eli jos vaikkapa joku sairas esiintyisi minun teksteilläni käyttäen näiden anonyymien vilpittömien tekstieni ohessa joo minun tai jonkun muun henkilön naamaa, olisi se rikos minua kohtaan. Ja minulla ainakaan, ei kiitos, ei ole mitään intoa keskustella Rovaniemen asioista, kun en ole elämässäni ( ihan todella) edes käynyt Rovaniemellä, mutta minä nimetön rekisteröoryä nimimerkkiä omaamaton ainakin tulin tähän kyseiseen Rovaniemi-palstan keskusteluun alunperin tämän Suomi24:n julkisen etusivun kautta, joka oli tuon anonyymin jonkun laatiman aloituksen nostanut esille puheenaiheeksi - ja yllätys, yllätys jouduin taas jopa herjatuksi ja uhkailluksi ihan tavallisesta asiallisesta nimettä kirjoittamisesta. Itse en kuulu mihinkään Suomi24- yhteisöihin, enkä ole koskaan kuulunut, enkä täte tiedä mitä henkmilöitä Suomi24:ssa kirjoittaa, en kenenkään nimeä.

        Ja lisään omaan viestiini, koska taas joku teknisesti muokkailee kirjoitusvirheitä tähän minun nimettömän viestiini, että sanoin: _jos_ joku esiintyy käyttämällä näiden vilpittömien minun nimettömän viestieni ohessa JOKO minun tai jonkun muun naamaa, niin se on rikos minua nimetöntä kohtaan. Mutta toivottavasti ovat vain harmittomia hörhöjä, minua Suomi24:ssa ahdistelleet. En halua olla nettiherjaamisen uhri, kun itse en osoita mitään mielenkiintoa kirjoittajien henkilöihin, vaan tekstien sisältöihin, joita kommentoin nimettä ja edes omaamatta rekisteröiityä nimimerkkiä tai profiilia koko tässä Suomi24:ssa.


    • somppu----

      Aika kalliiksi se yksi viesti kyllä tuli.

    • hmhn,

      Minusta se oli Iltasanomissa kylläkin 5000 euroa se korvausvastuu, mutta kun teillä ei valvota, niin sinäkin sait laatia aloituksen...

    • Haha!

      Toivottavasti ei koskaan maksa, vaan pakenee korvauksiaan ja lällättelee selän takana! :DDD Lakia pitää pistää vähän hanttiin, ja kansa on se joka niin voi tehdä. Ei pidä nöyrtyä muiden tahtoon...

    • väärin tuomittu

      NAURETTAVAA SANANVAPAUS PITÄÄ OLLA NYT JA JATKOSSAKIN OIKEUSVALTIO HALOOOOO äläkä vaan maksa tyhjästä kritiikkiä pitää kestää oli se huonoa tai ei missäs se oikeuslaitoksen SUVAITSEVAISUUS ON mitä vaaditaan pakolaisten ja maahanmuuttajien kohdalla miksi ei suomenkansalaisiihin sovelleta myös

      • etqe

        kuules... OIKEUTTA on myös se, että se tuomitaan, joka sanoillaan tai teoillaan (kyllä, sanoilla) LOUKKAA toista ( fyysinen koskemattomuus, kunnia yms. ) ja valheellisen tiedon levittäminen on rikos.. ja oikeuden vastapaino on VASTUU


      • Nelikivi (ex.vartija
        etqe kirjoitti:

        kuules... OIKEUTTA on myös se, että se tuomitaan, joka sanoillaan tai teoillaan (kyllä, sanoilla) LOUKKAA toista ( fyysinen koskemattomuus, kunnia yms. ) ja valheellisen tiedon levittäminen on rikos.. ja oikeuden vastapaino on VASTUU

        Kuka sen lopulta pystyi tarkistamaan onko tieto valheellista, onhan nyt tuomitulle voitu tehdä vahinkoa , jolloin hän kirjoitti totuuden blogiin, mutta nykyäänhän on totuuden sanominen/kirjoittamien rikollista kuuluu kait niihin IHMISOIKEUKSIIN ettei kenestäkään saa sanoa pahoja asioita vaikka olisikin antanut itse aiheen. Muistan hyvin ajan jolloin kaikki tuomitut olivat sanomalehdessä kuvan kera eikä kukaan puhunut ihmisoikeuksista.


      • Pettynyt mies

        Kuules hyypiö, ei toista saa haukkua eikä solvata, ihan oikea tuomio, täällä koko suomi24 palvelussa sais puolet chattaajista laittaa linnaan kunnialoukkauksesta, täällä mitään muuta tehdä kun aina haukutaan toista, en ymmärrä miks tää helvetin palvelu on keränny noita vitun sekopäitä käyttäjiksi, facebook on parempi


      • juristittt
        etqe kirjoitti:

        kuules... OIKEUTTA on myös se, että se tuomitaan, joka sanoillaan tai teoillaan (kyllä, sanoilla) LOUKKAA toista ( fyysinen koskemattomuus, kunnia yms. ) ja valheellisen tiedon levittäminen on rikos.. ja oikeuden vastapaino on VASTUU

        Mutta eihän nimimerkkin kunniaa voi loukata, se on vain virtuaalimailmassa elävä nimimerkki. Vaikka täällä esiintyisi kenenä tahansa virtuaalinimimerkin takana, se ei tarkoita että tämä olisi todellisuudessa kyseinen henkilö. Keskustelupaltoilla kuten täällä voi anonyymisti keskustella nimimerkin takaa vaikkapa nainen, joka on todellisuudessa mies, henkilö voi antaa ymmärtää anonyymin nimimerkkinsä taustalla olevan vaikka Supon agentti, mutta todellisuudessa nimimerkin takana on työtön hitsari Kainuusta jne. Ei tule tuo tuomio pitämään hovissa, missä on oikeasti lakia tuntevia ihmisiä asioista päättämässä, eikä näitä maallikoita lautapäämiehiä, kuten käräjäoikeudessa.


      • erikoista,,,,
        juristittt kirjoitti:

        Mutta eihän nimimerkkin kunniaa voi loukata, se on vain virtuaalimailmassa elävä nimimerkki. Vaikka täällä esiintyisi kenenä tahansa virtuaalinimimerkin takana, se ei tarkoita että tämä olisi todellisuudessa kyseinen henkilö. Keskustelupaltoilla kuten täällä voi anonyymisti keskustella nimimerkin takaa vaikkapa nainen, joka on todellisuudessa mies, henkilö voi antaa ymmärtää anonyymin nimimerkkinsä taustalla olevan vaikka Supon agentti, mutta todellisuudessa nimimerkin takana on työtön hitsari Kainuusta jne. Ei tule tuo tuomio pitämään hovissa, missä on oikeasti lakia tuntevia ihmisiä asioista päättämässä, eikä näitä maallikoita lautapäämiehiä, kuten käräjäoikeudessa.

        No mitäs mielipuolia ne sellaiset on, jotka esim. jos ovat naisia, esintyisivät anonyyminetissä miehinä tai toisinpäin? Kuka sellaisten nettikirjoittelua on vailla? Mitä muka asiaa sellaisilla nettipalstoilla on? Kysyn vaan. Ja sanon sulle vaan vielä, että kyllä myös käräjäoikeuksissa lautamiehinä toimivat ovat erittäin päteviä: he ovat meritoituneita kansalaisia ja lautamiehennä toimiseen vaaditaan nuhteeton tausta, että älä lässytä paskaa. Jos ei olisi "maallikkolautamiehiä", niin Suomen oikeusjärjestelmä olisi = tyrannia, mutta sitä kai noin yksinkertaisen oloinen ihminen ei tajua. Ja v*ttuako idiootit tulee nettipalstoille tekemään anonyymina herjaavia aloituksia ja sikailemaan. Olis kirjoittamatta mitään nettiin, jos eivät osaa käyttäytyä.

        Jaksa tollasta sontaa lukea, kertakaikkiaan.


    • jutut provosoi

      Pitäkää parempaa kontrollia Suomi24 palstalla, että muut ihmiset eivät joudu samaan tilanteeseen. Teilläkin pitäisi olla jonkinlainen vastuu. Ei pitäisi luistaa kuin koira veräjästä.

    • Häh mitä

      Mitä kukkomies Kotkasta tekee tällä palstalla. Etköhän lie ihka oikea tuhkamuna Roista.

      • Niiiih

        Eiköhän tämä Suomi24:n palsta näy muuallakin kuin vaan Rovaniemellä.


      • pettyny mies

        varos sanojasi tai haastan sut oikeuteen


    • LakiMuttaMissä

      Onko Suomi24 toiminut monessakin herjaavassa kirjoituksessa rikoksentekovälineenä? Suomi24 ylläpito ei tietääkseni ehdi seuraamaan kaikkea kirjoittelua ja kaikenlaista pääsee läpi. Jossain täytyy olla näiden kirjoitusten julkaisijoidenkin vastuu.

      • kommentti....

        Kyllä Suomi24 "ehtii" seuraamaan kirjoittelua palstoilla. Tän kokoluokan puljussa on pakko olla ainakin kolme palkattua moderaattoria, koska kuka tai ketkä nää sivut muuten laatisi, mutta ehkä he enemmän keskittyvät mainostulojen haalimiseen, eikä tavallisten viattomien keskustelupalstoille kirjoittavien kansalaisten oikeuksien turvaamiseen. Joskus olen fantasioinut sillä, että meisin ihan paikan päälle katsomaan, millainen "koppi" on Suomi24:n "toimitus". En syyllistä heitä mistään, mutta ainakaan ihmisten oikeuksia ei tällä foorumilla kukaan aja, vaan herjauksen kohteeksi voi joutua kuka tahansa, mikä ahdistaa minua. Foorumin idea on hieno ja humaani, mutta miksi ja ketkä tämän pilasivat? En missään ole voinut käydä niin kivaa vertaiskeskustelua nimettä kuin Suomi24:ssa aikoinaan - ihmiset tukivat toisiaan nimettä vaikeuksissa ja arjen huolissa ja vaikka missä asioissa ja se lämmitti sydäntä, kun joku tuntematon sanoi, että on miettinyt samaa asiaa tai että kun tsemppasi. Mutta nykyisin tämä foorumi ei ole sitä.


    • Satikutia

      Jos toista ihmistä perättömästi väittää rikolliseksi keksityillä syillä ja niin, että toinen henkilö on tunnistettavissa. Siitä aiheutuu monesti korvaamattomat vahingot, menetykset helposti kymmeniä tuhansia euroja. Jos joku fiksu näin hölmösti toimii niin korvaussumma on vähintäänkin oikeutettu, eikä se korvaa kuin pieneltä osin aiheutettua vahinkoa. Usein vaan tällaiset kirjoittelijat on saamattomia eivätkö pysty maksamaan edes korvauksia, ainoastaan herjaaminen onnistuu.

      • jaaaaa, kiehtovaa...

        Saako korjata sen verran tuota anonyymia jorinaa, että kukaan mainitsemasi kaltainen "fiksu" ei sillä tavalla toimikaan, että netin kautta ketään tiettyä ihmistä mustamaalaisi, mutta se on julkisuudenkin perusteella ymmärretty, että hujarit ovat nettimaailmassa valitettavasti kiinnostuneita juuri " fiksuista". Onhan "fiksuilla" aina parempi maine ja monilla vielä sitä huijareiden janoamaa fyrkkaakin, niin mitäs huijarit tyhmiä ahdistelisi netissä. Kumpi on todennäköisempää: että joku rikosrekisteritaustainen ylivelkaantunut tekisi kiireesti poliisille ilmoituksen netissä kokemastaan " kauheasta kunnianloukkauksesta", vaiko että rikosilmoitusta ryntäisi tekemään ihminen, joka ei vietä aikaansa netissä tai jolle netillä ei ole mitään talousmotiivia? Testaa älysi, ja veikkaa, että miten olisi... Mutta tottakai kunnianloukkausta on esimerkiksi tietoiset perättömät valheväitteet luonnollisista henkilöistä tai esim. tietoinen esiintyminen perättömillä henkilöidentiteeteillä valvomattomassa anonyyminetissä.


    • miekka79

      Tässä nähdään että Suomessa ei näköjään tunneta sananvapautta enää. Suomesta on tullut byrokratia-gestapo.

    • rgts

      sitä saa mitä tilaa....

    • Gissa.Minttu

      Törkeä arvostelu ja solvaus, niin ilman muuta siitä vaan sakot tekijöille! Muuten kyllä pitäisi saada olla sananvapaus esittää mielipiteensä asioista, mitä itse asioista ajattelee, mutta en myöskään hyväksy yksittäisen henkilön solvaamista törkeällä tavalla!

      • Käräjiltä.

        Juttu menee juuri niin, että henkilökohtaisuuksiin ei pitäisi mennä.


      • Jossain raja.

        Ihmisillä on yksityisyydensuoja. Lisäksi laista löytyy kunnianloukkaus.


    • Nelikivi (ex.vartija

      Liian herkkä tuneisia nyky ihmiset, ennen sanottiin että "ei haukku haavaa tee ku ei pulla päähän lyö"

    • cvbnmbvcx

      Eikös silloin olis jo riittävä syy haastaa oikeuteen ja vaatia korvauksia jos joku tekee susta jonku profiilin nettiin ilman lupaa tai laittaa kuvia nettiin ilman lupaa?

      • Identiteettivarkaus.

        Tietysti on. Kyllä sellaisen pystyy jäljittämään.


      • mielenkiintoista,hmm

        Minua kiinnostaisi tietää, että löytyykö minun nimeni Suomi24:n jäsenkunnasta, koska en saa osakseni näillä palstoilla mitään muuta kuin outoa herjausta ja asiattomia kommentteja, vaikka olen verraten eeettinen kirjoittaja ja vaikka kirjoitan aina nimettä - olisi muuten paha kunnianloukkaus minua kohtaan, jos löytyisi. Minun kuviani ei kylläkään kukaan voisi laittaa nettiin ja esimerkiksi tänne Suomi24:n muutoin, kuin urkkimalla Googlesta, että missä julkaisussa naamani ehkä on esiintynyt, jos olisivat laittomasti minun kirjoittajan henkilöni saaneet selville tai käyttämällä yksityisiä minusta napattuja kuvia, kosken olen minkään nettiyhteisön jäsen, enkä missään esiinny netissä henkilönä... Lisäksi toissakesänä minua piinasi joku outo soittelija - nuoren likan äänen oloinen, joka v*ttuili minulle puhelimessa henkilökohtaiseen kännykkääni - siitä meinasin jo tehdä poliisi-ilmoituksen, koska soittelu oli jatkuvaa, soittelija soitteli aina pre-paid- salaisesta numerosta, eikä kertonut nimeään.... Heräsi epäilys, että joku olisi laittanut puhelinnumeroni nettiin, joskin se soittelija onneksi lopetti sitten pelottavan käytöksensä.

        Vaarallinen tilanne, mikäli huijarit kyttäävät tällaisilla netin anonyymikeskustelupalstoilla anonyymien kirjoittajien henkilöitä huijausmielessä. Sinähän sellaisilla, jos riittävän sairaita ovat, on varmaan lähes ikävästi rajattomat mahdollisuudet mustamaalata herjaamiensa viattomien henkilöitä ja pahimmissa tapauksissa näiden tuntemiakin. Terveisin: nimetön, joka ei nettihäiirköinnistä pidä.


    • jes!

    • OK!

      Siinä tapauksessa jäljittäkää myös Kiusaajatar-nimimerkillä tunnettu häiriköstä IP-osoitteella, joka jatkuvasti sählää Suomi24:ssä. Hän on Trolli-peikkojen "jää-valtiatar"!

    • Entinen käyttäjä

      Kumma kyllä, ettei Suomi24 puutu siihen, että eräät sairaat Uskovaiset häiriköt tekevät vielä raaemipakin avauksia, jo 2 vuotta peräkkäin.

      Kaikenikäisten käyttämälle forumlle postataan jopa tappouhkauksia, sukupuolisiveyttä loukkaavia viestejä, valekutsuja sekä laittomien lääkkeiden markkinointia rahankeräyspyyntöjä näihin liittyen.

      Suomi24 ylläpitoon ovat useat ihmiset ottaneet yhteyttä, mutta ylläpito ei edes vastaa sähkposteihin. Suomi24 omistasvaan Alleriin otin yhteyttä erään herjan/uhkauksen takia, mutta he eivät edes vastanneet.


      Jatkuva toisten ihmisten herjaaminen/perättömyyksien levittäminen on siisSuomi24:n mielestä sallittua, kunhan sitä EI TEE kerran vain?

      Muutenkin ylläpito on asiatonta, kun eivät vastaa edes käyttäjiensä ongelmatilanteisiin ,liittyen Tiedoitteet-palstoilla esitettyihin turhiin avunpyyntöihin.

      Itse olen menettänyt luottamuksen koko Suomi24:ään enkä aio mitään sen mainostajilta enää ostaa. En voi vaan luottaa palveluun, joka laiminlyö käyttäjien kaikki toiveet ja tukee omien asiakkaidensa jatkuvaa herjaamista.

      • aika erikoista....

        Onks Aaltis- Setälä vielä tän Allerin toimari? Mä olen muistakseni ollut jopa sen luennolla joskus kersana vuonna kypärä ja Aaltis on ihan täysipäinen, fisun kansalainen. Jos tiedätte laittomuuksista, ottakaa yhteyttä sinne. Itsekin tekisin ilmoituksen minun nimettömän kunniaa herjauksilla loukanneista, mutta kun en tiedä niiden edes nimiä, en ole viitsinyt - en halua, että kukan viaton joutuisi vastuuseen siitä, että minua tavallista akateemista opiskelijaa on jotkut umpihullut vuosia solvanneet netissä - joko luullen minua toiseksi kuin olen, tai tietoisesti kiusaten juuri minua. Rekisteröidyllä nimimerkillä en toimi. Muuten: "perättömyyksien" "levittäminen" - mikäli _tietoisesti_ levittäisi netissä väärää tietoa ( huom. paino sanalla _tietoisesti_) on rikos netissä yhdestä kerrasta. Anonyymilla keskustelufoorumilla ei saa tietoisesti levittää perätöntä tietoa.

        Sulle toivon voimia, jos olet vilpitön. Itse en koskaan ole omannut tähän Suomi24:n edes nimimerkkiä, elikkä kirjoitan tässä ( ja kuten aina) ilman nimeä, mutta _silti_ minulle on kirjoitettu solvaavaa tekstiä vastineeksi kirjoittamaani: itseni asiattomat tappamiskehoiutukset eivät ole olleet niistä vähäisimpiä, vaan kauheinta on ollut ehkä se, että jotkut hullut tietoisesti haluavat leimata minut mielisairaaksi ja että minua on valheella syyllistettyy siitä, että jotkut hullut laativat häiriityneitä tekstejä. Lisäksi suurimmaksi kammokseni olen nähnyt oman naamani tai ainakin sitä suuresti muisttuttavan jonkun "rekisteröityneen jäsenen"- mukamas "jäsenen",
        nettihäirikön julkisissa keskustelupalstaviesteissä tälle anonyymifoorumille... Sitä tietysti säälin, jos joku on niin jurpo, että jos katsoo esimerkiksi mun naamavärkin olevan sellainen, että mun nimissä saisi esintyä sikailemassa netissä, kun on tiedossa että mun maine on normaali. On kieltämättä luottamus mullakin nollassa Suomi24:n ylläpitoon, mutta se ei välttämättä ole niiden moderaattoreiden vika : ajattele jos niille maksetaan vaikka kymmenen euron tuntipalkkaa ja ne on vastuussa ihmisten kunniasta sopimuspaperissa - viitsi edes ajatella koko kauheaa mahdollisuutta.

        Tuskin, muuten, kukaan "ostaa" mitään, kun kirjoittelee nettipalstalle.


      • lisäys omaantekstiin
        aika erikoista.... kirjoitti:

        Onks Aaltis- Setälä vielä tän Allerin toimari? Mä olen muistakseni ollut jopa sen luennolla joskus kersana vuonna kypärä ja Aaltis on ihan täysipäinen, fisun kansalainen. Jos tiedätte laittomuuksista, ottakaa yhteyttä sinne. Itsekin tekisin ilmoituksen minun nimettömän kunniaa herjauksilla loukanneista, mutta kun en tiedä niiden edes nimiä, en ole viitsinyt - en halua, että kukan viaton joutuisi vastuuseen siitä, että minua tavallista akateemista opiskelijaa on jotkut umpihullut vuosia solvanneet netissä - joko luullen minua toiseksi kuin olen, tai tietoisesti kiusaten juuri minua. Rekisteröidyllä nimimerkillä en toimi. Muuten: "perättömyyksien" "levittäminen" - mikäli _tietoisesti_ levittäisi netissä väärää tietoa ( huom. paino sanalla _tietoisesti_) on rikos netissä yhdestä kerrasta. Anonyymilla keskustelufoorumilla ei saa tietoisesti levittää perätöntä tietoa.

        Sulle toivon voimia, jos olet vilpitön. Itse en koskaan ole omannut tähän Suomi24:n edes nimimerkkiä, elikkä kirjoitan tässä ( ja kuten aina) ilman nimeä, mutta _silti_ minulle on kirjoitettu solvaavaa tekstiä vastineeksi kirjoittamaani: itseni asiattomat tappamiskehoiutukset eivät ole olleet niistä vähäisimpiä, vaan kauheinta on ollut ehkä se, että jotkut hullut tietoisesti haluavat leimata minut mielisairaaksi ja että minua on valheella syyllistettyy siitä, että jotkut hullut laativat häiriityneitä tekstejä. Lisäksi suurimmaksi kammokseni olen nähnyt oman naamani tai ainakin sitä suuresti muisttuttavan jonkun "rekisteröityneen jäsenen"- mukamas "jäsenen",
        nettihäirikön julkisissa keskustelupalstaviesteissä tälle anonyymifoorumille... Sitä tietysti säälin, jos joku on niin jurpo, että jos katsoo esimerkiksi mun naamavärkin olevan sellainen, että mun nimissä saisi esintyä sikailemassa netissä, kun on tiedossa että mun maine on normaali. On kieltämättä luottamus mullakin nollassa Suomi24:n ylläpitoon, mutta se ei välttämättä ole niiden moderaattoreiden vika : ajattele jos niille maksetaan vaikka kymmenen euron tuntipalkkaa ja ne on vastuussa ihmisten kunniasta sopimuspaperissa - viitsi edes ajatella koko kauheaa mahdollisuutta.

        Tuskin, muuten, kukaan "ostaa" mitään, kun kirjoittelee nettipalstalle.

        Ja pakko lisätä omaan viestiini lisäys, että: _toivon_ sen mielisairaan lopettavan käytöksensä, joka muokkaa minun keskustelupalstaviesteihini teknisesti kirjoitusvirheitä. Jos sanon että Allerin toimitusjohtaja on fiksu, jos on henkilö keneksi toimitusjohtajaan veikkaan ( en tiedä - en seuraa talouselämää), en halua että tekstissäni postaamisen jälkeen lukee sanan fiksu kohdalla "fisun", vaikka tarkistin tekstini ennen postaamista.


    • turhaa, aivan turhaa

      Pitääkö joka asiasta riidellä oikeudessa? Eikö voi vain vastata siihen kirjoitukseen ja selittää asiallisesti, miten asia on.

      • Jos mä olisin mun tapauksessa vastannut kaikille minuun yhteyttä ottaneille (satoja), niin en olis mitään muuta ehtinytkään. Kaikkeni yritin ja pyysin kavereitakin avuksi poistamaan törkeydet, mutta eipä riittänyt. Suomi24 kiitti sitten mua antamalla mulle bannit.


    • alkaskohan ihmiset pikkuhiljaa ymmärtää mitä nettiin kannattaa laittaa ja mitä ei

    • hmmm..

      Outoa. Jos kyseinen henkilö ei kirjoittanut nimiä, niin mistä se tuomitaan? Kuinkahan tarkka kirjoutus mahtoi olla, kiinnostaisi tietää. Koska jos ei siinä lukenut esim. "Huijari yritys tuo torikadulla sijaitseva kangaskauppa" niin helppoa rahaa haastaa joku oikeuteen kunnianloukkauksesta. Tietääkö kukaan tarkemmin mitä kirjotuksessa oli?

      • erikoista....

        Jos kirjoittanut ei itse esiintynyt henkilöllä, eikä maininnut kirjoituksessaan yksityiskansalaisten koko nimiä tällaisessa julkisessa anonyymiviestinnässä julkisella palstalla, niin kiinnostaisi kyllä minuakin tietää, että mistä se kirjoittanut oli kirjoittanut ja että millainen korvbausvastuuseen tuomitun kirjoittaman sisältö oli... Nimillä esiintyvät ovat eri asia, kuin minun kaltaiseni rekisteröityä edes nimimerkkiä tähän Suomi24:n omaamattomat.

        Jotenkin Suomi24:ssa on minusta nyt väärin sotkettu anonyymin keskustelun idea. Minkä takia näille tällaisille Suomi24:n tyyppisille keskustelupalstoille kirjoittavilla edes pitäisi olla mitään profiileja - eikös seuranhakupalstat ja foorumit voisi olla erikseen näistä julkisista anonyymeista keskustelupalstoista erotettuina? Ei mua ainakaan ikinä anonyymikirjoittelussa kiinnosta se, että kuka on tekstin kirjoittaja, en klikkaile profiileja yleensä koskaan, enkä ole kiinnostunut siitä, että mitä henkilöitä Suomi24:ssa on jäseninä, vaan ainoa mikä ratkaisee, on tekstin sisältö....

        Ja sitten kun näillä palstoilla on ääliöitä... Minuakin on häiritty palstoilla mm. esim. siten, että jotkut minua nimetöntä anonyymia näillä julkisilla tän Suomi24:n keskustelupalstoilla tän keskustelupalstalta toiselle kytänneet ovat ilmeisesti ottaneet itselleen kenties jopa kaiken(?) minun nimettömän näille julkisille palstoille nimettä kirjoittamani talteen ja sitten olen usein myöhemmin saanut nähdä omia kirjoituksiani ronkitun ja uudelleen postaillun muokattuina sisällöltään sekaviksi ties minne tän Suomi24:n keskustelupalstoille... Ainakin nimettömän kirjoittajan vastuu tekstistään loppuu siihen, kun sen on postannut palstalle, eikä esimerkiksi siitä voi kukaan ainakaan yksittäinen Suomi24- palstoille kirjoittava olla vastuussa, että jos esimerkiksi hullut nettihäiriköt vääristelevät anonyymiviestintää netin julkisella nettipalstalla, väittäen perättömyyksiä ihan tahallaan.

        Minua ainakin loukkaa se, että kun en itse kirjoita nimellä koskaan, että henkilöinä minulle esiintymättömät tuntemattomat rekisteröityneitä nimimerkkejä omaavat tietoisesti koko ajan herjaavat minua viatonta näissä anonyymeissa, mutta JULKISISSA nettikeskustelussa.


    • Tällaistähän tämä tuntuu olevan nykyään elämä täällä sarvikuonojen maassa. Maassa, jossa ei enää kohta uskalla kadullakaan liian pitkään hymyillä joutumatta lähestulkoon syytteeseen seksuaalisesta ahdistelusta ohiajavaa ratikkakuskiakin kohtaan. Miettikääpä sitä, voisiko sekin olla mahdollista. Toisaalta taas vastakkainen ajattelutapa, välipitämättömyyskin on huolestuttavasti lisääntynyt.

      Elämmekö jotenkin sairaassa yhteiskunnassa? Eräskin suomalainen paluumuuttaja sanoi tänne palattuaan katuvansa sitä, koska silloin hän vasta huomasikin kuinka ahdistavaan maahan hän olikaan palannut.

      Mihin olemmekaan menössa?

      • HerätysPaviaanit

        Mutta eihän nimimerkkin kunniaa voi loukata, se on vain virtuaalimailmassa elävä nimimerkki. Vaikka täällä esiintyisi kenenä tahansa virtuaalinimimerkin takana, se ei tarkoita että tämä olisi todellisuudessa kyseinen henkilö. Keskustelupaltoilla kuten täällä voi anonyymisti keskustella nimimerkin takaa vaikkapa nainen, joka on todellisuudessa mies, henkilö voi antaa ymmärtää anonyymin nimimerkkinsä taustalla olevan vaikka Supon agentti, mutta todellisuudessa nimimerkin takana on työtön hitsari Kainuusta jne. Ei tule tuo tuomio pitämään hovissa, missä on oikeasti lakia tuntevia ihmisiä asioista päättämässä, eikä näitä maallikoita lautapäämiehiä, kuten käräjäoikeudessa.


      • ahaaa??!
        HerätysPaviaanit kirjoitti:

        Mutta eihän nimimerkkin kunniaa voi loukata, se on vain virtuaalimailmassa elävä nimimerkki. Vaikka täällä esiintyisi kenenä tahansa virtuaalinimimerkin takana, se ei tarkoita että tämä olisi todellisuudessa kyseinen henkilö. Keskustelupaltoilla kuten täällä voi anonyymisti keskustella nimimerkin takaa vaikkapa nainen, joka on todellisuudessa mies, henkilö voi antaa ymmärtää anonyymin nimimerkkinsä taustalla olevan vaikka Supon agentti, mutta todellisuudessa nimimerkin takana on työtön hitsari Kainuusta jne. Ei tule tuo tuomio pitämään hovissa, missä on oikeasti lakia tuntevia ihmisiä asioista päättämässä, eikä näitä maallikoita lautapäämiehiä, kuten käräjäoikeudessa.

        Tuota puhetta, että ei nimimerkin kunniaa muka voisi loukata, tuskin harrastavat minkään muunlaiset, kuin juuri ne jotka netissä henkilöitä herjaavat. Totta v-tussa se on kunnianloukkaus ja identiteettirikos, että jos joku vaikkapa laittaisi mun kuvan jonnekin Suomi24:n ja sitten loisi nimelläni profiilin, missä esiintyisi halventavasti nimissäni. Ihmisillä on oikeutensa omaan naamaansa. Ja turha sitä mitään kaunaa on käräjämiehiä kohtaan kokea - ei siellä rehelliset käräjillä yleensä tuomittuina hillu, vaan on varmasti aika hyvä ja iso peruste yleensä olemassa, jos joku lähtee jotakuta oikeuteen haastamaan ja tavalliset ihmiset vaan välttelevät sellaisia tilanteita, eikä tuskin kukaan kunnianloukattu mitenkään iloissaan olisi oikeusprosesseja käymässä, kun nehän varmasti ovat todella raskaita ja pitkäaikaisia - jopa vuosia kestäviä- prosesseja selvitellä joitakin kunnianloukkausasioitakin... Kukaan viaton ei huvikseen varmasti sellaiseen ikeeseen itseään laita. Mä luulen, että Suomessa vielä aika lailla on sellainen oikeussysteemi, että se oikeutta syyttömille tarjoaa.

        Mutta itse en kyllä ikinä olisi vaatimassa mistään yhdestä kirjoituksesta, jollei siellä suurinpiirtein väkivaltaan kannusteta tai väitetä äärimmäisen törkeitä perättömyyksiä toiminnasta, ketään käräjille - sitten jos saisin tietää vaikkapa sellaista, että joku mustamaalari olisi esiintynyt nimissäni tässä Suomi24:ssa, saattaisi olla, että olisi pakko, joskin riippuen halvennuksen määrästä ja luonteesta. Se on aivan selvää, että törkyturpien nettisikaulu on mnennyt jo niihin mittoihin, että he eivät enää herjaa edes omissa nimissään, vaan käyttävät herjauskirjoituksia suoltaessaan viattomien identiteettejä ja se on _vakava_ asia.

        Terveisin: nimimerkkiä Suomi24:n omaamaton.


      • HerätysPaviaanit kirjoitti:

        Mutta eihän nimimerkkin kunniaa voi loukata, se on vain virtuaalimailmassa elävä nimimerkki. Vaikka täällä esiintyisi kenenä tahansa virtuaalinimimerkin takana, se ei tarkoita että tämä olisi todellisuudessa kyseinen henkilö. Keskustelupaltoilla kuten täällä voi anonyymisti keskustella nimimerkin takaa vaikkapa nainen, joka on todellisuudessa mies, henkilö voi antaa ymmärtää anonyymin nimimerkkinsä taustalla olevan vaikka Supon agentti, mutta todellisuudessa nimimerkin takana on työtön hitsari Kainuusta jne. Ei tule tuo tuomio pitämään hovissa, missä on oikeasti lakia tuntevia ihmisiä asioista päättämässä, eikä näitä maallikoita lautapäämiehiä, kuten käräjäoikeudessa.

        Kyllä vaan voi nimimerkkiä loukata. Se riippuu siitä, jotta mitä esim. rekattu nimimerkki kertoo itsestään esitellessään nimimerkkiään lukijoille. Jos sinne "minä" -osioon on esittelyssä kerrottu vaikkapa. "Hei olen se ja se ....." ja kirjoitan Suomi24-forumeilla nimimerkillä se ja se........

        Suomi24 ohjeissa sinua kehoitetaan klikkaamaan rekattua nikkiä saadaksesi enemmän tietoa ko. nikistä. Kyllä kannattaisi olla hyvin tarkka kirjoituksissaan, jos alkaa esim. rekattua nikkiä herjaamaan.


      • Nimi Erkki
        RailiSuominen kirjoitti:

        Kyllä vaan voi nimimerkkiä loukata. Se riippuu siitä, jotta mitä esim. rekattu nimimerkki kertoo itsestään esitellessään nimimerkkiään lukijoille. Jos sinne "minä" -osioon on esittelyssä kerrottu vaikkapa. "Hei olen se ja se ....." ja kirjoitan Suomi24-forumeilla nimimerkillä se ja se........

        Suomi24 ohjeissa sinua kehoitetaan klikkaamaan rekattua nikkiä saadaksesi enemmän tietoa ko. nikistä. Kyllä kannattaisi olla hyvin tarkka kirjoituksissaan, jos alkaa esim. rekattua nikkiä herjaamaan.

        Nimimerkillä eikä yrityksellä ei ole kunniaa mitä voi loukata PISTE

        Näin juridisesti, muu on turhaa mussutusta.


      • Nimi Erkki kirjoitti:

        Nimimerkillä eikä yrityksellä ei ole kunniaa mitä voi loukata PISTE

        Näin juridisesti, muu on turhaa mussutusta.

        Olet väärässsä. Esim. mun nimimerkki on ihan oma ristimänimeni. Eräs Pxxxxxx Xxxxx kirjoitti nimimerkillä PxxxxHxxxxx ja hänestä ja hänen läheisistään kirjoitettiin melkoista skeidaa Suomi24:llä ja niinpä vaan käräjäoikeus (muistaakseni Jyväskylä) tuomitsi herjaajan.

        Tarkkana kannttaa olla kirjoituksissaan.


      • kommentti sivusta...
        RailiSuominen kirjoitti:

        Kyllä vaan voi nimimerkkiä loukata. Se riippuu siitä, jotta mitä esim. rekattu nimimerkki kertoo itsestään esitellessään nimimerkkiään lukijoille. Jos sinne "minä" -osioon on esittelyssä kerrottu vaikkapa. "Hei olen se ja se ....." ja kirjoitan Suomi24-forumeilla nimimerkillä se ja se........

        Suomi24 ohjeissa sinua kehoitetaan klikkaamaan rekattua nikkiä saadaksesi enemmän tietoa ko. nikistä. Kyllä kannattaisi olla hyvin tarkka kirjoituksissaan, jos alkaa esim. rekattua nikkiä herjaamaan.

        Mitä voi tehdä tilanteessa, jos esimerkiksi rekisteröitynyt nimimerkki herjaisi kirjoituksissaan rekisteröityä nimimerkkiä Suomi24:n omaamatonta minua - en viittaa sinuun, koska sinun tekstisi on asiallinen, mutta jos olisi sellainen tilanne? Minä joka en kirjoita rekisteröityneesti koskaan, ainakin jouduin aikoinaan eräällä toisella tämän Suomi24- foorumin keskustelupalstalla nimenomaan asiattomien rekisteröityneiden - en viittaa sinuun- herjaamaksi.

        Kirjoitin pääosin hyvin asiallisesti ja olin mahdollisesti ehkäpä jopa koko palstalle kirjoittaneista asiallisin tai ainakin asiallisimpiin kuuluva kirjoittaja, joka en edes tuntenut yhtäkään nimimerkeistä, joiden kanssa keskustelin mutta tästä huolimatta jotkut kuvia käyttäneet ja rekisteröityjä nimimerkkejä käyttäneet, joiden henkilöitä en tiennyt, kirjoittivat rekisteröidyillä nimimerkeillään rekisteröityneesti minulle silkkaa solvaavaa herjausta ja jopa uhkauksia ja vielä leuhkivat päälle, että he ovatkin rekisteröityneitä, että minä muka herjaisin heitä sillä, kun puolustauduin palstalla saamiini outoihin ja asiattomiin täysin palstasisäpiireistä sivullisena saamiini solvauksiin....Ja monasti vielä poistattivat salamana herjaavat viestinsä, mitä mahdollisuutta ei minulla luonnollisestikaan ollut ( tai ole), kun en omaa Suomi24:n rekisteröityä nimimerkkiä...

        Muistan ajatelleeni, että se keskustelupalstakäytös oli aivan järkyttävän asiatonta ja olin siitä saamastani palstakohtelusta todella järkyttynyt.

        Kyllä joo rekisteröidyn nimimerkin kunniaa voi loukata, mutta joskus myös rekisteröity nimimerkki voi loukata sivullisen viattoman toisen nettipalstakeskustelijan kunniaa julkisessa nettikeskustelussa. Jos sinä todella rekisteröityäsi käyttöösi rekisteröidyn nimimerkin foorumille, kirjoitat omalla ristimänimelläsi, kaikki kunnia esim. sinulle, mutta jos et, olet vaihtoehtoisesti täysin asiaton. Minä en tunne tuon nimistä henkilöä ja itse en kirjoittele Suomi24:ssa henkilöllä.


      • kommentti sivusta... kirjoitti:

        Mitä voi tehdä tilanteessa, jos esimerkiksi rekisteröitynyt nimimerkki herjaisi kirjoituksissaan rekisteröityä nimimerkkiä Suomi24:n omaamatonta minua - en viittaa sinuun, koska sinun tekstisi on asiallinen, mutta jos olisi sellainen tilanne? Minä joka en kirjoita rekisteröityneesti koskaan, ainakin jouduin aikoinaan eräällä toisella tämän Suomi24- foorumin keskustelupalstalla nimenomaan asiattomien rekisteröityneiden - en viittaa sinuun- herjaamaksi.

        Kirjoitin pääosin hyvin asiallisesti ja olin mahdollisesti ehkäpä jopa koko palstalle kirjoittaneista asiallisin tai ainakin asiallisimpiin kuuluva kirjoittaja, joka en edes tuntenut yhtäkään nimimerkeistä, joiden kanssa keskustelin mutta tästä huolimatta jotkut kuvia käyttäneet ja rekisteröityjä nimimerkkejä käyttäneet, joiden henkilöitä en tiennyt, kirjoittivat rekisteröidyillä nimimerkeillään rekisteröityneesti minulle silkkaa solvaavaa herjausta ja jopa uhkauksia ja vielä leuhkivat päälle, että he ovatkin rekisteröityneitä, että minä muka herjaisin heitä sillä, kun puolustauduin palstalla saamiini outoihin ja asiattomiin täysin palstasisäpiireistä sivullisena saamiini solvauksiin....Ja monasti vielä poistattivat salamana herjaavat viestinsä, mitä mahdollisuutta ei minulla luonnollisestikaan ollut ( tai ole), kun en omaa Suomi24:n rekisteröityä nimimerkkiä...

        Muistan ajatelleeni, että se keskustelupalstakäytös oli aivan järkyttävän asiatonta ja olin siitä saamastani palstakohtelusta todella järkyttynyt.

        Kyllä joo rekisteröidyn nimimerkin kunniaa voi loukata, mutta joskus myös rekisteröity nimimerkki voi loukata sivullisen viattoman toisen nettipalstakeskustelijan kunniaa julkisessa nettikeskustelussa. Jos sinä todella rekisteröityäsi käyttöösi rekisteröidyn nimimerkin foorumille, kirjoitat omalla ristimänimelläsi, kaikki kunnia esim. sinulle, mutta jos et, olet vaihtoehtoisesti täysin asiaton. Minä en tunne tuon nimistä henkilöä ja itse en kirjoittele Suomi24:ssa henkilöllä.

        Tunnistettiinko sinut niistä herjakirjoitteluista? Annettiinko niissä sinua kohtaan suunnatuissa herjakirjoituksissa jotain sellaista tietoa sinusta, että joku satunnaisesti forumilla vieraillut pystyi yhdistämään sinun identiteettisi niihin herjoihin? Se tunnistettavuus on se avainsana käräjiä käydessä.

        Uhkailut, olkoon ne esitetty nimettöminä nimettömiä kohtaan ovat aina kiellettyjä.


      • kommentti sivusta...
        RailiSuominen kirjoitti:

        Tunnistettiinko sinut niistä herjakirjoitteluista? Annettiinko niissä sinua kohtaan suunnatuissa herjakirjoituksissa jotain sellaista tietoa sinusta, että joku satunnaisesti forumilla vieraillut pystyi yhdistämään sinun identiteettisi niihin herjoihin? Se tunnistettavuus on se avainsana käräjiä käydessä.

        Uhkailut, olkoon ne esitetty nimettöminä nimettömiä kohtaan ovat aina kiellettyjä.

        En suoraan sanoen tiedä.:/ Epäilen, että joku on henkilöinyt minut tällä Suomi24- foorumilla ja että toimisi nimissäni selkäni takana ( ehkä), mutta kun rekisteröityneillä Suomi24- jäsenillä on mahdollisuus piilottaa profiilinsa julkisesti rekisteröidyillä nimimerkeillä kirjoitellessaan, niin jos minun nimissäni joku esiintyisi henkilöllä Suomi24:ssa, eihän sellainen välttämättä ikinä tule minun tietooni, kun en itse ole Suomi24:n jäsen, eli kun Suomi24:n palstakirjoittajissa ei ole minulle tuttuja...

        Outoa minun asiassani on ollut se, että kirjoitan mille tahansa tän Suomi24- keskustelufoorumin palstalle, esim. ihmetellen asiattomia aloituksia - ja luonnollisesti nimettä- niin aina joku tietty sama anonyymisakki ilmestyy näihin julkisiin keskusteluihin herjaamaan korostetusti juuri minua nimettä ja ilman rekisteröidyn nimimerkin omaamista aina kirjoittavaa - koskaan he eivät kirjoita nimillä, mutta rekisteröimillään nimimerkeillä kyllä... Ja huomasin jo muutama vuosi sitten, että monet valitti tässä Suomi24:ssa - varmasti oikeutetusti, että kokevat kyttäämistä nimettömien herjaajien taholta foorumilla - en ymmärrä, että millaiset ihmiset(?); muut kuin kenties Suomi24- foorumin ylläpidon softaa tuntevat, pystyisivät jäljestämään keskustelupalstalta toiselle samoja ahdistelemiaan nimettömiä kirjoittajia... On muuten ihan hirveä kokemus ollut ainakin mulla, että kirjoitti vaikka miten asiallisesti itse, niin silti saa täysin asiatonta ja alatyylin kommentointia aina!

        Niissä saamissani herjakirjoituksissa se herjaajani kyllä on ainakin aika yksityiskohtaisesti tiennyt asioita yksityiselämästäni - myös sellaisia, joista en ole netissä avautunut. Esim. on tiedetty tällä Suomi24- foorumilla ennen ja ilman minun itseni edes asian kertomista, että olen alaikäisenä vuosikymmmeniä sitten, kauan sitten, kärsinyt lyhyen aikaa nuoruuden kasvukipuihin liittyneistä mielenterveysongelmista.... Lisäksi kaikki mitä olen kirjoittanut näissä anonyymikirjoituksissani nimiä TIETENKÄÄN mianitsematta, anonyymisti kehuvaa esim. siitä, että kuinka olen onnellinen kun minulla on välittävä ja hyvä perhe ja fiksut vanhemmat, on käänneety herjaamiseksi herjaajien puheissa, joissa ne sairaat minua herjanneet ovat olleet korostuneen uteliaita "perheestäni". Se on pelottavaa ja ällöttävää, kun en omaa edes rekisteröityä nimimrkkiä, vaan kun että olen täysin sivullinen viaton nimetön! Lisäksi siitä en ole pitänyt, kun minua on monellakin tämän Suomi24:n näillä julkisilla keskustelupalstoilla väitetty huoraksi tai suhteiden hakijaksi: nettideittailua

        Käräjille minulla ainakaan ei ole mitään intoa lähteä ja toivottavasti ei koskaan tarvitsekaan, mutta pari kertaa olen kohdallani ihan vakavasti kieltämättä ollut tarttumassa puhelimeen ja soittamaan ihan poliisille, kun on alkanut pelottaa ja kun minua nimettä kirjoittavaa ovat nimettömät rekisteröidyillä nimimerkeillä toimivat nettikäyttäytyjät tässä palstajulkisuudessa ihan jopa suoranaisesti uhanneet, minulle suuntaamisssan sairaissa anonyymien teksteissään. Suomi24 saisi ihan todella tarkistaa, että onko todellisuudessa edes puolet rekisteröidyn nimimerkin omaavista " jäsenistään" todella niitä henkilöitä joita väittävät!!! Se olisi mielestäni VÄHINTÄ, mitä tämä kyseinen foorumi voisi palstoille kirjoitelleiden puolesta tehdä!!


      • lisäys kommenttiini.
        kommentti sivusta... kirjoitti:

        En suoraan sanoen tiedä.:/ Epäilen, että joku on henkilöinyt minut tällä Suomi24- foorumilla ja että toimisi nimissäni selkäni takana ( ehkä), mutta kun rekisteröityneillä Suomi24- jäsenillä on mahdollisuus piilottaa profiilinsa julkisesti rekisteröidyillä nimimerkeillä kirjoitellessaan, niin jos minun nimissäni joku esiintyisi henkilöllä Suomi24:ssa, eihän sellainen välttämättä ikinä tule minun tietooni, kun en itse ole Suomi24:n jäsen, eli kun Suomi24:n palstakirjoittajissa ei ole minulle tuttuja...

        Outoa minun asiassani on ollut se, että kirjoitan mille tahansa tän Suomi24- keskustelufoorumin palstalle, esim. ihmetellen asiattomia aloituksia - ja luonnollisesti nimettä- niin aina joku tietty sama anonyymisakki ilmestyy näihin julkisiin keskusteluihin herjaamaan korostetusti juuri minua nimettä ja ilman rekisteröidyn nimimerkin omaamista aina kirjoittavaa - koskaan he eivät kirjoita nimillä, mutta rekisteröimillään nimimerkeillä kyllä... Ja huomasin jo muutama vuosi sitten, että monet valitti tässä Suomi24:ssa - varmasti oikeutetusti, että kokevat kyttäämistä nimettömien herjaajien taholta foorumilla - en ymmärrä, että millaiset ihmiset(?); muut kuin kenties Suomi24- foorumin ylläpidon softaa tuntevat, pystyisivät jäljestämään keskustelupalstalta toiselle samoja ahdistelemiaan nimettömiä kirjoittajia... On muuten ihan hirveä kokemus ollut ainakin mulla, että kirjoitti vaikka miten asiallisesti itse, niin silti saa täysin asiatonta ja alatyylin kommentointia aina!

        Niissä saamissani herjakirjoituksissa se herjaajani kyllä on ainakin aika yksityiskohtaisesti tiennyt asioita yksityiselämästäni - myös sellaisia, joista en ole netissä avautunut. Esim. on tiedetty tällä Suomi24- foorumilla ennen ja ilman minun itseni edes asian kertomista, että olen alaikäisenä vuosikymmmeniä sitten, kauan sitten, kärsinyt lyhyen aikaa nuoruuden kasvukipuihin liittyneistä mielenterveysongelmista.... Lisäksi kaikki mitä olen kirjoittanut näissä anonyymikirjoituksissani nimiä TIETENKÄÄN mianitsematta, anonyymisti kehuvaa esim. siitä, että kuinka olen onnellinen kun minulla on välittävä ja hyvä perhe ja fiksut vanhemmat, on käänneety herjaamiseksi herjaajien puheissa, joissa ne sairaat minua herjanneet ovat olleet korostuneen uteliaita "perheestäni". Se on pelottavaa ja ällöttävää, kun en omaa edes rekisteröityä nimimrkkiä, vaan kun että olen täysin sivullinen viaton nimetön! Lisäksi siitä en ole pitänyt, kun minua on monellakin tämän Suomi24:n näillä julkisilla keskustelupalstoilla väitetty huoraksi tai suhteiden hakijaksi: nettideittailua

        Käräjille minulla ainakaan ei ole mitään intoa lähteä ja toivottavasti ei koskaan tarvitsekaan, mutta pari kertaa olen kohdallani ihan vakavasti kieltämättä ollut tarttumassa puhelimeen ja soittamaan ihan poliisille, kun on alkanut pelottaa ja kun minua nimettä kirjoittavaa ovat nimettömät rekisteröidyillä nimimerkeillä toimivat nettikäyttäytyjät tässä palstajulkisuudessa ihan jopa suoranaisesti uhanneet, minulle suuntaamisssan sairaissa anonyymien teksteissään. Suomi24 saisi ihan todella tarkistaa, että onko todellisuudessa edes puolet rekisteröidyn nimimerkin omaavista " jäsenistään" todella niitä henkilöitä joita väittävät!!! Se olisi mielestäni VÄHINTÄ, mitä tämä kyseinen foorumi voisi palstoille kirjoitelleiden puolesta tehdä!!

        Ja pakko lisätä ts. tarkentaa omaan vastineeseeni, kun siitä taas ( huoh: jälleen, v*ttu!!) katosi osa lauseesta, että: niin siis nettideittailua minä _en koskaan elämässäni_; en minkäänlaista, ole edes kokeillut tai IKINÄ omannut mitään proliilia MIHINKÄÄN netissä, mutta että siitä huolimatta tän sairaan Suomi24:n näillä julkisilla keskustelupalstoilla jotkut h*llut ovat syytelleet minua esimerkiksi "huoraksi" ja keksineet perättömiä tarinoita rekisteröimillään anonyyminimimerkeillä kirjoitellessaan mukamas "suhteista" kanssani.... Ihan sikamaista ja oksettavaa mielestäni ollut se sellainen käytös minua viatonta kohtaan, kun en edes tiedä puppupuheiden suoltajien henkilöitä tai kenenkään palstakirjoittajien henkilöitä tai kuulu mihinkään tän Suomi24:n "yhteisöihin"!!


      • PunasteleSuomi
        RailiSuominen kirjoitti:

        Olet väärässsä. Esim. mun nimimerkki on ihan oma ristimänimeni. Eräs Pxxxxxx Xxxxx kirjoitti nimimerkillä PxxxxHxxxxx ja hänestä ja hänen läheisistään kirjoitettiin melkoista skeidaa Suomi24:llä ja niinpä vaan käräjäoikeus (muistaakseni Jyväskylä) tuomitsi herjaajan.

        Tarkkana kannttaa olla kirjoituksissaan.

        Viihteellistä piipitystä, jostain nettikirjoituksista. Hohhoijaa. Ette Te omista nimeänne, ettekä nimimerkkejänne. Identiteetkin voivat viedä. Persoonallisuudenkin uudelleenohjelmoida. Entäs jos on vaikka Teistä kuva mlo poskessa ulkomaisella palvelimella. Mitä se Suomi siihen tekee? Herätys jo. Ärsyttävä maa, joka ei suojele kansalaisiaan, eikä neuvo missään asioissa, ainoastaan huijaa populaatiotaan.


    • HALOO pahvit...

      Ja hevonpazkaa.Ei kai kukaan täyspäinen kirjottele tälle saitille niin jotta joku tunnistais.Mie en ainakaan ota tosissani mitään tämän foorumin juttua....

    • 19

      Kannattais ottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      158
      1571
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1245
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      206
      1110
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      997
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      179
      866
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      862
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      57
      806
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      786
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      53
      701
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    Aihe