E91 318 vs 320 erot? Jakopää?

Remonttieski

Suunnitelmissa olisi hankkia Saksasta joko 318 tai 320 touring. 318 nimenomaan tuo tehokkaampi 143hp malli?
Mitä eroo näillä kahdella autolla on? Molemmat 2 litraisia, 318 7hp vähemmän mutta hiilidioksipäästöt (=verot) ja kulutus pienemmät. Onko molemmat jo jakoketjulla kun puhutaan vuosimalleista 2006 ja 2007?
325 on myös harkinnassa mutta mielummin pysyn nelisylinterisissä malleissa. Ja korjatkaa jos olen väärässä jossain kohdin.

28

16432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fjddd

      Kannattaa ottaa selville faktat nelisylinteristen bensojen jakopää ongelmista. Ketjunkiristin on väärin suunniteltu ja jakopää & vanos heikkolaatuisia.

      • Alkuperäinen kysyjä

        Minkälaisia ongelmia noissa BMWn nelisylinterisissä sitten on? Ja mistä löytyis tietoa bmwn eri moottorimalleista? Laakkosella sanottiin 318 olevan vain yhdellä moottorilla, mutta nettiautossa ja mobilessa on myynnissä sekä 129 että 143 hevosvoimaisia versioita. Ja 320 näyttäis olevan 150 heppanen.


      • Fjddd
        Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Minkälaisia ongelmia noissa BMWn nelisylinterisissä sitten on? Ja mistä löytyis tietoa bmwn eri moottorimalleista? Laakkosella sanottiin 318 olevan vain yhdellä moottorilla, mutta nettiautossa ja mobilessa on myynnissä sekä 129 että 143 hevosvoimaisia versioita. Ja 320 näyttäis olevan 150 heppanen.

        Mulla oli 1.6:ssa vaihdettu moottori 70000km kohdalla tehdasuuteen jakopään takia. Uusi moottorikin päästi välillä ihme rääkäisyn vaikka siihen vaihdettiin ketjunkiristäjä.


    • Ostoa suunnitteleva

      Mistä löytyy näiden hiukan uudempien bemarien moottorikoodit ja tiedot. Googlettamalla löysin vain vanhempien, E46 saakka. Lähinnä kiinnostais montako tehoversiota E9x on tehty?

    • gdgdgffafafat5wwgw

      E90 (sedan ) ja E91 (farmari) faceliftin jälkeen oli vain kaksi kaksilitraista mallia 318i mikä on 143hv ja 320i mikä on 170hv. Sitä ennen oli heikommat tehot.

      316i on 1.6 koneella.

      Ktejunkiristinongelma koski käsittääkseni 320d 163hv tai 177hv mallia (on diesel).

      • hfgshjfgk

        Bullshit ! 316 diesel on 2 litrainen!


    • Fjddd

      Nelisylinterisessä Dieselissä ei ole ongelmia, jos ei imusarjanläppiä lasketa ja ei lasketa, koska noissa ei ole juurikaan läppiä tippunut.
      Ketjunkiristin ongelmat koskevat juurikin nelisylinterisiä bensakoneita. Ainakin 1.6 on susi. 2007 jälkeen ainakin 116i muuttui 2 litraiseksi. KVG.

      • hhhggfffdsssssaaa

        Joo kyllä tiedän että 116i muuttui myöhemmin kaksilitraiseksi ja olen tiennyt sen aina mutta siitä voidaan lyödä vaikka minkälaiset vedot että 316i on edelleen 1.6! Kolmossarjassa 316i on 1.6 vaikka muissa on jotain muuta. KVG säkin.

        Imusarjan läppiä ei ole käytössä enää käheskään kaikissa BMW:n uusissa dieseleissä.

        Kyllä kyllä netissä on juttua myös 320d mallien viallisista jakoketjun kiristimistä joita oli kolmossarjan malleissa ajalla ennen E90 ja E91 malllien faceliftiä. Myöhemmin kiristäjän malli sekä valmistaja muuttui ja ne oli kestävämpää laatua.


      • dsdfffffffdffdfderr
        hhhggfffdsssssaaa kirjoitti:

        Joo kyllä tiedän että 116i muuttui myöhemmin kaksilitraiseksi ja olen tiennyt sen aina mutta siitä voidaan lyödä vaikka minkälaiset vedot että 316i on edelleen 1.6! Kolmossarjassa 316i on 1.6 vaikka muissa on jotain muuta. KVG säkin.

        Imusarjan läppiä ei ole käytössä enää käheskään kaikissa BMW:n uusissa dieseleissä.

        Kyllä kyllä netissä on juttua myös 320d mallien viallisista jakoketjun kiristimistä joita oli kolmossarjan malleissa ajalla ennen E90 ja E91 malllien faceliftiä. Myöhemmin kiristäjän malli sekä valmistaja muuttui ja ne oli kestävämpää laatua.

        Läppiä ei voi tippu koska nykyisissä 316d:ssä ja 318d:ssä ei ole edes läppiä.


      • Fjddd
        hhhggfffdsssssaaa kirjoitti:

        Joo kyllä tiedän että 116i muuttui myöhemmin kaksilitraiseksi ja olen tiennyt sen aina mutta siitä voidaan lyödä vaikka minkälaiset vedot että 316i on edelleen 1.6! Kolmossarjassa 316i on 1.6 vaikka muissa on jotain muuta. KVG säkin.

        Imusarjan läppiä ei ole käytössä enää käheskään kaikissa BMW:n uusissa dieseleissä.

        Kyllä kyllä netissä on juttua myös 320d mallien viallisista jakoketjun kiristimistä joita oli kolmossarjan malleissa ajalla ennen E90 ja E91 malllien faceliftiä. Myöhemmin kiristäjän malli sekä valmistaja muuttui ja ne oli kestävämpää laatua.

        "Joo kyllä tiedän että 116i muuttui myöhemmin kaksilitraiseksi ja olen tiennyt sen aina mutta siitä voidaan lyödä vaikka minkälaiset vedot että 316i on edelleen 1.6! Kolmossarjassa 316i on 1.6 vaikka muissa on jotain muuta. KVG säkin."
        - En ole väittänytkään, etteikö 3-sarjalaisessa olisi 1.6l moottori pikkumallissa.

        "Kyllä kyllä netissä on juttua myös 320d mallien viallisista jakoketjun kiristimistä joita oli kolmossarjan malleissa ajalla ennen E90 ja E91 malllien faceliftiä."
        -Tätä en ole tiennytkään, olen tosin seurannut vain 1-sarjan uutisia. Onko ongelma ollut suurikin tai verrattuna läppävikoihin ja pikku bensojen jakopäihin?


    • jjhgffffddddddaaaaa

      Kiristinvika: kiristä petti, ketju venyi ja ketju saattoi pompata/jako mennä sekaisin. Valmistaja kertoo vian olevan historiaa ja korjatun uudempiin 320d malleihin. Ei mikää suuri vitsaus kuten esim. jotkut DSG-vaihteistojen ongelmat läpi koko VAG-malliston.

    • Remonttiesko

      Nyt on ostettu 320iA -08. Muutama viikko menee että sen saa Suomeen. Sen jälkeen jännitetään kuinka hyvä auto tuli ostettua.
      Kiitoksia kaikista asiallisista vastauksista!

    • ottipäähän

      V6 koneessa ainakin läppävika. Malli 530 D -99

      • dsdssfrerrewrr

        Onko muka E39 530d:ssä vuosimalli 1999 imusarjan läpät?

        Mun mielestä sellaiset "hienoudet" tuli vasta 2004 E60 ja E61 diesel-malleihin.


      • dfdfdfdggdggt
        dsdssfrerrewrr kirjoitti:

        Onko muka E39 530d:ssä vuosimalli 1999 imusarjan läpät?

        Mun mielestä sellaiset "hienoudet" tuli vasta 2004 E60 ja E61 diesel-malleihin.

        Niin ja tohon jakoketjukysymykseen: kaikki bemut on jakoketjulla, jopa dieselit.


      • ronald.

        530 D -99:ssä ei ole V6, eikä missään muissakaan.


      • Adgjlo
        dfdfdfdggdggt kirjoitti:

        Niin ja tohon jakoketjukysymykseen: kaikki bemut on jakoketjulla, jopa dieselit.

        Ei ole kaikki. Esim e36 316 koneet on hihnalla, 1.8 is ja ylöspäin ketjulla


      • ex-E36

        Ei ollut E36 malleissakaan kuin alkuvuosien koneet hihnalla. Olikohan -93 loppuvuodesta, kun pikkukoneisiin palasi ketju.


    • pätkäkone

      Voi pillu mikä rääkäisy automaatti, olisko lisä ilma pumppu kun rääkyy vitusti pakkasella?

      • biistii

        ootahan kun annat joskus tolle mosalle jenkaa yli 6000 rpm ni se kättelee


    • jepjuu

      mistä löytyy e9x moottori koodi?

    • Fantastisch

      Onnea ja menestystä. Ei ole huoleton peli edes ilmoitetjilla, saati todellisilla kilometreillä. Muista vetää mattamustaksi ja laittaa lippiksen päähän ja karvanopat killumaan?

      • koettuon

        ja kun on niutrium täytteiset venat ni saa ihmetellä palotilassa olevaa mönjää ku tihkuu läpi!


    • entinent5mies

      Vähän oli autokuumetta E91 bemarista mutta hävisi kyllä nämä viestit luettuani.

      • T5volvonostintaas

        Työnnä sinä mikki se löylykauha mustaan pyllyysi.


    • 940ja360hp

      Amis!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe