Mitä odotat kumppaniltasi parisuhdetta ajatellen?

"Millainen naisen tulee olla" -ketju poistettiin jostakin selittämättömästä syystä, mutta kysymys on erittäin hyvä, joten esitetäänpä se uudelleen hieman laajennettuna.

Mies. Mitä odotat naiselta? Millainen naisen tulee olla, jotta alkaisit vakavissasi ajatella parisuhdetta hänen kanssaan?

Nainen. Mitä odotat mieheltä? Millainen miehen tulee olla, jotta alkaisit vakavissasi ajatella parisuhdetta hänen kanssaan?


Pyydän antamaan mahdollisimman seikkaperäisen kuvauksen ja välttämään pelkkiä muutaman rivin vastauksia! Kerro myös ikäsi vastauksessasi!

13

1920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä oma vastaukseni.

      Itse olen 26-vuotias mies.
      Pyrin pitämään itsestäni huolta harrastaen itseäni kiinnostavia urheilulajeja ja seuraamalla ruokavaliotani. Muutoinkin pidän hygieniastani erittäin hyvää huolta ja pyrin pikkuhiljaa kehittämään vaatekaappianikin tyylikkäämpään suuntaan. Harrastan myös itsetutkiskelua ja pyrin jatkuvasti kehittämään itseäni ja ymmärrystäni muista ihmisistä.

      Naisessa kiinnitän ensimmäisenä huomiota kokonaisvaikutelmaan, joka hänestä välittyy. Naisellinen olemus, hyvä kunto, ryhti, itsevarmuus ja arvokkuus kiinnittävät huomioni. Sen pitävät kaunis hymy ja avoin luonne. :)

      Arvostan luotettavuutta yli kaiken, joten Vakavaksi kumppaniksi en voi harkita naista, joka vaikuttaa liian "helpolta". Yhden illan suhteita ventovieraiden kanssa harrastava nainen tuskin voisi tulla kysymykseen, eikä seksi kuulu ensimmäisille treffeille. Liiallinen "vaikeasti tavoiteltavan" roolin vetäminen kuitenkin tappaa kiinnostukseni. Jos molemminpuolista kiinnostusta on, tulee etenemisen mielestäni olla "hidasta, mutta varmaa".

      Tärkein vaatimukseni naiselle on, että tämä on sinut oman naiseutensa, sekä minun miehuuteni kanssa. Molempien sukupuolien tasa-arvoinen asema on itsestäänselvyys, mutta miehet ja naiset EIVÄT ole samanlaisia, eikä heidän tarvitsekaan olla. Mikään ei ole niin suuri turn-off parisuhdetta ajatellen, kuin nainen, joka joka käänteessä pyrkii lyttäämään "perinteisiä ja pahoja" sukupuolirooleja. Nainen, joka on "hyvä jätkä" tulee hyvänä kakkosena turn-offeissa.

      Toisena vaatimuksena on, että kodin siistinä pidon tulee olla hänelle luonteenmukaista, eikä auto saa aina olla täynnä karkkipapereita hänen jäljiltään. Itse olen siisti ja kokemukseni mukaan arki epäsiistin naisen kanssa on jatkuvaa tuskaa ja jännitettä (eikä mitään hyvää sellaista!).

      En ole mustasukkainen tapaus (ellei syytä ilmene) ja haluan naiseni olevan seksikäs. Totta kai haluan kavereideni vihertävän kateudesta aina hänet nähdessään! ;) Mutta muita kohtaan asenteen on ehdottomasti oltava "katsoa saa, muttei koskea" -tyyppinen.
      Kun sille tasolle päästään, odotan naisen olevan seksin suhteen aktiivinen, seikkailullinen ja avoin juttelemaan asioista. Sen lisäksi olen itse hyvin hellyydenkipeä tapaus, joten samaa toivon naiseltakin. :)

      Vaikka tiedän, millaisia asioita naiset yleensä pitävät romanttisina, tulee naisen myös ymmärtää, että miesten ja naisten tavat, osoittaa rakkautta ja välittämistä, voivat olla hyvin erilaisia, ja siten osata arvostaa myös käytännön rakkauden tekoja, joilla välittämistäni osoitan.
      Moni mies varmaan tietää tunteen, kun on tunnin koleassa syysillassa vaihtanut rakkaalleen talvirenkaita, jotta tämä voi seuraavana aamuna ajaa turvallisesti töihin, ja sisään tullessa saat korkeintaan nalkutusta siitä, kuinka likaiset kätesi ovat..
      Naiset! Tämä on vain yksi esimerkki, eikä kyse ei ole siitä, mitä tehdään, vaan miksi se tehdään!


      Lyhyesti siis, haluan naisen, jonka kanssa elämä on hauskaa ja antoisaa, jonka voin ylpeänä esitellä ystävilleni ja johon vanhempani ihastuvat ensinäkemältä! :)

      • realismus

        Minullekin kelpaisi siivouksesta kiinnostunut partneri, kun itse olen kovin sotkuinen ja laiska. Liikaa ei saa innostua siinäkään, että löydän tavarani hänen jäljiltään.

        Muuten en mieti etukäteen olemattoman miehen ominaisuuksia, tulee mikä tulee ja kelpaa jos kelpaa. Jos olisi orpo ja lapseton, aina parempi, viikonloppuisäkin menee, kunhan ymmärtää etteivät ole minun lapsiani eivätkä minun päänsärkyni.

        Minun autoni renkaat vaihdetaan rengashotellissa ja karkkipaperit imuroidaan kuukausittain ammattilaisella, siitä ei tarvitse kuvitteellisen parisuhteeni kantaa huolta eikä likaisia käpäliä.


      • _pipo_
        realismus kirjoitti:

        Minullekin kelpaisi siivouksesta kiinnostunut partneri, kun itse olen kovin sotkuinen ja laiska. Liikaa ei saa innostua siinäkään, että löydän tavarani hänen jäljiltään.

        Muuten en mieti etukäteen olemattoman miehen ominaisuuksia, tulee mikä tulee ja kelpaa jos kelpaa. Jos olisi orpo ja lapseton, aina parempi, viikonloppuisäkin menee, kunhan ymmärtää etteivät ole minun lapsiani eivätkä minun päänsärkyni.

        Minun autoni renkaat vaihdetaan rengashotellissa ja karkkipaperit imuroidaan kuukausittain ammattilaisella, siitä ei tarvitse kuvitteellisen parisuhteeni kantaa huolta eikä likaisia käpäliä.

        Puhut aivan asiaa...
        Omat ajatukseni sopivat melkein täysin tuohon sun kirjoitukseesi.
        Harmi vain, että tuollaista miehiä ei ole kävellyt vastaan vielä kertaakaan :)


    • leejuska

      Kysymys on hyvä ja on kiva, että olet jaksanut kirjoittaa niin pitkästi. Olisi mukava osata vastata tähän jotain viisasta, mutta ehkä ongelmana on se etten ole koskaan ollut parisuhteessa; en voi olla varma mitä haluan tai tarvitsen. Mie en osaa ajatella, että miehen pitäisi olla tietynlainen, jotta voisin alkaa harkita parisuhdetta. Uskon ettei sitä tarvitse edes harkita siinä vaiheessa, kun sattuu törmäämään siihen oikeaan ihmiseen, uskon että asiat vain tulevat sitten tapahtumaan itsekseen.

      Mutta yritetään :) Mie haluaisin ihmisen, joka tietää kuka se on ja on sitä ylpeesti, oli se sitten mitä tahansa ja vaikka yhteiskunnan ihanteiden vastaista. Jonkun, joka pitää huolta itsestään ja asioistaan, joka arvostaa ihmisiä ja maailmaa. Joka kunnioittaa miuta. Joka on vahva ja jolla on omia mielipiteitä ja arvoja, ja joka seisoo niiden takana, en kestä sitä että toinen muuttaa niitä vain siksi että olen itse eri mieltä. Tai sitä että mennään koko ajan miun mielen mukaan, se on hirveää, haluan että toinen tietää mitä haluaa ja uskaltaa sanoa sen.

      Haluaisin että joku voisi rakastaa ja kestää miuta, vaikka olen vähän tuuliviiri. Niin, tarvitsisin varmaan ihmisen, joka osaa pitää päänsä kylmänä, tasapainottaa miuta, kun kuljen joinakin kausina vuoristoradalla omien olotilojeni kanssa. Jonkun joka pitää kiinni kun on ihan surkea olo ja toisaalta haluaa tehä mukana kaikkea kun on lennossa. Jonkun joka ymmärtää että miun mielialojen heitot ei johdu siitä tai meijän suhteesta.

      Haluan ihmisen, joka on suhteellisen tasapainossa itsensä ja maailman kanssa, jonkun jonka kanssa keskustella kaikesta mahdollisesta, jonkun jota pitää hyvänä, jonkun jonka kanssa istua laiturilla syysiltaa ja hiljaisuutta ihmettelemässä. Jonkun jonka kanssa jakaa maailman kaunein auringonlasku tai pakkasyössä sirittävä tähtitaivas. Jonkun joka arvostaa perusasioita, joka ei haihattele sinne tänne, vaan tavoittelee omia unelmiaan.

      Jonkun, joka pitää miusta lujasti kiinni. Joka on suhteellisen siisti. Joka on se mies suhteessa, se "vahvempi" osapuoli. Ja antaa miun olla välillä se pieni ja hento tyttönen, joka ei voi tehä ihan kaikkea :) Joka on huomaavainen ja välittävä. Haluaisin, että toinen osaisi tehdä jotain ns. miesten juttuja, oli se sitten remontointia, autonlaittoa, teknisten vempeleitten kokoamista.

      Toivottavasti tässä oli jotain järkeä, vaikea ajatella tällaista. Ehkä laitoin jotai liikaa ja unohdin jotain olennaista, mutta uskoisin että nuo on sellaisia perusasioita, joiden pitäisi täyttyä. Lähinnä haluaisin suhteen, jossa kumpikin on tasaveroinen omine vahvuuksine ja heikkouksineen, mutta mies on kuitenkin mies ja toisinpäin, ihan niin kuin siekin alussa kirjoitit.

      • leejuska

        Niin ja joo tosiaan, eli olen 24-vuotias nainen, ja takana ei siis ainuttakaan parisuhdetta.


    • kolmass

      Positiivisuus, ei siis mikään mököttäjä ja valittaja. Terveelliset elämäntavat. Introvertti. naisellinen.

      Noista siis lähdetään. m36

    • Samoja asioita tahtoisin elämäni mieheltä kun aloittajakin tahtoo naiselta.
      En ole mikään laiheliini mutta pyrin pitämään itsestäni huolta ja harrastan kuntosali aktiivisesti, joten se mies joka minut sytyttää pitää myös olla huolta itsestään pitäävä.
      Ja en tahtoisi mitään joka viikonloppu kaljaa juovaa, en itsekkään ole absolutisti, mutta muutakin voi tehdä vapaalla kun ottaa lärvit.

      Huumorintajulla, pilkettä silmäkulmassa..niillä pääsee pitkälle.

    • Nainennn82

      Ehdoton luotettavuus, minua pidempi, akateemisesti koulutettu, eläinrakas, haluaa jossain vaiheessa perheen ja lapsia, urheilee jossain määrin, osaa korjata pikkuvikoja pyörästä, autosta ja kodista, samanlainen huumorintaju, nollatoleranssi väkivaltaan, ei ongelmia poliisin tai ulosoton kanssa, ei huuda, ei kuuntele hevimättöä :)

      Onneksi on jo löytynyt! :)

      N82

    • 40 pillun mies

      Käyttämätön ja hyvännäköinen.

      Käytetyllä taviksella ei tee mitään!

    • _pipo_

      Luotettava
      Itsestään huolta pitävä
      eläinrakas
      viihtyisi maalla
      pientä remontti taitoa
      pidellyt kirjaa kädessä yläasteen jälkeenkin
      keskustelutaitoinen
      en siedä väkivaltaa tai ainaista ryyppäämistä
      mielellään tupakoimaton

      ja paljon paljon muuta...nämä nyt kuitenkin suuntaa antavia ja tiedostan että loppupelissä saatan löytää itselleni unelmien miehen, joka täyttää näistä vain muutaman kohdan :D

    • jasmin-93-

      Olen 18vuotias nainen. Takana on muutama lyhyehkö seurustelusuhde. Olen saanut pienen sitoutumiskammon huonojen kokemusten takia. Ja älkää nyt ymmärtäkö väärin, huonot kokemukset ovat johtuneet minusta itsestäni, sillä suhteet ovat päättyneet siihen että tunteet ovat hävinneet. Jälkeenpäin kun ajattelee, niin ehkä olen liian hätiköidysti lähtenyt suhteeseen. Sitä en kyllä varmasti tee enään kolmatta kertaa. Siitä voin olla varma!! Haluan elämääni jotain pysyvää, parisuhteen.


      Mä toivoisin että löytäisin kumppanini jostain muualta kuin koulusta tai baarista. Mielellään harrastusten- tai kavereiden kautta. Netin kautta en halua edes tavata. Ihastun yleensä ulkonäköön (ja siinä ei käy hyvin koska näen toisen vain "sokeasti") ja siksi haluaisin oppia tuntemaan henkilön luonteen hyvin ennen suhteeseen hyppäämistä. Haluan rakastua siihen ihmiseen kokonaisuudessaan. Ja edetä aluksi vain pienen flirtin muodossa, sillä haluan todellakin varmistua siitä että en sitten kyllästy. Haluan välittää toisesta aidosti, koko sydämmestäni.


      Toivon parisuhteelta intohimoa ja onnellisuutta.
      Toivon että meillä on yhteisiä mielenkiinnon kohteita, sekä samanlaiset terveet arvot. Mies ei ole uskonnollisesti tai poliittisesti aktiivinen, eikä omista mitään ääripää ajattelua kuten konservatiivisuutta. Haluan että mies on MIES. Vahva sellainen jonka viereen saan käpertyä tuntien oloni turvalliseksi. Meidän pitää pystyä keskustelemaan asiallisesti, mutta myös täytyy osata hassutella. Parisuhteessa täytyy olla yhteisiä seikkailuja.Olen todellinen tuuliviiri ja seikkailunhaluinen, niin toivon että mies jaksaa pysyä perässä. En vain viihdy paikoillani. Romantiikka ja spontaaniset teot tuovat arkeen piristystä. Mun täytyy saada myös välillä omaa aikaa. Ainakin aluksi jos näemme liian usein mua voi ruveta ahdistamaan (en tiedä mistä se johtuu?).


      Miehen tulee olla sellainen että uskallan ja voin olla aivan oma itseni hänen seurassaan. Olen sosiaalinen ja avoin ihminen, toivottavasti hänkin on. Mun on kuitenkin joskus tosi vaikea olla muiden seurassa täysin rennosti niin että oikeasti viihdyn vain juttelemassa tekemättä sen kummemmin mitään. Se on erittäin raskasta vain olla paikoillaan (saattaa kuulostaa oudolle? :D).


      Miehen hygienian tulee olla hyvä. Pukeutuminen tilanteisiin sopivasti sekä kohtelias herrasmies käytös ovat suotavaa. En pysty sietämään sitä jos joku arvostelee mun joka liikettä kommentoimalla "miks sä noin teet?" tai "etkö sä nyt osaa ees tota tehä". Alistaminen, eikä etenkään arvostelu tunnu hyvältä.
      Toivon että makuuhuoneen puolella mies on dominoiva. Kuitenkin naisen huomioon ottava ja myöskin hellän puolen omaava sekä aktiivinen.

    • Ensin ajattelee, ettei niitä ole paljon, mutta onhan niitä kumminkin sellaisia tärkeitä asioita. Kärsivällisyys, hellyys, huumorintaju sekä kiinnostuneisuus maailmasta ja ympäristöstä olisi hyvä olla eli koska olen ihminen joka seuraa politiikkaa, uutisia ja sellaista, toivon mieheltä kykyä ymmärtää ja keskustella niistä aiheista. Realistisuus ja tietynlainen kypsyys höystettynä itseironialla ja sarkasmin tajulla pitäisi jossain määrin löytyä. Reflektiivisyys ja halu panostaa suhteeseen täytyy olla mukana. Koska tahdon perheen, sellaiseen pitäisi olla miehellä myös haluja.

      • ^ Ohhoh, aika paljolti osuu yksiin omien, heh, "vaatimuksieni" kanssa. =)

        -------------

        Ei tarvitse olla erityisen älykäs, mutta tietynlainen terve maalaisjärki pitää olla, tyhjäpäät eivät kiinnosta. Pitää myös olla mielenkiintoa kokeilla kaikkea uutta, eikä takertua liiaksi siihen, mitä aina ennen on tehty. Maailmankuvaa on aina hyvä avartaa, mikäli mahdollista.
        Huumorintaju on myös osuttava kokolailla yksiin, muuta suhteesta tuskin tulee mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe