Naisen varallisuus on turn off

mutta miksi?

"Brittiläinen deittisivusto kysyi asiaa 66 000 mieheltä ja paljastui, että miesten haaveet ovat hieman -no, sanotaanko perinteisempiä. .. miehet eivät halua, että nainen ansaitsee liikaa tai ainakaan enempää kuin mies itse! Peräti 54 prosenttia miehistä ilmoitti, ettei deittailisi naista, joka tienaa vuodessa yli 25 000 puntaa (noin 32 600 euroa)."

Eikö se olisi vain hyvä asia, että puolisi tienaa hyvin?

53

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l............

      Naiset halveksivat aina itseään köyhempiä miehiä, vaikkeivat sitä myönnä.

    • arvostus ansaitaan

      Jos mies:

      - painaa vähemmän kuin nainen
      - on lyhyempi kuin nainen
      - juo vähemmän kuin nainen
      - tienaa vähemmän kun nainen
      - on saanut vähemmän pillua kun nainen munaa

      ei nainen voi kunnioittaa sellaista.

      • Ei se noista ole kii

        No höpöhöpö...


    • kyselijä kalle

      millä tavalla pituuden voi ansaita?

    • Pikkurahoja on

      Eikös 32 donaa ole aika vähän? Miten sillä summalla edes elää?

    • Herää kysymys

      Ovatko miehet idiootteja?

    • Eguli.

      Miehen go ei kestä, jos nainen on älykkäämpi tai varakkaampi. Kauniin naisenkin mies haluaa vain pönkittääkseen omaa egoaan ja statustaan.

      • Eguli

        Ego


      • 6

        Kyse on siitä, että nainen ei kestä käyhempää miestä ja miehet tietävät sen. Joten he eivät halua tuhlata aikaa moiseen.


      • 31

        Niin ja toinen asia on se että yhteiskunta suhtautuun negatiivisemmin jos nainen on selvästi meistä varakkaampi. Miestä pidetään siipeilijänä mutta jos tilanne on toisin päin, miestä pidetään hyväksikäyttäjänä.


    • Kyllä mä voisin deitata varakastakin naista. Mutta naista ei saisi häiritä mun varattomuuteni ja siitä johtuva tylsyys... mikä on aika mahdotonta käytännössä.

      • itsenäinen nainen...

        Ei kait se varattomuus häiritsisi, kunhan et yritä lypsää jatkuvasti rahaa.
        Minulle on tärkeää, että mies tulisi toimeen itsekseen vaikkapa sitten sossun tuella mutta kuitenkin. En alkaisi kenenkään elätiksi.


      • itsenäinen nainen... kirjoitti:

        Ei kait se varattomuus häiritsisi, kunhan et yritä lypsää jatkuvasti rahaa.
        Minulle on tärkeää, että mies tulisi toimeen itsekseen vaikkapa sitten sossun tuella mutta kuitenkin. En alkaisi kenenkään elätiksi.

        Juu hyvin pärjää vaikken sossusta mitään saakkaan, jos kelaa ei lasketa. Kun on pienet tulot niin pitää olla pienet menot. Menisin itte heti töihin jos joku sanoo että tulepas töihin ja siitä saa vaikka tes:n mukaisen tuntipalkan.


    • premier leaggg

      Luulisi, että jos miehellä on hyvä itsetunto, niin hän päinvastoin arvostaisi naista, joka on kouluttautunut, tekee työtä ja ansaitsee ikiomaa rahaa. Tosin ehkä Britanniassa on toisenlainen tilanne kuin Suomessa, koska Britanniassa esim. lastenhoito on edelleen niin huono, että monen naisen on pakko jäädä kotiin kotiäidiksi kun lapsi syntyy. Ehkä siksi miehet eivät pidä tärkeänä naisen rahoja, koska tietää, että kun lapsia tehdään, mies joutuu kuitenkin elättämään naisen.

      Minä olen aina ansainnut suunnilleen saman verran kuin poikaystävänikin. Ei se ole ollut ainakaan heille ongelma. Päinvastoin silloinhan pystyy tekemään asioita yhdessä, kun kummallakin on siihen yhtälailla rahaa esim. matkustelu. Ja myöhemmin pystyy hankkimaan esim. asunnon 50/50-periaatteella.

    • mffxy

      Minulla ei todellakaan olisi mitään itseäni paremmin ansaitsevaa naista vastaan. Mutta yleensä naiset haluavat miehen joka tienaa enenmmän joten...

    • Mielestäni olisi upeaa jos nainen tienaa hyvin! =D ..mitä enempi, ni sen parempi. Saispahan sitten itse vastaavasti vähentää omia töitään. ;)

      • Sinulla onkin

        hyvä (miehinen) itsetunto. Uskallat varmaan pitää myös vaaleanpunaista paitaa. Eihän siinä nyt hyvänen aika munat surkastu, jos naisystävä tienaa enemmän.


      • ...hh...hhhhh.h.

        Niin että nainen elättäisi sinutkin ja ostaisi sinulle aina uuden lelun?


    • Mr Groove

      Itse pistin aikanaan tapailun poikki, kun nainen osoittautui rikkaaksi. Hänellä oli oma firma, hulppea talo ja roppakaupalla osakkeita. Eihän siinä mitään muuten, mutta hänen elämäntyylinsä oli sellainen, että en millään olisi omilla tuloillani kuennyt hänen elintasoonsa. Hän mm. käy useita kertoja vuodessa luksuslomilla.

      Siipiveikon roolia itsetuntoni ei kestäisi, joten pistin suhteen poikki heti alkuunsa. Olen ihan tyytyväinen omaan elintasooni, mutta tuon naisen elintaso oli ihan jotain muuta. Oli ex vaimollanikin munua paremmat tulot, mutta kuitenkin samalla hehtaarilla omieni kanssa. Se ei haitannut, mutta jos tuloerot alkavat olla nelin-viisinkertaisia niin silloin on pakko sanoa ei.

      • En tajua

        Jos hän olisi tarjonnut sinulle luksusloman, niin sinä olisit kieltäytynyt? Tämä on oikeasti minulle ihan uutta, enkä oikein tajua sitä. Tämä on siis joku miehinen itsetuntokysymys. Jos joku sinun mieskaverisi tarjoisi sinulle loman jossain paratiisisaarella, kieltäytyisitkö silloinkin?


      • ei sukupuoliasia
        En tajua kirjoitti:

        Jos hän olisi tarjonnut sinulle luksusloman, niin sinä olisit kieltäytynyt? Tämä on oikeasti minulle ihan uutta, enkä oikein tajua sitä. Tämä on siis joku miehinen itsetuntokysymys. Jos joku sinun mieskaverisi tarjoisi sinulle loman jossain paratiisisaarella, kieltäytyisitkö silloinkin?

        Ei ole sukupuolesta riippuvaista. Ei sitä yksinkertaisesti pysty elämään toisen kanssa, jos toinen tienaa aivan eri sfääreistä kuin itse. Ja lisäksi perijät ja muut hyvällä oksalla elämänsä istuneet elävät niin eri maailmassa kaikkien asioiden suhteen, kuin vähemmän tienaavat, että siinä jo koko ajatusmaailma lähtee aivan eri asioista.

        Toisen elämä lähtee siitä, mitä hän haluaisi ja toisen siitä mikä olisi edes hiukan mahdollista. Ei sitä pysty yhdistämään. Toisen elämään eniten ja suurimmat ongelmat aiheuttava asia on raha. Ja toisella ei ole tosipärjäämisestä minkäänlaista haisuakaan. Ihminen ei joudu koskaan yrittämään tarpeeksi, eikä tosissaan kovan paikan eteen ikinä milloinkaan, jos tietää, että tilillä on katetta, ei vaikka mitä ongelmia tulisi eteen. Ja jos joku sanoo, et on ongelmia rikkaillakin, niin varmasti on, mutta se on täysin eri asia, että niille on mahdollisuus ehkä myös tehdä jotakin. Ei sillä, että kenenkään toivoo olevan köyhä, mutta sillä, että toisen perusturvallisuudentunne on jo aivan täysin eri luokkaa ja lähtökohdista. Sellaiset ajatusmaailmat on vaan niin vaikea yhdistää. Jos toinen lähtee Maslowin tarvehierakian toisesta päästä ja toinen toisesta, ei kaikki ymmärrä, miksi se luksusloma ei vaan onnistu.

        Kieltäytyisin luksuslomasta paratiisisaarella. En vaan voisi tällä elämänkokemuksella nauttia siitä. Valitettavasti liian kovan takaa pitänyt aina pärjätä. Eikä sitä itsekokemusta, minkä rakentaa täysin eri asioille, kuin toinen, jolla on niin erilaiset lähtökohdat, pysty yhdistämään toisen elämään, missä ei ole ollut sitä kokemusta, että oikeasti mikään ei ole itsestään selvää, ei yhtään mikään.


      • Luulen että on
        ei sukupuoliasia kirjoitti:

        Ei ole sukupuolesta riippuvaista. Ei sitä yksinkertaisesti pysty elämään toisen kanssa, jos toinen tienaa aivan eri sfääreistä kuin itse. Ja lisäksi perijät ja muut hyvällä oksalla elämänsä istuneet elävät niin eri maailmassa kaikkien asioiden suhteen, kuin vähemmän tienaavat, että siinä jo koko ajatusmaailma lähtee aivan eri asioista.

        Toisen elämä lähtee siitä, mitä hän haluaisi ja toisen siitä mikä olisi edes hiukan mahdollista. Ei sitä pysty yhdistämään. Toisen elämään eniten ja suurimmat ongelmat aiheuttava asia on raha. Ja toisella ei ole tosipärjäämisestä minkäänlaista haisuakaan. Ihminen ei joudu koskaan yrittämään tarpeeksi, eikä tosissaan kovan paikan eteen ikinä milloinkaan, jos tietää, että tilillä on katetta, ei vaikka mitä ongelmia tulisi eteen. Ja jos joku sanoo, et on ongelmia rikkaillakin, niin varmasti on, mutta se on täysin eri asia, että niille on mahdollisuus ehkä myös tehdä jotakin. Ei sillä, että kenenkään toivoo olevan köyhä, mutta sillä, että toisen perusturvallisuudentunne on jo aivan täysin eri luokkaa ja lähtökohdista. Sellaiset ajatusmaailmat on vaan niin vaikea yhdistää. Jos toinen lähtee Maslowin tarvehierakian toisesta päästä ja toinen toisesta, ei kaikki ymmärrä, miksi se luksusloma ei vaan onnistu.

        Kieltäytyisin luksuslomasta paratiisisaarella. En vaan voisi tällä elämänkokemuksella nauttia siitä. Valitettavasti liian kovan takaa pitänyt aina pärjätä. Eikä sitä itsekokemusta, minkä rakentaa täysin eri asioille, kuin toinen, jolla on niin erilaiset lähtökohdat, pysty yhdistämään toisen elämään, missä ei ole ollut sitä kokemusta, että oikeasti mikään ei ole itsestään selvää, ei yhtään mikään.

        Eikö ole lukuisia esimerkkejä siitä kuinka varakkaat miehet naivat pienituloisia naisia, mukaanlukien julkkikset? Luin viestisi pariin otteeseen, enkä silti ymmärtänyt, miksi pitäisi toisen tarjoamasta luksuslomasta kieltäytyä? Ymmärrän toki, että köyhällä on tiukkaa, tai tiedän, kun itsekin olen sellaisessa tilanteessa ollut. Mutta silti. Jos toisella on enemmän ja haluaa antaa siitä toisellekin, niin miksi kieltäytyä? Itse olen tarjonnut, en nyt luksuslomaa, mutta pidemmän lomamatkan kuitenkin miehelle, ja kyllä hänelläkin oli jotain ongelmia asian suhteen.


      • tuntuisi petokselta
        Luulen että on kirjoitti:

        Eikö ole lukuisia esimerkkejä siitä kuinka varakkaat miehet naivat pienituloisia naisia, mukaanlukien julkkikset? Luin viestisi pariin otteeseen, enkä silti ymmärtänyt, miksi pitäisi toisen tarjoamasta luksuslomasta kieltäytyä? Ymmärrän toki, että köyhällä on tiukkaa, tai tiedän, kun itsekin olen sellaisessa tilanteessa ollut. Mutta silti. Jos toisella on enemmän ja haluaa antaa siitä toisellekin, niin miksi kieltäytyä? Itse olen tarjonnut, en nyt luksuslomaa, mutta pidemmän lomamatkan kuitenkin miehelle, ja kyllä hänelläkin oli jotain ongelmia asian suhteen.

        Siksi, että helpompi on jättää ottamatta vastaan vaikka loma, jos saisi. Siinä oli sellanen katkera itsepetoksen maku kokoajan suussa. Käytännössä on aivan varakkaamman oikkujen varassa, että mitä hän haluaisi, jos ei ole rahaa, ei voi vaikuttaa mihinkään. Lisäksi jos sä elät köyhästi ja joku vie sut luksuslomalle, sä tulet tietämään sen koko ajan, että kun sä palaat lomaltasi arkeen, sä teet kahta enemmän töitä tai säästät kahta enemmän, ja sun on monta kertaa vaikeampi tai tiukempi paikka tulla takaisin omaan ankeampaan elämääsi sen jälkeen. Niinkuin sulle näytettäisiin kaikki se, mikä ei sulle kuulu ja mihin sä et kuulu tai tule koskaan kuulumaankaan, samalla kun ihailet jotain hienoa, tiedät aina, että olet jossain, mihin sun elämä ei kuulu, tajuatko? Mikä se kokemus on viihtyä luksushotellin divaanilla kun takaraivossa tykyttää ensi viikon laskut ja tieto, paljonko taas tehdään ylitöitä, jotta pärjää. Rahan kans päjääämisessä ei ole pienituloisella lomaa päivääkään, ei vaikka joku veisi kuuhun asti, ne asiat odottaa aina ja siitä stressistä ei lähdetä lomalle päiväksikään, se on niin sisäänrakentunut asia. Jos koko elämä on rahahuolia, niistä ei lähdetä lomalle koskaan, vaikka fyysisesti olisi missä lomalla.

        Varakkaat miehet nai ehkä pienituloisia naisia, mutta tosissaan julkkikset on joku äärimmäisen marginaaliryhmä, missä naiset on misssuomia, joita on ehkä muutama. Ei tavallisia perustavantallaajia, eihän niillä ole koskaan edes aikaa tavata ketään varakkaampia, ne ei käy samoissa paikoissa, ne tekee töitä kun toiset vapaalla jne.


      • Entäs jos
        tuntuisi petokselta kirjoitti:

        Siksi, että helpompi on jättää ottamatta vastaan vaikka loma, jos saisi. Siinä oli sellanen katkera itsepetoksen maku kokoajan suussa. Käytännössä on aivan varakkaamman oikkujen varassa, että mitä hän haluaisi, jos ei ole rahaa, ei voi vaikuttaa mihinkään. Lisäksi jos sä elät köyhästi ja joku vie sut luksuslomalle, sä tulet tietämään sen koko ajan, että kun sä palaat lomaltasi arkeen, sä teet kahta enemmän töitä tai säästät kahta enemmän, ja sun on monta kertaa vaikeampi tai tiukempi paikka tulla takaisin omaan ankeampaan elämääsi sen jälkeen. Niinkuin sulle näytettäisiin kaikki se, mikä ei sulle kuulu ja mihin sä et kuulu tai tule koskaan kuulumaankaan, samalla kun ihailet jotain hienoa, tiedät aina, että olet jossain, mihin sun elämä ei kuulu, tajuatko? Mikä se kokemus on viihtyä luksushotellin divaanilla kun takaraivossa tykyttää ensi viikon laskut ja tieto, paljonko taas tehdään ylitöitä, jotta pärjää. Rahan kans päjääämisessä ei ole pienituloisella lomaa päivääkään, ei vaikka joku veisi kuuhun asti, ne asiat odottaa aina ja siitä stressistä ei lähdetä lomalle päiväksikään, se on niin sisäänrakentunut asia. Jos koko elämä on rahahuolia, niistä ei lähdetä lomalle koskaan, vaikka fyysisesti olisi missä lomalla.

        Varakkaat miehet nai ehkä pienituloisia naisia, mutta tosissaan julkkikset on joku äärimmäisen marginaaliryhmä, missä naiset on misssuomia, joita on ehkä muutama. Ei tavallisia perustavantallaajia, eihän niillä ole koskaan edes aikaa tavata ketään varakkaampia, ne ei käy samoissa paikoissa, ne tekee töitä kun toiset vapaalla jne.

        tämä varakas henkilö kosisi? Te siis seurustelisitte ja kummatkin rakastaisitte toisianne, mutta et siis suostuisi hänen maksamilleen luksuslomille..eikun mitä mä nyt höpisin, kun ethän sä edes alkaisi seurustelemaan. Mutta jos kosisi? Etkö suostuisi naimisiin ihan vain siksi, koska toinen olisi rikas? ( kuvitellaan, että hän olisi salannut varakkuutensa ja te olette seurustelleet pidemmän aikaa :))


      • ois harvinaista
        Entäs jos kirjoitti:

        tämä varakas henkilö kosisi? Te siis seurustelisitte ja kummatkin rakastaisitte toisianne, mutta et siis suostuisi hänen maksamilleen luksuslomille..eikun mitä mä nyt höpisin, kun ethän sä edes alkaisi seurustelemaan. Mutta jos kosisi? Etkö suostuisi naimisiin ihan vain siksi, koska toinen olisi rikas? ( kuvitellaan, että hän olisi salannut varakkuutensa ja te olette seurustelleet pidemmän aikaa :))

        Raha haisee olemuksesta ja näkyy tietyllä tavalla kauas. Liittyy juuri siihen ajattelumaailman eroon, toinen elää aivan eri lähtökohdista itsekokemuksen, itseluottamuksen, elämäänluottamuksen, perusturvallisuuden ja pärjäämisen ja elämältä asioiden odottamisen kanssa aivan eri lähtökohdista varakkaalla ja varattomammalla joka kyseenalaistaa kaikki ja kaiken, eikä pysty tukeutumaan mihinkään kuin itseensä. Toisen stressinaiheet on toiselle täysi äimistys ja ilon aiheet lähtee niin eri ajattelumaailman pohjalta, että sellasta kosintaa ei tulis tulemaan. Ei sellaiset ihmiset oikeastaan edes kohtaa eikä tule ymmärtäneeksi toisiaan.

        Varakkaamman rahasta eikä tilistä tarvitse tietää senttiäkään, mutta nuo asiat vaan ikäänkuin olemuksen kautta välittyy ihmisistä ulos ja siitäpä se sanonta, että raha haisee, vaikka näennäisesti elelisi muka miten spurguna hyvänsä. Sellaiset ihmiset harvoin pariutuu toisentyyppisien kanssa, aika harvinaista, että niistä lähtökohdista löytyisi oikein yhteisymmärrystä elämässä juuri millekään asioille. Tuollaiset henkilöt ei seurustele oikeastaan koskaan keskenään.


      • Mr Groove
        Entäs jos kirjoitti:

        tämä varakas henkilö kosisi? Te siis seurustelisitte ja kummatkin rakastaisitte toisianne, mutta et siis suostuisi hänen maksamilleen luksuslomille..eikun mitä mä nyt höpisin, kun ethän sä edes alkaisi seurustelemaan. Mutta jos kosisi? Etkö suostuisi naimisiin ihan vain siksi, koska toinen olisi rikas? ( kuvitellaan, että hän olisi salannut varakkuutensa ja te olette seurustelleet pidemmän aikaa :))

        Tietysti, jos varakkuus ei näkyisi millään tavalla elämässä, niin silloin voisin olla varakkaan naisen kanssa. Mainitsemassani tapauksessa se näkyi ja sellaisen elintason ylläpitäminen ei olisi minulle mahdollista ilman kohtuuttomia uhrauksia. Olen nykyiseen elintasooni täysin tyytyväinen. Minulla on kaikkea mitä tarvitsen. En tarvitse luksuslomia, kun loma vaatimattomammissakin puitteissa rentouttaa samalla tavalla. Kyllä tämä nainenkin tekee kovasti töitä yrittäjänä, mutta pystyy myös pitämään paljon lomaa. Itselläni se ei ole mahdillista.


      • asdadasdada
        Luulen että on kirjoitti:

        Eikö ole lukuisia esimerkkejä siitä kuinka varakkaat miehet naivat pienituloisia naisia, mukaanlukien julkkikset? Luin viestisi pariin otteeseen, enkä silti ymmärtänyt, miksi pitäisi toisen tarjoamasta luksuslomasta kieltäytyä? Ymmärrän toki, että köyhällä on tiukkaa, tai tiedän, kun itsekin olen sellaisessa tilanteessa ollut. Mutta silti. Jos toisella on enemmän ja haluaa antaa siitä toisellekin, niin miksi kieltäytyä? Itse olen tarjonnut, en nyt luksuslomaa, mutta pidemmän lomamatkan kuitenkin miehelle, ja kyllä hänelläkin oli jotain ongelmia asian suhteen.

        Sitä sun pitää kysyä varakkailta miehiltä.

        Mäkin kieltäytyisin maksuttomasta lomamatkasta, riippumatta siitä kuka sen tarjoaa. Jos ei itsellä ole varaa, niin sitten mä en tarvitse lomamatkaa.


      • Jepjep.
        Mr Groove kirjoitti:

        Tietysti, jos varakkuus ei näkyisi millään tavalla elämässä, niin silloin voisin olla varakkaan naisen kanssa. Mainitsemassani tapauksessa se näkyi ja sellaisen elintason ylläpitäminen ei olisi minulle mahdollista ilman kohtuuttomia uhrauksia. Olen nykyiseen elintasooni täysin tyytyväinen. Minulla on kaikkea mitä tarvitsen. En tarvitse luksuslomia, kun loma vaatimattomammissakin puitteissa rentouttaa samalla tavalla. Kyllä tämä nainenkin tekee kovasti töitä yrittäjänä, mutta pystyy myös pitämään paljon lomaa. Itselläni se ei ole mahdillista.

        Sanotaan, että vaatimattomuus kaunistaa. Suomalaiset onkin huippukauniita ihmisiä. Mutta joo, luokkajako rules. Suutari pysyköön lestissään jne.


      • netto 1800 €/kk
        ei sukupuoliasia kirjoitti:

        Ei ole sukupuolesta riippuvaista. Ei sitä yksinkertaisesti pysty elämään toisen kanssa, jos toinen tienaa aivan eri sfääreistä kuin itse. Ja lisäksi perijät ja muut hyvällä oksalla elämänsä istuneet elävät niin eri maailmassa kaikkien asioiden suhteen, kuin vähemmän tienaavat, että siinä jo koko ajatusmaailma lähtee aivan eri asioista.

        Toisen elämä lähtee siitä, mitä hän haluaisi ja toisen siitä mikä olisi edes hiukan mahdollista. Ei sitä pysty yhdistämään. Toisen elämään eniten ja suurimmat ongelmat aiheuttava asia on raha. Ja toisella ei ole tosipärjäämisestä minkäänlaista haisuakaan. Ihminen ei joudu koskaan yrittämään tarpeeksi, eikä tosissaan kovan paikan eteen ikinä milloinkaan, jos tietää, että tilillä on katetta, ei vaikka mitä ongelmia tulisi eteen. Ja jos joku sanoo, et on ongelmia rikkaillakin, niin varmasti on, mutta se on täysin eri asia, että niille on mahdollisuus ehkä myös tehdä jotakin. Ei sillä, että kenenkään toivoo olevan köyhä, mutta sillä, että toisen perusturvallisuudentunne on jo aivan täysin eri luokkaa ja lähtökohdista. Sellaiset ajatusmaailmat on vaan niin vaikea yhdistää. Jos toinen lähtee Maslowin tarvehierakian toisesta päästä ja toinen toisesta, ei kaikki ymmärrä, miksi se luksusloma ei vaan onnistu.

        Kieltäytyisin luksuslomasta paratiisisaarella. En vaan voisi tällä elämänkokemuksella nauttia siitä. Valitettavasti liian kovan takaa pitänyt aina pärjätä. Eikä sitä itsekokemusta, minkä rakentaa täysin eri asioille, kuin toinen, jolla on niin erilaiset lähtökohdat, pysty yhdistämään toisen elämään, missä ei ole ollut sitä kokemusta, että oikeasti mikään ei ole itsestään selvää, ei yhtään mikään.

        Tuo oli kuin minun näppäimistöltäni. Ja olen siis nainen.


    • pienituloinen

      Pienituloisena naisena ei ole edes pokkaa alkamaan iskeä miestä, hävettäisi pelkkä ajatuskin. En tiedä enkä uskalla kuvitella, miten kävisi, jos kertoisin, millä summalla pärjään milloinkin. Enkä kehtaisi olla jotain perheenperustamisideoita ruokkimassa hetkeäkään, kun muistaisin missä lukemissa se tili milloinkin raksuttaa. Tuntuis, et se olis sama kuin toiselle aiheuttaa tilanne, missä hän joutuu taloudellisesti ehkä omasta mielestään kohtuuttomasti uhraamaan kotitalouden eteen rahaa ja varsinkin jälkikasvua ajatellen. Toisaalta tilanne vaikuttaisi myös erittäin tasa-arvottomalta. Ehkä mies ajattelisi parempituloisena, että siinäkin taas yksi siivelläeläjä, vaikka itse itseni elätän. Ja tiedän, että liian moni rakkaus loppuu sillä hetkellä, kun selviää, että kahdestaan ei voidakaan elää kuin häkkiset monacossa ja että ne ihanat haaveet kivasta perhe-elämästä kaatuu aika arkisiin tienaatko toisen elintasolle tarpeeks- screenaamiseen. Ja jos sattuisi jotakin, että toinen tulisi työkyvyttömäksi tai vastaavaa, en pystyisi itse vastaamaan monen elatuksesta. Tällä palkalla ei ole varaa perheestä tai suhteesta haaveiluun.

    • mies kommentoi

      Varallisuus on eri kuin hyvät palkkatulot.

      Esimerkiksi minä olen varsin huonotuloinen kun olen tosi kiinnostavassa työssä. Toisaalta varallisuutta kertyi aiemmista hommista aika mukavasti.

      Nyt teen harrastehommia ja kyttäilen pörssiä, jälkimmäinen pystyy tuottamaan saman mitä sadan vuoden työtulot. Rakentumassa on erityisen mielenkiintoinen tilanne kun haetaan epätoivoisesti likviä.

      • "Esimerkiksi minä olen varsin huonotuloinen kun olen tosi kiinnostavassa työssä. Toisaalta varallisuutta kertyi aiemmista hommista aika mukavasti."

        Niin, kiinnostavista töistä maksetaan harvoin kunnollista palkkaa. Huijarihommista maksetaan enemmän.

        "Nyt teen harrastehommia ja kyttäilen pörssiä, jälkimmäinen pystyy tuottamaan saman mitä sadan vuoden työtulot. Rakentumassa on erityisen mielenkiintoinen tilanne kun haetaan epätoivoisesti likviä."

        Ei nyt osakkeisiin kannata sijoittaa näinä aikoina. Kulta ja hopea ovat paljon parempia. Paitsi jos haet lyhyen aikavälin voittoa kun kurssit sahaavat edestakaisin. Pörssin kohtalona on kuitenkin lopulta romahtaa pohjalukemiin. Kaksoistaantumaa jo spekuloidaan USA:ssa. Rahan määrä markkinoilla on lisääntynyt niin paljon esim. 90-lukuun verrattuna, että kullan ja hopean hinnassa on dekadin verran kasvuvaraa, että se edes kattaisi aikaisemman arvonsa rahassa mitattuna. Paperikultaa on myös markkinoilla paljon, eli noin sataa kertaa enemmän kuin oikeaa kultaa, mikä vääristää sen hintaa. Tilanne on samankaltainen hopeamarkkinoilla, jossa on kuitenkin vieläkin enemmän kasvuvaraa.


      • mies kommentoi
        m36-intj kirjoitti:

        "Esimerkiksi minä olen varsin huonotuloinen kun olen tosi kiinnostavassa työssä. Toisaalta varallisuutta kertyi aiemmista hommista aika mukavasti."

        Niin, kiinnostavista töistä maksetaan harvoin kunnollista palkkaa. Huijarihommista maksetaan enemmän.

        "Nyt teen harrastehommia ja kyttäilen pörssiä, jälkimmäinen pystyy tuottamaan saman mitä sadan vuoden työtulot. Rakentumassa on erityisen mielenkiintoinen tilanne kun haetaan epätoivoisesti likviä."

        Ei nyt osakkeisiin kannata sijoittaa näinä aikoina. Kulta ja hopea ovat paljon parempia. Paitsi jos haet lyhyen aikavälin voittoa kun kurssit sahaavat edestakaisin. Pörssin kohtalona on kuitenkin lopulta romahtaa pohjalukemiin. Kaksoistaantumaa jo spekuloidaan USA:ssa. Rahan määrä markkinoilla on lisääntynyt niin paljon esim. 90-lukuun verrattuna, että kullan ja hopean hinnassa on dekadin verran kasvuvaraa, että se edes kattaisi aikaisemman arvonsa rahassa mitattuna. Paperikultaa on myös markkinoilla paljon, eli noin sataa kertaa enemmän kuin oikeaa kultaa, mikä vääristää sen hintaa. Tilanne on samankaltainen hopeamarkkinoilla, jossa on kuitenkin vieläkin enemmän kasvuvaraa.

        Tulet hämmästymään miten nopeasti kulta ja hopea kyykkäävät kaiken muun mukana.

        Nyt haetaan epätoivoisesti likviä ja myydään velkasalkkuja tyhjiksi hintaan mihin hyvänsä. Ostajilla ei ole rahaa eikä innostustakaan ostaa laskeviin kursseihin.

        Jo nyt saa monia firmoja puolella niiden omaisuuden arvosta tai 7% osinkotuotolla mikäli maailma pysyy suurin piirtein kasassa. Ja yhä paranee.


      • Jaajoo.
        m36-intj kirjoitti:

        "Esimerkiksi minä olen varsin huonotuloinen kun olen tosi kiinnostavassa työssä. Toisaalta varallisuutta kertyi aiemmista hommista aika mukavasti."

        Niin, kiinnostavista töistä maksetaan harvoin kunnollista palkkaa. Huijarihommista maksetaan enemmän.

        "Nyt teen harrastehommia ja kyttäilen pörssiä, jälkimmäinen pystyy tuottamaan saman mitä sadan vuoden työtulot. Rakentumassa on erityisen mielenkiintoinen tilanne kun haetaan epätoivoisesti likviä."

        Ei nyt osakkeisiin kannata sijoittaa näinä aikoina. Kulta ja hopea ovat paljon parempia. Paitsi jos haet lyhyen aikavälin voittoa kun kurssit sahaavat edestakaisin. Pörssin kohtalona on kuitenkin lopulta romahtaa pohjalukemiin. Kaksoistaantumaa jo spekuloidaan USA:ssa. Rahan määrä markkinoilla on lisääntynyt niin paljon esim. 90-lukuun verrattuna, että kullan ja hopean hinnassa on dekadin verran kasvuvaraa, että se edes kattaisi aikaisemman arvonsa rahassa mitattuna. Paperikultaa on myös markkinoilla paljon, eli noin sataa kertaa enemmän kuin oikeaa kultaa, mikä vääristää sen hintaa. Tilanne on samankaltainen hopeamarkkinoilla, jossa on kuitenkin vieläkin enemmän kasvuvaraa.

        Eipä tuolla kullallakaan mitään omaisuuksia saavuta. Kesällä sijoitin jonkun verran ja onhan tässä voittoa kertynyt ainakin yhden lomamatkan verran. Semmonen nyrkkisääntö on, että silloin kun taloudella pyyhkii hyvin, niin kannattaa sijoittaa osakkeisiin, mutta kun alamäki alkaa, niin silloin kultaan. Nousukausi - osakkeita. Laskukausi - kulta


      • Jaajoo. kirjoitti:

        Eipä tuolla kullallakaan mitään omaisuuksia saavuta. Kesällä sijoitin jonkun verran ja onhan tässä voittoa kertynyt ainakin yhden lomamatkan verran. Semmonen nyrkkisääntö on, että silloin kun taloudella pyyhkii hyvin, niin kannattaa sijoittaa osakkeisiin, mutta kun alamäki alkaa, niin silloin kultaan. Nousukausi - osakkeita. Laskukausi - kulta

        "Eipä tuolla kullallakaan mitään omaisuuksia saavuta."

        Miten niin? Miksi odotat että rikastuisit muutamassa kuukaudessa? Sanotaanko muutaman vuoden kuluttua viimeistään, niin alkaa olla toinen ääni kellossa. Itse odotan että kullan arvo vähintäänkin tuplaantuu tai mahdollisesti moninkertaistuu seuraavan vuoden aikana. Koska kuten sanoin, sen arvo on muutenkin aliarvostettua, ja muitakaan hyviä sijoituskohteita ei ole.


      • mies kommentoi kirjoitti:

        Tulet hämmästymään miten nopeasti kulta ja hopea kyykkäävät kaiken muun mukana.

        Nyt haetaan epätoivoisesti likviä ja myydään velkasalkkuja tyhjiksi hintaan mihin hyvänsä. Ostajilla ei ole rahaa eikä innostustakaan ostaa laskeviin kursseihin.

        Jo nyt saa monia firmoja puolella niiden omaisuuden arvosta tai 7% osinkotuotolla mikäli maailma pysyy suurin piirtein kasassa. Ja yhä paranee.

        "Tulet hämmästymään miten nopeasti kulta ja hopea kyykkäävät kaiken muun mukana."

        Tai sitten en. Ei ole olemassa mitään syytä siihen miksi kullan hinta voisi mennä alaspäin. Tavex esim. myy ja ostaa kultaa 30-40% korkeampaan hintaan kuin viime vuonna tähän aikaan.


      • Jaajoo.
        m36-intj kirjoitti:

        "Eipä tuolla kullallakaan mitään omaisuuksia saavuta."

        Miten niin? Miksi odotat että rikastuisit muutamassa kuukaudessa? Sanotaanko muutaman vuoden kuluttua viimeistään, niin alkaa olla toinen ääni kellossa. Itse odotan että kullan arvo vähintäänkin tuplaantuu tai mahdollisesti moninkertaistuu seuraavan vuoden aikana. Koska kuten sanoin, sen arvo on muutenkin aliarvostettua, ja muitakaan hyviä sijoituskohteita ei ole.

        Sehän riippuu taloustilanteesta, mutta eipä kyllä hyvältä näytä, tai näyttää, kullan hinnan suhteen. Inflaatio tietysti napsii omansa. Minun äiti piti rahoja kotonaan ja hän osti minun neuvosta kultaa useammilla kymmenillä tuhansilla, eli siinä on jo ihan kivat voitot tähänkin mennessä.


      • .......
        m36-intj kirjoitti:

        "Tulet hämmästymään miten nopeasti kulta ja hopea kyykkäävät kaiken muun mukana."

        Tai sitten en. Ei ole olemassa mitään syytä siihen miksi kullan hinta voisi mennä alaspäin. Tavex esim. myy ja ostaa kultaa 30-40% korkeampaan hintaan kuin viime vuonna tähän aikaan.

        Eli tulet hämmästymään suuresti.


      • ....... kirjoitti:

        Eli tulet hämmästymään suuresti.

        En todellakaan. Tänään gold spot hinta meni alaspäin reippaasti, mutta kullan spothinta muodostuu spekulatiivisesta paperikullasta ja oikeasta kullasta. Osakemarkkinoilla meni myös reippaasti alaspäin, eli paperikultaan sijoittaneet vain möivät paperinsa pois, kuten ne jotka omistivat osakkeita.

        Ne, jotka ovat ostaneet oikeaa kultaa, eivät ole myyneet mitään pois. Kullan hinnassa on ollut nostetta, ja Kiinahan ( Intia) ostaa oikeaa kultaa todella paljon, koska se on jotakin mikä ainakin säilyttää arvonsa. Niinpä, kun kullan hinta menee alas reippaasti, niin varmoja ostajia löytyy taas. Eli ei se hinta kauan näin matalana pysy, vaikka se voi laskea edelleenkin, niin kauan kunnes paperikullan omistajat dumppaavat sijoituksensa (ovat ilmeisesti lyhyen aikavälin sijoittajia).

        Voi sanoa, että jos jonkin sijoituskohteen tiedetään varmasti pitkällä aikavälillä kallistuvan suhteessa FIAT-valuuttaan, niin sillä ei ole merkitystä, vaikka sen arvo lyhyellä aikavälillä laskeekin, silloin voi esim. ostaa lisää sitä. Kulta on tälläinen sijoituskohde. Kullan arvon nouseminen perustuu myös siihen että rahamäärä markkinoilla on kasvanut paljon enemmän kuin kullan hinta viime vuosikymmeninä. Ja kun otetaan mukaan myös kullan kasvanut kysyntä, niin väistämättä hinta täytyy nousta pitkällä aikavälillä.


    • onko niitä jossakin?

      On hyvä asia, että puoliso tienaa hyvin, mutta missä niitä varakkaita naisia on? En ole tavannut koskaan alle 45v sarjassa heitä. Kohtuullisesti n. 50 k / v tienaavia on, mutta se ei ole vielä varakkuutta, vaan kohtuullisen hyvä palkka, tai paljon ylitöitä. Pikkuvarakas voisi olla sellainen, jolla on oma unelmien velaton asunto lisäksi muuta omaisuutta yli 100 000 euron edestä ja tulot sitä luokaa, että elämisen yli jää kuukaudessa 1 - 3 tuhatta.

      Naisella toki hyvä ulkonäkö korjaa puutteita varakkuudessa, mutta ihanne olisi saman tason varallisuus, mutta turha toivo, ei ole käytännössä mahdollista löytää sellaista.

      • mies kommentoi

        Toisaalta asiassa on hyvätkin puolensa.

        Joskus kokeilin huvikseni laittaa deitti-ilmoituksen jossa kerroin että on rivitalonpätkä, volvo ja kultainen noutaja voidaan hankkia.

        Hämmästyksekseni naiset järjestäytyivät jonoon. Oli kaikenlaista parikymppisestä lastenhoitajasta diplomi-insinööriin. En tietenkään viitsinyt niitä kiusata.


      • Mr Groove

        Suomi24:stä itse löysin tämän ja erään toisen, jonka kanssa en halunnut edes tavata, kun varakkuus pakjastui. Tai oikeastaan nämä naiset löysivät minut. Ei ole helppoa kumppanin etsiminen heillä. Hyvän näköisiä ja itsestään huolta pitäviä 40 tapauksia molemmat, mutta olin omasta mielestäni liian köyhä, vaikka tulotaulukoiden mukaan minutkin lasketaan hyvätuloiseksi. Itse pidän itseäni keskituloisena.

        Ollaan kuitenkin yhä ystäviä tämän ensimmäisen kanssa. Siinä tuloerot ei haittaa.


    • .............

      Minkälainen on varakas nainen luonteeltaan?

      Hemmoteltu varakkaan isin pikku prinsessa, kiukkupussi, vai miesmäinen toimitusjohtaja, jolla matala ääni ja jakkupuku? Vai elegantisti fiini viinientuntija ja luksuslomien suurkuluttaja?

      En nyt jostain syystä saa päähäni mielikuvaa varakkaasta ja luonteeltaan viehättävästä naisesta.

      • huono maku

        Mitä vikaa on viineissä ja luksuslomissa, paitsi etteivät kuulu sun elämänpiiriin?

        Ei muakaan viehätä white trash -naiset, mutta vielä enemmän ihmettelen heidän ihailijoitaan.


    • awq53dgf

      rikkaat ja korkeastikoulutetut naiset eivät ole useinkaan tarpeeksi kauniita

    • ...........

      Miehet eivät ole siipeilijöitä. Toisin kuin naiset, miehet haluavat itse ansaita elantonsa.

    • ??

      Miksiköhän joidenkin miesten itsetunto ei kestä sitä, että nainen tienaa enemmän?

      • qwertyuiopå123

        Koska se on ase jota käytetään ensimmäisen riidan sattuessa, nähty ja koettu on.


    • dildopersu

      Se ei käy enää, kun nainen saa itse hallita omaisuuttaan ja tehdä mitä huvittaa, tälläinen pistää mihen aika varpailleen. Lisäksi tälläinen nainen ei sovi egon pönkittäjäksi, ei kuningatar ota sikopaimenta vierelleen, prinssi voi taas sen tuhkimon valita tms. Liikaa valtaa naisella, omaisuus, kroppa, päätäntävalta ja miehen mielipide kutistuu kovin mitättömäksi, ellei jopa turhaksi. Naisen pitää olla se köyhempi, vartaloaan "rakkaudesta" tarjoava nätti pikku huora, jota voi kohdella vähän miten sattuu ilman vakavia seurauksia.

    • Aha,

      Ja siksi miehet haluavat pitää sen aseen itsellään?

      Tarjosin kerran mieskaverilleni ulkomaanmatkan. En missään vaiheessa korostanut, tai edes maininnut siitä kumpi matkan maksoi. Sitten kerran hän matkan aikana humalassa heitti, että minä hyväksikäytän häntä. Hän oli joskus vuosia aiemminkin väittänyt, että olen hyväksikäyttäjä, silloin hän vain oli se, kumpi rahaa enemmän tienasi. Että kyllä niitä "aseita" voi käyttää mitenpäin vain.

      Tuossa aloituksessahan oli, että miehelle ei kelpaa nainen, joka tienaa itseään enemmän, ei siinä varsinaisesti varakkaista edes puhuttu, siis tuossa lainauksessa. Varakaskin nainen kelpaa, mutta vain, jos mies tienaa vähintään yhtä paljon.

      • Aha,

        vastaus hyppäsi tänne, se oli tarkoitettu nim. qwertyuiopå123 viestiin


      • qwertyuiopå123
        Aha, kirjoitti:

        vastaus hyppäsi tänne, se oli tarkoitettu nim. qwertyuiopå123 viestiin

        En tiedä, kun en itse käytä vastaavia asioita aseina. Olin tuolloin aloittava yrittäjä ja raha-asiat oli jatkuvana huolena. Opin tuolloin että vaikka muut asiat olisivat kunnossa niin naiset eivät siedä mieheltä minkäänlaista epävarmuutta. Enkä valittanut tai ruikuttanut rahattomuuttani, jos sitä luulitte.


    • Mies...

      Mielestäni olisi hyvä, että nainen tienaisi hyvin. Ei haittaisi minua yhtään vaikka tienaisi tai omistaisi enemmän kuin minä. En tosin pidä tuhlaavasta elämäntavasta joten tuskin viihtyisin minkään kerskakuluttajan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1083
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    6. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    7. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      744
    8. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      740
    9. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    10. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      714
    Aihe